Sieki populiarumo? Naudok ryškius filtrus ir efektus
2015.05.26  Naujienos:  fotomanipuliacijos  31
 
Instagram Filtrai  
Mokslininkai nustatė! Skaitmeninių filtrų naudojimas padidina nuotraukų populiarumą socialiniuose tinkluose.
7.6 mil. nuotraukų studijoje teigiama, jog apdorotos nuotraukos peržiūrimos 21% ir komentuojamos net 45% dažniau nei neapdorotos. Mėgėjai naudodami šiltus (gelsvus), šviesius ir kontrastingus filtrus smarkiau „pagerina“ savo nuotraukas nei profesionalai, kurie filtrus naudoja subtiliau. Mažiausiai dėmesio sulaukia subtilios nuotraukos (be apdorojimo).
Pavyzdžiui ryškios aguonos vertinamos kur kas geriau nei baltos ramunės.

Komentarai
Turinys
  • kavolis
    kavolis    2015.05.27, 00:03 rašė:
    teisybė teisybė. Natūralumas ir tikros spalvos... nuobodu :)
  • FredeRika
    FredeRika    2015.05.27, 07:45 rašė:
    cia kaip maistas - kas dabar pirks desra be dazikliu ir skonio stiprikliu :)
  • Albertas K (išsitrynęs)    2015.05.27, 08:26 rašė:
    Ir spalvina ir terlioja, ir kontrastina kaip kas išmano ir gaunasi, kaip visada, tik ...
  • _«M.G»_
    _«M.G»_    2015.05.27, 08:28 rašė:
    tikra tiesa, esu tai pastebėjęs - natūralumas mažiau patraukia akį. Kur tau juodi debeys, o kur - geltoni/oranžiniai, kurie kaip smėlio audra atrodo. Dėl gelsvų atspalvių visiškai sutinku ir iš asmeninių nuotraukų vertinimų tą galiu patvirtinti. 
    Visgi padaryti puikią nuotrauką su natūraliomis spalvomis itin sunku, tad sodrinam, spalvinam, darom efektingiau.
    Atsvara tokiam efektingumo siekimui galėtų būti juodai balta fotografija - prarasdami spalvas, labiau susitelkiame į formas ir šviesos žaismą.
  • kavolis
    kavolis    2015.05.27, 09:05 rašė:
    būtent. Juodai baltoje fotografijoje apie spalvas nelabai pameluosi.
  • Badas
    Badas    2015.05.27, 09:12 rašė:
    Uztat pameluojam apie kontrasta :)

    Visgi manau kad nieko blogo paryskinti kontrasta ar spalvas. Meniskas kurinys neprivalo buti 1:1 realistiskas. Dailininkams juk nesakom "tavo spalvos sodresnes nei realybej". Kaip nori, taip ir tapo. Patiekalas su prieskoniais dar skanesnis jei su saiku.
  • kavolis
    kavolis    2015.05.27, 10:57 rašė:
    aišku, kad kūryba yra kūryba. Priemonės - kiekvieno kūrėjo reikalas.

    Bet aš kalbu būtent apie FOTOGRAFINĘ teisybę atspindint realybę - juodai baltoje fotografijoje yra gerokai mažiau kur gali sumeluot.
  • Badas
    Badas    2015.05.27, 11:18 rašė:
    O kam reikalinga ta "fotografine teisybe"? Kodel turetume rupintis del to? Atmetus objektyvumo reikalaujancia zurnalistika (ko siam saite nera) tik kuryba ir telieka.
  • kavolis
    kavolis    2015.05.27, 11:20 rašė:
    čia jau kiekvieno reikalas kas kam rūpi :) vėlgi - kūryba ir jos priemonės.
  • skalikas
    skalikas    2015.05.27, 13:03 rašė:
    Per kursus Zolubas iškart tiesiai ir pasakė, kad fotografija yra manipuliacijos žiūrovu ir apgavystės menas. Nepažodžiui, bet moralas toks :D
  • Tmk
    Tmk    2015.05.28, 08:01 rašė:
    Tikra tiesa, nors su daile kiek kitaip viskas. Kitas reikalas, cia ne tik apie kontrasta ir sodrias spalvas kalba, efektu populiarumas atejo su instagramu. Zmones maziau vertina net kokybe (astruma, detaluma...) nei spalvinguma ir efektus.
  • Badas
    Badas    2015.05.28, 08:20 rašė:
    Beje, spalvingumo ir kontrasto vertinimas - nebutinai reiskia bloga skoni ar isprusimo stoka, tai bendra biologine-psichologine zmogiskosios regos pojucio ypatybe. Kazkada skaiciau vos ne mokslini darba, kur vertino suvokima lyginant astru ir nekontrastinga vaizda su tokiu paciu bet neastriu ir kontrastingu. Kontrastas nugalejo :)
  • Tmk
    Tmk    2015.05.28, 14:03 rašė:
    Nas taip, nebutinai blogai, nenoriu pagal savo "prizme" ka megstu ir kas manau yra gerai, vertinti kitus, bet as manau per tuos instagramus ir pns, kai nuotraukos daznai buna, taip sakant "overdone", per daug kontrasto, per daug spalvu, net oda per daug islyginama ir pns, pats esu ne karta sudeges, kai per daug sedi prie kadro ir ji "perdarai" bet man netycia gaunasi, o dabar tai yra daroma specialiai ir tai populiaru. Tai vat tas man nepatinka, zinoma riba tarp kontastikgai grazios ir per daug toka menka...

