Teisinga spalvonaika
2009.07.11  Straipsniai:  RedagavimasTvarkymas  62 24298
 
Spalvų nuėmimas  
Nespalvotos nuotraukos paprastai atrodo geriau, nes nesimato spalvų derinimo problemų, fotografuojant nereikia galvoti apie spalvų kompoziciją.
Kaip padaryti nespalvotą nuotrauką? Fotografuoti naudojant nespalvotą juostą! :) Spalvotas skaitmenines nuotraukas versti į nespalvotas paprasta kompiuteriu. Pats blogiausias būdas - tai paspausti "Nespalvota" ar "Sepia" mygtuką. Šiame straipsnyje supažindinsime su teisingais spalvų šalinimo (spalvonaikos) būdais.


Tiesiog matematiškai nuimant spalvas nuotrauka pasidaro "plokščia", monotoniška, visi buvę spalvoti elementai (rausvi veidai, mėlynas dangus, žalia žolė) pasidaro vienodai intensyvūs. Tačiau vaizde kai kurie elementai yra svarbesni - veidus reikia daryti šviesesnius, o, pavyzdžiui, mėlyną dangų tamsesnį.
Tai padaroma atliekant sudėtingesnę spalvonaiką (spalvų nuėmimą; angl. desaturation) naudojant spalvinius filtrus: prieš šalinant spalvas, vienos spalvos pašviesinamos, kitos patamsinamos. Įprasta naudoti raudoną filtrą: jis nekeičia rausvų objektų šviesumo, o tamsina melsvus bei žalius, todėl dangus dramatiškai patamsėja.
Pavyzdyje: įprasta spalvonaika ir spalvonaika panaudojus raudoną filtrą.
Paprasta spalvonaika  
Raudonas filtras + spalvonaika  


Originalas  



Nuotraukos originalas. Autorius: Vaizdinys (Alvydas).













Kaip tai daroma?


Picasa meniu Efektai  
Picasa

Picasa - paprasta, nemokama, bet pakankamai gabi programa nuotraukoms tvarkyti ir žiūrėti. Be to ji turi eFoto mygtuką leidžianti greitai ir paprastai įkelti nuotraukas į eFoto.
Picasa programoje reikia spausti Meniu, tada Efektai ir pasirinkti Nesp. filtras (apačioje). Šis efektas prieš nuimdamas spalvas filtruoja nuotraukas pasirinktu filtru.  O jei norite sepijos efekto (Sepija), jį reikia atlikti padarius Nesp. filtras.


Photoshop

Uždedamas Black & White sluoksnis  
Tai gana komplikuota...

0. Paprasčiausias metodas
Uždėti Black & White sluoksnį.
Sluoksnyje galite pareguliuoti, atskirų spalvų šviesumą, nuotraukai suteikti atspalvį (sepija).
Šis metodas veikia tik Photoshop CS3 ir naujesnėse versijose.



Spalvinis filtras  
1. Paprastas metodas
Sukuriami 2 Hue/Saturation sluoksniai. Viršutiniame nuimamos spalvos (Saturation: -100), vidurinis dirba kaip spalvinis filtras. Pvz., šioje iliustracijoje taikomas raudonas filtras t.y. tamsinamos mėlynos spalvos.





2. Rimtesnis metodas
Sudėtingas PS metodas  
Sukuriami 4 Hue/Saturation sluoksniai. Kiekvienas jų atlieka savo funkciją. Jiems duodami pavadinimai pagal funkciją.
BW: Jau žinomas spalvų šalinimas (Saturation: -100). Juo galima uždėti ir sepijos efektą.
Dėmesio! Šiam sluoksniui reikia pakeisti tipą - Normal į Color (tame pačiame sluoksnių langelyje, aukščiau, parodyta).
Hue: Šiame sluoksnyje keičiamas Hue. Laisvai stumdant visa skale galima labai greit (ir kartais) efektingai gauti reikiamą rezultatą.
Color: Šis sluoksnis atlieka tą pačią funkciją kaip ir paprastame metode - čia galima patamsinti ar pašviesinti norimas spalvas.
Saturate: Šiame sluoksnyje tiesiog paryškinamos spalvos: Saturate: +50. Šį skaičių galima keisti 0..+50 diapazone. Paryškinus spalvas prieš filtruojant galima gauti stipresnį efektą.

