Atostogos, dviratis ir kilometrai
2012.08.28  Straipsniai:  KelionėsJūsų straipsniai  23 7061
 

nusifotkinam  

Viskas prasidėjo žiemą su mintimi, kad reikia pagaliau įgyvendint seną planą pasivažinėt po Europą dviračiu. Kadangi visiems ir taip aišku, kad pas buržujus dviračių takai tiesiog kartais geresni nei Lietuvoj, tai ant mapsų labai netaupydamas laisvai pasipaišiau maršrutą, kuris paskui keitėsi pagal dviračių takų išsidėstymus.

 

Žemėlapis  
Dabar jau grįžus ant žemėlapio kelionė atrodo taip. Į Kylį plaukia keltas iš Klaipėdos, tai labai jau patogu. Ir svarbiausia, kad nereikia mint per Lenkiją, kaip vėliau sutikti žmonės pasakė “nemink per Lenkiją”.

Truputį pavažiavau traukiniu. Grįžau į Kylį iš Kolno irgi traukiniu, bet apie tai vėliau.

Žmonės vis paklausdavo “koks tavo šitos kelionės tikslas”, tai nustebdavo išgirdę atsakymą ne kokį nors “už kaimo vaikų geresnes sąlygas darželiuose”, o tiesiog  ”atostogos”, bet sau turėjau punktus:

  • parsivežt krūvą įspūdžių iš kelionės nuotykių
  • susipažinti su vietiniais
  • aplankyt draugus ir gimines
  • išbandyt vokiškus, olandiškus, belgiškus dviračių takus

Rašant šitą namie ant sofos galiu pasakyt, kad įgyvendinau viską su kaupu :)

Taigi


Pradžia (Liepos 2)

keltas Victoria

Keltas su “vokiška kokybe”. Buržujiškas, net mobiliakas veikia vidury jūros. Labai mažai žmonių, tai galima miegot per 3 vietas. Kelte galima atsiskaitinėt kortelėm, aplink lietuvių krūvos, žodžiu dar ne užsienis.

Tik nelabai yra ką veikt, tai susipažinau su vokiečiais, kurie grįžta iš kelionės dviračiais po Lietuvą. Vyrui tai labai patiko mano žygio idėja, tik sakė “per trumpai važiuoji” :) Šiaip labai smagūs ir faini žmonės, su geru humoro jausmu. Perpasakojau Balio bajerį apie graikus ir futbolo maikes Deutschland, tai žvengė iš širdies :) Pasirodo Vokietijoj labai daug dviračių takų palei upes, tai reikia turėt omeny ateičiai.

Keltas  
Keltas  


 Restorane kainos stebina. Vilniaus centre brangiau nei vidury jūros, tiesa alus atrodo išbėgo pro auksinius bravorus, nes 9 Lt už bokalą labiau užneša į kokio klubo kainas, nu bet vakarienė už 13 Lt (antras + kava) laimėjo mano simpatijas :)

Kol kas įspūdžiai geri, viskas įdomu. Iš socialinių sluoksnių plaukiančių laive labiausiai išsiskiria fūristai “B$*t ant posto mentai nukirto” ir panašios tezės. Dar yra pensininkų vokiečių ir pavienių baisių lietuvaičių nusišovusių kokį turtingą vokietį ir laužyta anglų kalba sakančių ‘no rain, strong wind’. Bus matyt kaip naktis praeis.

Tiesa, ta vokiečių porelė paprotino apie traukinius. Sakė dviratį vežt nėra brangu. Dviračius priima regioniniai traukiniai ir IC. ICE dviračių neima.

Dar verta paminėt tą pusantros valandos prieš išplaukiant. Kadangi check-in’as prasideda prieš 3 val, o pasibaigia prieš 1,5 val. Tai biški reikia dūrą stumt laive. Už tai galima žiūrėt kaip uosto darbuotojai krauna į laivą visas fūras ir priekabas. Atpalaiduojantis vaizdas. Tuo pačiu ir pritrenkiantis, kaip jie parkuoja tas priekabas centimetrų tikslumu daro įspudį. Sustumia taip, kad po to praeit nelabai patys gali :D vienam bičui užstatinėja fūrą, tas atbėgo su kažkokia ten terba po pažastimi rankom mosikuodamas mol “sustok”. Tai aišku niekas ten nestojo, gavosi grūstis bičelis pro šaldytuvus.

Šiandien šokbary Tango, gaila čia nieko panašaus.

Tai kadangi nėra ką veikt, palydėjęs saulę ėjau miegot.

Palydėjus saulę  
Palydėjus saulę

Liepos 3

arba kelionės planavimo pagal google maps ypatumai

Keltas turėjo atplaukt 12 ryto. Ta proga miegojau kol nusibodo, kad prie pusryčių stalo ir dušo nebūtų eilių. Juk visi nuolat nori būt “pirmi” ir grūdas anksčiausiai. Žodžiu nedaug laiko liko prastumt kol pamačiau tokį vaizdelį, o megafonas sienoj pasakė “praplaukėm Kylio švyturį”.

Kylio švyturys  
Kylio švyturys

Priparkuot uoste tokio dydžio keltą pasirodo užtrunka, tai po tik kuklios valandos sustojom ir vokiečiai pririšo virves ant kranto. Dar užtruko kokias 40 min kol pasiėmiau dviratį iš laivo. Tiek užtruko dėl nepatyrimo ir plaukimo “pirmą kartą”, vėliau kai jau grįžau namo iš kelto išlipau gal dvigubai greičiau.

Žodžiu kad ir kaip ten būtų, apvažiavau visą Kylio uostą (beje tako žymėjimas D2 kaip čia liko tik svajonėse), pakilau ant Nord-Ostsee-Kanal tilto ir pamačiau tokį vaizdą. 

Nuo Nord-Ostsee-Kanal tilto  
Nuo Nord-Ostsee-Kanal tilto

Vienas įspūdingesnių vaizdų aplinkui Kylį.

Žinojau, kad reikia sukt į kairę ir laikytis palei vandenį, o dar pamatęs ženklą NOK apsidžiaugiau dar labiau. Saulė šviečia, oras geras, vėjas nepučia visai. Pasaka. Tik dar nežinojau kas prieky laukia :) o prieky pasirodo laukė daug kilometrų, ir daug daugiau negu man atrodė ant žemėlapio pačioj pradžioj. Dviračių takas palei vandenį neina, o vingiuoja truputį. Valandos ėjo, kilometrai sukosi, o ant žemėlapio negreitai stūmiausi. Vienoj aikštelėj sustojus, tokios bobutės patarė nukirst kampą tiesiai į Gluckstadt`ą, vietoj to, kad laikyčiau visad palei kanalą. Kadangi jau buvau padaręs apie 80 km, mielai pasinaudojau patarimu ir prie totalaus kaimo iš vienos trobos, pavadinimu Burg, persikeliu per kanalą. Kelte sutikau du vietinius bičelius, kurie vėliau išreiškę respektą dėl jau susuktų 114km, parodė kelią į Gluckstadt`ą. O kai privažiavęs arčiau pamačiau ženklą “Elbės keltas 1.5 km”, emocijos buvo kaip per Kalėdas :) Dar emocijų pridėjo ir tai, kad prie kelto atvažiavau apie 21:35, o priešpaskutinis keltas buvo 21:45 :D Nuotraukoj vaizdas prie kelto į upę

vaizdas prie kelto į upę  
vaizdas prie kelto į upę

Bebuvo likęs paskutinis žingsnis: susirasti kempingą visai šalia. Pagal viską, kempingas buvo gal pusantro kilometro į kairę nuo kelto, bet tuoj pat teko nusivilt, nes pamačiau pakeltą tiltą per kanalą ir ženklą įspėjantį “watch the time, bridge is closed from….”. Laikrodis rodė apie 22:15, tai nebuvo nei laiko, nei noro ieškot spec kempingo. Staigiai aptikau aikštelę, kur statosi nakčiai kemperiai, tai su filosofija “jei galima jiems, galima ir man”, turbo greičiu pastatęs palatkę ir suvalgęs 4, dar iš namų pasiimtus, šokoladus vakarienei, griuvau tiesiai miegot.

