Kelionės: patarimai fotografuojantiems
2012.07.28  Straipsniai:  FotografavimasŽurnalas FOTO    6 9782
 
busas: Šypsokitės, fotografuoju.... (Montana. Kalnų ožkos.)   Komentarai [37]

Ruošdamiesi į kelionę niekada nepaliekate fotoaparato namuose. Lankydami įžymias vietas būtinai jas įamžinate. Galbūt tos vietos yra nufotografuotos tūkstančius kartų, tačiau visai šalia slypi begalės dar neišbandytų rakursų ir fotografavimo būdų. Rodydami draugams kelionių nuotraukas tikrai norėtumėte išgirsti kelis „ach“ ir „och“.


Žemėlapis

Paprastai prieš kelionę žemėlapyje mes pasižymime lankytinas vietas. Prieš leidžiantis į fotografinę kelionę taip pat svarbu pasižymėti norimus pamatyti punktus. Jei keliaudami ruošiatės daug fotografuoti, jums labai padės šiuolaikinės informacijos paieškos priemonės. Galite pasinaudoti „Google Earth“ programa ir pasižiūrėti, kaip atrodo lankytinos vietos kitų fotografų akimis ar iš „Google Street View“ automobiliuko. Galite paieškoti siaurų slaptų gatvelių, iš kurių nufotografuotumėte norimą objektą kiek kitokiu rakursu. Žemėlapis jums padės sudarant maršrutą – vėliau nereikės klaidžioti.
  • Žemėlapyje pasižymėkite vietines įžymybes.
  • Pasižiūrėkite kitų fotografų nuotraukų.
  • Ruošdamiesi kelionei pasitelkite šiuolaikines priemones („Google Earth“, „Google Street View“ ir kt.).

Duoklė giminėms ir pažįstamiems

Net jeigu esate pasiryžęs parsivežti kitokių kelionių nuotraukų –  neįprastais rakursais, meniškų, improvizuotų – nepamirškite savo giminaičių ir pažįstamų, kuriems jas rodysite. Jeigu būsite Paryžiuje ir nenufotografuosite Eifelio bokšto, artimieji jūsų nesupras. Būtinai padarykite keletą „standartinių“ nuotraukų. Jei jūsų nuotraukas palygins su  atvirukais, žinokite, kad duoklę atidavėte. Tai – aukščiausias įvertinimas. Net jei nuotrauka nebus originali, tai bus jūsų asmeninis darbas.

  • Nepaverskite kelionės fotografijos ištisa rakursų ir „meno“ paieška.
  • Nufotografuokite vietines įdomybes nuobodžiai.
  • Pabandykite atkartoti vietinius atvirukus.

Kitoks rakursas

Kiti rakursai nebūtinai reiškia fotografavimą „nuo kulno“, kaip kad mėgsta sakyti lomografijos mėgėjai. Pagalvokite, ką galite padaryti kitaip ir kam esate pasiryžęs skirti šiek tiek daugiau pastangų  nei eilinis turistas. Dažnai kitas rakursas yra visai čia pat. Tarkime, retas turistas, norėdamas ką nors nufotografuoti, sustos vidury pėsčiųjų perėjos. Vaizdas, užfiksuotas iš gatvės vidurio, jau bus neįprastas, papildytas aplinkos detalėmis.
Aurimo Franko nuotr.  

Fotografuokite iš aukštai. Kadangi žmonės vaikšto žeme, dauguma vaizdą taip ir mato – akių aukštyje. Fotografai – ne išskirtiniai. Tačiau visada galima palypėti bent truputėlį aukščiau. Jei norite užfiksuoti kiek įdomesnį vaizdą, užlipkite ant požeminės perėjos turėklų ar suoliuko. Kalnuotoje vietovėje paieškokite vietos, iš kurios atsiveria gražus vaizdas. Užsukite į  apžvalgos aikštelę. Nesibodėkite užeiti į laiptinę ir palypėti laiptais, jei manote galėsiąs nutraukti įdomesnį vaizdą. Fotografuokite ir „nuo kulno“. Išbandykite pakreiptą, įstrižą kompoziciją. Ji puikiai tinka fotografuojant aukštus bokštus nuo jų papėdės.

„Vaikštinėdami Defanso rajone (Paryžius) su fotomėgėju kolega pastebėjome įdomų rakursą. Nuotrauka daryta apniukusią spalio dieną, vidurdienį, „Fujifilm FinePix S6500fd“ fotoaparatu. Išlaikymas 1/180 sek., diafragma F5.6, ISO 100.

