Kaip išryškinti kasdienybę
2012.04.25  Straipsniai:  Žurnalas FOTO  Fotografų pristatymai  11 5824
 
Čefyro Katinas: Vakarėlis baigtas   Komentarai [12]

Kalbinome vieną geriausių efoto.lt bendruomenės gatvės fotografu Andrių Valicką (Čefyro Katiną)






Pradžia

Fotografija susidomėjau netyčia, prieš kokių trejetą metų. Šeimos taryba nusprendė, kad reikia naujo fotoaparato – senoji muilinė pasirodė per lėta katinams fotografuoti. Na ir nusipirkom tokį, su zūmu, megapikseliais ir makro.
Tada ir prisiminiau kažkada turėtas menines ambicijas, ir pradėjau pleškint viską iš eilės – debesis, vabalus, trobesius ir šiukšliadėžes, na ir gatvę, nes visada “po ranka”. Užsikabinau. Kiek vėliau įsigijau “Zenitą” (iki šiol bloguoju prisimenu), o fotografavimas juosta jau įpareigojo mažinti mygtuko paspaudimų skaičių ir kiek ilgau pagalvoti apie tai, ką ir kodėl fotografuoju. Apsistojau ties gatvės fotografija, ja iki šiol ir užsiimu.

Čefyro Katinas: Pieta   Komentarai [32]
Technika

Dabar naudoju porą juostinių “Nikonų”: vienas paprastesnis, rankinio fokusavimo FE, kitas – dar praėjusiame amžiuje buvęs gana pažangus, autofokusinis F90. Ir porą jiems tinkamų objektyvų – “Nikkor” 35‘tukas ir šiek tiek klibantis plačiakampis Mir 20.
O turėjęs/naudojęs esu daug ir visokių, nuo automatinių nutaikyk - paspausk, iki visiškai antikvarinių. Žaisliukus mėgstu, patinka prisipratint, suprasti daikto charakterį, panaudojimo būdus, bet stengiuosi neužsižaisti. Priemones renkuosi panašiai kaip batus – kad būtų patogūs, patvarūs, vinys nekyšotų, ir eitų ten, kur liepi. Nemanau, kad fotografijų stilius smarkiai pasikeistų įsigijus, tarkim, leiką. Na, gal labiau saugočiau.
O juostas naudoju dažniausiai „greitas“, juodai baltas. «Kodako tri-x‘us arba “Fuji”neopanus. Iš praktinių sumetimų – gražus mano akiai kontrastas, faktūra, leidžiasi paspaudžiamos. Tiesa, kartais pamėginu ir spalvotai fotografuoti, į skaidres. Bet daugiau asmeniniam albumui.

Tematika

Pagrindinė tema buvo ir išlieka ta pati – miestas ir žmonės mieste. Kartais pasitaiko, pavadinkime,– krizių, bet dar tikrai nesijaučiu jos išsėmęs. Gal dabar labiau linkstu prie trumpų serijų, konkretesnės vietos ar laiko, bet papasakot istoriją vienu kadru vis dar norisi.

  Rodyti seriją
Čefyro Katinas: Rock'n'roll (1 nuotrauka)
Čefyro Katinas: Rock'n'roll (2 nuotrauka)
Čefyro Katinas: Rock'n'roll (3 nuotrauka)
Čefyro Katinas: Rock'n'roll (4 nuotrauka)
Čefyro Katinas: Rock'n'roll (5 nuotrauka)
Čefyro Katinas: Rock'n'roll (6 nuotrauka)
Čefyro Katinas: Rock'n'roll (7 nuotrauka)
Čefyro Katinas: Rock'n'roll (8 nuotrauka)
Čefyro Katinas: Rock'n'roll (9 nuotrauka)
Čefyro Katinas: Rock'n'roll (10 nuotrauka)
Čefyro Katinas: Rock'n'roll (11 nuotrauka)
Čefyro Katinas: Rock'n'roll (12 nuotrauka)
Čefyro Katinas: Rock'n'roll (13 nuotrauka)
Čefyro Katinas: Rock'n'roll (14 nuotrauka)
Čefyro Katinas: Rock'n'roll (15 nuotrauka)
Čefyro Katinas: Rock'n'roll (16 nuotrauka)
Čefyro Katinas: Rock'n'roll (17 nuotrauka)
Čefyro Katinas: Rock'n'roll (18 nuotrauka)
Čefyro Katinas: Rock'n'roll (19 nuotrauka)
Čefyro Katinas: Rock'n'roll (20 nuotrauka)
Čefyro Katinas: Rock'n'roll (21 nuotrauka)
Čefyro Katinas: Rock'n'roll (22 nuotrauka)
Čefyro Katinas: Rock'n'roll (23 nuotrauka)
Čefyro Katinas: Rock'n'roll (24 nuotrauka)
Čefyro Katinas: Rock'n'roll (25 nuotrauka)