Dienos gabalas: 150 km

Liepos 4

baseinas po atviru dangum, jūra ir netikėti draugai

Atsibudau tik kai kaimynai olandai motociklininkai (kaip iš motorcycle diaries) užkūrė savo techniką. Naujas dienos atradimas: kemperių gyventojai yra labai geras karšto geriamo vandens šaltinis. Priėjęs prie dviejų diedulių ir paprašęs virinto vandens, buvau labai maloniai sutiktas. Kol vanduo užvirė, apsikeitėm įspudžiais apie šiaurinę Vokietijos dalį (kad ir kiek nedaug jos kol kas mačiau). 

Po greitų pusryčių su ilgesingu vaizdu į jau atidarytą tiltą

susipakavau mantą ir pajudėjau palei upę Šiaurės jūros link. Pasirodo tas 150km paliko savo pėdsaką — kojos jaučiasi. Nedaug pavažiavęs aptikau prie mažo miestelio baseiną po atviru dangum. Nieko įspūdingo bet rytiniam išsimaudymui buvo daugiau nei tobula.

Po greitų pusryčių su ilgesingu vaizdu į jau atidarytą tiltą  
.  


Toliau takas sekė gražiai palei upę, o po to ir jūrą su nedideliai pasisukinėjimais tai vienoj, tai kitoj kopų pusėj. Gerai, kad šiaurės vėjas į šoną, jaučiu jeigu būtų buvęs vakarų, kur kas ilgiau tą atkarpą būčiau važiavęs. Šiaip vaizdai gražūs, jūra visada smagu. Negalėjau neišmėgint ar šalta Šiaurės jūra, tai privažiavęs artimiausią paplūdimį netoli Cuxhaveno išsimaudžiau su tokiu vaizdu. 

Cuxhaveno  
Cuxhaveno

Įspudžiai: vanduo nekrištolinis, smėliukas ne iš Kuršių nerijos, maudytis nėra žiauriai smagu, bet kai karšta vis šis tas. Varnelę “išsimaudytos jūros” užsidėjau. Pačiam Cuxhavene, tai visi pamišę dėl žuvies. Pradžioj galvojau reikia paragaut, bet kai pamačiau lėkštę kaip atrodo ir dar kainą nuo 15 eurų už ją, tai greitai pietų planas buvo pakeistas į turko autobusiuką supermarketo parkinge. Davė pusę kątik iškepto viščiuko ir fri bulvyčių (visiems kaip aš, kurie nežinojo, tai pommes vokiškai yra fri bulvytės :). O sulčių prigriebiau supermarkete. Pietų kaina: 6 eurai. 

Saulė kepino, viščiuką dar virškint reikėjo, tai mynimo tempas biški krito, kas išėjo labai į naudą, nes prisivijo du britai iš Mančesterio: Steve’as ir Garry’is. Pradėjau plepėt ir paaiškėjo, kad visi važiuojam į Bremerhaveną, o vėliau į Olandiją. Garris plepesnis, o Steve’as programuotojas, tai visada toks ramus, nedaug kalba, bet teisingai. Tempas turbūt nepakilo visai, bet už tai su kompanija laikas greičiau bėgo ir vakare gal kokią 18val pasirodė Bremerhaveno centras. Tiesa, kad jį pasiektume reikėjo pervažiuot geroką gabalą “bad neighborhood”, tai važiuojant pro eilinę gatvę, kur bonkos išdaužytos ant gatvės ir sienos apdergtos Garris pasakė “do not look to anybody directly” :) kažkur ten ant kampo buvo ir viešnamis su pusnuoge pana lange. Žodžiu uostamiestis ir jo užkampiai. 

Sustojom centre atsisveikint, nes jie patraukė į keltą ir į kempingą, o aš couchsurfinu Bremerhavene. Susitarę, kad pas juos kitą rytą atvažiuoju į kempingą, išsiskyrėm. Visi jau norėjo pailsėt. Pats metas pasukt couchsurfingo hostei Jessicai. Paaiškėjo kad stoviu beveik po jos balkonu :) Užkilau į viršų ir radau nuostabų butą su tokiu vaizdu į jūrą

Vaizdas į jūrą  
Vaizdas į jūrą

Nieko jau nesinorėjo veikt vakare, tai greitai į parduotuvę, vakarienė, o su tokiu vaizdu balkone prasėdėjom ir plepėjom visą vakarą. Labai šauni pana, su sveiku požiūriu į gyvenimą. Labiausiai dabar laukia savo kelionės į N.Zelandiją porai mėnesių. Turėtų būt geras.

Dienos gabalas: 115 km

Viso iki šiol: 265 km

Liepos 5

Kampo kirtimas ir tylus dėkojimas gyvenimui, kad atsiuntė man britus

Kitą rytą mano pirminis planas buvo persikelt per Wesser’io upę ir važiuot palei jūrą iki Emdeno. Bet kaip vėliau paaiškėjo, čia aš būčiau suvargęs taip smarkiai, kad kojos tikrai Vokietijoj būtų likusios. Taigi Garrio ir Steve’o kempingas. Turėjo būt koks kilometras ar du nuo kelto, bet pasirodė kad 8 :)) Laikas greitai artėjo prie susitarto pabaigos, galvojau jei paleisiu, tai bus blogai. Radau visgi dar sėdinčius, o į komentarą “I didn’t think it would be so far” Steve’as atsakė “you know what, neither did we” :)

Keliukai Emdeno link gražūs, eina pro miškelius ir laukus. Miškai kaip Lord of the Rings, tokie tankūs ir apaugę visaip. Įdomioji dalis, kad kelias, kuris šiaip turbūt miškovežio išvažinėtas ir visas ten purvynais patvinęs, turi krašte maža juostą iš betoninių plokščių. Dviračiams. Bandžiau įsivaizduot tokį scenarijų Lietuvoj…

Nerealūs pietūs  
Pietų sustojom visiškoj pakelės užeigoj, kur savininkas net paskaitė paskaitą kodėl Weizen Bier vadinasi būtent taip, o ne kitaip. Jaučiu, kad dėl noro pabendraut, nes per tą laiką kol sėdėjom, buvo tik dar du kiti žmonės, tai kavinė švelniai tariant neužsiėmus. Patiekė patį skaniausią gyvenime valgytą šnicelį ir dar vokiečių pamokytas užgėriau nealkoholiniu baltu alum (pasirodo tai yra super-gėrimas užsiimant fizine veikla). Nerealūs pietūs. Atsiėjo kuklius 11 eurų.

