Nuotrauka už 10 milijonų Lt
2011.11.14  Naujienos:  Įvairenybės  201
 
Andreas Gursky nuotrauka „Rhein II“  
Christie's aukcionas Andreas Gursky nuotrauką „Rhein II“ pardavė už 4,34 milijonus dolerių (daugiau kaip 10 milijonų litų). Nuotraukos dydis 364x185 cm. Tai 1 iš 6 atspaudų. Kitas 4 nuotraukas jau nupirko žymiausi šiuolaikinio meno muziejai.
Apie Gursky jau rašėme, daugiau jo darbų rasite čia.
Prieš rašydamas eilinį komentarą „šlamštas, ir aš taip moku!“ gal pagalvok, kodėl už Tavo nuotrauką internete net draugai 100 lt neduotų ;)
Kalbant apie subtilius niuansus sakoma „esmė-detalėse“. Taigi, Gursky nuotraukas geriau aptarinėt pamačius jas ne internete, o realiu dydžiu, originalaus detalumo.

Komentarai
  • AK photography
    AK photography 
      2011.11.14, 23:30, rašė:
    pritariu!!!!!!
  • TadaoCern
    TadaoCern 
      2011.11.14, 23:47, rašė:
    Ar žinote savokos 'menas' reikšmę?

    Jei žinotumėte, šio savo komentaro nė nebūtumėte parašę:)
  • Vitalik
    Vitalik 
      2011.11.14, 22:48, rašė:
    Ilgai žiūrėjau žiūrėjau, bet nieko nesupratau, gal čia kas nors paslėpta, pvz matau: žemė asfaltas žemė vanduo žemė dangus, aišku nedažnai pasitaiko tiek horizontalių dalių vienoje vietoje, gal čia yra tokios kainos esmė.
  • gedasst
    gedasst 
      2011.11.14, 23:17, rašė:
    cia ne internetine nuotrauka.
    Jk neveltui ja spaudzia 3.6x1.8metro...
  • Mauglis
    Mauglis 
      2011.11.14, 23:01, rašė:
    Balsuoju - "Paskatinimas" :)
  • liutawras
    liutawras 
      2011.11.14, 23:52, rašė:

    kai tik atrodo, kad kažką pradedu suprasti fotografijoje, tuoj kas nors duoda per nosį ir pamatau, kad nich...a aš dar nesuprantu...


    beje marketingas mokykloj man niekada nepatiko :)

  • 6x9
    6x9 
      2011.11.15, 00:01, rašė:
    siaip man Gurskis yra jega. gal jo kitos foto man labiau, bet ir si... paprastumas, simetrija, ramybe...
    nesvarbu kiek ten tu milijonu sumoketa - kas turi milijardus, tam nusipirkti Gurskio darba yra tas pats kas mums ledu (ar alaus). ir ne si foto ji zymiu padare,  jis ta "brangaus" menininko varda daug anksciau susikure, ir beje - ne papus ir ne saulelydzius fotkindamas...
  • opiumas
    opiumas 
      2011.11.16, 01:34, rašė:
    ''ne papus ir ne saulelydzius fotkindamas'' LIKE vos nuo kedes nenukritau :) kaip kazkada kazkoks protingas verslininkas pasake Pirma tu dirbi vardui paskui vardas dirba tau........
  • sadia (išsitrynęs)    2011.11.15, 00:04, rašė:
    Šis komentaras paslėptas, nes įvertintas labai blogai.
    Parodyti komentarą
  • Londonietis
    Londonietis 
      2011.11.15, 01:05, rašė:
    Klausimas pamastymui: Kiek siuolaikinio meno muziejai sumoketu uz labai panasia nuotrauka, jei padaryciau ja as? ;)

