ZiS-115

Šarvuotų automobilių Kremliaus garažuose prasidėjo dar 1935m., kada iš Amerikos į Maskvą buvo pargabenta Amerikos prezidento Franklino Delano Ruzvelto dovaną draugui J.V.Stalinui - šarvuotas "Packard Twelve" baltos spalvos. Spalva Stalinui nepatiko, automobili perdaze juodą spalvą.
Nuo sekančių metų (1936m) sarvuoti automobiliai buvo tiekiami į Tarybų Sajungą artijomis. Jie buvo naudojami VKP(b) vadams aptarnauti. Kalbama, kad dar prieš karą, viename politbiuro pasitarime Stalinas pasakė: "Mes, vyriausybės nariai rodome blogą pavyzdį tuo, kad vazinėjame užsienietiškos gamybos automobiliais" Ko gero nuo šios frazes ir prasideda "ZiS 115" istoriją.
Vyriausybė uzduoti dave 1942m, kada gamykla buvo evakuota už Uralo ir dar nebuvo aisku, kada baigsis karas. "ZiS-115" buvo tikrą "ZiS 110" kopiją. Pirminiam variante jo modelis "ZiS- 110S" gamybai buvo paruoštas 1946-47 metais. Iš išores jis praktiškai nesiskyrė nuo "ZiS-110", bet atskirti juos galima pagal sekančius požymius:
- turėjo priekyje centre ant bamperio priešrūkinį zibintą
- buvo montuojamos didesnes išmieros padangos (7,50x17 vietoje 7,50x16)
- galinių sparnų didesnes arkų išpjovos iš išorės dėl padangų
- langų stiklai neskaidrus
- neturėjo baltų juostų iš šono ant padangų.
Tai atrodo ir visi išoriniai skirtumai. Pagal projekta "ZiS-115" buvo pasleptai šarvuotas,o tai reiškia, kad jis neturėjo niekaip skirtis nuo savo "brolio". Bet konstruktyviai "ZiS-115" buvo absoliuciai kitas automobilis. Visi šasi agregatai buvo modernizuoti ir sustiprinti, atsižvelgiant į padidejusias apkrovas. Variklis "ZiS-115" buvo paimtas standartinis nuo "ZiS-110" 140 AJ, bet buvo gaminamas dviem variantais.
1. Darbui TSRS vidurinėje juostoje greituminiuose rezimuose buvo montuojama tepalo aušinimo sistemą, kuria sudarė papildomas dantratinis siurblys ir tepalinis radiatorius. Dėl temperaturos kontrolės buvo sumontuotas aerotermometras ir ant atskiro skydelio sumontuotas su škale rodančia ribinę temperaturą.
2. Darbui kalnuotose vietovese variklis turėjo sustiprintą ausinimo sistemą, specialius alkuninio veleno skriemulius, specialius ventiliatorius, taip pat papildomus generatorius, kurie padidindavo ventiliatorių ir vandens pompos apsukas.

Kebulas 6 vietų ("ZiS-110" 7 vietų) šarvuotas su priešskeveldriniu ir prieškulkiniu sarvu. Langų stiklų storis - 75mm.
Šarvuotas korpusas buvo gaminamas Pamaskves karinėje gamykloje ir turėjo spec. pavadinima: "Gaminys Nr.100". Kiekvieną šarvuotą plokstę priimdavo karinė komisija, pries tai poligone kiekvienai šarvuotai plokstei atlikadavo bandymus apšaudant atitinkant aukščiausia apsaugos kategoriją. Gamyba šiu korpusu buvo individuali kiekvienam automobiliui.
Ant kiekvienos, nors mažiausios, detalės buvo iškalti automobilio numeriai.

Suprantama, kad automobiliai, kurie vežiojo "visų tautų vadą" buvo apipinti istorijomis ir legendomis. Dabar jau sunku atrinkti kurios istorijos atitiko tikrovę, kurios ne. Pavyzdziui istorija apie tą momentą, kada J.V.Stalinui buvo pademonstruotas pirmas "ZiS-115" automobilis". Kalbama, kad aiškinant Stalinui automobilio techninės charakteristikas ir ypatybės automobilio, šis pasidomėjo: ar konstruktoriai garantuoja, kad automobilio šarvas apsaugos nuo automatinio ginklo apšaudimo. Jam atsakė, kad pagal visus apskaičiavimus turi apsaugoti. Po šio atsakymo J.V.Stalinas pasiulė patiems kostruktoriams atsisėsti į šį automobilį ir patikrinti ši patikimumą, jei jie patys savo apskaičiavimais garantavo.
Po to, kai konstruktoriai susėdo į automobilį, buvo išrikiuotas burys karių su automatais, kurie pagal komandą apšaude šį "ZiS-115". Po šio eksperimento pabaigos buvo apžiurėtas automobilis, bet buvo rasta nei vienos kulkos prašautos skylės automobilyje ir "ZiS-115" komisijos buvo priimtas. Paklausus apie konstruktorių savijautą, vietoj atsakimo patraukdavo pečiais ir pasakydavo "štai taip..."

Šis, antras automobilis -1949m. gamybos, kebulo Nr.202 išsaugotas Rygos Motors Muziejuje. Jis ten pakliuvo is Jaroslavlio padangų gamyklos. Ant jo buvo bandomos 17 colių padangos.
 768 (+0)
Axe  2013.07.02, 09:21

Komentarai
Turinys
  • EmVa
    EmVa 
    Meistrė
       2013.07.02, 12:57 rašė:
    Šauniai - man jis primena piktą vabalą:)
  • Axe
    Axe 
    Pro
       2013.07.02, 13:04 rašė:
    Bet smagu būtų su tokia pasivažinėti, kaip tankas :)
  • Selenė
    Selenė     2013.07.02, 14:50 rašė:
    Va čia tai automobilis.
  • Axe
    Axe 
    Pro
       2013.07.02, 14:52 rašė:
    Gaila, bet čia tai tik *visų tautų vadams* :)
  • Selenė
    Selenė     2013.07.02, 17:35 rašė:
    Tai jau iš tolo matosi, kad ne mirtingiesiems.
  • KARPIS UK
    KARPIS UK     2013.07.02, 15:48 rašė:
    Gerulis. +
  • Axe
    Axe 
    Pro
       2013.07.02, 20:50 rašė:
    Be abėjo )
  • Svarstykles13
    Svarstykles13 
    Pažengusi
       2013.07.02, 16:47 rašė:
    Oho,kokis monstras-)
  • Axe
    Axe 
    Pro
       2013.07.02, 20:50 rašė:
    Tai toks ir turėjo būti :)
  • vvalentina
    vvalentina 
    Pažengusi
       2013.07.02, 22:53 rašė:
    Graži mašinikė:)
  • Tirlikas
    Tirlikas 
    Meistras
       2013.07.03, 08:30 rašė:
    Nuotrauka pasiūlyta į grupės geriausias
  • Axe
    Axe 
    Pro
       2013.07.03, 08:31 rašė:
    Ačiu, Agimantai :)
  • GAMMA
    GAMMA 
    Pažengusi
       2013.07.03, 22:17 rašė:
    Keistai lietuviškas-šveplas tekstas.. ;) Ačiū, įdomu :)
  • raugas
    raugas     2013.07.06, 02:41 rašė:
    Personazas su istorija, taip ir turetu buti

Į grupę „Fotokonkursai“ rekomendavo


  www.Foto-shop.lt   nuolaidos >>

Jūsų komentaras

Rašyti komentarus gali TIK užsiregistravę eFoto.lt dalyviai. Užsiregistruoti