Fototechnikos pardavimai vis krenta
2019.08.05  Naujienos:  pasaulyje  2
 
Pardavimai Japonijoje atspindi pasaulenes tendencijas  
Publikuoti nauji Japonijos fototechnikos rinkos skaičiukai: krenta po 25% kasmet. Nieko naujo. Veidrodinių pardavimai mažėja katastrofiškai (37%, vienetais), o sisteminių  - saikingai 14%.
Įdomu, jog parduodamų veidrodinių fotoaparatų kaina mažėja - reiškia jų nebeperka profesionalai. O sisteminių fotoaparatų kaina kyla - juos dažniau renkasi rimtesni pirkėjai.
Beje sisteminių fotoaparatų rinka per metus net pakilo 4% pinigine mase. Gali džiaugtis ir 35mm jutikliams (ir didesniems) skirtų objektyvų gamintojai - jų parduota 2% daugiau (pinigine mase).

Komentarai
Turinys
  • Airida
    Airida 
      2019.08.08, 14:52, rašė:
    Hmmm.. beveik baisu pagalvot, kad tai įtakoja tobulėjantys telefonai...
    Vau, papuolu, tarp tų, kurie nori sisteminių :D
  • EdB
    EdB 
      2019.08.13, 18:41, rašė:

    Bet kokios prekės pardavimai krenta kai gamintojas siūlo prekes neatitinkančias pirkėjų lūkesčių.

    Profesionalios fotografijos poreikis mažėja.
    Masinės fotografijos paskirtis ir apimtis keičiasi.
    Fotografuojančių dabar daug ir jie turi visai kitokius reikalavimus fotoaparatui.  

     Didžioji dalis šiais laikais daromų nuotraukų skirta dalintis socialiniuose tinkluose ar žinių portaluose, o ne klijavimui į albumus ar kabinimui ant sienos.  

    Ko takiam šialaikiniam vartotojui reikia : 
    - kuo trumpiau užgaišti nuo to momento kai padaroma nuotrauka iki to momento kai ji atsiranda socialiniose tinkluose.
    - kad nuotrauka jau iš pat padarymo būtų paruošta talpinimui tuose tinkluose - t.y tinkamas formatas, ir paprastas pradinis jos redagavimo - 'pagražinimo‘ sprendimas.

      Ar dabartiniai fotoaparatai tai leidžia patogiai ir greitai  padaryti  - NE 
      Ar su telefonais tai patogu padaryti  – TAIP   

     Tai dėl ko tada vidutiniam  instagraminiam / facebookiniam vartotojui rinktis fotoaparatą ? 

    Taigi dabartiniai fotoaparatai šiuolaikiniam nuotraukos sukūrimo ir prezentavimo ciklui nepatogus, dėl to jų pardavimai ir turi mažėti. Dedikuotų fotoaparatų pirkėjais išliks  profesianalus fotografai ir foto hobistai, bet jų nėra daug. 

    Galima teigti kad dabartinis telefonas nepadarys tokos kokybės nuotraukos kaip dedikuotas fotoaparatas, bet kuriai daliai nuotraukų talpintojų to reikia – spėju kad nedidelei.

    Netgi ir tie vartotojai kuriems tos kokybės kažkiek reikia dažnai renkasi telefoną nes su telefonu nufotografavus nuotrauką galima patalpinti saite per kelias minutes beto jis mažas ir telpa kišenėje. O dar priedo juo ir pasiskambinti galima, ir internete panaršyti ir dar daug ką. Zeiss su savo modeliu  ZX1 bando kazkiek supaprastinti nuotraukos kelią nuo fotografo iki prezentavimo mediose. Bet pakolkas tas aparatas dar nepardavinėjamas, neaisku kiek kainuos, neaišku ką jis gales.

    Taip, telefonu daromų nuotraukų kokybę yra prastesnė, bet netgi ir čia telefonų gamintojai daro didelę pažangą. Pav. Samsungas pagamino  Isocel plus 108 MP sensorių telefonams. Grupuojant po 4 sensoriaus pixelius kad išgaunams 28 MP vaizdas, bus paprasčiau išskaičiuoti tarpinius taškus ir kovoti su triukšmais . iPhone 7 pristatė vaizdo "gylių žemėlapį" leidžainti atskirti priekinį ir galini planus ir dar daug ko. Vis labiau į telefonus ‚ateina‘ Computational photografy sprendimai padedantys kompensuoti mažo telefoninio sensoriaus ir objektyvo  trūkumus.

     Toks vaizdas kad telefonų gamintojai labiau ir greičiau progresuoja gerindami nuotraukų kokybę negu fotoaparatų gamintojai.

    Dabartiniai fototechnikos gamintojai diegdami naujoves visaip stengiasi neidiegti nieko ‚per daug‘, vadovaujasi principu  „kuo mažiau investuoti ir kuo daugiau uždirbti“. Tokioje situacijoje pirkėjai logiškai svarsto – kam pirkti kiekvieną naują fotoaparatą jei jis mažai kuos skiriasi nuo ankstesnio. Pailgėja fotoaparato naudojimo trukmė - rečiau perkami nauji potoaparatai.

    Ir kažkodėl fototechnikos gamintojai progresą supranta tiesmukišku klaskiniu keliu keičiant sensorių, optiką dar kažką, bet neskiriant deramo dėmesio kompiuteriniam vaizdo apdorojimui ir nuotraukų perdavimui tarp įrenginių ir tinklų.

     Su tokio požiuriu fototechnikos gamintojai rizikuoja pasidaryti visiškai nišiniu produktų gamintojais, kurių reikės labai mažam kiekiui vartotojų. Ką ir rodo fototechnikos pardavimo statistika.  
     Kad tik fotoaparatų gamintojų neištiktų Kodak likimas, katras pirmas sukūrė skaitmeninį fotoaparatą bet pats ilgai isikabines laikėsi juostelių technologijos ir dėl to išnyko kaip foto įrangos / medžiagų gamintojas.

  fotobites.lt siūlo  20% nuolaidą Ekspres fotoknygoms!

Šį mėnesį Kokybiška spauda Asmeniniai įspaudai

Jūsų komentaras

Rašyti komentarus gali TIK užsiregistravę eFoto.lt dalyviai. Užsiregistruoti