Ryškumo gylis – pagal pageidavimą
2008.11.19  Straipsniai:  RedagavimasŽurnalas FOTO    54 24425
 
Prieš ir po korekcijos  
Sodraus neryškumo, kurio dažnai norisi fotografuojant portretus, kompaktiniai fotoaparatai negali išgauti dėl techninių apribojimų - mažų matricų bei objektyvų. O ir su veidrodiniais paskubomis fotografuodami kartais tiesiog pamirštame apie šią detalę ar nespėjame laiku reaguoti į situaciją. Ką gi daryti, jei fonas nuotraukoje labiau traukia akį (blaško) nei fotografuojamas subjektas ar norisi išryškinti detalę iš margos aplinkos, o nuotrauka jau padaryta?


Pradinė nuotrauka  
Programa „Adobe Photoshop" tokiems atvejams turi „Lens Blur" filtrą, kuriuo naudojantis galima iš naujo fokusuoti jau užfiksuotą vaizdą.Photoshop CS" versijoje atsiradęs „Lens Blur" filtras netruko įrodyti, kad yra naudingas pagalbininkas koreguojant jau nufotografuotų vaizdų ryškumo gylį. Šio filtro veikimo principas gana įdomus. Pažiūrėkime, ką galima gauti sumaniai juo naudojantis.

Pabandysime pasirinktoje nuotraukoje išryškinti merginą, šiek tiek suliedami foną. Paprasčiausia būtų tiesiog pažymėti foną ir jam pritaikyti „Gaussian Blur" filtrą, tačiau tikrovėje objektai, toldami iš ryškumo lauko, „liejasi" palaipsniui. Jei naudotume šį filtrą, kiekviena fono detalė taptų neryški nepaisant jos atstumo nuo fotografo. Šiai problemai spręsti ir naudojamas „Lens Blur".





Kanalų paletėje sukuriame naują kanalą  
Kuriame naują kanalą

Pirmas dalykas, kurį turime atlikti, - sukurti nuotraukos gylį atspindinį kanalą, kuriame būtų atvaizduoti sąlyginiai atstumai tarp objektų. Kas tai? Kompiuteris nuotrauką supranta kaip plokščią spalvotų taškų kratinį, turintį plotį ir aukštį. Tačiau perspektyvos užfiksuotame vaizde atpažinti jis negali, todėl mūsų užduotis - nurodyti programai užuominas, kaip toli vienas nuo kito yra nuotraukos objektai. Įjunkime „Photoshop‘o" kanalų paletę. Čia pirmiausia sukursime merginos kontūrą, į kurį suvesime ryškumą. Sukurkime naują kanalą, spustelėdami kūrimo mygtuką. Sąraše atsiras naujas kanalas, užpildytas juoda spalva.

Piešiame fokusavimo lauką

Spalvos tamsumas, naudojamas kanale, reiškia atstumą nuo fokusavimo taško. Laikoma,

kad kuo spalva tamsesnė, tuo geriau kanalas sufokusuotas ir „nesuliejamas". Mūsų nuotraukoje svarbiausia yra mergina, ji turės būti ryški. Tad nuspalvinsime merginą juodai - tas reikš, jog ji tiksliai patenka į fokusavimo zoną. Kad būtų patogiau, naudojamės dažų kibirėlio įrankiu. Klaviatūroje spustelėdami „D" raidę spalvų paletėje nustatome juodą ir baltą bei užliejame kanalą balta spalva. Spustelime kol kas išjungtą akies paveikslėlį RGB kanalo kairėje - tuomet galime matyti visus kanalus. Vis dar pasirinktame naujame kanale piešiame norimo objekto kontūrus, paskui apibrėžtą plotą užspalviname - taip gauname vienspalvį siluetą. Beje, piešiant šias vadinamąsias kanalo kaukes, jos vaizduojamos raudona, o ne juoda spalva. Pagal šį siluetą „Photoshop‘as" žinos, ką fokusuoti. Tačiau mes kol kas n
eturime jokios informacijos apie foną ir nuotraukos perspektyvą. Šiuo atveju tolstanti gatvė, mašinos turėtų palaipsniui susilieti. Vadinasi, nuotraukai nuo apačios apytiksliai iki vidurio reikia suteikti šviesėjantį foną - nuo juodos iki baltos. Tą puikiai daro gradiento įrankis, aptinkamas ten pat, kur ir jau minėtas kibirėlis. Kanalų sąraše sukuriame naują kanalą ir, kaip prieš tai, užpildome jį balta spalva. Spustelime „D" raidę, kuri sugrąžina spalvų paletę į pradinę - juodos ir baltos - padėtį. Pažymėdami akies ženklą įjungiame RGB kanalą, o taisai pasirenkame naujai sukurtąjį, spustelėdami jo pavadinimą pele. Vėl turėtumėme pamatyti savo nuotrauką. Gradiento įrankiu spustelime tą nuotraukos vietą, kur baigiasi horizontas, ir pele nutempiame žemyn - taip sukuriame tamsėjantį perėjimą.