Beje kavinės savininkas su geru humoro jausmu. Atvažiavom ir klausiam “Can we eat?”, nes žmonių visai nėra, kažkokias kėdes nešioja. Tai tas atsisuka, pasižiūri taip klausiamai ir sako “I don’t know, can you?” :D O vėliau kai reikėjo susimokėt tai vėl į klausimą “Can we pay” atsakė “Do you have any money?”

Į Emdeną atvažiavus pradėjo jaustis Olandija, nes visas miestas išraizgytas kanalais. Ypač gražu miesto parke. Šįkart su britais jau atsisveikinu su visam, nusifotkinam.

nusifotkinam  
nusifotkinam

Dar Garry’is pakvietė į Australiją, nes ten kraustos gyvent (yeah, right, važiuoju jau :D). Jie išvažiuoja į Olandiją savaitę ten sukinėtis, o aš traukiu ieškot couchsurfingo hosto adreso. O pasirodė, kad Laura gyvena studentiškam barake. Tik tas studentiškas barakas gal melejoną kartų geresnis nei mūsuose. Pati Laura išmaišius Indoneziją, Tailandą, Australiją ir beveik viską aplink. Žodžiu pakalbėt apie ką buvo :) pasiklausinėjau, labai įdomu. Kadanors reikia ten važiuot (kas ir taip jau buvo seniai aišku). Ai dar man patiko jos reakcija, kai pasakiau čia trečia kelionės diena iš Kylio. Tai jin taip “nu, tai neblogai pasistūmei..” :))

Fun fact: kai esi studentas Emdene, gali gauti darbą vietinėj VW gamykloj vairuot naujas mašinas. Sakė antrą dieną darbe teko pavairuot Porshe’ą. Nice!

Taigi dienos atstumas: 125 km

Iš viso: 390 km

Liepos 6

Praleistas keltas, 4 valandos nieko neveikimo ir susitikimas su Tadu.

Ryte žinojau, kad atstumas bus trumpas tai nesiskubinau keltis. Išjudėjau buvo gal apie pusę 11, galvoju pagausiu keltą į Deflzijl ir būsiu pas Tadą in no time. Dabar patarimas visiems kas skaito ir galbūt kas susigooglins:

Ferry Emden - Delfzijl leaves only on Wednesday, Friday and Saturday on 10:40 and 15:20; 

Dėkui Dievui man pasisekė ir buvo penktadienis. Tik biški nepasisekė, nes pavėlavau į rytinį keltą :)) Nu ką, Emdenas gražus. Užtai nusipirkau Olandijos žemėlapį (jaučiau kad prireiks), išsiunčiau į Lietuvą atviruką, paplepėjau su kemperiais netoli kelto vietos. Vis su viltim žiūrėjau į Olandijos pusę kaip ten tamsūs debesys maišosi su žeme, lyja. Tai kaip koks sekmadienio teleloto lošėjas tikėjaus, kad kai persikelsiu viskas bus gerai.

Išlošiau savo aukso puodą antrą kartą per dieną ir tik išlipus iš kelto pradėjo šviest saulė. Tiesa saulės švietimas nesumažino vėjo, kuris beveik visus 35 km iki Groningeno pūtė į veidą. Nu ką darysi, kaip pasakytų Clarksonas Anyway, could be worse

Tadas pasitiko prie Groningeno įvažiavimo ir kol atsiradom pas jį supažindino su vakaro programa. Dabar šitoj vietoj norėčiau pasakyt, kad Tadas yra mega-svetingas žmogus. Visiems kas nepatyrė, patariu Tadą aplankyt (tik ne krūvom), didžiulis respektas ir dėkui už barbecue bei vakarą su naujais pažįstamais!


Dienos atstumas: ~35 km

Iš viso: 425 km

Liepos 7

nacionaliniai parkai Olandijoj.
Vis dar mane lydi saulė, tai iš Groningeno išvažiuoju su baltais debesais virš šalmo ir saule pro parkų medžius. Mačiau žemėlapy, kad reikia sekt dviračių taką LF9 ir jis mane puikiai nuves į Zwolle, kur jau couchsurfingas laukia. Takas gražus, labai smagiai sudėliotas, tik…

išsitreniravau akį ieškoti panašių ženklų kaip čia  
Olandų diviračių takų sistema šiaip yra labai gera, bet žmogų kuris ją dizainino reikia priverst pačiam be žemėlapio metus jais važinėt. Privažiuoji sankryžą matai, kad į kairę 37, tiesiai 43, o į dešinę 17. Tai spėk. Žodžiu, nedaug laiko praėjo iki pirmo mano rimto pasiklydimo. Iš priekio susitinku vyrą ant lyg ir turistinio dvyrko, bet tokio nudrožto, kad visi prisiminimai apie buvusias gyvenimo keliones šviečia visur, tai klausiu kur mano tas artimiausias kaimas, jis man taip visišką priešinga kryptimi —- Ten. Nu ok, galvoju, bičas orienticiją gal pametė. Sakau, kad aš iš ten atvažiuoju ir ten to kaimo nėra. Apsikeitę nuomonėm kas čia teisus, o kas ne, pažiūrėjom į jo žemėlapį ir ateinančius 20km važiavom kartu, nes buvo pakeliui į visgi jo nurodytą pusę :) Po to išsitreniravau akį ieškoti panašių ženklų kaip čia (foto dešinėje).

Olandai nesivargina laikytis kažkokio nuoseklumo, tai ženklai gali būt medyje, ant akmens, and kuoliuko, arba ant namo sienos. Kaip jau gavos, kai montavo. Ai dar tas kuoliukas gali būt kiek apžėlęs žole, tai po to pasidariau ypač budrus artėdamas prie nors mažiausios sankryžos :)

Beje tas vyras paaiškėjo, kad yra teorinės fizikos dėstytojas Utrechte. Jaap’as berods (nežinau tik dėl spellingo). Pusę pasaulio išmaišęs dviračiu, didžiausią respektą išreiškiau už žygį Egipte. Prie tokios temperatūros ir saulės keliaut yra visiškai hardcore’as.

Atsisveikinau su trumpu kelionės kompanjonu ir nuriedėjau tuo savo LF9. Tiesa dar olandiški dviračių takai mistiškai pasimeta, kai tik įvažiuoji į miestelį. Kitaip tariant “nereikėjo įvažiuot”. Galvoju, kad kelionėms po Olandiją reikėtų kompaso, bo bent kryptis tada labiau aiški kaip miestą kirst. Kad ir kaip ten būtų, takas eina per gražias vietas su mažom užuominom į Nidą ir į Aukštaitijos parką

nacionaliniai parkai Olandijoj  
nacionaliniai parkai Olandijoj

nacionaliniai parkai Olandijoj  
nacionaliniai parkai Olandijoj


 Vakarop pasiekiau Zwolle ir čia priėmė toks labai kietas bičelis iš couchsurfingo. Eildert’as. Sakė labai užsikabino už Game of Thrones :) rodė vieną seriją, visai gal ir nieko serialas. Gal kada užmesiu akį ir aš, kai koks Weeds baigsis. O nusivedė pavalgyt į tokią organizaciją, kur savanoriai dirba. Atrodo kaip skvotas koks — susitempė visokių daiktų kas ką rado :) groja bliuzą tyliai per kolonkes. Jėga. Paplepėjom apie gyvenimą, pripasakojo kaip norėtų daryt tiriamąją žurnalistiką, bet kažkaip dabar dirba broliuku ligoninėj. Tai net nežinau, gal žmogui ryžto trūksta imt ir išvažiuot kur nors tos žurnalistikos daryt, nu kad ir kaip ten būtų, kaip žmogus labai maladec :)

Vakare patikrinau orų prognozę just in case. Rodė vien lietų artimiausioms trims dienoms :)) Galvojau, kad čia taip Zwolle’j lis, o kai aš važiuosiu vis žemyn tai man saulė švies. Haha :D

Dienos distancija: ~125 km

Viso: 550 km

Liepos 8

Olandijoj visgi lyja.

