Repost: Fotografavimo taškas portretinėje fotografijoje
2015.12.16  Straipsniai:  FotografavimasTeorija  95 33141
 

Kadravimas  

Fotografavimas prasideda nuo fotografavimo taško. Būtent šis taškas skiria kompoziciją nuo chaoso ir priverčia fotoaparatą sumeluoti. Tokių taškų gali būti begalybė (plius/minus du ar trys), bet mes apie juos dažniausiai pamirštame. Kartais neįprasto fotografavimo taško ieškome tik tam, kad gautume neįprastą vaizdą (tarsi toks nepagrįstas žingsnis galėtų išgelbėti nuotrauką, neperteikiančią jokios idėjos). Fotografavimo tašką galima panaudoti kur kas praktiškiau.

Fotografavimo taško savybės visiems žanrams tinka vienodai, tačiau portretui jos ypač svarbios dėl vienos kitiems žanrams nebūdingos problemos. Jokio kito žanro pagrindinis fotografavimo objektas taip paniškai nebijo nuotraukoje atrodyti negražus kaip portreto. Esu tikra, kad namas nesupyks, jei parodysite, koks jis senas ir sutrūnijęs. Per visą savo praktiką nesutikau nė vieno žmogaus, kuris nuotraukoje norėtų išryškinti savo charakterio bruožus, – visi trokšta būti gražūs ir, blogiausia, gražūs sau. O žmogus yra ganėtinai savikritiškas žinduolis.

Portretas  
Kartais išgirdus prašymą „Nufotografuokit mane gražiai!“ nusileidžia rankos, pagalvoji: „Jei gamta suklydo, ką aš galiu pakeist?!“ Tačiau erdvėje yra taškas, kuris gali priversti fotoaparatą sumeluoti ir pakeisti žmogų gerokai stipriau nei apšvietimas ir vizažistas kartu sudėjus. Ačiū Tau, Aukščiausiasis, už šį tašką!

Fotografavimo taškas, kaip ir bet kuris kitas taškas erdvėje, turi tris koordinates – x, y, z. Apie jas ir jų teikiamas galimybes mes ir pakalbėsime. Būtent galimybes, o ne taisykles. Fotografija – ne matematika, čia nėra formulių ir konstantų, sprendimas priklauso tik nuo idėjos.

 


 


Fotografavimo taškas ir rakursas

Pirmiausia nutarkime, kas yra kas. Fotografavimo taškas – tai taškas, kuriame fotografavimo metu yra fotoaparatas. Taigi kiekvienas rakursas yra fotografavimo taškas, tačiau ne kiekvienas fotografavimo taškas yra rakursas. Rakursas (iš pranc. raccource) reiškia sutrumpintas. Vadinasi, visi fotografavimo taškai, dėl kurių keičiasi (sutrumpinamos) objekto geometrinės formos, yra rakursas. Paprasčiau sakant, taškas iš kurio nufotografuotas kvadratas atrodo kaip trapecija, yra rakursas. Geometrinės objekto formos keičiasi dėl to, kad pakreipus objektyvo optinę ašį kuriuo nors kampu į objektą, viena jo dalis būna labiau nutolusi nei kita.

Dažniausiai kalbėdami apie rakursą turime omenyje aukštį ir pamirštame, jog keisdami fotografavimo kryptį gausime tokį pat rezultatą.

Fotografavimo taškas ir rakursas

Х: kryptis

Fotografuojami žmonės dažniausiai galvą pasuka profiliu, pakreipia (trijų ketvirčių padėtis) arba laiko tiesiai (pranc. en face). Renkantis vieną iš šių padėčių būtina atkreipti dėmesį į veido ovalo ypatybes. Taip pat labai svarbu nepamiršti, kad veidas nėra simetriškas ir kad trys ketvirčiai iš kairės gali atrodyti visiškai kitaip nei iš dešinės.

Х: kryptis  
Х: kryptis

Žmogų galime nufotografuoti iš nugaros, iš priekio, profiliu ar nustatę 3/4 padėtį, bet ar visi šie kadrai bus vienodai geri? Aišku, kad ne. Pats geriausias bus vienas. Ar įmanoma be pavyzdžių pasakyti, kuris iš jų? Ne! Galėtume teigti, kad pats geriausias bus portretas 3/4 – todėl, kad perteiksime formą, tūrį ir t. t. ir pan., bet sprendimas, priminsiu, turi priklausyti nuo idėjos, o ne nuo taisyklės.