Piešiame siluetą  
Horizonto gradientas  

Kuriame kanalą, kuriuo galėsime apibrėžti atstumą tarp pagrindinio nuotraukos objekto ir fono. Pagal nupieštą merginos siluetą šiame kanale „Photoshop‘as" žinos, ką fokusuoti, o gradualus fonas perteiks nutolimą.








 Sujungiame sukurtus kanalus

Jau turime ir fono ir fotografuojamo pagrindinio subjekto duomenis, beliko juos sujungti į vieną kanalą - siluetą „sulipinti" su ką tik sukurtu gradientu. Kanalų sąraše pele pasirenkame siluetą, spustelėdami ant jo pavadinimo. Laikome paspaudę „Ctrl" klavišą, o pele spragtelime ant kanalo paveiksliuko. Taip bus pažymėtas fonas aplink siluetą. Mums reikia atvirkščiai - paties piešinio, tad meniu pasirenkame Select > Inverse. Dabar pažymėtas mūsų kurtas piešinys, kurį nusikopijuoti galima klaviatūroje spustelėjus „Ctrl+C" arba meniu pasirinkus Edit > Copy. Spustelime ant gradiento kanalo. Kaip matome, išliko pažymėta silueto vieta. Belieka tiesiog klaviatūroje paspausti „Ctrl+V" ir anksčiau sukurtas paveiksliukas atsiras šiame kanale.

Pasirinktas siluetas  
Siluetas su gradientu  

Turint fono ir fotografuojamo pagrindinio subjekto duomenis, belieka juos sujungti į vieną kanalą.














Reguliuojame „Lens Blur" filtrą

Atšaukiame žymėjimą paspausdami „Ctrl+D" bei aktyviname visus tris spalvų kanalus spustelėdami RGB pavadinimą. Dabar galime daryti pirmus „Lens Blur" bandymus. Meniu pasirenkame Filter > Blur > Lens Blur. Naujame lange išvystame savo nuotrauką, tačiau neryškią. Pirmas dalykas, kurį turime atlikti, - tai nurodyti, kokiame kanale p

Reguliuojami svarbiausi „Lens Blur" parametrai.  
ažymėjome nuotraukos gylį. „Depth Map" skyriuje „Source" nurodome ką tik sukurtą kanalo pavadinimą ir mūsų nuotrauka iš karto įgauna ryškumo lauką. Kaip matote, mergina bei asfaltas po jos kojomis yra ryškūs, tačiau tolstant palaipsniui susilieja. Taip, kaip ir piešėme kanalą. Beje, nuotrauka interaktyvi. Spustelime pele bet kurią nuotraukos vietą - fokusavimo taškas pasislenka ten. Vadinasi, pele galima sufokusuoti bet kurį objektą. Šio taško nuotolį taip pat galima keisti „Blur focal distance" slankikliu. Neryškumo stiprumą reguliuoja „Radius" slankiklis. Kuo didesnė reikšmė, tuo labiau suliejamas vaizdas nuotraukoje.

Reguliuojami svarbiausi „Lens Blur" parametrai.



Įmantresni „Lens Blur" nustatymai

„Lens Blur" imituoja tikro objektyvo sukuriamą neryškumą - jis nėra tolygus, dėl di

įmantresni „Lens Blur“ parametrai  
afragmos formos gali atsirasti šiek tiek ornamentų, iškraipymų. Filtras leidžia šiuos parametrus koreguoti. Iš „Shape" sąrašo galima pasirinkti virtualiosios diafragmos lapelių skaičių, „Blade curvature" nustato šios diafragmos ertmės apvalumą, o „Rotation" valdo diafragmos pasukimą, kuris turi įtakos ornamentų susidarymui. Paprastai šie parametrai svarbūs, jei nuotraukoje yra daug smulkių ar labai ryškių detalių. Galite paeksperimentuoti - rasite tinkamiausią savo nuotraukai variantą. Dar vienas įdomus parametrų rinkinys - „Specular Highlights".
„Specular Highights“ sukuria peršviestas vietas ten, kur nuotrauka neryški, tačiau šviesi  
Jis sukurią dirbtinį „išdegimą", peršvietimą, pasitaikantį neryškiosiose zonose. Keičiant „Brightness" reikšmę stiprinamos šviesios vietos, esančios už fokusavimo lauko. „Threshold" nustato, kokio šviesumo vietos bus „išdeginamos".

