M42? Vintage? bei fotografijos erdvė.
washkys: 2014.05.14, 23:58  Pokalbiai:  Kompaktiški fotoaparatai  51
 
Sveiki, forumo niekad neteršiau bereikalingais kvailais klausimais, tikiuosi ir šį kartą nebūsiu to atlikęs. Taigi, esmė ta, kad šiuo metu šeimoje turim Nikon D7000 body su 18-105mm, 35mm fix 1.8, Tamron 17-50 f/2.8 bei buvo planuose 70-200 f/2.8, o, bet, tačiau... Kadangi protas ateina su laiku, ir puikiai suprantam kad DSLR mums nėra reikalingas, (šeimyna visad fotografuoja ant auto/point n shoot), o aš pats nors ir išnaudoju DSLR, man trūksta kompaktiškumo kelionėse. Taigi atradau neperseniausiai sisteminius. Norint kompaktiškumo, viskas bus keičiama į sony E mount sistemą. (ar tai kažkuris iš sony NEX šeimos atsovų, ar naujasis a6000, ar dar koks, nėra nuspręsta), tačiau atradus sisteminius atradau ir "vintage"/senovinius objektyvus, kuriuos žmonės puikiai naudoja per adapterius.

Taigi, klausimas - į kuriuos vintage objektyvus pirmiausią reiktų atkreipti dėmesį, apsvastyti pirkimą? (adapterius taip pat?), aišku bandant kiek įmanoma sutaupyti pradžioje.

Tiesa, antras klausimas būtų - gal žinote nuo ko priklauso fotografijos "gylis"? Karts nuo karto randu fotografijų, kurias pamatęs tieisog sakau WOW, nes foto nors ir ne 3D, bet pats jos "gylumas" nežmoniškas.. pvz:
Erdvumas  
Erdvumas


P.S. šneku ne apie bokėh, ar apie tele-kompresiją.
Lauksiu bet kokios pagalbos.

Pagarbiai, Karolis.

Komentarai
  • Lukas Šalna
    Lukas Šalna 
      2014.05.15, 01:58, vertino: Gerai, , rašė:
    Dažniausiai toks gylis išgaunamas naudojant plačias diafragmas 1.4 ar 1.2 arba kartais fotografuojant ant didesnių formatų nei kad 35mm. PVZ. 8x10, 4x5, 6x7, 6x6 ir t.t. O jeigu atvirai, tai sunku pasakyti, nes viskas priklauso nuo aplinkos, objektyvo, pačio objekto ir fotoaparato.
  • Vytenis P.
    Vytenis P. 
      2014.05.15, 06:58, rašė:
    Lukai, ir tai šneka fotografas, šviežiai baigęs forografijos mokslus Anglijoje? :-O Aš apšalęs
    Šioje fotografijoje visas gylis iš esmės pasiektas kompozicija, t.y. tolstančių krūmelių piešiama perspektyva. O diafragma, tai jau tik priemonė pagrindiniam objektui tame gylyje išskirti
  • Dark Schneider
    Dark Schneider 
      2014.05.15, 07:21, rašė:
    O bet tačiau, manau jei fonas būtų panašiai ryškus kaip pagrindinis objektas, tai irgi to gylio neliktų. Nes dabar šis žmogus tiesiog "iššoka" iš fono, vos ne kaip stereografinėje nuotraukoje.
  • Vytenis P.
    Vytenis P. 
      2014.05.15, 11:05, rašė:
    Nuo kada fonas ir jo spalva/intensyvumas jau ne kompozicinis elementas? Ir juk kalbam apie šią nuotrauką
  • Dark Schneider
    Dark Schneider 
      2014.05.15, 11:25, rašė:
    Na taip čia fono plovimas vienas iš kompozicijos elementų, suteikiančių tos gelmės.
    Jei taip remiantis Daliaus pateikta nuoroda apie gelmės sukūrimą, tai čia sueinančios linijos, mažėjantys vertikalūs stulpai, gerokai išplautas ir tamsesnis fonas prisideda prie tos gelmės kūrimo. Jei šių elementų būtų mažiau, tai ir efektas būtų silpnesnis.
    Man asmeniškai čia fono plovimas atrodo stipriausiai veikiantis iš minėtų kompozicinių elementų, bet jo vienintelio matyt nepakaktų.
  • Lukas Šalna
    Lukas Šalna 
      2014.05.15, 10:24, vertino: Gerai, , rašė:
    taigi pasakiau, kad ir nuo aplinkos priklauso, o ne vien del technikos :)
  • daliusd
    daliusd 
      2014.05.15, 09:11, vertino: Gerai, , rašė:
    O atsakant klausimo autoriui, tai tokį gylį galima išgauti ir su Nex/Alpha serijos fotoaparatais (su APS-C sensoriumi). Tokią kaip ši nuotrauką turiu vieną (parodyti nenoriu), ją padariau su f/1.7 35mm objektyvu, bet čia ne taip ir svarbu. Šioje nuotraukoje yra ir gylis ir stiprus fono išplaukimas (bokeh), bet gyliui pasiekti išplaukimas nėra būtinas, bet padeda ("Our brain perceives sharp objects as being closer in distance while it perceives blurry objects as being further and further away the more blurry and unclear they become.")