Stilistika

Jei kalbėti muzikiniais terminais, tai granžas. Tai stilius, pakibęs kažkur tarp socialinės dokumentikos ir meninės fotografijos, pankroko, lyrikos, absurdo. Buvo tokia grupė „Grazhdanskaya oborona“, esu didelis jos gerbėjas. Tai va – į tą pusę.Gal tik tyliau. O įtakoja daug kas – skaitytos knygos, dailės kūriniai, išgertas kavos kiekis, nuotaika, šviesa (esu nuo jos labai priklausomas), kokia nors idiotiška iškaba ar plakatas. Fotografų autoritetų turiu nemažai, visų nevardinsiu, bet, pavyzdžiui : Roy de Carava, Jindrich Streit, Bruce Davidson. Iš lietuvių klasikų mėgstu Aleksandrą Macijauską, Vitą Luckų.

Čefyro Katinas: Požiūriai   Komentarai [34]
Kalbėti vaizdais

Gal ir nemėginu kalbėti. Mėginu matyti. O ką pamatysiu ir kaip tai parodysiu – iš anksto tikrai nežinau. Būna tokių momentų, kai vieta, šviesa, objektas ir kokia nors nebaigta mintis mano paties galvoje susijungia, trakšteli. Jei spėju tuo momentu atsirast ten, kur reikia, ir paleist užraktą – būna kadras. Dažniausiai, deja, nespėju.Arba nepataikau.

Žiūrovas

Turtingas. Kad darbus pirktų ir ant sienos kabintų. O jei rimtai, tai kiekvienam fotografui turbūt norisi, kad žiūrovas žvilgtelėtų giliau, po nuotraukos paviršiumi.
Nebūtinai jis ten pamatys tai, ką fotografas norėjo parodyti, bet jei darbas sukėlė kokius nors jausmus ar pojūčius, tai gerai. Reakcija „o kas bl..t čia?“ irgi tinka. Bet apie žiūrovą fotografuodamas stengiuosi negalvoti, tai trukdo.

Momentas

Esu tinginys, jei kalba pasisuka apie postprodukciją. Manau, galėčiau Fotografuoti ir polaroidu, jei ne medžiagų kaina. Kaifuoju nuo paties fotografavimo. Bet kai tenka ryškint susikaupusias juostas, skenuoti, retušuoti, spausdinti... Et, jokio malonumo ir vieni nusivylimai. Snapšotas žavus tuo, kad šiek tiek neužbaigtumo, grubumo jam net ir tinka. Nepersūdant, žinoma. Turbūt nelabai ir galėčiau rimtai užsiimti žanrais, kuriems reikalingas ilgas ir nuobodus apdirbimas, numirčiau fotošopu spuogus spaudydamas. Negalėčiau pasakyt, kad gatvės fotografijai kantrybės nereikia, – reikia, bet ta kantrybė kitokia – išlaukto momento, sutikto žvilgsnio, nutrintų batų ir skaudančių kojų, nuolat neateinančio to vienintelio kadro ir sukarpytos juostos šiukšliadėžėje. O kuo žavi? Tuo ir žavi – savo trapumu, ekspresija ir tam tikra dalimi fatalizmo. Ką ir kaip nufotografuosi, žinai tik labai apytikriai. Žinoma, ir adrenalino dozė, lendant su kamera ten, kur gal ir nereiktų lįsti.
  •   2011-ųjų vasara
    Čefyro Katinas: 2011-ųjų vasara (penktadienis)   FOTOISTORIJA [18]
       18
       Čefyro Katinas

  Rodyti seriją
Čefyro Katinas: 2011-ųjų vasara (1 nuotrauka)
Čefyro Katinas: 2011-ųjų vasara (2 nuotrauka)
Čefyro Katinas: 2011-ųjų vasara (3 nuotrauka)
Čefyro Katinas: 2011-ųjų vasara (4 nuotrauka)
Čefyro Katinas: 2011-ųjų vasara (5 nuotrauka)
Čefyro Katinas: 2011-ųjų vasara (6 nuotrauka)
Čefyro Katinas: 2011-ųjų vasara (7 nuotrauka)
Čefyro Katinas: 2011-ųjų vasara (8 nuotrauka)
Čefyro Katinas: 2011-ųjų vasara (9 nuotrauka)
Čefyro Katinas: 2011-ųjų vasara (10 nuotrauka)
Čefyro Katinas: 2011-ųjų vasara (11 nuotrauka)
Čefyro Katinas: 2011-ųjų vasara (12 nuotrauka)
Čefyro Katinas: 2011-ųjų vasara (13 nuotrauka)
Čefyro Katinas: 2011-ųjų vasara (14 nuotrauka)
Čefyro Katinas: 2011-ųjų vasara (15 nuotrauka)
Čefyro Katinas: 2011-ųjų vasara (16 nuotrauka)

