Nuotrauka už 12 milijonų
2022.11.18  Naujienos:  Įvairenybės  23
 
The Flatiron | Edward Steichen  

Ši Edward Steichen nuotrauka Christie aukcione parduota už 11.8 milijonų dolerių - 3 kart daugiau nei tikėtasi gauti. Visgi ši 1905 metų nuotrauka puiki: žinomo autoriaus, legendinis Flatiron pastatas, tik 3 atspaudai (visi skirtingi) ir tiesiog puiki estetiškai.
Nuotrauka tapo antra brangiausiai parduota. Puse milijono daugiau kainavo legendinė Man Ray nuotrauka.

Komentarai
Turinys
  • Vaizdinys
    Vaizdinys 
      2022.11.19, 16:40, vertino: Gerai, , rašė:
    Retorinis klausimas - ką reikia nufotografuoti dabar, kad ta nuotrauka po 100 metų kainuotų 12 milijonų?
  • Eugenijus Kavaliauskas
    Eugenijus Kavaliauskas 
      2022.11.19, 17:05, rašė:
    Bele ką.
    Svarbu kaip ją pateiks media tuo metu. 
    Daugelis matė kino filmą 1+1 kai nigeris nupeckiojo beleką.
    Užteko gero protežė ir kleckai pasidarė vertingi :)
  • Vaizdinys
    Vaizdinys 
      2022.11.19, 20:34, vertino: Gerai, , rašė:
    Neatpažinau filmo „1+1“. Pasirodo, jis Rusijoje taip buvo vadinamas. Pas mus – „Neliečiamieji“. Puikus filmas. Šiaip sutinku, kad meno kūrinio vertė dažnai priklauso ne nuo paties kūrinio, o nuo dėl jo pučiamo „burbulo“.
  • illuminance
    illuminance 
      2022.11.22, 23:30, rašė:
    kas yra pučiamas burbolas?
  • Vaizdinys
    Vaizdinys 
      2022.11.22, 23:39, vertino: Gerai, , rašė:
    Pavyzdžiui, toks burbulas www.efoto.lt/naujienos/nft_psichoze.
  • Badas
    Badas 
      2022.11.19, 18:57, rašė:
    Fotografuoti jau per velu, i 1905-uju upe antra karta neibrisi. Reikia sukurti kazka kita, ka siais laikais pasaulyje mazai kas daro, bet visi darys po 100 metu.
    Taip, nelengva atspeti kas tai bus.
  • Vaizdinys
    Vaizdinys 
      2022.11.19, 20:38, vertino: Gerai, , rašė:
    Nemanau, kad fotografija išnyks. Galbūt keisis jos pavidalai, bet ji bus. Į dabartinę skaitmeninę fotografiją galbūt ateityje bus žiūrima taip, kaip dabar žiūrima į juostinę fotografiją. Kas žino.
  • Badas
    Badas 
      2022.11.19, 23:33, rašė:
    Mes kalbam ne apie isnykima, o kaip uzdirbti 12 milijonu.
  • Vaizdinys
    Vaizdinys 
      2022.11.20, 00:03, vertino: Gerai, , rašė:
    O kodėl skaitmeninė nuotrauka negali būti parduota už 12 milijonų? Plg. www.efoto.lt/naujienos/nft_psichoze.   www.nytimes.com/2021/03/11/arts/design/nft-auction-christies...
    Juk svarbu „burbulas“.
  • Badas
    Badas 
      2022.11.20, 00:11, rašė:
    Ar Edward Steichen nuotraukos pardavima pavadintum psichoze?
    Taip, psichozes egzistuoja, bet ju nedeciau i viena lentyna.
  • Vaizdinys
    Vaizdinys 
      2022.11.20, 00:19, vertino: Gerai, , rašė:
    Nebūtinai tai turi būti psichozė. Pakanka sukurti technologiją, kuri skaitmeninį nuotraukos failą padarytų nenukopijuojamu, unikaliu. Beliks tik įdėti gerą turinį.
  • Badas
    Badas 
      2022.11.20, 13:15, rašė:
    Galima sukurti fotoremeli, is kurio nuotraukos neiskrapstysi (viduj uzsifruota fleske). Hackeriai visvien nulauztu, na bet tarkim nenulauztu: ar to remelio jau pakanka kad skaitmeniniu nuotrauku unikalumas prilygtu atspaudams ir negatyvams? Kazkodel jauciu kad ne.
  • Vaizdinys
    Vaizdinys 
      2022.11.20, 14:58, vertino: Gerai, , rašė:
    Jei negatyvo sunaikinimas padidina analoginio atspaudo vertę, tai pagal tą pačią logiką galima atspausdinti kelias nuotraukas ir sunaikinti failą. Nuotraukos pasidaro unikalios.
  • Badas
    Badas 
      2022.11.20, 15:07, rašė:
    Taip, principas paprastas. Bet atrodo, toks unikalumo principas kolekcionuotoju nepatrauke? Vis vien kazkas negerai su ta skaitmena.
  • Manvid
    Manvid 
      2022.11.21, 15:12, rašė:
    Blokų grandinė daro skaitmeninį kūrinį unikaliu, kolekcionuojamu.
  • eFoto redaktorius    2022.11.20, 00:34, rašė:
    Už unikalumą mokama. Jokia Nuotrauka dabar nėra unikalu, ypač skaitmeninė.
    Bet kad iš molinių puodų neuždirbsi milijonų, nereiškia jog reiklia atsisakyti malonaus proceso ;)
    Nors analoginiame amžiuje dar buvo brangių kadrų. Bet tai labiau meno kūrinys vertintas o ne nuotrauka
    Andreas Gursky 2011
    www.efoto.lt/naujienos/brangiausia_nuotrauka?page=1
  • AJo
    AJo 
      2022.11.21, 21:18, rašė:
    Autoriui šis klausimas neaktualus :)
  • Manvid
    Manvid 
      2022.11.21, 14:56, rašė:
    Amerikiečių menininko Beeple'o (Biplo) skaitmeninis koliažas Christie's aukcione buvo parduotas už rekordinę 69,3 mln. dolerių (57,9 mln. eurų) sumą. Tai yra 5,58 karto brangiau už Man Rėjaus brangiausiai parduotą fotografiją.

