Sony A7 II ARW failų atidarymui skirtos programos pasirinkimas.
EdB: 2016.01.04, 17:19  Pokalbiai:  Fotomanipuliacijos, apdorojimas  66
 
Tiek Nikon tiek kitiem senesniem RAW failų formatam, failo atidarymui yra prirašyta daugybė skirtingų programų ir dar daugiau jų versijų. Būdamas vien Nikon naudotojas, aš kas keletą metų pasibandydavau ir pasirinkdavau kas man tuo metu labiausiai tikdavo.
Prieš porą metų išbandžiau
: LR, Nikon Capture, Capture One. Tuo metu labiausiai patiko Capture One , tai ją pasirinkau. Nuo to momento nesiblaškiau. Gal kažkuri kitą programa buvo/yra ir geresnė, bet man kaip mėgėjui C1 iki šiol tiko.
Dabar, kai šalia D800E atsirado ir A7 II tenka vėl pagalvoti ką naudoti.
Mano senas Capture One Pro 7 ARW failų nesupranta, reiškia reikia kažką rinktis,

'Matau' keletą variantų :
1 - turimas C1 ver.7 ( Nikon failams) + Sony gimtasis nemokamas konverteris ( Sony ARW failams )
2 - turimas
C1 ver.7 ( Nikon failams) + C1 ver.9 nemokamas ( tik Sony ARW failams )
3 - nauja pilna
C1 ver.9
4 - pereiti prie naujo Adobe LR 6.11/ Camera raw 8.6
5 - kitas sprendimas

Pasidalinkte prašau savo patirtimi ir žiniomis apie NEF ir ARW failams tinkanti sprendimą.
Norėtusi kad tai būtų viena programa, bet 'iš bėdos' gali buti ir skirtingos.
Būtų idomu ką ir kodėl Sony turėtojai naudoja naujiems lossless Sony ARW failams atidaryti.

Komentarai
  • ecka
    ecka 
    nesiseka
      2016.01.04, 17:27, rašė:
    Gal konvertuok i DNG (Adobe konverteriu). Vistiek failams backup darai, tai gali vienam diske laikyti ARW, o kitam DNG ir papildomos vietos neuzims.
  • 1Photo
    1Photo 
    nesiseka
      2016.01.04, 17:44, rašė:
    Nieko tai neduos , gali ir ARW koreguoti PS.
    Netinka joks konverteris kuris RAW faikus pakeicia i ne RAW . Tokiu atveju neverta net RAW formatu fotogarfuoti.
    Siulyciau naudoti Naujausia LR,CR , ten toks stebuklelis kaip RAW formate ''gamina''panaoramas ir HDR .
    Nikono softas labai silpnas del kameru ,kurios turi dideli DR . Nikono softas tiesiog bejegis pries Adobe tame sektoriuje. Nikono softas tik tokiems kaip D700 ar D3 ,kai ju DR toks mazas ir nelabai skiriasi nuo JPG .
    P.S. Nevisa litanija skirta i atsakyma tamstai. Didzioji dauguma tai pasiulymas autoriui.
    Visgi variantas nr 4
  • ecka
    ecka 
    nesiseka
      2016.01.04, 17:51, rašė:
    DNG yra universalus RAW formatas. Jis skirtas ne tik PS.
  • 1Photo
    1Photo 
    nesiseka
      2016.01.04, 18:09, rašė:
    kur dar ? Nesenai skaiciau straipsni, tai paminejo, kad tik adobe tik . Gal klaidinga info?
  • ecka
    ecka 
    nesiseka
      2016.01.04, 18:14, rašė:
    DNG turbut visi atidaro be problemu. Klaidinga info.
  • SAMas
    SAMas 
      2016.01.04, 19:32, rašė:
    Na ir kas kad visi atidaro, su C1 buvo problemu, jis kitaip spalvas perteikdavo, su kitom programom ir gali buti panasiu bedu
  • ecka
    ecka 
    nesiseka
      2016.01.04, 19:45, rašė:
    Gal galima pvz? Noreciau patikrinti :)
  • SAMas
    SAMas 
      2016.01.04, 21:46, rašė:
  • ecka
    ecka 
    nesiseka
      2016.01.04, 22:39, rašė:
    Dekoju.
    Atrodo kaip C1 brokas. Gal DNG automatishkai priskiriamas kitoks profailas. Gal originaliam RAW'ui C1 priskiria OEM'ini profaila, zinoma jeigu sugeba toki triuka atlikti. O DNG po konvertavimo teturi nunulinta XMP preset'a be jokiu OEM metadatu ir nurodymu. Reikia paciam nustatineti rankiniu budu. Nepamenu as kaip ten buvo, siuo metu neturiu C1. Lightroome pvz yra kameru kalibravimo skiltis, ten viskas praktishkai vienu paspaudimu pataisoma.
  • 1Photo
    1Photo 
    nesiseka
      2016.01.06, 12:34, rašė:
    Vakar pasirode naujas D500 . Hm, taip toks zveriukas. Blaiviai pamasciau, kad FF optika jau beveik isnaudojo savo astrumo limita ir jau difrakcijos spaudzia stipriai.Yra objektyvu kuriu top astrumas F2 ir toliau jau pradeda muilinti del difrakciju.
    Paimkim , kad per kokius 2 metus Fuji isspaus ,kad max ryskumas ,kad ir prie F1.4 (bus jie brangus) . Tokiu atveju crop butu daug priimtinesnis ,nes jie butu naudojami atviresne diafragma , ko pasekoje atlaisvintu spaudima ISO lygmenyje.
    Gal Fuji ir uz mane gudresni sedi, jauciuosi kiek nusivyles (joke) . Kagi , jei Fuji stipriai padarytu namu darbus optikoje, tai kodel gi ne ir Crop.
    P.S. Na cia toks teorinis apmastymas.
  • SAMas
    SAMas 
      2016.01.06, 15:08, rašė:
    Tai kad Fuji jau prie 1.2 yra astrus ir maziau prasauna fokusas
  • 1Photo
    1Photo 
    nesiseka
      2016.01.06, 15:10, rašė:
    Maza ,kad jis astrus , turi buti pikas :)
  • Artiom Istuganov
    Artiom Istuganov 
      2016.01.05, 13:21, rašė:
    Jus DNG specifikacija skaitet? Ar tik nusikalbeti mokat?
  • EdB
    EdB 
      2016.01.04, 17:46, rašė:
    ecka rašė:
    Gal konvertuok i DNG (Adobe konverteriu). Vistiek failams backup darai, tai gali vienam diske laikyti ARW, o kitam DNG ir papildomos vietos neuzims.

