Tai vadinate dirbtiniu intelektu (DI)?
2023.03.06  Naujienos:  Įvairenybės  28
 
VISI: DI išnaikins dizainerius! DI: ok, aš priimu šį darbą.  
Progresyvesni internautai bandydami DI džiūgauja kaip vaikai atrasdami naują, stebuklų pilną pasaulį. DI generuoja realistišku pasakojimus, įstatymų projektus ir rodos absoliučiai realistiškas nuotraukas. Bet, bet.. tekstuose kartais begėdiškai meluojama, o vaizdai turi keistus iškraipymus. Pavyzdžiui DI nemoka vaizduoti pirštų, ypač persipynusių pirštų.
Štai Petapixel paprašė Stable Diffusion, Midjourney ir DALL-E sukurti rankų „nuotraukas“. Rezultatas gavosi baisokas. Taip atsitinka nes DI nesupranta kas yra rankos, kokia jų anatomija ir funkcija. „DI“ tiesiog generuoja vaizdus pagal turimus pavyzdžius. Jei veidams sukurti „DI“ gavo milijonus veidų pavyzdžių, tai sudėtingesnių pirštų kombinacijų buvo šimtus kartų mažiau. Nepakankamai ..

Komentarai
Turinys
  • Badas
    Badas 
      2023.03.06, 11:12, rašė:
    Nematau problemos. Jeigu DI vaizdus generuosime fantastineje, siurrealistineje arba dekoratyvineje sferoje, tai rezultatai apdeda baltyminius menininkus. Ten kalba ne apie pirstu kieki, o isvis nunesa stoga. As kai ilindau i pinteresta, tai nuejau miegoti paryciais :). Tik nepamenu su kokiu keywordu ieskojau, nes dabar greiti pabandymai neduoda geru rezultatu. Vakare gal papildysiu.
     
    Kaip ir kiekvienas irankis, DI gali buti naudojamas pagal paskirti, arba ne pagal paskirti. Tai ne irankio problema. Blogai generuoja pirstus? Tai generuokite ne zmones. Bet anksciau ar veliau pataisys ir pirstus, garantuoju.
     
    Ir dar verta prisiminti, kad turime reikala su weak AI. O zmones, kalbedami apie dirbtini intelekta, isivaizduoja strong AI; marketingistai cia irgi pridejo savo purvina ranka. Patarimas: vietoj "dirbtinis intelektas" mintyse sakykite "savaime apsimokantis algoritmas", skambes ne taip jau didingai :).
  • eFoto redaktorius    2023.03.06, 19:10, rašė:
    pataisys pirštus ir bus ok - dizaineriai ir fotografai išnyks.
    Bet žinutė buvo ne apie tai.
    eFoto senbūviai pamena kad visad čia burbėjau prieš termino dirbtinis intelektas naudojamą. Tai ką mes matydavom prieš metus tebuvo seniausiai žinomi savaime apsimokantys algoritmai (neuroniniai tinklai). Kai pasirodė chatgpt ir Dalli-e, teko pritilti, nes rezultatai 10 laiptelių peršoko anksčiau matytus rezultatus. Bet... pasirodė jog tai nėra jokia nauja technologija ir dabartinis DI yra toks pat bukas kaip ir anksčiau - jis tiesiog atkartoja ir kombinuoja ką matė kitur. Dažniausia to pakanka. Bet reikia turėt galvoje kad ir šis DI tėra tik papūga be sąmonės.
  • Badas
    Badas 
      2023.03.06, 19:20, rašė:
    Reikia susitaikyti, kad niekas neturi ir netures galvoje papugos, isskyrus 1% isrinktuju. Reikia prisitaikyti ir nesinervuoti. Ir nepersistengti bandant atversti kitus i tikraji tikejima :)
  • LosT
    LosT 
      2023.03.28, 21:32, rašė:
    “dabartinis DI yra toks pat bukas kaip ir anksčiau - jis tiesiog atkartoja ir kombinuoja ką matė kitur.” pakeiti šiame sakinyje žodį DI į žodį “profesionalas” ir matai kad ir taip tiesa. 90% fotografų, dizainerių ir daugybės kitų specialybių profesionalų atkartoja ir kombinuoja ką matė kitur, skirtumas tik tas kad iki šiol jie tai darė geriau už DI.
  • eFoto redaktorius    2023.03.29, 00:21, rašė:
    taip, geras pastebėjimas.
    Nors.. Profas žino kad pas žmogų 5 pirštai o DI dar ne. Atsiras ir daugiau tokių išsilavinimo spragų
  • Badas
    Badas 
      2023.03.06, 21:33, rašė:
    Kaip suprantu, cia bus biski offtopicas, bet jei idomu kaip teisingai naudojamas DI, pintereste iveskite "artificial intelligence art". Tik si uzklausa kazkodel parodo nedaug DI piesineliu, todel reiketu pradeti nuo kazko konkretaus; siek tiek geriau nei handshakingai:
    www.pinterest.com/pin/6755468182941969/
    www.pinterest.com/pin/38843615658128554/
    www.pinterest.com/pin/20618110786726850/
    www.pinterest.com/pin/98516310591914118/
    Turiu stabdyt save, nes vel baigsis blogai :D
  • eFoto redaktorius    2023.03.07, 00:39, rašė:
    Taip, tai art - fantazinis pasaulis ir jame ok atrodo ranka su 7 pirštais ;)
    Gal tai panašu į ankstyvuosius sintezatorius. Tai proveržis, įvykis, bet praėjo dešimtmečiai kol žmonės tai išmoko efektingai naudoti.

