Dynamic Range - ISO
Sonic_430: 2017.09.06, 16:02  Pokalbiai:  Bendri foto pokalbiai  55
 

Sveiki.

Kaip žinoma, fotoaparato dinaminis diapazonas nėra pastovus (ne visuomet maksimalus).

Kas gali atsakyti kaip jis priklauso nuo ISO ir kodėl?

Ačiū.


Komentarai
  • Badas
    Badas 
      2017.09.06, 16:27 rašė:
    Teoriskai pakeltas ISO turi atitinkamai nukirpti DR, nes ISO kelimas tera elementarus analoginis daugiklis, ir dvigubai padauginus signala jis tampa dvigubai didesnis ir atitinkamai vienas bitas nebetelpa i ADC diapazona (clipinamas). Bet si teorija ko gero nepilna, nes praktiniu testu grafikai kritima rodo ne is karto keliant ISO, o tik prie aukstesniu. Kodel taip - idomus klausimas.
  • begedis
    begedis 
      2017.09.06, 21:00 rašė:
    Jūs kalbate apie pasiekiamą informacijos kodavimo/perdavimo ribotumą, betgi tai ne vienintelis - kitas ribojimas yra galimybė atpažinti-registruoti informaciją. Juk ji ne beribė: sensoriai turės tiek viršutines, tiek apatines atpažinimo galimybių ribas, tad galimų reikšmių diapazonas bus kerpiamas ir siaurinamas ties jomis. Kaip žinote, papildomai atsiras ir didesnių triukšmų prie žemų ISO - nepakanka reikalingos šviesinės informacijos teisingam, tiksliam atpažinimui. Ekstrapoliuojant, stelbiančiame šviesos sraute taipogi bus sunku žvejoti ne-šviesą.
  • zaltysz
    zaltysz 
      2017.09.07, 08:40 rašė:
    Viena iš galimų priežasčių yra, kai ADC DR yra stipriai mažesnis už jutiklio DR. Tarkime turi jutiklį, kurio analoginį signalą galėtum paversti kokybišku 14 bitų skaitmeniniu signalu, bet dėl grandinės triukšmo pakeliui link ADC, arba dėl ADC nesugebėjimo dirbti su silpnu signalu, išeina gauti tik max 12 bitų kokybiško skaitmeninio signalo. Prie bazinio ISO, iš tų 14 bitų jutiklio DR teišgaunamas 12 bitų DR, paliekant 2 bitus šešėlių nepasiekiamus. Pakėlus ISO per 1 stopą, ta į ADC paduodamo analoginio signalo dalis yra tarsi paslenkama per 1 bitą: nors nukandamas 1 bitas šviesių vietų, tampa prieinamas 1 bitas iš šešėlių, kuris vis dar kokybiškas - vis dar gaunasi 12 bitų bendras DR po ADC. Analogiškai atsitinka dar kartą padidinus ISO per 1 stopą - DR vis dar 12 bitų po ADC. Tačiau, 3 kartą padidinus ISO per 1 stopą, eilinį kartą nukandamas 1 bitas šviesių vietų, tačiau jis jau nebeatsveriamas bitu šešėliuose, nes tas bitas gaunamas iš jutiklio signalo dalies, kuri jau nebekokybiška - bendras DR tampa jau tik 11 bitų po ADC.

    P.S: bitų skaičius parinktas šiaip dėl pvz.
  • Girių dvasia
    Girių dvasia 
      2017.09.06, 20:59 rašė:
    Nesigilinant į teorijas akivaizdu, kad keliant Iso dinaminis diapazonas mažėja. Visgi, sakyčiau, tas mažėjimas nėra didelis. Nelabai reikliam vartotojui tai nėra aktualu, nes dalį praradimų galima atstatyti apdorojant nuotraukas kompe.
     Gal  labiau pasijaučia dirbant su kritiniais ISO, pvz 3200 ar daugiau.
  • Kavos megejas
    Kavos megejas 
      2017.09.06, 22:15 rašė:
    DR mazeja drastikai. Cenonas jo turi nedaug, tai jo mazejimas yra mazas. Kai nieko neturi ,tai ir nereikia nieko :D
  • Debesuotas
    Debesuotas 
      2017.09.06, 22:03 rašė:
    Galima paminėt ir tai, kad itin aukštas DR nėra siekiamybė fotografijose, ir koregavimo metu jis kaip tik yra karpomas ir mažinamas siekiant išryškinti norimus fotografijos elementus.
  • Kavos megejas
    Kavos megejas 
      2017.09.06, 22:15 rašė:
    Praleidai proga patyleti. Nusisnekejimas auksciausios klases :D
  • Debesuotas
    Debesuotas 
      2017.09.06, 22:32 rašė:
    Mažas DR ir didelis DR, kuriuo atveju nuotrauka atrodo natūraliau?
    Jeigu HDR yra fotografijos siekiamybė, tada galim nebediskutot ir šiuo atveju tu esi teisus. Aš iš HDR jau išaugau. 