    Gal ir vienas iš variantų.
    Tik idomu ar Adobe konverteriai teisingai ir pilnai konvertuoja gamintojų RAW failą su visais jo meta duomenimis į Adobe formato DNG failą. Ir ar rezultatas tokį konvertuotą failą ir oroginalų RAW failą atidarius su tolimesnio 'apdorojimo' programom bus vienodas.
    T.y. ar naudojant tokį tarpinį žingsnį nėra prarandama informacija buvusi originaliame RAW faile.
    Adobe labai propaguoja savo formatą visaip jį giria kaip galimą standartą.
    Žiurint iš vartotojiškų pozicijų tai galėtų atrodyti kaip patogus sprendimas, bet kodėl tada foto kamerų gamintojai jo taip ir nenaudoja.


  • 1Photo
    1Photo 
    nesiseka
      2016.01.04, 17:47, rašė:
    DNG tik Adobe platformai, bet Adobe taippat nuskaito ir ARW failus.
  • ecka
    ecka 
    nesiseka
      2016.01.04, 17:57, rašė:
    Is kur istraukei? :) Tave apgavo. Pvz. Leica fotkina tiesiai i DNG ir niekada niekam nera problemu su ju palaikymu.
  • 1Photo
    1Photo 
    nesiseka
      2016.01.04, 18:22, rašė:
    Gal ir apgavo. . Bet jei konvertuos Adobe, tai pagal savo ''standartus'' ir jokio reikalo nematau konvertuoti. O Atgal perkonvertuoti i RAW berods nera vaistu. O jei ir butu ,tai jei jau apkeitimai ivesti, tai negrazinamai. Lygiai taipat ,kaip is sRGB i aRGB.
  • ecka
    ecka 
    nesiseka
      2016.01.04, 18:36, rašė:
    Jokie RGB ten nera keiciami. Ta pati 3d matrica suspaudziama kitokiu metodu.
  • 1Photo
    1Photo 
    nesiseka
      2016.01.04, 18:38, rašė:
    RGB cia tarpkitko.
  • EdB
    EdB 
      2016.01.04, 18:05, rašė:
    1Photo rašė:
    DNG tik Adobe platformai, bet Adobe taippat nuskaito ir ARW failus.

    Tam kad nuskaityti ARW lossless versiją, mano turimo CS6 neužtenka, reikia naujo. Tai viena klausimo pusė.
    Antra klausimo pusė - kas tikroviškiau ar dar kažkaip kitaip geriau interpretuoja naują Sony lossles formatą.
    Buvau priprates prie C1 nikon NEF failų atidarymui, man jis labiau patiko už adobe variantą.
    Ar kažkas bandėt lyginti iš sony ARW failų gaunamą rezultata su C1 ir kitais produktais ?


