Jonathan Keys siūlo kelionę laike
2014.07.17  Naujienos:  savaitės fotografassenoji fotografija  18
 
Jonathan Keys  

Jonathan Keys
fotografuoja šiuolaikinę Britaniją, bet nuotraukos atrodo, lyg darytos XIX amžiuje (vaizdai čia, dar daugiau).
Jis naudoja 160 metų senumo šlapio kolodijaus fotografavimo procesą, 120 metų senumo medinį fotoaparatą ir 90 metų senumo objektyvą.
Tai neskubi fotografija - per dieną J.Keys padaro vos kelias nuotraukas.




Komentarai
Turinys
  • zz
    zz 
      2014.07.17, 10:37, vertino: Gerai, , rašė:
    analoginė fotografija atgimsta  ? :)
  • Badas
    Badas 
      2014.07.17, 10:57, rašė:
    50% nuotrauku, jeigu butu padarytos su kokybiska skaitmena, butu slamstas. Joms verte suteikia senovines isvaizdos specefektas, kuri zmones kazkodel laiko vertingu.
  • tomasnojus (išsitrynęs)    2014.07.17, 14:13, rašė:
    tai dar karta patvirtina, kad laikas sendindamas fotografija kelia jos isliekamaja verte. pilni portalai puikiu darbu, bet senos foto visada daugiau demesio sulaukia. o kaip cia? restarto musu galvoms reikia? :)
  • Badas
    Badas 
      2014.07.17, 15:23, rašė:
    Man kitkas idomu: kodel senos nuotraukos daugiau demesio sulaukia? Senas - nereiskia geras. Galbut "senas" = "retas", bet argi retumas fotografijoje automatiskai yra "gerai"? Beabejo kad nera. Oi dar yra ka restartint galvose...
  • F.A.K
    F.A.K 
      2014.07.17, 16:14, rašė:
    Manau atsakymas į jūsų klausimą pavadinime, netesiogiai, nes fotografuojamą šiuolaikinė Britanija, senas tik fotografavimo būdas bei priemonės.Tai ta "kelionė laike" tokia iš dalies gaunasi. Na o senos nuotraukos tai atspindi tiesiogiai iš to ir susidomėjimas manau... Be to senos fotografijos nėra retenybė, bet vistiek idomu.. " retai" yra gerai..
  • kavolis
    kavolis 
      2014.07.17, 22:53, rašė:
    Manau sutiksi, kad sena fotografija vertingesnė dėl savo techninio atlikimo niuansų. Pats procesas, galų gale, brangesnis tūkstančius kartų, nei skaitmeninio fotoaparato mygtuko paspaudimo kaina (na, kad ir įvertinus ją pagal garantinį užrakto suveikimu skaičių). Kitas dalykas - tai vienetinis darbas.

    Pats juk irgi kitaip žvelgtum į kokį odininko rankų darbo krepšį, nei į gamykloje Kinijoje pagamintą pramonės rezultatą. Nesvarbu, kad tas kinietiškas bus ir patogesnis ir lengvesnis.

    Čia tas pats klausimas kaip, maždaug, kodėl 60 metų senumo automobilis kainuos brangiau, nei lietuviškai statistinis 5-12 metų?
  • Badas
    Badas 
      2014.07.17, 23:04, rašė:
    Ne, nesutiksiu kad sena fotografija vertingesne del techninio atlikimo niuansu. Priesingai, teigiu kad techninis atlikimas yra nereiksmingas. Procesas reiksmingas tik vienam zmogui - kurejui asmeniskai. Gi ziurovas ziuri i rezultata, ir jeigu rezultatas jam patinka, tai kuo cia detas procesas?.. Butu primityvu suplakti i kruva procesa ir rezultata, autoriu ir ziurova, gamintoja ir vartotoja. Jeigu perki ranku darbo krepsi - tai ne todel kad darbininkas prie jo dirbo x10 laiko, o del to, kad tau patinka kokybiskas rezultatas. Tiesa sakant, tau nesvarbu ar prie jo dirbta x1, ar x100 laiko, jeigu rezultatas vienodai kokybiskas. Ziurovui svarbu tik rezultatas.
    Cia nekalbu apie kolekcionierius-investuotojus, kurie su menu nedaug ka bendro teturi.
  • kavolis
    kavolis 
      2014.07.17, 23:07, rašė:
    na, tai čia tada tiesiog (kategoriško) požiūrio klausimas. Tu galvoji taip, aš kitaip.
  • Badas
    Badas 
      2014.07.18, 10:24, rašė:
    Tai ne kategorisko poziurio klausimas, tai argumentu klausimas. As paaiskinau savo poziuri, todel jau negalima sakyti, kad jis paremtas vien kategoriskumu.
  • Vytenis P.
    Vytenis P. 
      2014.07.18, 11:52, rašė:
    Nekalbant apie techninį atlikimą, yra dar techniškesnė pusė - pati technika. Dideliu formatu užfiksuotas vaizdas gerokai skirsis nuo mažiuko FF ar tuo labiau, APS-C. Miesto vaizdai - savo detalumu. Juk atvaizdas ten kaip minimum 18x18 cm, o tai ir daugiau. O būtų portretas, kai dar labiau nuo dabartinės skaitmenos skirtųsi
  • Badas
    Badas 
      2014.07.18, 11:58, rašė:
    Sutinku. Bet tai irgi galutinio rezultato kriterijus, o ne "senumas" ir ne "darbo rankiskumas" ar kitoks procesinis dalykas.
  • Vilmantas
    Vilmantas 
      2014.07.18, 16:17, rašė:
    -> Tiesa sakant, tau nesvarbu ar prie jo dirbta x1, ar x100 laiko, jeigu rezultatas vienodai kokybiskas.