 

„Noise" skyriuje galite pridėti triukšmų, kartais atsirandančių nesufokusuotose zonose. „Amount reguliuoja jų kiekį, „Uniform" arba „Gaussian" - triukšmų stilių. Pažymėjus „Monochromatic", bus sugeneruoti nespalvoti triukšmo grūdeliai. O paskutiniai parametrai, kuriuos aptarsime, susiję su peržiūros kokybe. „Preview" skyriuje rasite du variantus „Faster" bei „More Accurate". „Faster" efektas paspartina peržiūrą, tačiau neužtikrina geriausios kokybės. „More Accurate" reikalauja galingesnio kompiuterio, tačiau sukuria geresnės kokybės neryškumą. Būtina prisiminti, jog šie du parametrai neįtakoja galutinio efekto kokybės, kuri gaunama paspaudus „OK".

Rezultatai

Taigi, naudojant „Lens Blur" galima atlikti neprastą darbelį ir padaryti nuotraukas patrauklesnes, išryškinant pagrindinę mintį, idėją, objektą. Nupiešę kokybišką erdvės kanalą, galite iš naujo sufokusuoti „plokščią" vaizdą. Mūsų pavyzdyje paprastumo tikslais praleista nemažai gylio detalių. Pavyzdžiui, medžių šakos čia traktuojamos kaip toli esantys objektai, nors jos yra maždaug pusiaukelėje iki nuotraukoje užfiksuotos erdvės pabaigos. Pirmąsias mašinas taip pat reikėtų išskirti.

Sukūrus detalesnį erdvės kanalą, lengviau manipuliuoti ryškumo gyliu  
Sukūrus detalesnį erdvės kanalą, lengviau manipuliuoti ryškumo gyliu  
Sukūrus detalesnį erdvės kanalą, lengviau manipuliuoti ryškumo gyliu, galima iš naujo sufokusuoti „plokščią" vaizdą.










Pavyzdyje parodytas detalesnis erdvės kanalas. Mašinos buvo nupieštos ranka, o medžių šakos pagriebtos iš žaliojo kanalo, padarius jo kopiją (nutempus ant mygtuko, kuriančio naujus kanalus). Po to, pritaikius Image > Adjustments > Levels, iš pustonių buvo sukurta viena spalva. Galutinis darbo rezultatas - sureikšmintas pirmasis planas, o fonas švelniai sulietas. Galimybių išties daug, belieka eksperimentuoti!

Foto  

 Dovydas Tarvydas. Žurnalas FOTO.



Rezultatas

Prieš ir po korekcijos  
Prieš ir po korekcijos



Komentarai
  • Apelsininė
    Apelsininė 
      2008.11.19, 20:20 rašė:
    Blembački ir netingi žmonės :D 
  • Justas779
    Justas779 
      2008.11.19, 21:38 rašė:
    Labai daug darbo norint isgaut gera efekta. Bet nevisalaik naturaliai atrodo.
  • eKG
    eKG 
      2008.11.19, 21:50 rašė:
    Geras patarimas. O yra kokia nors alternatyva su GIMP 2.6?
  • spitfire
    spitfire 
      2008.11.19, 21:57 rašė:
    kuo toliau tuo labiau nesinori sito tinklapio vadinti efoto.
  • eKG
    eKG 
      2008.11.19, 22:06 rašė:
    Kodėl? Photoshop - gerai, o GIMP jau čia kažkas labai blogai??? Ar čia kažko nesupratau...?
  • Montas
    Montas 
      2008.11.19, 22:13 rašė:
    Tikriausiai - kazko nesupratai....
  • hideo
    hideo 
      2008.11.19, 22:11 rašė:
    deja deja
  • mindeh (išsitrynęs)    2008.11.19, 22:30 rašė:
    eshop :)
  • eFoto redaktorius    2008.11.20, 00:33 rašė:
    eKG rašė:
    Geras patarimas. O yra kokia nors alternatyva su GIMP 2.6?

