Fotografo svetainė: 10 praktiškų patarimų
2010.07.01  Straipsniai:  FotografijaŽurnalas FOTO    108 23298
 
www.zavifoto.lt  
Jeigu esate pradedantysis fotografas (galbūt jau pažengęs) ir ruošiatės kurti savo internetinį veidą, šis straipsnis kaip tik jums. Pabandysime patarti, kaip kurti komercinę fotografo svetainę. Kai kurie patarimai yra universalūs, t. y. tinkantys visoms komercinėms svetainėms. Kandžiai, bet vedini draugiškų paskatų, įvertinome ir kelias fotografų svetaines. Tikimės, kad kolegos fotografai nesupyks už kritiką ir pasinaudos vienu kitu patarimu ar pastabėle.


Atpigus skaitmeniniams veidrodiniams fotoaparatams, kaip grybų po lietaus pradygo naujų fotografų, siūlančių savo paslaugas. Vieni geresni, kiti blogesni, tačiau visi jie stengiasi rasti savo nišą ir prisistatyti potencialiems klientams. Šio amžiaus pradžioje pats geriausias būdas save reklamuoti – pateikti darbų internete. Deja, neaišku dėl kokių priežasčių dauguma fotografų nepasirūpina gera, juos unikaliai pristatančia interneto svetaine – taip, kad užklydęs potencialus klientas niekur kitur nepabėgtų. Gal daugelis fotomenininkų skrajoja padebesiais ir neišmano (net nenori išmanyti) kai kurių techninių subtilybių.


Patarimas Nr. 1: kurkite svetainę

Taip, būtent nuo to reikia ir pradėti. Nėra nieko labiau apgailėtino už fotografą, dirbantį pagal verslo liudijimą, savo darbus pristatantį „Picasa Web“, „Fotki“ ar „Flickr“ viešosiose galerijose. Čia beveik tas pats, kaip solidžiai įmonei sakyti, kad juos galima rasti internete, jeigu apie įmonę buvo publikuotas straipsnis „Delfi“ portale. Jei jau ruošiatės pristatyti savo darbus, nusiteikite skirti laiko ir pinigų komercinės svetainės kūrimui. Apskritai labai svarbu suvokti, kad fotografo interneto svetainė – tai ne pavyzdinių nuotraukų galerija. Tiksliau, ne tik galerija. Tai ir jūsų asmeninis prisistatymas, ir savireklama, ir klientų valdymo bei viliojimo priemonė.

Patarimas Nr. 2: geras dizainas

Visų pirma geras dizainas – ne tik puiki išvaizda. Po šiuo žodeliu slypi kur kas daugiau. Nors daugumai žmonių kažkodėl šis žodis asocijuojasi būtent su išore. Interneto svetainės dizainas – savitas mokslas. Išvaizda yra viena jo dalių. Gera išvaizda – tai ne juodas fonas su žaliomis raidėmis. Svetainė turi atrodyti estetiškai, subtiliai ir kokybiškai. Kita dizaino dalis – svetainės patogumas. Vartotojui turi būti paprasta rasti nuorodas, meniu, kategorijas ir jomis naudotis. Jei svetainės tvarka aiški jums, kaip fotografui, tai dar nereiškia, kad ji bus suprantama eiliniam klientui.
Nebūtina palikti palikimo dizaineriui, kad sukurtumėte savo svetainės koncepciją. Pats geriausias būdas pradėti kurti būsimos svetainės vaizdą ir pojūtį – pasinaudoti popieriumi ir pieštuku. Ir netgi spalvotais pieštukais ar flomasteriais. Tai tikrai padeda. Ranka pieštas piešinys „eina iš širdies“.
Taip pat peržiūrėkite konkurentų svetaines. Atsirinkite tai, kas jums patinka, įsidėmėkite, kas atrodo prasta. Po saule nieko nauja, peržiūrėję penkiasdešimties fotografų svetaines tikrai susirinksite nuotrupų bagažą, iš kurių sudėliosite savo norimą vaizdą.
Jeigu pats nesate interneto svetainių specialistas, reikalaukite, kad jūsų svetainė būtų sparti ir patogi. Kuriant išvaizdą svarbu atsižvelgti į puslapio paleidimo greitį, visi dizaino elementai neturėtų užimti kelių megabaitų.
Dar viena pastaba apie išorę. Labai įspūdingai atrodančios svetainės kartais kuriamos „Adobe Flash“ technologija. Iš patirties galiu pasakyti – kad ir kokia įspūdinga būtų išvaizda, vartotojus greitai pradeda erzinti nestandartiniai „Flash“ veiksenos modeliai. Neveikia naršyklės „Pirmyn/Atgal“ mygtukai, teksto negalima nusikopijuoti, neleidžiama išsisaugoti norimos nuotraukos. Tai nepatogu.

