Apple nebevystys Aperture programos
2014.06.30  Naujienos:  programos korekcijaiprogramos peržiūrai  31
 
Apple
atstovas pranešė, kad populiarioji nuotraukų peržiūros, konvertavimo ir katalogizavimo programa Aperture nebetobulinama, naujų versijų nebus. Ją kitais metais turės pakeisti universalesnė programėlė Photos. Plačiau.
Aperture vartotojai, atseit, neturėtų labai nerimauti: visos jų nuotraukos galės migruoti į Photos, o Aperture veikimas bus garantuotas ir būsimojoje OS X Yosemite.

Komentarai
Turinys
  • MartynasA
    MartynasA 
      2014.06.30, 13:15, rašė:
    Adobė laimėjo kovą.
  • SAMas
    SAMas 
      2014.06.30, 17:52, rašė:
    Nera Džobso nera konkurencijos.
    Džobso laikai geresni buvo. Jei ne jis taip ir butu pasaulis dar iki siol Adobe Flash naudoje.
  • Eugenijus Kavaliauskas
    Eugenijus Kavaliauskas 
      2014.06.30, 20:21, rašė:
    Labai gaila. Amžiną atilsį Styvui. Išbazarins ir dabar tikra nuograuža iš obuolio beliks. Aperture dėka Apple nevieną vartotoją pritraukė iš Windows stovyklos. Dar būdamas Windows vartotojas bandžiau Lightroom'ą va ir dabar išgirdęs liūdnas naujienas vėl pačiupinėjau - nieko gero. Žinau, kad pripratimas blogiau už įgimtumą, bet Aperture JĖGA. Bent man PS ir Aperture tandemo užtenka per akis. Aperture puikiai varto foto, katalogizuoja ir t.t. Ką čia kalbėti? Aiškiai Adobas pasiūlė tiek, kad neatsilaikė ir dabar valio monopoliniam monstrui.
    Aperture vos 80$ ir žiūrėkim kiek plėšia Adobas už viską ...
  • MartynasA
    MartynasA 
      2014.07.01, 00:04, rašė:
    Adobė plėšia pakankamai panašiai už ligthroom.
    Man tai įdomu ar tikrai taip stipriai lenkia tas aperure ar tiesiog pirma meilė nerūdyja. Nes kaip rašo nuorodoje, tai aperture nebuvo normaliai developintas nuo 2010m, tuo tarpu lightroomai ėjo vienas po kito.
  • SAMas
    SAMas 
      2014.07.01, 00:50, rašė:
    Kazkada lenke, bet tas buvo senai iki tol kol neuzleido programeriai si projekta
  • Eugenijus Kavaliauskas
    Eugenijus Kavaliauskas 
      2014.07.01, 08:00, rašė:
    Na fleimą įsukti galim greit :) Be abejonės dabar nori ar nenori teks imtis LR, o man vistik gaila. Čia kaip kiekvieno gaspadoriaus plaktuku. Nesvarbu,kad parduotuvės pilnos naujų ir gal daug geresnių, bet seniukas prie rankos tiek prisitrynęs, kad joks sukurtas Nano niekad jo neaplenks.
  • SAMas
    SAMas 
      2014.07.01, 09:00, rašė:
    As pats kaip nujausdamas, kad kazkas negerai su Aperture pries metus jau perbejau i LR. Pasirodo mano nuojauta neapgavo

    Keletas video pamokeliu, kad isivaizduoti kaip dirbama su LR, dauguma parodytu funkciju aperture nerasi arba jai yra tai ji silpnokai padaryta. www.youtube.com/channel/UCSDhmQkMx9J2x8hE5e0uGpA
  • Eugenijus Kavaliauskas
    Eugenijus Kavaliauskas 
      2014.07.01, 12:40, rašė:
    Norint žengti su gyvemu teks pratintis, bet problema kitur. Kažkaip abejoju, kad bus idealiai davestas Aperture Library exportas į LR, nes šiuo metu šimtai gigabaitų saugomi Aperture Library (AL) failuose. Vėl naujai exportuoti į kažkur išorėn tokius kiekius atskirais katalogais reikia bais daug laiko, o jo kaip visada nėr.
