Patarimai pradedantiems filmuoti / repost
2016.07.26  Straipsniai:  Fotografija  42 17250
 
Patarimai pradedantiems filmuoti  

Nors tai ne apie fotografiją, bet...
Šis išsamus Broniaus Jablonsko straipsnis skirtas kūrybiškai naudojantiems vaizdo kameras, kuriantiems. Žinoma, pravers ir visai „žaliems“, filmuojantiems su fotoaparatais.
Fotoreporteriams taip pat verta paskaityti šiuos praktiškus patarimus, kaip kurti reportažą.



Tikriausiai visiems, pirmą kartą paėmusiems į rankas kamerą, iškyla klausimas: o ką gi su ja daryti, kaip filmuoti? Pradedantieji dažnai daro labai daug klaidų. Neretai niekuomet ir neišmoksta filmuoti.
Man teko sutikti nemažai žmonių, kurie operatoriais pradėjo dirbti nieko nemokėdami. Iš profesionalų jie greitai pramoko įvairiausių gudrybių ir patys tapo tikrais asais.
Filmavimo įgūdžius galima labai greitai pagerinti susipažinus su elementaria teorija, todėl nusprendžiau pagrindinėmis taisyklėmis ir patarimais pasidalyti su norinčiais pradėti filmuoti.


Daugiau filmuokite statiškais vaizdais

Daugelis pradedančių operatorių, ypač pirmą kartą kamerą į rankas paėmusių, bando viską, kas juos supa, aprėpti iš karto: pasuka kamerą į dešinę, tuoj pat į kairę, priartina vaizdą, smarkiai priartinę apsisuka aplinkui...
Pradėkite nuo statiškų vaizdų. Filmavimo vietoje statiškai užfiksuokite bendrą vietos planą. Po pertraukėlės nufilmuokite pagrindinį veikėją, objektą. Atskirai nufilmuokite detales, bendrą planą kitu rakursu. Nenaudokite tolinimo ir artinimo funkcijos, jokiu būdu nesisukinėkite į kairę, į dešinę. Mosavimas kamera labai erzina žiūrovus.
Jei nefilmuojamas ypatingas veiksmas, nekalbinamas pašnekovas ir pan., kiekvienas planas turėtų trukti 6–12 sekundžių. Plano trukmė priklauso nuo jo stambumo. Didesnį vaizdą galima trumpiau rodyti. Bendrą vaizdą būtina rodyti ilgiau – dažniausiai galima pasikliauti intuicija: jei planas tampa nebeįdomus, reikia nustoti filmuoti.
Klasikinės filmavimo taisyklės skelbia, jog planas negali būti trumpesnis nei 2 sekundžių. Pirmąsias dvi sekundes žiūrovas paprastai net nesuvokia, ką mato. Žinoma, šiuolaikinis montažas leidžia naudoti ir gerokai trumpesnius planus (siekiant sukurti specialųjį efektą). Taip pat planą įmanoma sutrumpinti prieš tai jį lydinčio garso sąskaita. Pavyzdžiui, filmuojama sodyba, bendrame plane pasigirsta motorinio pjūklo garsas, po kelių sekundžių pasirodo stambus pjūklo planas ir galiausiai pereinama į vidutinį žmogaus, pjaustančio medį, planą.
Filmuojant svarbius užrašus, galima vadovautis tokia taisykle: planas turi trukti tiek, kad pakaktų laiko suprasti užrašo esmę.
Neužmirškite, jog montuojant nuo plano pradžios ir pabaigos dažniausiai tenka atkirpti po 0,5–1 sekundę vaizdo, mat šiose vietose dėl filmavimo mygtuko paspaudimo vaizdas nemaloniai krusteli. Tai neretai matome ir profesionalų filmuotoje medžiagoje.
Kita vertus, jokiu būdu nesiliaukite filmuoti, jei vyksta iš tiesų svarbus veiksmas. Tokie kadrai dažnai būna aukso vertės ir net gali pakeisti žmonių gyvenimą.