    Ir neretai rezultatas bus vienodai kokybiškas. Bet kodėl žmonės perka rankom rinktus laikrodžius ar automobilius, ar rankines? Būtent dėl proceso, t.y. kad jie surinkti rankom. Ir tai sukuria sąsajas tarp proceso ir vartotojo, kurie lyg ir nesusiję. Tik šiuo atveju vartotojas gauna idėjinį pasitenkinimą faktu, kad daiktas rankų darbo.

    -> Cia nekalbu apie kolekcionierius-investuotojus, kurie su menu nedaug ka bendro teturi.

    Daugelis norėtų unikalių, rankų darbo daiktų, bet tik nedaugelis įperka. Visi mieliau renkamės kokybišką konvejerio štampofkę, nei uber brangų unikalų daiktą. Tai čia ir pranyksta idėjinė sąsaja tarp proceso ir vartotojo, nes konvejeriniame darbe tiesiog nėra proceso. Toks daiktas neturi istorijos.



  • Badas
    Badas 
      2014.07.18, 16:49, rašė:
    Ranku darbo laikrodziai - geras pavyzdys. Tai paradoksalus bet realiai egzistuojantis atvejis, kai vartotojas dziaugiasi procesu, kurio nemate ir nepatyre, o tik isivaizduoja. Tokiu vartotoju nera daug, bet sutinku kad yra.
    Ko gero, diskutuojant reiketu patikslinti, apie koki vartotoja kalbame. Negaliu laikyti normaliu, protingu ir adekvaciu toki vartotoja, kuris vertina tai, nejaucia ir niekada nepajaus, kuris vertina vien zinojima, aura, istorija etc. Tenka tiesiog pripazinti, jog yra toks iracionalus ir metafizinis vertes supratimas. Sioje vietoje turbut pasitrauksiu is diskusijos, nes ne mano stiliui vertinti kurinius pagal tai, kas objektyviai neegzistuoja :)
  • tomasnojus (išsitrynęs)    2014.07.18, 11:20, rašė:
    Bendra tema kalbantism manau, kad sena foto daug demesio sulaukia, nes daznai pats vaizdas savo aplinka del laiko tekmes tampa mums neiprastas, svetimas, senas, bet kartu ir naujas. Atlikimo poziuriu mes neesame kalti, kad turime daugiau galimybiu pabandyti fiksuoti aplinka "lengvu" paspaudimu :) dar idomiau yra tai, kad senose video-foto technologijose tam tikri tuo metu laikyti broko elementai siandien tampa stiliumi, stilistika, nuotaikos perteikimo priemone :)
  • busas
    busas 
      2014.07.23, 02:45, rašė:
    Nebloga niša fotografams. Manau toks biznis greitai atsipirktų, ir klientūros nemažai atsirastų :)
  • Vytenis P.
    Vytenis P. 
      2014.07.23, 07:40, rašė:
    Ne Lietuvoj. Čia galioja tik "pigiai ir daug", dar su n0laida ;)) O kolodijus, mažai ir brangiai
  • busas
    busas 
      2014.07.23, 08:10, rašė:

    Na gal, bet manau klientūra būtų kiek kitokia tokioms nuotraukoms, ne tie kur nori "daug ir pigiai" :)

    Tiesa pasakius man pačiam toks biznio planas neperseniausiai sukosi galvoj :)

  • Leo R.
    Leo R. 
      2014.07.23, 16:12, rašė:
    Tai kad berods yra žmonės, kažką panašaus siūlantys. Buvo čia vienas ieškantis "taip pat, bet pigiau" :)

Jūsų komentaras

Rašyti komentarus gali TIK užsiregistravę eFoto.lt dalyviai. Užsiregistruoti