Frontalus fotografavimo taškas  

Frontalaus (priekinio) fotografavimo taško dažniausiai vengiama, nes iš šio taško matyti tik viena objekto plokštuma – prarandame formą, tūrį, linijų kryptį (linijų kryptis – tai kadro dinamika, linijos – tai perspektyva ir kadro gylis). Tačiau visada galime tūrį perteikti pasirinkę aukštesnį arba žemesnį fotografavimo tašką.

Jeigu prie frontalaus fotografavimo taško pridėtume simetriją, gautume labai griežtą kompoziciją. Tokiu kadru vargu ar pavyks ką nors papasakoti, bet jis labai tiks kam nors parodyti.

Fotografuojant iš šono  

Fotografuojant iš šono abi objekto pusės paprastai būna nesimetriškos. Ypač žmogaus. Viena iš jų tampa svarbesnė už kitą, pritraukia dėmesį. Nuotraukoje atsiranda daugybė dinamiškų linijų. Nuotraukos kompozicija įgauna kryptį, nes žiūrovo žvilgsnis slenka objekto linijomis.

 

 

Galiausiai paslaptingasis 3/4, tai yra 45 laipsnių kampas, kuriuo modelis pasisukęs nuo optinės ašies.

3/4 portretas turėtų atrodyti taip:

  1. Atstumas nuo akies krašto iki veido krašto lygus blakstienų ilgiui.
  2. Nosis nedengia vidinio akies krašto.
  3. Nosies kraštas visiškai uždengia šnervę.
  4. Vyzdys turi būti beveik per centrą.
  5. Fokusuojama į akies, esančios arčiau objektyvo, blakstienas.
3/4 portretas  
3/4 portretas  

Labai nedaug dėmesio skiriama tam, kaip atrodo žmogus, kai kampas, kuriuo jis pasisukęs nuo optinės ašies, sudaro daugiau nei 45 laipsnius. Už skruosto išsikišusi ar akies kraštą dengianti nosis stipriai gadina estetinį vaizdą, ypač jei fotografuojame klasikinį portretą. Kai nosis dengia dalį vyzdžio, žmogus gali atrodyti žvairas.

Y: aukštis

Aukštas ir žemas fotografavimo taškas  
Nulinis šios koordinatės taškas yra taškas, esantis fotografuojamojo akių aukštyje. Menkiausi nukrypimai nuo šios koordinatės gali sukelti didžiulių pokyčių. Kartais labai aukšti arba žemi fotografavimo taškai leidžia sukurti nepaprastai įspūdingą vaizdą, tačiau kai kada rezultatas atrodo ganėtinai abejotinas, ypač kai nepagrįstai naudojamas rakursas. Keičiant fotografavimo aukštį galima ne tik iškraipyti kraštutines geometrines formas, bet ir keisti horizonto linijos aukštį bei žiūrovo požiūrį į žmogų.

Horizonto linija tiesiogiai proporcinga fotografavimo taškui. Kuo žemesnis fotografavimo taškas, tuo žemiau horizontas, ir atvirkščiai. Ar būtina sakyti, kam to reikia? Pirmiausia tam, kad horizonto linija, kuri dažniausiai skiria labai šviesius ir tamsius tonus, neperpjautų žmogaus galvos pusiau – tai žiauru. Be to, žemas fotografavimo taškas leidžia sukurti gerokai dinamiškesnę kompoziciją, pabrėžia judėjimą arba pagyvina statišką vaizdą, suteikia ekspresijos. Iš aukšto taško nufotografuotos nuotraukos yra kur kas ramesnės, net nufotografuoti judantys žmonės atrodo statiški.

Veido proporcijas galime keisti gerokai laisviau nei fotografavimo kryptį. Keisdami fotografavimo aukštį susiaurinsime arba paplatinsime žandikaulį ar kaktą.

Y: aukštis  
Y: aukštis  
Y: aukštis  

Kūno proporcijos kinta lygiai taip pat, kaip ir veido proporcijos, taigi galime ištempti kojas fotografuodami iš žemo taško arba suspausti fotografuodami iš aukštai.

