Sony gamins įgaubtus jutiklius
2014.06.16  Naujienos:  egzotiška technikagsm fotoaparatai  19
 
Lenktas Sony jutiklis  
Sony rimtai progresuoja kurdama įgaubtą jutiklį.
Tokiame jutiklyje šviesa krenta statmenai į įgaubtą plokštelę, be to elementai yra geriau atskirti - tai padidina jutiklio jautrumą iki 2 kartų.
O esminis tokio jutiklio privalumas - jiems skirti objektyvai bus plonesni, paprastesni. Taigi, lenktą jutiklį turintis fotoaparatas bus plonesnis, jį sėkmingai galima naudoti mobiliuose telefonuose.
Tvirtinama, kad jau paruošti 11 mm jutiklis mobiliam telefonui ir 43 mm jutiklis viso kadro kompaktiškam fotoaparatui Sony RX2 su 35 mm f/1.8 objektyvu. Gamyba prasidės vasarą.

Komentarai
Turinys
  • Badas
    Badas 
      2014.06.16, 14:13, rašė:
    Pagaliau technologine revoliucija :)
    Budu idomu daugiau infos: kokie technologiniai issukiai iveikti, ir kodel tik dabar juos pavyko iveikti? Ar smarkiai pabrangs fotoaparatinis jutiklis? Ar smarkiai atpigs objektyvai? Kiek praeis laiko, kol prekyboje atsiras adekvati tokiu specobjektyvu ivairove?
  • made not in china
    made not in china 
      2014.06.16, 15:59, rašė:
    Esmė kad Sony pirmiau iki beprotybės sumažino darbinį atstumą (beplonondamas nexus) o po to nebuvo kur dingti, nes optikos tokios padaryti tiesiog neįmanoma, teko imtis drąstiškų sprendimų. Didžiausia problema (teoriškai) kad radiusas prie visų fokuso atstumų turi būti vienodas (kitaip sensoriaus gaubimas praranda prasmę), tad manau didžiausias galvos skausmas buvo fokusavimo sprendimas
  • Razabaitas
    Razabaitas 
      2014.06.17, 08:51, rašė:
    :)))) tu niekiek nesikeiti . Aišku tai irgi smagu.
  • made not in china
    made not in china 
      2014.06.17, 09:01, rašė:
    Anksčiau ar vėliau turėjo atsirasti sferiniai sensoriai, tiesiog sony užforsavo šį procesą ir aš prieš jį nieko neturiu. Tik ir pačiam labai įdomu kokiu būdu išsprendė fokuso problemą, kokių kompromisų turėjo imtis ir kaip tai atsilieps kokybei....:)
  • Manvid
    Manvid 
      2014.06.17, 15:14, rašė:

    Dėl objektyvų įvairovės: jei fotoaparatas su išgaubta matrica turėtų keičiamus objektyvus, tai ta matrica turėtų būti elastinga, prisitaikanti prie skirtingų objektyvų, nes sukurti keičiamus objektyvus su vienodu Petzvalio lauko kreivumu gali būti taip pat sudėtinga, kaip ir  iki šiol, su daugiau ar mažiau išlygintu lauko kreivumu.  Keičiamo židinio nuotolio objektyvų lauko kreivumas ir distorsijos yra kintami. Antra:  telekonverteriai ir makrožiedai  nebūtų panaudojami. Trečia: matricos stabilizavimas korpuse netiktų.

    Bet kurio kompakto „zoom‘o“ distorsijos, vinjetavimas, chromatizmas didele dalimi ištaisomi paties kompakto procesoriuje RAW konvertuojant į JPEG. Norėjosi pirkti  „Canon PowerShot G1 X“, bet pamačius plataus kampo RAW ir JPEG distorsijų skirtumus, noras praėjo. Toks Sony RX1 yra gana brangus, o atsižvelgiant į greitą technologijų vystymąsi, gaminiai greitai moraliai sensta.

    Tikriausiai kažkokie kompromisai priimtini, galimybių yra ir daugėja. Jau buvo daryti bandymai su lešiais iš skysčių keičiančiais savo formą ir pagaliau Lytro tikslus fokusavimas nereikalingas, rezultatas gaunamas apdorojant duomenis.

