Konkurso World Press Photo nugalėtojai
2016.02.19  Naujienos:  reportažassavaitės fotografas  35
 
Warren Richardson / The Associated Press (www.ap.org) nuotrauka.  

Laisvai samdomas australas fotografas Warrenas Richardsonas nugalėjo solidžiausiame fotožurnalistų konkurse World Press Photo. Jo nuotrauka „Naujo gyvenimo viltis“ (Hope for a New Life) jautriai iliustruoja tai kas dabar pasauliui aktualiausia: Sirijos karą ir pabėgėlių krizę Europoje. Nuotrauka padaryta Serbijos ir Vengrijos pasienyje.
Kitos geriausios nuotraukos: www.dailymail.co.uk.

W.Richardsono pasakoja: „Visą tą naktį žaidėme katę ir pelę su policija“. „Buvo apie 3 val. ryto, bet negalėjau naudoti blykstės, nes policininkai ieškojo tų žmonių ir aš būčiau juos tiesiog įšdavęs“, – pasakojo fotografas. Fotografas nuotrauką padarė naudodamas vien mėnesienos šviesą.
Visas reportažas W.Richardsono tinklalapyje puikiai perteikia (ne)vilties atmosferą.

Konkurso World Press Photo žiuri pareiškė, kad neryški W.Richardsono nuotrauka, padaryta tamsią naktį be blykstės, yra „vizualiai neįtikėtinai stiprus“ ir „įsimintinas atvaizdas“.
Šių metų konkurse dalyvavo 128 šalių 5775 fotografai kurie pateikė beveik 83 tūkstančius nuotraukų.

Fotoaparatai, kuriuos naudojo nugalėtojai ir firmos:
http://petapixel.com paveiksliukas  
http://petapixel.com paveiksliukas  

Komentarai
Turinys
  • TMS
    TMS 
      2016.02.19, 18:58, vertino: Gerai, , rašė:
    Tai dar karta patvirtina, kad fotografuoja ne technika, bet zmogus;)
  • Badas
    Badas 
      2016.02.19, 19:24, vertino: Gerai, , rašė:
    Beabejo kad technika irgi fotografuoja. Pries desimt metu tokios nuotraukos tiesiog nepadarytum. Si nuotrauka - turbut pats ekstremaliausias technikos galimybiu isbandymas.
  • PixelOnMars
    PixelOnMars 
      2016.02.19, 20:22, rašė:
    "The overall winning image – which also won first prize in the Spot News category – was taken on 28 August 2015 at night with a Canon EOS 5D Mark II"

    cpn.canon-europe.com/content/news/world_press_photo_2015_win...
  • Badas
    Badas 
      2016.02.19, 20:50, vertino: Gerai, , rašė:
    Jam dar nera desimt metu, jeigu ka.
    Bet nereikia prisiristi prie konkreciu skaiciu. Jei desimt atrodo mazai - paimkit penkiolika metu.
  • Kafkis
    Kafkis 
      2016.02.20, 03:58, rašė:
    For his winning Photo of the Year image, Australian photographer Warren Richardson used an older 5D Mark II and a 24mm f/1.4 at ISO 6400. The photo was illuminated by moonlight:
  • gsass
    gsass 
      2016.02.20, 11:18, vertino: Gerai, , rašė:

    The Cameras That Captured Winning Shots in World Press Photo 2016

    cam  

     