Viskas atrodo labai paprasta, kol fotografuojame vieną žmogų. Tačiau jeigu mums reikia nufotografuoti du skirtingo ūgio žmones, problemų neišvengsime. Žemesnis atrodo taip, tarsi mojuotų oro balionu nuskrendantiems draugams, o aukštesnis – normaliai, ir atvirkščiai – žemesnis atrodo normaliai, o aukštasis – lyg statula. Tokiu atveju reikia rasti optimalų variantą.

Y: aukštis  
Y: aukštis  
Y: aukštis  


Ką reiškia „keičia žiūrovo požiūrį į objektą“? Tikriausiai teko girdėti sakant „jis žiūri į visus iš aukšto“? Iš tiesų yra taip – kai mes žiūrim į objektą iš aukštai, jis atrodo pažeidžiamas ir menkas. Todėl vaikų fotografuoti iš aukštai nerekomenduojama. Žiūrint iš apačios objektas atrodo išdidus, galingas, didingas.

 

Z: atstumas

Dar vadinamas masteliu arba planu. Planas yra tai, kas apriboja kadro turinį. Bendras, vidutinis, stambus planas ar detalė. Pasirinkimas priklauso tik nuo nuotraukos konteksto. Nėra griežtų ribų, kur baigiasi vienas ir prasideda kitas.

Bendrame plane galima supažindinti žiūrovą su objektu, šiame plane nukreipiamas dėmesys nuo detalių, atskleidžiama veiksmo, temos prasmė. Svarbiausia, kas, kur, kada ir kuo. Sutelkti žiūrovo dėmesį į pagrindinį objektą ir jo charakterį padeda vidutinis planas – jame didžiausią reikšmę turi personažas: jo poza, mimika, gestas, santykis su aplinka. Kai planas dar stambesnis, vieta ir veiksmas tampa visai nereikšmingi, svarbus tik pats personažas, jo charakteris ir asmenybė. Tokiame kadre vargu ar pavyks parodyti veiksmą. Galiausiai detalė, konteksto nuotrupa ar objekto dalis turėtų būti parinkta ir perkelta į kadrą tokiu būdu, kad žiūrovas susidarytų teisingą nuomonę apie objektą, iš kurio ta detalė paimta. Detalė turi būti vaizdinga ir lakoniška.

Atstumas  
Atstumas  
Atstumas  


Keisdami atstumą iki objekto privalėsime kadruoti. Tai daryti reikėtų apgalvotai – nors sakoma, kad kadras neturi kirpti kūno dalių per sąnarius, visuomet pasitaiko išimčių. Kai kada pavyksta sukurti labai įdomų įspūdį (pvz., ranka, prasidedanti vienoje kadro pusėje ir pasibaigianti kitoje). Kadruojant galima naudotis pavyzdyje pateiktais orientyrais, bet, kaip jau minėjau, formulių ir konstantų nėra. Kadravimo tema yra labai plati, turi daugybę taisyklių ir išimčių, todėl šį kartą į ją nesigilinsime.

 

F=3a

Židinio nuotolis  
Pabaigoje reikia užsiminti apie objektyvą ir jo židinio nuotolį, nes būtent jis sukuria visus iškraipymus. Juos mes bandome išmoningai panaudoti. Kiekvienas, turintis fotoaparatą su keičiama optika, žino, kad plačiakampiai objektyvai ištempia perspektyvą, o teleobjektyvai suspaudžia. Taip pat žino, jog žmones reikia fotografuoti naudojantis teleobjektyvais todėl, kad... kažkas kažkada taip yra pasakęs, tačiau visko kaltininkas F=3a dažniausiai lieka nepaminėtas.

Paprastai žmogaus akis gali pastebėti skirtumą tarp objekto ir jo atvaizdo proporcijų, kai skirtumas sudaro daugiau nei 1 procentą. Tam, kad būtų galima pavaizduoti žmogų be pastebimų iškraipymų, buvo paskaičiuotas minėtasis F=3a.

Išvertus į lietuvių kalbą tai skamba taip: židinio nuotolis lygus trys kart ilgoji kadro kraštinė. Pvz.: fotografuojame su juosta, kurios kadras 24 x 36 mm, taigi 3*36 = 108 mm. Būtent tokio židinio nuotolio objektyvo mums reikia. Tačiau tada mes neturėsime galimybės koreguoti veido ir žaisti su perspektyva.

