Nikon pristatė aukščiausios klasės veidrodinį fotoaparatą profesionalams Nikon D5, kuris pakeis jau 4 metus dirbantį Nikon D4 ir Nikon D4s . Fotoaparatas turi ypač jautrų jutiklį (100K ISO), greitą procesorių (4K video), o užraktas leidžia fotografuoti iki 14 k/s sparta. Akcentuojama nauja, ypač greita ir tiksli '3D tracking' fokusavimo sistema.
Nikon D5 bus gaminamas 2 versijų: su 2 XQD atminties jungtimis arba su 2 CF kortelių lizdais. Fotoaparatas bus parduodamas nuo kovo mėnesio. Kainuos apie 7000€.
Atraskite dar daugiau fotografavimo galimybių naudodamiesi D5 – naujuoju Nikon aukščiausios kokybės DSLR fotoaparatu
Nikon pristato visiškai naują D5 – neįtikėtinai efektyvų ir tikslų FX formato DSLR fotoaparatą, skirtą profesionalams ir kompromisų nepripažįstantiems mėgėjams. Kad ir kokią viziją turėtumėte, šis fotoaparatas padės ją įgyvendinti.
Nikon D5
D5 nenuvils net ambicingiausių fotografų ir padės įveikti sudėtingiausius fotografavimo iššūkius. Naujos kartos 153 taškų AF sistema užtikrina išskirtinai platų diapazoną, nesvarbu, ar fotografuotumėte lenktynes, ar raudonąjį kilimą. Didžiausias išplėstinio jautrumo diapazonas per Nikon istoriją iš tiesų leidžia nufotografuoti tai, ko nemato akys. O filmų kūrėjams, kurie siekia aukščiausios kokybės, D filmo funkcija dabar suteikia galimybę fotoaparatu įrašyti 4K UHD (itin didelės skyros) filmus. ¨
Dirkas Jasperas (Dirk Jasper), Nikon Europe produktų profesionalams vadovas, teigia: „D5 suteikia dar neregėtų fotografavimo galimybių, be to, jis labai patvarus. Kai fotografuojate ekstremalioje aplinkoje – kai turite tik vieną progą užfiksuoti norimą kadrą – šis fotoaparatas nenuvilia. D5 pasižymi išskirtinėmis vaizdo galimybėmis, tad profesionalai, dirbantys įvairiose fotografavimo srityse, tikrai įvertins fotoaparato ergonomikos bei darbo eigos patobulinimus. Šie patobulinimai atlikti atsižvelgus į fotografų atsiliepimus. Dėl jų profesionalūs fotografai patirs gerokai mažiau streso.“
Pagrindinių funkcijų suvestinė
Nikon D5
Naujos kartos AF: net 153 fokusavimo taškai ir 99 kryžminiai jutikliai. Iki –4 EV (ISO 100, 20 °C / 68 °F) sumažintas AF jautrumas užtikrina puikų veikimą esant prastam apšvietimui. Periferiniai objektai lengvai aptinkami, o vertikalusis fotografavimas gerokai patobulintas dėl kryžminių jutiklių, esančių apie fokusavimo srities kraštą. Dėl naujo AF ASIC įrenginio AF visada priskiriama maksimali skaičiuojamoji galia.
Nauji matavimo ir vaizdo jutikliai: visiškai naujas 20,8 MP FX formato CMOS vaizdo jutiklis ir 180 tūkst. pikselių RGB matavimo jutiklis užtikrina fenomenaliai tikslų objektų atpažinimą ir didelį vaizdo detalumą. Laipsniški tonų perėjimai yra sodresni ir tikslesni, o naujoji vaizdo apdorojimo sistema EXPEED 5 padeda pasiekti neįtikėtinai aukštą vaizdo kokybę standartiniame ISO diapazone.
Galia ir tikslumas: fotografuokite iki 12 fps sparta su AE/AF stebėjimu arba fotografuokite iki 14 fps sparta veikiant veidrodžio pakėlimo režimui. AF stebėjimas ir vaizdo ieškiklio matomumas gerokai patobulinti, kai fotografuojamas greitas, nenuspėjamas veiksmas.