Pavyzdys
Nuotraukos autorė: Gražina.
Originalas  
Paprasta spalvonaika  
Raudonas filtras + spalvonaika  
Sudėtingiau: Hue pasuktas į +19, mėlyna spalva patamsinta  























Beje, šiame ir kituose pavyzdžiuose dangus atrodo truputį "pagadintas". Taip yra todėl, nes redaguojamas jau redaguotas, išsaugotas failas. Spalviniai filtrai reikalauja aukščiausios failo kokybės, tad taip redaguoti geriau originalus, o jei esate perfekcionistas patartina įsijungti ir 16 bitų spalvinį režimą.

3. Metodas tinginiams
Naudojate Action (komandų seką), kuri yra "prikabinta" straipsnio gale. Paleidus šį failiuką ar įdėjus jį į Photoshop Actions direktoriją jūs galite antrame metode surašytus veiksmus atlikti vieno klavišo paspaudimu. Ši komandų seka sukuria minėtus sluoksnius. Tereikia juos pareguliuoti.
Kaip paleidžiama komandų seka? Actions paletėje (šalia History) randate komandų seką Teisingas BW. Spaudžiate Play mygtuką...

4. Metodas naudojant įskiepį
Aprašomas Įskiepis tinka visoms Photoshop įskiepius suprantančioms programoms, tad šį metodą aprašysime naudodami XnView programėlę.

Rudolf's Black and White Works plugin  
XnView

ir kitos Photoshop įskiepius suprantančios programos..
XnView - nemokama nuotraukų peržiūros ir tvarkymo programa. Funkcijų turi tikrai daug. Spalvinių filtrų ji (keista...) neturi, bet supranta Photoshop įskiepius. Vienas toks čia pravers: Rudolf's Black and White Works plugin. Šį įskiepį reikia atsisiųsti. *.8fb failą įdėti į XnView 8BF direktoriją. Filtrą galima rasti Meniu>Filter>Adobe...
Šis filtras labai paprastas: pasirenkate filtro spalvą (aukščiau), filtro intensyvumą (dešinėje) ar sepijos atspalvį (žemiau). Dauguma čia pateiktų pavyzdžių daryti šiuo filtru.


Pavyzdžiai

Mergina. Nuotraukos autorius trimtrys (Saulius B.). Raudonas filtras čia palieka šviesų veidą ir patamsina aplinką. Paprastai portretams tai tinka, bet šioje nuotraukoje rausvas veidas smarkiai pašviesėja. Geriau tinka žalsvas filtras.
Originalas  
Paprasta spalvonaika  
Raudonas filtras + spalvonaika  
Žalsvas filtras + spalvonaika  
























Mergaitė. Nuotraukos autorė išeik (Kristina Mišeikienė).
Šioje nuotraukoje raudonas filtras visiškai neefektingas, nes pati nuotrauka pakankamai rausva: ir veidas, ir aplinka tokios spalvos. Visai tiko žalias filtras, o mėlynas viską smarkiai patamsino, tačiau sukūrė įdomią "atmosferą".
Originalas  
Paprasta spalvonaika  
Žalsvas filtras + spalvonaika  
Mėlynas filtras + spalvonaika  



































Žolė. Nuotraukos autorius nerata (Renata).
Raudonas filtras tiko.

Originalas  
Paprasta spalvonaika  
Raudonas filtras + spalvonaika  



























Katinas. Nuotraukos autorius pavbal (Pavel). Raudonu ar mėlynu (visai įdomiai atrodo) filtru galima gauti skirtingus efektus.
Originalas  
Paprasta spalvonaika  
Raudonas filtras + spalvonaika  
Mėlynas filtras + spalvonaika  

























