Sveiki.
Kuo toliau, tuo aš mažiau džiaugiuos jūsų aktyvumu. )-: Taigi nutariau pakelt jūsų rudenines nuotaikas klasikinio gradientinio tonavimo pamokėle.
Kaip jūs jau pastebėjote, tonuojant nuotraukas mažėja jų dinamimis diapazonas (DD). Kuo tas DD mažesnis, tuo nuotrauka ploštesnė ir tuo nereikšmingesnės detalės joje. Tai išvengti dažnai padeda gradientinis tonavimas. „Išdegusias“ ir per tamsias vietas užpildant spalvų gradientu, padidėja atstumo tarp detalių įspūdis. Pastebėjau, kad vestuvių fotografai labai jau dažnai sepija nuotraukas daro iš tų portretų, kuriuose labai blizga kaktos. Paprastas tonavimas situaciją retai pagerina, nes ta blizganti vieta po visų procedūrų atrodo kaip priklijuotas blynas. (-: Kodėl? Ogi todėl, kad tonai šalia blizgančios dėmės dėl sumažėjusio DD yra labai monotoniški – visi pustoniai yra labai vienodi tarpusavyje, ir dar blogiau, kai jie labai skiriasi nuo atspalvio, kuriuo fotografas užpildė tą blizgančią dėmę. Juk mūsų akys vertina ne kažkokios spalvos parametrą, o gradieną arba (ir) tai, kiek tas parametras skiriasi nuo šalia esančių spalvų tų pačių parametrų reikšmių. Sudėtingas sakinys išėjo, bet toks jau gamtos dėsnis. (-:
Taigi eime prie esmės. Aš turiu nuotrauką, kurią dariau N86 telefonu. Šią nuotrauką pasirinkau būtent todėl, kad telefoninės nuotraukos yra labai siauro DD – problematiškos. (-: Štai ji, ta mano gražioji:
*
Dabar aš parodysiu trumpą, bet labai svarbią procedūrą, kaip panaudoti gradientinį tonavimą. Kalbėjau apie tai su keliais fotografais, bet jie šį būdą taiko dar kitaip – visi skirtingai. Esu tikras, kad ir jūs po dešimties nesėkmingų bandymų šį būdą pritaikysite taip, kaip jums jis labiausiai patiks. (-: Tuo tarpu šią nuotrauką tvarkysiu taip, kaip aš pats esu įpratęs.
1. Sukurkit Hue/Saturation, Color Balance ir Gradient map nuotraukos sluoksnius. Tai daroma taip:
Kai kursit Hue/Saturation ir Color Balance, kad ir ko jūsų programa klaus, tiesiog spaudžiat OK ir nesukit sau galvos. (-:
*
*
Po pirmo sluoksnio sukūrimo pažymėkit paveikslėlio pagrindinį sluoksnį ir taip pat kurkit kitą sluoksnį.
Po to trečias – svarbiausias sluoksnis Gradient map. Jį kurdami, permatomumą pažymėkite 30 proc. Galit išbandyti ir kitus skaičius.
2. Aš sluoksnius sudėlioju štai tokia tvarka:
3. Pažymėkit paveikslėlio pagrindinį sluoksnį (tą apatinį) ir išmeskit spalvas. (-: Tai galima padaryti labai paprastai. Nerekomenduotinas būdas, bet... Velniai nematė – Ctrl+Shift+U. Štai kaip dabar atrodo nuotrauka:
*
Beveik menas. (-:
Dirbam toliau...
*
4. Du kartus spragtelkit pele ant Gradient map sluoksnio piktogramos. Atsiranda maždaug toks reginys:
*
Spauskit ant to gradiento, kurį matote savo kompiuterių ekranuose. Tada atsiranda svarbiausias darbo skydelis:
*
Atspalvius suskirstykit į keturias grupes. Galit bandyti ir daugiau – nuo nuotraukos priklauso, bet tikrai ne mažiau. Žymeklis kairėje – tamsiausias nuotraukos atspalvis. Dešinėje – šviesiausias. O du per vidurį – atitinkamai pusšešėliai ir pusiau šviesūs atspalviai. Tamsiausiam žymekliui pritaikykit juodą spalvą, o šviesiausiam – šviesiai geltoną. Žinoma, vėliau galėsit išradinėt savo spalvų kombinacijas. (-: Pusiau šviesias spalvas žymėkit panašia į geltoną, bet gerokai tamsesne ir žymiai sodresne spalva. O su pusšešėliais padarykit visai priešingai – pažymėkit kokią nors visai nederančią spalvą. Iš patirties galiu pasakyti, kad geriausią įspūdį daro mėlyna, violetinė, ir kartais žalia. Spalvos, kurias jūs dabar „darot“ turi būti kiek įmanoma panašesnės į jūsų įsivaizduojamą galutinį rezultatą, bet turi būti truputį per sodrios.