„Tai buvo šeimyninė kelionė į Paryžių ir Disneilendą. Suprantama, svajojau fotografuoti nuo Eifelio bokšto. Turiu kelis objektyvus, bet ypač pamilau „žuviaakį“. Per visą kelionę juo ir fotografavau. Gaila, ruduo pasitaikė šaltokas. Ši nuotrauka užfiksuota vakarėjant, padėjus fotoaparatą ant apsauginės tvorelės. Turėjau ir stovą, bet nebuvo galimybės prieiti arčiau krašto. Objektyvas „Samyang“ 8 mm, tad galima fotografuoti tik rankiniu (M) režimu. Naudoju tik RAW formatą, o apdoroju vaizdą su „Photoshop“ programa. Tai atima labai daug laiko, bet per kančias į „profesionalumą“...

Gintaro Toliušio nuotr.  
Gintaro Toliušio nuotr.

Paros metas

Visiems fotografams yra žinomos „auksinės valandos“ – ryte ir vakare, kai saulė arti žemės. Tada ji šviečia švelnia geltona ar oranžine šviesa, kuri nudažo aukštus pastatus ir suteikia nuotraukoms šilumos. Taip pat žemai kybanti saulė gali kirsti kokią nors konstrukciją – galbūt pasiseks ją nufotografuoti šviečiančią pro arką ar stiklinį pastatą. Tereikia susiplanuoti laiką ir bandyti atspėti, kur ir kada bus saulė ir iš kokios pusės geriausia fotografuoti.
Ankstyvas rytas, kai nėra didelio žmonių judėjimo, labai tinka įžymioms vietoms fotografuoti. Paprastai tokiose vietose visada būna daug turistų, bet rytais – mažiausiai. Vakare, nusileidus saulei, maždaug po 10–40 min. miesto apšvietimo ir dangaus skleidžiamos šviesos stiprumas susilygina. Tuomet puikus momentas fotografuoti dėl tolygaus apšvietimo. Šviesos „neišdegina“ dėmių nuotraukoje, o aplinka nepranyksta šešėliuose.
Norėdami padaryti įspūdingų kadrų, naudokitės ir nakties teikiamais privalumais – neįprastomis šviesomis, ilgu išlaikymu ir siurrealistiniais vaizdais. Naktinė fotografija kelionėje jums suteiks visiškai kitokį požiūrį į įprastus dalykus. Kaip teisingai pastebėjo Dainius Jarutis, kartais net nuobodokai atrodanti vieta fotografijoje gali atrodyti visai kitaip.

 „Pro šį tiltą tenka dažnai praeiti, nes gyvenu netoliese. Vieną vakarą ėjau pro šalį, ir jis nakties metu taip patiko, kad pasiėmiau iš namų fotoaparatą su trikoju ir grįžau padaryti fotografijos. Momentas užfiksuotas vasario gale, naktį, apie 23 val. su „Nikon D70000“ fotoaparatu ir „Nikkor AF-S 18-105mm f/3.5-5.6 VR“ objektyvu. Išlaikymas 10 sek., diafragma F6.3.

Dainiaus Jaručio nuotr.  
Dainiaus Jaručio nuotr.

Judesys

Visose žmonių apgyvendintose pasaulio vietose verda gyvenimas. Tai reiškia, kad visur vyksta judėjimas: skuba žmonės, lekia automobiliai, trykšta fontanai ir srūva upės, vėjas taršo medžius. Norėdami nuotraukose pavaizduoti sulietą judesį (angl. motion blur), rinkitės ilgesnį išlaikymą. Pradėkite nuo 1/20 sek. ir ilginkite išlaikymą, kol sukursite norimą efektą. Temstant ir sutemus išgauti ilgesnį išlaikymą nesudėtinga, šviesos sumažėja tiek, kad galite kadrą eksponuoti kelias ar net keliasdešimt sekundžių. Dieną neišsiversite be stipriai tamsinančių filtrų. Veikiausiai teks gerokai priverti diafragmą. Ir, žinoma, nustatyti patį mažiausią ISO jautrį. Pravers du filtrai, tamsinantys 4 ir 8 kartus. Sudėti vienas ant kito šie filtrai tamsins net 32 kartus, todėl vaiskią dieną galėsite fotografuoti su pusės ar visos sekundės išlaikymu.