Wichitta


Komentarai
  • d.chmieliauskas
    d.chmieliauskas 
      2011.03.31, 11:10, rašė:
    super, puikus straipsnis
  • Badas
    Badas 
      2011.03.31, 11:28, rašė:

    108mm? Tuomet kodel 50mm vadina "portretiniu"?

  • Dark Schneider
    Dark Schneider 
      2011.03.31, 12:01, vertino: Gerai, , rašė:
    Kas vadina? 50 yra standartinis ne portretinis, portretiniu tampa tik ant cropo, kur jis atitinka apie 80mm ekvivalentą. Siaip portretiniu laikomas mazdaug 70-135 zidinio ruozas, tai 108 patenka i jo viduri. Be to ir straipsnyje parasyta, kad toks objekyvas tiesiog maziausiai kraipys, bet kitais atvejais kraipymai gali buti ir naudingi(norint paslepti ar pabrezti kokius nors bruozus), tai nereikia tuo apsiriboti ir potretams naudoti tik vieno zidinio objektyvus.
  • Rinat Tarzumanov
    Rinat Tarzumanov 
      2011.03.31, 12:52, rašė:
    portretas portretui nelygus.
    fotografuojant pilnu ugiu tarp 75mm-125mm iškrapimu atzvylgiu skirtumai neitin dideli nes objektas bus toli..
    Fotografuojant tik veidą bus skirtumas (nes objektas arti):
    promaxa.ru/wp-content/uploads/2009/02/001fp4cg.gif
    nuoroda į tema:
  • Dark Schneider
    Dark Schneider 
      2011.03.31, 13:38, vertino: Gerai, , rašė:
    Ir... nesupratau, oponuojat ar pritariat, ir kuriam teiginiui :). Rasiau, kad portretiniu yra visas diapazonas. Be to bet koks objektyvas gali buti panaudojamas portretui priklausomai nuo norimo rezultato. O mazai kraipantis zidinio nuotolis galioja ir viso ugio portretui - su 100mm atsitrauksi ir nebus iskraipymu, o jei tik zidini pakeisi i trumpesni jau koju proporcijos lyginant su galva gali atrodyti neteisingos. Net ir atsitraukus labiau, taciau fotografuojant sedinti zmogu (kaip vienam is straipsnio pavyzdziu) "visu ugiu", nors galvos iskraipymai dings del didesnio atstumo, taciau isliks viso kuno iskraipymai - koju atstumas iki galvos yra gerokai didesnis nei nosies nuo ausu ir jam panaikinti reikes dar labiau atsitraukti.
  • Rinat Tarzumanov
    Rinat Tarzumanov 
      2011.03.31, 14:05, rašė:
    Neoponuoju, jusu postui aplamai pritariu , šiek tiek patikslinau/papildžiau :)
  • Quicker
    Quicker 
      2011.04.05, 13:29, vertino: Gerai, , rašė:
    Labai teisingai pastebėta... Visiškai nesvarbu koks židinio nuotolis - svarbu ATSTUMAS iki fotografuojamo objekto. Tiesiog prie atitinkamo židinio nuotolio X tas atstumas gaunasi "maždaug toks kokio reikia". Fotografai tvirtinantys, kad svarbu židinio nuotolis - man rodos arba patys nelabai supranta ką šneka (nes praleido fizikos kursą tamsiąjame kambarėlyje :)) arba bando suprantamiau paaiškinti viską gerokai supaprąstindami....
  • wichitta
    wichitta 
      2011.03.31, 18:53, vertino: Gerai, , rašė:
    aciu uz atiduma pastabuma. sita uzskaitau!
  • kavolis
    kavolis 
      2011.03.31, 12:11, rašė:
    APS-C dydžio matricai tai bus jau ne 108mm o 72mm.
  • rpf
    rpf 
      2011.03.31, 18:17, rašė:
    50mm greičiau universalus. Be to, ką laikyt portretu. Tai juk ne vien gražus veidukas kadre. Gali būt ir visa graži mergina. :)
  • wichitta
    wichitta 
      2011.03.31, 18:55, vertino: Gerai, , rašė:
    zodi universalus suprantu kaip tas ka galima pritaikyti vistiems atvejams, 50mm nera universalus.
  • rpf
    rpf 
      2011.03.31, 20:26, rašė:
    :)) nejaugi? Kiekvienam "universalumui" savos ribos - be abejo juo paukščių nepafotografuosi. Be abejo, naudojant juostinį ar skaitmeninį pilno kadro aparatą. Tai universalus fiksuoto židinio nuotolio objektyvas.
  • Dark Schneider
    Dark Schneider 
      2011.04.01, 07:29, vertino: Gerai, , rašė:
    Dažniau apibūdinamas nekaip universalus, o kaip standartinis - ne per platus, ne per siauras, tinkamas kasdieniam naudojimui, momentams fiksuoti.
    Nė vienas fiksuoto židinio objektyvas nebus universalus, tik vienų panaudojimo sritis siauresnė, kitų platesnė.
  • rpf
    rpf 
      2011.04.01, 11:07, rašė:
    Tamsta. Ne per platus, ne per siauras, tinkamas kasdieniam naudojimui. Plati panaudojimo sritis. Universalus! :))
  • Dark Schneider
    Dark Schneider 
      2011.04.01, 13:26, vertino: Gerai, , rašė:
    70-300 objektyvas platesnio panaudojimo nei 100-200, bet ar tai jį padaro universaliu?
    Matyt nesutampa mūsų universalumo supratimas. Va kitinį tai jau galima pavadinti universaliu - yra ir standartinis židinys ir portretinis ir platesnis (tinka peizažams, ankštesnėse erdvėse).
  • rpf
    rpf 
      2011.04.01, 14:22, rašė:
    Gerbiamas Arvydai. Iš fiksuoto židinio nuotolio objektyvų 50mm (naudojamas ant FF ar 135 juostos) yra vienas universaliausių židinio nuotolių - "ne per platus, ne per siauras, tinkamas kasdieniam naudojimui, momentams fiksuoti." Teisingai? Todėl tai yra UNIVERSALUS fiksuoto židinio nuotolio objektyvas. Jį galima panaudot labai plačiai. :) (kažkas pasiginčys, kad 35mm yra praktiškiau).
  • Dark Schneider
    Dark Schneider 
      2011.04.01, 18:42, vertino: Gerai, , rašė:
    Ok, matau, kad diskusija niekur nejuda. Aš turiu savo nuomonę ir termino supratimą, tu kitą :). Nes toliau būtų tik filosofinės diskusijos ar tinka vadinti "universaliu", ar tik "vienu universaliausių" (nes vienas universaliausių nebūtinai yra universalus), o gal tik "patogiausiu" ar "plačiausiai panaudojamu". :)
  • Justas779
    Justas779 
      2011.04.02, 03:03, rašė:
    Bandot issprest ginca ar zodis "universalus" yra universalus :)
  • Gincės
    Gincės 
      2011.11.23, 03:25, rašė:
    po šio komentaro pasidarė linksma :)))
  • zenza
    zenza 
      2011.04.04, 09:42, rašė:
    dar pridėčiau, kad 50 mm objektyvo matymo kampas lygus žmogaus akies matymo kampui ( ant FF ar 135 juostos). todėl jsi yra toks mums mielas, kad matome juo tai, ką matome savo akimis, be jokių iškraipymų arba su tokiais iškraipymais, prie kurių įpratę esam ir jie mūsų nedirgina.
  • rpf
    rpf 
      2011.04.04, 14:58, rašė:
    Kodėl visada kažkas pagalvoja pasakyt štai tokią nesąmonę ir dar manydamas, jog kiti to nežino.

