Žaisliniai TS pasauliai
2009.05.05  Naujienos:  objektyvaiPasižvalgymai  56
 
spacecow: "LT"   Komentarai [9]
Canon Tilt-Shift objektyvai (pvz. 45mm) gali koreguoti vaizdo perspektyvą - tai naudinga fotografuojant architektūrą. O keičiamas fokusavo taškas objektus nuotraukose paverčia lyg žaisliniais. Kažkodėl mūsų smegenys tokį vaizdą šitaip keistai interpretuoja.
Objektyvai brangūs, tad eFoto tilt shift galerijoje yra vos kelios nuotraukos, o ir tai kažin ar ten išvengta kompiuterinių manipuliacijų ;) Taip, šį efektą galima padaryt kompiuteriu.


Paprasčiausia TS nuotrauką padirbti galima tinklapyje tiltshiftmaker.com - tereikia įkelti nuotrauką, 123 pareguliuoti ir jūsų 'žaislinis pasaulis' padarytas ;)

Patarimas kaip pasidaryti TS objektyvą patiems: http://www.efoto.lt/node/10705
Daugiau TS teorijos ir vaizdų rasite čia: Tilt Shift Photography Tutorial and Showcase

Filmas

Su TS objektyvais galima ir filmuoti. Patartina žiūrėti HD kokybe.
(Canon TS35mm F2.8- with Panasonic LUMIX GH1)





Martynas P:   mano mažasis miestas

Martynas P: mano mažasis miestas (tai DIY tilt - shift lense daromas teip: vidutinio...)   FOTOISTORIJA [27]

Mažojo miesto modeliukai  

Komentarai
  • Svajuncikas
    Svajuncikas 
      2009.05.05, 13:14, rašė:
    tikiuosi daba neprasides TS manija viska is eiles shiftinti, kaip buvo su HDR'u :D
  • eFoto redaktorius    2009.05.05, 13:18, rašė:
    Prasidės... HDR galerijoje tikrų HDR net 1% nėra - visi fake :)
    Bet nieko blogo, imho - vizualiai išraiškai visos priemonės tinka.
    Svarbesnis klausimas - kiek kokybiškai atlikta, kaip efektas atitinka vaizdą?
  • Būglis
    Būglis 
      2009.05.05, 19:49, rašė:
    Tikrų HDR ten tikrai daugiau, nei 1 % :-)

    Ignas rašė:
    Prasidės... HDR galerijoje tikrų HDR net 1% nėra - visi fake :)
  • LosT
    LosT 
      2009.05.05, 21:55, rašė:
    Ignas rašė:
    Prasidės... HDR galerijoje tikrų HDR net 1% nėra - visi fake :)

    ..ir, IMHO nemaža poveikį tam padarė štai šis straipsnis:
    www.efoto.lt/redagavimas/hdr_atvaizdu_kurimas
    Bet situaciją bandom taisyti, www.efoto.lt/nuotrauka/pseudohdr
  • popolo
    popolo 
      2009.05.06, 15:53, rašė:
    O kas yra HDR fake. Na as dazniausiai aparatu darau tris ekspozicijas o po to dar HDR su photomatx`u. Ar cia irgi "fake"?
  • eFoto redaktorius    2009.05.06, 16:05, rašė:
    čia tikras HDR. Na jų tikrai daugiau nei 1%
  • Vasiukas
    Vasiukas 
      2009.05.05, 13:32, rašė:
    Manau kad siek tiek prasides ;) straipsniai ikvepia ;)

    As kazkada (o jeigu buti tiksliam - 2007 m. sausio 28 d.) padariau savo pirma toki bandyma ;) nu tiesa minusu jame nemazai bet pliusu irgi matau ;) remelis irgi buvo dedamas kad tilpti i 800x600 (labai keista buvo 3.2 formatas (canon 400d) po Fuji 6500 :-)))) bet dabar ziurint remelis gal tik labiau pagilino "micro vilniaus" ispudi ;)