Autorius: Ignas Urbonas
PrijungimasDydis
Teisingas BW.atn2.64 KB

Komentarai
  • Bardakas (išsitrynęs)    2009.07.11, 15:01, rašė:
    Labai geras straipsnis. Prireiks būtinai. Dėkui‼ ;)
  • Paukštis
    Paukštis 
      2009.07.11, 15:09, rašė:
    Na photoshope dar galima taip: iš meniu: Image->Adjustments->Black & White ir ten pastumdžius slankilkius išsaugai savo wb nuotrauką :)
    O straipsnis ir man labai patiko, manau pravers su kaupu..
  • eFoto redaktorius    2009.07.11, 15:23, rašė:
    CS2 versijoje nėra
    Bet pagaliau! Adobe prireikė 10 metų, kad daryt šią būtiną funkciją :)
    Pataisysiu straipsnį
  • Paukštis
    Paukštis 
      2009.07.11, 15:26, rašė:
    A, tada tos funkcijos nenaudojau, tai ir nepastebėjau. O dabar kai jau gal pusę metų naudoju CS3, ten jau yra. Ten iš tiesų tikrai plati galimybė. CS4-oje versijoje gal dar net patobulinta..
  • Vytccocacola
    Vytccocacola 
    nesiseka
      2009.07.11, 16:18, rašė:
    Net nepagalvojau, kad CS2 turi turėti specialią B/W funkciją. Visada per Mode pasirinkdavau Gray scale, o toliau reikalai klostosi kiek esi įvaldęs programą ir kaip supranti kokia turi būti tikra J/B nuotrauka. Viską čia išpasakojat, o ką mokiniai kursuose veiks? :) Apart to, kad reikia užvirinti vandenį ir sukratyti apynius alaus gamyboje konkurentams nieko nesakoma. e Foto yra jėga, viskas kaip ant delno apie geras fotografijas. :)
  • djMC
    djMC 
      2009.10.04, 22:57, rašė:
    Foto ABC kursuose šito dalyko mums nedėstė.
  • kenny
    kenny 
      2009.07.11, 20:48, rašė:
    cs3 ir aš naudoju J&B funkciją, tikrai greit ir patogiai viską vienoje vietoje galima padaryti :)
  • shmor (išsitrynęs)    2009.07.11, 15:12, rašė:
    na aš darydama BW nuotraukas dažniausiai desaturatinu, pažaidžiu su curves ar kontrastu ir shadows\highlights. čia dar vienas iš būdų padaryt gražią BW nuotrauką, puiku :)
  • Rudakius (išsitrynęs)    2009.07.11, 15:58, rašė:
    DESATURAVIMAS - manau tokio lietuvių kalboje nėra. 
  • eFoto redaktorius    2009.07.11, 16:36, rašė:
    O koks yra? 'Spalvų nuėmimas' ne geriau...
  • Rudakius (išsitrynęs)    2009.07.11, 16:41, rašė:
    Nu čia jau ne man spręsti, tačiau manau, jog rašant tokį straipsnį reiktu pažiūrėti klaidas rimčiau.
  • Lima
    Lima 
      2009.07.11, 18:30, rašė:
    Lietuvių kalboje taip pat nevartojamas ir žodis Nu :) Yra Na. (reiktų - nosinė gale) Čia tikrai nepiktai:)))
    Vienok patarčiau naudoti tiesiog originalų žodį Desaturation, kaip naudojam Curve ir pan., tada, skaitant straipsnį, nereikės ieškoti, kaip iš lietuvių klb. išversti vieną ar kitą terminą, kad rastum atitinkamą mygtuką PS.
    Labai ačiū autoriui už gerą pamoką
  • Akimirkoje (išsitrynęs)    2009.07.12, 10:09, rašė:
    Tam yra redaktoriai, kurie vasarą užsiima ir fotografija. :) 

    Žodis „manau“ yra įterpinys, todėl lietuvių kalboje skiriamas kableliais iš abiejų pusių :P Kitos klaidos jau išvardintos. Nepiktybiškai čia :)
  • Agrostemma
    Agrostemma 
      2009.07.13, 13:05, rašė:

    Žemiau myntonas siūlo vadinti "spalvų pašalinimu", tai taip pat dviejų žodžių junginys kaip ir "spalvų nuėmimas". Stiklo pramonėje bespalvio stiklo gamyboje naudojamų priemonių visuma atspalviams pašalinti vadinama spalvonaika, o konkrečios cheminės medžiagos pašalinančios spalvas - spalvonaikiai (vienaskaita spalvonaikis). Tad proceso pavadinimo "desatūracija" lietuviškas terminas galėtų būti spalvonaika (angl desaturation). Dalinai susilpninamos spalvos - dalinė spalvonaika, visiškai pašalinamos spalvos - visiška spalvonaika. Priešingas spalvonaikai nuotraukų apdorojimas galėtų būti - sodrinimas (angl saturation increase).

    Žinoma "spalvonaika" yra neįprasta todėl labai keistai skamba. Gali prigyti, efoto - viena populiariausių fotografų bendruomenių, tad ji daug lemia kokia kalba kalbame apie fotografiją. Na o jei neprigytų spalvonaika kurios metu silpniname spalvų sodrį iki visiškai pašaliname  nuotraukos spalvas - tebūnie desatūracija, kurios metu desatūruojame nuotrauką.