  • 1Photo
    1Photo 
    nesiseka
      2016.01.04, 18:18, rašė:
    Kad ir kaip pripratote prie C1 ,bet negauni Nikono pagrindinio kozirio kaip DR isnaudojimo.
    Be problemu 5+ stopu gali isvilti ,jei tai nuo sviesiausio tasko.
    Vakar netycia atlikau kaip bandyma, kai zmones suka ISO iki 3200 ir laikas iki 30s. Su nikon ir PS man prireike iso 100 ir 16s.
    Seip reikai ziureti kas proiimtiniau tamstai. As savo pasirinkima , bent jau siuo laiko terpsniu, jau esu padares.
  • EdB
    EdB 
      2016.01.04, 21:53, rašė:
    1Photo rašė:
    Kad ir kaip pripratote prie C1 ,bet negauni Nikono pagrindinio kozirio kaip DR isnaudojimo.
    Be problemu 5+ stopu gali isvilti ,jei tai nuo sviesiausio tasko.
    Vakar netycia atlikau kaip bandyma, kai zmones suka ISO iki 3200 ir laikas iki 30s. Su nikon ir PS man prireike iso 100 ir 16s.
    Seip reikai ziureti kas proiimtiniau tamstai. As savo pasirinkima , bent jau siuo laiko terpsniu, jau esu padares.

    5+ stopai švaraus vaizdo - man čia truputi fantastika kvepia.

    Labai norint arba kai labai labai reikia galima tiek ekspozicija koreguoti bet arba gaunam didelius triukšmus, arba šalinant triukšmus dingsta detalės. Ir vienu ir kitu atveju gauname vaizdą 'iš reikalo', niekaip jau jo nepavadinsi kokybišku.
    Kai tik nusipirkau D800e daug žaidžiau su 'ištempinėjimu' tiek į vieną tiek į kitą pusę ir su C1 ir su Camera Raw. Na tikrai nepastebėjau kad būtų kažkoks juntamas skirtumas. Nebent per tuos 2 metus praėjusius nuo mano pasižaidimų kažkas smarkiai pasikeitė su naujom CR ir C1 versijom.

    Dar priedo ir pats Jūsų sulyginimas yra nekorektiškas. Lyginate didelio ISO originalų vaizdą ( su jau juntamais triukšmais ir susiaurėjusiu DR ) su nepakankamai išeksponuotu vaizdu prie mažo ISO turinčiu labai mažus triukšmus. Tokiu būdu Jūs PS priemonėm beveik atkartojate ISO kėlima, katrą daro fotoaparato firmware.
    Kad korektiškai sulyginti reiktų pradžiai fotografuoti originalų vaizdą, po to uždeti ND5 filtrą ir nufotografuoti su tuo pačiu išlaikymu, diafragma ir ISO. O tada jau matytusi ką pavyksta ištraukti prie +5 stopu.



  • 1Photo
    1Photo 
    nesiseka
      2016.01.04, 22:45, rašė:
    Nepaminejau svarus vaizdas. Paminejau tai , kad nuo sviesiausio tasko. T.y. Nufotogarfuoji kazkoki objekta, kai jo apsvietimas artimas 255 . tada sumazini laika 5 -iais stopais . O CR dameti tuos 5 stopus(daugiua net nera).
    O jei klabama apie ISO kelima, tai isvis ISO 100 ir niekur daugiua. Tik pakeli ISO taip ir dremba DR . Daugiau ispesi is seseliu, nei keldamas ISO. bent jau labai panasu bus.
    daugeliu atveju geriau istraukti su siukslem is seseliu , nei tureti idegintas vietas. Cia jau fotografavimo stilius. Idege-i siuksliu deze......
    Cia galeciau del DR paklodes prirasyti. Imk LR ir viskas pabandyk. Naujame LR(CR) padaryti viena foto, kad visi kanalai nesiektu 255 (ant D800E) tai galima pasitikrinti. Tada dadek kokiu 4-5 stopus sviesyn. Sujunges tuos du kadrus CR ar LR pamatysi stebukla :D O su Sony padaryk 2 braketu bursta su +3 ev . Imesk i HDR LR ar CR . Jei mokesi susitvarkyti , tai pamatysi jega :D .Kadras su 21 ev :D ir RAW( cia kur su D800E darytum ) .
    D800E turi tik 1 braketingo ev zingsniuka , delko Nikonas sioje vietoje tiesiog apgailetinas slamstas :D
    P.S. O traukimas is seseliu, tai 5 sliauzikliu kombinacija, kuria reikia atkalti siektiek.
  • ecka
    ecka 
    nesiseka
      2016.01.04, 17:56, rašė:
    Kameru gamintojai nenori kad juos kazkas kontroliuotu ar ribotu, jie i savo formata gali prideti visokiu metadatu kokiu tik nori, kurios niekaip neitakoja pacios nuotraukos, bet skirtos kitiems dalykams (gimtajam softui, kopiraitui, preview ikonams, etc.). Bandziau lyginti nekarta originalus su DNG, jokio skirtumo neaptikau.