    www.gimpguru.org/Tutorials/SimulatedDOF/
    Arba mandriau: www.studiorola.com/tutorials/rendering-tutorials/kerkythea-d.../
    vertimas nebūtinas tikiuos :)
  • eKG
    eKG 
      2008.11.20, 09:47 rašė:
    Oooo... Labai ačiū.
  • sdG
    sdG 
      2008.11.19, 22:38 rašė:
    maziau parduotuves, daugiau tiesiu ranku.
  • eFoto redaktorius    2008.11.20, 00:32 rašė:
    Storos piniginės tiksliau...
    FF ir šviesūs objektyvai oij kainuoja...
    Arba įtikink žmones prie juostos grįžti :)
  • Svajuncikas
    Svajuncikas 
      2008.11.20, 09:07 rašė:
    ... o kas yra juosta?
  • sadia (išsitrynęs)    2008.11.20, 13:43 rašė:
    juosta - siauras, ilgas, plonas lanksčios (kartais - ir kietos) medžiagos gabalas
    http://lt.wikipedia.org/wiki/Juosta .....:))
  • hideo
    hideo 
      2008.11.20, 21:09 rašė:
    Na nereik taip ziauriai
    Toks ispudis kad be 85/1.4 ir D3 jau nebegalima portretu fotkint? :)

    Fona puikiai galima ir su 50uku paplaut. Net ir pigus televykai visai puspadoriai kartais "sueina".. arba kad ir papigiaiskas heliosas uz 30lt - neseniai gi buvo pavyzdys ofb

    kaip minėjo kolega aukščiau, reik tik rankų tiesesnių, ir šiaip nors minimalaus suvokimo apie ryškumo zoną, židinio nuotolį, perspektyvą ir skylę :)


  • Ineta G
    Ineta G 
      2008.12.30, 19:33 rašė:
    pritariu tamstai
  • Julius
    Julius 
      2008.11.20, 01:43 rašė:
    nesupratau, kaip man tinkamai apvedzioti objekta, jis turi buti juodas visas ar kaip? kuriuos sluoksnius pamatyti matomus, kuriuos ne, ant kurio sluoksnio spalvinti? o gal yra patogenis budas apvesti objekta siam efekto pritaikymui
  • Svajuncikas
    Svajuncikas 
      2008.11.20, 09:09 rašė:
    O gal koks pluginas specialiai tam sukurtas? Kad uztektu tik nurodyti objekta ir pastumdyti i kaire dezine koki kursoriu tinkamam afektui gauti... :)
  • Svečias    2008.11.20, 12:40 rašė:
    pluginai darbo vistiek nepadarys, reiks rankutem dirbti noritn kokybes. ypac sudetinga ryskumo gyli isgaut kai plaukai persidengia su kokiais opbjektais. o del sio metodo tai galima ivairiais budais isgaut ir su gimpu ir su kitos grafinem programom manau pasidarbavus nesunkiai pavyktu. as uz tiesias rankas, o ne lpeskinima simtais kadru sen ir ten. ismokus fotkint normaliai maziau forosopo reikes
  • Evaldas Ciparis
    Evaldas Ciparis 
      2008.11.20, 13:50 rašė:
    "PSP gerai ar blogai", man rodos dar durnesni gincai negu tema is serijos "koki fotika rinktis" :) 
  • hideo
    hideo 
      2008.11.20, 15:11 rašė:
    Playstation portable? aišku kad blogis
  • Resutas
    Resutas 
      2008.11.20, 14:33 rašė:
    Gal perdaug jau tu straipsniu is zurnalo, nes ir delfyje maciau is "Foto", tad nors tu zurnalo ne[pirk :)
  • eFoto redaktorius    2008.11.20, 15:48 rašė:
    į efoto nedėt?
    dėlfije kita auditorija - mėgina prisiviliot. Visgi žurnalo skaitytojų nėra daug. O publikuojama (viename tinklapyje) gal tik 1/5 žurnalo.
  • Indrė 1
    Indrė 1 
      2008.11.20, 15:54 rašė:
    nesuprantu, tiek beprasmio darbo, kad užblurint foną? veikt neturit ką turbūt:D
  • KeistasZ
    KeistasZ 
      2008.11.20, 17:50 rašė:
    man priesingai, neretai norisi, kad vaizdas uz zmogeliuko, esant kazkur uzsienyje neisnyktu, o liktu ryskus, iamzintu vieta kuria aplankem, cia aisku asmeniniam albumui ..:)
    bet cia man tik taip ...neismaneliui :)
    Ir nebukit protingi..portretus darant ir as noriu kad vaizdas butu palaipsniui ar net labai sulietas, bet cia kazkas idomiai pakomentavo "maziau parduotuves, daugiau tiesiu ranku" :D
  • baltavarna
    baltavarna 
      2008.11.20, 20:28 rašė:
    Sporniom, kad su diofragma geriau padaryčiau :D
  • hideo
    hideo 
      2008.11.20, 20:41 rašė:
    kas ta diaframga?
    photoshopo pluginas? :)
  • baltavarna
    baltavarna 
      2008.11.20, 20:43 rašė:
    šmaikštuolis matai atsirado, šmaikštą paleido :D:D:D:D
  • hideo
    hideo 
      2008.11.20, 21:12 rašė:
    na matai, aš visąlaik kažkaip galvojau, kad tokius fintus tik fyfačkos iš one.lt naudoja, kad šalia stovinčius "ex" arba "ex-ex" užblurint.. tai jos tokių sudėtingų žodžių iš tiek daug skiemenų tikrai nemoka..