    Mažas DR vs didelis DR  
  • Badas
    Badas 
      2017.09.06, 23:05 rašė:
    Nereikia painioti dvieju dalyku: HDR kaip technine priemone ir HDR kaip nuotrauku gadinimo metodas. Plaktukas gi nekaltas, jog tik nedaugelis zmoniu moka juo iskalti Dovyda. Ir posakis "isaugau plaktuka" yra neteisingas, reiketu sakyti "dar nedaaugau iki Mikelandzelo". Arba "man skirti kiti keliai nei kalti sedevrus is akmens", tai irgi ok.
  • Debesuotas
    Debesuotas 
      2017.09.07, 09:46 rašė:
    Esmė tokia, galit kalbėt ką tik norit, bet kai reikia parodyt kažkokį stebuklą kokį galima padaryt su Nikon, bet negalma padaryt su Canon, tai visos kalbos baigiasi :)
    Esmė tokia, kad tie kieno rankos kreivos visuomet ieškos sistemos kuri neturi trūkumų, tam, kad kompensuotų savo neįgalumą. Tokios tendencijos efoto bendruomenėje matomos nuo pat pradžios. O garsiausiai šaukia tie, kieno fotografijos arba visiškai vidutinės, arba parodyti išvis nėra ką.
  • Badas
    Badas 
      2017.09.07, 09:56 rašė:
    Jei kalba konkreciai apie Nikon ir Canon, tai cia su kitu dalyviu reikia kalbet :))). O as bendrai apie HDR snekejau.
  • Debesuotas
    Debesuotas 
      2017.09.07, 10:02 rašė:
    Nežinau, aš nesu matęs gero HDR pavyzdžio. Nes HDR iškraipo šviesą visuose įmanomuose sluoksniuose. Manipuliacija įgauna perdidelę laivsvę.

    Taip, šaunu kai galima šešėlius pašviesint ir prilygint highlights ir t.t. Bet ar tai normalu?
    Būtent koreguodamas skirstai DR ir dažniausiai jį tenka karpyti, norint sukurt kontrastingą ir akį traukiančią nuotrauką. Nes perdidelis nereikalingos informacijos kiekis blaško žiūrovą. Tokie mano pastebėjimai.
  • 6x9
    6x9 
      2017.09.07, 10:04 rašė:
    Ansel Adams beveik visa fotografija yra savotiskas HDR, bet zinoma, pakankamai subtilus...

    ansel adams  
  • Debesuotas
    Debesuotas 
      2017.09.07, 10:17 rašė:
    Žinoma, kai neturime su kuo lyginti, tai galima teigti, kad tai HDR. Negatyvų juk nematėme ir nežinome, kaip tos nuotraukos atrodė jas tik nufotografavus. Galbūt nufotografavus jos turėjo dar didesnį DR. Ir kas gali paneigt, kad iš tų nuotraukų negalima išspaust dar didesnio DR? Bet autorius to nepadarė.
    Man rodos diskusija pasisuko į "kas būtų jeigu būtų" plotmę..

