Naktinė ir menko apšvietimo fotografija
2009.09.16  Straipsniai:  Fotografavimas  20 12435
 
Dabar vyksta Efoto konkursas „Naktinė fotografija". Šia proga prisiminsime puikią knygą besimokantiems fotografuoti „Susipažinkite: ekspozicija“.
Šios knygos patarimų taiklumu galėsite įsitikinti čia spausdinamame skyrelyje apie naktinę fotografiją.
Trys konkurso nugalėtojai bus apdovanoti šiomis knygomis. Nekantraujantys knygą gali įsigyti daugelyje knygynų (kaina apie 40 Lt).

Įsigyti šią knygą pigiau galite mūsų parduotuvėlėje:
shop.efoto.lt/knygos/susipazinkite-ekspozicija

"Susipažinkime: ekspozicija"  
Atrodo yra nerašyta taisyklė, kad neįmanoma nufotografuoti gerų nuotraukų dar nepatekėjus saulei arba jai nusileidus. Pagaliau, jeigu „nėra šviesos“, kodėl išvis reikia vargti? Tačiau iš tikrųjų yra visai kitaip.
Menko apšvietimo arba naktinė fotografija kelia tam tikrų iššūkių, ir vienas svarbiausiųjų yra trikojo naudojimo būtinybė (žinoma, jeigu jūs tikitės itin didelio ryškumo). Nuojauta man sako, kad daug didesnė kliūtis fotografuoti naktį arba menkoje šviesoje prieš aušrą yra susijusi su savidrausme: „Laikas vakarieniauti“ (pasidaryk sumuštinį), „Noriu į kiną“ (išsinuomok jį, kai pasirodys DVD versija), „Nesu ryto žmogus“ (neik gultis vėlai naktį), „Esu vienišas  ir nepasitikiu savimi“ (įstok į fotoklubą ir išeik į fotosesiją su bičiuliu), „Neturiu trikojo“ (nusipirk!). Jeigu jūsų tikslas – fotografuoti patrauklius vaizdus, o toks ir turėtų būti, tuomet naktinė ir menko apšvietimo fotografija – dvi tinkamiausios sritys. Atlygis gerokai nusveria aukojimąsi, kai fotografuojama naktį ir esant menkam apšvietimui.
Jeigu jau pasirinkote objektą, telieka nuspręsti, kaip jį eksponuoti. Dabar rinkoje esantys fotoaparatai su itin jautriais eksponometrais yra tokie modernūs, kad padaryti gerą ekspoziciją itin lengva net blausiausioje šviesoje. Ir vis tiek daugelis fotografų sutrikę klausinėja: „Kurioje vietoje pamatuoti šviesą? Kokios trukmės turi būti ekspozicija?
Ar verta naudoti filtrus?“ Kai aš pradėjau fotografuoti, supratau, kad nėra nieko geriau – ir nuosekliau – nei matuoti dangaus šviesą. Taip ir darau fotografuodamas vaizdus su foniniu, priešakiniu, šoniniu apšvietimu, saulėtekius ir saulėlydžius (tam yra dangaus broliai, žr. p. 122–125). Jeigu man reikia tikrai „pasakojančios“ kompozicijos su dideliu ryškumo gyliu, nustatau objektyvo (pasakojimui naudotinas plačiakampis) diafragmą f/16 arba f/22, kilsteliu fotoaparatą į dangų truputį aukščiau virš plytinčio vaizdo, priderinu gerai ekspozicijai tinkamą išlaikymą, sukomponuoju kadrą iš naujo ir nuspaudžiu užrakto paleidimo mygtuką.