Patarimas Nr. 3: kokybiškas svetainės įdėjimas

Įdėti svetainę į internetą (angl. hosting) kainuoja. Jeigu nenorite skirti daug pinigų, bent pasidomėkite, kuris paslaugos tiekėjas yra patikimas ir kokybiškas. Nėra nieko blogiau už lėtai ir su pertrūkiais veikiančią interneto svetainę. Žinoma, iš dalies svetainės kokybė priklauso ir nuo dizaino, bet didelės reikšmės turi ir įkėlimas. Dėl kainos kartais tikrai verta pasidomėti užsienio paslaugų tiekėjais – vartotojams nesvarbu, kur fiziškai yra pati svetainė. Nebent dėl skirtingos namų linijos spartos Lietuvoje ir užsienyje. Patartina iš anksto pasidomėti tiekėju, pasiskaityti vartotojų atsiliepimų, išsiaiškinti kainas. Kaip ir visur, jeigu kaina labai viliojanti, gali nukentėti paslaugos kokybė. Ir ne tik greičio atžvilgiu. Gali nuvilti klientų aptarnavimas, netvarka, įrangos atnaujinimas.

Patarimas Nr. 4: nepainiokite darbo su asmeniniu gyvenimu

Pasirūpinkite, kad jūsų el. pašto adresas nebūtų mano-fotostudija@hotmail.com. Jūsų darbo el. pašto adresas turi būti unikalus. Tad įsigiję domeną www.mano-fotostudija. lt, susitvarkykite ir el. paštą, jis galėtų būti, tarkime, fotografas@mano-fotostudija.lt. Kontroliuokite savo veiksmus ir pasistenkite neparašyti laiško iš „neteisingos“ pašto dėžutės klientams – tai svarbu tuo atveju, jeigu naudojate vieną el. pašto programą ir kelis el. pašto adresus. Tas pats patarimas galioja ir telefono numeriui. Nėra malonu tampytis du telefono aparatus, bet darbinį savaitgaliui galėsite pamiršti namuose ir išjungti. Arba įsigykite specialų aparatą, į kurį galima įsidėti dvi SIM korteles.

Patarimas Nr. 5: pasirūpinkite savo tinklalapio kalba

Dar vienas baisus dalykas iš pažiūros solidžiose interneto svetainėse – gramatinės ir stiliaus klaidos. Ne visi mes esame apdovanoti gebėjimu sklandžiai reikšti mintis raštu, bet tai nereiškia, kad jūsų komercinė svetainė nuo to turi nukentėti. Jei rūpinatės savo tekstu, bent patikrinkite gramatiką teksto procesoriuje (pvz., „Microsoft Word“ ar „OpenOffice Writer“) arba naršyklėje. Stiliaus klaidas gali padėti ištaisyti šios srities specialistas ar koks pažįstamas, turintis rišliosios kalbos dovaną. Ypač svarbu pasirūpinti tinklalapio kalba, jei jo kalba nėra gimtoji.

Patarimas Nr. 6: kas tinka viskam, netinka niekam

Pasitaiko, kad savimi nepasitikintis, gal kiek godus pradedantysis fotografas nori užimti kuo daugiau nišų ir griebiasi visų darbų: „fotografuoju, filmuoju, montuoju ir maketuoju vestuves, krikštynas, kuriu produktų ir reklamines iliustracijas, siūlau gražius peizažus ir stulbinančias makronuotraukas jūsų vidaus interjerui papuošti, darau pristatomąsias nekilnojamojo turto fotografijas, kuriu tinklalapių dizainą ir piešiu šaržus“. Ir visos pavyzdinės iliustracijos bei šiaip „gražios nuotraukos“ – vienoje svetainėje. Pirmasis įspūdis pamačius tokią universalią makalynę – atmetamoji reakcija. Kai kurie dalykai tarpusavyje visiškai nedera. Jeigu tikrai dirbate visu tempu bent dviejose srityse – nepagailėkite lėšų ir įsigykite du domenų vardus ir dvi atskiras svetaines. Turinio valdymo sistema gali būti viena, tačiau turinys ir domenų išvaizda turėtų būti rodoma skirtinga. Blogiausiu atveju galite sukurti pradinį puslapį, nukreipiantį arba į vieną, arba į kitą sritį.
Ypač svarbu savo svetainėje nerodyti darbų, kurie nesusiję su pateikiama sritimi. Jei fotografuojate portretus, nedemonstruokite automobilių ar architektūros nuotraukų, net jeigu jos tikri šedevrai.

Patarimas Nr. 7: tapatumas

Norite konkuruoti – privalote išsiskirti. Ir ne tik savo darbais. Mąstykime blaiviai – yra daug gerų fotografų. Labai gerų vos vienas kitas. Tačiau net ir fantastiškas fotografas liks nepastebėtas, jei jo braižas nebus atpažįstamas. Pirmas svarbus dalykas išskirtinumui atskleisti – logotipas. Šis mažas ženkliukas yra kertinis identifikavimo akmuo. Jis turi būti jūsų svetainėje, ant vizitinių kortelių, ant studijos sienos, durų, taip pat ant marškinėlių. Galite pasidaryti isegamą ženkliuką. Gal ne kiekvienas pamąstys apie tai, kad studijos ir interneto svetainės spalvos turi derėti. Jei jūsų studijoje vyrauja geltona spalva, nespalvinkite interneto svetainės žaliai. Žmogus turi jausti spalvų dermę. Jeigu klientas atėjęs į studiją pajus „déjà vu“, tai bus puikiausias įvertinimas.