Našus atminties buferis: užfiksuokite iki 200 NEF (RAW) arba didelių JPEG vaizdų kaip vieną didelės spartos seriją – to pakanka, kad būtų galima užfiksuoti visą 100 m bėgimo finalą neatitraukus piršto nuo užrakto atleidimo mygtuko.
Nikon D5
Fenomenalus jautrumas – nuo ryškios saulės šviesos iki prieblandos: išbandykite ribas pasitelkę ISO diapazoną nuo 100 iki 102 400, išplečiamą iki ISO 3 280 000 atitikties esant Hi 5 nustatymui. Pajuskite išskirtinį efektyvumą standartiniame ISO diapazone.
Didelės raiškos 4K/UHD filmai: filmuokite 4K filmus (3 840 x 2 160 pikselių) 30p / 25p / 24p skyra su pradiniu taškiniu pikselių apkarpymu, kuris užtikrina aukščiausią vaizdo kokybę. Fotografuokite „Full HD“ (1080p) vaizdo įrašus iki 50p / 60p skyra įvairiais formatais.
Didelės spartos vaizdo fiksavimas ir 4 k. spartesnis duomenų perdavimas: patobulinta darbo eiga su naujais „Double XQD“ kortelių lizdais, nauju USB 3.0 prievadu, užtikrinančiu greitą didelio duomenų kiekio perdavimą, iki keturių kartų spartesniu belaidžiu ir dvigubai spartesniu eterneto ryšiu.
Kai fotografuoji serija iprastai - veidrodis sokineja, o kai islieka pakeltas - tada nejuda (kaip filmuojant), ir uzraktas dirba greiciau. Ir dar autofokusas neseka objekto. Jei teisingai viska suprantu.
12fps with AF and 14fps without as asmensikai skaiciau www.dpreview.com/news/2370616853/nikon-fills-in-the-blanks-o... tai bent jau kaip as suprantu is sio anglisko straipsnio tai kad su AF (auto focus) 12 kadru o su manualu 14. gal vistik padaro itaka kai autofokusas veikia. bent jau mano tokie samprotavimai.
Jo, visad be autofokuso greiciau, logiska ir faktas, tiesiog kitur parasyta buvo su locked afl/ael :)) susipainiojau, o cia is viso, su pakeltu veidrodziu :D
Idomu koks dinaminis naujo sensoriaus:) Na..hm...jei kiek uzbegti i kita straipsni, kur d500, ir kiek Nikonistai keikesi....o kai isejo 7d mk2, speju ir kryziu padejo ant Nikono....tai...
O nesvarbu su kuo lyginsi. Svarbu, kad būtų lengva palyginti. Nuo bazinio galima fotografuoti 10-15 stopų žemiau, vien tik ISO pagalba. nuo EOS 400D skiriasi 6-9 stopais (1600 vs šimtai tūkstančių ar milijonai- ne taip smagiai lyginasi)
Tai vat ir būtent, kai parašai "kad suprasčiau kiek gi tas ISO čia jautresnis" tai ir neaišku ar už praėjusį modelį ar konkurentus. Kai lygini su kitais panašiais (ir 100k, 200k ISO jautrumu) tai nesunku ir be skaičiuotuvo suprasti kiek jautresnis, o lyginant su 100ISO ar 50ISO jau daugiau skaičiavimo veiksmų reikia atlikti :).