    Menas kartais buna labai abstraktus dalykas: viena diena ne menas, kita- jau menas, poryt - vel nebe... O aplamai paemus - geriau tie siuolaikinio meno muziejai neturetu tiek daug pinigu....
  • GyS
    GyS 
      2011.11.15, 01:19, vertino: Gerai, , rašė:
  • 73
    73 
      2011.11.15, 08:23, rašė:
    Gurskis gražiai dirba, nieko nepasakysi, bet pirklių sąmoningumu abejočiau. Manau, galima ir prasmingiau panaudoti milijonus, negu nusipirkti gražų fototapetą. Bet ką padarysi, pirklių kasta (vaišijai, ind.) dabar valdo pasaulį, ko norėti..
  • rimux
    rimux 
      2011.11.15, 09:01, rašė:

    kažkodėl visa šita diskusija ar ši nuotrauka yra menas ar ne priminė man Malevičiaus kvadratą :)


    Na lyg ir elementaru, juodas kvadratas ir nieko daugiau, bet kokia tai puiki tema diskusijoms prie bokalo alaus :)

  • ecka
    ecka 
    nesiseka
      2011.11.15, 09:21, rašė:

    Idomu kiek PVM sumokejo :D
    Rimtai tai as visada uz nuotrauku rezoliucija ir detaluma. Kas is tu maziuku snapshotu... Dydis yra svarbu :)

  • djMC
    djMC 
      2011.11.15, 10:07, rašė:
    "Jūsų galerija neturi Gurskio darbų??"
    kokia laža....
  • Badas
    Badas 
      2011.11.15, 10:21, rašė:

    Si efoto naujiena - tikras akmuo i varliu bala, ir butu galima smagiai padiskutuoti, bet deja deja, visos diskusijos mirsta net neprasidejusios, po storu minusu sluoksniu. Isgyvena tik liaupsintoju komentarai, ko negalima pavadint diskusija.

    Efoto puslapis nepritaikytas astrioms diskusijoms.