80–200 mm objektyvas, židinio nuotolis 200 mm. f/22 diafragma, 1/60 sek. išlaikymas  
Dienos metu Brajanto parkas San Franciske – judesio ir žmonių pilna vieta. O kur eina visi tie žmonės saulei nusileidus? Į restoranus, vakarėlius ir kino teatrus! To man ir reikėjo tą vakarą, kitaip, norėdamas sukurti bent kiek patrauklesnę, nedaug apšviestą sutemų kompoziciją, būčiau turėjęs stumdytis alkūnėmis su minia kitų fotoentuziastų.
Fotografuodamas dienos metu aš pritvirtinau fotoaparatą ant trikojo ir, norėdamas gauti kuo didesnį ryškumo gylį, nustačiau f/22 diafragmą, prie kurios priderinau 1/60 sek. išlaikymą. Fiksuodamas tą patį kadrą sutemų metu (naudojau tą patį fotoaparatą su tuo pačiu objektyvu) iš pradžių atidariau diafragmą iki f/2.8 ir nukreipiau objektyvą į dangų (brolį sutemų mėlynąjį dangų). Parinkau išlaikymą 1/4 sek. Kadangi ir sutemus man buvo svarbus didelis ryškumo gylis, uždariau diafragmą iki f/22 ir matematiškai apskaičiavau naują, gerą ekspoziciją: kadangi diaf
80–200 mm objektyvas, židinio nuotolis 200 mm. f/22 diafragma, 30 sek. išlaikymas  
ragmos anga buvo sumažinta 6 padalomis (nuo f/2.8 iki f/4, iki f/5.6, iki f/8, iki f/11, iki f/16 ir iki f/22), lygiai tokiu pat skaičiumi padalų reikėjo padidinti eksponavimo trukmę: nuo 1/4 sek. iki 1/2 sek., iki 1 sek., iki 2 sek., iki 4 sek., iki 8 sek., iki 16 sek. ir iki 30 sek. Mano fotoaparato eksponavimo trukmės skalėje 30 sek. išlaikymo nebuvo, taigi turėjau panaudoti „B“ režimą, tada su nuotolinio valdymo kabeliu paleisti užraktą ir suskaičiuoti sekundes pagal rankinį laikrodį.
[Abi fotografijos: 80–200 mm objektyvas, židinio nuotolis 200 mm. Viršuje: f/22 diafragma, 1/60 sek. išlaikymas. Žemiau: f/22 diafragma, 30 sek. išlaikymas. ]


80–200 mm objektyvas, f/8 diafragma, 2 sek. išlaikymas  
Nuspalvinkite miestą raudonai – toks buvo reklaminės kampanijos šūkis Sidnėjuje, kai maždaug prieš ketverius metus ten lankiausi dvi savaites. Net ir Operos rūmų pastatas nušvito raudonai. Niekad nepraleisdamas tokių progų, išsitraukiau trikojį. Nustatęs „kam rūpi“ tipo  f/8 diafragmą – nes viskas buvo nutolę tuo pačiu begalybės fokusavimo nuotoliu – šiek tiek kilstelėjau fotoaparatą į sutemusį ir apniukusį dangų ir nustačiau 2 sek. išlaikymą, kurį man rekomendavo eksponometras. Sukomponavau kadrą iš naujo ir įjungęs fotoaparato automatinį delsiklį nufotografavau kelis kadrus.
[80–200 mm objektyvas, f/8 diafragma, 2 sek.  išlaikymas.]


35–70 mm objektyvas, židinio nuotolis 35 mm, f/16 diafragma, 4 sek. išlaikymas.  
Aravė kalnai Šiaurės Prancūzijos Alpėse laikomi slidininkų rojumi. Šių įspūdingų kalnų papėdėje įsikūręs Grand Bornhando miestelis įkvepia fotografuoti nuostabias menko apšvietimo nuotraukas, jeigu tik pajėgsite bent pusvalandžiui atidėti vakarienę!
Pritvirtinęs fotoaparatą su 35–70 mm objektyvu ant trikojo, nustačiau 35 mm židinio nuotolį bei iki f/2.8 atvėriau diafragmą ir kilstelėjau fotoaparatą į mėlyną sutemų dangų virš kalnų masyvo. Nustačiau eksponometro pasiūlytą 1/8 sek. išlaikymą.  Tada sukomponavau kadrą iš naujo, uždariau diafragmos angą 5 pilnomis padalomis iki f/16 ir taip pat 5 padalomis padidinau išlaikymą.  Pasirinkęs f/16 diafragmos ir 4 sek. išlaikymo ekspoziciją, paleidau užraktą, panaudodamas automatinį delsiklį.
[35–70 mm objektyvas, židinio nuotolis 35 mm, f/16 diafragma, 4 sek. išlaikymas.]