Patarimas Nr. 8: geriau mažiau, bet kokybiškiau

Pradedantiesiems gali būti sunku surinkti pakankamą kiekį pavyzdinių darbų. Tačiau nepasiduokite pagundai sudėti prastų darbų. Geriau įkelkite keletą tikrai gerų nuotraukų. Jei jaučiate, kad sunku objektyviai įvertinti savo darbus, paklauskite pažįstamų nuomonės: kurie geri, o kurie šiaip sau. Atsižvelkite ir į JPEG formato kokybę, pažymėkite kiekvieną atvaizdą logotipu. Tik demonstracinių pavyzdžių nesugadinkite įstrižomis autorinių teisių juostomis. Tai, kas skirta reprezentacijai, – jau nėra jūsų, tad pasitenkinkite mažu tekstu kampe.

Patarimas Nr. 9: galvokite apie klientus, o ne apie save

Vaizdžiai tariant, potencialiems klientams – būsimoms mamoms, vestuvininkams ar reklamos užsakovams visiškai nerūpi, kokią „Ligh-troom“ versiją naudojate, kokia jūsų studijos įranga, kokie jūsų religiniai įsitikinimai apie „Apple“ ar PC. Tai visiškai neįdomu. Žmonėms reikia paprastų dalykų – darbų pavyzdžių, paslaugų ir jų kainoraščio bei kontaktinės informacijos.
Darbų pavyzdžių turi būti pakankamai visoms temoms apžvelgti. Iš kiekvienos srities derėtų pateikti ne mažiau kaip dešimt nuotraukų. Optimalus skaičius yra 10–30 – tiek sumažintų atvaizdų galima įkelti į vieną puslapį. Žmonės nemėgsta galerijų per kelis puslapius. Pažiūrės pirmą, gal dar antrą, o paskui pavargs.
Paslaugos turi būti apibrėžtos aiškiai ir tiksliai. Jei paskelbsite, kad už tam tikrą kainą darote nuotraukų koliažą ir įvardysite jo dydį, bet pamiršite paminėti didžiausią nuotraukų kiekį, klientas gali užsimanyti koliažo ir iš dvidešimties nuotraukų.
Kontaktinė informacija taip pat turi būti išsami ir tiksli. Jeigu jūsų iškaba nėra regima iš gatvės, nepamirškite įdėti tikslaus žemėlapio ir paminėti, kad ant jūsų durų yra užrašas ar logotipas – įvardykite skiriamuosius bruožus. Tai ypač svarbu klientams, jei jūsų ieško tamsiu paros metu (nebūtinai naktį, žiemą anksti temsta). Nepamirškite paminėti, kokiame mieste yra jūsų studija. Labai blogą įprotį turi didžiųjų miestų, ypač sostinės, fotografai – jie įsivaizduoja, kad gatvės pavadinimo ir namo numerio pakanka. Savanorių prospektas yra ir Vilniuje, ir Kaune. Kaip ir daugybė kitų gatvių. Be to, kontaktinę informaciją smulkiu šriftu įdėkite tinklalapio šone, kad ji būtų matoma kiekviename puslapyje, o ne tik skiltyje „Kontaktai“. Būna atvejų, kai kontaktinė informacija kažkodėl dedama skiltyje „Apie“. Tai didelė klaida. „Apie“ ir yra „apie“ – apie fotografą, apie studiją, apie dar kažką.

Patarimas Nr. 10: nesenkite morališkai

Štai susikūrėte puikaus dizaino svetainę – ir gražią, ir patogią vartotojui. Įkėlėte puikių darbų pavyzdžių. Ir pamanėte, kad darbas jau padarytas? Deja... Čia tik darbo pradžia. Darbus reikia nuolatos atnaujinti. Informaciją papildyti. Išvaizdos šablonus bent kas porą metų pakeisti – jei ir ne iš pagrindų, tai bent nuolatinius skydelius. Tinklalapiai greitai sensta morališkai. Jei mėgstate rašyti, galite svetainėje pildyti profesinį tinklaraštį. Taip pat galite užsivesti viešą profilį „Facebook“ – tai puiki vieta nemokamai (!) reklamai.
Atidžiai sekite rinką. Jei manote, kad pajėgiate konkuruoti kaina, – nenusipiginkite. Gal ir pritrauksite klientų, kuriems tikrai stinga pinigų. Bet žmonės linkę manyti, kad aukšta kaina suteikia ir aukštos kokybės garantą. Net ir labai vidutiniškai gyvenančios šeimos nepagaili pinigų profesionalų fotosesijai. Tad jeigu norite pasiūlyti tikrai žemą kainą, argumentuotai aprašykite, kaip ir kur sutaupote ir kodėl nuo to nenukenčia kokybė.

Paskutinis patarimas...

Kurkite savo interneto erdvės kampelį su meile. Nepagailėkite jam laiko. Net jei visiškai nieko nenutuokiate apie technologijas – pasidomėkite jomis. sunku menininkui prisiversti nusileisti ant žemės, bet kartais tenka tai padaryti. galima pasielgti priešingai – tikslingai išlieti nežabotą kūrybinę energiją ir sukurti šimtaprocentinį išskirtinumą užtikrinsiantį tapatumą. sakoma, jeigu kamuoja liga – reikia tapti pusiau gydytoju. jei turite interneto svetainę – teks tapti pusiau interneto svetainių dizaineriu, programuotoju ir administratoriumi.