  • eFoto redaktorius    2011.11.15, 10:32, rašė:
    Tavo komentaruose, mano nuomone, nerasta pagarbos nei naujienos herojams, nei efoto auditorijai. Trolinimas tai, kitaip sakant. DNFTT.. Kalbėk bent kiek konstruktyviau su bent kažkokia pagarba, tada ir bus diskusija, o ne apsimėtymas pomidorais.
  • sadia (išsitrynęs)    2011.11.15, 10:48, rašė:
    Visas efoto jau senai tik pomidorams mėtyti.
    Blyn kritika ar savo nuomonės išsakymas tai jau trolinimas, tuo tarpu kai seilėjimasis, padlaižiavimas ir be muilo lindimas atsiprašant į subinę, tai jau visada welcome į efoto.
  • eFoto redaktorius    2011.11.15, 11:02, rašė:
    Delfi.lt tavo bendravimo erdvė gimtoji?
    Taip, ten jokio 'seilėjimosi'. Visi sako 'gryną tiesą', kasdien dūšią išlieja mandagių žodžių neieškodami. Ir ... kokia prasmė ...?
    Man toks žmonių elgesys - Lietuvos gėda. Ir visiškai nepageidauju, kad čia tokie žmonės reikštųsi.
    Kalbėk, prašau, bent kiek pagarbiau skaitytojams.
  • sadia (išsitrynęs)    2011.11.15, 12:34, rašė:
    O kuo skiriasi efoto nuo delf?
  • AndriusM
    AndriusM 
      2011.11.15, 13:14, rašė:
    +1
  • G.B.
    G.B. 
      2011.11.15, 13:26, rašė:
    Matyt ne ten pataikei, jai skirtumu nematai....dažnai tarp delfiečių pasitaiko :)
  • ecka
    ecka 
    nesiseka
      2011.11.15, 12:15, rašė:
    Ir as uz tiesa, Sadia. Respect! :)
    Neviniokim i vata savo nuomones. Jeigu zmogus nepriima tiesos ir kritikos naturalia forma tai jis yra tesiog nesubrendelis, o padlaiziavimas tik dar labiau ji bukina kol galiausiai jam gresia tikimybe paskesti savo paties puikybes baloje. Nebandau cia nieko sumenkinti, bet gi butina kartais atmerkti akis uzsisvajojusiems individams nes tas poziuris i realybe per rozinius akinius prie gero neprives.
  • Badas
    Badas 
      2011.11.15, 11:14, rašė:
    O tai ka daryt, kad nejauciu tam menininkui pagarbos - nejauciu nei laso? Ir dargi priesingai?.. As ji gerbiu kaip Dievo vaika, gerbiu kaip technikos specialista, gerbiu kaip sekminga komersanta, gerbiu kaip potencialu pasnekova (gaila bet neprisijungsianti), taciau jei kalbesim apie mena - as stoviu su peiliu rankose ir esu pasirenges sudraskyti jo menininko sutana, ir palikti ji nuoga. Tai ne pagarbos stoka, tai tiesiog kova. Kuo didesnis ir galingesnis apsisaukelis, tuo ziauresne bus kova, o sikart stafkes daugiamilijonines. Taip, mano zodziai astrus, o ar turetu buti tolerastiski? Astrumas nera blogesnis uz salduma.
    As suprantu, visos diskusines erdves turi savo riba, nuo kurios astrumas tampa nepriimtinu. Vienaip diskutuojam triuksmingam bare apie alaus bokalo, ir visai kitaip kviestineje vakarieneje pas ministra. Visgi efoto noreciau laikyti neformalia vieta, kur galiu atvirai issakyt savo mintis nejausdamas gerkle verziancio kaklaraiscio.
  • Juodulys
    Juodulys 
      2011.11.15, 11:33, rašė:
    Griežtas Tu :-) Su amžium tai praeis...
    1) žmonės tiesiog dirba savo darbą taip, kaip jiem atrodo kaip reikia dirbti ir jiem visai nesvarbu, ką kiti apie juos galvoja: jis gavo 4 lemus ir visai neketina prieš ką nors atsiskaitinėti ar diskutuoti;
    2) mena kiekvienas supranta savaip- man tavo nuotraukos irgi labiau patinka (visuose reportažuose ir net portretuose yra judesys, gyvybė) nei to Gurskio, kur 50% efekto sudaro nuotraukos dydis, bet kažkas mano kitaip- juk tu nesiginčysi (nestovesi su peiliu rankoje) kas skaniau: silkė ar tortas- kas kam :-)
    O del pinigų: pirkime-pardavime visada dalyvauja du subjektai- šiuo atveju vienas padarė reklamą, kad parduotų, kitas nupirko, kad pasidarytų reklamą: abu patenkinti :-)