Atkreipkite dėmesį į tokias naktines scenas, kurios suteikia galimybę užfiksuoti judėjimą. Fotografuodami miesto vaizdus, galite įdomiai parodyti eismo srautą. Nepamirškite, jog automobilių šviesos atrodys lyg ryškūs raudoni
ir balti brūkšniai, todėl kurdami meninę kadro kompoziciją, apsispręskite, ar šios linijos akį į kadrą įtraukia, ar iš jo išveda. Kad transporto judėjimas būtų pavaizduotas brūkšniais, reikia bent 4 sek. išlaikymo. Nustatę 4 sek. išlaikymą, paprasčiausiai nukeipkite objektyvą į dangų virš fotografuojamos scenos (viršuje, kairėje) ir priderinkite tinkamą diafragmą.  Kai iš naujo sukomponuosite kadrą, paleiskite užraktą panaudodami arba automatinį delsiklį, arba nuotolinio valdymo pultelį.
80–200 mm objektyvas, židinio nuotolis 200 mm, f/16 diafragma, 8 sek. išlaikymas.  
Nors daugelis žmonių mano, kad geriausias Eifelio bokšto vaizdas atsiveria iš Santarvės aikštės pėsčiųjų alėjos, aš nusprendžiau kitaip: atvykau ankstokai, susiradau gerą vietelę ir ją užėmęs galėjau pasistatyti trikojį kur tik norėjau. Tada apie pusvalandį, laukdamas mėlynojo sutemų dangaus, galėjau sau ilsėtis ir valgyti prancūzišką sumuštinį su sūriu. Iš pradžių plačiai atvėriau diafragmą iki f/2.8. Tada nukreipiau objektyvą į dangų truputį į kairę nuo Eifelio bokšto, nustačiau 1/4 sek. išlaikymą. Iš automobilių eismo aplinkui bokštą norėjau sukurti brūkšnių efektą, taigi turėjau rinktis didesnį išlaikymą negu 1/4 sek. Todėl uždariau diafragmą nuo f/2.8 iki f/16 ir – kad išlaikyčiau gerą ekspoziciją – padidinau išlaikymą iki 8 sek. Kadangi penkiais ekspozicijos vienetais sumažinau diafragmą (nuo f/2.8 iki f/16 yra penki ekspozicijos vienetai), turėjau lygiai tiek pat ekspozicijos vienetų padidinti išlaikymą (nuo 1/4 sek. iki 1/2 sek., iki 1 sek., iki 2 sek., iki 4 sek. ir iki 8 sek.).
[80–200 mm objektyvas, židinio nuotolis 200 mm, f/16 diafragma, 8 sek. išlaikymas.]


35–70 mm objektyvas, židinio nuotolis 50 mm, f/11 diafragma, 8 sek. išlaikymas.  
Naudodamas tvirtą ir stabilų trikojį galėjau nufotografuoti šį klasikinį San Francisko vaizdą su tiltu ir dangoraižių linija horizonte. Fotoaparatą su 35–70 mm objektyvu pritvirtinęs ant trikojo, nustačiau 50 mm židinio nuotolį ir plačiai atvėriau diafragmą iki f/2.8. Tada nukreipiau fotoaparatą į dangų virš miesto ir priderinau 1/2 sek. išlaikymą. Kad atvaizduočiau transporto eismo srautą ant tilto, man reikėjo bent 8 sek. išlaikymo, taigi žinojau, kad uždarydamas diafragmą keturiomis padalomis iki f/11, kartu turėsiu keturiomis padalomis pailginti ekspoziciją iki 8 sek. Išlaikydamas 8 sek. ekspoziciją, užraktui paleisti panaudojau nuotolinio valdymo kabelį.
[35–70 mm objektyvas, židinio nuotolis 50 mm, f/11 diafragma, 8 sek. išlaikymas.]




