O kokius naudojai (kas nebus naujovė)? Naudočiau CPL, ND - jei bus krioklių, gal kartais gradientinį. Jei daug atspindžių nuo sniego, tai dar UV, kurį gali naudot, kaip apsauginį.
Ir reik nepamiršt, kad kokį jį bedėtum, reik sekt, kad ant ultraplataus kampo nevinjetuotų. Tai geriau iškart imt siauru apvadu
Kol galvoje neužsifiksuoja skičiukai, galima šitam reikalui atsispausdinti tokį : http://www.dofmaster.com/charts.html arba kitą panašų chart'ą.
Paprastai kalnai per porą sec 'niekur nepabėga' tai galima suspėti pažiurėti kokiuo atstumu pasirinktai diafragmai fokusuoti .
Geras CPL kalnuose gerai, nors tokių stebūklų kaip su vandens atspindžiu kalnuose jis nedaro
bet 'pagražinti debesis kartais padeda. O jeigu į kadrą pakliūna sniegas tai irgi dažniausiai padeda.
Kadangi kalnuose štatyvas yra geris tai CPL poveikis ekspozicijai nėra svarbus.
Tik jeigu galvojata kad bet koks CPL gerai - tai Jūs smarkiai klystate.
Gal ir nebūtina pirkti pačius brangiausius, bet ir nereikia pirkti neiškių ( pigių ) CPL - Jums vaizdas su tokiais tikrai nepatiks.
Nesu teoretikas bet kai kurie info šaltiniai pateikia tokį CoC skaičiavimą :
http://dbp-consulting.com/Photography/CircleOfConfusion.html
Na čia jau visai 'žema' - fotografuoti kalnus per langą.
Čia panašiai kaip saldainis per popieriuką ar guminę mot . . . . ar kažkas dar blogiau.