    Netiesa visiška. Jo perteikiama PERSPEKTYVA yra panaši (išties tai arčiau 42mm objektyvui), o matymo kampas žmogaus akies yra gerokai platesnis. Sėdėdamas prie kompiuterio užmerk vieną akį ir koncentruok žvilgsnį tiesiai - kiek aplinkos matai? Daug.
  • zenza
    zenza 
      2011.04.04, 15:33, rašė:
    tu nors vieną juostinį aparatą turi ir žiūrėja pro ieškiklį? ar tik prie kompo sugebį sedėti ir žiūrėti viena išsprogusia akim? kiek daug matai nepajudinęs vienos neužmerktos akies? jei vartai ją kiek akiduobė leidžia, tai ir 180 laipsniu gali pamatyti. prieš rašydamas kad kažkas nesamonę rašo pats pagalvok, ką protingo nori pasakyti.
  • rpf
    rpf 
      2011.04.04, 16:03, rašė:
    Na, tuomet tamsta išties gan siauro matymo. :) Prašau neįsižeisti.
    Dar kartą pamėginsiu - užmerk vieną akį, žiūrėk tiesiai ir pamojuok prie ausies ranka - nematai? :))
  • wichitta
    wichitta 
      2011.04.04, 16:10, vertino: Gerai, , rašė:
    isdrysiu pastebeti kad jus visi diskutuojat remdamiesi savo asmeninem isvadom ir argumentuodami jas subjektyviais argumentais, tokiu atveju cia ne diskusija o betikslis barnis, tai arba remkities kazkuo apciuopiamu arba gana be tikslo fludint ^)
  • zenza
    zenza 
      2011.04.04, 16:17, rašė:
    Pasiulysiu kitka( be fizinius pratimus). Pasiimam siaurajuosti su penkiasdesimtuku. Pridedam prie bienos akies. Ziurim abiem akim. Viena paprastai, kita per objektyva. Daug skirtumo matom?
  • rpf
    rpf 
      2011.04.04, 17:02, rašė:
    Taip. Didinimas panašus, "plika" akis mato plačiau.
  • wichitta
    wichitta 
      2011.04.04, 19:06, vertino: Gerai, , rašė:
    jei leisite baigsiu sia diskusija akiu matymo kampas horizontaliai (abieju kartu) 160-170 laipsniu vertikaliai 90. canon 50 1.8 matymo kampas 50 mm bet OMG Zuiko Digital ED 50 мм f/2.0 Macro matymo kampas 30 LAIPSNIAI! matymo kampas priklauso ne tik nuo zidinio nuotolio su matrica santykio bet nuo paties objektyvo konstukcijos, (kuri priklauso nuo to kokio dydzio matricai (ar juostos kadrui) tas objektyvas sukurtas by default kaip 50 mm) butent sis by default kampas ir nurodomas objektyvo charakteristikose, bet jai uzdesite ta objektyva ant kitokio dydzio matricos nei jis deretu buti uzdetas realiai gausit visai kitus skaicius.... vaizdo ieskikliu projektavimas atskira tema ir ten savi niuoansai i kuriuos jus neatsizvelgete o as deja nepakankamai protinga kad visa ta reikala paaiskinciua ((
    Fuuuuuu ar visi laimingi?
    that what I call comment))
  • Gegutė
    Gegutė 
      2011.04.04, 23:24, vertino: Gerai, , rašė:
    Siaip tai mineto zuiko objektyvo matymo kampas yra 24 laipsniai, nesupratau ka torejote omeny su tais 30 mm. man atrodo ten kazkas su zodziais primaisyta, nuolaipsniu staiga prie milimetru persokta. Siaip kampas matuojamas laipsniais, o zidinio nuotolis milimetrais. Matymo kampa igri galima milimetrais matuoti, bet tada reikia ir atstuma nuo fokusavimo plokstumos iki objekto zinoti. Kartais tai buna pamineta objektyvu techniniuose aprasymuose, ty koks to objektyvo maziausias fokusavimo atstumas (atstumas nuo jutiklio/juostos iki fotografuojamo objekto) ir koks tame atstume matomas plotas (kiek zinau cia turima omeny ilgesnioji kadro krastine). Taip kad optikos matymo kampas laipsniais cia labiau naudotinas, nes mogaus matymo kampa negirdejau kad milimetrais kas pamatuotu, dazniausiai laipsniai naudojami. Kito pamineto objektyvo matymo kampa laipsniais irgi butu galima nesunkiai surasti, kad butu lengviau palyginti su zmogaus realiu akiplociu, juk skaicius galma lyginti tik kai jie yra tos pacios dimensijos.
  • PostFactum
    PostFactum 
      2011.04.05, 14:58, rašė:
    Kad nekiltų daugiau ginčų šsiaiškinkim vieną kartą žmogaus akies optines charakteristikas, pasigaukim kokį benamį, išlupkim akį užšaldžius perpjauti, o tada jau išsimatuosim.?
  • wichitta
    wichitta 
      2011.04.05, 15:00, vertino: Gerai, , rašė:
    arba galima tiesiog pasinaudoti google paslaugomis
  • Gincės
    Gincės 
      2011.11.23, 03:30, rašė:
    ...tada jau "post factum"
  • wichitta
    wichitta 
      2011.04.05, 15:00, vertino: Gerai, , rašė:
    DAUGIAU NERADAI PRIE KO PR*****ST?
  • bephoto
    bephoto 
      2015.12.16, 21:26, vertino: Gerai, , rašė:
    Pirmą sakinį parašėte gramatiškai tragiškai.
    Antrame sakinyje pateikėte abejotiną faktą.
    Trečiame sakinyje priburėte visiškų nesamonių: "canon 50 1.8 matymo kampas 50 mm "...
    1. Kampas matuojamas ne mm, o laipsniais.
    2. Visų 50mm objekyvų dengiamas kampas yra 40* horizontaliai ir 47* diagonaliai. Kitaip jie nebutu vadinami 50-tukais.