24 mm objektyvas, f/16 diafragma, 16 sek. išlaikymas.  
  Uolėtos pakrantės dažnai suteikia galimybę atspindėti ir ramybę, ir judėjimą. Šią ekspoziciją, nors iš pirmo žvilgsnio ji atrodo sudėtinga, padaryti buvo visai lengva. Iš pradžių prie 24 mm objektyvo prisukau FLW fuksino filtrą (angl. FLW magenta filter), tada pasidomėjau, ką rodo eksponometras. Pasitelkęs pagalbon brolį atspindžių dangų ir iki f/4 atidaręs diafragmą, išmatavau nuo vandens paviršiaus atsispindinčią šviesą ir nustačiau 1 sek. išlaikymą, kurį nurodė eksponometras. Tada kilstelėjau objektyvą šiek tiek virš horizonto ir, vis dar nustatęs tą pačią f/4 diafragmą, išmatavau brolį foninį dangų. Taip gavau teisingą išlaikymą su keturių padalų skirtumu: 1/15 sek. (f/4 ir 1 sek. nuo f/4 ir 1/15 sek. skiriasi keturiais ekspozicijos  vienetais – nuo 1 sek. iki 1/2 sek., iki 1/4 sek., iki 1/8 sek., iki 1/15 sek.) Taigi, kuri ekspozicija yra geresnė? Atsakymas – abi: dėl patikimojo 3 ekspozicijos vienetų švelnaus gradientinio neutralaus tankio filtro (angl. 3EV Graduated ND filter [soft-edge]). Graduotas neutralaus tankio filtras efektyviai „nurėžė“ 3 ekspozicijos vienetus iš brolio foninio dangaus, taigi ekspozicijos trukmė irgi pasikeitė: iš f/4 ir 1/15 sek. virto f/4 ir 1/2 sek. ekspozicija. Kitaip sakant, broliai išsiskyrė tik per vieną žingsnį, o vieno vieneto skirtumas ekspozicijoje su foniniu apšvietimu nieko nereiškia.
Tačiau tai dar ne viskas. Kadangi norėjau judesį išreikšti laike panaudodamas pirmąjį brolio atspindžių dangaus šviesos matavimą, turėjau vėl griebtis matematikos. f/4 diafragma atitiko 1 sek. išlaikymą, taigi f/5.6 diafragma atitiko 2 sek. išlaikymą, f/8 – 4 sek., f/11 – 8 sek. ir f/16 – 16 sek. Tiek jau pakaks! Nustatęs fokusą pagal ryškumo gylio skalę ant objektyvo (šiuo atveju sutapatinau maždaug pusantro metro su centriniu fokuso žymekliu), buvau pasiruošęs nuspausti užrakto paleidimo mygtuką – to ir pakako, kad gaučiau šį rezultatą (panaudojus Lee firmos 3 ekspozicijos vienetų gradientinį švelnų neutralaus tankio filtrą ir Tiffen FLW fuksino filtrą.)
[24 mm objektyvas, f/16 diafragma, 16 sek. išlaikymas.]