    EDIT: dar berods galima pati originala i DNG integruoti, kad prireikus galima butu konvertuoti atgal, tik vietos uzims biski daugiau.
  • 0bserver
    0bserver 
      2016.01.04, 18:23, rašė:
    Bent jau žmonės internete rašo, kad atidaryti tai atidaro, tik rezultatai nedžiugina:
    forum.luminous-landscape.com/index.php?topic=82504.0
  • MartynasA
    MartynasA 
      2016.01.04, 18:00, rašė:
    O kokie lūkesčiai ir prioritetai?
    Archyvavimas katalogizavimas?
    Bazinis raw apdirbimas?
    Gilus photoshopinimas, layeriai, karpymas?
    Didelė informacijos bazė savarankiškam mokymuisi?
    Kaina? (pirkti, imti nemokamą, vogti).
    Pvz man svarbūs dalykai: Archyvas, bazinis raw apdirbimas
    Savarnakiškas mokymasis, todėl mano kombinacija yra LR 6.3 + Gimp.
    Pvz Olympus programinė įranga tvarko gerokai geriau TG-4 RAW failkus, negu Lightroom. Bet yra žudančiai lėtas, nepatogus, neįprastas. Todėl jo beveik ir neliečiu.
    O kombinuojant mano IT patirtį jis man ir suteikia nuotraukų saugumą, patogumą ir todėl išleisti pinigai "atsiperka". Tuo tarpu tiems, kurie to funkcionalumo nenaudos, gali būti geresnės kitos- nemokamos alternatyvos.
  • EdB
    EdB 
      2016.01.04, 23:09, rašė:
    MartynasA rašė:
    O kokie lūkesčiai ir prioritetai?
    Archyvavimas katalogizavimas?
    Bazinis raw apdirbimas?
    Gilus photoshopinimas, layeriai, karpymas?
    Didelė informacijos bazė savarankiškam mokymuisi?
    Kaina? (pirkti, imti nemokamą, vogti).
    . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

    Prioritetai :

    1 ir svarbiausias prioritetas :
    Bazinis RAW 'apdirbimas' ir maksimaliai geras pritaikymas NEF ir ARW failams. Apibendrinant - maksimali gaunamo vaizdo failo ( toliau perduodamo Adobe PS programai ) kokybė. Visi tolimesni žingsniai daromi su Adobe PS.

    2. Gal ir būtų svarbu katalogizavimas, bet kiek bandžiau tai neradau man patikusio sprendimo. Kad būtų patogus, integruotusi su RAW failų apdorojimo programa ir PS, greitai dirbtų su dideliu failų skaičiumi. Bandžiau su C1 pasidaryti katalogą iš maždaug 25000 failų, tai gavosi praktiškai sunkiai panaudotinas sprendimas.
    Gal blogai ieškojau - bet pakolkas šios problemos nebesprendžiu. Būčiau profesionalas, tada gal tai ir būtų labai svarbu. Esu mėgejas, todėl kažkaip tenkinuosi failų katalogų teminiais vardais.

    3. Kaina svarbu, todėl norėčiau tolimesnį vaizdo failo redagavimą atlikinėti su dabartine legalia PS versija. Pakolkas galvoju apie legalias versijas, kadangi PS legalus. Jei nesigaus, ar bus labai brangu tai tada ir spresiu ką daryti.
  • Launagis
    Launagis 
      2016.01.04, 23:34, rašė:
    Yra Capture One Express nemokama Sony versija (lyg). Bandžiau pro, pasimečiau, nebebandžiau. Su Lightroom ir A7/A7ii failais jokių problemų.
  • EdB
    EdB 
      2016.01.05, 00:50, rašė:
    Launagis rašė:
    Yra Capture One Express nemokama Sony versija (lyg). Bandžiau pro, pasimečiau, nebebandžiau. Su Lightroom ir A7/A7ii failais jokių problemų.