Svetainių aptarimas

www.mikasbinkis.lt – mėgėjas ar profesionalas?

www.mikasbinkis.lt  
Panagrinėkime kolegos svetainę. Ir sudirbkime į miltus (autorius šypsosi). Kadangi jos kūrėjas skelbiasi esąs laisvai samdomas fotografas, taikykime straipsnyje išvardytus reikalavimus.
Pirmas kliūvantis dalykas – išvaizda. Juodas fonas gražu, tekstas įskaitomas, bet kai fonas papilkėja, ypač ilgesniuose straipsniuose, sunkiau skaityti.
Antrasis – paslaugos. Jų nemažai, tačiau neaišku, ar į tą darbą žiūrima rimtai – kainoraščių nėra. Be to, paslaugų įvairovė ganėtinai didelė, nėra aišku, kuriai teikiama pirmenybė. Greičiausiai fotografijai, tačiau kokiai? Bent aišku, kad tikrai ne vestuvinei.
Trečiasis – och, kaip baisu, el. pašto adresas @gmail. com. Na, jei jau yra mikasbinkis.lt, tikrai galima susikurti padorų, komercinį el. pašto adresą. ketvirtasis – adresatai paminėti prie paslaugų ir skiltyje „apie“. Tai neintuityvu. Be to, prie paslaugų paminėtas tik el. pašto adresas.
Įvertinimas: 6/10

www.bird.ph – kas, kur, apie ką?

www.bird.ph  
Ši nuoroda iš efoto.lt profesionalių fotografų skilties. Bet jeigu tai reprezentacinė svetainė, sunku pasakyti, ar ji iš viso reikalinga. problemos prasideda nuo pirmojo puslapio. Jis, žinoma, įspūdingas. kažkur išbarstytos smulkios nuorodos, juodi paukščių siluetai. Viskas kažkodėl angliškai – ar mes taip nosį riečiame, kad nenorime rašyti gimtąja kalba?
Portfolio – net ne galerija, o keli atsisiųsti skirti PDF failai. Internetas šiais laikais spartus, bet jeigu yra svetainė, ji turi atlikti savo funkciją. Adresatai – vidury puslapio, atsainiai ir kreivai numestas el. pašto adresas. Iš pradžių net neįmanoma suprasti, kokias paslaugas siūlo ši svetainė. Paskui pamažu pradeda aiškėti – vestuvės, portretai (be pavyzdžių), asmeninės (ką tai reiškia?) ir reklamos.
Kitaip sakant, svetainei pagailėta laiko. Na, trūkumus šiek tiek atsveria vedamas tinklaraštis, bet jame visos nuotraukos sugrūstos į vieną ilgą puslapį. derėtų prie įrašo antraštės pridėti vieną dvi nuotraukas, o kitas slėpti pačiame įraše. Beje, ir tinklaraščio nuorodos nėra draugiškos paieškos varikliams. dar yra viešas „Facebook“ profilis, kuris padeda bendrauti su potencialiais klientais. Tačiau profilio nuotrauka (tiksliau, dvi) tikrai nenuteikia palankiai. atleiskite, mielieji, tokios fizionomijos tikrai neatrodo patraukliai, greičiau primena siaubo filmą.
Įvertinimas: 1/10

www.evitafoto.lt – tobula!

www.evitafoto.lt  
Štai dar viena svetainė iš efoto.lt. puiki svetainė. Visomis prasmėmis. paieška aiški, išvaizda subtili. kontaktine informacija galima naudotis visą laiką, jos neįmanoma pražiopsoti. džiugu, kad yra įdėtas „skype“ adresatas ir žyma, ar fotografai yra „ant ryšio“. domenas išnaudojamas tikslingai, tiek svetainei, tiek komerciniams el. pašto adresams. paslaugų spektras aiškiai apibrėžtas, gal trūksta tik reklaminės fotografijos pavyzdžių. matyti, kad svetainė skirta žmonėms fotografuoti. daug dėmesio skiriama verslui – tai rodo galimybė įsigyti dovanų kuponą. kainos tikrai nėra pačios žemiausios, panašu, kad fotografai jaučia savo vertę. kitaip sakant, nėra prie ko prikibti. Visiškai „teisinga“ komercinė svetainė. Tiesa, už akių užkliuvo užrašas apačioje – © 2008. Jeigu svetainė iš tikro taip seniai paskutinį kartą atnaujinta, nėra gerai. Na, gal čia tik mažas netikslumas.
Įvertinimas: 10/10

