Medus ir kuprinės
2012.09.22  Straipsniai:  KelionėsJūsų straipsniai  8 4075

Angkor kaimai

Kadangi nuo seno svajojome kiek ilgiau pakeliauti po Aziją, medaus mėnuo, lygiai 30 dienų, buvo puiki proga tai padaryti. Kukliai susituokėme, o kitą dieną isigijome ilgai medžiotus bilietus Vilnius–Bangkok–Vilnius. Taigi – medus ir kuprinės.

Mėnesio trukmės kelionės aprašymas turėtų būti pakankamai ilgas, tačiau aš labai nemėgstu daug rašinėti. Šįsyk žmona privertė...

Planavome aplankyti ryžių terasas Vietnamo šiaurėje,  Angkor Wat šventyklas Kambodžoje ir, be abejo, kuo daugiau Tailando. Faktas, kad 1 mėnesio šioms trims šalims tikrai nepakanka, todėl keliavome sparčiai ir stengėmės veikti kuo tikslingiau.
Kai tik Helsinkyje ilipome į lėktuvą, mūsų laukė staigmena – tapome vienais iš nedaugelio laimėjusiųjų verslo klasės vietas už ekonominės klasės kainą!  Niekados nemaniau, kad skristi 9 valandas gali būti malonu.
Potvynis Bankoke
Pirmos dienos Bankoke (Bangkok) gerai tiko adaptuotis: karštis ir milžiniška drėgmė. Privalomai užsakyti, nuotraukose atrodę padorūs nakvynės namai (hostelis, kitu atveju, anot konsulato, negalėjome gauti vizos), pasirodė ne tokie ir patogūs. 2 x 2 metrų kambariukas be langų, džeržgiantis ventiliatorius ant lubų ir dušas be jokios vėdinimo sistemos atsiėjo tik 8 JAV dolerius nakčiai. Bent jau pigu :)
Kaip tik tuo metu Bankoke prasidėjo didžiausias per kelis dešimtmečius potvynis, apie kurį, spėju, daugelis skaitė, girdėjo arba kurį regėjo eFoto narių nuotraukose. Viena vertus, buvo sunkumų su transportu, kita vertus, ne kiekvieną kartą ten nuvykęs gali pamatyti tokių vaizdų. Khaosan Road – mūsų nakvynės Bankoke gatvelė, buvo sausa ir saugi, nors vos už kelių posūkių telkšojo vanduo. Gatvelė driekiasi beveik pačiame lankytinų objektų centre, o tai – didelis privalumas mėgstantiems pasivaikščioti. Dėl potvynio dalis Bankoko gatvių buvo uždarytos, be to, buvo paskelbtos ne darbo dienos, todėl miestas pasirodė pakankamai ramus, švarus, nesijautė smogo, nebuvo triukšmo.

Vos kelias dienas praleidę Bankoke, išskridome savaitei į Vientamą. Po sėkmingos vizų gavimo procedūros, neapgauti šmirinėjančių, pinigus keičiančių, pavežti siūlančių sukčių, atsidūrėmė buvusioje Vietnamo sostinėje – Hanojuje (Ha Nôi).
Hanoi gatvė
Priešingai negu Bankoke, Hanojuje buvo daug žmonių,  judėjimo,  triukšmo. Ramybę radome tik prie vieno iš daugelio Hanojaus ežerų. Tenai praleidome kelias valandas stebėdami vietinių gyvenimą. Tos pačios dienos vakare sėdome į naktinį traukinį, kuris per naktį mus nugabeno į Laokajų (Lào Cai).
Vietnamiečiai neaukšti žmonės, todėl būdamas vidutinio Lietuvoje – 183 cm ūgio, jaučiausi milžinu. Į mane vietiniai žiūrėdami užversdavo galvą aukštyn. Šiaip ne taip susirangę savuose gultuose, palinkėję labos nakties visoms kartu miegančioms šeimoms, lengvai siūbuojant traukiniui, užmigome.
LaoCai traukinys
Laokajuje – mieste, įsikūrusiame vos keli kilometrai nuo Kinijos sienos, nepasiliekame, nes mūsų pagrindinis tikslas čia yra Sapa – kalnuota vietovė su ryžių terasomis. Sapa, nuo Laokajaus yra tik keliasdešimt kilometrų į kalnus. Nakvynę susirasti Sapoje nesudėtinga, tik spėk apžiūrinėti nebrangius siūlomus variantus. Mes už 14 dolerių išsirinkome puikų kambarį su nuostabiu vaizdu.
Gaila, ryžiai jau nuimti ir rūkas pakilęs, pats rekomenduočiau vykti spalio vidury, kai laukai dar žaliuoja, nedidelė drėgmė ir daug saulės. Oras po Tailando atrodo vėsus:  tik +15–20 laipsnių dieną ir apie +6 naktimis.
Kad ir kaip būtų, griebiam motorolerį (sumokam juokingai mažai) ir lakstom, kur galim ir kiek galim. Žinoma, daugiausia po ryžių terasas. Pačioje Sapoje, be turistų ir aptarnaujančiojo personalo, gausu vietinių Hmong genčių moteriškių, siūlančių įsigyti rankų darbo tekstilės gaminių: kepuraičių, skarų, šalikų, rankinukų. Baisiausia, kad jei jau kokiai pavyks tave užkalbinti, subėgs visos, krizendamos sukraus ant tavęs visą produkciją ir įtikinės, kad vienos skara yra gražesnė už kitos. Beje, jei atsakysite, kad tokį daiktą jau turite įsigiję iš kitos tautietės, išgirsite visai pietryčių Azijai taip būdingą posakį „Same same but different“ ( liet. „Toks pat, tačiau kitoks“).

