Filtrai fotografuojant peizažą
Strazdas: 2014.09.03, 12:48  Grupė: Nikon 46
 
Sveiki,

Ketinu greitai pradėti naudotis Nikon D800 ir Nikkor 24-70mm f/2.8G ED. Norėčiau jūsų patarimo dėl filtrų. Ką patartų peizažo fotografai? Atrodytų, kad patogu naudotis Cokin P sistemos filtrais fotografuojant peizažą. Man itin norėtųsi naudoti ekspozicijos prailginimo ir gradiento funkciją. Bet kyla abejonės ar Cokin P sistemos filtrai pakankamai kokybiški. Ar verta išleisti garsių firmų filtrams, ar čia daugiau prestižo reikalas ir itin menkas skirtumas, jei tarkim lygintume Rodenstock ar Hoya. Ar vienas nuo kito itin skiriasi kokybe? Naudoju nuotraukų redagavimo programas, kartais pavyksta pasiekti neblogų rezultatų, bet norėčiau rimčiau įsigilinti į fotografija naudojant filtrus.


Komentarai
Turinys
  • Robertas_R
    Robertas_R 
      2014.09.03, 13:21, rašė:
    Na jei nuotraukų redagavimas nėra problema, tai gradientiniai filtrai netenka prasmės. Aišku manes kaip naujoko galima ir neklausyt, nes aš gi nieko nesuprantu, bet yra rimtesnių žmonių, kurie tai gali patvirtint. www.mattk.com/2014/02/20/why-graduated-neutral-density-filte.../ .
    Mano nuomone, šiuo metu peizažui reikalingi filtrai tai poliarizacinis ir ND įvairių tamsumų. To turi pilnai užtekt.
    O šiaip jei leidžia kišenė, tai aš vienaerikšmiškai už Lee filtrus. Kadangi man neleidžia, tai artimiausiu metu žadu nusipirkt www.ebay.com/itm/Tiffen-77mm-Digital-Neutral-Density-Filter-... ir www.ebay.com/itm/Genuine-Hoya-77mm-Pro1-Digital-Circular-C-P..., ko pradžiai turėtų užtekt.
    Ir tai buvo tik mano nuomonė.
    Sekmės.
  • Vytenis P.
    Vytenis P. 
      2014.09.03, 14:02, rašė:
    Kol aparato sensoriaus dinaminis diapazonas tolimas nuo žmogaus akies, gradientiniai filtrai prasmės nepraras. O softvarinis HDR ir liks sintetiniu softvariniu. Tiesą sakant, jau seniai neatsimenu tikrai įspūdingo ir kokybiško HDR.
    Visi Hoya, Rodenstick, B + W užsukami gradientiniai filtrai turi milžinišką trūkumą - dengia ~ iki pusės ir galima keisti tik dengimo kampą. Cokin sistema leidžia keisti ir dengiamą plotą. Be gradientinių filtrų, dar verta turėti poliarizacinį.
  • Strazdas
    Strazdas 
      2014.09.03, 14:12, rašė:
    Sutinku, Vyteni, dėl HDR. Matyt labai jau reik išmanyt šitą techniką ir įgust, ir naudoti tinkamai, kad pasiekti pakankamai aukštų rezultatų kalbant apie pilną nuotraukos raišką. Pastebėjau, kad dauguma HDR išdidintų iki originalaus dydžio susiduria su, pavadinsiu, pikselių problema. O kokios firmos poliarizacinį pataretumėt įsigyt?
  • Vytenis P.
    Vytenis P. 
      2014.09.03, 14:28, rašė:

    Dėl CPL, tai pas mane Hoya HMC, bet valosi jis tragiškai :) Kitas bus tikriausiai B + W

    O dėl HDR, tai ren ne tiek pikselių, kiek spalvų ir detalių praradimo problema

  • Strazdas
    Strazdas 
      2014.09.03, 14:36, rašė:
    Kaip nesinorėtų sunkiai nusivalančio.. jau pavargau su kiniškais. Anie murzindavosi greit, sunkiai valydavos.