Saulius Pakrijauskas

keywords: tinklapis, tinklalapis, site

Komentarai
  • Netingiu
    Netingiu 
      2010.07.01, 01:03, rašė:
    Hm.. permetus akim ir sutinku ir ne ;) Ryt reiks giliau įsigilinti, nes pačiam pribrendo reikalas.
  • 15 čigonų
    15 čigonų 
      2010.07.01, 02:06, rašė:
    Textas super, pateikta labai gražiai, protingai, smagu skaityt, išgirdau nenuvalkiotų dalykų. Nu bet jei evitafoto puslapį galima vadint tobulu ir rašyt 10 balų? Jūs turbūt juokaujat, vien į efoto narių puslapius pažiūrėjus šitas jau 6 maksimum vertas. Jokiu būdų į tokį negalima lygiuotis. Ar čia vip būdas reklamuotis? :)
  • Vil
    Vil 
      2010.07.01, 02:33, rašė:
    O kur Zavifoto.lt aptarimas? :)))
  • TMFoto
    TMFoto 
      2010.07.01, 21:46, rašė:
    Superine svetaine:) +++ Tikrai ispudingesne ir daug kartu geresne uz ta "tobula":)
  • Vil
    Vil 
      2010.07.01, 23:00, rašė:
    Jė, patinka :)
  • Leo R.
    Leo R. 
      2010.07.02, 08:37, rašė:
    Įspūdingumas ir kokybė - skirtingi dalykai. Straipsnyje nagrinėjami būtent kokybės aspektai - kaip pateikti informaciją, kaip ją skirstyti. Zavifoto tikrai gražiai atrodo, nors informacijos pateikimo prasme tos bėgančios galerijos šiek tiek kritikuotinos - jei potencialus klientas nori pasirinktinai peržvelgti nuotraukas, o ne visas iš eilės - tokios galimybės neturi.
  • DictumFactum
    DictumFactum 
      2010.07.02, 00:41, rašė:
    Labai, labai, labai.

    Turinys, pateikimas. 10/10
    Ypač Apie skiltis : ) Įdomus žmogus.
  • 15 čigonų
    15 čigonų 
      2010.07.02, 01:19, rašė:
    Prasileidau kažkaip kolegos neįvertinęs :) Viskas paprasta ir aišku (kaip ir turėtų būt), be prikuntasų. Tik keletas smulkmenų, kurios neptiko asmeniškai man, gal tik man o gal i pats atkreipsi dėmesį. Blog'as galėtų atsidaryt naujame tab'e, neskaičiau apie patį nes ten atsidarė dalis dyyyydelė rašliava :) Bo nedaskaičius pirmo sakinio galo tas "nerašysiu ir nesigirsiu bet vat prirašiau". Čia tokie vartotojiški pastebėjimai, o trečias, kaip truputį suprantančiam, užkliuvo tas nuvalkiotas autoviewer'is, kaip ne pirmą ir tirkai ne paskutinį kartą matau, taip popigiai atrodo (tik niekad negooglinau ar yra kieno nors kito panašus sprendimas), bet įtariu žmogui kuris ieško fotografo nei šilta nei šalta ar ten autovieweris ar koks skriptas ar dar kokia velniava :)
  • Vil
    Vil 
      2010.07.02, 01:35, rašė:
    Dėkui! Rudeniop bus v2.0 :) Ten tikimasi šį tą patobulinti. Dėl rašliavos, tai pamėgink perskaityt - gal pakeisi nuomonę :) ten labai paprastai ir nuoširdžiai be jokių diplomų, pasiekimų vardinimo ir mušimo sau į krūtinę "koks aš geras fotografas" :)
  • 15 čigonų
    15 čigonų 
      2010.07.02, 01:52, rašė:
    Aš mintį suprantu ir tikiu kad ne mėlšo prirašyta, gal ir prisiversiu, bet dabar knyga geriau :D
  • eKG
    eKG 
      2010.07.01, 04:06, rašė:
    Na dėl Binkio tinklapio įvertinimo maždaug sutinku. Dėl bird.ph visiškai nesutinku. Šį tinklapį pats įvertinčiau 8, nes pdf'uose nuotraukos per mažos raiškos. Tačiau dizainas - tikrai labai geras. Evitafoto. :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D Mano vertinimas - 2. Eilinis, nuobodus, užgriozdintas, visiškai neoriginalaus dizaino puslapis. Primena tam tikrą konvejerį - "ateikit ir aš jus tuoj per 20 min... Nuotraukas galėsite atsiimti po valandos..." Norėčiau pabrėžti, kad vertinu patį puslapį, o ne Evą, nes jos net nepažįstu ir net nesu nieko apie ją girdėjęs. Šiaip patarimai tikrai geri. Tačiau esminis faktorius - atramos taškas - tai segmentas, į kurį fotografas orientuojasi. Puikiai žinau fotografų, kurie savo nuotraukas deda į savo blogus, net ne puslapius, o kiekviena  nuotrauka kainuoja gal net dvigubai daugiau nei visa tos Evos konvejerinė fotosesija. Nedarysiu reklamos, bet net Lietuvoj yra keli fotografai, kurie nuotraukas yra sudėję į blogus, ar prastokus puslapius, o nuotraukų paklausa milžiniška - kaina taip pat. Iš šitų trijų samdyčiau tik paukščius, nes puslapis kalba apie originalų jo savininką.
  • GOST
    GOST 
      2010.07.06, 18:20, rašė:
    Sakyčiau straipsnis išverstas, o vertėjas pabandė pakritikuoti lietuviškas svetaines, bet deja smarkiai susimovė vertindamas :-)
  • you can call me betty
    you can call me betty 
      2010.07.12, 00:43, rašė:
    Ačiū už palaikymą. Siurprizas buvo straipsnyje atrasti savo puslapį. Iš jo aptarimo ir komentarų supratau, kad kurdama 100% pataikiau su tiksline auditorija. Smagu.
  • likeris
    likeris 
    nesiseka
      2010.09.07, 19:58, rašė:
    pauksciu dizaina pavadinciau "varganu".
    bandyta padaryt estetini ir minimalistini, bet gavosi varganas. paprastai taip atsitinka kai truksta ziniu. zmones estetika ir minimalizma isivaizduoja balta. taip tai tiesa. bet viska sugadina grafiniai neapgalvoti elementai. ore kybanti linija(perstora), sriftas kazkokio dydzio - nei didelis nai mazas, taip yra todel, kad nera tinkamu proporciju tarp linijos ir srifto, yra padriki atstumai. velaiu uzsikrauna keturios nepagrystas nuotraujkos. KAM JOS? jei jos neaktyvios... pasigrozejimui kol siunciasi pdf? vartotojui svarbu iskart matyti Jusu darbus, o shios nuotraukos yra vos iziurimos (jokios pagarbos klientui). geriau viena didesne nei keturios mazos, nepamirskit kad tai susije su fotografija. matmenys cia vaidina dideli vaidmeni. ir kam reikalingas tas shrifto pasvirimas? ka jis jums ar mums duoda?

