Rasos Pakalkienės nuotraukos
Taip menininkė
Jurgita Remeikytė apibūdino savo eksponuojamas nuotraukas. Ji kreipia dėmesį ne tiek į fotografijos turinį, kiek į nuotraukomis kuriamą visumą.
Praėjusią savaitę Lietuvos fotomenininkų sąjungos „Prospekto“ fotografijos galerijoje atidaryta J. Remeikytės paroda „Interjerai anapus vaizdo“. Santūrūs geometriniai darbai, kuriuose dominuoja juoda spalva, lyg iš fotoaparatų žvelgia į pačius žiūrovus. Jei įprastoje fotografijos parodoje galima matyti, kas yra prieš objektyvą, šioje – kas yra už objektyvo. Tai tarsi interjerai su tamsiomis kameromis. Dar yra balta iš jų sklindanti šviesa. Paradoksalūs darbai logiški, bet turi savotiškos magijos.
Rasos Pakalkienės nuotraukos
Pristatydama savo ekspoziciją, J. Remeikytė sakė, kad idėja brendo seniai. „Kai imiesi daryti, kaip suvaldyti technologiją, kad gautum atspaudą, kuriuo būtum patenkintas, tenka priimti sprendimus“, - sakė ji. Menininkės nuomone, kiekvienas žiūrovas pats suras, kas yra tuose darbuose, nes fotografijos veikia individualiai į jas žiūrintį žmogų.
Autorė, klausiama, kas jai yra vieni svarbiausių dalykų fotografijoje – mintis, forma ar šviesa, portalui efoto.lt J. teigė, kad viskas tarpusavyje susiję. „Viskas prasideda nuo tam tikros patirties, - kalbėjo J. Remeikytė. – Pačiam tai tampa vaizdiniu. Kurdamas darbą iki galo suvoki, kas svarbiausia, nes tai išgyveni. Ir tam tikra patirtis įgauna formą. O šviesa fotografijoje neišvengiama. Šiuose darbuose preciziškai siekta, kokia ji turi būti, kiek tamsių tonų, kiek kontrasto. Viskas daryta ir sąmoningai. Norėjau, kad darbai veiktų patys be didelių paaiškinimų.“
Apie kūrinius J. Remeikytė kalbėjo kaip apie tranzitinę būseną tarp šviesos ir vaizdo. „Aktyvuojasi ir tai, kad yra anapus vaizdo“, - teigė menininkė. Ji pasakojo ieškojusi įvairių būdų, kaip fotografuoti, siekdama išgauti, ką sumaniusi. „O galimybių yra jūra, - patikino J. Remeikytė. – Kita vertus, kai nori gauti tam tikrą formatą, detalumą, juodąją raišką, vis atsimuši į sieną. Mat yra tam tikros ribos. Fotografuoji kontrinėje šviesoje. Kad gautum detales, turi viską suvaldyti. Tai buvo skaitmeninis priėjimas prie analoginių kamerų.“
Rasos Pakalkienės nuotraukos
Fotomenininkas Gintautas Trimakas J. Remeikytei leido patyrinėti ir naudotis jo fotoaparatų kolekciją. Didžioji dalis parodoje eksponuojamų darbų sukurti būtent fotografuojant tas kameras.
Kūrėja „Prospekto“ fotografijos galeriją pasirinko ne vien dėl to, kad ji naudoja fotografiją kaip raiškos priemonę, bet ir kaip vietą, kurioje paprastai eksponuojamos fotografijos.
J. Remeikytė yra šių dienų medijų menininkė, kūrybinėje veikloje ir parodose dalyvaujanti nuo 1998 metų. Dėsto Vilniaus dailės akademijos Fotografijos ir medijos meno katedroje, dėmesį skirdama fotografinei kalbai kūrybinėje raiškoje.
Paroda „Interjerai anapus vaizdo“ veiks iki 2014 metų rugsėjo 27 dienos.
Rasa Pakalkienė