    Mikro Vilnius  


  • Svajuncikas
    Svajuncikas 
      2009.05.05, 13:51, rašė:
    ir as (vietoj to kad dirbti), jau zaidziu :D

    ts  

  • Vasiukas
    Vasiukas 
      2009.05.05, 13:55, rašė:
    ten desnej pusej mano viena pazistama buta turi! :-)))))
  • Svajuncikas
    Svajuncikas 
      2009.05.05, 13:58, rašė:
    ai gaila, kad televyko neturiu :D
  • Vasiukas
    Vasiukas 
      2009.05.05, 13:59, rašė:
    nieko, feisbuke ji primetus savo foto, jei ka - pm :-))))))))))
  • wabalaitis
    wabalaitis 
      2009.05.06, 05:49, rašė:
    ...o...žėk...pasroda mes kaimynai... :)))
  • Auris
    Auris 
      2009.05.06, 15:16, rašė:
    oo kur kas geriau nei gerai :) tikrai pavyko ...
  • Poviliukas
    Poviliukas 
      2009.05.06, 21:14, rašė:
    su kokia programa tai darosi? suintrigavo mane, nes aš tiek architektūros fotkinu, kad net užsimaniau paekspermentuoti ;))
  • Svajuncikas
    Svajuncikas 
      2009.05.06, 21:19, rašė:
  • Poviliukas
    Poviliukas 
      2009.05.06, 21:23, rašė:
    ačiū gerasis žmogau ;DD
  • Indrė 1
    Indrė 1 
      2009.05.07, 08:46, rašė:
    ir aš pabandžiau:)
    +  

  • Vasiukas
    Vasiukas 
      2009.05.05, 13:58, rašė:
    beje, kalbant sia tema - jau pora metu noriu issibandyti lensbaby objektyva (principe nesvarbu kuri) - gal kas turit ir noretumet DUOTI issibandyti (savaitgaliui pvz). Objektyvas griztu toks kaip isejo tik dar i kompanija pasiemes ka nors butelyje :-))
  • Dark Schneider
    Dark Schneider 
      2009.05.05, 14:14, rašė:
    Hmm. Man atrodo keista kad tilt funkcija čia paminėta tik kaip priemonė siaurai nestandartinei ryškumo zonai padaryti, o neminima atvirkščia galimybė - padidinti ryškumo zoną, ko su PS jau nepadarysi. Pvz fotografuojant peizažą nedideliu atstumu nuo žemės norint pabrėžti perspektyvą su paprastu objektyvu ryškūs būtų tik tarkim artimi objektai, o tolimesni išeitų iš DOF. Tuo tarpu patiltinus galima DOF praplėsti faktiškai iki horizonto - visa žemės plokštuma bus fokuso plokštumoje. Arba tarkim norint sutalpinti įdomų ilgą objektą į kadrą(fotografuojant kampu) ir kad jis būtų visas ryškus(ar nenorint atsitraukti pakankamai toli, kad nufotografuoti iš šono) vėl pravers tilt funkcija.
    Tuo tarpu dabar susidaro įspūdis, kad tilt naudinga tik žaisliniam efektui išgauti, kurį "ir taip galima su PS padaryti" Review su keliais nuotraukų pvz.:www.photozone.de/canon-eos/205-hartblei-super-rotator-80mm-f...

    Na bet jei jau kalba eina apie žaislinius pasaulius, tiek jau to :)
  • eFoto redaktorius    2009.05.05, 14:21, rašė:
    Taip, šio prierašo labai reikėjo, bet mes gi nesam labai išlepinti tokiais objektyvais - pavyzdžių nedaug, patirties irgi ;)
  • Dark Schneider
    Dark Schneider 
      2009.05.05, 14:27, rašė:
    Tiesą sakant pažaisti su tuo internetiniu TS gamintoju neatsispyriau ir aš, bet tai ir tėra pažaidimas, kažkaip kai per lengva, tai ir vertės atrodo mažai ;)

