teisingas baltos spalvos balansas naudojant šviesos diodų apšvietimą
DreamX: 2009.05.11, 14:31  Pokalbiai:  Fotomanipuliacijos, apdorojimas
 
Sveiki,

turiu užduotį nufotografuoti objektą, apšviečiamą įvairių spektrinių konfiguracijų šviesa - naudojama įvairiaspalvių šviesos diodų lempa. reikia vaizdų kuo arčiau tų, kurie būtų matomi plika akimi.
klausimas: kokį baltos spalvos balansą naudoti? gal dar yra kokių papildomų gudrybių?

šviesa: įvairių CCT balta šviesa; spalvos, nutolusios nuo planko lanko (rausva, žalsva, melsva).

dėkui.

Komentarai
Turinys
  • ramizz
    ramizz 
      2009.05.11, 14:41 rašė:
    Fotografuok viska i RAW formatą, ir tuomet su prie fotiko skirtom programom žaisk su šviesos balansais, arba kitom pritaikytom RAW formatui. :)
  • DreamX
    DreamX 
      2009.05.11, 14:51 rašė:
    taip ir darau. esmė tame, kad visas tas nuotraukas su skirtingais apšvietimais reikia tarpusavyje palyginti. o tam reikia kuo mažiau kintamųjų, kad būtų korektiški rezultatai. akies WB kaip ir "auto", o nuotraukom uždėjus auto WB, gaunama ne taip, kaip realiai mato akis (šiuo atveju).
    vis gi, keblus klausimas :)
  • ramizz
    ramizz 
      2009.05.11, 15:06 rašė:
    Na buna dar kartais pagal manual WB, nufotografuojamas baltas popieriaus lapas(ar mazesnis kaip vizitine), tame apšvietime, ir pagal tai pritaikomas šviesos balansas.
  • ions
    ions 
      2009.05.11, 15:08 rašė:
    Dar galima juosta fotografuoti :) gal kažką geresnio gausi.
    o šiaip argi WB koregavimas jau taip pakenks galutiniam rezultatui?

    na dar gali kiekvienam apšvietimui atskirai nustatinėti WB rankiniu būdu - į ta šviesa apšviestą baltą ar kažkiek ten procentų pilką kortelę. Matau jau atsakė pirmiau :)
  • m.
    m. 
      2009.05.11, 15:43 rašė:
    visgi teisingiausia būtų fotografuoti raw ir jau pc pasireguliuoti balansą pagal poreikį - tiek, kad visa tai reiktų daryti ant kalibruoto monitoriaus. o pritaikius tuos pačius (t.y. vienodus, ne AWB, su tikslia spalvos temperatūra ir tint) baltos spalvos balanso nustatymus visoms nuotraukoms, galėsi sėkmingai jas visas palyginti.
  • DreamX
    DreamX 
      2009.05.11, 16:32 rašė:
    patikslinu, šviesa yra skirtinga (baltos šviesos skirtinga CCT, yra ir nebaltos šviesos).
    įdedu spalvių koordinates visų tų apšvietimų:

    koordinates  

















    raidės - naudojamų diodų spalvio koordinatės. skaičiai - apšvietimui naudojamos šviesos spalvio koordinatės.

    taigi, kad ir pritaikius kažkuriai spalvai gerą WB, kitom spalvom jis netiks.

    turbūt to, ką aš noriu išgaut, šioj situacijoj nelabai pavyks. gal reikia tiesiog parinkti visom foto tokį vienodą WB, prie kurio daugiausia (procentais) nuotraukų atrodo arčiausiai realybės. nesugalvoju kitaip..

    visa tai nebūtų taip svarbu, jei tai nebūtų medžiaga magistrinian.
  • m.
    m. 
      2009.05.11, 16:54 rašė:
    DreamX rašė:
    patikslinu, šviesa yra skirtinga (baltos šviesos skirtinga CCT, yra ir nebaltos šviesos).