    Skaityti daugiau: kauno.diena.lt/naujienos/laisvalaikis-ir-kultura/kultura/chr...
  • eFoto redaktorius    2022.11.21, 15:14, rašė:
    Čia grynai spekuliacinis pirkimas, NFT haipas. Smukęs jau.
    Pilna pavyzdžių kai pirkę už milijonus NFT kūrinius dabar jais atsikrato už 1/10 kainos ar mažiau net. O vienetinių nuotraukų kaina vis kyla.
  • aion
    aion 
      2022.11.22, 13:37, vertino: Gerai, , rašė:
    Manau, dalykas, dėl kurio čia diskutuojama, yra reliatyvus ir galintis būti reikšmingas tik tiek, kiek jam reikšmės suteikia tam tikras žmonių sluoksnis, priskiriantis prasmę estetikai, metams, dualistiniu pagrindu detalėms ir pan. Ką tuo noriu pasakyti: užtenka sąmonei dėl įvairiausių gyvenimo aplinkybių nuo šios temos atsitraukti, ir didesnę vertę tokios brangios foto atžvilgiu įgaus elementarus plaktukas, be kurio namie remonto nepasidarysi :) Jau nekalbu apie tuos sąmonės virsmus, kada žmogus pasuka dvasinio ieškojimo keliu, tada jam gali apskritai iškilti klausimas, reikšmingiau išleist 12 milijonų fotografijai ar skirti tokias stambias lėšas skurdui mažinti artimiausioje bendruomenėje, o gal pervesti kokios nors med. programos tobulinimui. Ne, aptarinėjamos temos adresu nepastatau savęs aukščiau (maždaug, tai kvaila, kitkas nekvaila), atvirkščiai :) gi pats toje fotografijoje lindžiu. Čia viso alternatyvi nepiktybiška mąstymo linija, bandanti pasiaiškinti žmogiškąsias vertybes, ant kokių altorių mes guldome savo širdį.
  • eFoto redaktorius    2022.11.22, 14:34, rašė:
    JAV praeitais metais paaukota 450 milijardų $.
    Milijardų ne milijonų. Ir suma dvigubėja kas 10 metų.
    Lietuvoje aukojama gal 1000 kart mažiau bet augimo tendencija puiki.
    Su žmogiškosiomis vertybėmis viskas OK ;)
  • aion
    aion 
      2022.11.23, 13:11, vertino: Gerai, , rašė:
    Šaunu.
    Visgi regiu prasmę tyliame aukojime apie sumas nekalbant, nes priešingu atveju savaime išsirutulioja nebyli sankcija atskiriems žmonėms pirkti nuotrauką "tik" už kelioliką milijonų ir neklausti sąžinės, o gal dar jų socialiniame akiratyje būta sričių, kur net toks kuklus įnašas (milijardų kontekste) būtų bendruomenei pagelbėjęs. Čia nei kritika, nei teisimas, greičiau - lūkesčiai, kad tolimame ateities pasaulyje vertybės brangių fotografijų klausime bus perkainotos ir nebesukels vietomis visiškai teisingo stebėjimosi, ar išties net ir retas egzempliorius turi/privalo tiek kainuoti. Galų gale, vertę jam gali sukurti ne konkreti aukcione skiriama suma, o radimasis muziejuje. To visiškai pakanka pažymėti ir jo kultūrinę vertę, ir išreikšti pagarbą ją sukūrusiam autoriui :)
  • illuminance
    illuminance 
      2022.11.22, 23:44, rašė:
    Reikia nepamiršti apie tai kad tarp meno kūrinių savininkų (kolekcionieriai - galerijos ...) yra prestižo reikalas turėti tai ko kiti (beveik kiti) neturi...
    - Su atitinkamu prestižu atitinkamos kainos... visiem savininko turimiems kūriniams...

Jūsų komentaras

Rašyti komentarus gali TIK užsiregistravę eFoto.lt dalyviai. Užsiregistruoti