    Taip aš turiu atsisiuntes tą dedikuota Sony failams C1 versiją, turiu trial C1 pro 9 ver, turiu naują LR., turiu Sony Image Data converter.
    Taip jos visos atidarinėja sony RAW failus - tik kad pasirinkti kuri iš jų padaro geriausia tikroviškiausią tiff failą su daugiausiai informacijos ( tolimesniam darbui su juo jau naudojant PS ) reikia atlikti labai daug bandymų su jom visom ir skirtingais kadrais. O tam reikia daug darbo ir labai daug laiko ir žinojimo/supratimo kaip vertinti ir ko iš Sony RAW failų galima tikėtis.
    Todėl ir klausiau nuomonės kitų jau dirbančių su Sony A7 sistemos raw failais - ka jie mano.

  • Launagis
    Launagis 
      2016.01.05, 00:59, rašė:
    Vat nelyginau Sony failų. Su D3s gretinau Capture One ir Lightroomą - nors ir visų labai giriamas, bet Capture One atrodė gan prastai. Gal ką blogai dariau.
  • EdB
    EdB 
      2016.01.05, 01:13, rašė:
    Launagis rašė:
    Vat nelyginau Sony failų. Su D3s gretinau Capture One ir Lightroomą - nors ir visų labai giriamas, bet Capture One atrodė gan prastai. Gal ką blogai dariau.

    Panašiai dariau D800E failams, man tada pasirodė kad C1 man labiau tinka.
    Testuoti programas visai nėra paprasta, reikia labai gerai žinoti kur žiūrėti ir ko ieškoti sukuriamuose failuose. Kaip tik dėl tos priežasties kad nežinau kaip objektyviai vertinti ivairių programų iš RAW failų pagaminamus failus skirtus tolimesniam apdorojimui, tai ir klausinėju kitų kaip jie vertina.
  • heydekrug
    heydekrug 
      2016.01.05, 01:45, rašė:
    Cia galima fotoromana nauja isleisti,kas kaip bandyta,-as net kai kuriu fraziu,zodziu gal nesupratau ka perskaites....Na ir meciausi tarp tu programu,nes nauju Nef datu nebepalaike Nikon Capture,-pabandziau DxO OpticsPro 10 Elite ,-su visais anu modul,bei Prime grudo pamazinima,ClearView bei kiti greiti pakoregavimai,-patiko,ir jei daugiau noris ka istraukti galima toliau Nikon Capture NX pazaisti TIFF formate.
  • 1Photo
    1Photo 
    nesiseka
      2016.01.05, 02:45, rašė:
    Tiff neiseitis.
    Jpg faila priskirciau kaip liudinko pasakojima(audio)
    Tiff ptiskirciau prie nuotraukos.
    RAW priskirciau prie video , kai gali apsziureti tas vietas kuriu meimanoma pamatyti nuotraukoje , o liudininkas nepamena.
  • ecka
    ecka 
    nesiseka
      2016.01.05, 10:38, rašė:
    Ziurint koks tas TIFF, i 16bitu gali visa RAW sukisht praktishkai, tik vietos uzims virsh 100 ar net virsh 200 MB per faila. Kai su Foveon'u RAW'ais zaidziau tai teko per gimtaji softa i TIFF konvertuoti ir tada visa ta puikumeli galima su bet kokiu suftu apdoroti.
  • heydekrug
    heydekrug 
      2016.01.05, 13:22, rašė:
    TIFF -207 MB,-juos galima su Color Control Points apdirbti Nikon Capture,-man iseitis