Dar 2012 metais Canon 1DX siūlė 12fps, 102400 ISO, krūvą kryžminių AF taškų, spalvinį sekimą ir t.t. Man čia panašiau į nuoseklų ėjimą mažais žingsneliais link vis geresnio, nei į sprogimą. Įtariu, kad nebėra lengva kažką stebuklingo išrasti, nes galimybių lubos arti. imho
Truksta FPS tai butu vienas. Is kitos puses jo DR blogai pasuktas del sporto. Siuo atveju D800E butu geresnis ,bet pas D800E dar mazesnis fps . Nedaug bet.... Seip man labai keistas D810 , kai jo matrica pasukta link peizazo ir siektiek nutolsta nuo sporto. Seip sukosi mintis ir apie D810(buvo toks tarpsnis ,kai D800E beveik be nuostoliu galejau pasikeisti i D810) , bet mane suglumino , kad keliant jo ISO ,jo DR stipriau krenta , nei D800E. O jei stipriau krenta, vadinasi traukiant is seseliu gali buti kiek prastesnis variantas. Jei reiketu rinktis tarp D810 ir D800E net neisivaiduoju kuri imciau. Gal netgi D800E (bet jau senukas ir butu kaip zapadlo imti :D)
D750 perbrangus islaikyti objektyvu sektoriuje :D. Jei mazai px idedamas AA filtras.Jei mazai px -reikalingi zoomai ir jei ,ar tai siektiek sportas ar pauksciai, reikia TC (D800E ar D810 nereikia.Na gal 1,4 ir praverstu ant labai labai gero stiklo). Dabar as be problemu maudojuosiu 3 fiksais, kuriuos pasikabinu ant dirzo ir jauciuosi labai konfartabiliai padengdamas nuo 14mm iki kokiu 160mm gan laisvai :)Ir betkada turiu F1.4.Mano arsenale 14mm 35mm 85mm.Jei turciau D750 , tada reikia ir 24-70 ir 70-200 , o tada jau visiskas pravalas. Beje 70-200Vr II pardaviau -visiskai nepasiteisino pries 85mm F1.4 . Savam naudojimui pastarojo(70-200 VR II) neimciau vien del gabaritu ir uz dyka ,jei reiketu visada jy tureti kai fotografuoju. Kad galetum karpyti ,zinoma ir fiksus reikia rinktis labai astrius :)
O va man kaip Vestuves fotografuojančiam, D750 atrodo nebloga alternatyva turimam 5dmk III, tik va stabdo pats migravimo faktas, taip pat D750 neturi 1/8000 išlaikymo, kas man, dirbant su šviesiais stiklais - labai aktualu. Bet dabar mane labai riboja Canon prastas DR.
Jo del DR pravalas. O del 1/8000 Nikonui kaip oras reikalingas . Visada su Nikon reikia iki 1 stop zemiau , o tai jau 1/8000 jau virsta kaip Canon 1/4000. O jei perjimas is Canon is dalies tai skirtingas vairavimas. Canon pusinti iki virsaus, o Nikone pusjini, kad neisdegintum ne gramo. Su Nikon galima naudoti ISO 100 ,tuo tarpu kai pagal viska reikalautu iso 3200. naudojant 100 vietoje 3200 neisdegs apsoliuciai niekas o seselius ispusinsi be nuostoliu .Kaip tik dariau palyginimus. Jei netingesiu, gal ryte idesiu savo pamastymus ir papasakosiu kodel geriau pushinti nei kelti ISO . Cia as apie Nikona. O gal daba imesiu viena dali kuria norejau ideti. Vienas kadras iso 100 su +4 ir pilnai issaugant vius sviesius tonus ir iso 3200 , kai sudeginamos detales.
iso 100 + apie 4
Iso 3200 -1
Taigi kuris priimtinesnis? Pushintas ar ISO intas?
pilnai pritariu kolegai. AS taip pat labiau naudoju pastaraji varianta. iso stengiuosi per daug nekelti o geriau "papusinu" ir istrtaukiu viska ko reikia. ir kokybes atzvilgiu kiek teko pastebeti tkrai laimiu. tik gal ne taip stipriai kaip sakote "pushinu" iki +4. labiau viduriuka palaikau ir taip apie +2, +3 keliu.
Iki +5 tai tokias naktines kai tas noizas lieka tokiuose objektu konturuose ir neissiviesina viskas.Seip iki +5 labai labai retai, galima sakyti vienetai.
In post. Compesation nenaudoju, nes A rezimas visiskai netinka-jis tiesiog neigalus . Tik M ,kai reikia preciziskai nustayti ekspozure -0.3ev nuo sviesiausio tasko.Netgi jei tai kazkokios spalvotos sviesos saltinis, tai persijungiu i ta kanala ir ziuriu isdegimus tik tame kanale kuris aktyviausiai naudojamas .Kalbu apie kameros ekranelyje pateikiamus sidegimus.