    Na taip, o tai bendrai kalbant juk ir yra pikseliai ar ne?
  • Vytas999
    Vytas999 
      2014.09.03, 17:04, rašė:
    Pasidomek Hoya HD serija, cia Hoya auksciausia serija, dar berods nsesniai pasirode antra karta Hoya HD2. Tikrai gerai pagaminti ir valosi puikiai. Pabandes juos, visokius Kenko pamirsau ir nenoriu prisiminti.
  • Strazdas
    Strazdas 
      2014.09.03, 18:23, rašė:
    Dėkui, ko gero Hoya HD ir imsiu. UV ir CPL. Patikimai jie atrodo.
  • 1Photo
    1Photo 
    nesiseka
      2014.09.03, 14:54, rašė:
    Manyciau sensoriaus DR lenkia ir gerokai zmogaus aki.
  • F.A.K
    F.A.K 
      2014.09.03, 15:16, rašė:
    Cia gal regejimas regejimui nelygu..nes siaip tai stebuklas tokia fraze
  • 1Photo
    1Photo 
    nesiseka
      2014.09.03, 15:37, rašė:
    Jokio stebuklo. Zmogaus akis prisitaiko . Paprastas paviszys- ziuri pries saule ir nieko nematai. Pridedi ranka, kad saule nesviestu tiesiogiai ir matai geriau ,nes lesiukas tada jau gali issiplesti. Uzdengdamas sauke tu mazini diapazona, kas ir pasako, kad musu regejimo DR menkas. Kaskart akis turi prisitaikyti. O jei matricai , objektyvo pagalba ,leisi prisitaikyti?
  • F.A.K
    F.A.K 
      2014.09.03, 15:56, rašė:
    Aš kažkaip esu skaitęs būtent apie be prisitaikymų...žodžiu vien į viršų žmogus mato 10 stopp'ų , panašiai tiek pat į apačią, sumoj gaunasi 20-24 stopai. Čia off topic jau, bet reiktų pradėt "sliekų ieškot" nuo diafragmos žymėjimo ant objektyvo..kas ir kodėl..
  • 1Photo
    1Photo 
    nesiseka
      2014.09.03, 16:31, rašė:
    DR yra skirtingas reikalas , tai ne ka tu gali matyti max ir min. Cia kalba eina ,ka tu matai iskart tuos 24 stopus?
    Gera ideja davei, gal vakare apdarysiu bandyma...
  • F.A.K
    F.A.K 
      2014.09.03, 16:51, rašė:
    Tai neturiu as max/min omeny.. kas paskaiciuos kiek zmogaus akis spejo adaptuotis nuo zvilgsnio pro langa iki i tarpduri..? Niekas..
  • 1Photo
    1Photo 
    nesiseka
      2014.09.03, 17:55, rašė:
    Tai ir nereikia skaiciuoti, cia i DR neieina.Jei iskaiciuosim prisitaikyma tai paimkim fotiko islaikyma 30min tamsoje ir usdek 1 cm ND filtra (sviesoje),tai fotiko (bet ne matricos) DR skaiciuosim simtais stopu.
    P.S. O koks skirtumas tame bazare ? Juk apie filtrus mes cia :D
  • F.A.K
    F.A.K 
      2014.09.03, 18:15, rašė:
    Rašai vieną, paskui sakai, kad nereikia skaičiuot...tai kaip pamatuot tą DR ? :) išvis ne į temą akis vs sensorius .toli dar. PS: tai apie filtrus tada , tik atsargiai :)
  • 1Photo
    1Photo 
    nesiseka
      2014.09.03, 18:35, rašė:
    Koborgu akys valdo :D
  • Vytenis P.
    Vytenis P. 
      2014.09.04, 06:16, rašė:
    1Photo rašė:
    DR yra skirtingas reikalas , tai ne ka tu gali matyti max ir min. Cia kalba eina ,ka tu matai iskart tuos 24 stopus?
    DR ir yra diapazonas tarp šviesiausių ir tamsiausių reikšmių, Tai ir yra max. ir min. ir visa tai ne kažkokiomis atkarpėlėmis, bet iškart. Kaip galima teigt, kad sensoriaus DR didesnis, jei bet kurioj nuotraukoj pamatysim, kad "dangus tikrai ne tas, kurį fotografavom", arba "dangų turiu, bet šešėliuose nėr nieko", o dar dažniau - abu atvejai iškart.
  • 1Photo
    1Photo 
    nesiseka
      2014.09.04, 08:30, rašė:
    Darkarta kartoju max ir min prie vienos ekspozicijos , o ne aplamai max ir min. O zmogaus akies ekspozicija nuolat kinta .
  • Vytenis P.
    Vytenis P. 
      2014.09.05, 06:40, rašė:
    O kokia akies ekspozicija? :) Fotoaparatas tame turi tik tokį pranašumą, kad ilgai eksponuojant gali "surinkt" daug šviesos ir iš nakties padaryt dieną. Bet net ir čia, jei "daryt dieną" iki natūralumo, dinaminio diapazono vargu ar užteks. Bet mes apie tokius atvejus ir nekalbam. Juk diskusija apie akiai matomo diapazono aprėpimą.
  • 1Photo
    1Photo 
    nesiseka
      2014.09.05, 08:14, rašė:
    Akies ekspozicija keiciasi deka akies lesiuko pagalba (diafragmos atitikmuo)
  • Vytenis P.
    Vytenis P. 
      2014.09.05, 11:45, rašė:
    Tai keičiasi šviesos srautas, ar ekspozicija? Tai skirtingi dalykai.
  • 1Photo
    1Photo 
    nesiseka
      2014.09.05, 12:43, rašė:
    Keiciantis sviesos srautui,keiciasi ir ekspozicija.Ir dar nepamirsk monitorius ar nuotrauka neparodo ka uzfiksavo sensorius.Greiciau nei monitorius,nei nuotrauka neatkuria to vaizdo.Ar tai monitorius ar nuotrauka visda ten LDR. HDR yra sukompresuotas LDR. Mes monitoriuje matome LDR,nors vadiname HDR. Pvz su d600 laisvai galima padaryti is 1 kadro stipru HDR. Mes kalbame labai is skirtingu barikadu.D700 ir D600 turi labai skirtingus DR. Ten praraja tarp DR .
  • Vytenis P.
    Vytenis P. 
      2014.09.05, 12:50, rašė:

    1Photo rašė:
    Keiciantis sviesos srautui,keiciasi ir ekspozicija.
    Taigi aukščiau pats minėjai, kad akis prisitaiko ir pridaro diafragmą (lęšiukas siaurėja). Kurlink aš visąlaik taikiau - akies matymo negalima vadinti ekspozicija.
    1Photo rašė:
    D700 ir D600 turi labai skirtingus DR. Ten praraja tarp DR .
    Tarp akies ir D600 ta praraja dar didesnė. Nepalyginamai. Akies naudai

  • 1Photo
    1Photo 
    nesiseka
      2014.09.05, 21:22, rašė:
    Na tu cia kaip mazas vaikas koziri tipo laikei? Tipo tu turejai omenyje visa aki iskaitant ir optika(lesiukas ir tinklaine ir korekcijas laike). Kazkaip vaikiska. Vienoje puseje tik matrica , o kitoje ir optika ir matrica, bet ir tas tavo koziris snipsto vertas.
    Dabar sedejau tamsokama kambaryje . Paziurejau i lentyna , zinau, kad ten knygos, bet tikrai net nesimato, kad knygos ten. Paemiau fotika (asistas isjungtas) ir nofotogarfavau. Jei bucviau pasinaudojas Humano akimis ir fokusaves manual , tai nezinau kiek suviu butu reikeje daryti prie F1.4 , kol buciau pataikes? Dabar paziurekime ,ka pamate fotoaparatas....
    Bet cia ne DR, bet i vaikiskus kaprizus vaikiskai ir atsakau :)
    Tamsu nors i (I) durk  
  • Vytenis P.
    Vytenis P. 
      2014.09.08, 11:52, rašė:
    Nežinau, kas čia vaikiškiau ginčijasi ;)) Kokie dar koziriai - fotoaparatas su idealiu objektyvu prieš žmogaus akį. Taip, tavo pavyzdys su dinaminiu diapazonu neturi nieko bendro.
  • Robertas_R
    Robertas_R 
      2014.09.03, 15:01, rašė:
    Prasmės gal ir nepraras, bet tikrai galima išsisukt ir be gradientinių. O sakyčiau be poliarizacinio arba ND jau būtų sunku. Nors aišku atsiras žmonių kurie gali ir be ND išsisukt darydami 200 kadrų, jungdami į vieną ir t.t. Aišku geriausias variantas būtų nusipirkt visus ir išbandyt, kas pačiam atlieka darbą geriausiai.
    p.s. mano galva, užsukami gradientiniai filtrai yra visiška nesamonė.
  • Vytenis P.
    Vytenis P. 
      2014.09.04, 06:28, rašė:
    Tai užsukamų gradientinių ir nesiūlau. Ir iškart paminėjau, kodėl - gradientas, kurio aukščio negali keist pagal situaciją, panaudotinas labai retai. Tam ir yra Cokin/Lee filtrų sistemos. Aš labiau abejočiau dėl vientiso, negradientinio ND. Naudoju jį ir aš, bet dažniausiai, kai reik prie daug šviesos, atviros diafragmos, o ne vandeniui "stingdyt", nes nuo tų "sustingdytų" jau negera darosi :)))
  • grev
    grev 
      2014.09.04, 09:34, rašė:
    As nesu labai jau didelis ekspertas Ligtroom'o naudojime, taciau man yra akivaizdus skirtumas, kai fotografuodamas panaudoji gradientini filtra lyginant su Lightroom gradientiniu filtru.

    A naudoju Cokin Pro-Z filtrus. Man jie tikrai patinka ir efektas gaunasi zenkliai geresnis, nei ta bandant padaryti su softu. Aisku, jei esi labai gerai ivaldes PS ar LR, tai turbut neapsimoka vargti su tais filtrais. Paprasciau tada turbit iklijuoti grazu dangu is kitos nuotraukos.

    Su filtru nepatogumas yra tas, kad reikia sugaisti siek tiek laiko prisukant sistema prie objektyvo bei kad reikia tuos filtrus nesiotis :)

    Taip pat, kiek teko skaityti atsiliepimus ivairiuose forumuose, tai brangus filtrai, tokie kaip Lee yra tikrai geresni, taciau ju kaina is tiesu labai didele. Cokin Pro-Z manau yra optimalus kainos ir kokybes santykis, nes pigesni filtrai labiau iskraipo spalvas.
    Is esmes, jei neesate profesionalas, kuris uzdirba duona vien tik is fotografijos, tai rekomenduoju Cokin Pro-z sistema.
  • Strazdas
    Strazdas 
      2014.09.04, 11:18, rašė:
    Ačiū, grev, kad pasidalinot patirtimi. Cokin Pro-Z man atrodo gana patikimai. Na, o Lee matyti turi pranašumo. Kol kas užsisakiau užsukamus Hoya HD. UV, CPL ir ND: www.ebay.co.uk/itm/300637528128?_trksid=p2059210.m2749.l2649...
    www.ebay.co.uk/itm/300624238413?_trksid=p2059210.m2749.l2649...
    www.ebay.co.uk/itm/120973983022?_trksid=p2059210.m2749.l2649...