    Mergaitės įdomiau ;)
    bet matosi jog mažuma vaizdų daroma su pirštais
    civitai.com
    Anksčiau šiems algoritmams iššūkis buvo žvilgsnis - tai labai subtilus dalykas. Dabar akis generuoja be problemų. Susitvarkys ir su pirštais. Piešėjai, animatoriai, dizaineriai... atėjo sunkūs laikai.

    Įdomu ir aprašymus paskaitinėti, kaip vaizdai buvo gaminti. Pvz
    civitai.com/models/9251/controlnet-pre-trained-models...
  • Badas
    Badas 
      2023.03.07, 11:16, rašė:
    Taip, mergaites idomiau, ero - dar geriau, o porno - isvis milijardinis pelnas svieciasi :)

    Kas del dizaineriu, tai cia esminis klausimas - ar AI sugebes sugeneruoti reikiama vaizda pagal uzsakovo zodines uzklausas ir korekcijas, tipo "apatiniu klostes ties kairiaja krutimi nepakankamai atskleidzia kuno formas". ChatGPT cia nepades, nes reikia suvokti pakeitimo esme ir pageidaujama rezultata, o su suvokimu kol kas prastai. Tai va, iki tol dizaineriai dirbs tarpininkais, kurie mokes valdyti AI, o visi kiti tures "generate next" mygtuka, kurio pilnai uzteks feisbukui. Va ir dabar - dauguma zmoniu nemoka valdyti photoshopo, tik filtriukus.
     
    Veliau dizaineriai dirbs kazkokius kitokius meninius darbus su AI, nes profesionalai su visais irankiais pasiekia geresni rezultata nei eiliniai vartotojai. Dizaineriu kazkiek sumazes, tas tiesa. Fotografu dabar juk sumazejo? Ar padaugejo? :D
  • eFoto redaktorius    2023.03.07, 17:59, rašė:
    irgi pagalvojau apie tai pagalvojau pirma bet ne. Porno (net animuotą) kur kas lengviau daryti nei anime. Ta rinka ir taip pasotinta. O vat anime ir animacija tai subujos.

    Taip, dizikai dirbs tarpininkais. Ir tam rodos nereikia aukštojo išsilavinimo. Bus nelengva jiems.
    Fotografų sumažėjo ir mažės, kvalifikacija žemės. Kaip ir web zainerių - nebereikia nes tinka ir šablonai, automatizuoti sprendimai.
  • Badas
    Badas 
      2023.03.07, 18:16, rašė:
    Porno rinka yra nepasotinama. Zmonems reikia vis nauju ir nauju dirgikliu, tai galioja ne tik porno, bet visoms dopaminu paremtoms priklausomybems. Neseniai skaiciau straipsni apie dopamino veikimo mechanizmus ir savikontroles metodus.