    Tiesiog noriu pasakyti, kad perdidelis DR veda į blankią ir nuobodžią nuotrauką, nes kuo didesnis DR tuo mažesnis kontrastas, dėl to kad didėja perteklinės informacijos kiekis, mums tikrai nereikia milijono pilkų atspalvių, kad suprastume ką matome. Dėl to visi tiek urie garbina DR iš mano perspektyvos atrodo daugiau ne fotografai, o technikos gykai, kuriems skaičiai yra svarbiau už rezultatą.
  • 6x9
    6x9 
      2017.09.07, 10:52 rašė:
    manau, tamstai reiketu paskaityti apie A.A. fotografija - ka jis dare ir kaip. pradedant ekspozicijos pasirinkumu ir baigiant dodging/burning darkroom'e. rekomenduoju jo tris knygas - the camera, the negative, the print. ten visos detales, spelioti nereikia.
  • Debesuotas
    Debesuotas 
      2017.09.07, 10:49 rašė:
    Iš ties čia būtų galima diskutuoti ar matom didelį DR ar mažą :) Mano nuomone tai nėra didelis DR, nes kontrastas labai didelis. Čia jau yra juostos specifika. Su digital technika tokį kadrą padaryti iš vienos nuotraukos reikštų turėti labai didelį DR. Bet realybėje, čia matome tik ant rankos pirštų suskaičiuojamus tonus. Net jeigu sensorius gebėtų užfiksuot visą tai viename kadre, mes tą info vis vien karpytume norėdami pasiekt tokį rezultatą.
  • Badas
    Badas 
      2017.09.07, 10:12 rašė:
    Debesuotas rašė:
    Nežinau, aš nesu matęs gero HDR pavyzdžio. Nes HDR iškraipo šviesą visuose įmanomuose sluoksniuose. Manipuliacija įgauna perdidelę laivsvę.

    Taip, šaunu kai galima šešėlius pašviesint ir prilygint highlights ir t.t. Bet ar tai normalu?
    Būtent koreguodamas skirstai DR ir dažniausiai jį tenka karpyti, norint sukurt kontrastingą ir akį traukiančią nuotrauką. Nes perdidelis nereikalingos informacijos kiekis blaško žiūrovą. Tokie mano pastebėjimai.

    Kvieciu apziureti mano HDR darbus ir aptarti klausimus:
    a) sviesos iskraipymai visuose imanomuose sluoksniuose;
    b) kaip ziurova blasko per didelis nereikalingos informacijos kiekis;
    c) kaip manipuliacija igavo per didele laisve.
    www.efoto.lt/user/34581/nuotraukos/tag/2128
  • Gudiska
    Gudiska 
      2017.09.07, 10:32 rašė:
    sakyciau 8 nuotrauka perspausta
  • Badas
    Badas 
      2017.09.07, 10:40 rašė:
    Sutinku. Kaip kitos?
  • Gudiska
    Gudiska 
      2017.09.07, 11:07 rašė:
    Badas rašė:
    Sutinku. Kaip kitos?

    Mano akimis, kitu techninis pateikimas ok
  • Debesuotas
    Debesuotas 
      2017.09.07, 10:42 rašė:
    Todėl ir sakau, kad nemačiau verto dėmesio HDR :) Visos tos fotografijos nykios ir neįdomios. Veneros tranzitas įdomiausia, vien dėl to kad ten DR mažiausiais iš visų kitų. Ten visiškai aišku į ką žiūrėti.. O kitos tuščios kaip mano arbatos puodelis šiuo metu :D
  • Badas
    Badas 
      2017.09.07, 10:51 rašė:
    Tai technine problema ar subjektyvi zanro nemegimo problema? Nori pasakyti, kad isdeginus saule arba uzjuodinus nakties fona nuotraukos taptu idomesnes?
  • Debesuotas
    Debesuotas 
      2017.09.07, 10:57 rašė:
    Taip, būtent tą ir noriu pasakyt. Pažiūrėk į to paties A.A darbus kaip juose yra valdomas žiūrovo žvilgsnis naudojant šviesius ir tamsius plotus.
  • Badas
    Badas 
      2017.09.07, 11:02 rašė:
    Ka butent nori pasakyti? Kad isdeginus dangu nuotrauka taps gera??? Sorry, broko uz mena man neprastumsi :P