    o dėl gradiento variacijų dar šiek tiek palauksiu.
  • Vytenis P.
    Vytenis P. 
      2014.09.04, 12:00, rašė:
    Gali ir į infrared pasižvalgyt pasižaidimui - jei peizažas savaime gražus ir dar apšviestas saulės, jis ir infrared žiūrėsis puikiai. Išsiplečia produktyvaus fotografavimo laikas :))), nes paprastai dieninės neIR fotografijos neįspūdingos
  • Strazdas
    Strazdas 
      2014.09.04, 12:20, rašė:
    Taip, čia dar viena galimybė paįvairinimui :)
  • Strazdas
    Strazdas 
      2014.09.04, 12:42, rašė:
    Na, bet infrared gal labiau vasarai. Kai žalia papilkėja, o dangus nuobodžiai lygus. O dabar juk ruduo šalia! Spalvos, ilgesni šešėliai, debesuotas dangus.. uch.. kaip nekantru..
  • Strazdas
    Strazdas 
      2014.09.03, 14:05, rašė:
    Ačiū, Robertai. Jei Lee filtrai tokie geri, kaip apie juos atsiliepiama, matyt verta pataupyti.
  • 1Photo
    1Photo 
    nesiseka
      2014.09.03, 15:01, rašė:
    Ten kvailokas pavizdys del gradientu. Kazkodel nera pavizdzio, jei keztiek gaudytu tiesioginius saules spindulius, kuriuos gradientas slopintu, o be jo gautum isdegusia skyle.Jei neisdegusi skyle, tada viskas skestu seselyje. Na proto ribose del to gradiento. Jis tikrai padeda, jei naudoji kada jis tinkamas naudoti.
  • Robertas_R
    Robertas_R 
      2014.09.03, 15:15, rašė:
    Na jis rašo, kad kelis metus nenaudoja gradientinių filtrų, ir darė bandymus, kad be filtų gauna geresnius rezultatus nei su filtrais. Aš negaliu labai stipriai ginčytis, nes nesu užkietėjęs peizažistas, tai tikiu ką rimtesni už mane rašo :)
  • 1Photo
    1Photo 
    nesiseka
      2014.09.03, 15:46, rašė:
    As ir turiu , bet kazkaip nesinaudoju.... Labai retai buna ,kad noretusi ji uzdeti.Cia galbut tie filtrai daugaiu, kai mazas fotiko DR.
  • Mindoozas
    Mindoozas 
      2014.09.03, 16:38, rašė:
    Turiu Hoya Polarizing;
    Rodenstock UV;
    2
  • Rolandas Urbonavičius
    Rolandas Urbonavičius 
      2014.09.04, 09:06, vertino: Gerai, , rašė:
    Baikit vieną kartą išradinėti dviratį :) Jei kalba eina apie peizažo fotografiją reikalingi tiek poliarizacinis, tiek grad. ND rinkinukas, tiek ir ND su nuo iki stopų. Situacijų ir apšvietimo būna įvairaus, todėl norint gauti vienokį ar kitokį rezultatą ir teigti kad grad. ND ar kiti filtrai nereikalingi, nes yra PS - visiška nesąmonė (IMHO).
    Dėl pačių filtrų - rinktis reikia tik pačius geriausius brendus (Lee, B+W, Carl Zeiss, Heliopan, Tiffen) nes nei vienas filtras kokybės tikrai nepriduoda, jau nekalbant apie pigenas.
    Naudojau kažkada Cokin, dabar naudoju Lee. Skirtumas visomis prasmėmis didžiulis, sakyčiau kosminis, nors yra teigiančių kitaip.
    Mano naudojamas poliarizacinis Carl Zeiss.
    P.S. Temų apie peizažo fotografiją ir filtrus, čia efote, buvo nemažai ir su visai neprastais komentarais.
  • Strazdas
    Strazdas 
      2014.09.04, 12:28, rašė:
    Ačiū. Geri jūsų patarimai. Įspūdingos jūsų nuotraukos.
  • Rolandas Urbonavičius
    Rolandas Urbonavičius 
      2014.09.04, 12:45, vertino: Gerai, , rašė:
    Dėkoju. Sėkmės renkantis ir perkant filtrus. Čia turbūt reikėtų laikytis principo - geriau trys rimti filtrai, nei 15 kitajoziškų, ar net gi 5 Hojos, ne pro serijos.
