Kodėl veidas - centre?
2018.10.15  Naujienos:  portretai  23
 
Sima Ulvikienė: ***   Komentarai [2]

Keista tendencija: vertikaliuose portretuose veidas dedamas į kadro centrą, o viršuje paliekama tuščia erdvė. Taip nėra teisinga nei pagal trečdalių kompozicijos principą nei vizualiai - pailgintas vertikalus kadras sumažina veido dydį ekrane, įspūdžio sumažėja.
Logiška būtų veidą pakelti aukščiau arba tuščią viršų nupjauti padarant klasikinį, portretuose įprastą kvadratą.



Kodėl taip daroma, paliekama tuščia erdvė?
Juk taip fotografuoja ir geri, ne pirmus metus dirbantys fotografai, net profesionalai.
Paklausti jie paprastai atsako „nežinau“, „taip atsitiko“, „taip man gražiau“.
O gal tai mobilografijos įtaka, kur nuotraukos žiūrimos vertikaliame ekranėlyje?

 
Marius Kalinauskas: Ryto kava Ruke   Komentarai [2]
Marius Kalinauskas.  Ryto kava Ruke

Vitaliuss: Vaikystė   Komentarai
Vitaliuss.  Vaikystė

Dautartas: |   Komentarai
Dautartas.  |

  
Artur Politov: apie laumes   Komentarai [20]
Artur Politov.  apie laumes

AU-RI: IS   Komentarai [4]
AU-RI.  IS

Marius Kalinauskas: G   Komentarai [3]
Marius Kalinauskas.  G

 

Marius Kalinauskas:   Grete '' Curbar Edge ''

Marius Kalinauskas: Grete '' Curbar Edge ''   FOTOISTORIJA [5]

      Rodyti seriją

Marius Kalinauskas: Grete '' Curbar Edge '' (1 nuotrauka)
Marius Kalinauskas: Grete '' Curbar Edge '' (2 nuotrauka)
Marius Kalinauskas: Grete '' Curbar Edge '' (3 nuotrauka)
Marius Kalinauskas: Grete '' Curbar Edge '' (4 nuotrauka)
Marius Kalinauskas: Grete '' Curbar Edge '' (5 nuotrauka)
Marius Kalinauskas: Grete '' Curbar Edge '' (6 nuotrauka)
Marius Kalinauskas: Grete '' Curbar Edge '' (7 nuotrauka)
Marius Kalinauskas: Grete '' Curbar Edge '' (8 nuotrauka)
Marius Kalinauskas: Grete '' Curbar Edge '' (9 nuotrauka)