    Nors...yra fotografai, kuriais zaviuosi, pvz Belusova, o pas ja irgi labai kontrastingso. Pats susimasciau, kodel vieniems isimtys yra ir patinka, o kiti ne
  • Vaizdinys
    Vaizdinys    2015.05.27, 10:59 rašė:
    Viršuje iškelta šios savaitės nuotrauka yra to įrodymas:
    www.efoto.lt/node/1120088
  • Vilmantas
    Vilmantas    2015.05.27, 13:14 rašė:
    O dienos nuotrauka - visiška priešingybė :]
    www.efoto.lt/node/1120135

    Truputį perspausti (spalvom, kontrastu, ryškumu ir t.t.) peizažai žiūriusi geriau. O vat perspausta knygų pardavėja su balandžiais jau būtų meh. Kiekviena situacija - truputį savita pati iš savęs. Plius - ką nori parodyti nuotrauką, ką joje nori išryškinti, atskleisti(?). Apdorojimas dalinai gali padėti tai padaryti. Arba atvirkščiai - viską sugadinti.

    Nors pritariu M.G - sunku rasti tą aukso viduriuką tarp realistiško vaizdo ir skaniai atrodančio vaizdo.

  • Tmk
    Tmk    2015.05.28, 14:08 rašė:
    Dienos nuotraukos balas visai kitas.
  • _«M.G»_
    _«M.G»_    2015.06.03, 21:18 rašė:
    dienos nuotrauka yra dėl vykusio konkurso, galimai nedaug tą dieną buvo įdėta konkursinių foto, todėl ir nedaug balų surinkusi atsidūrė tarp rodomų.
  • amvy
    amvy    2015.05.27, 13:44 rašė:
    Čia, manau, individuali redakcija. Kalba eina apie naudojamose aplikacijose esamų gatavų filtrų naudojimą nuotraukos "pagerinimui". Čia "kuryba" nebent tik filtro pasirinkime, pritaikyme įdomesniam įspūdžiui išgauti. Tai yra masinės fotografijos telefonais pasekmė ir nieko tame blogo ir smerktino, jei žmonėms teikia malonumą (o firmoms pelną :).
  • legalas
    legalas    2015.05.27, 19:47 rašė:
    Tai yra gerai ar tai yra blogai? Kaip suprantu tai yra blogai, bet motyvuok kuom tai yra blogai? Man irgi daug kas nepatinka, bet niekada nesakysiu kad tai yra blogai, jei norima naturalumo, tiesa pasakius tam yra foto mokykla, jei nori i srauta, jau bet kokiu atveju reikia kazko daugiau, tai pritaikyti galima ne tik Instagram, bet ir cia ir bet kuriame kitame foto portale :) Taip kad tai yra manau viskas normalu :)
  • Vaizdinys
    Vaizdinys    2015.05.27, 19:56 rašė:
    Noriu pasakyti, kad ryškios spalvos padeda atkreipti dėmesį ir surinkti daugiau balų. Iš esmės to ir siekiame. Vadinasi, gerai :-) Pažiūrėk, kokios nuotraukos šiandien pirmame puslapyje. Beveik visos labai ryškios, sodrios.