Sekmadienis, kas reiškia, kad jokios parduotuvės nedirba, o tos kurios ir dirba tai kokias 20 min per dieną. Gerai, kad apie tokį pokštą buvo įspėjęs Eildertas ir spėjau šokoladą ir vaisių nusipirkt vakare.Suradęs kelią iš Zwolles patraukiau LF3 taku link tokio kaimo Tiel. Ten labai netikėtai atsirado couchsurferis, kuris turėtų mane priimt.

Dangus nuo pat ryto “gero nežadėjo”, bet kad pradės lyt pavažiavus porą kilometrų tai nesitikėjau. Buvo puiki pirma proga išmėgint lietaus rūbus. Nepromotinsiu čia, tik pasakysiu, kad šitos kelnės+striukė+antbačiai buvo geriausia mano investicija į žygines prekes. Liko tik nepatogumas, kad lyja ant akinių, nu bet dėl tiek jau galima gyvent :))

Vėlgi takas gražiai sumodeliuotas ir eina per dailias vietas. Tai miškelis, tai kanalas, tai koks kalnelis (!!! Olandijoj). Tiesa, vėliau buvo du momentai, kai pasijutau visai ne Olandijoj. Buvo du kalnai su 8% įkalnėm!!!

Sustojau pavalgyt kažkokiam kaime Zutphen ir kadangi jau buvau padaręs gal 60 km, maniau, kad turėtų būt apie pusę dienos distancijos ar net daugiau. Kaip vėliau paaiškėjo mažumėle klydau. Iki tol visą dieną pylė lietus, gavau net smsą iš couchsurferio su mintim “are you alright?” :) Jėga.

Žodžiu ramiai sau važiuoju, atrodo niekur neskubu, vis kokius vasariškus lietaus gūsius sutinku, bet viskas lyg gerai. Tik kažkaip tas Tiel’as nesimato horizonte, o spidometras rodo 100 km, laikrodis rodo 17.30; Išsitraukiu mobileką, įsijungiu gps’ą ir susivedu Tiel’ą. Kai parodė “50km left”, nu galvoju bus šiandien juoko. Suėmė nervas ant kilometrų ir oro, o dar kai pravažiavau kokius n+k kempingų, tai galvojau velnias mane nešė į ta Tiel’ą. Nu bet susitarimas yra susitarimas, važiuoju ir jau svajoju kaip stoviu karštam duše, o vėliau geriu arbatą. Buvau prie durų 20 val, atidarė visas linksmas bičelis Jos’as. Galvoju buvo verta tiek mynt, bo labai kieta visa šeimyna. Va, kas neįprasta couchsurfinge (bent kiek pastebėjau), kad priima šeima. Tam vyrui gal 45 metai, žmona, du vaikai ir va priima couchsurferius. Tiesa, atrodo jiems sekasi ant dviratininkų, aš buvau antras jų svečias, o prieš tai buvęs mina nuo Londona iki N. Zelandijos :) Nesuprantu, kas tiems europiečiams su Naująja Zelandija? vėliau dar buvo vieną couchsurferė, kuri buvo ten, o jei priskaitysim Garry, kuris išvažiuoja į Australija, tai jau keturi žmonės per visą kelionę traukia/traukė ten :)

Kodėl Jos’as priima svečius paaiškėjo labai greitai. Jis yra menininkas, daro visokius daiktus iš medžio, o jo žmona rašytoja. Abu tokie atsipūtę :) Vyresnysis sūnus tai sakė nori kraustytis į Lietuvą, nes čia moksleiviai turi 3 mėn vasaros atostogų, o olandai vaikai tik 6 savaites (bent kažkurioj vietoj LT geriau :D). Taip praplepėjęs visą vakarą ir pasiaiškinęs kitos dienos maršrutą, greitu judesiu lėkiau miegot, nes jaučiaus biški pavargęs.

Dienos atstumas: 150 km

Viso: 700 km

Liepos 9

Belgie!

Šitos dienos tiklas turėjo būt kaimas ant Belgijos/Olandijos sienos pavadinimu Mol. Tautvydas ten neutrinais mėtosi. Nutariau pavažiuot gabalą traukiniu, nes vėl 150 km mint nebuvo daug entuziasmo. Biški traukiniu, biški dviračiu datraukiau iki Eidhoveno, o ten jau reikėjo sėst mynt. Bet ten jau gan aišku, keliai geri, tai tokią lentą šalia kelio pamačiau gan greitai

Belgie!  

Ai tik iš Eidhoveno išvažiuot tai vėl reikėjo orientacinių žinių. Iki šiol dėkoju gimnazijos rudeniniams orientacinio žaidimams :) Mobiliakas su gps’u išsikrauna greitai, jį laikiau extra atvejams, kai jau tikrai pasiklystu.

Nuo sienos su Belgija iki Mol visai ranka paduok, tai buvo gal kokia penkta valanda vakaro, kai prisiparkavęs kieme skambinau Tautvydui klaust ar bulvės jau išvirė. Pasisvečiuot toj mokslo irštvoj buvo geras. Taip ir jaučias sienose mokslas įsigėręs, kaip ten kokie doktorantai sėdi prie kompų ir džiovina galvas. Netikėta sirena priminė kažkokius oro pavojaus testus, bet kaip paaiškėjo “čia normalu”. Nu ok…

Prasitūsinom tą vakarą aptarinėdami kas gero nutiko per paskutinį pusmetį ir testuodami ar nesugedo belgiškas alus nuo paskutinio mano vizito Belgijoj. Tai ne :D

Dienos atstumas: ~67 km

Viso: 767 km

Retorinis klausimas: kur Olandijoj gėlės? nei vieno lauko nemačiau, o pervažiavau visą.. Gal ne ten žiūrėjau?

Liepos 10

day off

Pirma diena, kai niekur nevažiuoju. Jautėsi, kad tokios poilsio dienos reikia. Tai tik aplinkui apsižiūrėjom, kas gero aplinkui Mol. Gražūs tie kanalai ir miškeliai, net panoramkė yra su nuostabiu vaizdu į kanalus.

Panorama  
Panorama


Liepos 11

ne tas traukinys, belgas bičas, turkė pana ir Liuksemburgas

Nulijo  
Pagalvojau, kad aš visai nenoriu mynt per apačią Belgijos ir būtų visai jėga čiuožt į Liuksemburgą anksčiau. Tereikėjo nusigaut iki artimiausios normalios traukinių stoties, kuri pasirodė kažkoks kaimas Herrentals. Per tuos 35 km pakeliui vėl kokius 4 kartus stipriai nulijo, jau beveik nebepastebiu.