    Standartinis žymėjimas yra toks:
    Fokusą suvedus į begalybę, yra matuojamas matymo laukas (kampas) - horizontaliai ir diagonaliai (įstrizai).
    Kai matymo kampas yra toks, koks dabartinių 50-tukų, jis žymimas 50mm, net jei optinė konstrukcija yra pritaikyta visiškai kitokiam sensoriui. Mobilaus aparato kameros židinio nuotolis (PVZ 4mm), atitinkantis 28-tuko matymo kampa, uzrasomas 4mm (28mm equvivalent). Net Medium ir Large Format objektyvai, kurių realus optinės formulės nuotolis nuo židinio yra kelis kartus didesnis, nei užrašyta, yra žymimas ekvivalentu prie 24x36mm formato, kad suprastume, kokį kampą jie apima. Nors ... ant APS-C uzdetas 200mm MF objektyvas pritrauks tiek pat, kiek FF ir APS-C skirti 200mm objektyvai, tačiau objektyvų matymo kampas ant skiringų kamerų skirsis - APS-C sensorius nukirps MF objektyvo vaizdo kraštus, o APS-C objektyvas uzdengs tik dali MF sensoriaus(juostos). Tačiau nepriklausomai nuo pritraukimo ir padengimo ant skirtingų formatų, optinis kiekvieno objektyvo kampas ir vaizdas kadro centre (DOF, Bokeh, Contrast, IQ, CA...) išlaikys skirtajam formatui numatytas savybes. Todėl žymejimas (50mm) yra tik santykinis, ne absoliutus.