  • Badas
    Badas 
      2014.06.17, 15:21, rašė:
    Sutinku. Gali buti, kad tokios matricos bus naudojamos fotoaparatams su ypac kompaktiskais bet kokybiskais fiksuotais objektyvais. Manau tokia nisa turetu savo vartotoja.
  • F.A.K
    F.A.K 
      2014.06.16, 16:39, rašė:
    Apversta fisheye uždės ir bus "pigesni" objektyvai :)
  • Spikas
    Spikas 
      2014.06.17, 09:13, rašė:
    Apšvieskit.. o su juostele toks triukas nebuvo bandytas?
  • Manvid
    Manvid 
      2014.06.17, 10:58, rašė:
    Taip, astronomijoje: Palomaro observatorijoje 48 colių Schmidt kamera naudojo stiklines plokšteles nuo 10-14 colių (1mm storio) kurias išgaubdavo. Teleskopas-kamera pradėtas 1938, baigtas 1948m. o nuo 1986m. pavadintas Samuelio Oschin teleskopu ir dabar jau turi 12 CCD išgaubtą mozaiką. Taip pat ir Žemės orbitoje yra dar vienas - Keplerio teleskopas su išgaubta matrica egzoplanetų paieškai. Yra ir mažesnių teleskopų.
  • gedasst
    gedasst 
      2014.06.17, 12:57, vertino: Gerai, , rašė:
    Va kur komentaras !
  • Manvid
    Manvid 
      2014.06.17, 21:56, rašė:
    Prastas komentaras, nes pamiršau: fotojuostos išlenkimas naudojamas panoraminiuose fotoaparatuose: „Al Vista“, „No.1 Panoramic Kodak Camera“ - 1900m. www.vintagephoto.tv/no1panoram.shtml Ir vėlesniuose: „Widelux“, „Noblex“, „ФТ-2”, „Горизонт“.
    P.S. Juostos išlyginimas su „ceramic vacuum film pressure plate“ naudojamas "Contax RTS III" (1990m.) – būtų buvę įmanoma „prisiurbti“ lankstesnę negatyvinę juostą prie išlenkto paviršiaus, jei tik būtų matę poreikį.
  • Leo R.
    Leo R. 
      2014.06.17, 14:34, rašė:
    Tokiam jutikliui ir optika specialiai kuriama turi būti...
  • 6x9
    6x9 
      2014.06.17, 15:52, rašė:
    ov koz - vel erdves naujam bizniui... :)
  • .Krivis.
    .Krivis. 
      2014.06.17, 17:47, rašė:
    Technologijų tobulėjimo dėka, vaizdo fiksavimo priemonių sandara neišvengiamai artės prie tobulumo viršūnės - akies sandaros. Vėliau, tobulėjant biotechnologijoms, foto - video kamerų nebereiks. Signalą mūsų smegenys nuskaitys iš akies tinklainės tiesiai į laikmeną. Jei sulauksit - paminėsit mano žodį :)
  • Manvid
    Manvid 
      2014.06.17, 21:52, rašė:
    Deja, optiškai akis, lyginant su fotoaparatu, yra netobula. Spalvoms jautrių kolbelių skaičius mažesnis kelis kartus už dabartinių skaitmeninių muilinukių ir kamerų telefonuose. Kolbelės ir lazdelės išsidėsčiusios tinklainėje netolygiai. Ryškiai akis mato vos kelių laipsnių kampu, judesį regėjimo lauke pastebi ir periferijoje, dar yra 1,8mm skersmens "akloji dėmė" ir 2mm "geltonoji dėmė" jautresnė spalvoms . Apžiūrint aplinką, ar paveikslą, akies judesiai taip pat turi svarbą aplinkos suvokimui.  Visus akies optinius netobulumus ištaiso mūsų "procesorius" - akies ir smegenų sąveika priklauso nuo psihofiziologijos, gyvenimiškojo patyrimo, lavinimosi. Vaizdas sudėliojamas, suvokiamas jau smegenyse.
  • wichitta
    wichitta 
      2014.06.29, 14:58, rašė:
    o lyginti aki su fotoaparatu isvis logiska? jeigu jus atskiriat musu "procesoriu" nuo optinio mechanizmo tai deretu ir fotoaparato optika atskirkit nuo jo procesoriaus - tokiu atveju lieka - akis vs objektyvas, ir kuris netobulas? Na o jeigu lyginam visa vaizo suvokimo aparata, fotoparatas pralaimi, kad ir del tokios smulmenos, kaip dinaminio diapazono skirtumas arba adaptacija :)
  • mjupower
    mjupower 
      2014.06.19, 02:50, rašė:
    Toks jutiklis senai jau stovi Nokia Pure View 808
  • Grigas
    Grigas 
      2014.06.19, 09:43, vertino: Gerai, , rašė:
    informacijos nuoroda?
  • Juksis
    Juksis 
      2014.06.21, 12:54, rašė:
    Tikrai žinai ar tik spėji? Techniniuose duomenyse to nėra.

Jūsų komentaras

Rašyti komentarus gali TIK užsiregistravę eFoto.lt dalyviai. Užsiregistruoti