    žaislai  
  • bralgis
    bralgis 
      2009.05.05, 20:54, rašė:

    dargi straipsnelyje trūksta info ir apie tai, kad šitie objektyvai padeda išvengti pvz vertikalios perspektyvos fotkinant aukštus objektus.

    www.mir.com.my/rb/photography/hardwares/classics/olympusom1n...

    malonumas kurio kaina 3500 žalių ;))))

  • Svajuncikas
    Svajuncikas 
      2009.05.05, 20:59, rašė:
    bralgis rašė:

    malonumas kurio kaina 3500 žalių ;))))



    varlių?
  • bralgis
    bralgis 
      2009.05.05, 21:19, rašė:
    nea, tų kur tuberkuliozininkai spjaudo :))))
  • Influenza
    Influenza 
      2009.05.05, 14:57, rašė:
    bird efoto fotkina su TS, va sitoj labai gerai susitvarkyta su ryskumo zona:
    www.efoto.lt/node/186400

    you can call me betty:   kontrolinis

    you can call me betty: kontrolinis   Komentarai [24]

  • you can call me betty
    you can call me betty 
      2009.05.06, 07:50, rašė:
    ačiū ačiū :-)
  • spacecow
    spacecow 
      2009.05.05, 15:42, rašė:
    "Objektyvai brangūs, tad eFoto tilt shift galerijoje yra vos kelios nuotraukos, o ir tai kažin ar ten išvengta kompiuterinių manipuliacijų ;) Taip, šį efektą galima padaryt kompiuteriu."  papildziau savo nuotrauka raktazodziu "komp.manipuliacija" susigedau biskuti, kad pries tai nedaviau sio raktazodzio :( :)
  • pbg
    pbg 
      2009.05.05, 16:21, rašė:
    aš irgi neatsispyriau pagundai pažaisti :)

    santorini-tiltshift  

  • hideo
    hideo 
      2009.05.05, 16:38, rašė:
    su TS fotkinant vaizdo isplaukimas nefokuse smarkokai skiriasi nuo PS manipuliaciju - mazdaug kaip tikras bokeh nuo PS'opinio

    manau kam priimtina su PS "plaut fona" patiks ir tokie zaidimeliai 
  • you can call me betty
    you can call me betty 
      2009.05.06, 07:49, rašė:
    pritariu visu šimtu procentu :-) juo labiau, kad TS bokeh yra kintantis (!). aišku, neįgudusi akis nepajaus skirtumo... bet smagu, kad yra ir jaučiančių.
  • Davi
    Davi 
      2009.05.05, 18:35, rašė:
    Įkvėptas efekto ir aš pabandžiau ...:)¤nėra
  • LosT
    LosT 
      2009.05.05, 21:56, rašė:
    Šitas geras :) +
  • Banginiss
    Banginiss 
      2009.05.05, 23:45, rašė:
    kaip tycia siandien nete radau tokio sukirpimo nuotrauku. pradzioje galvojau kad tikrai zaislai....
    ziza.ru/2009/04/22/malenkijj_novosibirsk_42_foto.html
  • Astuoni (išsitrynęs)    2009.05.06, 11:18, rašė:
    As padaręs esu keletą kadrų su TS objektyvu ir jie yra pas mane galerijoje:
    www.efoto.lt/node/108233
    www.efoto.lt/node/107570
    Tačiau vargu ar jaučiamas labai didelis skirtumas nuo programiniu būdų išgauto efekto tad vien dėl to tikrai nverta pirkti tokio brangaus objektyvo. Jis man reikalingas tik tam kad sumažinčiau perspektyvą fotografuodamas architektūra, o TS funkcija verčianti objektus žaisliniais yra įdomi tik pirmas 5 minutes


