Užprogramuotas fotografų skurdas
2013.01.21  Straipsniai:  FotografijaŽurnalas FOTO    48 9411
 
Aliona Žandarova. Iš ciklo „Saulėgrąžų arbata ir nuslėptas šokoladas“  

Ernestas Parulskis
Tarp visų meno sričių atstovų inkubacinis periodas fotografams yra pats trumpiausias – jie iš bailaus mėgėjo virsta savo vertę ir kainą žinančiu profesionalu gerokai greičiau nei tapytojai, skulptoriai, instaliacininkai, performansistai, konceptualistai ar politinio meno kūrėjai.



Vienas mano pažįstamas, bičiulių sūnus, dvidešimtmetis ne meno specialybės studentas, kovą paklausė, ar aš galėčiau jam rekomenduoti kokius nors fotografijos kursus. Aš galėjau ir rekomendavau. Pažįstamas pasirinko tokius, kur programa buvo intensyvi ir trumpa. Po trijų savaičių jis atsiuntė kelias savo baigiamųjų darbų nuotraukas – gana simpatiškas. O po mėnesio gavau dar vieną jo kūrybos porciją su prierašu laiške: „Klausyk, kaip manai, kokia šių fotografijų kaina?“ Klausimas atsirado todėl, kad šias nuotraukas mano pažįstamo tinklaraštyje pamatė kitas tinklaraštininkas ir paprašė leidimo jas perpublikuoti. Aš, šiek tiek sutrikęs, pasiūliau savo korespondentui nekvailioti ir atiduoti teises nemokamai – reikia džiaugtis, kad jų kas nors nori. Po mano atsakymo bendravimas nutrūko – jaunas fotografijos profesionalas įsižeidė.

Dabar, praėjus daugiau nei pusmečiui, šiek tiek gailiuosi savo anuometinio laiško. Gailiuosi ne jo turinio – mano patarimas buvo visiškai teisingas, bet jo formos. Man reikėjo ne pulti kūrėją, o argumentuoti, remiantis pavyzdžiais, faktą – pinigų iš fotografijos nebus. Arba bus, bet labai mažai. Jų bus mažai visuomet – net patekus į fotomeno elitą.

Liepos viduryje „Art Price“, įmonė, tirianti meno rinkos pulsą, paskelbė fotografijos menininkų iki 30-ies metų aukcionų, įvykusių 2011 metais, rekordus. Reitinge atsirado trisdešimt pavardžių. Daugiausiai nupirkta Sami Al-Turki iš Saudo Arabijos darbų – už 22 000 JAV dolerių. Į paskutinę, trisdešimtą (bet vis dar elitinę – juk reitingas pasaulinis!) vietą pateko rusė Aliona Žandarova. Jos kūryba praėjusiais metais sugeneravo pusantro tūkstančio Amerikos dolerių – niekingą sumą net ir turtais nepertekusios Lietuvos kontekste.

Žinoma, analizuojant „Art Price“ pateiktus skaičius, negalima pamiršti, kad kalbama apie antrinę rinką. Kaip ir kiekviena rizikingai investicinė (ar kvaziinvesticinė, kaip kam mieliau) rinka, meno rinka taip pat turi dvi būsenas – pirminę ir antrinę. Pirminėje rinkoje prekyba menu vyksta tiesiogiai: kaip kas gali, taip ir parduoda. Galerininkai vienaip, patys menininkai antraip, bet visi veikiami paklausos ir pasiūlos.

O štai antrinėje meno rinkoje ir pasiūlą, ir paklausą, ir kainas lemia visiškai kitokie veiksniai, apie kuriuos trumpame tekste papasakoti nepavyks. Antrinės meno rinkos mechanizmas yra aukcionai, kurių metu kūrinių savininkai sužino, kokia iš tikro yra jų nuosavybės kaina.