    O kas liecia 50-tuko populiaruma...
    Jis portretiniu laikomas tik todėl, kad vystant GAUS formulę ir kompresavus diafragmą, tokia optinė konstrukcija pirmoji leido pagaminti optiką su F2,0, f1,4 ir net f1,2, pakankamai gerai kontroliojant optines charakteristikas ir... GABARITUS.
    Tai dave siaurą ryšumo gylį ir stiprų vieno objekto (veido) atskyrimą nuo fono. Nors veido proporcijos visada iškraipomos.
    Visi kiti židinio nuotoliai tokioms diafragmoms reikalauja sudėtingesnių optinių sprendimų arba ŽYMIAI didesniu gabaritu, todėl nėra populiarūs, pigūs ir patogūs naudoti masėms prie kompaktiškų 36mm (ar net 24mm) formato aparatų.
    Be to, 108mm portretinis reikalauja 2,5x daugiau darbinės erdvės fotoatelje ar studijoje už 50-tuką.
  • wolf
    wolf 
      2012.05.20, 14:29, rašė:
    galėčiau oponuot: tu žiūrėk į vieną tašką ir pasakyk ką matai prie tos ausies: pvz obuolį ar kriaušę? Atskirtum? Tai ką tu sakai yra periferinis matymas.
  • baubas
    baubas 
      2011.04.05, 19:50, vertino: Gerai, , rašė:
    Gal aš nesveikas, bet mano akys mato >180 laipsnių kampu. Žinoma, ryškumo pakraščiuose nebėra, tačiau pakankamai aišku, kur ir kokie objektai.