Siužetai ir modeliai

Niekad nebuvau stiprus visokiuose postmoderniuose diskursuose. Anonimiški – gal keisčiau į nepažįstami. Vieša vieta – visada pilna nepažįstamųjų. Su fotoaparatu viešumoje norom-nenorom atsiduri savotiškame burbule. Iš praeivio tampi stebėtoju, kuris gali suardyti susidariusią pusiausvyrą pernelyg grubiu įsikišimu. To stengiuosi vengti. Žinoma tenka ir pabendrauti, užkalbinti, ar būti užkalbintam, nusišypsoti, bet toks kontaktas būna trumpas. Na, nebent su kunigaikščiu Vilgaudu ar kokiu kitu šnekesniu veikėju susiduri, – tada visaip gali baigtis. Nesu portretistas, į dūšią modeliui lįsti nenoriu – man įdomiau žmogaus (na, arba net ne žmogaus, o tik žmogaus prisilietimo) ir negyvos aplinkos santykis, o jis retai atsiranda, kai fotografuojamasis susitelkęs tik „atrodymui prieš objektyvą“.
Kaip ir daugelis piliečių, fotografuoju savo šeimą, vaiką, gimines, draugus ir pažįstamus, šiuo metu net dažniau, negu nepažįstamuosius gatvėje. Bet tokios nuotraukos nėra skirtos viešam naudojimui . Taigi, ko gero, ne, tiesioginių kontaktų netrūksta.

Stebėjimas

Aplinką stebiu visada, net jei fotoaparatas guli kuprinėje ar namie. Taip pat klausausi, uodžiu. Toks žioplinėjimas ir „varnų gaudymas“ jau tapo įpročiu.
Žmona pyksta.
Pro kameros akutę pasižiūriu paprastai paskutiniu momentu. Arba visai nežiūriu. Negražu girtis, bet savo objektyvų matymo kampą pažįstu neblogai, visai pusėtinai pavyksta ir be ieškiklio surasti poziciją ir sukadruoti. O fotografuoju labai įvairiai – nėra vieno recepto visoms galimoms situacijoms. Kartais užtenka ramiai prieiti ir po kelių akimirkų spustelti mygtuką, kartais pabėgėti, kartais spragtelti prabėgom, daliai sekundės sustabdžius žingsnį, kartais stovėti ir laukti, vaizduojant architektūra besidomintį turistą, kartais pilti tiesiu taikymu iš pusantro metro, kartais – nuo juosmens ar ištiesus ranką. Dažnai apskritai palikti vargšus modelius ramybėje, kai matai juos baigščiai šnairuojant į pakeltą fotoaparatą. Kada ir kaip elgtis, pasako nuojauta, ir dažniausiai neapvilia. Konfliktų ar didesnio nepasitenkinimo iš šalies sulaukiu retai. Dar apie techniką – labai naudinga ant objektyvo sužymėta atstumų skalė, privėrus diafragmą, su platesnio kampo objektyvu galima apsieiti be vėluojančio ir paklystančio autofokuso.
  •   Kalvarijų turgus ir du autopor..
    Čefyro Katinas: Kalvarijų turgus ir du autoportretai (No pasaran!)   FOTOISTORIJA [29]
       29
       Čefyro Katinas

  Rodyti seriją
Čefyro Katinas: Kalvarijų turgus ir du autoportretai (1 nuotrauka)
Čefyro Katinas: Kalvarijų turgus ir du autoportretai (2 nuotrauka)
Čefyro Katinas: Kalvarijų turgus ir du autoportretai (3 nuotrauka)
Čefyro Katinas: Kalvarijų turgus ir du autoportretai (4 nuotrauka)
Čefyro Katinas: Kalvarijų turgus ir du autoportretai (5 nuotrauka)
Čefyro Katinas: Kalvarijų turgus ir du autoportretai (6 nuotrauka)
Čefyro Katinas: Kalvarijų turgus ir du autoportretai (7 nuotrauka)
Čefyro Katinas: Kalvarijų turgus ir du autoportretai (8 nuotrauka)
Čefyro Katinas: Kalvarijų turgus ir du autoportretai (9 nuotrauka)
Čefyro Katinas: Kalvarijų turgus ir du autoportretai (10 nuotrauka)
Čefyro Katinas: Kalvarijų turgus ir du autoportretai (11 nuotrauka)
Čefyro Katinas: Kalvarijų turgus ir du autoportretai (12 nuotrauka)
Čefyro Katinas: Kalvarijų turgus ir du autoportretai (13 nuotrauka)
Čefyro Katinas: Kalvarijų turgus ir du autoportretai (14 nuotrauka)
Čefyro Katinas: Kalvarijų turgus ir du autoportretai (15 nuotrauka)
Čefyro Katinas: Kalvarijų turgus ir du autoportretai (16 nuotrauka)
Čefyro Katinas: Kalvarijų turgus ir du autoportretai (17 nuotrauka)
Čefyro Katinas: Kalvarijų turgus ir du autoportretai (18 nuotrauka)
Čefyro Katinas: Kalvarijų turgus ir du autoportretai (19 nuotrauka)
Čefyro Katinas: Kalvarijų turgus ir du autoportretai (20 nuotrauka)
Čefyro Katinas: Kalvarijų turgus ir du autoportretai (21 nuotrauka)
Čefyro Katinas: Kalvarijų turgus ir du autoportretai (22 nuotrauka)
Čefyro Katinas: Kalvarijų turgus ir du autoportretai (23 nuotrauka)