    matot kiek man atsirado klausimu. reikia daryti taip kad vartotojas uzuot uzdavinejas sau klausimus, ziuretu jusu portfolio :D yra pilna puikiausiu svetainiu. nereikia ten jokiu menu. surenki adresa ir ISKART ziuri darbus. pateikimas kuo paprastesni, subtilesnis tuo didesnis pliusas!

    galu gale straipsnis geras, bet tas "tobulas" pavyzdys tai net nenoriu pradet gilintis :DDD gal teksto autorius pats galejo biski daugiau laiko skirt analogu parinkimui ;)

    mano patarimas - iskokit analogu uzsienio svetainese ;) tiesiog skirtik tam laiko. ir apgalvokit navigacija, kad netektu nosies krapstyt belaukiant PDF :)
  • eKG
    eKG 
      2010.07.01, 04:15, rašė:
    Efoto tinklapį už žinučių iškraipymą ir paties tinklapio nestabilumą, bei išsikraipymus, kurie stebimi su visomis naršyklėmis, vertinu silpnu 2. Panašiai kaip ir Evos tinklapį su tokiu pačiu fonu. Kur dingo pastraipos mano komentare? Nebėr... Ir kaip nesusinervinsi, kai komentaras tampa krūva? Anksčiau to tikrai nebuvo.
  • LittleAnna
    LittleAnna 
      2010.07.01, 09:46, rašė:
    Shift+enter turėtų pagelbėti.
    Man veikia : )
  • eKG
    eKG 
      2010.07.01, 14:00, rašė:
    Geras!!! Veikia! Super! Dėkui už info. Dabar svarbiausia, nepamiršti. (-:
  • rookie (išsitrynęs)    2010.07.01, 12:11, rašė:
    ahum, savitas pokytis, kurį irgi pastebėjau. erzinantis.
  • satyv
    satyv 
      2010.07.01, 12:41, rašė:
    Siūlau nesinervinti, o pačiam padaryti tobuliau nei Efoto ir tada nereiks čia rašinėti

    peace ;)
  • eKG
    eKG 
      2010.07.01, 13:58, rašė:
    Efoto yra produktas. Aš esu vartotojas.
    Duona yra produktas. Aš esu vartotojas. Atsinešęs namo supelėjusią duoną aš nesakau - "Nu viskas, nuo šiol duoną kepsiu pats!!!", o jei turiu laiko, grąžinu tą duoną pardavėjams ir pasiimu kitą, o jei trūksta laiko, išmetu ir daugiau tokios duonos neperku. Jei nepatiko klounų pasirodymas, juk neisiu registruotis į klounų kursus... Tiesiog kiekvienas žmogus turi teisę į "nepatiko", o vartotojų "nepatiko" veikia dvejopai - protingus paslaugų tekėjus verčia tobulinti paslaugas, o kvailesnius varo link bankroto.
    Šiuolaikinė visuomenė yra paremta darbų pasidalinimo principu.
  • satyv
    satyv 
      2010.07.01, 17:37, rašė:
    Pirma - internete dažniausiai visa informacija nemokama (skirtingai nei duona parduotuvėje), tad kažkiek nemandagu "rašyti" dvejetą visam Efoto.lt už kažkokią mažą trūkumą šioje patogioje komentarų formoje. Beje, to trūkumo faktiškai kaip ir nėra.
    Antra - nieko nėra tobulo, visada atsiras toks, kuris sugalvos prie ko priskibti. Aš siūlau pirma parodyti geresnius pavyzdžius, nei kad kažką teoriškai teigti.
  • eKG
    eKG 
      2010.07.01, 22:04, rašė:
    Na jei aš visą efoto vertičiau 2, tai manęs čia nebūtų. Aš kalbu apie konkretų dalyką - interfeiso draugiškumą, patogumą, užbaigtumą, originalumą.
    Efoto tinklapyje publikuotas straipsnis, kurio autorius kažkieno tinklapį įvertina 1, o aiškiai pagal šabloną už 1 dolerį darytą saitą vertina 10. Tai kodėl gi nemandagu įvertinti efoto dizainą? Žinau, kad šis dizainas yra tarpinė versija, tačiau vertinu tai, ką matau. Įvertinimas yra normalus dalykas, neturintis nieko bendro su mandagumu ir pan.
  • rpf
    rpf 
      2010.07.01, 22:15, rašė:
    O mandagumas jau nenormalus dalykas? :)
    Kas dėl tarpiškumo, tai reikia laukti ir tikėtis..
  • eKG
    eKG 
      2010.07.01, 22:41, rašė:
    Keistai keli klausimą... Jei visi paukščiai - dvikojai, tai nereiškia, kad visi dvikojai - paukščiai. (-:
  • rpf
    rpf 
      2010.07.01, 22:46, rašė:
    Na ne, keistai suformulavai mintį :)
    " Įvertinimas yra normalus dalykas, neturintis nieko bendro su mandagumu ir pan."
  • NOnnUS
    NOnnUS 
      2010.07.01, 23:12, rašė:
    o kame čia tas keistumas? :)
  • rpf
    rpf 
      2010.07.01, 23:18, rašė:
    Ai nu, nenoriu veltis į nesibaigiančią diskusiją, tiek jau to.. :)
  • Vytenis P.
    Vytenis P. 
      2010.07.02, 10:23, rašė:
    šalikas rašė:
    Kas dėl tarpiškumo, tai reikia laukti ir tikėtis..