    ale čia pasirodo yra Labai Gudri Visuotinai Pro Fotografų Priimta Technologija :)
  • baltavarna
    baltavarna 
      2008.11.23, 16:00 rašė:
    Draugai tuokėsi, fotografą samdėsi, tai panašių efektų primenino tasai. Nesakau, kad labai ten geriau pagaminčiau, bet kad neblogiau tai tikrai. Gaila fotkes iš kompo ištryniau, neturiu ko parodyti.
  • hideo
    hideo 
      2008.11.20, 22:01 rašė:
    nu bet jei žaibų ir mėnulių nepripaišė tai dar nelygis žinok :)
  • baltavarna
    baltavarna 
      2008.11.20, 22:36 rašė:
    Buvo ir kitokių efektų:)
  • Drakashas
    Drakashas 
      2008.11.22, 09:21 rašė:
    nebesuprantu, komentarus rasai, o skaityt nemoki... jei straipsnio pradzios net neperskaitei tai geriau pasilik prie savo nuomones ir be reikalo nekomentuok manau...

    kadangi su skaitymu ar orientacija puslapyje blogai tai pacituosiu straipsnio pradzia kuri yra lb trumpa ir kuri paaiskina del ko yra sis straipsnis. Tad manau Tau deretu perskaityt ir susimastyt ar tikrai i tema tas tavo komentaras...

    citatuojamas pirmas straipsnio stulpelis:
    Sodraus neryškumo, kurio dažnai norisi fotografuojant portretus, kompaktiniai fotoaparatai negali išgauti dėl techninių apribojimų - mažų matricų bei objektyvų. O ir su veidrodiniais paskubomis fotografuodami kartais tiesiog pamirštame apie šią detalę ar nespėjame laiku reaguoti į situaciją. Ką gi daryti, jei fonas nuotraukoje labiau traukia akį (blaško) nei fotografuojamas subjektas ar norisi išryškinti detalę iš margos aplinkos, o nuotrauka jau padaryta?

    nenoriu izeisti, bet paryskinau jei sunku rasti ir suprasti minti...
    na nebent ta diOfragma yra kazkoks naujas stebuklas su kuriuo gali koreguoti JAU PADARYTA NUOTRAUKA...