    tai tau ką reikia gaut? suvienodindamas visų kadrų WB įgauni galimybę palyginti vieną kadrą su kitu, jei kitos sąlygos nekinta (t.y. vienoda ekspozicija, židinio nuotolis, fotografavimo kampas ir taškas ir t.t.)
    jei kiekvienam kadrui pritaikysi skirtingą WB, tai tu jų nebepalyginsi.
    jei nori gauti tikslias spalvas, kalibruok visą įrangą - nuo fotoaparato iki monitoriaus (jei tik žiūrėsi tuos kadrus) ir iki spausdintuvo, t.y. visa grandis privalo būti sukalibruota, kitaip gausi pievas.
  • DreamX
    DreamX 
      2009.05.11, 17:12 rašė:
    man reikia gauti nuotraukuose tokį vaizdą, kokį mato akis. fotografuojamas tas pats objektas, jokie fotografavimo parametrai nekinta (tik išlaikymas, nes nevienodas kiekvienos spalvos šviesos intensyvumas ). kinta tik apšvietimo spalva (skirtingos spalvio koordinatės). reikia palyginti to objekto nuotraukas, darytas prie tų skirtingų spalvų apšvietimo.
  • m.
    m. 
      2009.05.11, 17:26 rašė:
    DreamX rašė:
    man reikia gauti nuotraukuose tokį vaizdą, kokį mato akis.

    akis prisitaiko (tiksliau smegenys viską suinterpretuoja) prie daugelio įvairių faktorių..
    iš esmės, tai nusistatyk 5500-6500 K spalvinę temperatūrą aparate (ar po to raw konvertavimo programoj) ir fotografuok viską į raw, po to, jei darysi kokius pataisymus, tai tik redaguojant tiesiai iš raw arba 16bit tif prophotorgb failo, nes pasirinkdamas neteisingą spalvų profilį apkirpsį dalį spalvos spektro ir gausi vieną didelį blyną (šitame paveiksliuke puikiai matosi skirtumas tarp srgb ir prophoto rgb: cameradojo.com/wp-content/uploads/2009/04/colorspace.png...).
    o ekspoziciją tu kaip nusistatysi? nes spalva tikrai priklausys nuo pasirinktos ekspozicijos (perkalimo ar per trumpo eksponavimo)

    tikiuosi ne iš fotiko ekranėlio vertini gaunamą atspalvį??

    na ir dar vienas dalykas - jokia kita šviesa negali trukdyti (įtakoti ekspozicijos, arba ji turi būti pastovi ir daryt viską ją įvertinant), kitaip gausi spalvų maišalynę
  • DreamX
    DreamX 
      2009.05.12, 13:09 rašė:
    turbūt taip ir bus logiškiausia padaryt šioj situacijoj.
    dėkui dėl sRGB, nes kaip tik į jį ir buvau sukišęs viską..
    o ekspozicijos reikalus palikau fotiko eksponometro atsakomybei.
    atspalvį ir visa kita vertinu persikėlęs į PC, per CRT (kalibruotas vaikiškai - pačiu primityviausiu būdu, siūlomu efoto).
    dėl kitos šviesos. fotografuojama tamsioj patalpoj, dega tik LED lempa.
  • medwezys
    medwezys 
      2009.05.12, 09:23 rašė:
    Jei reikia palyginti, siūlyčiau naudot standartinį WB, prie kurio akis labiausiai pripratęs, t.y. saulės wb :) 5600-5800, jei darai kažkokį tyrimą, o ne džiaugsmą akims, tai būtų objektyviausia ir labiausiai pagrįsta :)
  • Edvinas Zvirblis
    Edvinas Zvirblis 
      2009.05.11, 15:11 rašė:
    Pasirink manual wb(gali bandyti kelvinais), prie naturalios sviesos, o paskui jau sviesk su tom savo lemputem, manau skirtumas bus akivaizdus.
  • bil2kas
    bil2kas 
      2009.05.11, 15:22 rašė:
    Manyciau greiciausias variantas "rankinis" WB nustatymas. Nusifotkini balta lapa toje vietoje kur fotografuosi objekta. Konvertuoji ta lapeli i "Rankini" WB (canonai tai vadina CUSTOM WB) ir nereikia jokiu RAW ir sudetingu korekjciju su programomis
  • DreamX
    DreamX 
      2009.05.11, 16:20 rašė:
    nebuvau apie tai pagalvojęs..
    dabar pabandžiau rankiniu būdu (su baltu lapu) nusistatyt balansą. vis gi, nėra taip, kaip mato akis. tarkim prie žalios šviesos akis mato šiek tiek žalsvą vaizdą, o nuotraukoj jis per daug žalias.
    mistiskas dalykas tie diodai fotikui, turbūt :)
  • rpf
    rpf 
      2009.05.11, 15:25 rašė:
    Siaip, diodai balta sviesa skleidzia, todel tau reikia siltint spalvas. Man atrodo gali bandyt nustatyt ant dienos sviesos ar dienos sviesos lempos. nepabandes negaliu garantuot :)
  • DreamX
    DreamX 
      2009.05.11, 16:37 rašė:
    galbūt, jei būtų naudojami vien balti diodai. šiuo atveju jie spalvoti.
  • Manvid
    Manvid 
      2009.05.11, 16:34 rašė:

    Jei reikia tiksliai perteikti spalvas, darykite, kaip siūlo, RAW formate ir kontroliniuose kadruose padėkite Kodak spalvotą skalę, ar GretagMacbeth, o po to jau su kompu bandyti gauti kuo tikslesnį skalės spalvų atvaizdavimą. Pats fotoaparatas duoda nukrypimų, dar apšvietimas. Juostos irgi turi savo niuansus, kurie dar priklauso nuo jos senėjimo, laikymo, ryškinimo režimų.
    Mačiau Rimto Kalpoko paveikslo reprodukciją iš Italijos muziejaus: šalia reprodukuojamo paveikslo padėta spalvota skalė.

  • m.
    m. 
      2009.05.11, 17:34 rašė:
    gaila, bet be atitinkamo softo, kainuojančio ~2kEUR, šita skalė yra praktiškai bevertė (galima nebent atskirais atspalviais pasinaudot), nes patempus vieną spalvą iš karto nuvažiuoja kita. ir taip be galo be krašto.
  • Dark Schneider
    Dark Schneider 
      2009.05.12, 11:14 rašė:
    Bet tai čia ir bus teisingas spalvų perteikimas, o ne atspalvio kurį suteikia apšvietimas perteikimas. Bent jau aš taip suprantu. Juk jeigu turėsim tarkim raudoną apšvietimą, tai ir akis matys raudoną spalvą ant baltų paviršių, tuo tarpu visokie WB(custom arba auto) skirti tam kad perteikti baltą kaip baltą, o ne šiuo atveju kaip akis mato.
    Taigi abejoju ar yra universalus būdas perteikti spalvą kaip akis mato, priedo kad kiekvienas žmogus gali skirtingai interpretuoti spalvas (ar bent jau jų atspalvius).
  • wyrukas
    wyrukas 
      2009.05.11, 18:57 rašė:
    jei naudoji CS4 tai nebėda RAWą isikėlus i adobe bridge camera raw, susireguliuosi WB vienoje foto o tada pasižymėsi visas ir spaudi sinhronaise :)
  • Rytis Šarka
    Rytis Šarka 
      2009.05.11, 21:16 rašė:
    Uzvedei cia pragariska diskusija..........gal isijunk blykste ir pasaudyk su ja....
  • DreamX
    DreamX 
      2009.05.12, 13:10 rašė:
    tada eksperimentas netektų prasmės
  • 0bserver
    0bserver 
      2009.05.11, 21:27 rašė:
    Be rankinio WB, dar reiktų nepamiršti kontrastą, saturation, sharpening statyti į "neutralų".
  • human
    human 
      2009.05.11, 21:37 rašė:
    jei eina issiaiskinti kiekvieno apsvietimo spalvine temperatura, tai ja panaudok raw faile keisdamas temperatura, jei vienu metu sviecia dvi ir daugiau tada atskirai manual wb kiekvienam kadrui kai keiciasi apsvietimas, jei tai kryptines(kur matomi tos sviesos taskai ten kur jos nukreiptos) ne uzpildancios sviesos tai irgi manual wb tik cia jau reikia dengti objektyva su kokianors difuzine pilka arba balta plevele(nepermatoma bet persvieciama) taip pat tinka ir vienkartine nosinaite, cekis(parduotuvinis) aisku geriau butu specializuoti tokie dalykeliai kaip pvz expo diskas arba korteles(jos manau siuo atveju netiktu) taigi uzdengiamas objektyvas nustatomas diafragmos prioritetas ant stovo ISO maziausias o diafragma didziausiu skaiciumi(primerkta) aisku tikrink jau is akies ar atitinka rezultatas tikrove(fotoaparate dazniausiai buna per sviesus ekranas esant prietemoje)