  • TMS
    TMS 
      2016.02.19, 22:45, vertino: Gerai, , rašė:
    Kolega, labai siauriai mastote, nesupratote ka turiu omenyje....nereikai to ka sakau suprasti pazodziui...pastebejau, kad dauguma fotografu "technofilu", aukstinantys technika...deje..tokiu budu pamirsatmi kiti dalykai..neveltui geriausai pasaulio fotografai istiesu labai neaukstina technikos ir pabrezia kitus dalykus...
  • busas
    busas 
      2016.02.20, 01:04, rašė:
    Hmm...Neaukštindami technikos, geriausi pasaulio fotografai kažkodėl fotografuoja brangiausia technika. Paradoksas? :)
  • 1Photo
    1Photo 
    nesiseka
      2016.02.20, 03:55, rašė:
    Bet mes nežinome kiek tie fotografai prarado kadrų vien dėl to,kad nenaudojo tinkamos aparatūros.
  • TMS
    TMS 
      2016.02.20, 10:50, vertino: Gerai, , rašė:
    Taip, paradoksas;)
  • Raimundas
    Raimundas 
      2016.02.19, 20:25, rašė:
    čia esmė ne nuotraukoje bet propagandoje o nuotrauka tragiškos kokybės
  • FotoGrafika
    FotoGrafika 
      2016.02.19, 22:21, rašė:
    Iškrypėliškas, t.y. siauras požiūris į kokybę.
  • The20
    The20 
      2016.02.19, 22:27, rašė:
    Nustokite bintą rūkyti.
  • F.A.K
    F.A.K 
      2016.02.19, 23:45, vertino: Gerai, , rašė:
    kazkaip galvojau,kad tamsta binta pastoviai traukiat, arba kokius pigius narkotikus ...bet dabar tikiu,kaip tvirtinot,kad Canon objektyvai- neryskus...
  • The20
    The20 
      2016.02.19, 23:49, rašė:
    negalvok kažkaip, galvok normaliai ;)
  • F.A.K
    F.A.K 
      2016.02.20, 00:17, vertino: Gerai, , rašė:
    dabar jau normaliai,aciu.
  • andrius.s
    andrius.s 
      2016.02.19, 21:58, rašė:
    Tiek nuotrauka tiek istorija stipri, be jos nebūtų taip vertinama ši nuotrauka.
    Rašoma: ,, negalėjau naudoti blykstės, nes policininkai ieškojo tų žmonių ir aš būčiau juos tiesiog įšdavęs'' . 
    Tačiau iškylą klausimas dėl moralės... ar fotografas daro gerą darbą neišduodamas nelegaliai sieną kertančių pabėgėlių ar nusižengia įstatymui ir tampa toks pats pažeidėjas? 
     
  • Badas
    Badas 
      2016.02.19, 22:28, vertino: Gerai, , rašė:
    Manau kad fotografas, kaip ir zurnalistas, yra speciali profesija, kuriai negalioja visi paprastiems zmonems taikomi reikalavimai, kad ir kaip del to pyktu teisesaugininkai. Jeigu fotografas visur visada laikysis visu reikalavimu, jis tiesiog negales tinkamai atlikti savo darbo, todel cia reikalingas kompromisas. Jis ne visada buna paprastas, bet buna.
  • The20
    The20 
      2016.02.19, 22:29, rašė:
    Galiu atsakyti į jūsų klausimą. Fotografas nedarė nei gero nei blogo darbo. Tokia fotožurnalistikos esmė. Galima abejoti kai kyla pavokus žmogaus gyvybei, tačiau šiuo atveju tai negalioja.
  • Badas
    Badas 
      2016.02.19, 22:31, vertino: Gerai, , rašė:
    Ne taip jau paprasta. Kyla pavojus visos Europos gyvybei. Jeigu europieciai letai ismirs per simta metu - toks likimas ne maziau ziaurus, negu visiems mirti per savaite. Cia labai svarbus aspektas: letas isnykimas nera geresnis uz greita.
    BET fotografas turi ir kitu pareigu, apart kaip saugoti Europos gerove.
  • The20
    The20 
      2016.02.19, 22:43, rašė:
    Taip, nelegalai ten buvo tam, kad kirstų sieną; policija ten buvo tam, kad tai sustabdyti; fotografas buvo ten, kad tai sudokumentuoti. Visi dirbo savo darbą ir faktas tas, kad fotografas tai atliko geriausiai.
  • kavolis
    kavolis 
      2016.02.19, 23:38, rašė:
    nu žodžiu, š...nai dirbo tik policija :) visi kiti pasiekė savo.
  • Striela
    Striela 
      2016.02.20, 00:00, rašė:
    Mano supratimu fotografas turėjo pranešfi policijai po to, kai atliko savo darbą.
  • Kafkis
    Kafkis 
      2016.02.20, 12:25, rašė:
    Jūsų supratimas paviršutiniškas.
  • F.A.K
    F.A.K 
      2016.02.20, 13:48, vertino: Gerai, , rašė:
    cia kaip paziuresi manau..kaip bebutu fotografas dar ir zmogus,o uzfiksuota problema gan skaudi,gal greitai to nepajusim,bet nesinoretu but 70'meciu ,eiti gatve ir tave pradeda spardyt sitie juodasikniai murziai, patys zinot kas vyksta. Taip fotografas pasielge labai profesionaliai savo srityje,bet..
  • Kafkis
    Kafkis 
      2016.02.21, 16:13, rašė:
    Aš linkiu, kad jus, sulaukusio tokio amžiaus spardytų "baltašikniai mūsiškiai". O šiaip tai linkiu iš viso užsidaryti į dėzutę ir užsikasti. Per tokius rasistinius homofobus nemačiusius toliau negu Lenkijos pasienis ar Latvijos pajūrys ir taip neįmanoma.
  • F.A.K
    F.A.K 
      2016.02.21, 16:57, vertino: Gerai, , rašė:
    uzsikask pats gal ,skambiu fraziu jis mat prisirinko is Delfio...del manes gali buciuotis su jais,man netrugdo, tik valdyk liezuvi truputi , nemaciau as matai...glusas
  • Kafkis
    Kafkis 
      2016.02.21, 20:26, rašė:
    Dizainas gaidys, - statyba kultūra... Pamūrink, - atlėgs. Darbai pas patį neblogi, bet galvoje tarakonai gyvena. Išorė dar puse "dešros" bet viduj fobijų puvėsiai.
  • F.A.K
    F.A.K 
      2016.02.21, 21:41, vertino: Gerai, , rašė:
    As sansa visad duodu,bet jei kazkas deramai nepasinaudoja-ateik cia.. ne be tie laikai/isgyvenimai ,kad sudavus i zanda atkisciau antra
  • Kafkis
    Kafkis 
      2016.02.20, 02:15, rašė:
    Fotografas (fotožurnalistas) fiksuoja, - ne teisia, ne baudžia, nerodo šališko požiūrio, netiesia pagalbos rankos, neduoda eurocentų "ant duonos". Jo pareiga yra parodyti... Parodyti kas yra svarbu, aktualu, o kaip jis sugeba tą kadrą pagauti, tai tik jo reikalas. Čia joks moralės ar ne moralės klausimas fotografui. Moralės klausimas čia privalo būti užduodamas Assadui, Putinui, Merkel, ISIS ir t.t. Klausimas čia yra "kodėl tie žmonės taip daro", kodėl jie lenda per plyšius tvoroje tarp dviejų valstybių. O ši nuotrauka (na ir visa serija žinoma) kelia diskusiją į esminius klausimus.

