Pentax-M 50mm f 1,7 geras, piešia ryškiai, "aštriausias" prie f/5,6 ("sweet point"), toliau diafragmuojant ryškumo zona didėja, bet dėl difrakcijos mažės vaizdo detalumas.
Šviesdėžės su 2 lempom tiks smulkesniems daiktams, pvz. batams fotografuoti pakaktų. Drabužiams fotografuoti reikėtų lempų ant aukštesnių (min. 2m.) stovų. Pastovios šviesos lempos natiurmortams, daiktams fotografuoti, ypač pradedančiajam yra geriau: matysite kaip krinta šviesa, galima pastumti lempas į vieną, ar kitą pusę ir stebėti, kada geriau perteikiama paviršiaus faktūra, kaip krinta šešėliai. (galite atsiversti Scott Kelby 3dalies 88pusl. - ten įtikinamiau parašyta). Vėliau, įgudusiam bus nesunku ir su blykstėmis fotografuoti.
Dėl makroobjektyvų:
1.) Yra jų ir gana šviesių, ir neilgo židinio nuotolio, pvz. Tokina AT-X M35 PRO DX 35 mm f/2.8; Pentax'o smc DA 35 mm f/2.8 Macro Limited - plačiakampiai, bet skirsis, nuo kitų tokiam pat židinio nuotoliui nustatytų zoom'ų, svarbiu daiktų fotografavimui dalyku - geometrinės distorsijos mažiausiu dydžiu (šių atveju - tik -0.59%) t.y. nepastebimu. Yra ir šviesus Tamron AF 60mm f/2 SP Di II LD [IF] Macro. Geometrinės distorsijos („bačkos“ ar „pagalvės“ tipo gali pakeisti daikto išvaizdą, nes pirmu atveju padidina vaizdo centrinę dalį labiau nei kraštinių dalių, antruoju atveju - ištempia kampuose esančias formas). Makroobjektyvai tinka fotografuoti ne tik smulkius vabaliukus, daiktams puikiai tinka taip pat. A.Kezys nemenkas architektūrines formas fotografavo ir su makroobjektyvu. Juk jų ryškumą galima nustatyti ir begalybei, o "plaukiojačios" lešių grupės koreguoja vaizdo perteikimą keičiant fokusavimo atstumą.
2.) Nemanau, kad makroobjektyvų, nustatytų tam pačiam fotografavimo atstumui, esant tam pačiam židinio nuotoliui ir tai pačiai diafragmos reikšmei ryškumo zona bus mažesnė. Kadangi juos naudoja ypač mažiems objektams fotografuoti kuo didesniu mąsteliu iš mažo atstumo, tai ir gaunasi maža ryškumo zona. Tas pat atsitiktų su tokio pat židinio nuotolio bet kuriuo fiksu pritaikytu (tarpinių žiedų pagalba) fotografuoti mažu atstumu, o detalumas gali būti kaip tik mažesnis ne makroobjektyvų. Optikos dėsnių nesuklastosi.
Kadangi bokeh mažoje studijoje nebus taip svarbu, kaip plenere ar didelėse patalpose, tai daugiau priežasčių nenaudoti makroobjektyvų daiktų fotografijai nežinau.
Jums tilt-shift objektyvų nesiūliau, bet daiktų fotografavimui jie taip pat tinka, ypač kai norisi, kad ryškumo zona būtų pakreipta objektyvo - objekto ašies atžvilgiu. "Miniatiūros" efektas miestovaizdžiuose su žmonėmis yra lyg mada. Aišku, taip galima akcentuoti, išskirti siužetiškai svarbų objektą. Manau, tikroji tokių objektyvų paskirtis - perspektyvinių iškraipymų išlyginimai ir svarbių kompozicijai elementų talpinimas ryškumo zonoje, kai objektyvo diafragma nėra stipriai užsukta.