Bandykite „fotografuoti“

Filmuodami įsivaizduokite, kad bandote fotografuoti. Prieš paspausdami filmavimo mygtuką, planą suskirstykite į kadrus. Neužmirškite, jog gražiai sukomponuotas vaizdas yra žymiai svarbesnis nei įvairūs efektai – jų nepakeis jokie montažo triukai. Net fotografai profesionalai tvirtina, kad vaizdą svarbu gražiai sukomponuoti dar prieš fotografuojant, o ne bandyti taisyti klaidas vėliau, apdorojant nuotraukas. Tai turėtų atminti ir kiekvienas operatorius.
Vaizdo kadravimas, kaip ir kompozicija dailėje ar fotografijoje, nėra paprastas dalykas. Filmuojant dažniausiai laikomasi asimetrinės kompozicijos. Ji dažniausiai naudojama filmuojant peizažus, kraštovaizdžius. Klasikinis blogos kompozicijos pavyzdys: dangus ir žemė, kelias ar upė kadrą padalija į dvi lygias dalis. Dangui ar žemei skirkite trečdalį kadro, kelią ar upę, išdėstykite kadre asimetriškai.
Visuomet atminkite vienos trečiosios kompozicijos taisyklę, kurios laikydamiesi labai retai suklysite. Vizualiai kadrą padalykite į devynis vienodus stačiakampius, nubrėžkite dvi vertikalias ir dvi horizontalias linijas. Pagrindinį objektą komponuokite ne viduriniame stačiakampyje, o per vieną iš įsivaizduojamų linijų susikirtimo taškų. Jei pagrindiniai objektai yra keli, pabandykite juos visus sukomponuoti per kelis skirtingus susikirtimo taškus.
Filmuodami bandykite įsivaizduokite, jog kuriate albumą. Vien bendro plano nuotraukų peržiūra greitai pabosta, todėl filmuodami būtinai keiskite planų stambumą. Būtinai turėkite stambių planų, pavyzdžiui, žmonių veidų. Veiduose slypi didelis emocinis krūvis, ir tokie planai gerokai pagyvins filmą. Be tokių planų neapsieinama filmuojant net ir sporto varžybas: vien į aikštelėje lakstančius sportininkus būtų labai nuobodu žiūrėti.

Nebijokite prieiti arčiau, keiskite filmavimo vietą

Užuot bandę filmuojamą objektą prisiartinti objektyvu, prieikite prie jo. Taip pakeisite ne tik planų stambumą, bet ir išvengsite monotonijos, su kuria susiduriama, kai filmuojama iš vieno taško. Įvairaus stambumo planai, padaryti iš vienos vietos, atsibosta lygiai taip pat greitai, kaip ir to paties stambumo planai.
Priartėję prie įvykio centro pastebėsite tai, kas paprastai iš toli nėra matoma. Įtraukite žiūrovą į įvykių sūkurį.
Be to, dėl artimesnio kontakto su filmuojamu objektu greičiausiai gausite papildomos informacijos: jums papasakos įdomią, su filmavimo tema susijusią istoriją; patars, į ką vertėtų atkreipti didesnį dėmesį, ar parodys kokią įdomybę, apie kurią atvykę filmuoti net neįtarėte.
Filmuodami pačiame įvykio centre, kreipkite dėmesį ne vien į vaizdo ieškiklį. Įpraskite viena akimi stebėti ir tai, kas vyksta aplinkui.
Filmuojant žmones svarbu išlaikyti ir distanciją. Nekiškite kame-ros tiesiai į veidą net ir palankiai nusiteikusiems asmenims. Nuo žmonių vertėtų laikytis bent pusantro–dviejų metrų atstumu. Atsižvelgiant į situaciją, šis atstumas gali būti ir didesnis. Pavyzdžiui, prie VIP personos jums nebus leidžiama prisiartinti ir per 15 metrų.
Bent penkių metrų atstumu reikėtų laikytis ir nuo agresyviai nusiteikusių žmonių, kurių galima visur sutikti. Tuomet greičiausiai spėsite laiku apsisaugoti nuo netikėto jų išpuolio. Vadovaukitės geranoriškumo principu. Net ir aršiausiai nusiteikęs asmuo, išgirdęs ramų ir mandagų operatoriaus toną, dažnai iškart atlyžta.
Gerbkite žmonių privatumą. Viešoje vietoje kiekvienas gali fiksuoti įvykius, tačiau kišimasis į privačias valdas be leidimo, net jei tai yra degantis butas, kuriame pluša gaisrininkai, ar specialus žmonių persekiojimas yra neleistinas ir netgi baudžiamas pagal įstatymus. Išimtis gali būti taikoma tik filmuojant visai visuomenei svarbių personų elgesį.