300 mm objektyvas, f/8 diafragma, 1/8 sek. išlaikymas.  
  Daugelis fotografų mėgsta stebėti patekantį mėnulį, bet nedaug kas jį fotografuoja, nes nežino, kaip pamatuoti šviesą. Keista, nes tekantį mėnulį eksponuoti labai lengva. Jį paprasčiausiai reikia traktuoti kaip iš priekio apšviestą objektą – tarkim, tokius matome dienos metu – tik, žinoma, reikia atminti, kad šis objektas iš priekio teapšviestas menkai.
Man nereikėjo rūpintis ryškumo gyliu, tad nustačiau f/8 diafragmą, išmatavau dangų šiek tiek aukščiau medžio, priderinau 1/8 sek. išlaikymą, sukomponavau ir naudodamas fotoaparato automatinį delsiklį paleidau užraktą.
Pastaba. Šiuo ir kitais atvejais fotografuojant peizažus su mėnulio pilnatim, geriausias metas yra diena prieš kalendoriuje pažymėtą pilnaties dieną. Kodėl? Todėl, kad dieną prieš pilnatį (kai mėnulis jau beveik pilnas) rytinis dangus ir po juo plytintis peizažas turi beveik identišką ekspozicinę vertę. (Tiesą sakant, aš galėjau išmatuoti kviečių lauką ir jo šviesumas būtų visiškai atitikęs dangaus šviesumą.)
[300 mm objektyvas, f/8 diafragma, 1/8 sek. išlaikymas.]

105 mm objektyvas, f/32 diafragma, 30 sek. išlaikymas.  
Kurdamas šią Vatikano nuotrauką ir pasirinkęs ilgą išlaikymą, pradėjau fotografuoti, kai tik užsidegė gatvės žibintai – o patys Vatikano rūmai dar nebuvo apšviesti! Tada aš ir nusprendžiau panaudoti savo mėgstamiausią filtrą FLW (be jo, kaip ir be poliarizuojamojo bei Tiffen 3 padalų gradientinio filtrų, tiesiog negaliu gyventi). Tai fuksinu (rausvai raudonais sintetiniais dažais) padengtas filtras – nesupainiokite jo su FLD. FLW filtro spalva daug intensyvesnė ir turi didesnį poveikį paprastai žalokoms miesto šviesoms, nes suteikia joms gana šiltą atspalvį. Be to, šis filtras rausvą toną suteikia ir dangui, o tai ypač pravartu fotografuojant vėlai vakare, kai sutemęs dangus nėra intensyviai mėlynas.
Fotoaparatą pritvirtinęs ant trikojo, iš pradžių nustačiau f/4 diafragmą. Nukreipiau objektyvą į pilką dangų ir priderinau 1/2 sek. išlaikymą, tačiau kartą jau nusprendęs, kad reikės didžiausio galimo išlaikymo, atlikau matematinius skaičiavimus ir gavau f/32 diafragmos ir 30 sek. išlaikymo ekspoziciją!
[105 mm objektyvas, f/32 diafragma, 30 sek. išlaikymas.]

17–35 mm objektyvas, židinio nuotolis 24 mm, f/16 diafragma, 8 sek. išlaikymas.  
  Jeigu dangus nors truputį apšviestas, o aš turiu laiko, fotografuodamas peizažą, pamėginu šiek tiek prie jo prisitaikyti. Taip padariau ir prieš kelerius metus keliaudamas vingiuotais nacionalinio Jutos Arkų parko keliais. Visą kelią žvalgiausi ieškodamas uolų, kurios išryškėtų danguje, bet nė viena per daug netraukė akies.  Staiga buvau priverstas sustoti – peizažas išdygo pats! Priešais automobilį pasistačiau trikojį ir ant jo pritvirtinau fotoaparatą.  Neišjungęs priekinių žibintų, į kompoziciją įtraukiau kelio vingį ir toliau esančio uolų masyvo siluetą priešaušrio danguje. „Tai, ko man reikia“, – tariau sau ir nukreipiau fotoaparatą į dangų virš uolų, tada nustatęs f/4 diafragmą priderinau prie jos 1/2 sek. išlaikymą. Supratau, kad, jei noriu užfiksuoti pravažiuojančio automobilio galinių žibintų šviesas kaip išsidriekusį spalvotą brūkšnį, turiu pailginti ekspozicijos trukmę. Taigi uždariau diafragmą nuo f/4 iki f/16 ir tada galėjau įvykdyti abi šios fotografijos užduotis: pasiekiau didelį ryškumo gylį nuo pirmo iki antro plano ir gavau ilgą išlaikymą. Kadangi diafragmą f/4 reikia išlaikyti 1/2 sek., tad f/16 išlaikyti reikės 8 sek.
[17–35 mm objektyvas, židinio nuotolis 24 mm, f/16 diafragma, 8 sek. išlaikymas.]