    Siaip jau HDR - tai ne apie idomuma ir zvilgsnio valdyma, tai techninis klausimas. Lygiai taip pat galim sneketi apie RAW bitu kieki - tai techniniu galimybiu klausimas. Jeigu tarkim diskutuotume ar RAWui reikia 14 bitų - kuo cia detas Adams?
  • Debesuotas
    Debesuotas 
      2017.09.07, 11:11 rašė:
    Na tebūnie tai techninis klausimas. Kokia prasmė jį analizuot jeigu jis nesiriša su galutiniu rezultatu, nuotrauka? Juk rišasi. Kokia prasmė iš tų visų pvz 32bit, jeigu galutinis rezultatas apkarpomas iki tų pačių 10-12, nes jeigu pateiksi žiūrovaui 32bit, kas atrodo kaip didelis pilkų atspalvių mišinys, jis tau tiesiai šviesiai pasakys, kad jam su telefonu geresnės nuotraukos gaunasi ir jis bus teisus.
  • Badas
    Badas 
      2017.09.07, 11:14 rašė:
    HDR prasme - ne apkarpyti bitus, o padaryti tonemappinga, kuris X bitu sukisa i 8. Problema buna ne pats HDR, bet nevykusiai atliktas tonemappingas. Is to pacio failo gali gauti N skirtingu tonemappingo variantu, o nepappintas variantas yra standartinis isdeginimas.
  • _«M.G»_
    _«M.G»_ 
      2017.09.07, 16:09 rašė:
    Badai, netinginiauk... Gražios foto, o pastaruoju metu jomis beveik nesidalini...
  • Kavos megejas
    Kavos megejas 
      2017.09.06, 23:06 rašė:
    Manu Badas atsake ? O jei nemoki DR naudotis tai ne DR problema ,o tavo.
  • _«M.G»_
    _«M.G»_ 
      2017.09.06, 22:14 rašė:
    Kaip priklauso?
    Na va taip (grafinis pavyzdys) - pasirinkti Dynamic range aplanką:
    www.dxomark.com/Cameras/Pentax/K-1---Measurements
    Kodėl? Nežinau. O kam autoriui reikalingas atsakymas, kokiu tikslu?
  • Sonic_430
    Sonic_430 
      2017.09.06, 22:39 rašė:
    Domėjausi skirtingų fotoaparatų din diapazonais ir staiga straipsnyje aptikau, kad prie aukštesnių ISO Canon ir Nikon DD tampa beveik vienodai žemi. Nepatikėjau. :). Aš galvojau, kad yra priešingai.
  • Kavos megejas
    Kavos megejas 
      2017.09.06, 23:08 rašė:
    Canon , netgi lenkia prie didesniu ISO. Lenkia ten, kur jau viskas dzin :)
  • _«M.G»_
    _«M.G»_ 
      2017.09.06, 23:08 rašė:
    kažkaip dxomark'e galima sugretinti viename grafike skirtingų kamerų DR kreives ir kitus parametrus. Bent jau esu matęs tokius grafikus su K-1, kai pats kažkada domėjausi. Tai gal ir jus dominantį kameros medelį galima būtų lyginti su Nikon ir kitais brendais.
    Vienaip ar kitaip, visų kamerų DR didėjant ISO krenta.
    P.S. Va, radau tuos grafikus
    www.dxomark.com/Reviews/Pentax-K-1-sensor-review-Full-frame-...

    vvv  
  • Debesuotas
    Debesuotas 
      2017.09.07, 10:22 rašė:
  • _«M.G»_
    _«M.G»_ 
      2017.09.07, 10:27 rašė:
    patogus
  • zaltysz
    zaltysz 
      2017.09.07, 10:36 rašė:
    Tik nepamirškite po grafiku paskaityti, kad X ašis nėra matuotas ISO, o yra tiesiog ISO nustatymas konkrečiame aparate. Kadangi gamintojų ISO "suvokimas" skiriasi, tais grafikais lyginant skirtingus aparatus galima apsigauti.
  • Debesuotas
    Debesuotas 
      2017.09.07, 11:03 rašė:
    Reiškiasi visa diskusija nebetenka prasmės. Kaip ir visas 100proc. review online. Nes arba jie atlikti būtent šiuo principu, arba matuoti nepatikrintais metodais ir jų mes kaip žiūrovai tikrai patikrinti negalime.
  • zaltysz
    zaltysz 
      2017.09.07, 12:46 rašė:
    Iš tikro yra patikrinamas ir net standartizuotas metodas (nuo 1997), kaip apskaičiuoti ISO bet kuriam aparatui taip, kad jis būtų palyginamas. Tai vadinamas ISO SAT (Saturation based), kai ISO skaičiavimo atskaitos taškas yra fotografuotos skalės vieta, kur prasideda išdegimas. Šitas metodas naudoja RAW duomenis ir nėra sudėtingas turint tinkamą skalę ir pvz., imatest, kuri ne tik apskaičiuoja tą ISO, bet ir apskaičiuoja DR pagal leistiną signalo/triukšmo lygį.