  • eFoto redaktorius    2009.07.13, 13:14, rašė:
    PUIKU!
    Mūsų geroji (tikrai gera) redaktorė nieko tinkamo nepasiūlė, nesugalvojo :)
    Taip, spalvonaika tikrai negirdėtas, neįprastas - man gal minutės prireikė suprasti apie ką tai - kirtį reikėtų dėti. Bet žodis geras ir tinkamas. Įkišiu į straipsnį kur pavyks ;)
  • Zheniok
    Zheniok 
      2010.02.23, 12:04, rašė:
    Jei jau priėjot prie terminų taisyklingumų, tai ar žinojot, kad,žodžio blykstė dabar jau nebėra, dabar sakoma- "Portatyvi šviesos laidyklė" :D
    Geras pavadinimas, tikslus :D
  • myntonas
    myntonas 
      2009.07.13, 15:17, rašė:
    Tikslus išsireiškimas.
  • bost01
    bost01 
      2009.07.11, 15:59, rašė:
     Viskas gerai, bet turiu pripažint, kad daugumoj nuotraukų paprastas desaturavimas man geriau žiūrėjosi... Gal trūko tolimesnio apdorojimo?..
  • Artiom Istuganov
    Artiom Istuganov 
      2009.07.11, 16:28, rašė:
    Jau tik nereikia meluoti. CS2 ir senesnes Adobe Photoshop versijos mokejo pervesti i juodai/balta su Chanel Mixer'iu ir uzdeta Monochrome varnele. O Black&White is esmes yra viena is Chanel Mixer variaciju, atsirado kaip ir pasakyta CS3 versijoje.

    Apie visokias LAB gudrybes turbut kalbeti nereiktu, nes tai per daug komplikuota...
  • eFoto redaktorius    2009.07.11, 16:35, rašė:
    CM - beviltiškai nepatogus. Juk ten šviesumas kinta - beveik neimanoma nesugadinti vaizdo.
    Negi BW toks pat neapgalvotas?
  • Artiom Istuganov
    Artiom Istuganov 
      2009.07.11, 16:42, rašė:
    Jis gal ir nepatogus, del to nesigincysiu (nepamenu kada jau ji naudojau), taciau CS2 ir senesniuose padaryti irgi imanoma. As turejau omenyje tik tai.

    Black&White mano akim is emes nuo Chanel Mixerio nesiskiria. Galbut del to, kad savo laiku atkaliau mixeri ir naudodavau ji be jokiu problemu (juk rodo jis kanalu procentalia suma, ir kada uzvarai virs 100%, tai atsiranda net sauktukas salia).