  • you can call me betty
    you can call me betty 
      2009.05.06, 12:28, rašė:
    na, vienam jaučiamas skirtumas, kitam ne. ir taip bus visada :-) 
    žinoma, pati tikroji objektyvo funkcija atstatyti perspektyvą, o jo kitoks pritaikymas gali duoti netikėtų ir įdomių rezultatų. tiesa, suvaldyti jį ne taip paprasta, kaip gali atrodyti. kartais reikalauja daug pastangų ir kantrybės. aišku, kaip žaisliukas jis gana brangus. bėja, kaip ir visi tikri dalykai :-)
  • Astuoni (išsitrynęs)    2009.05.06, 13:12, rašė:
    Jaučia skirtumą tik tas kuris mano kad jį gali jausti:) Tai tik tikėjimo dalykas. Nes vos tik truputi labiau įgudęs žmogus dirbadamas su Photoshopu išgaus TS efektą identišką objektyvo kuriamam rezultatui ir skirtumo tikrai nebus. Jei aš pvz duočiau jums aspiriną, o sakyčiau, kad tai vaistas nuo kurio begalo svaigsta galva, tai norom nenorom ji jums po kurio laiko tikrai ims svaigti:)
    o kalbant apie sudėtingumą tai nieko ten sudėtingo nėra. juda objektyvas dvie kriptymis: viena keičia ryškumo zoną, kita kryptis keičia perspektyvą. Beje pastarają galima susimuliuoti turint ir paprastą plataus kampo objektyvą.

  • hideo
    hideo 
      2009.05.06, 16:22, rašė:
    na pasiziurek kaip elgiasi oof highlit'ai tikram bokeh'e ir fotoshopiniam - jei nera skirtumo, tai nera
    bet tada ne tik i ts bet ir portretini stikla daugiau keliu simtu litu neapsimoka investuot :)
  • Astuoni (išsitrynęs)    2009.05.06, 16:44, rašė:
    pabandyk prie photoshopo pridėt vos kelis pluginus ir gausi kur kas įtikinamesnius rezultatus vos per kelias minutes, pvz:
    ¤nėra


    ne paslaptis kad ryškumo zona išgauta su photoshopu













    O kalbant apie brangią techniką tai labiausiai verta investuoti į tai kas yra  ant pečių. Tuomet dažnai galima išsisukti ir be brangaus stiklo. Juo labiau kam jis kai galvoje nėra minčių, fantazijos, polėkio ir noro kažką pasakyti...
  • you can call me betty
    you can call me betty 
      2009.05.06, 22:50, rašė:
    panašu, kad būsim įsivėlę į tuščią ir bereikalingą diskusiją ;-) 
    jeigu žmogus įsitikinęs, kad keli fotoshopo plaginsai sukuria identišką TS rezultatą... na, tiesa sakant, ką daugiau bepridursi...

    hideo rašė:
    na pasiziurek kaip elgiasi oof highlit'ai tikram bokeh'e ir fotoshopiniam - jei nera skirtumo, tai nera
    bet tada ne tik i ts bet ir portretini stikla daugiau keliu simtu litu neapsimoka investuot :)
  • you can call me betty
    you can call me betty 
      2009.05.06, 23:06, rašė:
    panašu, kad būsim įsivėlę į tuščią ir bereikalingą diskusiją ;-) jeigu žmogus įsitikinęs, kad keli fotoshopo plaginsai sukuria identišką TS rezultatą... na, tiesa sakant, ką daugiau bepridursi...

    hideo rašė:
    na pasiziurek kaip elgiasi oof highlit'ai tikram bokeh'e ir fotoshopiniam - jei nera skirtumo, tai nera
    bet tada ne tik i ts bet ir portretini stikla daugiau keliu simtu litu neapsimoka investuot :)
  • Astuoni (išsitrynęs)    2009.05.07, 08:34, rašė:
    o Jūs žinot kaip veikia TS objektyvas?
    Jei pasidomėtumėt suprastumėt kad tai imituoti galima vieno layerio pagalba. jei teigsite kad photoshopas neatkuria tikroviško bokeh ar ko ten tai tuomet siūlau pasidomėti tuo kas pasirodė rinkoje programinės įrangos srityje.
    O šiaip gal tai ir bereikšmis ginčas. nes jei jau tikrai tas skirtumas ir būtų tai jis tikrai nebūtų vertas tokių pinigų. O jei yra teigiančiu kad tik tai kas tikra yra verta dėmesio tai aš manau jog tai varganas snobiškumas.