Operatoriaus zona

Nubrėžkite įsivaizduojamą liniją per du svarbius filmuojamus objektus arba kelis objektus sujunkite kreive. Kai kada reikia iš karto apsispręsti, kurioje „scenos“ pusėje būsite ir jokiu būdu šios linijos neperžengti.
Šita taisyklė yra griežtai taikoma filmuojant dviejų žmonių pokalbį. Galite juos filmuoti iš priekio, iš šono, vieną per kito petį, tačiau negalima peržengti į kitą įsivaizduojamos linijos pusę, nes bus sudarkytas loginis išdėstymas erdvėje. Užuot klausęs diskusijos, žiūrovas ims svarstyti, kaip vienas pašnekovas su kitu staiga susikeitė vietomis.
Šios taisyklės svarbu laikytis, pavyzdžiui, filmuojant avarijas. Išimtis gali būti daroma tik labai stambiems planams, kurie neišmuš žiūrovų iš vėžių.
Kita vertus, daugeliu atvejų šios taisyklės siūlyčiau visai nepaisyti. Jei loginis objektų išsidėstymas nėra svarbus, būtinai pereikite į kitą „scenos“ pusę ir iš ten pažvelkite į fiksuojamą veiksmą.

Ypatingas rakursas

Žiūrovui tikriausiai bus įdomu ką nors pamatyti taip, kaip dar nėra matęs. Pabandykite filmuoti kamerą padėję ant sulenkto kelio ar žemės. Filmuojate žmonių susibūrimą – pasilypėkite aukščiau. Netingėkite užsiropšti ant stogo ar, esant galimybei, skraidymo aparatu pakilti į orą.
Vaizdui intrigos galima suteikti filmuojant per kokią nors kliūtį, pavyzdžiui, durų plyšį, medžio šakas ar brūzgynus.
Pabandykite sugauti objekto atspindį veidrodyje, stikle ar vandenyje. Derinant šią filmavimo techniką su pasisukimu nuo atspindžio į realų objektą, galima gauti labai įdomių rezultatų. Nufilmuokite objektą per ugnį ar įkaitusio oro sroves, kylančias nuo asfalto ar smėlio.
Gali labai pavykti toks kadras, kokio žmogus negali fziškai pamatyti. Įsivaizduokite, jog filmuojate iš verdančios puodynės dugno. Atsidaro puodo dangtis, matoma ryžius berianti virėjo ranka ir virėjo veidais. Dangtis užsidaro, tamsa... Salėje pasigirsta žiūrovų nuostabos šūksniai...
Nepiktnaudžiaukite ypatingais rakursais. Žiūrovui nuo jų greitai apsvaigs galva.

Ryškumo efektai

Išjunkite automatinio ryškumo nustatymo mygtuką ir paeksperimentuokite su ryškumo zonomis. Pabandykite keisti skirtingu atstumu išsidėsčiusių objektų ryškumą, pavyzdžiui, nuo prie pat stovinčios tvoros palaipsniui išryškinti už jos esančius objektus. Arba nuo vieno veido keisdami fokusą pereikite prie kito.
Atrodo, kad tai banalu, tačiau tokia filmavimo technika gali būti labai įspūdinga, ypač jei keičiant ryškumą pabrėžiamas kontrastas: rūstaus, susiraukusio ar nusiminusio žmogaus veidą keičia šalia esančio šypsena, o idilinį gamtos vaizdą – spygliuota tvora, piktas užrašas „privati nuosavybė“, žmonių paliktas šiukšlynas ar pan.
Neužmirškite, kad dažnai naudojami ryškumo zonos efektai sukelia melancholiją. Kita vertus, tai gana dažnai naudojama filmavimo technika, ypač publicistikoje.

