Sveiki, ryškinau negatyvą fotolabe ir gavau išryškintus negatyvus "taškuotus". Visose 3 ryškintuose juostuose pirmi 3 kadrai su vienodu "taškavimu". kas tai galėtų būti ir kodėl taip gavos, niekad nebuvau susidurės su tokiu broku.
Ar tikrai? Esu su backingu turėjęs bėdų bet ten kitaip atrodo ir visa juosta nuo 1 iki 12 kadro, o čia tik pradžia juostų pirmi 3 kadrai. Juostos naujos.
Kadangi skenuojant liko baltos dėmės, gerai apžiūrėk juostą per padidinimo stiklą iš emulsijos pusės, turėtum dar rasti likučius. Paprastai taip vadinamos Backing popieriaus problemos su kuriomis esi susidūręs yra kai matosi skaičiai kadruose, tai yra kai backing popieriaus dažai ištepa emulsiją, o čia backing popierius tiesiog prilipęs prie emulsijos. Dažnai susiduriu su šituo fenomenu naudodamas kino juostas fotografijai, tik ten problema ne backing popierius o anglies sluoksnis (remjet) naudojamas kino juostoms. Atrodo labai panašiai kaip ir tavo pavyzdyje, nors garantuoti kad tai yra būtent prilipęs backing popierius irgi negalėčiau, bet neatmetu kaip variantą.
Pabandysiu parašyti kelias teorijas, gal suteiksiu kokių idėjų.
Vaizdas atrodo kaip dykuma. Greičiausiai labai karšta lauke? Gal dėl didelio temperatūrų skirtumo (pvz., kondicionuota aplinka ir karštis lauke) juostelės galėjo dėl kondensacijos (pakuotėje) sudrėkti ir kažkaip dėl tos drėgmės sulipti su popieriumi.
Matau, kad taškai ne vienodai išsidėstę, o lyg tokiomis bangomis. Galima išmatuoti atstumą tarp tų bangų maksimumo ir pažiūrėti, ar jis lygus susuktos į ritę juostelės perimetro ilgiui toje (susuktos į ritę) juostelės vietoje. Jei lygus – tai ir galėtų būti priežastis (vanduo/drėgmė susikaupė kurioje nors vienoje pusėje, pvz., dėl gravitacijos ar saulės/šilumos/šalčio krypties).
Jei tas atstumas nelygus, tai gal ryškinant kažkas ne taip, nežinau, kaip labe visa tai veikia, gal koks mašinoje volelis koks nors susidėvėjęs ir palieka žymes tam tikru atstumu? Bet tik pirmuose trijuose kadruose, arčiau ritės išorės... Būtų visur, galvočiau apie ryškinimą. Todėl labiau linkčiau galvoti apie kondensaciją. Ar juostos to paties gamintojo ir tos pat serijos? Jei ne – tada fotoaparato/labo problema, nes netikiu, kad galėtų kartotis skirtingų gamintojų juostelėse, jei taip, gali būti visko.
Vienaip ar kitaip, reikėtų parašyti gamintojui ir paklausti, kokia galėtų būti priežastis, gal jie jau susidūrę ir gal tai jau kokia jiems žinoma problema ir tai tiesiog gamybos brokas? Man neseniai Kodak labai maloniai kompensavo blogas juosteles (geromis juostelėmis) ir dar papildomai davė.
p.s. tos vertikalios plonos žalios/ raudonos juostos dėl greito skenavimo ar ant pačios juostelės? Nes tai jau dar kitoks brokas.