    Ryškios spalvos  
  • Badas
    Badas    2015.05.27, 20:06 rašė:
    Truputi pakoreguociau sita teigini: ryskios spalvos padeda atkreipti demesi ir padaryti ispudi. Balai gali buti ir antraeilis klausimas. Jei nuotrauka padaro ispudi - ji patinka, net jeigu neideta i jokius srautus ir patinka tik vienam zmogui - autoriui. Tai ir yra svarbiausia.
  • Vaizdinys
    Vaizdinys    2015.05.27, 20:30 rašė:
    Efoto kontekste balai kaip tik ir parodo, kiek nuotrauka sugebėjo į save atkreipti dėmesio.
  • Badas
    Badas    2015.05.27, 20:56 rašė:
    Tai galbut balai ne visada blogybe. Nereikia dazyt taip juodai/baltai. Gyvenimas ivairialypis, sumazink kontrasta :D
  • Vaizdinys
    Vaizdinys    2015.05.27, 21:21 rašė:
    Tai aš gi ir nesakau, kad balai blogybė. Priešingai. Jie parodo, kiek gavai dėmesio. O kūrėjas jo siekia. Jei nesiektų, nuotraukų čia nedėtų.
  • legalas
    legalas    2015.05.28, 07:03 rašė:
    Manau kad tai labiau atsitiktinumas nei taisykle. Galbut tai sutapo su straipsnio pasirodymu ir tos dienos foto. Tiesiog ir be sodriu, ryskiu spalvu yra N+ dalyku, kurie traukia demesi, kontekstas, kompoza, ideja ir etc. Bet tarkim jei man pamelavus tuo dalyku didele dauguma patiki, vadinasi man pavyko :) Kaip sakoma, tikslas pateisina priemones :)
  • _«M.G»_
    _«M.G»_    2015.06.03, 21:20 rašė:
    man teko pamatyti ir variantą su juodais, o ne geltonais debesimis. Be abejonės, geltoni palieka visai kitą įspūdį, tačiau iš karto suvoki, kad tai manipuliacija (autorius tai ir nurodo).
  • Girių dvasia
    Girių dvasia    2015.05.27, 13:40 rašė:
    Nieko naujo. Mums reikia ir druskos ir pipirų ir natrio gliutomato...
  • dykumų vėjas
    dykumų vėjas    2015.05.27, 16:41 rašė:
    Reklamos pirncipas - ryšku, patrauklu ir orentuota į mūsų instinktus.
  • vaitieka
    vaitieka    2015.05.27, 20:48 rašė:
    Taip lyrinis pasvarstymas / paralelė:
    Straipsnyje terminus skaitmeninis filtras pakeitus į makiažas, o nuotrauka - į moteris..
    Nedaug tenukrypsim nuo gyvenimiškos situacijos kitame kontekste - jei viena moteris nepasidažius, o antra - subtiliai ir tinkamai paryškinus veidą, yra tikimybė, kad kam nors antroji patiks ne tik dėl grri charakterio, bet ir ryškesnės išvaizdos. galima ir toliau plėtoti šitą arba kitas paraleles, bet taip jau surėdyta mūsų dėmesio funkcija, kad greičiau atkreipiam dėmesį į stimulus, kurie yra kitokie nei dauguma. Kažkada pasieksim stadiją, kai tarp daugybės pasidažiusių moterų pirmiau pastebėsime be makiažo. O tarp krūvos apfiltrintų nuotraukų - tą, kuri be filtro.
  • Vytenis P.
    Vytenis P.    2015.05.28, 06:53 rašė:
    vaitieka rašė:
    Kažkada pasieksim stadiją, kai tarp daugybės pasidažiusių moterų pirmiau pastebėsime be makiažo. O tarp krūvos apfiltrintų nuotraukų - tą, kuri be filtro. 
    Tokios stadijos nebus :) Kaip ir moteris, taip ir nuotraukas, visada pirmiau pastebim ryškesnes, padailintas, o pabendravę, atsifiltruojam, kur kas ;) Ir štai - pilkoj pelytėj dažniausiai gėrio keliskart daugiau, negu saturuotoj blondinė - viską į savas vietas sustato laikas. Nors vienadienei prezentacijai visada renkamės pastarąją ir dažniausiai neklystam - rezultatas garantuotas :)
  • Unė
    Unė    2015.05.29, 10:18 rašė:
    Dažnai tokias ryškias nuotraukas vadinu saldžiomis, o cukrų juk dauguma mėgsta :D

Jūsų komentaras

Rašyti komentarus gali TIK užsiregistravę eFoto.lt dalyviai. Užsiregistruoti