    Is pluginu galima gal butu pamineti Nik Silver Efex Pro (www.niksoftware.com/silverefexpro/usa/entry.php). Tas gan kietas, man patinka.
  • eKG
    eKG 
      2009.07.11, 19:33, rašė:
    Dėkui, pabandysiu. Jau siunčiu tą priedą.
  • Marius
    Marius 
      2009.07.11, 20:39, rašė:
    taip geras kaip ir visa Nik software..
  • Vytautas P (išsitrynęs)    2009.07.11, 23:51, rašė:
    Ačiū
    Geras variantas, jau išbandžiau. Patiko
  • Zheniok
    Zheniok 
      2010.02.23, 12:07, rašė:
    Jo, tokį naudoju, geras, bet man dar Tiffen DFX patiko, ten pakankamai daug variantų skirtingų J\B daryti, ir visų kitų filtrų gausa.
  • eKG
    eKG 
      2009.07.11, 19:38, rašė:
    Ačiū! Labai geras straipsnis. Atrodo labai paprastas ir lengvas būdas. Bandysim. Beje, tiems, kurie turi prastesnius fotikus, galiu patarti - darykit vos vos žymų spalvotą hdr, (jei nuotrauka nėra labai triukšminga), o po to konvertuokit spalvas. Neperlenkiant lazdos tinka net portretams.
    Žodžiu, dar kartą dėkui už straipsnį!
  • nerata
    nerata 
      2009.07.11, 19:58, rašė:
    Labai ačiū už gerą straipsnį!
  • myntonas
    myntonas 
      2009.07.11, 20:14, rašė:
    Kūrybiškas / meniškas / išradingas / sumanus / imantrus / profesionalus spalvų pašalinimas. Na, o tiesa būna tik viena, bet čia matyt ne tas atvejis :) Straipsnis šaunus, ir iliustracijos tikrai vaizdžios.
  • amvy
    amvy 
      2009.07.11, 21:13, rašė:
    Straipsnis naudingas, tik aš truputuką ne į temą... Čia savotiška lyg ir mada su tuo spalvų nuėmimu. Suprantu kai daromas nespalvotas portretas, bet tokiu atveju logiška būtų paimt nespalvotą juostą. Žinoma brangu... Bet peizažas gal įdomesnis spalvotas?
  • rober2kas
    rober2kas 
      2009.07.12, 01:57, rašė:
    Oooooi nebutinai...... Pvz amerikieciu fotografas, peizazu fotografijos pradininko ir guru Anselio Adamso www.anseladams.com/  peizazai B&W ir jie fantastiski, o tai vyko 20 amziaus pirmojoje puseje. Ne kiekvienas tai gali perteikti net ir naudodamas spalvota fotografija. 
  • eFoto redaktorius    2009.07.12, 02:15, rašė:
    dar pridėčiau, kad spalvotai peizažą fotografuot retas kuris moka. Na vienas kitas. Tai kurkas sunkiau nei nespalvotą, tad išmanančių - mažai.
    Nelabai ir prisiminčiau ar kas iš efoto šiame žanre gaudytųsi. Bet lyg buvo keli..
    Imho (ty mano labai subjektyvia nuomone)
  • sventupys
    sventupys 
      2009.07.12, 15:38, rašė:
    gerb Ignai,
    nieko neįžeisdamas noriu tik paantrinti tamstai, kad jūs esate visu šimtu procentų teisus: spalvotų paveikslėlių yra daug mokančių daryti (tame tarpe, kaip vienas iš neigiamų pavyzdžių, būčiau aš pats... ), bet meniškai pateikti spalvas ....( va, irgi galvoju ... kad ko nors neįžeidus...) bau nėra tarp mūsų bendruomenės
    Kiek prisimenu tais gūdžiais (taip dabar tas laikmetis vadinamas) sovietmečio laikais buvo toks spalvotos fotografijos meistras (pagal dabartinius standartus - GURU) Polis (jei iškraipiau jo pavardę, labai atsiprašau), kuris fotografavo skraidres. Jis spalvotos fotografijos meistras buvo, žinoma, ne vien todėl, kad fotografino į skaidres, bet todėl, kad labai sugebėjo suderinti spalvas - kas yra spalvotos fotografijos pagrindas. Ir kas retai kam įkandama.

    Bet aš, gerb Ignai, norėčiau plačiau pakalbėti kita tema. Ši pamokėle dirbti su PS yra neįkainuojamai geras dalykas. Geras dalykas yra (bus) ir organizuojama fotomokykla. Tik , sakau, ar neįmanoma tokias mokyklas organizuoti neakivaizdžiai - virtualinėje erdvėje. Ne veltu, suprantama, už tam tikrą sumą. Juk jeigu galima internetu užsiprenumeruoti žurnalą Foto, tai kodėl nebūtų galima tai padaryti, užsiprenumeruojant  foto pamokas, kurias gauti tik tie, kurie susimokėjo pinigus> Ar tai įmanoma padaryti šiais technikos laikais? Kaip antai vienas kitiems (draugams tik matomas) siunčiame nuotraukas, tai gal galima padaryti tokias pamokas , kurias gautų tik prenumeratoriai?  Tokiems kaip aš seniems kelmams, ypač pravartu būtų daugiau sužinoti apie photoshopo gudrybes. O gi valdžios nustekenti provincijos fotografai-pensininkai (ir ne tik) ne visi įgali/įgalės atvykti į sostinę foto mokslų pasisemti
    Jei mano idėja verta dėmesio, labai dėkui, o jei nusipezėjau - prašau atleidimo
  • Marius Jankauskas
    Marius Jankauskas 
      2009.07.12, 15:58, rašė:
    Na Photoshopo gudrybiu, ir pakankamai kokybisku, pamoku galima pasiskaityti ir pasiziureti internete nemokamai, todel nemanau, kad butu naudinga ir reikalinga pardavineti ta, ka galima gauti nemokamai (aisku idedant nemazai savo darbo ir pastangu). 
  • sventupys
    sventupys 
      2009.07.12, 16:23, rašė:
    še tai tau boba ir devintines. Labai, mielas Kolega, atsiprašau, kad nusipeizėjau, nes aš apie tokius patarimus internete nebuvau ir girdėjęs, Jei jie ne angliški (rusiški gali būti) gal tamysta sutiktum man atskleisti tą viešą paslaptį - koks tos internetinės svetainikės adresiuks
  • Marius Jankauskas
    Marius Jankauskas 
      2009.07.12, 16:39, rašė:
    O kas konkreciai Jus domintu Photoshope? Imkim pvz. sita straipsni. Visus siuos budus galima pamatyti, kad ir youtube, o Jus norite uz tai moketi pinigus? 
  • Jolle
    Jolle 
      2009.07.13, 21:47, rašė:
    šiek tiek photoshop'o  pamokų yra čia www.studijuok.lt/course/adobe-photoshop/  :) gal atrasit ką nors tinkamo :)