Komentarai
Turinys
  • _«M.G»_
    _«M.G»_ 
      2018.10.15, 22:17, rašė:
    Mano manymu, veidas centre tiesiog liudija, kad kompozicija nebuvo pakankamai apgalvota iš pat pradžių. Galbūt fotografas pamiršo perkadruoti ar to nepadarė, nes gaudė emociją, galbūt - nenorėjo / patingėjo kirpti tvarkydamas foto. Erdvė virš galvos - žiūrint kokią ji neša informaciją. Kartais reikia, kartais - visai nebūtina, turbūt tai nuo sumanymo priklauso ir kiek jį pavyksta perteikti žiūrovui.
  • aidas66
    aidas66 
      2018.10.15, 22:46, vertino: Gerai, , rašė:
    Juk objektyvs vėdurie ,o kap kėtep :D
  • eFoto redaktorius    2018.10.15, 22:41, rašė:
    Prisiminiau!
    Taip fotografuojama žurnalams, kur viršuje paliekama vieta tekstui.
    Bet, spėju, čia ne tas atvejis.  Viršelių poreikis mažėja, o jais užsiima reti profesionalai.
  • _«M.G»_
    _«M.G»_ 
      2018.10.16, 07:25, rašė:
    Prisiminiau ir aš kai ką. Tarkime naudojant objektyvą 85/1.2 ir fotkinat atvira skyle geriausias aštrumas centre. Periferijoje jis krenta ir atsiranda vinjetavimas. Tsi irgi gali būti motyvas daryti centrinę kompoziciją. Pvz tam puikiai pasitarnautų ir petzval optinės schemos objektyvai
  • lvalius
    lvalius 
      2018.10.16, 07:40, rašė:
    Todėl, kad nežino paprasčiausių atvaizdo komponavimo (kompozicijos) taisyklių. Kažkodėl manoma, kad dailės, skulptūros, architektūros, dailidės amato reikia mokytis, o fotografijos ne. Paspausti užrakto mygtuką mokslo nereikia. O kas ta kompozicija, kaip ji susijusi su žmogaus regos fiziologija, to žinoti nebūtina. Tada ir daromos klaidos, kada norima parodyti judesį, veiksmą, o naudojama centrinė kompozicija. Centrinė kompozicija pati paprasčiausia, nereikalaujanti jokio galvojimo, išeina kaip ir savaime ir visai nesvarbu, kad idėjai netinka. Ir visai nesvarbu viršuje, kairėje, dešinėje. Kompozicija, tai atskirų vaizdo dalių jungimas į vieną visumą, reikalingą minčiai išreikšti. Jei to nėra nuotrauka, vaizdas tai tik detalių kratinys.
  • Artur Politov
  • EmVa
    EmVa 
      2018.10.16, 14:27, vertino: Gerai, , rašė:
    Klausimas dėl centravimo. Yra ir gali būti tokia kompozicija. Man patinka statiški tiesiogiai į žmogų žiūrinčio žmogaus portretai. Bet manau, kad tada jis, tas portretas, turėtų būti gana simetriškas, jau nuo pat pradžių toks sumanytas.
    Visai geras ir Artūro centravimas, kurį "pajudina" rankų ir plaukų sruogos išsiblaškymas.
    Kodėl viršus? Kartais randu pateisinimą, kartais ne. Mariaus I portrete viršų suprantu kaip erdvės, atmosferos poreikį. Portretas, kuriam reikia "alsuoti". Gražus buitiškumo ir beribės erdvės derinys.
    Visai suprantu ir pateisinu Vaikystė's perspektyvą. Ji kaip ir metaforiška - daug minčių galima sudėti į tą "koridorių'" tarp namų.
    Kitais atvejais nelabai suprantu kam tiek viršaus. parodytas gamtos grožis?:) dažnai taip ir lieka - viduriukas. Graži gamta su žmogumi.
    Esmė manau ne taisyklių nežinojime. Tiesiog norisi padaryti "gražiai". Ir kalnai gražu ir miškas gražu ir tt. Tiesiog nepasakom Sau - Ko norim labiau. Paprastai tokiuose portretuose ir modelis stovi ir tiek ( "na pastovėsiu gražiai"). Dažniausiai manau, kad fotografuojamoji to gražaus vaizdo labiausiai ir nori:) Tai ir daro fotografas. O jei dar kokie "burbulai" pasirodo fone, tai aplamai džiaugsmas:) Tegul niekas nesupyksta. Aš pati padarau klaidų, kažkam atrodau neįdomi. Jeigu ką...yra tokia "klaidos estetika":) Visi galime pamatyti ir parodyti skirtingai:)
  • lvalius
    lvalius 
      2018.10.16, 17:10, rašė:
    Centrinė kompozicija ne tik gali būti, bet yra reikalinga norint išskirti ir pabrėžti pagrindinį objektą, jo vertę, pastovumą, ramybę. Pvz. šventųjų paveikslai, ikonos. Kiekvienas komponavimo principas reikalingas ir svarbus, žiūrint kokio rezultato mes siekiame, ką akcentuojame.
  • EmVa
    EmVa 
      2018.10.16, 17:59, vertino: Gerai, , rašė:
    Na taip, tie patys Šventieji būna ir statiški ir su judesiu, ko negali žmogus būti centre taip pat ir statiškas ir veiklus pvz. rankomis?www.ikona.lt/visos-ikonos/?wppa-album=7&wppa-occur=1&wppa-ph... Būtent ką fotografas nori pasakyti. :)
  • Dianna
    Dianna 
      2018.10.16, 19:21, rašė:
    Bet čia buvo mintis apie bereikšmę erdvę virš galvos. Ikonose jos niekur nematau:)
  • EmVa
    EmVa 
      2018.10.16, 19:26, vertino: Gerai, , rašė:
    Diana, IValius (paskutiniame komentare) rašė apie centravimą:) O apie erdvę virš galvos rašiau aukščiau:)
  • Dianna
    Dianna 
      2018.10.16, 19:59, rašė:
    Nu taip... Aš apie centravimą vertikalioj ašy, o tu - apie horizontalioj:))) Svarbu, susišnekam:D
  • Kriaušė Krioklys
    Kriaušė Krioklys 
      2018.10.16, 18:17, rašė:
    Man atrodo, kad čia kaltas 3x2 (ar panašių proporcijų) formatas. Vertikaliai jis gerokai per ilgas žmogui ir jame visuomet lieka vietos. Arba viršuj, arba apačioj :)