    www.capturenx.com/en/lessons/color/
  • 1Photo
    1Photo 
    nesiseka
      2016.01.05, 14:21, rašė:
    Bitai neprieko. Paimk gimtaji tiff Nikone ir raw tai kaip dangus ir zeme.
    Tai visiskai skirtingi reikalai. Tai tik kokybiska nuotrauka, bet ne video :)
    Cia yra vienas bet , jei is raw failo kazka ''islupai'' tai ir liks Tiff , netgi jpg bus gersnis, nei originalus tiff.O Heydykurg tampymas tiff tai tiesiog fotografavimas praktiskai JPG.Tokiu atveju shauni JPG ir nesuki glvos.....
  • ecka
    ecka 
    nesiseka
      2016.01.05, 14:37, rašė:
    Bitai prie visko. Koks tas nikono tiff? gal ten absoliuti jpeg kopija? Bendrai tai as isvis nezinau kur tas nikonas grybauja su savo formatais - 12 bit, 14 bit, suspaustas, nesuspaustas, tiff, miff, nef :) ... nifnif, nafnaf ir nufnuf :D. Kalbu apie RAW konvertavima i 16bit TIFF.
  • 1Photo
    1Photo 
    nesiseka
      2016.01.05, 14:48, rašė:
    Gali raw konvertuoti i tiff betkokiaias bitais . Tiffas bus 255 remuose, nors Nikon raw turi gal ir 355 ,is kuriu 100 tiffas nematys ,nes tie 100 nebus istraukti i ''dienos'' sviesa. Visa esme , kad kazkokiame tai softe reikia istraukt sita info. o Nikono softas apsoliuciai niekas tame sektoriuje, todel, kas dirba su Nijon softu Nikone kelia ISO, ir Tiif dirba,jie neisnaudoja Nikono perliuku.
  • ecka
    ecka 
    nesiseka
      2016.01.05, 15:29, rašė:
    Sakau 255 tik 8-bit, arba 24-bit RGB (kiekvienai spalvai po 8) ten sumoj virsh 16 milijonu atspalviu, nes 255x255x255.
    16-bit, arba 48-bit RGB talpina tiek kad joks monikas kolkas neatvaizduoja, jie dar tik vos isgali 32-bit RGB paliesti (jeigu as nieko nepraleidau :)) ir tai tik su prishamanintom 8 ar 10 bit panel'em.
  • 1Photo
    1Photo 
    nesiseka
      2016.01.05, 15:59, rašė:
    Nieko bendro su bitais. Isivaizduok langeli 255cm plocio.
    Uz jo guli zarna 355 ilgio . Mes pardedame matoma zarnos dali dalinti i milionus daliu , bet 100cm zarnos mes nematome.
    Cia labai tinka Bado taisykle(as ja darbar taip ir vadinsiu) Tai kopeciu ilgis ir pakopu skaicius.
    Ir dar bit reiksme labai svarbi RAW failams. Tai mano pavizdyje butu tos slangos lankstumas. Juk 355cm ilgio slanga reikia sutalpinti i ''matoma'' 255 langeli(tai atliekama grynai arnkiniu budu LR ar CR). Taigi, jei slanga tures mazai bitu(maciau elastinga) siuo atveju slanga daugiau susigarbanos , kai ja ''sustumsim'' i 255cm langeli.
    P.S. Nezinau tiksliai kaip elgiasi 32bit tiff.Nors cia tokiu niuansu kurioje stadijoje jis pavirsta tais 32bit, ka jis eme is buvusiu slangu ar tik matoma 255 ar priciupo dar is nematomos dalies (kalbu apie 32bit HDR ) Zodziu priklauso ka tas failas turi savyje ''nematomo'', ogal net neturi nieko(pagal ideja jis neturi tureti) O Canon slanga bus trumpesene , galbut tik 300cm :D
    Garantuoju , kad mazai kas supras, bet privalejau kazka parasyti :D
    P.P.S Yra ir man siokiu tokiu neaiskumu, bet tikiuoi issiaiskinsiu :)
  • ecka
    ecka 
    nesiseka
      2016.01.05, 18:37, rašė:
    Susivelei tu cia galutinai zodziu. Garbanoti shlangai, papugomis cia skaiciuoji jau :)).
    8-bit (aka. 24-bit RGB trukoloras) ~ 16 milionu spalvu
    16-bit (aka. 48-bit RGB deepkoloras) ~ 280 trilijonu spalvu
    Nesuprantu kas neaisku, daug didesne matrica ir tiek.
  • 1Photo
    1Photo 
    nesiseka
      2016.01.05, 19:11, rašė:
    Nieko nesusiveliau , parasaciausiai ,jei tureciau grafine sasaja ,tada galeciau paaiskinti . Tie bitai isvis nieko praktiskai neduoda .Kai minejau , tie daug bit (tiff) tai galimybe padalinti ta viena is 255 i dar keleta virtualiu padalu. Tai yra prideti pakopu 255 ilgio kopeciose. Tu padalu gali prideti milijardus. Ir tas susmulkinimas yra tik teorinis ,jei fiziskai tai nebuvo uzfiksuota. O jei fiziskai sensorius uzfiksavo, tada turint daugiau bitu mes galesime drastiskiau redaguoti be matomu gradientu.
    Visa esme anapus 255 kaireje , tiff ar jpg nemato. Kaip minejau esme raw apdorojimo programos ta 355 cm sukisti i 255 langa. Priminsiu, kad kaireje puseje slanga pritvirtinta ir mes per jega traukiame i ta 255 langa. Kuo ''pasislepusios'' slagos daugiau( nikon turi daug :D) tuo geresni rezultatai ta slanga tempiant i mineta 255 lango erdve. kai jau pagal norus slanga ''inesta'' i matoma 255 erdve, vat tada parsideda tas bitu smulkinimas ir skaiciavimas.
    Ir dar dadesiu, kad kas fotogarfuoja Raw ir paparsciausiai konvertuoja i tiff tai jie konvertuoja tik 255 ir likusi metra grynai ismeta negryztamai lauk. Toks variantas galbut gan priimtinas tokiems kaip D700 D3 ar Canon, bet turint naujesnius Nikon , tai grubiai tariant lengvas nusikaltimas.
    Netgi nusikaltimas sukti Iso iki kokiu 1600-3200(Nikonai kuriu DR virs 14 ev) . Geriau palikti iso 100 ir viska pilnai ispusinti is seseliu , bet auksti tonai bus neideginti :D
    Pvz D800 keliant iso nuo 100 iki 200 DR krenta ir per 1 stopa ir taip gan panasiai iki 1600 . Todel nera reiklo kelti ISO ir taip isdeginti auksciausius tonus. Todel as visada fotogarfuoju 0.3 stop down nuo sviesiausios vietos ekspozicijoje. Canon sensorius elgiasi kitaip, tode su Canon reikia dirbti su ISO .
  • ecka
    ecka 
    nesiseka
      2016.01.05, 21:35, rašė:
    Tos padalos tik tavo monikui reikalingos, nes jis daugiau neisgali parodyti. Kai didesneje matricoje sutalpini mazesne matrica, jokia informacija nera pradanginama ir neprapuola. Dar vietos turetu likti. Tu gal sRGB terpeje viska redaguoji? Tada tau ir sukapoja i tuos 255. Pasidaryk 16-bitu ProPhoto.
  • heydekrug
    heydekrug 
      2016.01.05, 21:25, rašė:
    nelabai supratau,kodel fotografuoti tik JPG.Fotografuoju Nef+JPG,-taigi turiu galimybe reikalui esant Nef pratampyti,konvertuoti i nauja JPG,kuris man labiau patinka.Cia pora pvz deka DxO+Nikon Capture,-o tarp Nef-Tiff nematau jokio skirtumo ten del spalvu ar ko,-tik pastarasis 5kart didesnis,-gaila.

