O šiaip, norint Tomiokos, geriausia pirkti Tomioką - aišku permokėsi už vardą, bet turėsi garantuotai tai ko nori ir parduot nebus problemų.
Negaliu pasigirti didele patirtimi su Tomioka, bet teko rimtai apčiupinėti Chinon 55f1,4 ir Yashinon 55f1,2 (jei tik dabar teisingai surašiau pavadinimus, bet ant abiejų buvo užrašas Tomioka). Nežinau ar man pakliuvo nekokie ar čia išpūstas labai didelis muilo burbulas apie Tomioka, bet įspūdžio nepaliko. Chinoną lyginau side by side su CZ Planaru 1,4/50 AEJ, su Voigtlander Color Ultron 1,4/55 (QBM), su Mamiya CS 50f1,4 ir Minolta MD 50 f1,4. Bendras įspūdis, kad optiškai labai panašus į Voigtlanderį (tai yra ta pati Mamiya 55f1,4, kurią dar galima rasti ir Rolleinar pavadinimu), gal, kiek geresnis už Mamiya CS, bet tikrai negalėtų konkuruoti su Minolta, jau nekalbant apie CZ. Prie atvirų diafragmų žiaurus soft fokus efektas (mjanams turėtų tikti), toks net pradėjau ieškoti info galbūt tai soft focus objektyvas, spalvos pridusintos, na toks nei šioks nei toks. Pats centriukas, labai nedidelė dalis tokia visai pakenčiama, bet vos vos į šoną ir soft fokusas. Žiauriai lenkta ryškumo zona, na tiesiog žiauriai, ko gero labiausiai lenkta iš visų mano kada nors bandytų objektyvų. Atsigauna jis maždaug prie f2,8, bet kraštuose vistiek stiprus soft fokus efektas.
Yashinoną lyginau su Porst Color Reflex 50mm f1.2 UMC (tas pats EBC X-Fujinon 50 f1.2 DM). Na tai tiesiog nelyginami objektyvai, fujis visa galva aukščiau Tomiokos, žinoma ir laikmetis jų gamybos visiškai kitas....:)
Žodžiu manęs nesužavėjo, tai daugiau ir neeksperimentavau...:)
PS Visus objektyvus bandžiau ant Nikon D3, su perdarytais mountais.
Kas liečia CA tai kuo toliau tuo labiau man atrodo kad jas specialiai marketingistai sugalvojo, kad vėliau būtų galima tobulinti ir kovoti su šiais reiškiniais....:) Nu nesu matęs senuose objektyvuose tokių CA kaip šiandieniniuose...:) Nebuvo jų ir visuose mano aukščiau išvardintuose objektyvuose. Išilginės - taip,jie visi turi tikrai didelį focus shiftą. Sferinės - taip. coma didelė, astigmatizmas irgi, nu bet chromatinių tikrai ne. Centravimo problemų irgi nepastebėjau.
Šviesos pralaidumo labai stipriai nematavau, bet jei neklystu tai apie 0,3-0,5 stopo atsilikinėjo nuo CZ.
Bokeh Chinono gana priimtinas, viskas lyg uždengta rūku, jokių aštrių elementų, apvadų ir tt. O vat Yashinono bokeh su pretenzijom, f1,2-f2 nervingas ypač smulkiose detalėse, highlightai kuo toliau nuo centro tuo labiau pusmėnulio formos (tikrai estetišku nepavadinčiau). prie f2,8 bokeh lyg ne toks nervuotas bet highlightai pasidaro akivaizdžiai kampuoti, kuo toliau į kraštą tuo baisesni....:) Beje būtent toks bokeh beveik visuose mano bandytuose senuosiuose f1,2 objektyvuose...:)
Atsakant į antrą klausimą, tai jaučiu padariau žiaurią klaidą pradėdamas žaisti su senaisiais objektyvais - pradėjau nuo Zeiss-ų ir išsikėliau sau kartelę į Zeiss-ų lygį, o po to ieškojau kas galėtų aplenkti ( ot naivuolis) arba bent jau prilygti Zeiss-ams. Deja tokių iki šiol dar neatradau....:)
Praktiškai visi išėjo su dainom...:) Liko tik Minolta ir Mamaja CS....:) Kažkodėl jų Nikonistams nereikia....:) Net už dyką nereikia....:) O Minolta visai neblogas, ne Zeiss-as bet tikrai netoli....:)
MTF50?
O kaip su bokeh priveriant diafragmą?
Taip. Prie atviros diafragmos ant Nikon D3 (12mpx FF) 34,6 lp/mm
Bokeh yra daug variantų, priklausomai nuo diafragmos. AE turi taip vadinamą "Ninja star" highlightus, iki f2,8.
MM turi suapvalintą diafragmą tad ir highlightų forma apvali iki f4 po to atsiranda kampai.
Naujieji šių dienų zeisai turi daugiau diafragmos lapelių ir dar ilgiau išlieka apvalumas.
Šiaip Bokeh švelnus minkštas, be dvigubų aureolių.
Čia yra maišomi du objektyvai abu 55f1,4.
1) Bergerio Planaras - optine schemą Zeiss-as pardavė Mamiya-i be teisės vadinti Planaru. (Scemos pardavimo priežastis yra ta kad Zeiss-as manė, kad Paul Rudolf dizainas geresnis ir jį pasiliko sau) Jis buvo gaminamas Mamiya-os ir pardavinėjamas tiek Mamiya, tiek Rollei, Tiek Voigtlander, tiek Sears pavadinimais (čia tie kur aš žinau, o kiek dar nežinau..:))
2) Tomiokos dizainas - susidaro įspūdis, kad gamino kas norėjo ir kokiais norėjao pavadinimais, čia atkasti galų man nepavyko.
Kaip atskirti neardant? Bergerio planaro galinis lęšis gaubtas, Tomioka tiesus. Tai tiek man pavyko išsiaiškinti, bet vėl gi tik remiantis informacija kurios patikimumas lygus nuliui....:)
PS dėl galinio lęšio - pats įsitikinau ardydamas tiek vieną tiek kitą dizainą. Rollei Rolleinar - MC dar ir dabar pas mane voliojasi vienas paskerstas.....:)
Beje Šitų Mamiya gamybos 55f1,4 esu matęs gal 5 o gal daugiau coatingų versijų....:)
Redaguota: Rdau pas save jovale Tomiokos dizaino Porst Color Reflex MC, Cosina gamybos objektyvą, bet .... zaraza ar kritęs ar nemokšiškai ardytas deformuota diafragmos tubos pagrindas, kažkiek išlyginau bet pilnai atstatyti centravimo nepavyksta.
Fotojuosta
597 nariai