  • myntonas
    myntonas 
      2009.05.12, 09:35 rašė:
    Gavai sunkią užduotį.
    Gera žinia yra ta, kad beveik neįmanoma patikrinti, ar nuotraukoje esantis objektas atrodys taip pat kaip tu jį matai (ypač kai baltą šviestuką papildai spalvotu(-ais)). Esmė ta, kaip kažkas jau rašė, rega prisitaiko prie konkretaus apšvietimo. Adaptacijos laikas turi būti ne trumpesnis negu  1 minutė. Dar daugiau, scenoje neturi būti kitokiu apšvietimu apšviestų objektų. Taigi, padarius nuotrauką su "teisingu" WB (monitoriuje ar atspausdinus), negali lyginti nuotraukos ir pirminės scenos vienu metu, nes rega nustatyta konkrečiam WB. Vadinasi, gali palyginti spalvas pirminėje ir nufotografuotoje scenoje tik iš atminties, kas, sutik, nėra taip lengva.
    Bloga žinia yra ta, kad negalima remtis objekto vaizdu nufotografuotu  natūralioje šviesoje (su žinomu WB), dėl siaubingų LED apšvietimo iškraipymų (nebent žinotum scenos vaizdo spektrines charakteristikas).
    Rekomenduoju  vaizdinę nuorodą: www.usd.edu/coglab/coloradapt.html

  • DreamX
    DreamX 
      2009.05.12, 13:30 rašė:
    priimsiu šią gerą žinią :) vis gi, šis eksperimentas yra subjektyvus. tiek skirtingi žmonės tą patį vaizdą mato skirtingai, tiek fotoaparatas (su visa po to sekančia skaitmenizacija) viską suvokia subjektyviai. bandysiu nuotraukas gauti tokias, kad lyginant jas monitoriuj ar atspausdintas būtų padaryti tokie pat subjektyvūs pastebėjimai, kaip ir matant viską plika akim po LED lempa (nes paraleliai atliekamas eksperimentas su asmenų grupe tiesiogiai po LED lempa plikom akim stebint tą patį objektą).
    o apšvietos spektrines charakteristikas žinau, bet turbūt nėra kaip jas sukišt į kokią nors programą, kad viskas būtų skaitmenizuota į standartinio stebėtojo matomą vaizdą.

    dėkui visiems atsakiusiems. kaip ir tikėjausi, nėra kažkokio konkretaus ir užtikrinto problemos sprendimo būdo šioj situacijoj. juolab, namų sąlygom.
  • Manvid
    Manvid 
      2009.05.12, 14:08 rašė:

    Labai įdomu, tai ką užsibrėžėte. LED lempos ateityje bus daugiau naudojamos. Gal tobulės, gerės spektrinė sudėtis.
    O spalvų perteikimo problematika radau vieną forumą, gal kas nors bus įdomaus: http://forum.ixbt.com/topic.cgi?id=20:25524

Jūsų komentaras

Rašyti komentarus gali TIK užsiregistravę eFoto.lt dalyviai. Užsiregistruoti