Venkite drebančio vaizdo

Jei tik yra galimybė, naudokite trikojį ar bent teleskopinį vienakojį. Filmuojant buitinėmis kameromis, drebančių vaizdų sunku išvengti, bet jie labai erzina žiūrovus. Į drebėjimą galite nekreipti dėmesio, jei filmavimo kokybė jums visai nerūpi.
Be trikojo beveik neįmanoma techniškai „švariai“ pasukti kameros, taip pat panaudoti optinio priartinimo ir tolinimo funkcijos. Trikojis yra būtinas labai priartinus vaizdą. Vaizdo drebėjimą gerokai sumažina ir vienakojis, tačiau su juo nepatogu preciziškai atlikti judesius. Jei neturite šių priemonių, stenkitės atsiremti į ką nors stabilaus: medį, kokią nors atbrailą ir pan.
Be trikojo filmuoti patarčiau tik tada, kai reikia operatyvumo. Filmuojant minioje ar žurnalistų būryje, fiksuojant įvykį, kur svarbu labai greitai keisti vietą, kartais geriau trumpam „užmiršti“ trikojį. Priešingu atveju galite praleisti daugybę įdomių kadrų.
Neišskleistas vienakojis arba nedidelis kompaktiškas trikojis gali puikiai praversti ir judant. Prie kameros pritvirtintas papildomas balastas sekant objektą mechaniškai stabilizuos vaizdą. Tokiam filmavimui yra sukurti specialūs stabilizavimo įtaisai. Filmuodami nenaudokite optinio priartinimo funkcijos – tai tik sustiprina vaizdo drebėjimo efektą, be to, kamera gali „praplaukti“ pro įdomius objektus jų net nepastebėjusi.
Filmavimas judant tarp mėgėjų labai populiarus. Tokia technika dažnai taikoma ir publicistikoje ar net meniniuose filmuose. Kai kurios juostos taip nufilmuotos specialiai, siekiant imituoti dokumentinius įvykius.
Aš patarčiau filmavimu judant per daug nesižavėti. Tam reikia daug įgūdžių. Jei nusprendėte kurti tokio žanro filmą, kartkartėmis stabtelėkite, leiskite žiūrovo akims atsipūsti.
Man pačiam labai dažnai tenka susidurti su „filmais“, kuriuose užfiksuoti vien vaizdai pro važiuojančio automobilio langą. Be paliovos ekrane plaukiantys vaizdai greitai užmigdo ir gali ilgam sugadinti nuomonę apie filmo kūrėjo kelionę per nepaprastą šalį.

Tinkamas pasukimas, priartinimas ir tolinimas

Jau minėjau, jog verta vengti sukti kamerą, artinti objektą, – reikia pratintis prie gražiai sukomponuotų statiškų vaizdų. Laikytis šio patarimo ypač rekomenduoju pradedantiesiems. Tačiau tai anaiptol nereiškia, jog kitokia filmavimo technika yra nepageidaujama.
Kelios dažniausiai daromos klaidos, kurias galima pamatyti net ir labai garsių kino operatorių darbuose: netolygus vaizdo judesys, nuo gerai sukomponuoto kadro pasukama į „niekur“ – darant judesį galutiniame taške subjaurojama kompozicija.
Siekiant tinkamai pasukti kamerą, labai pravers trikojis. Norėdami parodyti gražią panoramą, būtinai suraskite pradinį ir galutinį pasukimo tašką, kuriuose objektai yra gražiai sukomponuoti. Prieš filmuodami visada pabandykite atliktišį judesį. Judesys gali būti greitėjantis ar lėtėjantis, tačiau jis privalo būti tolygus. Juo labiau negalima sustoti kurioje nors vietoje ir vėliau judesį tęsti. Plano pradžioje ir pabaigoje būtinai bent kelias sekundes išlaikykite statiškus kadrus.
Lygiai tas pats galioja bandant taikyti optinio pritraukimo funkciją. Kad plano gale neprarastumėte ryškumo, jį nustatykite labiausiai priartėję prie objekto ir tik tuomet bandykite filmuoti. Tiesą sakant, daugelio mėgėjiškų kamerų optika neleidžia techniškai „švariai“ pritraukti vaizdo.
Optinį pritraukimą ar atitraukimą galima derinti su pasukimu. Svarbu tokiu atveju griežtai laikytis taisyklės: abiejų judesių pradžia ir pabaiga turi sutapti. Jei pradėjote artinti objektą ir sukti kamerą, tai negalima pirma baigti sukti ir toliau artinti ar atvirkščiai.