Trikojo svarba

Kada reikia naudoti trikojį? Kai noriu pasiekti ypatingo ryškumo ir/arba kai naudoju ilgą išlaikymą, norėdamas pavaizduoti judesį, visada fotografuoju su trikoju.
Pirkdami trikojį būtinai turite įsigyti dar kelis priedus. Pirmiausia, trikojo galvutę. Tai itin svarbu, nes trikojo galvutė turi išlaikyti fotoaparato korpusą ir visą fotoaparato su objektyvu svorį. Rinkoje yra įvairiausių rūšių trikojo galvučių, taigi pirkdami šį priedą įsitikinkite, ar jis išlaikys sunkiausią jūsų fotoaparato objektyvą. Pritvirtinkite galvutę ir pažiūrėkite, ar fotoaparatas nenulinksta, ar tikrai nė trupučio nesvyra žemyn. Jeigu taip atsitinka, jums reikia tvirtesnės galvutės. Paskui patikrinkite, ar trikojo galvutė leis, paprastai pasukus rankenėlę, jums pakeisti horizontalų kadrą vertikaliu, ar leis užfiksuoti fotoaparatą pakrypusį tarpinėse tarp vertikalios ir horizontalios padėtyse. Pagaliau patikrinkite, ar fotoaparatas lengvai nuimamas nuo trikojo galvutės. Kai kurias trikojų galvutes reikia prisukti prie fotoaparatų naudojant srieginius varžtus. Jei trikojio galvutė turi paprastą nuėmimo mechanizmą, reiškia, kad yra atskira metalinė ar plastikinė platformėlė, kurią reikės
prisukti prie fotoaparato apačios; tada kartu su ja pritvirtinsite fotoaparatą prie trikojo galvutės, naudodami paprasčiausią užrakto mechanizmą. Kai norėsite fotoaparatą nuo trikojo nuimti, tereikės spragtelėti užrakto mechanizmą.
Kitas svarbus dalykas yra pagrindo stabilumas. Pirkdami bet kokį trikojį, turėtumėte jį kuo labiau išskėsti. Kuo plačiau išsiskečia trikojis, tuo jis stabilesnis. Kiekvieną trikojo koją sudaro trys atskiros dalys iš aliuminio, metalo ar anglies pluošto. Jas galima pailginti ar sutrumpinti iki norimo ilgio ir tada sutvirtinti paprasčiausiai pasukant kietą plastikinę rankenėlę, metalinį gnybtą ar srieginę metalinę įvorę. Svarbu atkreipti dėmesį, koks yra iki galo išskleisto trikojo aukštis: žinoma, jeigu jūsų ūgis 1 m 90 cm, nesirinksite trikojo, kurio didžiausias aukštis yra tik 1 m 60 cm – nebent norite nuolat prie trikojo kūprintis. Visi trikojai turi centrinę atramą, kuri suteikia jiems papildomo aukščio: maždaug nuo 15 cm iki vieno metro ar panašiai. Kai kurios centrinės atramos pailginamos jas tik spustelėjus, o kitas reikia ištraukti rankiniu būdu. Turėkite galvoje, kad centrinė atrama naudojama tik esant būtinam reikalui, nes kuo aukščiau ji iškeliama, tuo didesnė trikojo sujudėjimo rizika – o tada jo paskirtis beprasmiška.
Galiausiai fotografuodami bet kokį objektą su trikoju, užraktui paleisti visada naudokite arba fotoaparato automatinį delsiklį, arba nuotolinį valdymo pultelį.