Mano gatvės fotografija

Gatvės fotografija man – turbūt net ne nuotraukos. Jos svarbios, bet svarbiau yra galimybė tą pačią kasdienišką banalybę, rutiną išgyventi įdomiau ir intensyviau. Kitaip laikas praeitų, išbluktų net nepastebėtas. Dabar pasilieka kažkokie atspindžiai, nuotrupos. Kaip rašė Miloradas Pavičius (leisiu sau pacituoti): „Mums duotas nepaprastas statybų marmuras: valandos, dienos, metai, o miegas ir vynas – tai tinkas. Vargas tam, kieno piniginėje dukatus suryja variokai ir kam naktis suryja dienas!..“.
Kalbėjosi Aistė Jucytė

Daugiau „Čefyro katino“ nuotraukų:
Čefyro Katinas

Čefyro Katinas


Komentarai
Turinys
  • narcotic
    narcotic 
      2012.04.25, 12:07, vertino: Gerai, , rašė:
    Puikus straipsnis.....   ;)
    Ramus, nedaugžodžiaujantis personažas, logiškai, išbaigtai sudėliotos mintys.....
  • kozak
    kozak 
      2012.04.25, 13:12, vertino: Gerai, , rašė:
    Šaunuolis, tamsta;) Malonu buvo paskaityt.
  • Gediminas B
    Gediminas B 
      2012.04.25, 13:30, vertino: Gerai, , rašė:
    Tikrai, malonus straipsnis. :)
  • kavolis
    kavolis 
      2012.04.25, 15:18, rašė:
    aš gatvėje kol kas fotografuoju akimis. Šiek tiek liūdna (gaila nėra "silpnesnio" žodžio :) kartais pasidaro, kai suvoki, kad to, 1s trunkančio momento nenufotografuosi (nebent visą laiką eidamas viena akim aplinką stebėtum per vaizdo ieškiklį), tada dar su didesne pagarba žiūri į Cartier Bresson, Elliot Erwit ir kitų šedevrus (teisybės dėlei, reikia pastebėt, kad suvokus, kad tie keliasdešimt šedevrų, padarytų per dešimtmečius, buvo atrinki iš šimtų tūkstančių kadrų).
  • AndriusM
    AndriusM 
      2012.04.25, 18:54, vertino: Gerai, , rašė:
    Spaudžiu dešinę "leteną"
  • kūris1
    kūris1 
      2012.04.25, 21:30, rašė:
    Geras straipsnis,nuostabios foto.
  • baltavarna
    baltavarna 
      2012.04.25, 22:31, rašė:
    Pritariu tam, kad istorija viename kadre yra aukščiausia siekiamybė gatvės fotografijoje.
  • d.chmieliauskas
    d.chmieliauskas 
      2012.04.26, 14:33, rašė:
    pagaliau :) labai džiaugiuos už tave, Andriau!
  • Laimonas Ciūnys
    Laimonas Ciūnys 
      2012.04.26, 15:04, vertino: Gerai, , rašė:
    Puikus gatvės pojūtis ir matymas, taip ir toliau, Andriau :)
  • Vytenis P.
    Vytenis P. 
      2012.04.28, 09:35, vertino: Gerai, , rašė:
    Gražus straipsnis. Galėjo būt kiek gilesnis ir išsamesnis - to tikrai verti ir Andrius, ir jo gatvės fotografija ;)
  • SpiritB
    SpiritB 
      2012.04.28, 13:59, rašė:
    Geras, nuotraukose dar atradau labai nemažai pažįstamų :)) įdomu
      www.fotobites.lt nuolaida fotoknygoms, albumams, fotožurnalams galioja iki gegužės 1 dienos.

Jūsų komentaras

Rašyti komentarus gali TIK užsiregistravę eFoto.lt dalyviai. Užsiregistruoti