Bet net ir tokioje, lyg ir sąžiningoje prekyboje yra neteisingų elementų. Tarkim, lyderis Sami Al-Turki su 22 000 dolerių. Visi pinigai atsirado vieno vienintelio aukciono, vykusio Dubajuje, metu. Kažkas nupirko jo didelio formato nuotrauką „Marhaba“ ir pavertė aukcioninio reitingo lyderiu. Šiame reitinge beveik pusė rekordų buvo pasiekta tose pačiose dubajietiškose varžytuvėse, tad kalbėti apie jaunųjų arabų fotografų bumą dar negalima. Vienintelį realiai investicinį kriterijų galima pritaikyti tik amerikiečio Dasho Snow (17 000 dolerių) rezultatams. Tai jau miręs (galėtų patekti į tragiškąjį 27-ių metų menininkų klubą) fotografas, kurio polaroidai su aristokratiškų narkomanų gyvenimo dokumentacija pateko į stabilią ir vis kylančią antrinės meno rinkos apyvartą.

Palyginti su analogiškais jaunųjų menininkų darbų pardavimo reitingais kituose meno žanruose, fotografų skurdumas tampa ypač akivaizdus. Trisdešimtmečių ir jaunesnių kūrėjų, ypač tapytojų ir skulptorių, darbai antrinėje rinkoje perkami dešimteriopai aktyviau: lyderiai sugeneruoja link pusės milijono dolerių artėjančias sumas.

Aliona Žandarova. Iš ciklo „Saulėgrąžų arbata ir nuslėptas šokoladas“  
Kodėl taip yra? Atsakymas – paradoksalioje įėjimo į žanrą slenksčių dėlionėje. Pirmas slenkstis yra žemas – šiandien daugiau ar mažiau gabiam fotografui parodyti ir gauti savo darbų įvertinimus labai lengva. Standartinė seka gali būti tokia: padaryti kelis sėkmingus kadrus mobiliuoju telefonu, gauti dvidešimt „laikų“ „Facebook’e“, užsidegus sėkme telefoną pakeisti nebrangia veidrodine kamera, fotografuoti dar intensyviau, asmeninę paskyrą „Facebook’e“ paversti puslapiu, dar atkakliau kaupti pagyrimus, dalyvauti visuose padoriuose fotomėgėjų forumuose, ir po metų karštligiškos veiklos gabusis mėgėjas jau gali rengti parodas įvairiose keistose vietose – kavinėse, mažytėse galerijose, mokyklų vestibiuliuose ar sveiko maisto parduotuvėse. Arba išleisti savo kūrybos albumą. Tai jis gali daryti bet kur – Vilniuje, Londone ar dar kitame mieste bei kaime. Kol hipotetinis fotografas savo veiklą finansuoja pats, tenkindamasis tik nišine pagarba, problemų nėra. Jų atsiranda, kai fotografas nusprendžia patekti į profesionalių, mugėse dalyvaujančių galerijų portfelį. Iš tikro tai ne problemos, o antrasis, gerokai aukštesnis už pirmąjį, slenkstis. Galerininkams ir agentams neįdomūs tie debiutantai, kurie negali pateikti didelio, dar geriau – milžiniško, formato nuotraukų. Tokių, kokias galima, pasisekus, parduoti. Didelėms nuotraukoms reikia didelės aparatūros. Šimteriopai brangesnės už turimą standartinę veidrodinę kamerą. Andreasas Gursky, fotomeno rinkos lyderis, naudoja „Linhof“ techniką, kur vien aparato dumplės, keičiamos kas pusmetį, kainuoja apie pusantro tūkstančio litų. Taip pat teks ieškoti ypač profesionalios laboratorijos, kuri sugebės kokybiškai nuskenuoti ir atspausti bent poros kvadratinių metrų atspaudą. O juk vienos neužteks – reiks viso ciklo tiražo, po kelis egzempliorius. Šitaip skaičiuojant, mūsų fotografui tektų investuoti mažiausiai šimtą tūkstančių litų ir negauti absoliučiai jokios garantijos, kad investicijos sugrįš. Viską apskaičiavęs mėgėjas liūdnai atsidūsta ir, atsisakęs nereikalingų vizijų, lieka siautėti jam įprastoje socialinių tinklų, tinklaraščių, internetinių leidinukų stichijoje. Jis, beje, visuomet gali sulaukti ir padorių pinigų. Bet teks arba fotografuoti vestuves (kaip daro jau minėta Aliona Žandarova), arba geriausiu atveju – numirti.