  • lvalius
    lvalius 
      2018.10.16, 20:44, rašė:
    Analoginėje naudodavom kadravimo rėmelį. Dabar koregavimo programose yra "crop" funkcija.
  • Albertas K.
    Albertas K. 
      2018.10.17, 11:51, rašė:
    Kodėl veidas centre? – todėl kad autorius taip nori parodyti į ką labiausiai nori atkreipti žiūrovo dėmesį. 2) nuotraukoje kompozicija gali būti formuojama (statoma) ir kitomis proporcijomis ne tik trečdaliais kai sakote – aš laužau taisykles – tik reikia žinoti tikslą kodėl tai darome: 2 su 4; 5:8 3:9 ir t.t. 3) kodėl tiek daug dangaus? Daugiau dangaus > daugiau erdvės, daugiau erdvės > daugiau tiesioginės ( retais atvejais netiesioginės) perspektyvos, daugiau tiesioginės perspektyvos > daugiau jausmo, daugiau jausmo > daugiau vyriško impulsyvumo prado. Mažai kas žino, kad pagal mūsų pagonišką tikėjimą vyrai dievai atsakantys už atmosferos reiškinius be išimties yra vyrai , pvz. vėjų pavadinimai, tas pats Perkūnas. Ten, vyriškame jausmų pasaulyje karaliauja įtampa – arba vertikalios linijos.  O pastovumas, ramumas, nuosaikumas, nuolaidumas, pamąstymas prieš darant, o ne kaip vyrai pirma padarė paskui žiūri kas iš to gavosi – moteriškumas, horizontalios linijos – iš čia > Žemė> Žemyna su savo žemės spalvų gama kur dominuoja ruda ir jos atspalviai su žalia. :) taip kad gerbiamieji mąstykit kokį jausminį (emocinį) pradą jūs savo darbuose norite pabrėžti, duodami daugiau dangaus ar žemės – vyriškąjį ar moteriškąjį. Sėkmės kūryboje.
  • Aurimas Valevičius
    Aurimas Valevičius 
      2018.10.17, 16:46, rašė:
    Veidas centre, tai dar nereiškia centrinės kompozicijos.
    Iš patektų pvz. tai tik tas berniukas su paspirtuku - centrinė kompozicija. (gal dar šiek tiek trečioje). Kitur - kiti akcentai. Pirmoje nuotraukoje akcentas apatiniame trečdalyje, kur susiglaudžia juodas rūbas, kontrastuodamas su šviesiais rapsais. O blyškus dangus suteikia erdvės.
    Pavyzdys, ką Emva paminėjo Artūro nuotraukoje, tai akcentas į šviesią mergaitės kaktą ir plaukus - kurie tvarkingai pagal trečdalių principą. Ir ne centre ten veidas.
    Ryškiausias pavyzdys paskutinėje nuotraukoje, kur veidas tikrai centre, bet jei apkirpsim kaip "logiškai" siūloma: "veidą pakelti aukščiau arba tuščią viršų nupjauti padarant klasikinį, portretuose įprastą kvadratą.", tai būtų klaida, nes nuotraukoje ryškiai akcentuota suknelė, tvarkingai nuguli pagal trečdalių principą.
    Tai gi - "kodėl veidas centre" ?... Todėl, kad dažnai ne veidas stipriausia ir akcentuojama kompozicijos vieta. O ta tuščia vieta gali būti skaičiuojama įvertinant kitus elementus, atsveriančius kompoziciją.
    p.s. ir visai nesutinku, kad yra tokia tendencija.
  • Kubrick
    Kubrick 
      2018.10.17, 19:24, rašė:
    siaip tai pastebejimas. jei klaidas daro megejas ir niekam nepazistamas,(siuo atveju centrine kompozicija) tai fotografas suvalgomas su sh. jei ti daro "profas" kuris cia turi gera varda, tai kazkodel jis vistiek paslovinamas uz puiku kadra. kas cia? klanas tiesiog?
  • _«M.G»_
    _«M.G»_ 
      2018.10.17, 21:08, rašė:
    jeigu jums kyla toks klausimas, tai jau labai gerai :)
  • Aurimas Valevičius
    Aurimas Valevičius 
      2018.10.18, 08:31, rašė:
    Netiesa. Labai dažnai naujokai yra skatinami komplimentais.
    Bėda greičiau tuomet, kai naujokas pernelyg susireikšminęs ir paprastą kritiką, vietoj dėkingumo, priima piktai kaip pašaipą.
  • Dianna
    Dianna 
      2018.10.22, 14:23, rašė:
    Įdomi būtų jūsų asmeninė patirtis, kuria paremtas pastebėjimas... Bet neradau jokios nuotraukos, dėl kurios būtume buvęs ,,suvalgytas su sh."
    Ištrynėt? Ar dar neįdėjot?:)
  • tikras
    tikras 
      2018.10.19, 14:52, rašė:
    nebusiu populiarus,bet daugelyje kadru kaip tik įžiūriu aukso pjūvio ir kairės akies vidurio taisykles, kaikuriose foto, šiek tiek pastumtas dėl geresnio balanso,kitur kompozicija pririšta labiau prie horizonto,fono įstrižainių. Manau bėda kai žiūrovas žiūri tik į galvą  bet nemato komponavimo visumos
  • Limited
    Limited 
      2018.10.20, 20:01, rašė:
    Kodel fotografija taip stengiamasi isprausti nuolatinius remus? Taip, taisykles yra, bet issilaisvinus is ju ir patiriamas fotografinis dziaugsmas. Kita vertus, neatmesciau ir technikos galimybiu. Tarkim kaip kitaip fotkinti su Helios 85, jei ne su centriniu kadravimu?
  • wzulia
    wzulia 
      2018.10.26, 17:03, rašė:
    Pora dogmų iš portretinės fotografijos pamokų:
    • Stambaus plano moteriškame portrete galva pozicionuojama arčiau centro linijos
    • Stambaus plano vyriškame protrete galva pozicionuojama arčiau krašto
    Suvaldžius šias dogmas, pradedame laužyti jas, surasdami ir susikurdami savo stilių  

Jūsų komentaras

Rašyti komentarus gali TIK užsiregistravę eFoto.lt dalyviai. Užsiregistruoti