  • Badas
    Badas 
      2011.11.15, 11:48, rašė:
    1. Pilnai sutinku, kad jam nerupi ka kiti galvoja. Man irgi nerupi "atvest i prota" ji ar jo kuriniu pirkejus. As jau nesu toks jaunas, kad noreciau isgelbeti pasauli :D. Tiesiog tai idomi tema, kuria galima aptart "kolegu" tarpe. As turiu ka pasakyti, ir ieskau tokiu paciu, kurie irgi turi ka pasakyti: bendraminciu ir oponentu. Tai tiesiog dar vienas pretekstas smagiam pagalviu musiui. Arba sokiui su kardais :)))
    2. Nereikia taip nuvertinti abstrakciu temu. Tai ne vien skonio klausimas, tai filosofinis vertingumo kriteriju klausimas. Taip, tai kazkiek subjektyvu, bet nereikia galvot kad filosofines tematikos is principo netelpa i diskusijos formata ;)
  • eFoto redaktorius    2011.11.15, 11:56, rašė:
    Tavo fotografijų kūrinių 'aptarimas' prasideda nuo žodžių marketingas, šūdas. Tai ką aš galiu į tai atsakyti kaip 'šūdo ir marketingo' gerbėjas? Kame diskusija?
  • Badas
    Badas 
      2011.11.15, 12:07, rašė:
    O, nereiketu taip tiesmukiskai vertinti zodi "sudas". Mano atveju tai buvo labai rimtas pavyzdys, dargi nepatingejau pagooglint ir pavyzdi pateikt. Apie ta suda raso wikipedija, tad nemanau jog mane galima kaltinti konstruktyvumo stoka :)
    Tesiant apie suda - tai buvo ne fotografijos "tepliojimas", o marketingo galybes iliustacija. As keliu klausima apie marketinga, ir nemanau jog tai blogas klausimas desimties milijonu kontekste. O gal tai netgi ne klausimas, o tvirtinimas. Gal nebus jokios diskusijos, o faktas kaip blynas. Bet jeigu yra nesutinkanciu - puiku, visada laukiu atsakymu zodine israiska.
  • Veidmainis
    Veidmainis 
      2011.11.15, 18:02, rašė:
    Na ir nebrandyla tu gi :)
  • 5
    5 
      2011.11.15, 12:07, rašė:
    galima vadinti tai meno industrija turbūt ar pan. Kiekvienai rinkai reikalingas produktas turintis savo vertę. Autorius kuria, galerijos rodo, aukcionai parduoda, kolekcininkai ar žmonės norintys investuoti į meną, kaip išliekamąją vertę turintį produktą- perka. Nesvarbu ar tau gražus auksas kaip metalas ir kokia iš jo nauda tau, svarbu kad jis turi savo vertę rinkoje. Plius ta vertė stabilesnė už pinigus. Nusipirk namą ir galbūt po kelių metų nuvertės, nežinia. Nusipirk pripažintą vertingą meno kūrinį ir turėsi stabilią investiciją. Tad visoj šitoj grandinėj negalima apsieiti be svarbios grandies- meno kurinių.
  • Badas
    Badas 
      2011.11.15, 12:16, rašė:
    Na taip, bet juk galim apie tai diskutuoti? Pvz "ka pries save matome: meno kurini ar investicines industrijos produkta"? Arba - "ar teisinga investicini produkta vertinti menisku vertybiu aplinkoje, iskaitant parodas ir galerijas"? Cia ohoho kokie rimti klausimai.
  • 5
    5 
      2011.11.15, 12:42, rašė:
    brangūs autoriai nėra prasti, jiems daugiau pasisekė. Prastiems autoriams gerai sektis negali. Kitavertus, galioja senas posakis- "pusę gyvenimo dirbi dėl vardo, kitą pusę vardas atidirbinėja tau". Beje, nereiktų pamiršti svarbaus faktoriaus- laikmečio aktualijos. Ant kiek autorius ir darbas laiku pataiko su savo nauja idėja, požiūriu, pritraukia dėmesį ar pan. Tai sudaro nemažą vertę. Bent jau tuo pirmiausiai basas menininkas turi bandyt išsiskirt iš tokių pačių minios.
  • sadia (išsitrynęs)    2011.11.15, 12:56, rašė:
    Ok, bet pažvelkime iš kitos pusės:
    Ar man patinka ši nuotrauka? - ne.
    Ar aš norėčiau turėti tokį fototapetą savo namuose? - ne.
    Ar ši nuotrauka yra gera investicija? - taip.