Filmuodami sudėtingomis apšvietimo sąlygomis, naudokite rankinį režimą

Dažnai yra patariama: nefilmuokite prieš saulę ar langą. Tačiau kodėl nenufilmavus gražių siluetų saulėlydžio fone, kodėl nepakalbinus žmogaus, stovinčio šalia lango, už kurio atsiveria įspūdingas miesto vaizdas? Kaip filmuoti blogai apšviestose vietose, pavyzdžiui, naktį gatvėje?
Jei filmuojate prieš šviesą nustatę automatines parinktis, labai sunku numatyti, kas išeis. Gali būti, jog vietoj žmogus priešais langą filmuotoje medžiagoje matysite vien tamsų šešėlį, o vietoj gražaus saulėlydžio ir dailių siluetų išvysite peršviečiamą baltą foną ir blankias fgūras. Išjunkite nenuspėjamą automatiką ir bandykite rankinėmis parinktimis pasiekti tai, ko iš tiesų norite.
Jei norite išryškinti žmonių siluetus gražiame saulėlydžio fone, paprasčiausiai priverkite objektyvo diafragmą (angl. aperture). Gali tekti pagreitinti ir filmavimo sklendės (angl. shutter) darbą. PAL sistema veikia pagal nutylėjimo taisyklę ir visada naudoja 1/50 sekundės elektroninės sklendės parinktis. Jį patrumpinti prireikia filmuojant labai šviesius, peršviečiamus objektus arba siekiant labiau atverti diafragmą pasitelkus zonų ryškumo efektus. Uždarę diafragmą ar paspartinę sklendės darbą iki pageidaujamo greičio, galite patamsinti vaizdą.
Jei norite priešais šviesų langą matyti žmogaus veidą, teks smarkiau atverti objektyvo diafragmą. Jūs apšviesite už lango esantį vaizdą. Su tuo galima susitaikyti, jei filmuojama ekstremaliomis sąlygomis ir svarbus yra tik pašnekovas. Kitu atveju patarčiau papildomai apšviesti priešais langą esantį žmogų. Tikriausiai idealiausia tai padaryti specialiais šviesą atspindinčiais refektoriais. Tam galima panaudoti netgi stambų balto popieriaus ar kokios kitos šviesios medžiagos lakštą. Veidą apšviesti įmanoma ir papildomomis lempomis, netgi ir ant kameros esančia lempute. Norint suvienodinti atspalvius, ant lemputės gali tekti uždėti specialų melsvą filtrą.
Filmuodami tamsoje, naudokite tik rankinį ryškumo nustatymo režimą. Esant blogam apšvietimui, ypač jei tamsoje yra mirgančių šviesos šaltinių, automatika labai prastai veikia. Iki galo atverkite diafragmą; jei filmuojate buitine kamera, nenaudokite optinio priartinimo funkcijos, nes tokių kamerų objektyvai nėra linijiniai. Priartinus vaizdą iškart mažėja jų pralaidumas šviesai. Naktinio filmavimo režimą į junkite tik susiklosčius ekstremalioms sąlygoms.

Filmuodami iškart montuokite vaizdą

Filmuodami bandykite iškart pakeisti kiekvieno plano stambumą. Nefilmuokite taip: dabar tik bendri planai, paskui objekto fiksavimas, dar vėliau vien detalės. Tokią medžiagą bus sudėtinga sumontuoti. Tačiau jei laikysitės šio patarimo, net nesumontuotos medžiagos peržiūra nebus nuobodi. Juk montažui gali ir nelikti laiko.
Įgudus galima naudoti ir montažinio filmavimo triukus, pavyzdžiui, jei filmuojamas herojus žvelgia į šoną, pabandykite su kamera žvelgti ten pat ir jūs.

Bronius Jablonskas

Komentarai
Turinys
  • ramoons
    ramoons 
      2009.07.23, 23:17 rašė:
    Jo visa tai praeitis :), pamenu savo pirmuosius kadrus filmuotus kamera ir po geru p....lei nuo seno operatoriaus visa tai perejau step-by-step taip kaip aprašyta straipsnyje.
    P.S. teko prieš metus montuoti juostą parsivežtą iš Ispanijos (kadangi pats nepaleidau fotoaparato iš ranku tai filmuot patikėjau bendrakeleiviui). Rezultatas - sukurto filmo buvo neįmanoma žiūrėt :( (bičas visiškai neklausė mano patarimų). Na.. nors nuotraukos liko
  • Staring at the Sun
    Staring at the Sun 
      2009.07.23, 23:40 rašė:
    kai paemiau kamera po fotoparato, nejucia pastaciau i portretine padeti :D
  • Artiom Istuganov
    Artiom Istuganov 
      2009.07.24, 02:00 rašė:
    Straipsniai:  Fotografija – patarimai pradedantiems filmuoti. Logiska...

    P.S. „Venkite drebančio vaizdo“ – Maiklas Mann'as ir tuo labiau Larsas fon Trieris su tuo nesutiktu.
  • eFoto redaktorius    2009.07.24, 02:56 rašė:
    OK. Filmuokite drebančiom rankom.
    Ir šiaip, naujokai, darykite viską atvirkščiai nei seniai moko.
    Galų gale jokie mokslai nereikalingi.  Visi menininkai ;)

    ps. Nepamenu nei vieno drebančio Mann'o kadro.
  • Artiom Istuganov
    Artiom Istuganov 
      2009.07.24, 12:58 rašė:
    Miami Vice,