  • sventupys
    sventupys 
      2009.07.14, 10:36, rašė:
    Jolle rašė:
    šiek tiek photoshop'o  pamokų yra čia www.studijuok.lt/course/adobe-photoshop/  :) gal atrasit ką nors tinkamo :)
    miela  eFoto bičiule, labai dėkui, būtent to aš ir norėjau, tu esi tikras draugas

  • Jolle
    Jolle 
      2009.07.14, 19:31, rašė:
    Labai malonu, :) džiaugiuosi, kad galėjau padėti :)
  • 0bserver
    0bserver 
      2009.07.13, 08:53, rašė:
    Taip, pasiskaityt galima nemokamai ir internete. Ką gerb. Šventupys greičiausiai turėjo omenyje - tai interaktyvius kursus, kur galima organizuoti grįžtamąjį ryšį tarp dėstytojo ir studento.
  • sventupys
    sventupys 
      2009.07.15, 09:18, rašė:
    džiaugiuosi, kad jus mane teisingai supratote
  • lashiuke
    lashiuke 
      2009.07.11, 21:57, rašė:
    Pasigedau GIMP'ui. :(
  • eFoto redaktorius    2009.07.12, 01:10, rašė:
    manau rasi ;)
    Lyg yra Chanel Mixer su teisingu priedu: 'Preserve luminosity' - turėtų patogiai veikti
    <Image> Filters -> Color -> Channel Mixer.
  • Marius Jankauskas
    Marius Jankauskas 
      2009.07.12, 08:25, rašė:
    Dar galima su Lab pazaisti. Image > Mode > Lab color. Tada channels paleteje pasirenki Lightness ir ziuri kaip atrodo. Jei matomas vaizdelis patinka (o dazniausiai taip ir buna) nukopijuoji Lightness (Select > All, arba Ctrl+a) grizti i RGB spalvu palete, ir ikeli nukopijuota nespalvota vaizda (Ctrl+v). Sekmes bandymuose. 
  • dutch
    dutch 
      2009.07.12, 18:44, rašė:
    Naudojant Adobe Lightroom turbut būtų Develop > Grayscale. Ir ten koreguoti spalvų filtrus.
  • miško_mergaitė
    miško_mergaitė 
      2009.07.12, 23:24, rašė:
    O kur tas prikabintas failas? negaliu rasti siame straipsnyje...?
  • eFoto redaktorius    2009.07.13, 13:18, rašė:
    buvo dingęs. Įdėtas gale str.
  • kenny
    kenny 
      2009.07.13, 23:01, rašė:
    eikit geriau spalvonaikos daryt nesikabinėdami... kaip musės prie šūdašalmio torto...:D
  • zamass
    zamass 
      2009.07.14, 07:43, rašė:

    idomus straipsniukas

  • random.lt
    random.lt 
      2009.07.15, 12:18, rašė:
    Adobe Lightroom yra du būdai žaisti su spalvų naikinimu:

    1. Naudotis tam skirta sritimi (Grayscale) ir ten "maišyti" spalvas
    2. Sumažinti "Saturation" iki 0 ir kaitalioti Spalvinės temperatūros (White balance) parametrus.

    Antras variantas kai kam gali būti priimtinesnis, nes tereikia du slanktukus judinti vietoj (berods) 7..
     
  • Dianna
    Dianna 
      2009.07.17, 08:57, rašė:
    Jei tikrai nori tik spalvotos nuotraukos(skaitmeninės), kaip geriau?:
    1.Fotografuoti iškart nespalvotai.
    2.Versti spalvotą nuotrauką į nespalvotą.
    3.Jokio skirtumo:)

      www.fotobites.lt nuolaida fotoknygoms, albumams, fotožurnalams galioja iki gegužės 1 dienos.

Jūsų komentaras

Rašyti komentarus gali TIK užsiregistravę eFoto.lt dalyviai. Užsiregistruoti