    Iš viso šito peršasi išvada, kad čia, komercija kvepia kur kas daugiau nei menu.
  • skarbonke
    skarbonke 
      2011.11.15, 13:00, vertino: Gerai, , rašė:
    man pvz mona liza nepatinka, ir ką, nuo to ji pigesnė ar nemeniškesnė patapo?
  • sadia (išsitrynęs)    2011.11.15, 13:04, rašė:
    na jo, radai ką lyginti, gal geriau būtum nelyginęs Mona Liza su šituo....:)

  • shiurpe
    shiurpe 
      2011.11.15, 14:08, rašė:
    O kur skirtumas, Sadia??? Kur? Gali sakyti, kad Leonardo irgi puikus marketingistas buvo savo laiku.. O tai, kad jis buvo inovatorius ir iš jo atradimų tuo metu taip pat buvo juokiamasi ir tyčiojamasi jo prastesniu nepadarė. Daug kas lygiai taip, kaip su, sakė, kad viskas ką jis darė yra šūdas, kas iš neišmanymo, kas iš pavydo, o va šiandien tu jau laikai Moną Lizą nelyginama vertybe... o Gurskio darbus vadini šūdu..
  • sadia (išsitrynęs)    2011.11.15, 18:15, rašė:
    Stop. Kur aš pasakiau kad gurskio darbai šūdas? Aš pasakiau, kad ši nuotrauka man nepatinka, bet tai nereiškia, kad Gurskio visos nuotraukos nepatinka. Aš taip pat išsakiau nuomonę, kad šitame visame piare yra daugiau komercijos nei meno.
    Ir dar, lyginti klasiką ir šių dienų petskiones tikrai neadekvatu. Mona liza bus žinoma ir ja grožėsis visas pasaulis ir po 10 ir po 100 metų. O apie šitą Gurskio nuotrauką manau žinos gal tik kritikai ir gal dar keletas žinovų, bet galbūt bus įtraukta į ateities marketingo vadovėlius, už šitą tikrai lenkiu galvą.
  • baltavarna
    baltavarna 
      2011.11.15, 22:39, vertino: Gerai, , rašė:
    Laiko spiralė sukasi..... :D
  • baltavarna
    baltavarna 
      2011.11.15, 22:38, vertino: Gerai, , rašė:
    O kodėl ne? Kuo mona liza geresnė už šį kūrinį?
  • sadia (išsitrynęs)    2011.11.16, 00:18, rašė:
    Nu ką aš galiu pasakyti, tik šypseną sukėlė....:) Beje o tu pats tikrai manai, kad šiuos du kūriniu galima lygint? Šiandieninio marketingo triuką su klasika?
    Na šitaip neprailgs kaip Malevičiaus kvadratą ar tai apskritimą imsime lyginti su ta pačia Mona Liza....:)
  • Čefyro Katinas
    Čefyro Katinas 
      2011.11.16, 11:07, rašė:
    Ilgai laikiausi, kad ko neleptelt... neištvėriau. Da Vinčis be abejo genijus. Bet jo genialumas buvo universalume. Tas pats žmogus buvo puikus inžinierius, išradėjas, architektas, mokslininkas, filosofas, poetas, tapytojas ir taip toliau, ir taip toliau. Bet Mona Liza, kaip tapybos darbas, Renesanso meistrų kontekste gan vidutinis. Na, intelektualus pokštas, graži mįslė ir tiek. Ir tokiu buvo laikomas iki 19 a. pabaigos. Kol, palankiai susiklosčius aplinkybėms, buvo gerai (kaip dabar sakytume) išpiarintas. O po to kai 20 a. pradžioj dar buvo ir pavogtas, apskritai tapo sensacija. Tokie tad reikalai.
  • sadia (išsitrynęs)    2011.11.16, 12:20, rašė:
    Na ne aš Mona Liza už pavyzdį pasirinkau, bet esmė ne tame. Taigi dar kartą klausiu ar ir tu manai, kad Da Vinčio Mona Lizą galima lyginti su Gurskio Rhein II. Atmeskime tuos faktus, kad Mona Liza buvo pavogta, o už Gurskio RheinII buvo suploti milijonai.
    PS jei ne tie milijonai, niekas čia taip aistringai nediskutuotų apie šį kūrinį ir niekam jis nebūtų įdomus, jei ne teisingai susuktas marketingas.
    Kaip sakoma "Karalius juk nuogas"....:)
  • Čefyro Katinas
    Čefyro Katinas 
      2011.11.16, 18:59, rašė:
    Aš tai nesuprantu, ką lyginti. Skirtingos epochos, skirtingos filosofijos, technikos, žanro etc. etc. darbai. Bendra nebent tai, kad abu autoriai chrestomatiniai, nors ir skirtingų chrestomatijų. Lygint piniginį ekvivalentą? Da Vinčis brangesnis, ir gerokai. Subjektyviai, kuris man patinka? Nei vienas, nei kitas. Turėčiau per daug pinigų, pirkčiau El Greką.
  • amvy
    amvy 
      2011.11.15, 18:41, rašė:
    "Ar ši nuotrauka yra gera investicija? - taip."
    Čia dar klausimas, į kurį atsakys tik laikas :)
  • Badas
    Badas 
      2011.11.15, 13:02, rašė:

    Puiku, tuomet diskutuokime tema: "ka matome pries akis: vertinga mena, sekme, ar vardo atidirbinejima antroje gyvenimo puseje". Padiskutuokime, kuo skiriasi vertes visais trim variantais. Padiskutuokim, kuo butent darbas pritrauke demesi: ideja, poziuriu, ar visgi uztarnautu vardu.