  • Dark Schneider
    Dark Schneider 
      2009.05.07, 19:59, rašė:
    Gal geriau iš karto ir nušviesk, nes nors ir esu domėjęsis ir atrodo suprantu veikimo principą, bet vistiek nepasidarė aišku kaip galima "imituoti vieno layerio pagalba".
  • Astuoni (išsitrynęs)    2009.05.08, 11:35, rašė:
    TS objektyvas išlieja vaizdą tam tikrose zonose(dažnu atvėju viršus ir apačia) ir jis kitaip nei paprastas objektyvas "nesuvokia" kuris objektas yra arčiau o kuris toliau. todėl identiška schemą galima atkurti fotoshopo pagalba su labai geru Pluginu DOF PRO. susikuri "mask'ą" kur višuje juoda, viduryje balta ir apačioje vėl juoda. Visą likusį darbą atliks minėtasis pluginas kuris nepriekaištingai įmituouja objektyvo riškumo zonas bent truputi įgudusio žmogaus rankose. tik tiek...
  • Dark Schneider
    Dark Schneider 
      2009.05.08, 12:13, rašė:
    Vat ir pagavau ;) Man rodosi pats nepakankamai supranti arba aiškini labai supaprastintai. Visų pirma objektyvas ne sulieja vaizda o pakreipia fokusavimo plokstuma ir jis "suvokia" kuris objektas yra arčiau, kuris toliau(vat fotikas gal ir nesuvokia), tik ta "artumo/tolumo" ašis yra pakreipta. Suliejimas vyksta dėl natūralaus DOF kaip ir visuose objektyvuose - suliejama sritis nutolusi nuo fokusavimo plokštumos į abi puses. Tačiau ji yra pleišto, platėjančio į nuo mūsų tolstančią pusę, kadangi DOF didėja kuo toliau objektas yra nuo objektyvo.
    Panašų efektą aišku galima imituoti(kaip ir daug ką kitą) bet yra apribojimų - arba nuotrauka turi turėti didelį ryškumo gylį prieš redaguojant, nes ryškioj zonoj padarytoj su TS objektyvu viskas turi bųti ryšku, nesvarbu kaip nutolęs objektas, arba fotografuota iš viršaus nes tuomet nereikia jaudintis dėl ryškių tolimesnių objektų (viskas užsibaigia žeme ar kitu paviršium).
    Bet ir toks imitavimas nebus tobulas. Įsivaizduok jei fotografuoji ne iš viršaus ir plokštuma visdėlto yra pakrypusi kampu, o ne statmena sensoriui bei yra orientuota vertikaliai. Tuomet artimesni objektai esantys šone bet netoli nuo centro (nepatenkantys į ryškią zoną) turėtų būti neryškūs, tuo tarpu tolimesni objektai nors ir labiau nutolę į šoną, pateks į ryškumo zoną ir bus ryškūs. Akivaizdžiausias efektas turbūt matytųsi fotografuojant miške. Tokio efekto Photoshopas nepadarys nes neskirs kurie objektai yra toliau kurie arčiau. Nebent aišku pradėtum savo "kaukėje" žymėti visus smulkius objektus kurie pagal tave turėtų patekti/nepatekti į ryškumo zoną(o ne paprasčiausiai kelias sritis pažymėti), bet tada būtų tiek darbo, kad faktiškai perpaišytum nuotrauką. Kam tada fotografuoti - imkis tapybos.
  • Astuoni (išsitrynęs)    2009.05.08, 15:16, rašė:
    ¤nėranieko jūs nepagavot. TS objektyve lešis pakreipiamas ir dėl to artimiausias ir toliausias jo šonais tampa neryškūs. Rankiniu būdu fokusuonat "ryškinama" viena ar kita lešio vieta tuo tarpu išliejant kitas. Triu prieš akis galybe foto darytų su šiuo objektyvu ir atsakykit man tuomet kodėl TS obektyvas skirtingai išlieja fotografuojamą sieną kuri yra lygegrečiai prieš fotoapartą?:)) išliejami šonai ir tiek. Tai testas kuris atsako į visus klausimu...