Gerai, tai pagaliau aš Herrantals, nusiperku bilietą į Briuselį, sėdžiu laukiu. Traukinys turėjo būt gal 14:20, tai žiūriu 14:15 atvažiuoja traukinys į mano kelią, žmonės lipa, lipu ir aš. Tik kai užsidaro durys, šalimais stovinčio dviratininko klausiu “o tai čia į Briuselį?”, sako “nu ne, čia į Antwerpeną” :D jėga galvoju, to man čia ir trūko. Gerai, o tai ką dabar daryt? Bo traukinys jau juda. Sako “ramiakas, važiuok iki Antwerpeno, ten persėsi į Briuselio traukinį, jie kas 10 min važiuoja”. Po to tas pats dviratininkas paprotino, kad Belgijos apačioj ne tik kad normalių dviračių takų nėra, bet ir “can get a bit hilly”, į klausimas “how hilly?” atsakymas buvo “very” :) Dar pasakė, gerai kad važiuoju traukiniu į Liuksemburgą. Užtai pamačiau kaip atrodo Antwepeno stotis :D

Hooray for Luxembourg  
Paskui įsėdu į traukinį ir viskas ką ten sako yra olandiškai. Nu jėga. Sėdi šalia turkė tokia (iš pažiūros visai maloni), sakau žiūrėk, gal gali paverst? Per tas 15 min kol jai reikėjo išlipt apšvietė kokių stotelių tikėtis iki Briuselio, palinkėjo gero kelio ir atsisveikinom. Sakė studijuoja būt vertėja, todėl taip maloniai pavertėjavo :)

Briusely nieko perdaug įspūdingo, stoty prasitūsinau tas 50 min iki traukinio. Ir penkis kartus pasitikrinęs ar tikrai į reikiamą sėdu, judu į Liuksemburgą. Sako kelionė truks 3 valandas. Traukinys modernus ir t.t. bet stoja gan dažnai, nes 200km per 3 valandas nėra žiauriai greitai. Išlipu stoty, “kažkur jau mačiau”. Biški pasivažinėjimų po Liuksemburgo kalnelius ir aš jau pas Ievą. Jėga. Tarpe vėl nulijo kaip iš dušo.

Dienos gabaliukas: ~40 km

Viso: 807 km

Liepos 12-14

lietus, Liuksemburgo naktinis gyvenimas ir bliuzo koncertas

Toks planas ir buvo pailsėt kelias dienas pas Ievą, atsigaut fiziškai ir morališkai :) Kadangi už lango nuolat lijo, tai lauke vis tiek nebuvo daug ką veikt. Aptikom, kad centre groja bliuzą kažkokia grupė, tai labai kietai dieduliai grojo Elvio dainas. Kai pagrindinis vokalistas atėjo su Elvio maike, tai iš karto matės ką gros. Visus juos ten tokia muzika veža, tai groja iš širdies, o atrodė maždaug taip (rekomenduoju atkreipti į vokalisto šokio judesiukus ant scenos :D):

Tiesa norėjau eit susirast salsos, bet kažkas įdomaus ten su info internete. Dėl įdomumo reiktų įsivaizduot, kad esi turistas ir nori internete surast Vilniuj salsos renginių. Kažin kiek gautųs. Bo Liuksemburge, tai vieną vakarą net to klubo neradau duotu adresu, o kitą vakarą klubą radau, net salsos muziką DJ grojo, bet pilna buvo stalų ir nieks dar nešoko, o gėrė. Gal jiem dar per anksti? Bet buvo ~23:15, tai ką aš žinau… Žodžiu, perdaug nesikrimtęs traukiau namo, nes jau ryt išminu vėl.

Liepos 15

Moselis, kalnai, miškai ir vynuogynai

Iki Vokietijos sienos tuos 40 km pavažiavau vėl traukiniu ir atsidūriau Wasserbillig, kuris yra čystai ant Mosel’io kranto. Kelia ten toks aptrintas keltas, bet patikimai ir vokiškai tiksliai. Iš karto pradėjus mint šituo taku pasijautė, kad šitų vaizdų laukiau visą kelionę :)) aš turių vieną žodį: wow!! po Š.Vokietijos ir Olandijos lygumų, toks pasikeitimas su kalnais buvo malonus akiai vaizdas. O dar upė taip vingiuoja, tai nenuobodu važiuot. Geriausia dalis, kad upės į kalnus neteka, tai visad važiuoji nuo kalno, o šalia savęs matai šlaitus vien apaugusius vynuogynais. Super. Šitas dviračių takas palei Moselio upę tikrai gauna Top1 vietą kelionės takų sąraše. Visi jie ten gamina vyną, tai tipinis vaizdelis toks

tipinis vaizdelis  
tipinis vaizdelis


 Saulė švietė visą dieną, gal tik ant vakaro šiek tiek palijo, bet tas nesutrukdė gerai nuotaikai. Beje šitam take sutikau bilekiek keliauninkų dviračiais. Kas irgi šiaip rodo, kad ne vien man čia gražu :) Šitaip riedėdamas vakare kokią 18:30 atsiradau kempinge susukęs savo 120 km. Iš bobulytės gavęs leidimą palapinei “bet kur čia į kairę, bet tik ne prie upės” greit susirenčiau nakvynės vietą. Atrodė taip:

Nakvynė  
Nakvynė


 Ne visai prie upės, bet netoli upės :)

Turbūt čia buvo toks vienišiausias vakaras, nes visai nebuvo su kuo pasikalbėt. Gerai kad Wirelessą aptikau netoli pagrindinio namuko, tai buvo kaip valandą prastumt :) Ilgai nesvarstęs kokią 21:30 ėjau gult. Turbūt all-time nuėjimo gult rekordas. Ryte paaiškėjo, kad naktį gavau smsą iš couchsurfingo Koblenze, win!

Dienos atstumas: 120 km

Viso: 927 km

Liepos 16

Toliau Moselis, pilis ir santaka su Reinu

Kadangi iki Koblenzo bebuvo likę kokie 100 km, o visąlaik nuo kalno važiuot nėra taip ir sudėtinga, tai ryte perdaug neskubėjau ir tik jau išrinkinėjant palatkę tokie olandai prisistatė pasiklaust kur važiuoju, bo jie irgi su dvyrkais (įdomu kada atvažiavo, kad nemačiau vakare). Tai paaiškėjus, kad jiems į kitą pusę išjudėjau kokią 10 ryte. Ėjos gerai, vėl krūvos vynuogynų, galvojau vienu metu, kad baigė :)) bet ne. Spėjau net pafilmuoti.

Cochem  
Cochem  

 

 

Taip privažiavau miestelį pavadinimu Cochem, kuris patraukė ne tuo kad buvo pusiaukelė ir pietų metas, o kad turėjo kalną su pilimi.

Greitas sms’as couchsurferei Koblenze ir paaiškėjo, kad aš gerokai per anksti. Tai nutariau pilį pamatyt iš arčiau. Kokių nors ten liftų tikėtis pasirodo buvo vaikiškai naivu, tai užsistūmiau dvyrką tiesiog. Nugara šlapia, kaip po varžybų, bet vaizdas buvo vertas

 

 

Vaizdas  
Vaizdas


 Besigrožėdamas būčiau taip ir prasėdėjęs, bet pilvas priminė, kad pietūs, tai teko nusileist. Kažkokiam ten kioske pavalgiau vokiškos virtuvės tvarinio ir galėjau tęst žygį toliau.