30 perkamiausių fotografų iki 30-ies metų

Reitingas   -    Menininkas  -   Aukcionų rezultatas
1.    Sami AL-TURKI    22 000 dol.
2.    JR        20 962 dol.
3.    Oleg DOU        17 952 dol.
4.    Dash SNOW        17 000 dol.
5.    Maxwell SNOW    15 000 dol.
6.    Marwa ADEL    12 000 dol.
7.    Peng ZHANG    11 344 dol.
8.    Tim PARCHIKOV    7833 dol.
9.    Lamya GARGASH    7500 dol.
10.    Mourad GHARRACH    4772 dol.
11.    EL PRADINO    4285 dol.
12.    Ido ABRAMSOHN    4250 dol.
13.    Sun MI AHN    4225 dol.
14.    Zineb LAYACHI    4175 dol.
15.    Meera HURAIZ    3800 dol.
16.    Teresa & Alexander HUBBARD & BIRCHLER    3462 dol.
17.    Gozde TURKKAN    3298 dol.
18.    Genevieve CHUA    3215 dol.
19.    Othman ZINE    2982 dol.
20.    Leila ALAOUI    2863 dol.
21.    Benjamin DEROCHE    2838 dol.
22.    Tatiana MACEDO    2764 dol.
23.    Sinem DISLI         2198 dol.
24.    Babak KAZEMI    2100 dol.
25.    Macoto MURAYAMA    2056 dol.
26.    Hazem MAHDY    2000 dol.
27.    Lovis OSTENRIK    1980 dol.
28.    Ida BORG        1891 dol.
29.    Agnes PRAMMER    1775 dol.
30.    Alena ZHANDAROVA    1502 dol.

Aliona Žandarova mielai sutiko publikuoti savo fotografijas iš ciklo „Saulėgrąžų arbata ir nuslėptas šokoladas“. Aliona prieš kelerius metus lankėsi „Kaunas Photo“ festivalyje. Jos mėgstamiausia tema – išorinio ir vidinio pasaulių tarpusavio ryšys. „Nėra aiškios ribos, kuris skirtų šiuos du pasaulius – man įdomiausia tyrinėti jų tarpusavio sąveiką.“ Didžiausią įtaką Alionos kūrybai padarė fotografai Claudine Doury ir Javieras Vallhonratas, kurių fotografijos siekia perteikti pačius subtiliausius jausmus. Tris Alionos Žandarovos darbus jau yra įsigiję kolekcininkai.

Aliona Žandarova. Iš ciklo „Saulėgrąžų arbata ir nuslėptas šokoladas“  
Aliona Žandarova. Iš ciklo „Saulėgrąžų arbata ir nuslėptas šokoladas“  
Aliona Žandarova. Iš ciklo „Saulėgrąžų arbata ir nuslėptas šokoladas“  
Aliona Žandarova. Iš ciklo „Saulėgrąžų arbata ir nuslėptas šokoladas“  
Aliona Žandarova. Iš ciklo „Saulėgrąžų arbata ir nuslėptas šokoladas“  
Aliona Žandarova. Iš ciklo „Saulėgrąžų arbata ir nuslėptas šokoladas“  
Aliona Žandarova. Iš ciklo „Saulėgrąžų arbata ir nuslėptas šokoladas“  
Aliona Žandarova. Iš ciklo „Saulėgrąžų arbata ir nuslėptas šokoladas“  
Aliona Žandarova. Iš ciklo „Saulėgrąžų arbata ir nuslėptas šokoladas“  