    Originals  
    heydekrug.  Originals

  • heydekrug
    heydekrug 
      2016.01.05, 21:27, rašė:
    Perdaryta  
    heydekrug.  Perdaryta

  • 1Photo
    1Photo 
    nesiseka
      2016.01.05, 23:16, rašė:
    Jei galeciau prieti prie sito RAW failo ir jame nebutu isdeginas nei gramas , parodyciau, kad cia neisnaudotas sensoriaus galimybes visiskai.Cia net neginkluota akimi matosi ,akd dangus isdeges ,todel tokie Nikono failai iskart turi atsidurti siuksiu dezeje. IMHO.
    Nei gramo isdegimo tokiuose ''lengvuose'' failuose. As Naktines darydamas dedu 3 stopu filtra ,kad pasiekti nors 3 s islaikyma ir kuo maziau isdeginti ziburius....

    Negaliu imesti jokio pavyzdzio, nes visos alei vienos foto uzluzo HDD. :D
  • 1Photo
    1Photo 
    nesiseka
      2016.01.05, 23:44, rašė:
    Visgi atsiminiau ,kad nesenai buvau pafotografuoti:
    1. Neredaguota
    2. Redaguota is TIFF atmesitai
    3 Redaguota is RAW siektiek ilgiau ,gal net visas 10minuciu.
    Raw  
    TIFF  
    Raw_edit  
    Reiketu atkreipti demesi , kad ekspozicija praktiskai neisdegintos sviesos, ko pasekoje jos lieka spalvinio pavidalo. Jei isdeginsi-gausi baltus sviesulius vietoje pvz raudonos ar melynos.
    P.S. ISO 50 F6.3 , 1s.
  • EdB
    EdB 
      2016.01.05, 19:37, rašė:
    Bandysiu parašyti kaip aš suprantu RAW failą ir kelia nuo vaizdo per BIT'us link galutinio produkto.

    RAW faile saugoma :
    - trys gray-scale failai kiekvienai R,G ir B) spalvai po vieną
    - preview informacija ( JPEG atmaina greitam preview + zoom parodymui ekrane)
    - tarnybinė informacija ( galima tik spėlioti kas ten saugoma, bet mums kaip vartotojams tai neaktualu )