    Nuotraukos, tikiu, gebančios keisti pasaulį ir yra "WPF" apdovanojimų nugalėtojos, o ne "vestuvė, medis, ošia, krūmas, kalnas, dangus ir t.t.". Čia mes visi darom atvirukus ir dar įpakuotus į blizgančius popierėlius, dovanojamus vienas kitam, kaip savo gebėjimų įrodymus ir norėdmi už tai gauti daug taškų, vertinimų, lyg jie kažką tai reikštų, lyg keistų kažką į gerą (žinoma apart saves ir savo naudos troškimo). Matuojamės "kiaušinių" dydžiais ir "dešrų" ilgiais kalbėdami apie technikas (tiek fotografavimo, tiek mechanines). Tai darau ir pats - nesiginu (bet kartais patylėt negaliu tiesiog). ;) O tie, kas "nemoka" tamsoje fotkinti ir "kerta sienas be leidimo" formuoja dabarties įvykių fotografiją, kuri keis gyvenimus tūkstančiams ar milijonams, vietoj vienetų, kurie tik džiaugsis savo atvirutėmis, kurios dažniausiai taip ir lieka kompiuterių diskuose ar "veidaknygės" vėmaluose.

    Palaikykit, tai, kaip draugišką nuomonę ;)

    Sapienti sat.
  • Vaistininkas
    Vaistininkas 
      2016.02.20, 11:23, rašė:
    Jei taip ir toliau mąstysit ir darysit, tai tie, kuriais taip žavitės, jūsų gyvenimą pakeis tikrai labai greitai.
    Turėsit progą labai daug gerų kadrų padaryti.
  • Axas
    Axas 
      2016.02.20, 22:08, rašė:
    Fotografas parodo ne tai kas yra aktualu, o tai, ką jis mano, kad tai yra aktualu ir taip kaip tą aktualumą supranta, taip jis jį ir pateikia.
  • 1Photo
    1Photo 
    nesiseka
      2016.02.20, 04:01, rašė:
    Siūlai naudoti blykstę? O panaudojus ją galbut ,fotografas liktu sukniubęs po ta spygliuota viela, blykstė kyšotu is kokios tai ertmes?. Juk ne jo darbas gaudyti pabėgelius.
  • eFoto redaktorius    2016.02.20, 01:25, rašė:
    Klasiokas gaisrų ekspertu dirbo. Lavonus vadino skrebučiais. Darbas toks...
    Taigi, kaip visad WPP kraujo ir degėsių daug, bet nugalėjo, laimei, kur kas jautresnis kadras. Patinka.
    O įdomiausia, tai tiesiog žmoniškos istorijos (serijos), be plikų emocijų. Šiuo požiūriu Lietuvos Spaudos fotografų apdovanojimai net įdomesni - ten ir humoro netrūksta ir taiklių kadrų.
  • Kafkis
    Kafkis 
      2016.02.20, 02:54, rašė:
    Aha, lietuviški linksmesni. :) Bet, na kas belieka, kaip tik juoktis :D