Žurnalas FOTO

Komentarai
Turinys
  • Fearless
    Fearless 
      2013.01.21, 14:27, rašė:
    Na situ nuotrauku tikrai nepirkciau. Noriu buti atviras, bet kas cia? gal i koki "instagram" ir tiktu. Bet tikrai grazus foto menininku drabai mano galva yra, peizazai kai pagauni ta akimirka. Naktine fotografija kai lauki akimirkos, taippat, portretai.. O siuo atveju pasiraitymai kazkokie apsirengus kuo ekstravagantiskiau. (Tai tik mano nuomone ir nepersu jos niekam.)
  • Svajuncikas
    Svajuncikas 
      2013.01.21, 14:36, rašė:
    .......taaaip, menas yra peizažai, gėlytės, vieniši medžiai, saulėlydžiai, paukšteliai. Visa kita tik madingi pasimaivymai. :)
  • d.chmieliauskas
    d.chmieliauskas 
      2013.01.21, 16:53, rašė:
    labai tikiuosi, kad vieną dieną užaugsi. tada tikrai į viską kitaip žiūrėsi :)
  • Nimh
    Nimh 
      2013.01.21, 21:03, rašė:
    Fearless atsiprasau, bet dabar XXI amzius, o ne pradzia XX-o.
  • comedya (išsitrynęs)    2013.03.01, 23:08, rašė:
    tik įdomu, ar yra kuo džiaugtis :)) mano supratimu, menas yra neatsiejamas dalykas nuo žmonių gyvenimo būdo, tam tikros pasaulėžiūros ir tt. ir pan, tai... nežinau, ar mūsų ta ateitis mane labiau traukia, ar labiau gasdina... tos visos naujovės, vertybių keitimąsis, begalinis žmonių poreikis vis išradinėti seniai išrastus dviračius kažkiek išbarsto pozityvias mintis. toks jausmas, kad visiems būtina kažką padaryti vis unikaliau, kuo įmantriau, nes priešingu atveju - eini ne į priekį, o atgal... mano manymu, kiekvienas, žinoma, turi teisę daryti tai, kas jam patinka ir taip, kaip jam patinka, bet... vertinant bendrus žmonių poreikius, manau kad geriau būtų siūlyti išlaikyti ir senas tradicijas, stilius, kryptis. gal didelė žmonių dalis ir mėgaujasi tuo ''naujovišku'' menu, nes gal kažkas tikrai pasikabina baltą paveikslą su juodu taškeliu viduryje ir kasdien priešais jį medituoja ir ieško prasmės to juoduliuko savo tobulame pasaulyje... Bet, manau, dauguma mėgausis ir tokiu menu, kuris gyvuoja šimtus metų, paprastesniu, labiau suvokiamu ir jaukiu. Tad gali būti, kad dauguma ekstravagantų, prisipildžiusių namus moderniais šedevrais, vistik dažnai aplanko savo tėvų ar ''senamadiškų'' pažystamų namus ir randa juose daugiau jaukumo...kuriuo slapčia mėgaujasi :) čia, aišku, mano ilgoka ir galbūt padrikai išdėstyta nuomonė, tik... Bet nesusilaikiau, nes labai jau dažnai matau, kad pasaulyje nuolat viskas ir vyksta būtent taip- padrikai, belekaip, laisvai... :))) kartais girdžiu tokių neva įdomesnių fotografų replikas apie savo '' įmantrias'' idėjas- '' nesvarbu, kaip atrodo, taip niekas dar nedarė, dabar madoj būtent taip...'':) TAI , kas masiškai parduodama, nes yra ant bangos, dažnai tikrai yra niekniekis. turbūt nuotrauka su pilna katės išmatų lėkšte būtų tikras ''šių laikų kolekcionierių'' pasididžiavimas, juk TAIP UNIKALU ir GENIALU :)))
  • Instagram
    Instagram 
      2013.01.22, 11:47, rašė:
    Man tai menas yra moters papai...
  • Vytenis P.
    Vytenis P. 
      2013.01.22, 12:57, rašė:
    ... kol jie nesugadinti netikusio fotografo rankos
  • Pledas
    Pledas 
      2013.01.29, 10:58, rašė:
    peizazas sneka pats uz save,o cia kurta serija su tam tikra ideja,kai ja suprasi,tada ir darbai atrodys verti demesio
  • Kav
    Kav 
      2013.01.21, 14:30, rašė:
    Nu, tiesiog baisu darosi.
  • Vytautas_STUFF
    Vytautas_STUFF 
      2013.01.21, 14:33, rašė:

    Pilani sutinku su Fearless nuomone, totalus absurdas. Nemokamai tokio "meno" neimciau.

  • Gediminas Pr.
    Gediminas Pr. 
      2013.01.21, 14:46, rašė:
    Labai neblogas straipsniukas.

    yra ir geriau parduodančių :)
    http://www.seewald.com/michael_seewald_collector_info.htm
  • eFoto redaktorius    2013.01.21, 14:56, rašė:
    Čia „jau virš 30 metų“
    Į tokį sąrašą laisvai tilptų ir mano labai mėgstamas ir, atrodo, perkamas Gytis Skudžinskas: www.efoto.lt/user/4823/nuotraukos
  • Gediminas Pr.
    Gediminas Pr. 
      2013.01.21, 15:14, rašė:
    Sutinku, čia biski kitas kalibras.
    O formatai išties daug šiais laikais lemia.
  • regimantas
    regimantas 
      2013.01.22, 16:31, rašė:
    Šią nuorodą rekomenduočiau tamstai Makvynui, ir kitiems skeptiškai žiūrintiems į Peizažus saulėlydžius ir pan. aš taip pat ne peizažistas, bet nesakau, kad tai ne menas. Kategoriškumas yra šlykštus ribotumo požymis.
  • Badas
    Badas 
      2013.01.21, 15:34, rašė:

    Labai vienpusiskas straipsnis, rasoma tik apie antrines rinkas ir dar truputi apie muges beigi galerijas. Betgi 99% fotografu apsieina ir be to! Jeigu antrineje rinkoje nera fotografo darbu, tai dar nereiskia kad jis skurdzius, tiesiog pirmineje rinkoje jis uzdirba savo simta procentu, kam buvo skirtas tik vienas sakinys straipsnyje. Pasaulines vertes nebuvimas nelygu fotografo skurtui, tai lemtinga straipsnio autoriaus mastymo klaida.

    Reziume: sklandziai parasytas bereiksmis straipsnis.

  • Axas
    Axas 
      2013.01.21, 16:19, rašė:
    Čia gal labiau reikia žiūrėti kaip į šviečiamąją šio straipsnio pusę, o ne analitinę. Ir tam jis visai puikus.
  • Badas
    Badas 
      2013.01.21, 16:24, rašė:
    Jeigu pelenu kruvoj galima surasti aukso gruda - tai nereiskia kad pelenu kruva yra "visai puiki". Tai tik reiskia, kad klaidinanciame straipsnyje protingas zmogus gali rasti teisingu elementu, tik ar tai pateisinimas klaidingam straipsniui kaipo visumai? Galima rasyt bet ka ir bet kaip, o skaitytojas atsirinks?
  • eFoto redaktorius    2013.01.21, 17:49, rašė:
    Straipsnyje gal neakcentuot, bet nuotraukos kainą/vertę lemia ir rinka. Kuo mažiau panašių autorių - tuo aukštesni reitingai. Jei būtų 2 Gurskiai, jų vertė kristų mažiausiai 2 kartus. O gal ir 10.
    Taigi, kadangi čia vienintelis toks straipsnis eFoto erdvėje, tai jo vertė DIDELĖ. Tikimės atsiras ir daugiau - tema juk labai įdomi, šviečiamoji.
  • Badas
    Badas 
      2013.01.21, 18:10, rašė:
    Tai apie kalbam, apie darbu verte pasauliniame kontekste, ar apie skurstancius fografus? :) Tai visiskai skirtingi dalykai. Fotografas gali gerai gyventi ir nedalyvaudamas pasauliniuose aukcionuose. Jau veikiau sutikciau, kad straipsnyje paliestas pasaulinio zinomumo/prestizo klausimas, bet kazkodel siaurai per vien pinigu prizme, ir pernelyg toli ispleciant apibendrinimus.
  • unixas911
    unixas911 
      2013.01.21, 17:09, rašė:
    isvis nieko nesupratau... perziurejau tos Alena ZHANDAROVA
    nuotraukas, ir supratau kad mano katino nuotraukos prie jo bliudelio su maistu yra geresnes. net keista, kad tas nuotraukas apskritai kas pirko. sumaniau tada pasiziuret ta Sami al-turki. nu... vaikai su telefonais daro nuotraukas tokias pacias. nematau uz ka ten pinigus moket, ir kur tokia nuotrauka kabint. turbut as durnas, bet tai ka jie daro tikrai nera menas. as suprantu kai chebra daro kompozicijas, kuriom reikia ruostis, suprantu kai naudoja super duper apsvietima vienam ar kitam efektui isgauti. as suprantu, kai paziuri i nuotrauka ir supranti, kad taip padaryti oho kaip sunku, o aqtrodo ispudingai. o cia... sisteminio per akis tokioms nuotraukoms su kitiniu.
  • kavolis
    kavolis 
      2013.01.21, 17:32, rašė:
    daug niuansų yra. Nepamenu, koks fotografas šiuolaikinis pasakė, kad vis tiek galų gale, svarbiausia yra tai, kaip savo darbus pristatai ir kiek juos parodai, t.y. kitaip tariant marketingas. Labai daug čia lemia, pvz., meno galerijos, kurios tiesiog ieško naujų žmonių nuolat pagal įvairius kriterijus - vienos ieško tiesiog kažko naujo ir kitokio, kitos kažko šokiruojančio. Susiranda įvairiai - kartais net per interneto populiariausias nuotraukų svetaines, kartais darbus pastebi išleistame albume. Apie tokius autorius šis straipsnis ir yra - greičiau jau iškeltus galerijų, kuriose pamatytus darbus gal ir nusiperka vienas kitas kolekcininkas, gal iš snobizmo, o gal dėl to, kad nuotraukoje įžvelgia kažką asmeniškai reikšmingo. Visgi vienas iš fotografo pripažinimo kriterijų yra būtent parodų skaičius, aišku, ne bet kur :)