    Turint tokią techniką vis tik reikėtų pradėti nuo Lee startinio rinkinuko ir po truputi esant poreikiui ir atsiradus supračiui ko trūksta pasipildyti esamą kolekciją. Lee filtrai verti kiekvieno už juos prašomo pinigo.
  • Strazdas
    Strazdas 
      2014.09.04, 12:50, rašė:
    Na taip. Bet juk reik ir apsaugot brangų daiktą, todėl neišvengiamai reik UV. Manau pasirinkau neblogai Hoya HD. O CPL man atrodo reikalingas, tai irgi Lee jo nepakeis. O va ND Hoya 9 stopų užsisakiau tai pradžiai. Nepatiks, parduosiu. Apie Lee ar Cokin pro filtrus tikrai nepamiršiu.
  • Rolandas Urbonavičius
    Rolandas Urbonavičius 
      2014.09.04, 12:59, vertino: Gerai, , rašė:
    Pradžiai reikėjo ne "Hoya", o "B+W" 6 ir 10 stopų pirkti. Parduoti filtrus už protingą kainą Lietuvoje praktiškai neįmanoma. Dažniausiai tai būna pusė ar kiek mažiau nei pusė naujo filtro kainos.
    Bet kokiu atveju visi foto technikos pirkinėjimai "pradžiai" yra tik pinigų laiduotuvės. Jei peizažas užkabins laikui bėgant, vis tiek vaikysies gero rezultato ir vis tiek bėgsi paskui "Lee" :)
    P.S. "Lee" taip pat savo gaminių gamoje turi CPL.
  • Strazdas
    Strazdas 
      2014.09.04, 13:06, rašė:
    Gal ir teisybe sakot, tikiu. Ale ko taip hojos nemėgstat, gal bloga patirtis?
  • Rolandas Urbonavičius
    Rolandas Urbonavičius 
      2014.09.04, 13:22, vertino: Gerai, , rašė:
    Nesakau, kad nemėgstu. Tiesiog dalinuosi patirtimi. Turiu ir CPL "Hoya" HD ir UV "Hoya" Pro1 ir HD savo stalčiuje:) Bet būtent stalčiuje, o ne ant objektyvų. Tiesiog iš filtrų košės nevirsi ir jei turiu geriausius, tai ir naudoju geriausius. O kas buvo "pradžiai", tas dabar ramiai ilsisi :) Galima nebent atsikratyti, kaip sakiau, mažiau nei už pusę kainos ir pavargus įrodinėti perkančiajam, kad su filtrais tikrai viskas gerai :) Bet gal būt ta "pradžia" daugeliui reikalinga tikintis, kad ir "Hoya" bus tas pats, kas "Lee" ir dar kalnas pinigų liks:) Bet jei Moskvičius ne Mersas, nors ir turi keturis ratus, taip ir "Hoya" ne "Lee", nors ir turi sriegį ir yra iš stiklo :) Net ir "Hoya" 3HD niekada netaps "Lee" - esu tuo įsitikinęs :)
  • Strazdas
    Strazdas 
      2014.09.04, 13:40, rašė:
    :) užtikrintai rašot. Suprantu jūsų poziciją. Jei būtume pakalbėję vakar, matyt, ND būčiau dar nepirkęs, o pataupęs Lee filtrams. O UV ir CPL tikiu, kad panaudosiu. Dar kart ačiū jums labai už patarimus. Patirties žodžiai labai vertingi.
  • Orchi (išsitrynęs)    2015.05.29, 18:38, rašė:
    Sakykite, o kaip dėl Rodenstock filtrų, mane konkrečiai domina poliarizacinis cirkuliarinis,

    Filtras RODENSTOCK HR Digital Super MC CPL 77 mm 156 eurai

    arba

    Filtras RODENSTOCK Digital Pro MC CPL 77 mm 102 eurai


    Kaip suprasti visas tas raidžių reikšmes? Norint parsisiųsti , reikia žinoti ką jos reiškia, o ir šiaip svetainėse aprašoma prie visų ta pati informacija.
  •       www.fotobites.lt nuolaida fotoknygoms, albumams, fotožurnalams galioja iki gegužės 1 dienos.

    Jūsų komentaras

    Rašyti komentarus gali TIK užsiregistravę eFoto.lt dalyviai. Užsiregistruoti
    Apie Strazdas
    Strazdas

    gyvena: Vilnius    amžius: 39    Daugiau >
    youtube.com

    Atsiprašome, NERODOMA
    - dabar tinklapis pernelyg užkrautas :/