    Kai bus AI, zmones gales pagal save tiuninguoti visus aktoriu fizinius parametrus, veiksmo dinamika, dekoracijas, situacijas... Ir tie visi parametrai bus is fantastikos, o ne is realizmo srities. Po 10 metu bus toks porno, kokio dar niekada nebuvo.
  • gsass
    gsass 
      2023.03.07, 22:06, rašė:
    Čia tik pradžia :)
  • Girių dvasia
    Girių dvasia 
      2023.03.08, 18:39, rašė:
    Be abejo tai tik pradžia. DI trūksta informacijos daugybėje sričių. Kai jį užklausiau, kaip naudoti tualetinį popierių - parašė išsamią instrukciją, bet kai pasidomėjau Lietuvos geografija - nublūdino į pievas. Bandžiau užvedinėti ant kelio - kartojo "jūs teisus" ir vėl rašė nesamones...
  • Badas
    Badas 
      2023.03.08, 19:01, rašė:
    Man labiau patiktu kad DI butu ne wikipedijos kopija, ir netgi ne kad googlintu uz mane (nors tai jau irgi neblogai), o kad moketu sintezuoti naujus dalykus remiantis savo gigantisku informacijos kiekiu. Karta klausinejau ChatGPT kad surastu nestandartinius sprendimus ivairioms situacijoms - jis visiskai to nesugebejo. Atsakinejo viska teisingai, bet viska standartiskai, ka zino kiekvienas average Joe.
  • Kriaušė Krioklys
    Kriaušė Krioklys 
      2023.03.08, 22:01, rašė:
    Aš kasdien turiu reikalų su tokiu savaime apsimokančiu algoritmu, kuris retkarčiais būna kūrybingas ir kažkodėl sukuria naujus nebūtus žodžius. Dažnai tai būna visiška nesąmonė, tačiau kai kurios jo "idėjos" būna visai netgi neblogos.
  • Badas
    Badas 
      2023.03.08, 22:47, rašė:
    Mano vertinimas toks: naujadaro sukurimas - panasiai kaip ranka su septyniais pirstais, bet ne slyksciai, o idomiai primontuotais. O situaciju valdyma galima prilyginti su siuzeto formavimu piesineliuose. Valdomu siuzetu dar neturim.
  • Kriaušė Krioklys
    Kriaušė Krioklys 
      2023.03.08, 23:20, rašė:
    Taip, neturim. Nors... algoritmo kaitos ir tobulėjimo tempas yra tikrai kone bauginantis, bežiūrint kaip jis keičiasi mums patiems jį maitinant informacija. Man su juo dirbant kyla įvairių klausimų, visų pirma, net ne "ar", bet "kaip greitai" susidursim su "terminatoriumi" ar panašaus lygmens nepriklausomu subjektu. Galbūt tas tobulėjimo tempas ir sulėtės, ar sustos pasiekęs kažkokią natūralią ribą ar viršūnę, ar gal apsisuks kiton pusėn. Bet galų gale esu gana pesimistiškai nusiteikęs - pirmiausia ta mašina atims iš žmogaus darbą (ne visus darbus, bet štai darbą atitinkamoje srityje), o vėliau pradės pati gyventi kaip jau jai pačiai norėsis. Ir tik lauk, kol jai prireiks energijos ir medžiagų jos pačios reikmėms. Joje nėra jokių trijų Asimovo robotikos įstatymų. Iš esmės nėra jokių etinių apribojimų. Bet su ja vis tiek dirbam, nes "palengvina" darbą, t. y. galime kažkaip įveikti nuolat atitinkamai augančius reikalavimus ir poreikius. Uždaras ratas. Žodžiu, neužilgo prisidirbsim, jei jau neprisidirbom. Kol kas dar turime išjungimo mygtuką, bet ar ilgai jį turėsime, nežinia. O jei ir turėsime, ar sugebėsime jį paspausti tapę mašinos įkaitais, irgi nežinia.
  • Badas
    Badas 
      2023.03.09, 09:06, rašė:
    Kriaušė Krioklys rašė:
    [..]vėliau pradės pati gyventi kaip jau jai pačiai norėsis. Ir tik lauk, kol jai prireiks energijos ir medžiagų jos pačios reikmėms.
    Ar yra bent viena prielaida galvoti, kad nebus off mygtuko? Aisku, buna sistemu, kuriu lengvai neisjungsi, bet jeigu sistema gali pridaryti rimtos bedos, tai reiskia kad saugumu rupinsis geriausi specialistai. Grubiai snekant, galbut sprendimu priemimo AI bus atskirtas nuo kito sprendimu vykdymo AI, o per viduri bus dar trecias "biologinis intelektas", kurio apejimui tiesiog nebus elektromechaniniu galimybiu. Galbut bus dar trecias AI, kurio vienintele paskirtis - stebeti ar pirmi du AI nesusitare slapta, zmogui nezinomais budais. AI saugumo inzinieriai - atskira specialybe - sugalvos ivairiausiu apsaugos mechanizmu.
     
    Negana to, visi AI buvo yra ir bus specializuoti; productione esantys AI by design netures galimybiu save modifikuoti, o tie AI, kurie gales (juk reikia tobuleti) - bus apskritai izoliuoti nuo pasaulio, o ju pateiktos modifikacijos is pradziu bus tikrinamos virtualiose masinose, milijona virtualiu metu. Negana to, nei vienas AI nezinos ar jis dabar veikia virtualiame pasaulyje, ir todel elementariai netures tikslo daryti klastas, nes nezinos, ar tai realybe, ar tai egzaminas.
  • Kriaušė Krioklys
    Kriaušė Krioklys 
      2023.03.09, 09:34, rašė:
    Na, žinoma, čia daugelis mano minčių truputį šakėmis ant vandens, iš savos perspektyvos ir patirties. Galų gale, pagyvensim - pamatysim, nuobodu nebus vienaip ar kitaip.
  • Badas
    Badas 
      2023.03.09, 09:39, rašė:
    Manau jog apokaliptiniu straipsniu rasytojai tiesiog stokoja specifiniu ziniu. Ir dabar, jeigu aborigenas pasiziures i reaktyvini lektuva - jam gali kilti ivairiausiu baimiu, nes jis nesupranta kaip ten viskas veikia. O gal neveikia, gal nukris? Netgi civilizuoti keleiviai dazniausiai nezino kaip veikia lektuvu saugumo sistemos, o jos yra ir veikia.
     