Stalas  

Artėjant Koblenz’ui vynuogynai vis nesibaigė, bet kad miestas netoli pasimatė iš vis tarp medžių pasimėčiusių pastatų, kurie priminė daugiabučius. Beje, tik privažiavus Koblenz’ą pradėjo lyt :)) nors visą dieną puikiai saulė švietė. Atvykau pas tokią Lisą, kuri mokos būt pradinių klasių mokytoja ir kaip vėliau paaiškėjo turi dar dvi buto drauges. Jos sakė “darom kinietiškai šiandien”, tai labai jau matos patyrę rytietiškoj virtuvėj, bo ir apsisuko gan greitai ir stalas gražus gavos.

Labai puiki viešnagė, dar vienas didelis pliusas couchsurfingui. Paplepėję apie visokias keliones po N.Zelandiją ir pan (jos ten visos po pasaulį tiek pakeliavusios, kad eina peklon..) kritau miegot, bo jautės, kad jau reiktų.

Dienos distancija: 98 km

Viso: 1025 km

Liepos 17

Reino upė, Kolnas ir finišas.

Tik atsibudęs ryte išgirdau, kad kelionės pradžia nusimato šlapia: labai jau neblogai barbeno lietus į palangę..

Deutsche Ecke  
Lietaus aš šitoj kelionėj mačiau ir taip normaliai, tai reagavau ramiai. Išjudėjęs gal kokią 10val dar nuvažiavau pažiūrėt vadinamojo Deutsche Ecke — vieta, kur suteka Moselis į Reiną. Reikėtų aišku vaizdo iš viršaus, bet iš šono atrodo taip.

Kadangi Koblenze be šito objekto kaip nelabai kas yra, o tuo labiau kad ir lijo, tai daug nepušinėjęs pajudėjau palei Reiną žemyn. Pradžioj tai krantinė tvarkoma ir dviračių takas nepravažiuojamas, teko gatvėm biški nunaviguot, jau maniau kad nugrybavau, bet kai tarpe tarp namų pamačiau upę, viskas normaliai :) 

Šiaip palyginimui Reinas daug labiau industrinis negu Moselis. Jei paimtume gatvių atitikmenis, tai Moselis būtų vingiuotas keliukas per kalnus ir miškus, o vat Reinas būtų autostrada Kaunas - Klaipėda. Žiauriai daug baržų ir kitokių laivų, kurių paskirties nežinau, bet kad ne keleiviams tai ryškiai. Sustojau suvalgyt riešutų ir šokoladą, tai per tas gal 10 min praplaupė penkios baržos, o kitoj upės pusėj keli prekiniai traukiniai. Kita vertus, palei tokią upę važiuot tai ne palei autostradą mynt :) Vis vien gražu, o ir dviračių takas geras. 

Dar mačiau nemažai žmonių taisančių savo ratus. Matyt padangas pradūrė. Šitoj vietoj galiu pareklamint padangas. Neturėjau nei vieno prakolo!

Diena perdaug neišsiskyrė nuotykiais, Kolną pasiekiau gan greitai. Kadangi kirtau Boną galvojau sustosiu pasižvalgyt, bet oras saule neitin džiugino, tai perdaug entuziasmu netryškau žvalgytis po šlapią miestą, krantine pervažiavęs visą miestą ir sutikęs nesveiką kiekį bėgiojančių palei upę (jums ką, į darbą nereikia?) centre pamačiau tokį ženklą 

Ženklai  
Ženklai


 Apsidžiaugiau ir nuriedėjau tolyn. Po Kolną biški apsivažinėjau kol susiradau šiandienos couchsurfingo host’e, o kai skambinau į duris, pagalvojau, kad va jau viskas, finišas. Geras jausmas :)

Duris atidarė tokia Lisa (vėl pradinių klasių mokytoja), kas Vokietijoj toms Lisoms su vaikų pedagogika? Paplepėjom apie muziką, kiną ir viską aplinkui, pasirodo gan didelė RHCP fanė, tai kai pasakiau kad eisiu tuoj į jų koncertą reakcija buvo “oh, wow, aš irgi noriu į jų koncą” :)

Dar tą patį vakarą išsigooglinau ką veiksiu kitą dieną, nes jau kaip ir laisvadienis. Paaiškėjo, kad yra milonga netaip jau toli nuo tos vietos. Užsirašiau adresą pasitikrint.

Nebedaug bebuvo likę vakaro, tai griuvau miegot.

Dienos gabalas: 99 km

Viso: 1124 km

Liepos 18

Nuotykis su traukiniu ir saulėta diena.

Šiandien man vėl sekasi, nes iš ryto šviečia saulė ir nusimato būt graži diena. Kaip iš tikrųjų man šiandien sekasi dar sužinosiu dienos vidury :)) Lisa su savo kažkokia drauge nuėjo tvarkytis reikalų, tai pervedus mane per centrą ir padėjus suveikt mepą palinkėjo geros dienos. Ai dar spėjom užlipt į bažnyčios bokštą, gražus gražus tas Kolnas iš viršaus. Tiesa ir bokštas nežemas — tik 500 laiptelių ir esi viršuj :) gali ir galva apsisukt, nes visalaik sukti laiptai.

Vaizdas iš viršaus į upę  
Vaizdas iš viršaus į upę


 Dar Kolne yra žiauriai kieta prisegti spyną ant tilto turėklų ir raktą mesti į Reiną. Pas mus žmonės taip daro kai jau ženyjas, o va ten nebūtina laukt tokios progos. Matyt  todėl spynų yra nesveikas kiekis.

Spynos  
Net tyrimą kažkokį darė, ar kartais tilto charakteristikos nesikeičia su tokiu papildomu svoriu, nebūtų vokiečiai :) o spynų maža dalis šitaip atrodo, beje čia per visą tilto ilgį toks tankumas.

Tai pasigrožėjęs visokiais vaizdais nutariau patraukt į stotį susiveikt bilieto dviračiui. Turėjau jau nusipirkęs internetu bilietą tiesioginiam traukiniui Kolno į Kylį, bet dviračio bilietą reikia pirkt stoty. Gerai, ateinu, nukreipia pas tokį bičelį. Aš jam bilietą, sakau ‘va, noriu čia pasiimt savo dviratį rytoj’. Tas pažiūri, sulanksto tą mano lapą, sako tokia vokiška morda ir taisyklių besilaikančia veido išraiška “sorry bičas, nėra čia vietos tavo dviračiui”, man kojos nutirpo “kaip tai nėra”, nu sako nėra. Traukiny yra 8 ar tai 10 vietų dviračiams ir visos jos yra full. Paklausęs ar kartais vietoj prie traukinio aš ten neišspręsiu tos problemos iš karto pasigailėjau — čia ne Lietuva, kur dažnai susitart kažkaip galima. Dar pridėjo, kad Vokietijoj dviračius reik rezervuotis prieš savaitę, o dabar kai atostogų metas, tai prieš tris. Man tik plaukai dar labiau susigarbanojo, gerai, sakau, tai kaip dabar man nusigaut į Kylį, bo verkiant reikia. Pažiūri jis ten kompe, sako žiūrėk gali važiuot regioniniais traukiniais, 4 persėdimai, 9.5 valandos trukmės kelionė ir būsi Kylyje. Nu blyn galvoju, čia geruoju nesibaigs, mano tas tiesioginis IC bilietas visoks ten not-flexible ir pan, tai 80 euriukų nuplaukia. Tai sakau, gal davai aš šitą priduodu tau ir perku tą regioninį, bent pinigų neprarasiu. Nu jis man “palauk”. Po to gal 5 minutes plepėjo telefonu, tada daug taipino į kompą galų gale atsisuka visas laimingas, sako “karoče taip, duok 13 eurų, įlaipinau tave į tiesioginį traukinį su tuo nelemtu dviračiu” dar kažką sumalė kaip jis ten suchimičino visą maklę, apie kažkokias spec rezervacijas, bet jau nieko nesupratau, girdėjau tik tris žodžius “tilpai į traukinį”. Po visko susirinkęs popierius išeinu, tiesiai prieš akis Starbucks’as, nu galvoju reik kavos. Ir didelį :D