    Šiaip pagal DxO ISO matavimo protokolą (www.dxomark.com/About/In-depth-measurements/DxOMark-testing-...) jie naudoja mano minėtą ISO SAT. Jų grafikuose esantis "Measured ISO" yra palyginamas tarp aparatų.
  • Sonic_430
    Sonic_430 
      2017.09.07, 12:48 rašė:
    Nebūtinai. Grafikas parodo kokį turėsi DR, jei savo aparate nustatysi tam tikrą ISO skaičiuką. O koks tas ISO bus tikras - tai jau kitas reikalas.
  • zaltysz
    zaltysz 
      2017.09.07, 12:54 rašė:
    Būtent, photonstophotos grafikai netinka aparatų palyginimui, bet tinka vieno aparato nustatymų palyginimui. DxO tinka aparatų palyginimui, bet sunku palyginti skirtumą tarp vieno aparato nustatymų.
  • Sonic_430
    Sonic_430 
      2017.09.07, 10:45 rašė:
    Šitas labai geras. Šiaip šitas klausimas man buvo neaiškus, dabar paaiškėjo.
  • Sonic_430
    Sonic_430 
      2017.09.07, 12:55 rašė:
    Papildomas klausimas: HDR galima daryti iš 3, iš 5 nuotraukų, bet galima dayrti ir iš vienos. Net jei nuotrauka buvo daryta su ISO100, po HDR joje visvien atsiranda triukšmų. Ar yra priemonių, programų, kurių pagalba galima nustatyti tikrą ISO reikšmę galutinės nuotraukos po visų redagavimų?
  • Badas
    Badas 
      2017.09.07, 13:38 rašė:
    Abejoju ar yra tokiu programu, tai techniskai sunkiai isivaizduojama, triuksmus juk galima isvalyti.
  • Kavos megejas
    Kavos megejas 
      2017.09.07, 14:56 rašė:
    Jei HDR darai naujame fotoshope su Nikon is 2 kadru gali tureti iki 19 ev raw faila. Ko pilnai pakanka.
  • Kavos megejas
    Kavos megejas 
      2017.09.08, 22:43 rašė:
    Sonic_430 rašė:
    Ar yra priemonių, programų, kurių pagalba galima nustatyti tikrą ISO reikšmę galutinės nuotraukos po visų redagavimų?
    Jei liko exif duomenys , tai zinoma galima :)
  • Sonic_430
    Sonic_430 
      2017.09.10, 16:23 rašė:
    O kaip?
  • Kavos megejas
    Kavos megejas 
      2017.09.11, 21:48 rašė:
    Taigi exife rodo koks iso.
  • Sonic_430
    Sonic_430 
      2017.09.12, 09:27 rašė:
    Rodo ISO, su kuriuo buvo fotografuojama, ar ISO, kuris gaunasi po redagavimo?
  • Badas
    Badas 
      2017.09.12, 11:18 rašė:
    ISO yra faktinis techninis parametras buves fotografavimo metu, kaip ir islaikymas ar diafragma. O tai kas gaunasi paredagavus - vadinasi menas, tai kurybinis o ne techninis parametras. Na galbut paprasta "pasviesinima" galima vadinti programine ekspozicijos korekcija, bet tai tera zaidimas su RAW skaiciukais.
  • Sonic_430
    Sonic_430 
      2017.09.12, 11:56 rašė:
    Gerai, aš maždaug supratau. Gal galite atsakyti kokie veiksmai daugiausia pakelia ISO, be exposure ir shadows?
  • Kavos megejas
    Kavos megejas 
      2017.09.12, 14:03 rašė:
    ISO pakleliamas ratuko ar migtuku pagalba.
    Klausimas panasus kaip padidinti automobilio greiti.
    Ekspoziciaja turi reikeme tik fotogarfavimo metu. Poto tik statistika kaip buvo nufotogarfuota.

Jūsų komentaras

Rašyti komentarus gali TIK užsiregistravę eFoto.lt dalyviai. Užsiregistruoti