Žurnalas FOTO

Žurnalas nebeleidžiamas.

Archyvas

Kai kurie žurnalo straipsniai
Žurnalo naujienos

Naujausias žurnalo numeris:

Žurnalas FOTO Nr. 2 (30)  

Naujas žurnalo FOTO numeris jau parduodamas!
Jame rasite ir pasižvalgymus po žinomų Lietuvos fotografų archyvus (prenumeratoriai gavo ir nematytų A.Sutkaus kadrų portfolio) ir rimtų fotoaparatų Canon 6D, Nikon D600 bei Olympus E-M5 apžvalgas ir, kaip visad, daug patarimų fotografuojantiems.
Beje, kviečiame paremti žurnalą skiriant 2% mokesčių.

Turinys

5 Įžanga

Žurnalas FOTO Nr. 2 (30)  
6 Naujienos

12 Vilnius kitaip.

Pirmojo „Naujosios fotografijos mokyklos“ projekto rezultatas išsyk įspūdingas: paroda ir katalogas. Vasario mėnesį kūrybinėse dirbtuvėse „Beepart“ surengtos fotografijų parodos atidaryme – žiūrovų antplūdis.

16 Patogus fotografijos žinynas.

18 Anapus arktinės depresijos.

Grenlandijoje italų fotografas P. Casotti lankosi ketverius metus, ten jis vyksta be jokio finansavimo iš šalies, kalbina ir fotografuoja šio ledinio krašto gyventojus. Grenlandijoje fotografuodamas nevilties ledynus, fotografas daug bendrauja su savo herojais ir taip ištirpdo juos skiriančią distanciją. Tai šilti, mylintys žmonės, kuriuos persekioja arktinė depresija.

Žurnalas FOTO Nr. 2 (30)  
24 Kurkime komunikacijos kodą.

Antanas Sutkus: Neturime komunikacijos kodo. Nėra poreikio susirinkti, bendrauti. Šis poreikio nebuvimas demonstruoja pažinimo alkio trūkumą. Kai jaunystėje su A. Macijausku kokioje komandiruotėje užsukdavome į fotografinį knygyną – praleisdavome ten kokias aštuonias valandas, visus albumus perversdavome. Toks buvo noras pažinti.

36 Ilgesio žemės istorija.

Arturas Valiauga, sekdamas K. Donelaičio gyvenimo pėdsakais, stebėjo ir fiksavo Mažosios Lietuvos kraštovaizdį, prūsiškų pilių ir pastatų fra-gmentus bei sovietinės eros statinius. Kupinas nostalgijos A. Valiaugos foto pasakojimas liudija gyvą, asmeninį ryšį su vieta, kurios kultūrinės atminties nepavyko ištrinti per tris šimtus metų.

44 „Latitude 55“ – lietuviška fotografijos platuma.

Latitude 55“ – tai internetinis žurnalas, kuriame vaizdais pasakojami keisčiausi gyvenimo siužetai.

Žurnalas FOTO Nr. 2 (30)  
50 „Pilnakadrių“ mūšis.

Augustas Didžgalvis: Šie aparatai puikiai tiks ten, kur nereikia greičio – portretinei, studijinei, interjerų ir architektūros, reklamos ir mados, natiurmortų ir peizažų fotografijai. Bet jie ne tokie parankūs kuriantiems reportažus, sporto ir veiksmo fotografijas, norintiems fotografuoti aviaciją ar gyvąją gamtą. Ar tinka šie aparatai įamžinti vestuves?

54 airpano.com:

Geriausia virtuali kelionė aplink žemės rutulį.
Tomas Vaidelis: AirPano.com – tai įspūdingiausios pasaulio vietos iš paukščio skrydžio, nuo žemės, iš po vandens ar požemių. Visos panoramos lydimos puikių garso takelių, o kai kurios – ir vaizdo įrašų.
Tai – „videopanoramos“.

58 Ledinės „Olympus om-d e-m5“ fotografijos.

62 „StreamZoo“: smūgis į „instagramos“ paširdžius.

Adomas Rutkauskas: „StreamZoo“ atsisako apribojimų politikos ir leidžia kelti nuotraukas iš kur tik nori, t.y., ne tik iš galerijų išmaniajame įrenginyje, bet ir per interneto naršyklę. Fotografų ratas išsiplečia.

64 Duomenys debesyse.

Ramūnas Blavaščiūnas: Be gerai žinomų, didelių šią paslaugą siūlančių korporacijų, tokių kaip: Google (Google Drive ir Google Docs), Microsoft (SkyDrive), Apple (iCloud), kaip grybai po lietaus dygsta ir mažesnės, bet sėkmingai su gigantais konkuruojančios kompanijos: Dropbox, SugarSync, Insync, Cubby, Stash, SpiderOak, LiveKive, Wuala, Box, Syncplicity ir kitos.

Žurnalas FOTO Nr. 2 (30)  
66 Dviejų šviesos šaltinių magija.

Mykolas Jackevičius: „Ciklopo“ fotostudijoje inscenizuojame namų aplinką, mums talkinanti Viktorija yra pasiryžusi sukurti šaltos ir ne-priklausomos merginos įspūdį. Tad pradžiai – keletas mados fotografų mokyklos taisyklių.

74 Sienos kodas.

Ernestas Parulskis: Meno mylėtojai, svarbiausi pasaulio meno pirkėjai, niekada neišleis pinigų daiktui, kurio negalima parodyti. „Sienos kodas“ veikia visose meno sferuose: performansų kūrėjus atstovaujančios galerijos parduoda dokumentines nuotraukas, konceptualistai – kūrinio aprašymus, politinio meno atstovai – susirašinėjimus su institucijomis. Visa tai galiausiai įrėminama ir atsiduria ant sienos.

80 Pirmoji spalvotoji fotografija.

Tomas Pabedinskas, Stanislovas Žvirgždas: Tarpukario fotografai Steponas Kolupaila ir Mečys Brazaitis paliko gausiausius to laikotarpio spalvotų nuotraukų archyvus. Apie spalvotą fotografiją žinota ir anksčiau, bet plačiajam fotografų ratui ji buvo sunkiai įveikiama.