    rekomenduočiau knygą "Image makers, Image takers" tiesiog akiračio praplėtimui: www.thamesandhudson.com/Image_Makers_Image_Takers/9780500288...

    Ten nebus jokių gėlyčių, saulėlydžių ir pan. Knyga patiko, nes kalbinami ne tik žymūs fotografai, bet ir kritikai, galerijų atstovai, žurnalistai, t.y. ne tie, kurie kuria, bet ir tie, kurie paskui tuos darbus vertina, perka.
  • unixas911
    unixas911 
      2013.01.21, 18:07, rašė:
    idomus atsakymas. reiks pasidairyt sios knygos, visgi idomi tema paliesta buvo. marketingas! as suprantu, kad ne pirmo butinumo prekiu be marketingo nei tupucio parduoti yra neimanoma. 70 proc marketingo, like 30 procentai atsirinks kokybes kainos santykyje lygindami kitas prekes. manau fotografijojetai sudarytu 97 ir 3 procentus. :)
  • kavolis
    kavolis 
      2013.01.21, 18:39, rašė:
    humanitas knygyne ją galima užsisakyt, arba per amazoną. Tikrai verta dėmesio. Būtent į šią temą, kažkiek paaiškina tai, kodėl nuotraukos į kurias žiūrėdamas tūlas pilietis paskytų "pff... o kas taip negali" kartais atranda savo vietą galerijose, o vėliau ir pirkėjus. Tik ten gal nėra to kriterijaus "iki 30 metų" ir daugelis autorių yra gan žinomi, t.y. pradėję viską kad ir prieš 10 metų ar vos mažiau ar jau gerokai daugiau, kai veidrodinis skaitmeninis buvo tik profų įrankis ar apskritai prabangos dalykas, o standartinis "rimtas" aparatas, kokia nors Mamiya RZ67 irgi buvo per brangi. Daugelis tų žinomų autorių, jei turėtų pradėt dabar paskęstų tūkstantinėje jūroje kitų, ne mažiau talentingų, bet taip ir nepastebėtų autorių. Šitai dabar irgi pripažįstama. Virš minios iškyla tik vienetai, kurie AKIVAIZDŽIAI daro tiesiog KITAIP. Jei darysi kaip visi, baigsi ten, kur visi :))
  • Slimis
    Slimis 
      2013.01.21, 19:20, rašė:
  • kavolis
    kavolis 
      2013.01.21, 22:36, rašė:
    čia pirmas jos leidimas. Toje nuorodoje, kur įmečiau - antras, papildytas, leidimas
  • nasicomy
    nasicomy 
      2013.01.21, 18:11, rašė:
    Sio straipsnio pradzia sudomino,taciau kuo toliau, tuo viskas pabiriau.., o pabaiga su patarimu numirti, visiskai nevykusi.
  • Nikonistas
    Nikonistas 
      2013.01.21, 21:01, rašė:
    Numirti mes visada spėsim. Dalis menininkų po mirties išgarsėja.
     Kol mes gyvi, norisi kokį sumuštinį suvalgyt. Reikia pinigų. Dėl to galima ir vestuves fotkinti, nebūtinai kurti kažką tokio, ko dauguma nesupranta ir nepirks.
  • test_1
    test_1 
      2013.01.21, 21:19, rašė:
    Yra menininkų (ir tų pačių efotiečių) kurie atidirbe su portretais, gali iš "nieko" padaryti tikrai gražia kompozicija... o čia tarsi "fotkinu ka randu" ir nesbarbu nei kas tai ar kokia mintis. Tai jau geriau tokius kadrus pasilaikyti sau, o ne į rimtesnes sferas kelti. Skaičiau "FOTO" žurnale ta pačia tema, tai ir nusistebėjau kaip tokius darbus galima pirkti. Nebent perka tas kas turi tokį pat supratimą kaip ir autorius... bet nujaučiu kad tik vienetai... Na svarbu nepasiduoti ir stengtis toliau :)
  • Tomas Janonis
    Tomas Janonis 
      2013.01.22, 01:44, rašė:
    Liuks Aliona Žandarova!   http://www.alenazhandarova.com/works.php?album_name=The_Ci..  Smagios foto. Jeigu portretai su tarka ant galvos ir silke ant nosies randa savo pirkeja - pirmyn, taip ir toliau. Pradziai, einu atsidaryti šprotu skardine....:)
  • Vytenis P.
    Vytenis P. 
      2013.01.26, 14:29, rašė:
    Man iš čia esančių ypač ropojanti subinė patiko. Neatsižaviu žaviai pritaikytu kadro šleivumu, liuksišku tapetų fonu, kurį puikiai išbaigia vamBzdis ir rozetė tai subinei retkarčiais įkrauti :))) Kol kartelė (ir poreikis) bus šiame lygyje, rimtesni menininkai ant šprotų neuždirbs...
  • Kontis
    Kontis 
      2013.01.22, 13:24, rašė:
    Kiekvienas produktas suranda savo pirkeja. Pastebejau , kad cia (efoto) darbas nesulaukes demesio ir ivertintas nekaip uzsieno puslapi ivertintas ir dar uzdirba aisku nemilijona bet ant alaus uztenka :) (asmenine patirtis). Beje butu idomu isbandit toki aukciona ir pamatyt kiek vertas darbas :)
  • JMB
    JMB 
      2013.01.22, 21:08, rašė:
    www.efoto.lt/node/809746 - jei įdomu, įvertino 350 litų ir sumokėjo visus mokesčius. Kainą pasiūlė pirkėjas.