Vieta sakyčiau visai graži  
Su tokiu nuotykiu nedaug ką ir bebuvo pamatyt Kolne, tai taip random po centrą pavaikštinėjęs parėjau namo pavalgyt ir susitvarkyt visas šmutkes, kad ryte nieko nereiktų daryt (geras momentas — Lisa davė raktą bo jos turėtų nebūt iki vėlaus vakaro). O mano vakare planas eit į milongą, dieną specialiai susiradau tą pastatą, kad paskui vakare mažiau reiktų pušinėt. Salė antram aukšte. 

Milonga gal ir nieko, kai jau įsivažiavo, bet pradžioj buvo keista, kad jie beveik visai be taisyklių šoka. Muzika tandom groja, o žmonės bilekaip — tai vidury tandos nusprendžia “ai gana”, ir čia visai nėra įžeidimas. Ir daugiau detalių. Žodžiu, bet radau lenkę ir kelias vokietes, kurios šoko labai smagiai. Gaila, tik kad su basutėm buvau, netilpo į tašes dar ir šokių batai :)) Ai sakė ketvirtadieniais vyksta kažkokia žiauriai gera milonga, va šita. Gal kadanors važiuosiu pro šalį ketvirtadienį :)

Su tokia laiminga dienos pabaiga parėjau ir kritau miegot.

Liepos 19-20

Traukinys, fizrukas iš Hamburgo ir poilsis Kylyje

Traukinys iš Kolno buvo patogus. Neveltui su tiek nuotykių kol bilietą gavau. Radau kažkokių laikraščių, sužinojau kad Frank’ą Shleck’ą iš Tour de France’o diskvalifikavo, ir šiaip biški apie gyvenimą apsišviečiau. Traukiny šalia sėdėjo dar vienas turistas dviratininkas, tai paplepėjom, pasirodė besantis šaunus fizrukas iš Hamburgo. Bandžiau įsivaizduot Telšių fizinio mokytoją taip keliaujantį ir taip pasakojantį apie savo visokius nuotykius.. Traukinys biški vėlavo, gal 20 min, tai per ruporą pasakė, kad vėlavimo priežastis — kažkas pavogė dalį laido vienoj atkarpoj tai traukinys negalėjo važiuot max kiek gali :D nu šakės kaip žvengiau.

Kylio stoty pasitiko Sabrina iš couchsurfingo. Pasirodo gyvent Kylyje irgi yra visai nieko, nors ir gan toli jis nuo kitų didelių miestų. Bet! Jūra šalia, tai galima buriuot, irkluot uosto įlankoj ir upėj šalia, bėgiot ar važinėt dviračiu. Tai kai koridoriuj pamačiau plento dviratį ir burlentės lentą, iš karto supratau, kad viešnagė bus įdomi :) 

Naktį išmiegojęs kitą dieną sėdau į keltą namo. Atostogos baigėsi. Buvo nepakartojama!

CS host (Jos) Tiel  
CS host (Lisa) Cologne  
Ieva and Luxembourg  


Patarimai ateičiai:
- Bendrauk su žmonėm, niekad nežinai ką gali atrast.
- Kemperiai geriausi dviratininkų turistų draugai.
- Couchsurfingas yra būdas #1 tokiam keliavimui.
- Vokietijoj žali/raudoni dviračio ženkliukai su rodykle dažniausiai veda ten kur reikia.
- Olandijoj nepamiršk žiūrėt po kojom, niekad nežinai gal ženklas šalia.
- Visad įsitikink ar traukinys važiuoja ten kur reikia _prieš_ įlipant į jį.
- Jeigu kely turi būt keltai, pasižiūrėk kuriom dienom jie būna.
- Ant google maps’o planuok 60-70 km, su dviračių takais ir pasivažinėjimais gausis 100km
- 99% žmonių yra geri.
- Vokietijos dviračių takų mapsų galima nusipirkt čia
- Belgijos dviračių takų maršrutus galima susidarinėt čia
..sąrašą galima pildyt…

Vilius Pankauskas


Sutikus autoriui, šį kartą šis ilgas tekstas netaisytas. Šiek tiek žargono pasakojimą pagyvina ;)
Turite savo reportažą? Atsiųskite čia. Geriausiu reporterius apdovanosime!


Komentarai
Turinys
  • Axas
    Axas 
      2012.08.28, 11:29, vertino: Gerai, , rašė:
    Liuks, aš ir planuoju kai tik leis aplinkybės ištrūkt, prasimint kur toleliau. Dabar kolkas ir Lietuvos užtenka :)
  • VILMA ŽUTAUTIENĖ
    VILMA ŽUTAUTIENĖ 
      2012.08.28, 13:45, vertino: Gerai, , rašė:
    Na, šiek tiek ta žargonų kalba man kliudė skaityt (nesuprantu aš angliškai), bet žaviuosi tokiais žmonėmis, kurie nebijo rizikuot, turi ištvermės keliauti tokiu būdu. Puiku. O kelionės dienoraštis neįkainojamas dalykas sau, prisiminimams. Kad ir kokia kalba būtų parašyta...
    O apie Telšių "fizrukus" mintis įdomi :D Pati esu iš Telšių.
  • murrum
    murrum 
      2012.08.28, 14:45, vertino: Gerai, , rašė:
    Gal bus truputi ne į temą, bet aš turiu mintį 2013 vasarą keliauti su dviračiais iki London'o. Gal kas norėtų prisidėti? Gal kas turi kokių patarimų? Labai lauksiu patarimų ir kelionės draugų (:
  • Mindoozas
    Mindoozas 
      2012.08.28, 21:40, rašė:
    Mielai palaikyčiau tau kompaniją.
  • ErnestasCo
    ErnestasCo 
      2012.08.28, 15:04, vertino: Gerai, , rašė:
    http://www.velouostas.lt/forumas/viewtopic.php?f=15&t=..erokai kuklesnė kelionė, bet ji buvo pirma mano neilgame gyvenimėlyje. :) Visiems, dvejojantiems ar leistis į tokio tipo kelionę, ar ne, nuoširdžiai patariu pasirinkti teigiamą variantą, t.y. keliauti. Visiškai skirtingi potyriai keliaujant dviračiu, nei mašina.
  • GL
    GL 
      2012.08.28, 15:38, vertino: Gerai, , rašė:
    Pasiūlymas Meistrams ir daugiau. Gal visgi vertėtų kurti fotodviratastų grupę, kur būtų kaupiama info iš žygių, galima būtų dalintis info apie planuojamas keliones ir pan.?
  • eFoto redaktorius    2012.08.28, 15:47, rašė:
    FotoDviratis koks Tegu kas sukuria.
    Senai galvoju, tik va nesu iniciatyvus - ir taip darbų pakanka. Šiais metais niekas nepasiūlė dviratuot po Europą, tai ir nevažiavau..
  • djMC
    djMC 
      2012.08.28, 15:44, vertino: Gerai, , rašė:
    Viliau labai jaunatviškai emocingas reportažas. Liuks
    Gal pasidalintum mintimis, kokį dviratį naudojai, kokio modelio, kaip atlaikė kelionę ir pan.
    Manau ne man vienam tai bus įdomu.
    Ačiū
  • vilius
    vilius 
      2012.08.28, 16:01, rašė:
    O, malonu kad patinka kažkam :) 