 
Luko Šanos nuotr.  
„Šią nuotrauką padariau grįždamas iš atostogų tolimuose kraštuose. Kadangi nespėjome į lėktuvą, teko praleisti pusdienį Londone. Čia lankiausi pirmą kartą ir norėjau padaryti ką nors įdomesnio nei tradicinius kadrus prie telefono būdelių, Big Beno ar dviaukščio autobuso stotelėje. Nutariau paeksperimentuoti ir įamžinau autobusą visu gražumu. Manau, ši nuotrauka puikiai atspindi Londono gyvenimo tempą. Oras buvo pavasariškas. Švietė saulė, dvelkė lengvas vėjelis, plaukiojo debesėliai. Tik laikas fotografuoti buvo nelabai patogus, nes kaip tik tuo metu Big Benas mušė 13-ą valandą ir buvo išties labai daug šviesos. Fotografavau su savo senuoju „Nikon D600“ fotoaparatu. Dėl didelio šviesos srauto diafragmą buvau prisukęs iki F25 ir pasirinkau 1/4 sek. Išlaikymą. Kadangi tuo metu stovo neturėjau, nenorėjau visiškai sulieti vaizdo. Kompiuteriu pridėjau kontrasto, truputėlį pažaidžiau su kreivėmis („Curves“) ir voila!


Patarimas
Siūlyčiau vengti gerai žinomų vietų, objektų. Tikrai nėra sunku nueiti porą žingsnių tolėliau, pritūpti ar sugriauti tradicines kompozicijas ir sukurti kažką šelmiško. Ir jums bus smagu prisiminti, ir jūsų draugai sakys, kad taip dar nėra matę. Jeigu keliaujate ir apsistojate  viename mieste ilgesniam laikui, pasistenkit susitapatinti su vietos kultūra ir gyvenimo būdu. Kai įsijauti ir pajunti tenykštės vietos kvapus, spalvas, žymiai lengviau užfiksuoti ką nors įdomaus ir kitokiu kampu...
Lukas Šalna

Užuominos

Įžymias vietas lengva atpažinti iš pagrindinių objektų.
Silvijos Malciūtės nuotr.  
Bet jeigu pasuksite į šalį ir nufotografuosite vietinio gyvenimo fragmentą, pavyzdžiui, gatvelę, kiti nuotraukos  nesupras – trūks konteksto. Nebus aišku, kas pavaizduota ir kokioje pasaulio vietoje tai yra. Perteikdami vietinį gyvenimą, pateikite užuominą apie įžymų objektą. Tai gali būti įsimylėjėlių porelė su Eifelio bokšto koja šone. Ar Big Benu, atsispindinčiu ant automobilio stiklo. Galbūt įžymusis objektas fone bus visiškai sulietas? Pabandykite rasti savitą išraišką.

„Buvo ankstyvas pavasaris, saulėta popietė. Kojomis užkilusi į Eifelio bokštą norėjau tik tvirtai atsiremti ir nuleidusi galvą šiek tiek atsikvėpti. Taip prieš akis atsivėrė Eifelio galybė, užgulusi ant Paryžiaus miesto. Jau daugybę metų kasdien padaroma nesuskaičiuojama gausybė Eifelio bokšto fotografijų. Aš, pasinaudojusi situacija, įamžinau jį savaip. Nuotrauka daryta su „Canon EOS 1000D“ fotoaparatu, išlaikymas 1/800 sek., diafragma F20. Nuotraukoje kompiuteriu koreguotas spalvų kontrastas.

Patarimas
Genialu tai, kas paprasta. Galvok, jog pirmasis fotografuosi vietą, kurioje esi. Taip pamatysi, ko nematė kiti.
Silvija Malciūtė