Komentarai
Turinys
  • Fajunas
    Fajunas 
      2009.09.16, 18:37 rašė:
    Gera knyga, rekomenduoju. Jei kam reikia galiu paskolinti :)
  • eKG
    eKG 
      2009.09.16, 20:35 rašė:
    Iš kur šiais laikais tokių žmonių atsiranda???
  • Fajunas
    Fajunas 
      2009.09.17, 07:16 rašė:
    Kazkada man kokios tai knygos reikejo. Paprasiau - paskolino, visai nepazystamas.

    Tai galiu ir as paskolinti, gal gi foto zmones neprivatizuotojai :)
  • eKG
    eKG 
      2009.09.17, 08:38 rašė:
    Aa... Štai kaip čia buvo. Pats tą knygą pasiskolinai iš kažkokio nepažįstami ir dabar ją skolini kitiems. :-D
  • Fajunas
    Fajunas 
      2009.09.17, 16:29 rašė:
    Deja, bet buvo ne ta knyga :) ta atidaviau nesuplesyta ir neisniekinta :)
  • eKG
    eKG 
      2009.09.17, 19:01 rašė:
    O kaip reikėtų išniekinti knygą? :-D
  • Fajunas
    Fajunas 
      2009.09.17, 22:24 rašė:
    pripaisyta, sutepliota, supurvinta :)
  • Baggio
    Baggio 
      2009.09.21, 07:55 rašė:
    gauruotos tavo mintys...
  • eKG
    eKG 
      2009.09.21, 08:37 rašė:
    Tai aš tik paklausiau... Tu pagalvojai... :-D Aš net nedrįsčiau pagalvoti, ką Fajunas veikia su knygomis. (-:
  • Sarunas G.
    Sarunas G. 
      2009.09.16, 19:42 rašė:
    super knyga, viena geriausiu is lietuvisku leidimu. gal kiek veltui popieriaus tuscio sunaudota bet ekspozicijos pazinimui labai gerai. yra vienas kitas kabliukas  kai galetu detaliau tam tikrus fokusavimo budus paaiskinti  nes tox vaizdas , kad sita tema sukosi apie kazkokius seno tipo objektyvus...
  • Banginiss
    Banginiss 
      2009.09.16, 20:28 rašė:
    nebloga knyga. dabar kaip tik ja ir skaitau. rekomenduoju
  • Netingiu
    Netingiu 
      2009.09.17, 09:31 rašė:
    Šaunu viskas, tik, kad nuotraukos pavyzdinės neblizga, matyt senokai darytos
  • Vyga
    Vyga 
      2009.09.23, 00:25 rašė:
    Ten knyga o ne geriausių fotografijų albumas :)
  • voland
    voland 
      2009.09.17, 12:07 rašė:
    Tai va kaip reikėjo fotografuoti.....:)
  • Nevietinis
    Nevietinis 
      2009.09.17, 13:07 rašė:
    :]]] gerai kartais ir samaučkai būt :D
  • Tirlikas
    Tirlikas 
      2009.09.17, 20:33 rašė:
    Pažiūrėjus į  iliustracines straipsnio nuotraukas,praeina noras rodyti savo naktinėjimus.Kiekvienoj ,man regis iš tikrųjų,nuotraukoje po atradimą...
  • Franko
    Franko 
      2009.09.18, 15:04 rašė:
    tik nereikia saves nuvertinti, o tai visa gyvenima tik ir ziuresim i "kazkieno" vietoj to kad "kazkas" ziuretu i musu..:)
  • konkozeris
    konkozeris 
      2009.09.19, 10:08 rašė:
    patarimas man: nusipirk!
  • Empire_of_Evil
    Empire_of_Evil 
    nesiseka
      2009.09.23, 02:18 rašė:
    man shi knyga kaip biblija.  nieko geresnio nemaciau lt. autorius turi ir daugiau knygu tikekimes su laiku jos bus sihverstos.
  • LipniFoto
    LipniFoto 
      2009.09.27, 12:45 rašė:
     nuostabi :) turiu pati geriausia gimtadienio dovana kuria gavau siais metais :)

Jūsų komentaras

Rašyti komentarus gali TIK užsiregistravę eFoto.lt dalyviai. Užsiregistruoti