5. Pusšešėlių žymeklį stumkite prie kairiojo šešėlių žymeklio tiek, kad dingtų aštrūs perėjimai į juodą – štai čia ir išlenda mažo DD trūkumai. Pabandykite su geresnės kokybės nuotrauka – problemų bus mažiau. Jau dabar gali įsivaizduoti, koks skirtumas tarp paprasto ir gradientinio tonavimo. Tad jei jums kada nors koks nors fotografas pristatys neva senovinio stiliaus tonuotas nuotraukas su monochrominiais blynais, galėsite jį drąsiai siųsti namo taisyti nuotraukų. arba blynų kept. (-: Žinoma, aš nesu toks jau geras, kokiu čia bandau apsimest ir visų subtilybių, kaip taisyti perekponuotas vietas neatskleisiu... Bet... Jei teisingai susitvarkysit, su Gradient map sluoksnio nustatymais, negražus monochrominės zonos efektas bus sumažintas. Dabar galvoju, gal kaip pavyzdį reikėjo pasirinkt kokį portretą, blizgančia kalta. Bet tingiu rašyt iš naujo... (-:
Pusiau šviesių tonų žymeklį stumdykit taip, kad nuotraukoje dominuotų pagrindinė spalva. Žiūrėkit, kad tas žymeklis būtų antroje juostos dalyje, bet nebūtų per arti dešiniojo krašto. Toks derinys būtų geriausias. Kaip matot, pavyzdyje aš darau beveik blogai. (-: Bet man patiko būtent toks lėtas perėjimas iš tamsių sričių į šviesias. Atkreipkit dėmesį į dangų...
6. Po to tvarkykit Color Balance sluoksnį (du kartus spragtelkit ant sluoksnio piktogramos). Tiesiog pataisykit spalvas, kad jos būtų kuo panašesnės į jūsų įsivaizduojamas. Jos, žinoma, bus per ryškios.
7. Ryškias spalvas lengviau matyti, todėl tik po pirminio spalvų derinimo (6 punktas), truputį nusodrinkit jas panaudodami sluoksnį Hue/Saturation.
*
8. Po to vėl grįžkit į Color Balance sluoksnį ir galutinai sutvarkykit spalvas.
9. Paprastu metodu (Image-Adjustment-Brightness/Contrast...) pakoreguokit kontrastą ir šviesumą. Stebėkit, kad neatsirastų išdegusių arba juodų dėmių, nes sugadinsit visą padarytą darbą!
10. Kadravimas. Jį geriau pasirinkti standartinį – su standartais visada paprasčiau. Šiuo atveju iš standartinių, mano manymu, labiausiai tinka kvadratas. Taigi apkerpu. Dažniausiai apkerpu pačioje redagavimo pradžioje, tačiau tonuodamas arba šalindamas spalvas, kadravimą, dėl tam tikrų priežasčių, palieku galui.
11. Kadangi dabar ir redaguoju šią nuotrauką ir visą tai aprašinėju, tai negalėjau susikaupti ir iš pačių pradžių truputį „pasiklydau“ su spalvomis, taigi jas pakeičiau pakankamai stipriai. Tiesiog nemoku dirbti daugiau kaip vieno darbo vienu metu. (-: Moterys tuo pat metu dar sugeba ir išvirt makaronus ir net pavalgyt bei pažiūrėt mėgstamą serialą... (-: Žodžiu, šio punkto neturėtų būti. Jūs turi iškart gauti tas spalvas, kokias iškart sugalvojot dar prieš visą tonavimą. Dažniausiai nepaklyst padeda... tiesiog periodinis dešimties sekundžių žiūrėjimas į lubas. (-: Aš rimtai... (-:
12. Tonuotoms nuotraukoms dažnai netinka aštrios detalės. Detalės yra gerai, bet kai jos „badosi“, tai ne kas... Taigi pačiu paprasčiausiu būdu suminkštinkit nuotrauką, jei to norit. (-: Filter-Blur-Gaussian Blur. Reikšmė ~1-4.
13. Ir štai jis – galutinis rezultatas. (-: Nepavyko man susikaupti, tai jis ne visai toks, kokį buvau sugalvojęs, bet kažkas „į tą pusę“ taip sakant... (-:
Na štai... darbas baigtas. Tikiuosi, ši pamoka jums bus naudinga. Laukiu jūsų kūrybinių rezultatų.
P.S., nepamirškit raktažodžiuose parašyti SEPIJA arba TONAVIMAS!
Sėkmės kūryboj! (-:
Sepija. Tonavimas
286 nariai