    O gal geriau parodyt trūkumus darbo eigoj? Ir jų bus mažiau galutiniam variante
  • secam
    secam 
      2010.07.01, 08:50, rašė:
    Sutikčiau - bird.ph tikrai įdomus puslapis, su veidu. Tačiau valdymas patogesnis ir funkcionalesnis - evitafoto.lt. Nežiūrint kad evitafoto nuotraukos tikrai geros, tinklapio išvaizda(o gal mano skonis?) tikrai prasčiausia iš visų paminėtų. O šiaip jau ko jau ko, o tinklapių vertinime visi esam expertai, su vertinimo stažu 10 metų ir daugiau:)
  • Leo R.
    Leo R. 
      2010.07.01, 09:05, rašė:
    Dėl bird dizaino dar galima diskutuoti, bet siūlant paslaugas mano galva labai neteisinga yra slėpti savo tapatybę. O kas yra tas/ta bird is su kuo valgoma - niekaip neatkapstysi. Nekelia pasitikėjimo.
    O Evos tinklapis tiesiog funkcionalus ir apgalvotas. Atėjęs į tokį randi visą reikalingą informaciją ir nepatiri diskomforto jos beieškodamas.
  • Fotos
    Fotos 
      2010.07.01, 10:29, rašė:
    Kaip manai, paties tinklapis atitinka visus tavo paties keliamus reikalavimus?

    O reziumuojant sakyčiau geriau kuklus minimalizmas nei perdėtas išskirtinumas...
  • Leo R.
    Leo R. 
      2010.07.01, 11:01, rašė:
    Supainiojai autorius :) Šitie reikalavimai ne mano.

    Bet jei klausi - ne, mano tinklapis tikrai nėra tobulas. Ir šis straipsnis tikrai paskatino mintis greičiau jį perdarinėt.
  • Fotos
    Fotos 
      2010.07.01, 11:04, rašė:
    Oi tikrai. Atsiprašau. :) Nežinau, kodėl apie tamstą pagalvojau. Gal skaitydamas žurnale tą straipsnį pamaniau, kad būtų smagu buvę paskaityt tavo svetainės įvertinimą. Tai taip ir užsifiksavo. :)
  • 5
    5 
      2010.07.01, 09:11, rašė:
    Pamiršote priminti dar vieną mažą, bet svarbią smulkmeną- muziką. Iš tikro geriau be jos arba, kad "mute" būtų gerai matomas. Įsivaizduokit, sėdi ramiai vakare naršai ir čia užklysti į kokio nors veikėjo saitą kur muzika kala kuo garsiau. Jei per porą sekundžių nerandu kaip kaip garsą išjungt, tai uždarau saitą ir negrįžtu. Jei visgi labai rūpi pažiūrėt- ištraukiu stiprintuvo laidą. Toks priverstinis fonas, kad ir koks jis gerai parinktas būtų ilgainiau naršant atsibosta, ypač kai "užlūpintas" trumpais intervalais.
  • d.chmieliauskas
    d.chmieliauskas 
      2010.07.01, 09:25, rašė:
    100% tiesa. muzika ir flashiniai saitai su kruvo pop-ups
  • Fotos
    Fotos 
      2010.07.01, 10:26, rašė:
    Matyt dauguma kūrėjų įsivaizduoja, kad absoliuti dauguma vartotojų žengia koja kojon su naujausiomis IT technologijomis. Gi dažnas senesnis kompiuteris tiesiog nepajėgus užkrauti arba krauna labai ilgai tuos flash puslapius.
  • simkka
    simkka 
      2010.07.01, 10:33, rašė:
    Teko čia nesenai viena puslapyje lankytis, tai įjungus groja muzika, o paspaudus ant nuotraukų galerija atsidaro kitas puslapis su kita muzika, na ir groja abi.
  • 15 čigonų
    15 čigonų 
      2010.07.06, 18:36, rašė:
    Čia irg būtų galima kelt diskusiją. Pirmas dalykas kurio nekenčiu internete puslapiai su muzika, bet pats tokį kaiptik ir kūriau :D Paradokslau bet paaiškinama. Ateinu į puslapį ten visaks mirgu margu baneriai šokinėja visur tik viskas žėri o dar viagros nemokamai siūlo nusipirkt ir keturiuose tabuose užsikrauna ir pradeda grot 100% garsu 4 gabalai (jei taip galima vadint) iš TOP european POP 10. Tai imi pelės laidą ir bandai pasikart. BET. jei įeini į puslapį, o ten pradeda iš lėto ramiai įsisiubuot foninė muzika kurios garsumas tik 30-50% nuo bendro tavo garso, nei tu jos pajauti nei ką :) Žodžiu čia slidus reikalas ir turi būt skoninga ir atitikt turinį :)
  • Vil
    Vil 
      2010.07.06, 21:13, rašė:
    Aš manau, geram puslapiui su geru turiniu, nereikia jokių muzikų ir garsų.
  • 15 čigonų
    15 čigonų 
      2010.07.06, 23:45, rašė:
    O gerom nuotraukom išvis puslapio nereikia...
  • Vil
    Vil 
      2010.07.06, 23:48, rašė:
    Na, čia jau perlenkei lazdą gerokai ;)
  • d.chmieliauskas
    d.chmieliauskas 
      2010.07.01, 09:24, rašė:
    papildysiu patarima nr 8 savo nuomone: ant foto deti uzrasus nera gerai, o jei jie dedami reik deti vertikalius, nes akis iskart pagauna vaizda ir jis gali kliudyti. elementarna psichologija. ir manau geriau deti toki uzrasa, pagal kuri veliau zmogus, issaugojes foto kompe galetu greitai paguglinti ar teiti tiesiai i tinklalapi.