    JMB:   Vakaras

    JMB: Vakaras   Komentarai [43]

  • eFoto redaktorius    2013.01.23, 12:31, rašė:
    taip, ši nebloga ant sienos kabinti.
    O paprastai dauguma populiarių hiper-spalvotų peizažų visiškai netinkami interjerui.
  • Badas
    Badas 
      2013.01.24, 13:54, rašė:
    Spalvinguma galima nesunkiai sumazinti. Arba susvelninti kontrasta. Bet potencialus pirkejas, ziuredamas i potencialu kurini (skirta internetui o ne interjerui), apie tai nezino ir nepagalvoja, ir nepagalvos, nes iesko iskart galutinio varianto...
  • iRytis (išsitrynęs)    2013.01.27, 10:01, rašė:
    tai juk interjeru buna skirtingu..
  • Aidziux
    Aidziux 
      2013.01.22, 17:15, rašė:
    jei kažką panašaus padarytų niekam nežinomas fotografas, tai niekas tokių nuotraukų ir nepirktų.
  • Influenza
    Influenza 
      2013.01.22, 17:25, rašė:
    geras straipsnis, idomus pamastymai, gaila ne visi suprato apie ka cia
  • AliZ
    AliZ 
      2013.01.23, 07:08, rašė:
    Pamąstymai įdomus, tik išvados neteisingos.
    Ir nesuprato, kadangi viskas čia suplakta į kokteilį:
    - talentas ir blogas išsilavinimas;
    - sėkme ir rinkos dėsniai;
    - socialinė psichologija ir gyvenimo filosofija.
    Reikia atskirti, tada visi paminėti faktai bus gal ne lengviau, bet bent logiškai paaiškinami.
    Ir išvados taps aiškios ir suprantamos :)
  • Vaistininkas
    Vaistininkas 
      2013.01.23, 12:02, rašė:
    Jeigu kas nesuprato, tai ne dėl to, kad suplaktas kokteilis, o dėl to, kad teksto ir minčių autorius yra Ernestas Parulskis. Jis ironiškas, kartais tiesmukiškas, kartais mintis paslepiantis tarp eilučių, bet visada teisingas.
  • AliZ
    AliZ 
      2013.01.23, 12:31, rašė:
    Tuo labiau, Edvardai:
    Tiesmukiškai kalbant apie menininko komercinę sėkmę - tam reikia 4 dalykų:
    talento, išsilavinimo, tikslo ir užsispyrimo/laiko...
    Tiesa, taip pat, kaip ir moksle ir versle :).
    UK kas trečias gerbiantis save universitetas turi specialybių su žodžiu fotografija pavadinime. Tiesa įstoti nėra taip lengva, bet aišku, kad konkurencija už pirkėjo pinigus tarp fotografų didžiulė.
    Tik nereikia lyginti skulptoriaus, kuris mokėsi gal 10 metų ir šviežiai iškepto fotografo po intensyvių 3 mėn. kursų. Į vaistinės direktoriaus pareigas gal po 3 mėn. provizorių kursų nepriima – įtariu, kad ir kursų tokios trukmės nėra :)...
  • Vaistininkas
    Vaistininkas 
      2013.01.23, 12:43, rašė:
    Ne, kursų tokių tikrai nėra :)