    prasau nepykti, bet jei visi rasis ne i tema tai manau skaitysim bevercius ir niekam nenaudingus komentarus...
  • baltavarna
    baltavarna 
      2008.11.22, 22:21 rašė:
    Tik širdies smūgio negauk besiputodamas. Jei su muiline nieko gero nesigauna, nieko nuostabaus, iš šūdo vaškas nesispaudžia, bent jau taip liaudis sako:)
    Prisipažinsiu straipsnio neskaičiau išvadas iš vizualiosios straipsnio  pusės padariau. Turiu gerą išeitį tokiems kuriems su muiline nesigauna tokie efektai. Paprasčiausiai reikia parduoti tą muilinę ir nusipirkti SLR. Paprastas juostinis SLR tikrai pigesnis už belekokią muilinę ir efektas garantuotas ir plius kokybės saują gausi.
    Žinau ką pagalvojai... Galiu pasakyti tiek. Jei nori gerų rezultatų ir neturi lėšų gerai technikai, tikrai pasirinks analogine, geram rezultatui, nei skaitmeninę, kad būtum madingas. 
  • Drakashas
    Drakashas 
      2008.11.23, 03:34 rašė:
    As nesiputoju ir nenoriu nei pyktis nei kazka izeisti, tiesiog laiko turedamas parasiau, kad Tavo komentaras visai ne i tema, vietoj to, kad gincijiesi ir skaitai mano komentarus geriau paskaitytum straipsnio pradzia, suprastum apie ka jis, o ne darytum is vizualiosios puses ir taip pat sutaupytum laika ar ka, kad sunku buvo paskaityti pradzia... butu juk tas pats buve :)
    Be to Tu esmes vistiek nesupranti... As tau ir pakopinau, bet tu vistiek savo. Esme ne kas su kokia technika fotografuoja, o esme tame, kad (sutrumpinsiu straipsnio esme jei nesuvoki) jei fotografuodamas paskubomis pamirsti ar nespeji tinkamai susireguliuoti SLR, bet padarei gera kadra ir fonas labiau traukia aki ar nori isryskinti subjekta, tam aprasyta viena is iseiciu. (su muiline darytas nuotraukas tik ir pakoreguosi kompiuterio pagalba, nes kitaip neleidzia technines galimybes, bet tu jas cia taip prikaisai lyg noredamas pasakyti, kad as su muiline fotografuoju ir nekreipi demesio, kas parasyta apie SLR). Niekas juk neliepia taip nuotrauku koreguoti. Jei tu gali ta pati padaryti su diafragma tai valio, bet jei su diafragma nesuzaisi ir padarysi gera kadra arba paliksi neisraiskinga nuotrauka arba tiesiog teks ja istrinti kaip nevykusia. (asmeniskai renkuosi antra varianta). Taciau cia tema apie tai kaip ja galima pakoreguoti, kad ji butu geresne. manau kazkam pravers, o gal ir man paciam kadanors :)

    beje, kas mano komentara vertino neigiamai, o "baltavarna" teigiamai idomu kaip tai galetu motivuoti, nes manau, kad Jo komentaras tikrai ne i tema... panasu i vaikiska kersta :) dar galit nueit nuotraukas neigiamai pavertint :D
  • baltavarna
    baltavarna 
      2008.11.23, 14:21 rašė:
    Vistiek manau, kad per rimtai reguoji į mano pasisakymus:) Patikėk, tikrai žinau apie ką tas straipsnis. Tikrai yra tekę susidurti su panašia situacija, tiek fotkinant su muiline, tiek su SLR (su pastaruoju kur kas rečiau). Taip pat yra tekę bandyti suktis iš padėties tokioje situacijoje. Kažkokių rezultatų nepasiekiau, teko viską trinti velniop, kad akių nebadytu. Nežinau... gal kažkokioje situacijoje tokia korekcija ir pagelbėtu, bet tai turtu būti ypatingai kruopščiai atlikta, labai nepersistengta. Reikia pripažinti, kad betkokia korekcija\manipuliacija neatstos fototechnikos pagaminto efekto. Tai, kad stenkimės ponai ir ponios, kad vėliau nereiktu su PS kitčo gaminti.
    Nors staipsnis neapie tai. Ar ne?
    PEAS ;)
  • baltavarna
    baltavarna 
      2008.11.23, 14:58 rašė:
    Ir dar... kodėl toks "tobulinimo" būdas ne visada gali būti taikomas. Kaip, kad ir pateiktame pavyzdyje. Iš fotografavimo kampo sprendžiant, kad fotografuota buvo iš apačios ir greičiausiai plačiakampiu objektyvu. Dar padarysiu prielaidą, kad buvo fotkinta jei ne su muiline, tai su nepilnaformačiu DSLR kurie turi pakankamai nemažą crop'ą. Tokiu atvėju fotografas nuo objekto turėjo nutolti per 2-3 metrus, kad objektas pilnai tilptu į kadrą ir dar paliktu truputi erdvės. Žinant tuos faktus ir dar žinant, kad kuo platesnis kampas ir kuo toliau objektas nutolęs nuo plačiakampio, tuo nerealiau išplauti foną. Tai, kad bet koks bandymas įmituoti yra prilyginamas kičui. O tuo labiau jei tai daroma su muiline, kurių židinio nuotolis neretai prasideda nuo 5,8mm. Tai, kad jį nukarpo matricos dydis, tai dar nereiškia, kad objektyvo sandara pasikeičia.
    Jei kas kartais nežino, ar teisiog neatkreipė dėmesio į tai, kad kuo platesnis kampas, tuo mažesnis fokusavomo nuotolis. PVZ: Jei paimti elementarų 35mm mechaninį objektyvą ant kurio surašytas fokusavimo atstumas, tai pamatytumėt, kad jo fokusavimo nuotolis baigiasi ties 3 m. O uždėjus tokį daiktą ant DSLR su 1,6 crop'u  jo kampas stebuklingai pavirsta i 56mm, o tai reškia, kad atsitraukti nuo objekto reiks dar toliau. Ir kiek bebūtu atidaryta skilė, vistieks nepavyks tinkamai išplauti fono. O kas jei objektyvo kampas 18mm, koks tada fokusavimo nuotolis, iki 1m? :)
    Žinau, ką pasakysi... "jei nepavyko laiku nusistatyti parametrųir t.t." bla, bla, bla... betkoks bandymas įmitoti yra kičas:)
  • Drakashas
    Drakashas 
      2008.11.23, 18:11 rašė:

    As ir pats uz nekoreguotas nuotraukas, bet juk gal kam nors pravers... tema tikrai nera bloga ir PS naudojasi tikrai didele dalis zmoniu koreguojant nuotraukas. manau, kad nieko cia blogo jei kazkam tinka ir kazkas nuo to bus tik laimingesnis :) ok baigiam :)

  • baltavarna
    baltavarna 
      2008.11.23, 20:01 rašė:
    Aha... virtuali meilė... jei tik nuo to kažkam geriau... kodėl gi ne... :D:D:D:D


    OK, baigiam ;)
  • comedya (išsitrynęs)    2012.03.22, 23:18 rašė:
    visų pirma pasakysiu, kad esu niekas, palyginti su jumis visais, turbūt, nes nei kokia guru, nei pažengusi nesu ir nebusiu, bet... mėgstu fotografija ir tiesiog bandau fotografuoti kaip išeina. aš už natūralumą taip pat, bet... nesutinku, kad ''betkoks bandymas įmitoti yra kičas''. Kartais žmogus rašydamas daro klaidas, kaip kad Jūs, kai kurie daro klaidas fotigrafuodami ir pan. Ypač pradedantieji visame kame. Ir suprantu, gal pikta, kai, rodos, bet kas dabar gali nusipirkti gerą fotiką ir vaidinti fotografus, kai kažkas kelis metus gal studijavo viską, kad galėtų vadintis fotografu. Esmė tame, kad... nesvarbu, kas yra teisus, svarbu, kad šis puslapis, mano durna nuomone, yra pritaikytas visiems, straipsniai-daugiau pradžiamoksliams ir neišmanėliams, kaip aš :)) Tad, gal tikrai nereikia tų kategoriškų pasisakymų, ar galima fotošopinti, ar neverta pirkt muilinių, ar ką gali ir ko negali diafragma. Jei jau tik natūralumas, tai neredaguokim foto išvis, nei kontrasto, nei spalvų, nieko nekeiskim, kad ir kaip netiktų kažkas...Bet, kažkaip,jaučiu laaaabai mažai gražių fotkių rastume čia tada.
    Jei jau žmogus kažką rašo, siūlo...bent jau leiskite kažkam pasinaudoti tuo, kad ir nekokybiškai pradžioje. Nes tikrai ne visi moka tiek terminų ir funkcijų, kiek profai. Ir, beje,daugumai to net nereikia, nes Jūs gal duoną iš to valgote, o mes fotigrafuojame savo malonumui ir kartais labai džiugu, kad kažkas tiesiog pasidalina primityvia info, o laikui bėgant žmogaus pasirinkimas-tobulėt ar likt prie kičo, ar prie visiško natūralumo.
  • hideo
    hideo 
      2008.11.26, 22:56 rašė:
    Nepavyko laiku susivest parametrų - o kas čia, jei ne kreivos rankos? xaltūros maskavimas, ypač tokiom grubiom priemonėm, visą laik bus mažiau vertinamas, arba netgi visai nevertinamas, o niekinamas, nei tvarkingai padarytas darbas.

    Jau padaryta nuotrauka, sakai?

    Tada laukiam ne ką mažiau naudingų tutorialų, ką daryt ir kitais atvejais, kai kažkas nepavyko:
    - kaip nupiešt saulę, kai nepavyko laiku užfiksuot saulėlydžio?
    - kaip koreguot fotkę, kai fotografas pražiopsojo pirmąjį jaunujų bučinį ar žiedo uždėjimą ant piršto?
    - kaip dapiešt veidą, kai žmogus netyčia gavosi nusiskęs?

    ir šiaip, ką daryt ir kaip dapiešt jei gavosi visiškai juodas ar visiškai baltas kadras?

    kita vertus, gal ir fotografuot nebereik, jei viską galima dapiešt?
  • anomalija
    anomalija 
      2008.11.26, 23:26 rašė:

    Jooo, uždrauskim PS, visų rankos "išsitiesins"... :))


    ps.: įdomu kiek efoto liktų nuotraukų nufiltravus "shopintas". Balsuoju už galimybę RINKTIS. Aš pasakiau. HAU!