    Nesmerkiu meno ir pinigu saveikos, man daug idomiau issiaiskinti, who is who. Daug idomiau nuplesti kaukes pseudomeninkams nesigilinant i ju vardus ar konkrecias pinigu sumas. Ar viskas yra taip, kaip pateikiama?.. Kas nutyleta, kas nepastebeta?.. As nesipriesinu gyvenimo procesams, bet noriu juos tinkamai ivardinti. KA IS TIESU mes matome, kai ziurime?..

  • skarbonke
    skarbonke 
      2011.11.15, 13:51, vertino: Gerai, , rašė:
    absoliuto šitoj vietoj nerasi ir nėr prasmės ieškot manau, kožnam savo, visad atsiras prieš srovę varančių, pasroviui dreifuojančių ir tokių kurie skersai srovės deda (tiltus), tiek kad santykis tarp masės karts nuo karto ilgesniam ar trumpesniam periodui nusvyra į vieną ar trečią pusę, o bendro vardiklio paieškos manau prilygsta sliekų asfalte ieškojimui (-:
  • Fotografas.co
    Fotografas.co 
      2011.11.15, 14:18, rašė:
    Absoliuto litras Kanaruose 11 eurų kainuoja, ten reikia absoliutą ieškoti, duodates čia visi lig tai būtų realus gyvenimas, Мне бы ваши проблемы.
  • shiurpe
    shiurpe 
      2011.11.15, 14:00, rašė:
    Tu į teatrą vaikštai? Tu apskritai nors per nago juodymą domiesi, kas šiuo metu vyksta meno pasaulyje? Jeigu atsakymas - ne, tai jokia diskusija čia negalima. Argumentai - "man nepatinka, todėl ir šūdas" čia negroja. Tas pats būtų, kaip patvorės alkoholikui rūšinį vyną siūlyti. Ir nė kiek ne nauja tokia erzelynė aktualaus tam laikmečiui meno klausimu, senovės lietuviai seniai priežodį turi- "nebarsyk kiaulėms žemčiūgų.."
  • Fotografas.co
    Fotografas.co 
      2011.11.15, 14:19, rašė:
    O patvorės alkoholikas kažkada galėjo būti ir puikiuoju degustatoriumi :D, tai gal ir suprastų ką nors tame .
  • djMC
    djMC 
      2011.11.15, 16:49, rašė:
    galbūt ir buvo...


Paruoškite dovanėles su fotobites.lt


Jūsų komentaras

Rašyti komentarus gali TIK užsiregistravę eFoto.lt dalyviai. Užsiregistruoti
 „Metraštis. LT 2022“
Tai METŲ konkursas. Siūlykite įvairiausius Lietuvos vaizdus: peizažus ir gyvūniją, miestus, žmones ir reportažus. Būtina:
• Įdėti 3-30 nuotraukų seriją iš tos pačios vietos
• Vietą nurodyti raktažodžiuose (ir gal net žemėlapyje)
• Rodyt šių metų nuotraukas
Konkursas vyksta iki 2022 gruodžio 1 dienos. Kiekvieną mėnesį geriausios serijos autorius apdovanojamas 30€ vertės dovanų čekiu savo asmeninei fotoknygai atsispausdinti!
20-30 geriausių darbų autoriai gaus konkurso fotoknygą-albumą ir su savo darbais. Fotoknygas atspaus FotoBites.lt
Visos nuotraukos.

Grupė Fotokonkursai rekomenduoja

Pietų pertrauka Gedimino prospekte III Rodyti
Nugalėtojus renka grupės Fotokonkursai nariai turintys aukštesnį statusą. O išrinkti konkurso temą galite čia.