Gyvenimo vaga
Sapa keliai
Ryžiai
Terasos

Sapa laukai

Po 3–4 dienų, praleistų Sapoje, įsigyjame bilietukus atgal į Hanojų ir nieko nelaukę patraukiame vienai dienai į Halongo (Vịnh Hạ Long) įlanką. Kadangi neturėjome laiko organizuotis patys, nusprendėme pasinaudoti viešbutuko pasiūlymu.
Chaosas prasideda tik išlipus iš autobusiuko: gidai, vairuotojai, laivų kapitonai keičiasi vienas po kito. Galų gale šiaip ne taip atsiduriame laive. Gauname paragauti žuvies, gurkštelėti alaus ir pasigrožėti fantastiškais vaizdais. Tikrai graži vieta, šaunu, kad 2012 metais pateko tarp 7-ių naujųjų gamtos stebuklų. Jei planuojate ten apsilankyti, siūlytume rinktis turą su nakvyne, nes per vieną dieną įmanoma pamatyti vos kraštelį to grožio.

Halong bay

Kita stotelė po Vietnamo – Kambodža. Jai skyrėme tik 5 dienas. Pigiausiais būdas ten nuvykti iš Hanojaus – grįžti atgal į Bankoką ir tiesiai iš oro uosto autobusų stoties važiuoti iki Kambodžos sienos. Gal kelionė ir nebuvo pati patogiausia ar greičiausia, tačiau ribotas biudžetas įstato į rėmus. Sieną pasiekiame jau sutemus ir per lietų su kuprinytėm pėdiname iki vizų išdavimo punkto.  Žinome, kad procesas gali užtrukti nuo 5 minučių iki n valandų, priklausomai nuo to, ar patiksi pasieniečiui, todėl pildydami dokumentus šypsomės.  Prie mūsų prisėda vienas pasienietis ir, susižavėjęs aukso spalvos rašikliu, kurį kažkada gavau dovanų, „paprašo“, kad padovanočiau. Gavęs  rašiklį, visas patenkintas vizas mums sutvarko per 3 minutes :)
Susipažinę su dviem prancūzais, dalijamės taksi išlaidas ir maždaug 200 km keliaujame iki Siem Rypo (Siem Reap), kur likusias dienas apžiūrinėsim vieną pagrindinių khmerų civilizacijos palikimų – Angkor Wat kompleksą.
Kambodžoje draudžiama nuomoti motorolerius, bet tai ne bėda, nes ant kiekvieno kampo pilna dviračių po 1 dolerį dienai. Juos ir pasirenkame vietoj brangaus tuk tuko. Smagiausia dienos dalis – iš šventyklų aplinkkeliais grįžti per vietinius kaimukus žiūrint į jų kasdienius darbus, bendraujant su puikiai anglų kalba kalbančiais vaikais arba ilsintis po medžiu su keke bananų.
Angkor kaimai
Angkor
Dviračiai
Žvejyba

Atėjo laikas palikti ir Kambodžą. Autobusu dardame atgal į Bankoką. Kadangi traukinių bėgiai dar užpilti potvynio,  ryte skrendame į Čiangmajų (Chiang Mai).
Išties Čiangmajus pervertinta vieta. Be abejo, turint pilnas kišenes pinigo galima susigalvoti daug pramogų.  Mūsų vienintelė – „Diena su drambliais“. Viena organizacija priglaudžia paliegusius, išmestus ar ligotus dramblius. Juo gydo, veisia ir kartkartėmis priima iki 12 asmenų grupeles. Diena neprailgo: teko paprakaituot maitinant, valant ir prausiant dramblius upėje, tikrinant jų sveikatą, žiūrint, ar kakutis (kokie 3 kg) yra „geras“, o galiausiai baigiant dieną pietumis prie krioklio ir maudynėmis su drambliais. Trumpai tariant, smaguma :)