    Irgi esu kažkur skaitęs, kad 50mm yra kaip žmogaus akis. Nesąmonė. 35mm ant APS-C mato gerokai siauriau, negu akys.
  • Dark Schneider
    Dark Schneider 
      2011.04.05, 21:55, vertino: Gerai, , rašė:
    Tikrai kad nesveikas :))) O siaip sita tema kiekvienas supranta savaip ir kaip parode patirtis gincai del akiu ir fotoaparatu optikos panasumo baigiasi be isvadu. Beprasmiska toliau diskutuot siuo offtopicu ;)
  • Vytenis P.
    Vytenis P. 
      2011.04.06, 11:01, rašė:
    Todėl, kad ginčijasi kurčias su nebyliu :))) Kažkas pasakė apie matymo kampą ir visi draugiškai pasistvėrė. 50mm artimiausias žmogaus akiai ne matymo kampu, bet atvaizdavimo perspektyva, kai nei vaizdas suplokštinamas, labiau pritraukiant tolimesnius daiktus, nei išplečiamas juos atstumiant
  • AntTilto (išsitrynęs)    2011.04.05, 18:46, rašė:
    Na, 50mm gal labiau "portretinis" ant crop matricos... :-)
  • Gegutė
    Gegutė 
      2011.03.31, 11:38, vertino: Gerai, , rašė:
    Paprastasis Kleby stilius :). Labai saunu. Imantrybiu, subtilybiu mazai, taciau tas irgi daznai yra privalumas. Aciu.
  • wichitta
    wichitta 
      2011.03.31, 18:56, vertino: Gerai, , rašė:
    o cia jau akmuo i mano darza ))
  • delavita
    delavita 
      2011.03.31, 11:40, vertino: Gerai, , rašė:
    Wau, ačiū, labai pravers. Super straipsnis.
  • wichitta
    wichitta 
      2011.03.31, 19:06, vertino: Gerai, , rašė:
    sirdingai dekoju uz komplimenta )
  • Karolis Valančius
    Karolis Valančius 
      2015.12.16, 23:36, rašė:
    Sita strapsni dar 2010 metais skaiciau, ar nebus tik nukopijuotas :)
  • Badas
    Badas 
      2015.12.17, 08:54, rašė:
    Ne tik straipsnis, bet ir komentarai nukopijuoti :D. Pirmam zody parasyta "repost" :)
  • Karolis Valančius
    Karolis Valančius 
      2015.12.17, 23:16, rašė:
    O tai kaip cia Lietuviskai verciasi? Rusiskai arba Vokiskai galejo parasyt del manes.. Ironizuoju zinoma, nebutina i tai atsakyti. :)
  • kavolis
    kavolis 
      2011.03.31, 12:13, rašė:
    niekad nesupratau tos 3/4 pasisukimo taisyklės ar kaip ten ji - dėl tos nosies sutampančios su skruostu... nu nei ta nosis vizualiai didėja, nei žmogus žvairas darosi :)
  • wichitta
    wichitta 
      2011.03.31, 18:23, vertino: Gerai, , rašė:
    jei kazko nematote nereiskia kad to nera. ) fotografija toks dalykas kuriame, pastebimos smulkmenos tiesiogiai proporcingos patirciai
  • rpf
    rpf 
      2011.03.31, 20:27, rašė:
    O tamsta tikrai tiek patyrus?
  • kavolis
    kavolis 
      2011.03.31, 21:55, rašė:
    na neįsižeiskite, tikrai ne pirmą kartą šitą dalyką girdžiu/skaitau/klausau ir kiekvieną katą vis bandau įžvelgti kaip ta nosis padidėja ar dar kas ten randasi :) Jokių akmenėlių į tamstos daržą, parašiau, kad gal kas paaiškintų pavyzdžiais ir pan, o ne nukirstų "nematai tai tavo bėdos" :) Naudingas straipsnis, beje. Sėkmės ir toliau.
  • bephoto
    bephoto 
      2015.12.16, 21:33, vertino: Gerai, , rašė:
    Į šią klausimą būtų paprasta atsakyti gyvame praktikume - studijoje pademonstravus veido pasukimo/nosies "ilgumo" santyki. Jis tikrai yra. Ir moterims su ilgesne nosyte jis visada kliuva :)


Paruoškite dovanėles su fotobites.lt


Jūsų komentaras

Rašyti komentarus gali TIK užsiregistravę eFoto.lt dalyviai. Užsiregistruoti