  • eFoto redaktorius    2009.07.24, 13:18 rašė:
    Nepamenu nei vieno drebančio Mann'o kadro.
    Nesakiau kad nėra. Visi vizualūs efektai puikiai papildo veiksmą ir siužetą. Net nepastebi ar ten kas dreba. Vizualiai Mann'o  filmai man nerealiai patinka. Valdo šį dalyką.
    (o žiūrėdamas kokio naujoko menus, tai tik ir galvoji apie jo drebančias rankas nes kitų minčių vaizdas paprastai nekelia...)
  • Tom Lee
    Tom Lee 
      2009.07.28, 16:35 rašė:
    Nepatyrusi akis nepastebi, tačiau ten siūbavimų tikrai daug. Scenos filmuotos ne su GlideCam'ais, o nuo pečio.
    Asmeniškai mane erzina, kai hollywood'as atmestinai filmuoja kai kurias scenas.
  • eFoto redaktorius    2009.07.28, 17:08 rašė:
    nori pasakyt, kad siūbuojančiai kamerai pamatyt reikia kažkokios patirties? Kad betkas to nemato? :) Ir kad filmuodami kiną už milijonus negali pritrūksta pinigų kameros stabilizatoriui? :) ai, nu nesamonių gi prirašei ;)
  • Tom Lee
    Tom Lee 
      2009.07.28, 20:03 rašė:
    Ne. Aš norėjau pasakyti, kad neįgudusi akis to nemato. Aš pats su video sėdžiu kasdien, todėl man iš karto kliūna siūbavimai.
    Kai kuriuos filmus amerikiečiai filmuoja tiesiog kamera nuo pečio.Ir ne taupumo sumetimais, kiek suprantu, o ale judesio efektui perteikti.
    Dabar nepamenu koks filmas buvo, bet vienas iš labiau reklamuojamų, kad statiškos scenos labai jau siubavo.

  • eFoto redaktorius    2009.07.28, 20:11 rašė:
    daug tokių siūbuojančių...
    Ir jau režisieriaus-operatoriaus talentas padaro kad tai ne trukdo o pastiprina įspūdį.
    Paskutiniame M.Mann'o filme taip neatsitiko. Erzina ten svyravimai ir karts nuo karto išlendantis skaitmenizmas-natūralizmas.
  • Tom Lee
    Tom Lee 
      2009.07.28, 20:18 rašė:
    Sutinku.. padaro. Tik ne visada pavyksta padaryti, kad visiems įtiktų ;)
    Pvz kai kurie specialiai įmituoja drebėjimą, kad perteiktų judesį, veržlumą, greitį.. Na bet.. Asmeniškai man negražu.
    Pavyzdėlis:
    http://


  • eFoto redaktorius    2009.07.28, 20:42 rašė:
    normaliai ten. Judesys reikalingas. imho
    galima tik apie jo intensyvumą ginčytis ;)
    bet tai skonio reikals.
  • Montas
    Montas 
      2016.07.26, 18:32 rašė:
    Hahah sitas geras! Lygiai taip pat maciau kai pradejau fotografuoti :)))
  • Tadas N.
    Tadas N. 
      2009.07.24, 10:04 rašė:
    Na filmavimas drebančiom rankom retai naudingas... Kas kita ne drebėjimas, o specialus vaizdo judinimas, kuris specifiniais atvejais naudojamas kine. Pavyzdžių yra kad ir filme "Casino Royale", kurio operatorių darbas vertinamas labai gerai. Tačiau tokį judinimą padaryt nelengva, o ir per daug naudoti tokios technikos paprastai nėra gerai. Nesuprantu ko čia kritikuoti šitą straipsnio vietą - beveik visais atvejais patarimai nedrebinti vaizdo yra geri, tik labai retai galima pritaikyti drebantį vaizdą. Kas būtų, jei žmonės paskaitę straipsnyje, kad gerai judinti vaizdą pradėtų tai taikyti įvairiose situacijose. :))
    Iš tikrųjų tai labai geras ir teisingas straipsnis!
  • Artiom Istuganov
    Artiom Istuganov 
      2009.07.24, 13:00 rašė:
    O pas mane parasyta, jog straipsnis blogas? Kur?