    Čia slidus reikalas, kai menas persipina su komercija. Ir nesvarbu, ar menininkas (skulptorius) mokėsi 10 metų ar kelis mėnesius. Juk Vilniuje Kašubos Gediminas yra tragedija. Patys menininkai juokiasi ir Svirduliu pravardžiuoja. O Kašuba - juk garsus skulptorius. Medalininkas, ordininkas. Taip kad - pasikartosiu, slidus reikalas. Juk jei aš nusipirkčiau to Al-Turki kelis paveikslus ir nuneščiau į banką (juodai dienai atėjus) kaip užstatą kreditui, vargu ar būčiau suprastas.
  • AliZ
    AliZ 
      2013.01.23, 12:57, rašė:
    Tas pats ir moksle ir versle: pav. Forex valiutos biržoje daug kas lošia, o visus jų praloštus pinigus Sorošas pasiima; ir Nobelio premijos laureatais ne visi mokslininkai tampa.
    Reikia suprasti, kad net ir turint talentą reikės dar daug-daug pastangų įdėti, bet neturint – nereikia ir pradėti…
    Beje, be meninės fotografijos ir vestuvių fotografavimo yra dar ir reklama ir kitos taikomosios fotografijos specialybės.
  • Vytenis P.
    Vytenis P. 
      2013.01.23, 14:29, rašė:
    Būtent. Išliekamąją vertę parodo tik laikas. Ilgas laikas. Ir jei imt naujus darbus, tai biznyje cirkuliuojantys darbai tikrai negarantuoja investicijos sėkmės. Jei imt skaičiuot, gali paaiškėt, kad tūlas gariūnietis ar Pilies skvero dailininkas "ant undinių" ir banalių peizažų uždirba daugiau, nei A. Sutkus ant savo nuotraukų. Bet kur atsidurs tos undinės ir peizažai po 20-30 metų? Turbūt aišku :) Ir visai nenustebčiau, jeigu ten pat atsidurs ir Sami Al-Turki darbeliai.
  • RAW
    RAW 
    nesiseka
      2013.01.24, 10:13, rašė:
    pas mus univerkės rengia Lydzerius, bet ne specialistus.
  • Tomas Saparis
    Tomas Saparis 
      2013.01.25, 14:55, rašė:
    idomus straipsnis
  • mjupower
    mjupower 
      2013.01.26, 13:55, rašė:
    Ernestas labai gerai rašo... ir apie menus išmano, bet nefotografuoja ir menų nedaro (išskyrus literatūrą, žinoma).. Taigi, tegul rašo, o mes fotkinsim - kiekvienam savo amatas.
  • kkd444
    kkd444 
      2015.04.03, 19:49, rašė:
    Jei mėgsti fotografuoti, tai ir daryk, kas patinka, bet, teisingai autorius rašo- ne dėl pinigų - jų nebus. Tapytojai kažkada irgi badavo. Ar ne didžiausias malonumas užsiimti mėgiama veikla? Tai daugiau nei pinigas.
  • D.Rasa
    D.Rasa 
    nesiseka
      2015.07.12, 01:39, rašė:
    Su tokiu mąstymu kaip autoriaus tai neturėtų ir ši svetainė egzistuoti, nes tiesiog visapusiškai neapsimokėtų.

Jūsų komentaras

Rašyti komentarus gali TIK užsiregistravę eFoto.lt dalyviai. Užsiregistruoti