    Na bus kaip bus. Viskas kas nevyksta visuomet į gerą. :)
  • MartynasA
    MartynasA 
      2014.07.01, 14:53, rašė:
    Na apple tikrai to nedarys ;) Va nebent lightroomas padarytų taip... bet kažkaip abejoju- nėra įprasta praktika.
  • SAMas
    SAMas 
      2014.07.01, 15:52, rašė:
    Šiuo metu kaip tik Apple ir Adobe inžinieriai kartu dirba kurdami Aperture → Lightroom duomenų migracijos sprendimą.
  • SAMas
    SAMas 
      2014.07.01, 14:57, rašė:
    Niekados nepasitikedavau tokia saugojimo metodika, as Aperture failus nededavau i Aperture Library, tai nepatogu ir nesaugu, o veliau ir visokiu suderanamumu kila su kitomis programomis.
    Todel mano atveju pereiti i kita programa nesukelia jokiu keblumu ar didelio laiko svaistymo.
  • remix
    remix 
      2014.07.02, 23:19, rašė:
    Matai, tiek dirbant su Aperture, tiek su LightRoom, atskirai guli tik originalai (kam RAW, kam JPG ar TIFF), bet tiek viena tiek kita programa koreguojant nuotraukas originalų neliečia, o visas korekcijas saugo duomenų bazėje. Taigi net jei ir turi originalus ne viduje Aperture ar Lightroom, jie yra be tavo korekcijų, be tavo įdėto darbo, todėl be laiko nuostolių migracija tarp tų programų neįmanoma...
  • saulon
    saulon 
      2014.07.03, 08:57, rašė:
    Tačiau galima nustatyti, kad visos failo korekcijos būtų išsaugotos šalia originalaus failo esančiame xmp failiuke, kurį skaito ir atpažįsta dauguma programų. Tuomet problemos nebelieka.
  • SAMas
    SAMas 
      2014.07.01, 00:55, rašė:
    Klysti LR ir gali vartyti greitai, tai priklauso kaip tu importuosi foto yra nemazai ten parametru, katalogizuoja LR geriau nei Apertura. LR gali kurti katalogus permetineti nuotraukas is vieno katalogo i kita ar net istrinti faila, Aperture to net nemoka kaip nekeista.
    Kazada as ja ir megau kol Aperture moraliskai nepaseno, 4-5 metu senumo programele.
  • remix
    remix 
      2014.07.02, 23:28, rašė:
    Programos nuotraukų tvarkymui pasirinkime, bent jau man, svarbiausia vaizdo kokybė. Deja šitoj vietoj nei Aperture nei Lightroom neblizga. Bent jau mano atveju (Nikon RAW), maksimalią kokybę (raiška, pustoniai, šešėliai, spalvos) aš išgaunu naudodamas Nikon Capture NX2. Deja jos irgi nei viena iš minėtų programų sklandžiai integruoti negali. Tenka suktis su visokiais woraround'ais. Naudodavau Aperture pagrinde dėl katalogizavimo. Šita nauja žiniai mane aišku nuliūdino, bet kaip bebūtų, dar kokius 3–4 metus Aperture tikrai veiks, tik nebus diegiama naujų funkcijų. Asmeniškai aš planuoju palaukti kokio nors automatizuoto įrankio Aperture bibliotekų sumigravimui į Lightroom bibliotekas, kad išliktų korekcijos, o vėliau Lightroom naudosiu iš RAW su NX2 gautų TIFF failų katalogizavimui, karpymui, minimaliam koregavimui, ką dabar darau su Aperture.
  • SAMas
    SAMas 
      2014.07.03, 09:59, rašė:
    Nesu mates jokiu testu, kad Nikon Capture NX2 geriausiai tvarko, esu ir pats bandes jokio skirtumo nepastebejau, cia daugiau pripratimo reikalas jei nemokesi pastumdyti parametru kur LR turi daugiau tai ir nesigaus ko tu nori.