„Paryžiuje lankiausi vasario mėnesį – pats geriausias laikas lankyti turistų pamėgtas vietas, nes... tokiu metu turistų paprasčiausiai nebūna daug. Luvras buvo vienas iš mane dominančių objektų, neslėpsiu – garsusis Leonardo da Vinci paveikslas taip pat. Kadangi muziejuje buvo galima įsigyti puikių garsiojo „Mona Lisa“ paveikslo reprodukcijų, savo fotoaparatu norėjau užfiksuoti kažką kitaip.
Vyginto Sereikos nuotr.  
Buvau nustebintas gausa turistų, įvairiausiomis foto- ir vaizdo kameromis, telefonais, bandančių įsiamžinti šį šedevrą. Kai kurie iš jų paveikslą fotografavo gausybę kartų, todėl ir kilo mintis sustabdyti būtent šią akimirką. Paveikslas nuo žiūrovų pagarbiu atstumu atitvertas, apdengtas permatomu skydu, salėje gausu dirbtinės šviesos, gal todėl akys ir ieškojo kažko kito, susijusio su paveikslu. Fotografavau su „Olympus E-300“ fotoaparatu, objektyvas „Zuiko Digital 12-60 1:2.8-4.0“. Išlaikymas 1/60 sek., diafragma F4, ISO 1600. Nuotrauką apdorojau „Photoshop“, tačiau prie kadro prisiliečiau minimaliai. Kadangi nuotraukoje buvo šiek tiek „nereikalingų turistų“, ją teko nežymiai apkarpyti, pareguliuoti lygius („Levels“) ir šiek tiek „paaštrinti“ vaizdą „Unsharp“ filtru.


Patarimas
Keliauti kartu su fotoaparatu tenka ne taip jau mažai, todėl labai svarbu turėti gerą krepšį. Savuoju „Kata DT-213“ esu labai patenkintas. Svarbu neprisikrauti per daug įrangos (ypač apgalvoti, ar bus reikalingas trikojis, blykstė ir kt.), nes perteklinis svoris atvirkščiai proporcingas fotografavimo džiaugsmui. Gerai, jei kelionę gali planuoti ir bent jau preliminariai žinai, ką norėtum pamatyti ir ką norėtum nufotografuoti, nes atsidūrus svečioj vietoj viskas atrodo įspūdinga, pradedi blaškytis, o galiausiai – kas įspūdingiausia, taip ir lieka už kadro. Ir, aišku, tokios „smulkmenos“ kaip talpesnė atminties kortelė (būtų gerai bent vieną ne fotoaparate turėti) ir atsarginė (įkrauta!) baterija, be kurių nuotaika staiga gali subjurti.
Vygintas Sereika

Nespalvotas reportažas

Reportažo žanras yra tarsi fotografijos rašinėlis. Jis pasakoja istoriją. Nespalvotose ir kontrastingose nuotraukose nelieka nereikalingų spalvinių detalių. Jos primena senus, juostele sukurtus nespalvotus reportažus. Šis stilius padeda išmokti pamatyti įžymias vietas kitaip. Kai nuotraukose nelieka spalvų, jose  išryškėja formos, tekstūros ir kontrastai. Žinoma, ne viskam juodos ir baltos nuotraukos tinka. Gėlių paradą Olandijoje geriau fotografuoti spalvotai.
Tado Končiaus nuotr.  


 „Dar prieš išvykdamas į Londoną aplankyti draugų svajojau, kaip fotografuosiu jo gatves. Man šio miesto gatvėse verdantis gyvenimas atrodo labai patrauklus. Vaikštinėdamas su draugais nuolat fotografavau mano akiai patrauklius miesto vaizdus. Buvo vakaras, tik ką sutemę, lapkričio pabaiga. Fotografavau su „Canon EOS 7D“ ir „Sigma 50mm f1,4 EX DG HSM“ objektyvu. Išlaikymas 1/80 sek., diafragma F2.2, ISO 1600. Nuotrauka apdorota „Photoshop Lightroom“ programa, panaudojau keletą šablonų (angl. presets).

„Vaikščiojant po Paryžių fotografavimo sąlygos buvo gana prastos. Niūrus ruduo, apsiniaukę, krapnojo smulkus lietus ir jau vakarėjo. Bandydamas išnaudoti fotografavimui nepalankų orą išraiškos priemone pasirinkau „Notre Dame“ katedros atspindį baloje. Atspindys katedrai suteikė daugiau mistikos. Fotografuota su „Sony DSC-W1“ „muiline“, ISO 100, F2.8, 1/60 sek., plačiausias kampas. Fotoaparate buvau nustatęs, kad nuotraukos būtų iškart nespalvotos. Kompiuteryje pakoregavau tik šviesumą ir kontrastą.
Jurijaus Azanovo nuotr..  
Jurijaus Azanovo nuotr..