    Mums idomiausi yra tie 3 ( RGB) gray-scale failai.
    Nikon atveju tai 14 bit. gray-scale failai.
    Praktiškai tai yra ne tikras vienos iš RGB spalvų intensyvumas konkrečiame matricos taške, bet konkretaus matricos pix'elio reakcija į tam tikros spalvos šviesos stiprumą. Kadangi RGB spalvų spektrui matricos taškų jautrumas yra skirtingas tai iš konkretaus taško nuskaitoma šviesos srauto reikšmė smarkiai priklausys nuo to ar tai bus R ar G ar B spalva. G ( žaliai) spalvai matricos taškai mažiausiai jautrus, todėl dažnai naudojams sprendimas turėti 2 žalius taškus. Tai yra vyksta kažkas panašaus į tai kad tuo pačiu metu daromos trys nuotraukos, po vieną R G B spalvom ir kiekvienai spalvai sukurimas savas failas. Kiekvieno taško reikšmė (Nikon atveju ) gali kisti nuo 0 iki 16383 reikšmės.
    Baigiamajam RAW failo formavimo etape 3 vaizdo failai + preview info + tarnybinė info apjungiama į vieną failą, kuris ir irašomas į atminties kortelę.
    Reikia paminėti kad visi trys R, G ir B raw failai yra netiesiniai, taip yra todėl kad sensoriaus jautrumo charakteristika nėra tiesinė ir dar priedo neteisiškumas priklauso nuo spalvos. Dalis to netiesiškumo ištaisoma fotoaparate formuojant kiekvienos spalvos RAW failą, o likusi dalis ištaisoma RAW formato failą atidaromos programos priemonėmis.
    Tuo RAW failo formavimas fotoaparate baigiamas.
    Sekantis žingsnis iš suformuoto techninio RAW failo padaryti vaizdo formato failą, kurį galima parodyti ekrane arba atspausdinti.
    Čia jau prasideda RAW failo konvertavimo niunsai.

    Tam kad gauti galutinį vaizdo failą - yra apjungiamii visų trijų spalvu gray-scale RAW failai.
    Gaunamas galutinis rezultatas priklauso nuo sukurto apjungimo algoritmo , mokėjimo/žinojimo techninių matricos ir fotoaparato gamintojo duomenų ir dar daugybės faktorių.
    Paprastai konvertavimo programos nekeičia pradinio RAW failo, o tik suformuoja algoritmą kaip iš so sukurti išsaugojimui skirtą failą, ar tai TIFF ar JPG ar kažkokį kitą.

    Atlikus išsaugojimą output faile jau yra nukertamas ryšys su pradine RAW informacija.
    Visos tolimesnės korekcijos jau atliekamos su viena karta koreguota/interpretuota informacija.
    Todėl ir yra prasminga kuo daugiau norimų pakeitimų atlikti iki galutinio failo sukūrimo etapo.
    Todėl visokie info 'ištraukimai' iš šešėlių ir kitos manipuliacijos turėtų duoti geresnį rezultata kai jos daromos
    dar turint pradinę RAW informacija.

    Nesu 100% tikras kad viskas tiksliai taip ir vyksta , reiktų tai priimti tik kaip mano subjektyvu žinojimą


  • ecka
    ecka 
    nesiseka
      2016.01.05, 21:51, rašė:
    Jeigu RAW failo interpretacija yra teisinga, tai ishsaugojus (konvertavus) ji i kitoki, bet visus 14-bitu talpinanti formata, neturetume prarasti jokiu su spalvom susijusiu duomenu.
    Kitas reikalas kai interpretacija yra neteisinga arba spalvine terpe yra siauresne. Tada buna blogai.
  • 1Photo
    1Photo 
    nesiseka
      2016.01.05, 23:08, rašė:
    Koks formatas palaiko tuos 14 bit? Fiziskai monitorius tipo palaiko tik 255 kaip interpretuoti likusisus 100 ? jei pabandytum tampyti faila kokiu 20 ev pamatytum, kad labai sunku nuspresti ka jau priskirti prie seseliu ir ka prie virsutiniu tonu. Principe jei istrauktu visa info ir kada info priskirti prie siuksliu. Nu cia mision inposible. Perkonvertavus ir pries issaugant tiff butinai turetum vsitiek apdirbti , nes failas turi buti sukistas i 255 ir nuspresti kiek daug paimti jo is likusio 100.... Jei monitoriu praplestum iki mano minetu 355(ilginant kopecias) . tada auksciausi tonai tau jau degins akis. Cia ir yra konfliktas, kai failas turi daugiau EV , nei monitorius.Butu visai nieko toks konverteris, kai butu apsirinkimas kazkoks, ka darai LR ar CR.
    Mums net nereikia sioje terpeje sneketi apie spalvas,pakanka vieno kanalo, visi tie skaiciukai ar tas sensorius dirba tiesiniu ar elipsiniu principu. Visiskai nesvarbu.

      www.fotobites.lt nuolaida fotoknygoms, albumams, fotožurnalams galioja iki gegužės 1 dienos.

Jūsų komentaras

Rašyti komentarus gali TIK užsiregistravę eFoto.lt dalyviai. Užsiregistruoti
Apie EdB
EdB
 
Edmundas

gyvena: Prie Nemuno netoli Kauno    amžius: 67    Daugiau >