  • Eugenijus Kavaliauskas
    Eugenijus Kavaliauskas 
      2014.07.03, 18:20, rašė:
    Tikrai taip - įprotis bjaurus dalykas. Va jau antra diena maigau LR. Panašumų yra, bet viskas neten, kur gulėdavo Aperturėje. Kas liečia programų gerumą tai tikrai tik įvaldymo kriterijus. Geriausias softas tas kuriuo groji kaip pianinu. Gali naudotis geresniu, bet jei murdaisi, o rezultato nėr tai ir malonumo nėr.
  • SAMas
    SAMas 
      2014.07.03, 22:54, rašė:
    Kas moka rusu kalba ir nori ismokti visu LR gudrybiu cia amlab.me/ ras vertingas pamokas.
  • Eugenijus Kavaliauskas
    Eugenijus Kavaliauskas 
      2014.07.04, 09:17, rašė:
    Viskas gal ir čiki su pamokėlėm, bet 100€ prašo :).
    Pradžiai radau alternatyvą už padėką :):


  • SAMas
    SAMas 
      2014.07.04, 10:23, rašė:
    Na tokiu niekam vertu pamokeliu pilnas youtube, kaip pastumdyti kazkokius parametrus.
    Galima paziureti keleta  video is tos pamokeles
    vimeo.com/user22529929/videos
    Taip verta paziureti to vaikino strim video kur taip pat nemazai gudrybiu galyma pasisemti.
    vk.com/video503_166755597
  • Eugenijus Kavaliauskas
    Eugenijus Kavaliauskas 
      2014.07.04, 12:02, rašė:
    Neviskas iš karto ir pas gamtininkus kita specifika. Gudrybių nebais panaudosi, nes tik bent kiek pajudinus spalvas tuoj gauni pastabų, nes kolegos tiksliai žino kaip atrodo toks ar kitoks gyvis ir manipuliacijos čia sunkiai praeina visai kiti dalykai su klonavimais, dapiešimais, detalių montažu. Pradžiai reikia iki automatizmo damušti įrankių įvaldymą, o niuansai bus paskui.
  • remix
    remix 
      2014.07.06, 21:08, rašė:
    Priklauso nuo kadro. Yra nuotraukų, kur ir LR ar Aperture man ne prasčiau nei NX2 atidaro RAW kadrą, bet yra ir tokių kadrų, kur su LR ir pusę valandos neprivedu prie to vaizdo, kokį gaunu su NX2 tik atidaręs. Noriu pabrėžti tai - TIK ATIDARĘS. Visas gudrumas tame, kad NX2 žino Nikon RAW paslaptis, LR, ar Aperture ne. Apie tai, beje, ir pas patį LR parašyta, kad jie tik Reverse Engineering būdų bando atkurti RAW failus. Ir ne tik NIKON. Tai va, jei buvai tvarkingai susitvarkęs parametrus fotike (aš pasidarau savo profilius Nikon'ui, kur ir pustonių kreivė paredaguota, ir spalvos, ir t.t.), tai po fotosesijos sutaupai begales laiko, nes beliek tik pasikropinti kadrus. Beje, žinau ir naudoju, LR galimybes jau importuojant atlikti korekcijas, bet tai ne tas pats.
  • SAMas
    SAMas 
      2014.07.06, 23:50, rašė:
    Nuo kada auto rezimai programoje zino ka as noriu, taip gal tavo norus patenkina, bet mano norus paskutiniu metu tik PS tenkina.
    Tai kam tada is vis raw jei nikon zinos visas paslaptis, fotkintumem i jpg visi.
    Nesakau kad tas NX yra blogas, gal jis kokiom 5 kapeikom kazka geriau padaro, bet del tiek aukotis kitu programu patogumu ir galimybem pagal mane neverta.
  • Eugenijus Kavaliauskas
    Eugenijus Kavaliauskas 
      2014.07.07, 09:26, rašė:
    Smagi diskusija :) Primenanti senesnių laikų Nikon ir Canon fleimus :) Photožopas buvo ir liks kogero nepralenkiamas dar ilgai, o visi kiti softai pagalbiniai įrankiai. PhotoShopas tai gaspadoriaus įrankių dėžė, o visi kiti įrankiai tai tik vienam ar kitam darbui subtilūs instrumentai, nes kai tik susiduri su rimtomis užduotimis tuoj peršokama į PhotoShopą.