    Kad ir ši foto visiškai "sunešioja" visus pono argumentus. Kodėl kairės pusės objektai esantys ne vienodu atstumu sulieti, o va kairėje pusėje tie patys objektai yra ryškūs? kiekvienam tūrėtų būt aišku kad objektyvas išlieja visą dešinę pusę ir ryškėja dešinės link. Bet diskuotuodamas imu jaustis kaip žmogui rodantis raudoną spavą ir sakanti jog čia ne žalia ir ne mėlina. Tai ir tai matosi kad čia raudona!:)

  • Dark Schneider
    Dark Schneider 
      2009.05.08, 15:27, rašė:
    Gal paskaityk dar pirmąjį mano komentarą šioje temoje, kur dar ir nuoroda pateikiau, gal aiškiau pasidarys.
    Aišku, kad sulies sieną kuri yra lygiagrečiai sensoriaus plokštumai juk ir iš mano ankstesnio komentaro manau tą suprasti galima. Bet jei sieną fotografuosi kampu ir atitinkamai panaudosi tilt funkciją, visa siena bus ryški ir niekas nebus sulieta, o jei nepanaudosi tilt funkcijos irgi gausi tik ruožą ryškios sienos.
    P.S. o kam minusavot ankstesni komentara? Ar kažkas kitas bus pasistengęs ;)
    P.P.S. dėl (vėliau) pateiktos nuotraukos - tikiu kad jeigu objektyvas bus maksimaliai palenktas, fokuso plokštuma bus beveik statmena sensoriui ir mano arašyto efekto nesimatys. Plius dar ta nuotrauka manyčiau apkirpta, nes mano supratimu tilt objektyve ryski zona turetu eiti per arba arti nuotraukos centro, tuo tarpu čia visai šone. Taigi sunku objektyviai vertinti efektą.
  • Astuoni (išsitrynęs)    2009.05.08, 15:52, rašė:
    ne, nuotrauka nėra kirpta. kaip minėjau pakrypusio objektyvu išsilieja kampai. fokusuojant ryški zona paslenkama prie krašto dėl to visas likęs šonas susilieja.
  • Dark Schneider
    Dark Schneider 
      2009.05.08, 15:58, rašė:

    Čia galbūt detaliau paaiškinta ką norėjau pasakyti: http://en.wikipedia.org/wiki/Scheimpflug_principle

  • Astuoni (išsitrynęs)    2009.05.08, 16:11, rašė:
    Man geriau už viską aiškina praktiniai pvz:)
  • Dark Schneider
    Dark Schneider 
      2009.05.08, 16:30, rašė:
    Vienas pavyzdys su viena demonstruojama situacija neatsako uz visas imanomas situacijas. Kaip ir rasiau gali imituoti, bet tik tam tikra atveji, o ne ivairius tilt panaudojimo budus. Be to bent man toje nuotraukoje trecias nuo kaires stoglangis atrodo ryskesnis nei tiesiai po juo esanti masinos ar tuo labiau saligatvio dalis - is tokios mazos nuotraukos sunku tiksliai nuspresti kur prasideda neryskumas.
    Na isvaziuoju i kaima savaitgaliui tai negaliu toliau gincytis. Buvo malonu.

      www.fotobites.lt nuolaida fotoknygoms, albumams, fotožurnalams galioja iki gegužės 1 dienos.

Jūsų komentaras

Rašyti komentarus gali TIK užsiregistravę eFoto.lt dalyviai. Užsiregistruoti