Kai prausi dramblius

Pagal planą turėjome pasilikti 3–4 dienas, tačiau jau antrą vakarą nusprendėme keliauti toliau. Bakstelėjome į žemėlapį, pervertėm „Lonely Planet“ gidą ir patraukėme į Sukhothai.  Kelionė neprailgo, o pats Sukhothai nustebino savo paprastumu ir minimaliu turistų kiekiu.
Įsikūrę vėl imame nedidelį žemėlapiuką, sėdame ant motorolerio ir patraukiame ieškoti istorinio Si Satchanalai parko, nutolusio apie 60 km nuo miesto. Tai gražus, tačiau mažai žinomas ir lankomas parkas. Prie įėjimo mus sutinka tik du budistų vienuoliai  –   senas ir jaunas. Medžių paunksnėje pakalbame apie lietuvišką kultūrą, pasimokome meditacijos meno.  Visiems, kas mėgsta ramybę ir garnių klegėjimą, patarčiau aplankyti šią vietą.
Kitą dieną nuvykstame į Sukhotai šventyklų parką, lankome aplinkinius kaimelius, stebimės, kad čia ryžiai dar tik sėjami, nes šalia regime jau žaliuojančius ryžius, o gretimame lauke matome, kaip nuimamas ir džiovinamas jų derlius.
Pakeliui per ryžius
Si Satchanalai

Po kelių smagių dienų, laukia galutinis kelionės tikslas – salos. Ilgai renkamės,  svarstome,  kur apsistoti. Galop nusprendžiame, kad mums „balių-festivalių“ iki paryčių nereikia, be to, biužetas neleidžia rinktis labai žinomų Phi Phi, Koh Samui ar Puketo (Phuket) salų, todėl išsirenkame Koh Lanta.
Gailėtis neteko. Sala graži, žmonių mažai, nardyti galima, pramogų – kukliai, tačiau mūsų poreikiams užtektinai :) Vieną dieną, nuvykę pajodinėti, susipažinome su įdomiais žmonėmis:  architekto ir menininkės šeima su 5 metų sūnumi ir keliais jų draugais iš Vokietijos bei Japonijos, kurie metė darbus Bankoke, atsikraustė į Koh Lantą, nusipirko žemės ir dabar ten gyvena, globoja žirgus ir svajoja apie geresnį pasaulį. Likome nejodinėję, tačiau nuostabiai praleidome laiką, pasivaišinome namuose ruoštu tajų maistu ir šviežiais japoniškais sušiais.

Koh lanta
Taju šeima su draugais

Pailsėjus, po salų – liūdnas naktinis traukinys per užlietas pievas iki Bankoko ir kitą dieną skrydis namo, deja, jau ekonomine klase

Pakeliui namo

Darius Adomaitis
Turite savo reportažą? Atsiųskite čia.

Komentarai
Turinys
    Alka
      2012.09.22, 09:31, vertino: Gerai, , rašė:
    Santarvės, meilės ir skalsos Jūsų šeimai! Gražių, sveikų, protingų vaikučių! Smagu, kad gyvenimą pradėjote tokia įspūdinga kelione. Visas gyvenimas - kelionė. Bus ir potvynių, ir atoslūgių, bet visada prisiminkite, kad turite kartu keliauti toliau, drauge pasirinkti maršrutą ir pasitardami spręsti visas problemas. Kaip šioje kelionėje. Ačiū už fotoreportažą.
    spacecow
      2012.09.24, 10:38, vertino: Gerai, , rašė:
    Nuosirdziai dekui uz tokius puikius palinkejimus!
    Zefyra
      2012.09.23, 00:00, vertino: Gerai, , rašė:
    Sveikinimai jums abiems sukūrus šeimą. Puikus reportažas, gera istorija. Labai užsimaniau ir aš aplankyti šias vietas. Gal kadanors :)
    Canon-istas
      2012.09.23, 00:20, vertino: Gerai, , rašė:
    Ir pasakojimas patiko ir grazios fotonuotraukos. Liuks. Saunuoliai.
    diversitta
      2012.09.24, 15:51, vertino: Gerai, , rašė:
    Aciu uz idomu fotoreporaza. Nuotraukos tikrai labai grazios, o kelione matos buvo tikrai puiki, ir man jau knieti aplankyti tuos krastus!
    Pajuriovejas
      2012.11.08, 00:40, rašė:
    Ačiū, kad nepatingejai pasidalinti su mumis savo įspūdžiais. Vertingas reportažas, nuotraukos gerai pailiustruoja pasakojimą.
    Christyna
      2013.08.17, 15:03, rašė:
    Labai graziuos nuotraukos! Laukiam kitu fotoreportazu ;)
    Pasalūnas
      2013.10.24, 01:35, rašė:
    Prisidėsiu prie kitų sveikinimų, linkėjimų ir pagyrimų. Įdomus straipsnis, daugiau tokių :)