Dykuma neturi įtakos ryškinau juosta ir ne iš ten. plius pernai iš dykumos parsivežiau geras. juostos visos skirtingų gamintojų. viena buvo pasibaigusio galiojimo, galvojau kad tai turėjo įtakos, bet ir geros tuo pačiu pasižymi. linkęs labui bėdas priskirti. Galima fotošopu išvalyti bet daug darbo :(
Jei fotoaparato viduje niekur tokio rašto nėra, tada ne fotoaparato problema. Tokios žymės dar galėtų būti jei juosta būtų kur padėta plokščiai ant paviršiaus tokiu raštu, arba kaip neteisingai priliesta, pvz., norint išdžiovinti ir bandant tai padaryti, tarkim, kokiu popieriniu rankšluosčiu iš rulono. Tai, žinoma, tik teorijos, bandant atspėti, iš kur toks raštas. Geriausia būtų, jei nusiplautų ar nusivalytų, žinoma. Bet jei tai pačioje emulsijoje, o ne ant paviršiaus žymės, tada nebežinau, kas tai galėtų būti...
pasak Tetenal Colortec C-41 instrukcijos (yra internete) - temperatūra plovimo vandeniu (3 min) - 30-40° C. Stabilizatoriaus (paskutinis etapas) -20-40. Manau, kad apie 30 optimali, nes jei tai tikrai kažkokie nešvarumai, ilgiau paplovus, aukštesnėje temperatūroje - gal ir nusivalys. Aš pats esu skalavęs savo ryškintas, kai išdžiovinus likdavo kokie pėdsakai nutekėjusių apnašų, tai nuo jau išdžiūvusios juostelės užtrukdavo, kol nueidavo iš naujo pamirkius. Esu palikęs ir per naktį, po to sukiodavau ilgokai. Kartais užknisdavo ir pavalydavau atsargiai vandenyje pirštu. Tačiau kai juosta šlapia - labai atsargiai, išmirkusi emulsija gali itin lengvai susigadinti ir bus tik blogiau. Pradžioj geriau pabandyti sukant ar vartant. Aišku, jei tai tikrai nešvarumai...
bet tai tie "taškai" idealiai vienodais tarpais su praslinkimu tarp elių!... kaži ar tai galėtų būt natūrali kilmė, kaip popieriaus prilipimas... lyg kažkokio volelio atspaudai, ar kas panašaus... linkęs manyt, kad lab arba juostos bėda...
Maloniai atsiprašau, kad ne visai į temą, bet: ar nekyla noras ryškinti spalvotų juostų pačiam, ypač jei į spalvotą juostą fotografuojat dažnai? Tai ir proceso malonumas, ir - svarbiausia - žinodamas techninę savo aparato būklę galėtumėt greičiau susigaudyti, kas vis dėlto ne taip.
p.s. mano versija - brokuotos juostos, kaip tai man (ir ne tik man) buvo prieš keletą metų nutikę su Kodak Tmax 100. Kategoriškai netvirtinu, tačiau jei visose naujose juostose kenčia tik pirmi 3 kadrai, o su likusiais problemų nėra, šitai atrodo įtartina.
Tai skirtingos juostos Ektar, nps160, portra (negali būti gamyklinis brokas). Bw ryškinu pats, C41 -sudėtingesnis, bet kadangi ryškinimas pigus tai labai nesuku sau galvos ir broko retai pasitaiko.
Ryškinimas pigus, taip, bet pats tikriausiai ne dykumoj pastoviai gyvenat, o tai ir laikas, ir finansai į tokią vietą patekti, man asmeniškai būtų labai apmaudu prarasti gerą kadrą (gal ir ne vieną - žinant Jūsų profesionalumą), todėl ir kalbu apie ryškinimą pas save. Ok, tuomet, aišku, abejonės dėl ryškinimo, bet... gal dar padės Sustojimo patarimas.
Ačiū Aion už išmintingus žodžius. Esu kol kas 60 proc. juosta 40 proc skaitmena. Dykumoj kaip tyčia vien juosta buvo. Jei tvirtai nuspręsčiau fotkinti su juosta tai tikrai tik namie ryškinčiau. Bet kolkas bandau juosta ir va dėl tokių brokelių skaitmena atrodo geriau, bet matysim kaip čia viskas išsivystys.