    murrum, rimtai pasvarstyk ar tikrai nori važiuot į Londoną. Nebent aišku tavo tikslas "nuvažiuoti nuo namų iki Londono". Su tokiu atstumu yra daug vietų kur galima važiuoti ir jos bus vaizdingesnės ir t.t. 

    ErnestasCo, šaunuolis :) Kelionės dviračiu visada yra jėga.

    djMC, apie dviratį: 

    - važiavau su tėčio dviračiu Giant CRX 3.0 (berods).  Kadangi mano sportinukas nelabai tinkamas žygiams, paprašiau tėčio susikeisti toms trims savaitėms. Dviratis buvo paruoštas pakeičiant naujai žvaigždes ir grandinę, taip pat ištepant viską. Ratų ašims dar gyvenimo yra, taip pat ir centrinė ašis nebarška, tai kaip ir viskas. Vežiausi aišku remontą, bet neperdaug. Įvertinau, kad važiuoju per šalis kur žmonės gimsta su dviračiu, tai rimtesnio remonto vietų turėčiau rast nemažai. Neprireikė nei karto ką nors taisyt.

    - Pedalai pas tėtį mix. Iš vienos pusės plokštės, o kitoj pusėj clips'ai. Pirmas dvi dienas važiavau su basutėm (įdegiau gražiai juostas..), bet paskui persiaviau ant clipsų. Daugiau visad žygiuose minsiu su clipsais. Pirmiausia tai koja neslidinėja ant pedalo, kas reiškia kad ir mini visad teisingoj padėty. Turiu variantą, kad man ta koja antrą dieną skaudėjo, kadangi pirmą dieną be clipsų važiavau, bet gal ir ne.. 

    - Padangas jau minėjau, Continental Top Contact. Ir beje labai rekomenduoju. Nereikėjo lopyt kameros nei karto.

    - Krepšiai yra Ortlieb'ai. Classic. Jie biški brangesni, bet užtai superiniai. Pasirašau ant jų esančio ženklo "Waterproof" :) daug turėjau lietaus, o niekas nešlapo. Užsifiksuoja greitai, tai susipakavimas ryte yra itin greitas. Jeigu ryte skubi į keltą, tai tas labai padeda :)

    Tikiuos padės.
  • GL
    GL 
      2012.08.28, 16:15, vertino: Gerai, , rašė:
    Pritarčiau dėl padangų svarbos, ypač jei važiuojama lauko keliais. Šiemet Kryme turėjome nemažai vargo dėl įvairių spyglių. Daugiausiai lopėsi važiavę su senesnėm padangom, negelbėjo net tai, kad dalis jų buvo kalninės. Beje, važiuojant į žygį svarbu teisingai pasirinkti padangų tipą.
  • djMC
    djMC 
      2012.08.28, 20:31, vertino: Gerai, , rašė:
    Ačiū!!
    Jei ko reiks apie motociklus, gali klaust ;)
  • murrum
    murrum 
      2012.08.29, 21:25, vertino: Gerai, , rašė:
    Noriu važiuot į London'ą, nes vienaip ar kitaip ten reik nusigaut..tik klausimas, kiek pigiau ar brangiau tai gautųsi įgyvendinti..
  • snakex
    snakex 
      2012.08.28, 20:25, rašė:
    Super, gera kelionė ;) 
    Man teko važiuoti su dviračiu po Alandų salas (Suomija). Atstumai nėra dideli, o ir pažiūrėti yra ką..   Sėkmės kitose kelionėse ;)
  • GL
    GL 
      2012.08.28, 20:46, vertino: Gerai, , rašė:
    Su Geru vėju? Gal gali daugiau papasakoti daugiau apie patį žygį?
  • vilius
    vilius 
      2012.08.28, 23:02, rašė:
    Į Alandų salas galvojau pradžioj važiuot, bet sako ten daug uodų. O gal ne?
    Plius taip ir nenusprendžiau kaip reiktų važiuot, ar mašina iki Talino ir poto mint? O gal persikelt jau su mašina ir tik grynai po salas mint? Bet tada visai atstumo nėra, kasdien po 40km numint atbulom galima :))
  • LaimonasUr
    LaimonasUr 
      2012.08.29, 09:36, rašė:
    Nėr ten tų uodų, kad trukdytų keliaut. Ir atstumų ten nėr, taip kad pasiimk žvejybos reikmenis, nes kitaip nebus ką veikt. Arba kibirus uogoms rinkt :)
  • snakex
    snakex 
      2012.08.29, 09:55, rašė:
    Mes važiavome į Taliną, iš jo kėlėmės su dviračiais tiesiai i Mariehamną . Buvęs maršrutas - goo.gl/maps/wUmPn Oras pasitaikė geras, miegojom kempinguose. Keltai tarp salų nemokami, kurie kelia automobilius. Buvo keletas keltų kur kelia tik žmones su dviračiais.. Odų nebuvo begale, gal kiek daugiau vakarais (tas pats ir LT). Turėjom purškalus tai jokių problemų. Jeigu norisi daugiau km, kelkis į Helsinki (su dvirač.) - gražus nedidelis miestas (buvau šią vasarą). Iš ten vykti į Turku... Tiesa, keliai pačiose Alandų salose geri, daug yra dviračių takų. Vairuotojai gerbia dviratininkus :) Labai rekomenduojama pasiimti meškerę. :)
  • Lima
    Lima 
      2012.08.28, 21:15, vertino: Gerai, , rašė:
    Respect už tokį gyvą neredaguotą pasakojimą!!! :)
  • Axas
    Axas 
      2012.08.28, 22:21, vertino: Gerai, , rašė:
    Yra viena bėda, kai minu dviratį, fotografuoti nesinori nors tu ką....
  • FredeRika
    FredeRika 
      2012.08.29, 08:00, rašė:

    na super aprašymas ! ir milongai dar jėgų užteko ;)

  • tartan derman
    tartan derman 
      2012.08.29, 14:26, vertino: Gerai, , rašė:
    liux :)
  • Robcikas
    Robcikas 
      2012.08.30, 12:10, rašė:
    Super reportazas!
  • MartynasA
    MartynasA 
      2015.05.10, 23:48, vertino: Gerai, , rašė:
    Labai smagiai perskaičiau!
      www.fotobites.lt nuolaida fotoknygoms, albumams, fotožurnalams galioja iki gegužės 1 dienos.

Jūsų komentaras

Rašyti komentarus gali TIK užsiregistravę eFoto.lt dalyviai. Užsiregistruoti