  • made not in china
    made not in china 
      2014.07.07, 10:19, rašė:
    Gal sutikčiau dėl PS kaip įrankio nuotraukų redagavimui, bet jokiu būdu ne kaip RAW konverteriui. Jau vien spalvų profiliai tiersiog varo į neviltį ypač jei tai liečia Nikon RAW failus ir tai tęsiasi metų metus ir adobe visai nesivargina šitoj srity.
  • Eugenijus Kavaliauskas
    Eugenijus Kavaliauskas 
      2014.07.07, 10:59, rašė:
    Tokie jau tie gamintojai. Niekad nesistengė ir nesistegs, o tik dar daugiau jovalą suka. Taip praktiškai numirė Blu Ray grotuvai nespėję įsisukti dėl nesuderinamumo. Nenustebsiu, jei dagyvensim iki to, kad Canon'as dirbs tik vienu softu, o Nikonas su kitu, nes kur pinigai ten draugų nėra ir aniems visiškai nusispjauti į vartotoją ir patogumus jo atžvilgiu. Babkės ir interesų zona.
  • Badas
    Badas 
      2014.07.07, 13:28, rašė:
    O kaip kiti apart Adobes? Ar DxO nieko gero nepasiulo? Manau jie vieni is rimtesniu analitiku.
  • made not in china
    made not in china 
      2014.07.07, 14:10, rašė:
    DxO man nelimpa. Sąžiningai išbandau jų kiekvieną naują versiją bet iki šiol vis dar naudojau 4 ir tai labai retai kokiem nors specifiniam dalykam. Dabar pilnai persimečiau į Capture One ir kol kas nerandu geresnio kompromiso tarp vaizdo kokybės/darbo greičio/patogumo. Būkim biedni bet teisingi, spalviniai profiliai ne panacėja, bet bendras paveiksliukas gana priimtinas, ko negalėčiau pasakyti apie adobes konverterius. Žinoma originalus softas (Capture NX2) turi teisingiausius spalvinius profilius ypač jei kalba eina apie skin tonus, bet tas jo lėtumas ir nestabilumas tiesiog varo į neviltį, o ir kiti parametrai ne fontanai.
  • remix
    remix 
      2014.07.07, 21:51, rašė:
    Na va, Margo suprato apie ką aš. Ir sutinku su Margo dėl Capture One ir NX2 kas liečia skin tonus. Būtent tai aš ir norėjau pasakyti, kad pirmas žingsnis yra konvertuojant iš RAW kiek įmanoma tiksliau atkurti tonus, ypač odos, o čia susitvarko geriausiai NX2 arba Capture One. Va kur pagirčiau Lightroom, tai Customizinimo galimybės. Ten jo niekas nepralenkia.
  • Eugenijus Kavaliauskas
    Eugenijus Kavaliauskas 
      2014.07.09, 12:15, rašė:
    SAMas sugundė daugelį metų čiupinėtą LR pajudinti rimčiau, nes iki šiol sėdėjau prie Aperturės ir PS. Dxo nepatio - trūksta paprastumo, nes viskas genialu kas paprasta. Capture One vėl reik mokytis. Užkniso tos amžinos studijos. Adobas metė babkes LR tobulinimui, nes jaučia, kad Apple'as skandindamas Aperture kažką pagimdys naujo 2015 metais. Žinant, kad jog Apple dirba tvarkingai - produktas turėtų būti vertas dėmesio.
  • SAMas
    SAMas 
      2014.07.09, 19:10, rašė:
    Nieko apple jau nebepagimdys, jei jau dabar atiduoda savo Aperture vartotojus adobei i rankas kurdami abu programa, kaip konvertuoti i LR duomenys.
    Tai ka jie dabar kuria tai bus skirta paprastiems iphone vartotojams, bet ne profesionalams.
      www.fotobites.lt nuolaida fotoknygoms, albumams, fotožurnalams galioja iki gegužės 1 dienos.

Jūsų komentaras

Rašyti komentarus gali TIK užsiregistravę eFoto.lt dalyviai. Užsiregistruoti