HDR

Kai kurios nuotraukos patraukia akį savo spalvų tonais, sodrumu ir detalumu. Dažnai jos atrodo siurrealistinės ir aiškiai kažkaip apdorotos. Yra visokių apdorojimo būdų, tačiau vienas jų tikrai įdomus – HDR (plataus dinaminio diapazono atvaizdai). „Teisingas“ HDR daromas bent iš trijų nuotraukų, nufotografuotų nustačius skirtingas ekspozicijas. Tam tiks ir saugi 2–3 EV žingsnių serija (angl. bracketing). „Klastotas“ HDR daromas iš vieno RAW failo, ekspoziciją koreguojant programinėmis priemonėmis. Tai įmanoma, nes RAW faile yra daugiau informacijos nei galutiniame apdorotame JPEG vaizde. Jei fotografuojate „saugią“ seriją, naudokite trikojį, kad nuotraukos nesiskirtų viena nuo kitos. HDR nuotraukoms gaminti  puikiai tinka „Essential HDR Community Edition“ programa.  Šį darbą galima padaryti ir „Photoshop“.

Alternatyvi technika

Jei norite parodyti žinomas vietas kitaip, imkitės alternatyvios technikos. Šiais laikais klasikinė fotografinė juostelė jau gali būti laikoma alternatyva. Labai išpopuliarėjo lomografija – fotografavimas juostele su senomis prastos kokybės „muilinėmis“, kurios pirmtakas yra dar Stalino laikais sukurtas LOMO fotoaparatas. Kuo senesnis fotoaparatas, tuo geriau. Lomografijos atmaina galima pavadinti mobilografiją – fotografavimą mobiliuoju telefonu. Ar žinojote, kad galite įsigyti keičiamojo židinio nuotolio objektyvų ar teleobjektyvų, pritaikytų mobiliesiems telefonams?
Dar viena alternatyvi atšaka – pinhole fotografija. Vaizdas gaunamas fotojuostelėje ar tiesiai ant fotopopieriaus. Fokusuojama ne objektyvu, o mažyte skylute (angl. pinhole – smeigtuku pradurta skylutė). Išlaikymas būna ilgas, nes šviesos patenka labai mažai.
Ypatinga pinhole versija yra soliaografija – fotografija, kurios išlaikymas gali trukti pusę metų ir daugiau. Į dėžutę įdedamas fotopopieriaus gabalėlis ir jame vaizdas išryškėja be jokių ryškalų. Kadangi išlaikymas trunka dienas ar net mėnesius, soliaografijoje matyti danguje brėžiamas saulės kelias.
Kelionės metu ant viešbučio palangės galite kelioms dienoms palikti tokią dėžutę ir parsivežti tenykštės saulės pėdsaką.

„Nuotraukos darytos praėjusių metų spalį Paryžiuje. Fotografavau tarybiniu fotoaparatu „Lomo lc-a“ su 2001 m. pasibaigusio galiojimo juostele „Revue 200“. Dariau tik dvigubas ekspozicijas, laikydamasis lomografijos principų. Vaizdus fiksavau nuo ryto iki vakaro, nepaisydamas kompozicijos, išlaikymo ir atstumų iki fotografuojamų objektų (tam naudojami veidrodiniai fotoaparatai). Nuotraukoms apdoroti rinkausi „Photoshop“ programos „Contrast“ ir „Level“ funkcijas.
Roberto Švelniko nuotr.  
Roberto Švelniko nuotr.  


Patarimas
Keliautojams norėčiau patarti be skaitmeninio fotoaparato pasiimti ir kokį juostinuką, kad ir plastikinį už kelis litus, ir tikėtis nenuspėjamų rezultatų.
Robertas Švelnikas

Gyčio Skudžinsko nuotr.  
„Kelionėse paprastai nebandau įgyvendinti kūrybinių sumanymų, nes rimtam meniniam projektui dažniausiai pritrūkstu laiko. Kita vertus, visuomet įdomu išbandyti kokią nors strategiją. Vykdamas į Londoną ir vartydamas žemėlapį pastebėjau begalę tiltų, jungiančių abu Temzės krantus. Čia pat ir daugelis svarbiausių turistinių objektų. Nusprendžiau fiksuoti pačius tiltus, o masiškai reprodukuojamus įžymius statinius palikti antrame plane. Buvau girdėjęs apie Londono rūką – jis leis man palikti tarsi iš atminties išnyrančius turistinio objekto kontūrus, pamaniau. Šiam įspūdžiui sustiprinti pasirinkau „pinhole“ kamerą. Dažniausiai fotografuodavau dieną, bet buvo gruodžio pabaiga, šviesa labai minkšta ir dar rūkas. Ekspozicijos laiką teko ilginti, o tai „pinhole“ technikoje sumažina paprastai labai ryškų vinjetavimą (tamsėjimą kadro kraštuose). Fotografuota su „Zero images 2000“ kamera ir „Kodak Portra 160“ juosta. Kompiuteriu vaizdas neredaguotas.