  • comedya (išsitrynęs)    2012.03.22, 23:28 rašė:
    juk čia aprašomas tik pablurinimas, vajetau :)))) aišku, jis nėra itin kruopštus, bet juk čia niekas nepripiešė nieko, mano akimis. esmė liko ta pati, jei būtų padaryta šiek tiek subtiliau, būtų visai žavu. toks įspūdis, kad jei vestuvių dieną nuotakai ant nosies išdygo galingas spuogas, ji bus tikra kičo mėgėja, jei paprašys nutrinti tai, ko prieš pora dienų nesimatė, o gražiausią jos gyvenimo akimirką jis akis bado tiesiog :)) Ar čia jau katatrofa? nes, kaip bebūtų, jau nebe taip kaip buvo fotoigrafuojant, jau PIEŠTA :))
  • hideo
    hideo 
      2008.11.20, 21:10 rašė:
    nu nebelabai čia "redagavimas", o "kompiuterinė manipuliacija" labiau

  • myntonas
    myntonas 
      2008.11.20, 22:48 rašė:
    Yra vienas būdas išgauti realią ryškumo zoną nuotraukoje. Tiesa jis daugiau eksperimentinis, ir realių programinių produktų vargu ar rasite. Metodo esmė - naudoti paralakso efektą, t.y., kelias nuotraukas, padarytas pakeitus regėjimo tašką (panašiai kaip gaunamas stereo vaizdas). Tuo atveju (bent jau teoriškai) įmanoma nustatyti tikrus atstumus iki objektų, pavaizduotų nuotraukoje, taigi automatiškai pažymėti objektus, esančius vienodame gylyje su  nurodytuoju. O žinant šią informaciją, galima naudoti PS priemones kaip aprašyta straipsnyje.   
  • Manvid
    Manvid 
      2008.11.21, 17:37 rašė:
    myntonas rašė: citata >"Yra vienas būdas išgauti realią ryškumo zoną nuotraukoje. Tiesa jis daugiau eksperimentinis, ir realių programinių produktų vargu ar rasite".>
    Gal verta čia pažiūrėti ? www.alienskin.com/tutorials/Bokeh-Overview.aspx
  • myntonas
    myntonas 
      2008.11.21, 21:16 rašė:
    Reklaminius filmukus visi moka kurti. Jeigu bokeh jau yra, jį sustiprinti paprasčiau.
  • Flash
    Flash 
      2008.11.21, 23:16 rašė:
    Tas Bokeh visai nieko daiktas atrodo :) Kažin kaip kaip realizuotas nurodymas kuriuos objektus reikia išskirti, vistiek pati pragramkė nesupras to.. Kaip papildomas įrankis turėtų būti neblogas, bet vistiek geriau tikras f1.2 ant ff :)
  • Ela
    Ela 
      2008.11.23, 21:13 rašė:

    durneliai Jus ;]

    gal krizė "smegenį" susuko, kad radot, ko pyktis

    tokiem žiopliam kaip aš šis straipsnis tik į nauda ;] o jų daug..

  • Mono
    Mono 
      2008.11.23, 21:34 rašė:
    As taip gerai moku kaligrafiškai rašyti. 5 metus mokiausi. Labai gerai gaunasi, visi žino ir pripažįsta. Bet išrado žmones spausdinimo mašiną. 1000 knygų per nakt prispausdina.Jokios pagarbos. Nei apie rašalo kokybę susimasto, nei plunksnos parinkti moka. Knygų šimtus prispausdino. Patys skaito, kitus erezijos mokina, matyt dėmesio tikisi.
       Manau reik vyti juos, kodel mėgina spausdintinėm raidėm rašyti tai, ką mes kaligrafiiškai rašome ?
       ir visiškai nesvarbu kas tose jų knygose.  Juk ne kaligrafiškai rašytos. Taip bet kas gali..

Jūsų komentaras

Rašyti komentarus gali TIK užsiregistravę eFoto.lt dalyviai. Užsiregistruoti