    O jeigu rimtai, tai "WPF" matyt nelabai linkę "bajeriauti", nes kas vienam atrodys labai juokingas dalykas, kitos tautos, rasės, požiūrio, etc. žmogui gali pasirodyti labai nejuokingas. Tad, "WPF" apsidraudžia nesijuokdami. O ir misija jų ne pasipuikuoti vieniems prieš kitus susirinkus, bet kažką keisti pasaulyje. Solidu ir rafinuota...

    Mūsiškiai, nesakau, kad blogesni fotografai, yra sąlygojami vietinės pasaulėžiūros ir pasaulėjautos, čia susiformavusių kanoninių klišių ir savito požiūrio į globalius dalykus žiūrint per savo "langelius". Šis mūsų, - spaudos fotikų, glokalumas yra ribojantis veiksnys. Didžioji dauguma yra (g)lokalūs ir neišlenda ne tik už LT bet ir savo balutės ribų, kiti, beje laimintys, lenda pakaišiot galvas po konfliktus, tolėliau. Pasidairo po pasaulį. Tik, vietom, žiūri, per toli pabėga nuo bendro kontekstuko, nuo tų (g)lokalių įvykių (na tai būtent LT PF kaip jau ir netiktų tokiu atvėju) :).

    Apdovanojimų čia mūsuose skiriama ir už "trydos" mažumėle. Tiesiog būna renkama iš mažos krūvelės nuotraukėlių. Be to, dalyvauja konkurse beveik išimtinai tie, kurie ir formuoja dabartinę Spaudos fotografiją Lietuvoje. Nors tetos iš "Balbieriškio (bet kokios ietovės pavadinimą įsirašom) naujienų" irgi būna, kad prie savo rašomo teksto dar ir kadrą nuspaudžia, ir jį sugeba išsiųsti į konkursą, o ir galiausiai koks tai labai piktas komisijos narys (nes buvo aprodytas Vilnius iš vakaro kuriame nors barų) iš Kuveito (įsirašom ir random šalį) nusprendžia, kad labai gražiai ji tą medį nufotografavo...

    LT konkursas negali būti nejuokingas, jis nuo pat pradžios yra "čiut čiut prie bajerio", nes tie patys 150 fotografų ir komisijos nariai, pirmą kartą atvažiavę čia su savo globaliu ar glokaliu požiūriu, nebus labai rimta niekad ,bent jau LT aktualijų kontekste. O ir savos kritikos turim 2-3 žmonės besispecializuojančius tame, tad jie nebus pastovūs komisijos nariai kasmet. Be to, fotografams nuolat trūksta savikritikos, nes būna prisiunčiama ir daug "šlamštuko" - čia kažkurį iš komisijos narių nepažodžiui cituoju ir tikriausiai būčiau linkes pritarti. Svarbu, kad esam maži, bet ir mokam pasijuokti iš saves :) O ir fotkinti gebančių yra, tik "ieškančių" kur kas mažiau.

  fotobites.lt siūlo net  30% nuolaidą Ekspres fotoknygoms!

Šį mėnesį Kokybiška spauda Asmeniniai įspaudai

Jūsų komentaras

Rašyti komentarus gali TIK užsiregistravę eFoto.lt dalyviai. Užsiregistruoti
 Konkursas „Šuo – žmogaus draugas“
Konkursas vyks iki spalio 19 dienos. Nugalėtojams 50, 30 ir 20€ dovanas įteiks mūsų draugai www.fotobites.lt - galėsite atsispausti puikias fotoknygas ar fotokalendorius!
Tai 2 savaičių konkursas: visos nuotraukos.

Grupė Fotokonkursai rekomenduoja

Žmogus - šuns draugas Rodyti
Nugalėtojus renka grupės Fotokonkursai nariai turintys aukštesnį statusą. O išrinkti konkurso temą galite čia.