Geriau ne ,bet ir neblogiau . Esme tame kad fotkindamas su mazesniu ISO neisdegini visokiu lempuciu ir turi erdves veiksmams. Pvz ,kai fotografuoji kokius tai paukscius ,kai reikai kelti ISO. Palieki 100 ir jei iki 1600 reiaklinga, tai bus gerai ir nebus puse paukscio isdege, ka dabar daznai matau. Bet cia tik Nikon ir Canon tai netinka. Cia kompromisas ar nori isdegusiu blynu ar galbut kazkiek nezymiai daugiau triuksmo paciuose tamsiausiuose zonose.
Siuo atveju daryta crop mode ir isdegimu nera .Norejau paparsato sulyginimo. Kolkas dauguma naisikerta ka as noriu pasakyti(juk trolis) . Esme tame , kad mazinat ISO galima valdyti sviesos palnus kaip ir su blykste.(auksciau 2 foto su lemputemis). Pushinant nedaug blogiau nei ISO-inant , bet esme tame ,kad su mazu iso (na iki -4 ev) galima issaugoti sviesius tonus ir labai mazai prarandant paciuose tamsiausiuose tonuose. Taigi cia jau tavo pasirinkimas ar kazkiek prarsati beveik nematomuose seseliuose ar prarasti aukstus tonus visiskai. Nenoriu pasakyti ,kad normaliose salyguose fotogarfuoti -2-(-4) stopais. Paparsciausiai cia i minusa varai tiek,kad neisdegintum. Juk kazkada minejau, kad nei M , nei A rezimas man netinka :) Kaip jau nekart sakiau ,kad fotogarfuoju nuo sviesiausios vietos -0.3 . O fotgrafuoju delto , kad neprarast aukstu tonu. Normaliose salygose tai buna galbut tik iki minus 2-3 stopu, o 2-3 stopai ,tai kaip ISO 400-800 , kas nera tragiska. Naktinese foto kazkur iki -5 ev, bet tada is seseliu traukiu iki priimtino akai(ne crop) rezultato , bet spalvotos lemputes ir lieka spalvotomis. Jei DR su laiku padidins iki kokiu 17 ev su tiesine priklausomybe ISO reiksmes, tai toks perjungejas kaip ISO praras savo paskirti . Bet zinoma, galima bus fotogarfuoti ir po senovei ir deginti, deginti.... P.S.Apie tuos pushinimus jau kalbejau pries nepilnus 2 metus , bet gavau tik trolio varda. Bet dabar jau drasiau apie tai sneku , nes ir profai po 2 metu ta sugebejo pastebeti (maciau tube).
Šitą aš suprantu kodėl nedaeksponuoji, o po to pushini. Pavydu, tik kad fotikas tiek leidžia. Tačiau Tmk klausė "AR gali but kad kokybes prasme, detalumo, su aukstu iso vis tiek kiek geriau?", tai kaip matyti iš pavyzdžių, bent jau lyginant -5EV, tai kokybė tikrai geresnė iš karto su aukštu ISO (tačiau galbūt bus išdegimų - priklausomai nuo scenos). O kadangi kadrai kaip supratau vis tiek mažinti (crop mode tai kaip APSC matrica, tikrai ne 2,67Mpix), tai sunkiau įvertinti absoliučios kokybės skirtumus tarp pušinto ir aukšto ISO. Na bet dedant į eFoto skirtumo nelabai kas matys :).
Ir dar toks dalykas, kai pushinama, tai zmogaus veidas ''nuslysta'' arciau seseliu, nors turi buti arciau sviesiu tonu, tad RAW aplinkoje tai reikia butinai pataisyti ar tai teptuku ar apskritimo filtru. Nera viskas taip paprsata , bet peizazuose pasiteisina 99%
O kaip pushini? Exposure ar shadows reguliuoji? Nes pastarieji ir šviesina daugiau tamsius tonus, kad išsaugoti šviesius, bet tada taip, kontrastas krenta ir kaip sakai veidas priartėja prie šešėlių, ar tiksliau šešėliai prie veido.