Patarimas
Keliaujant svarbiausia atsispirti pagundai nufotografuoti dar vieną atviruką. Dažnai anksčiau sukurtos pagrindinių lankomų objektų fotografijos keliautojui nebeleidžia pačiam patirti atradimo džiaugsmo. Bet net patys keisčiausi rakursai ir pačios kvailiausios idėjos gali išlaisvinti gebėjimą pamatyti.
Gytis Skudžinskas

Parsivežkite iš kitos kelionės įdomių ir gražių nuotraukų. Kai jas rodysite, atsiminkite: jei tenka pasakoti ir aiškinti, kas matyti nuotraukoje, ji nėra gera. Tai nereiškia, kad tokių nuotraukų nereikia. Tiesa ta, kad dažnai jos būna įdomios tik  fotografui. Idealu, jei galite parodyti 10–20 kelionės nuotraukų. Žiūrėti daugiau yra nuobodu. O iš kelių šimtų galite atsirinkti tik pačias geriausias.
Saulius Pakrijauskas

Komentarai
Turinys
  • tomasgriusis
    tomasgriusis 
      2012.07.28, 09:48, vertino: Gerai, , rašė:
    Įdomus, įkvepiantis straipsnis
  • anzelmas
    anzelmas 
      2012.07.28, 23:04, rašė:
    Dėl šių patarimų pirkau FOTO žurnalą (beveik prieš metus). Tikrai naudinga info ;)

    Visiems patariu fotografuoti kelionės nesklandumus-nuotykius, vėliau padės atgaminti nuotaiką ir pasitenkinimo džiaugsmą įveikus negandas :)
  • Badas
    Badas 
      2012.07.30, 09:48, rašė:

    Labai svarbus punktas, jog po keliones reikia atrinkti tik nedidele dali geriausiu foto. Ta verta stipriau akcentuoti. Ir dar pridurciau, jog nereikia ilgai atidelioti su atranka, nes paskui tingesis.
    Tik nebuciau toks grieztas del nuotrauku skaiciaus, jei atostogos truko savaite, tai ir simtas nuotrauku nera per daug (aisku, jei buvo vaizdu, o ne pliaze guleta).

  • eFoto redaktorius    2012.07.30, 10:40, rašė:
    taip. pridurčiau, kad labai verta ir fotoknygą atsispausti. tada turi tikra dokumenta kad kazkur buvai :) tai truput kainuoja, bet visgi tai labai nedidelė kelionės išlaidų dalis. na ir privercia fotkes atrinkti :) tikras daiktas rimčiau nei dar viena nuotraukų papkė kompe
  • VILMA ŽUTAUTIENĖ
    VILMA ŽUTAUTIENĖ 
      2012.08.25, 11:11, rašė:
    aš visada bent po 200 nuotraukų pasidarau į albumą. Būna sunku atrinkti iš 1000 :) Bet žymiai mieliau vartyti albumą nei žiūrėti į kompiuterio ekraną. Visada aprašau nuotraukų nugarėlėse vaizdus, fotografavimo laiką, vietą ir pan. O po to verti... net po 15 metų viskas būna "šviežia".
  • kkd444
    kkd444 
      2015.04.03, 22:35, rašė:
    Nesenai radau įdomią programą - tinka žvaigždėtam dangui fotografuoti, bet ir šalinti šešėlius, kurie trukdo matyti šviesų vaizdą. Padarius kokias 5 nuotraukas iš eilės lieka tik šviesus vaizdas- katedra, rūmai ar gatvė- visa kas šviesu ir nejuda. Tai StarStax

  fotobites.lt siūlo  20% nuolaidą Ekspres fotoknygoms!

Šį mėnesį Kokybiška spauda Asmeniniai įspaudai

Jūsų komentaras

Rašyti komentarus gali TIK užsiregistravę eFoto.lt dalyviai. Užsiregistruoti