    Aisku, visko bus, lektuvai kartais nukrenta, paleistos kovines raketos kartais apsisuka ir grizta atgal, bet tai vienetiniai, zmonijos masteliu nereiksmingi lokalus atvejai.
  • made not in china
    made not in china 
      2023.03.09, 10:15, rašė:
    Badas rašė:
    Netgi civilizuoti keleiviai dazniausiai nezino kaip veikia lektuvu saugumo sistemos, o jos yra ir veikia.
    Visa laimė, kad nežino. Žinotų kaip ten viskas veikia (tiksliau neveikia) - su patranka į lėktuvą neįsodintum. Sorry už off-topic-ą, nesusilaikiau :)
  • Badas
    Badas 
      2023.03.09, 10:31, rašė:
    Smulkus gedimai nebutinai problema. Kazkada skaiciau vieno didelio transporto lektuvo zurnala - ten per kiekviena skrydi kas nors biski neveikdavo :). O civilineje aviacijoje reikalavimai grieztesni. Nekalbu apie kokia nors ten Zimbabves aviakompanija, kuriai net neleidziama skirsti i Europa.
    Siaip, kai kuriu dalyku neismaneliams geriau nezinoti, nes zmonems budinga is degtuko priskaldyt miska.
  • made not in china
    made not in china 
      2023.03.09, 10:42, rašė:
    Badas rašė:
    Smulkus gedimai nebutinai problema.  - ten per kiekviena skrydi kas nors biski neveikdavo :). O civilineje aviacijoje reikalavimai grieztesni.
     Optimistas :) Ir truputi neteisus :) Visoje komercinėje aviacijoje saugumo reikalavimai vienodi tiek krovininiam tiek keleiviniam transportui.
  • Badas
    Badas 
      2023.03.09, 10:44, rašė:
    Ok, tu mane isvadinai optimistu, as tave irgi kaip nors isvadinsiu, ir tuo pokalbis tikriausiai pasibaigs :)
  • eFoto redaktorius    2023.03.09, 03:26, rašė:
    Food porno... generator
    ai.lunchbox.io

    Padaryk man ... storą skraidantį hamburgerį akmens fone
    na neblogai...

    Padaryk man ... storą skraidantį hamburgerį akmens fone  
    Padaryk man ... storą skraidantį hamburgerį akmens fone

  • Agrostemma
    Agrostemma 
      2023.05.16, 10:51, rašė:
    Baikeriai linksminasi su AI: (daugybė įkėlimų), daugiausia pavadinta Veles savivaldybės vardu: www.facebook.com/bikersmirror/
     
    Pirštų kartais nesuskaičiuoja (polidaktilija taps madinga?), kojų žmonių grupėse kitą kart nesupranta, tai per daug, tai išvis be kojų, net motociklo rankenų ar veidrodėlių paskirties nesupranta (tinyurl.com/54h72krb), net bendrai motociklo kaip visumos (tinyurl.com/mr45faam). Šešėlių, apšvietimo krypties irgi nelabai supranta.  Bet atstumą boke pagalba regis gerai imituoja.
  • eFoto redaktorius    2023.05.16, 21:20, rašė:
    baikeriai nelabai subrendę kaip matau...
    Nors ten tokia bajeristų grupė gal.

    DI tikrai nemoka suvokti mažiau nei 1000 vaizdų turinčių objektų. Na bet kai pradės analizuoti filmus...
  • Agrostemma
    Agrostemma 
      2023.05.16, 22:09, rašė:
    DI tikrai nemoka suvokti mažiau nei 1000 vaizdų turinčių objektų 
    Tai reiškia, kad DI mokėsi iš mažiau negu 1000 skirtingų motociklų?
    Aišku tada kodėl nupaišo kartais  su  puse vairo, ar su alaus baro diskais vietoj žibintų ar veidrodėiiu ant bagažinės.
  • eFoto redaktorius    2023.05.17, 00:29, rašė:
    Vespų nuotraukų gal nėra daug
    Kai dar prieš 20 metų mokiau DI išminties, tai pamenu jam reikėjo labai daug duomenų. (įdomu, moksliukų tyrimų kad rezulatatai tik dabar žmones pasiekė)

Jūsų komentaras

Rašyti komentarus gali TIK užsiregistravę eFoto.lt dalyviai. Užsiregistruoti