    As tik pastebejau tai, ka zino visi-visi – kiekviena taisykle turi isimti. I Amerikos atradejo vieta nepretenduoju. Pats drebanciu kadru nemegstu. (dazniausiai)
  • Tadas N.
    Tadas N. 
      2009.07.24, 13:19 rašė:
    Nesakiau, kad jūs rašėt, jog straipsnis blogas. :) Tik matyt supratau kiek ne taip - kaip kritiką vienai straipsnio vietai, tai tiesiog parašiau savo nuomonę, kad toj vietoj straipsny viskas gerai. Beje išimtis ir pats autorius kelias pastebėjęs :)
  • Rimstel
    Rimstel 
      2009.07.24, 16:50 rašė:
    Tadas N. rašė:
    Na filmavimas drebančiom rankom retai naudingas... Kas kita ne drebėjimas, o specialus vaizdo judinimas, kuris specifiniais atvejais naudojamas kine. Pavyzdžių yra kad ir filme "Casino Royale", kurio operatorių darbas vertinamas labai gerai. Tačiau tokį judinimą padaryt nelengva, o ir per daug naudoti tokios technikos paprastai nėra gerai. Nesuprantu ko čia kritikuoti šitą straipsnio vietą - beveik visais atvejais patarimai nedrebinti vaizdo yra geri, tik labai retai galima pritaikyti drebantį vaizdą. Kas būtų, jei žmonės paskaitę straipsnyje, kad gerai judinti vaizdą pradėtų tai taikyti įvairiose situacijose. :))
    Iš tikrųjų tai labai geras ir teisingas straipsnis!


    Man atrodo kad kaip tik LNK daugelis operatorių perskaitė "Kas būtų, jei žmonės paskaitę straipsnyje, kad gerai judinti vaizdą pradėtų tai taikyti įvairiose situacijose. :))" ir naudoja iki pažaliavimo ;-(((((((
  • Tadas N.
    Tadas N. 
      2009.07.24, 19:21 rašė:
    Gerai pastebėta! ;) Su tais operatoriais kažkas ne taip - gana dažnai galima matyti tokį vaizdą, kad koks vedėjas renginio stovi vietoj, o prie jo vaikštinėja befilmuodamas operatorius :)) Gal stengiasi, kad vaizdas žiūrovui nenusibostų :))
  • anchius
    anchius 
      2009.07.26, 08:52 rašė:
    Taip yra stengiamasi suteikti vaizdui dinamiškumo.
  • Žiemkentys
    Žiemkentys 
      2009.07.24, 07:44 rašė:

    Tikiu šituo straipsniu, bet filmuot pradėt vistiek nesiryžtu, ir keisdamas DSLR stengsiuos išvengt video pribumbaso. Noris fotkint padoriau išmokt, o filmuot (man rodos) dar sudėtingesnis/bent jau tiek pat sudėtingas dalykėlis.

  • anchius
    anchius 
      2009.07.26, 08:56 rašė:
    Manau, kad sudėtingesnis, nes prie viso to, kas svarbu fotografijoje, dar turi pridėti daugelį su filmavimu susijusiu dalykų.
  • aphex
    aphex 
      2009.07.24, 09:07 rašė:
    Aciu uz gera straipsni.
  • Lima
    Lima 
      2009.07.24, 09:52 rašė:
    Dėkui autoriui, labai naudingi patarimai
  • saulon
    saulon 
      2009.07.24, 10:34 rašė:
    Pagrindinis principas, kuris iš esmės trukdo vieno žanro profesionalui pereiti prie kito žanro - fotogrfijoje fiksuojama akimirka, o filmuojant - judesys, veiksmas. Statika ir dinamika. 
    Čia aišku nekalbant apie tai, kai nuotraukoje kartais perduodamas judesys, o filmuotoje medžiagoje paskiri kadrai (nors tada irgi jaučiama laiko tėkmė).
  • bralgis
    bralgis 
      2009.07.24, 12:53 rašė:
    lomografija - palaiminga simbiozė :))))
  • luko
    luko 
      2009.07.24, 10:45 rašė:
    geras staipsnis.
    teko seniau siek tiek begioti su kamera :), bet laikai keiciasi technika irgi. Noreciau siek tiek pasidometi filmavimo technika, bet nerandu info. (pvz. apie foto pilna) t.y. tech. kameru charakteristiku ir paaiskinimu (pvz. kas geriau 5 lux ar 1 lux)
    Gal kokia nuoroda :)
  • Marek
    Marek 
      2009.07.24, 12:42 rašė:
    luko rašė:

    Gal kokia nuoroda :)


    Nežinau ar į tavo konkretų klausimą ten rasi atsakymą, bet šiaip apie filmavimą, montavimą daug informacijos galima rasti čia - www.kinomanai.lt jei kažko nerasi, forumas gyvas.
    Šito straipsnio kaip santrauka ko negalima daryt iš anksčiau nurodyto šaltinio.