    evitafoto - labai teisingas ivertinimas, bet ne 10, nes dizainas ne itin. bet kaip klientas as per pora sek susidarau kas kur ir apie ka
  • Fotos
    Fotos 
      2010.07.01, 10:27, rašė:
    deck2 rašė:
    reik deti vertikalius, nes akis iskart pagauna vaizda ir jis gali kliudyti

    Apie ką čia? Supratau nieko. :)
  • d.chmieliauskas
    d.chmieliauskas 
      2010.07.01, 10:57, rašė:
    apie zenklus ant nuotrauku. ty zenklas gali buti kaip nori, bet jei urzarai varada pavarde tai blasko demesi labai. vienintelis toks taginimo ant nuotrauku tiksla ir yra kad jei kazkas issisaugo nuotrauka kompe, kad galetu paskui surast autoriu. jei tikslas ne tas - tai tik issipisinejimas ir susireiksminimas
  • Fotos
    Fotos 
      2010.07.01, 11:06, rašė:
    Na jei mintis tik tokia buvo, tai ji akivaizdi ir taip. :)
    Juk rašei kažką apie vertikalų ženklą, apie spichologija ir akies užkliuvimą... Maniau, kad teigi, jog vertikalus geriau už horizontalų. :D
  • d.chmieliauskas
    d.chmieliauskas 
      2010.07.01, 11:34, rašė:
    butent ta ir turiu galvoje
  • 5
    5 
      2010.07.01, 09:45, rašė:
    bird.ph dizainas nėra labai jau blogas. Viduje gan paprasta, nėra įkyru. To pdf'o geriau jau nebūtų. Didžiausias trūkumas mano akimis žiūrint yra tas užsislaptinimas. Elementariai klientas nori bendrauti, užsisakyt paslaugas iš žmogaus, o ne anoniminės emailo dėžutės. Jei norima susirasti klientų, vardo ir pavardės slėpti nederėtų. Taip pat tel nr. yra būtinas. Gal kam ir nerūpi tokie klientai, bet visgi yra nemažai žmonių nesinaudojančių kompais, reikalus tvarkančiais telefonu.
    Evos dizainas funkcionalus, bet vaizdelis atrodo ganėtinai pigiai. Žinoma, nesu tikslinė auditorija. Galbūt jos klientams jis atrodo labai patraukliai, tai ir yra svarbiausia.
    Vargšas Mikas Binkis- The connection to the server was reset while the page was loading.
  • rpf
    rpf 
      2010.07.01, 10:10, rašė:
    Na jau, tobulas anas.. :))
    Ne.
    Kaip dėl fotopastele.lt ? Va šis man patinka. :)
  • Liuskas
    Liuskas 
      2010.07.01, 10:20, rašė:
    Kas lieca dizaina, tai tokia publikacija pasako apie suvokimo lygi... :) paskutiniam www is vis jokio dizaino nera
  • black01
    black01 
      2010.07.01, 10:44, rašė:
    Praktiskai turbut su viskuom sutinku, kas buvo pamineta straipsnyje. Del paukstuku tai skonio reikalas, bet man asmeniskai irgi nelimpa tie pasvire emeilo adresai. Apie miko binkio tai dar cia labai per svelniai buvo pasakyta, as buciau labiau sudirbes :) O kalbant apie evitos, tai sutinku 100proc. tobulumui ribu nera, taciau atejes i svetaine bet kuris eilinis vartotojas supras apie ka eina kalba, viskas paparsta kaip dvi kapeikos, nei kazkur paklysi, nei kazka praleisi.. Gal siek tiek per daug nuotrauku, butu uzteke ir maziau. O dabar noriu pasveikinti visus siuos fotografus gavusius nemokama reklama :)

Jūsų komentaras

Rašyti komentarus gali TIK užsiregistravę eFoto.lt dalyviai. Užsiregistruoti