    Septynios mirtinos nuodėmės, kurias gali padaryti filmuodamas:

    "Galvų medžioklė" - kiekvieną objektą komponuoti kadro centre

    Piktnaudžiauti transfokatoriumi (zoom'u)

    Stovėti vienoje vietoje, užuot ieškojus įdomių filmavimo kampų

    Panoramuoti visus ir viską

    Visąlaik filmuoti tik nuo akių aukščio

    Filmuoti vien 2-3 sekundžių trukmės kadrais

    Leisti, kad šviesos šaltinis atsidurtų už filmuojamo objekto


  • anchius
    anchius 
      2009.07.26, 09:00 rašė:
    Manau, paskutinė „nuodėmė“ mažiausiai „mirtina“ :)
  • fotografas (išsitrynęs)    2009.07.24, 11:19 rašė:
    labai geri patarima... galima pritaikyti filmavimui su fotoaparatais..

    respecta.
  • linonas
    linonas 
      2009.07.24, 11:48 rašė:
    Šis komentaras paslėptas, nes įvertintas labai blogai.
    Parodyti komentarą
  • bralgis
    bralgis 
      2009.07.24, 12:55 rašė:
    Komentaras paslėptas. Netinkama diskusija. DNFTT!
    Parodyti komentarą
  • Kamile Adomaityte
    Kamile Adomaityte 
      2009.07.24, 14:32 rašė:
    Dėkui už straipsnį.
  • Girių dvasia
    Girių dvasia 
      2009.07.24, 15:59 rašė:
    Manau, mažiausiai kas antras eFoto dalyvis turi kompaktinį fotoaparatą ir bando juo filmuoti, bent jau šeimos archyvui. Taigi mažiausiai 5000 skaitytojų straipsnis turėtų praversti :))
  • Rimstel
    Rimstel 
      2009.07.24, 17:14 rašė:
    Tikrai teisingas straipsnis. Tik gal vienas papildymas (patarimas) kai fimuojama sekimo režimu, einančio žmogaus, transporto ir,t.t., vidutiniu arba stambiu planu, geriausia naudotis ne ekranu ,o vaizdo ieškikliu.
    p.s. geriau visą laiką naudoti vaiždo ieškiklį.
    p.p.s.  kaip padaryti suktuką su štatyvu?? aišku toks efektas naudojamas labai retai; o daugelis apie ji net nėra girdėjęs -)))
  • anchius
    anchius 
      2009.07.26, 09:21 rašė:
    O aš esu kitos nuomonės apie filmavimą stebint per vaizdo ieškiklį, nors mielai jį naudoju fotografuodamas. Filmuojant tai gali trukdyti stabiliai išlaikyti kamerą (kalbu apie buitines mažas kamerytes), jei filmuojantysis neturi stovo. Kitas dalykas: filmuojantysis pripranta nevaržyti kameros laikymo vienoje padėtyje – prie akies. Tada suvokiama, kad galima ją ir palei žemę laikyti ar nešioti, ir aukštai iškelti (pavyzdžiui, pritvirtinus prie stovo). Reikia tik įgusti tinkamai pasukti rodymo ekranėlį.
  • Liootas
    Liootas 
      2009.08.14, 21:14 rašė:
    Labai ačiū! Mėgstu filmuoti, ačiū už patarimus :)
  • Rita Gudė
    Rita Gudė 
      2011.11.29, 20:32 rašė:
    Sveiki.
    Ar įmanoma apsukti vaizdą? Dabar vaizdas "gulintis" stovinčių žmonių :(
  • v.ch
    v.ch 
      2016.07.26, 18:52 rašė:
    Dekui uz straipsni!
  • Topazas
    Topazas 
      vertino: Gerai, 2016.07.27, 03:32 rašė:
    Aš norėčiau paklausti, o kaip su fokusu? Juk automatika veikiausiai nepatenkins poreikių? Kaip išmokt tiksliai fokusuot pereinant nuo vieno objekto, prie kito? Kokį fokusą laikyt, kai lakstai paskui kokį nors žmogų? Gal kam elementaru, man tai mistikos :)
  • Rima Prusakova
    Rima Prusakova 
      vertino: Gerai, 2016.07.27, 03:38 rašė:
    jei jau sąlygos sudėtingos- pridaryti diafragmą, ir fokusas į begalybę
  • Badas
    Badas 
      2016.07.27, 22:27 rašė:
    Ta prasme, fokusas i hiperfokalini? :)
  • Rima Prusakova
    Rima Prusakova 
      vertino: Gerai, 2016.07.27, 22:45 rašė:
    turbūt :)

Jūsų komentaras

Rašyti komentarus gali TIK užsiregistravę eFoto.lt dalyviai. Užsiregistruoti