    Čia pora straipsnių ta tema:

    photography.tutsplus.com/articles/how-to-create-a-sense-of-d...

    www.photographymad.com/pages/view/creating-a-sense-of-depth-...
  • Rima Prusakova
    Rima Prusakova 
      2014.05.15, 06:53, rašė:

    šiame kadre, perspektyva savo darbą daro- susikertančios nutolstančios linijos už objekto. Ir aišku atvira diafragma tą gylio įspūdį dar labiau sustiprina

    kas liečia objetyvą , tai nebrangūs (apie 30 lt ) ir tikrai verti dėmesio helios-44. Manau jų kainos ir kokybės santykis pranoksta lūkesčius :) tik reikia įgusti juo naudojantis

  • Leo R.
    Leo R. 
      2014.05.15, 07:12, rašė:
    Patikslinsiu - įdomesni yra senieji 44-2. Naujesni 44M nors techiškai kokybiškesni, bet foną ne taip užsuka.

    Geriausias resursas apie senienas yra forum.mflenses.com

    Na ir jei jau autorius apie senienas mąsto - jos itin gerai draugautų su Sony A7.
  • washkys
    washkys 
      2014.05.15, 18:32, rašė:
    Ačiū už patarimą, o sakykit, gal yra kokių įdomesnių egzotiškesnių variantų ne vien lietuvoje? Kadangi šiuo metu esu UK, ir galiu plačiai draugauti su ebay.co.uk, gal yra kokie variantai kuriuos reiktų sekti pardavime?
  • Leo R.
    Leo R. 
      2014.05.16, 11:27, rašė:
    Ebay kainos dažniausiai kosminės įdomesniems daiktams. Jei turi galimybę - apsilankyk tenykščiuose blusturgiuose.
  • megejas2
    megejas2 
      2014.05.18, 21:28, rašė:
    Dar turėk omeny, kad nuotraukos gyliui labai daug duoda šviesa, tiksliau šviesesni/tamsesni objektai. Skirtumas gali būti nedidelis, o įtakos turės daug. Šiuo atveju tai gilumo įspūdį dar padidina
    tai, kad žmogus yra ženkliai šviesesnis.
  • 73
    73 
      2014.05.15, 08:14, rašė:
    Persistengta su diafragma šiame kadre. Nebelikę nuoseklaus perėjimo nuo pirmo plano tolyn. Kaip du atskiri kadrai shopu suklijuoti. Reikia truputi priverti diafragmą tokiose kompozicijose, manau...
  • daliusd
    daliusd 
      2014.05.15, 08:29, vertino: Gerai, , rašė:
    Čia gali būti skonio reikalas. Man pvz patinka tas efektas, kai atrodo, kad gali ranka paimti objektą iš nuotraukos.
  • jonas80
    jonas80 
      2014.05.15, 09:48, rašė:
    peristengta, tikrai, o Daliau tau linkiu skonį lavinti, čia ne reikalas...
  • Leo R.
    Leo R. 
      2014.05.15, 10:29, rašė:
    Na skonis yra skonio reikalas. Ypač juo turėtų rūpintis pamanę, kad turi jį tobulą :)
  • jonas80
    jonas80 
      2014.05.15, 10:41, rašė:
    Papraščiau žiūriu, galima geros degtinės mažiau išgerti negu už tą kainą kibirą :), ar ne ?:))
  • 6x9
    6x9 
      2014.05.15, 11:26, rašė:
    "Geros degtines"... Taip, butent nuo degtines prasideda paskaitos apie skonio lavinima...
  • Vytenis P.
    Vytenis P. 
      2014.05.15, 11:42, rašė:
    Ne "nuo", o "prie" :))
  • jonas80
    jonas80 
      2014.05.15, 11:48, rašė:
    Būtent, prie :)))
  • 6x9
    6x9 
      2014.05.15, 12:18, rašė:
    tai suprantu, jeigu degtines negeriu, o tik vyna, tai man oooiiiiii kaip reikia lavinti skoni?
  • jonas80
    jonas80 
      2014.05.15, 12:22, rašė:
    O kas sako , kad degtinę geria, vynas man irgi geriau, ir manau jo segmentas nuo plasmatmasinioje taroje rašalo SMIGIO, ir sauso France irgi skirtumas yra ? ar tau ne ?:))
  • 6x9
    6x9 
      2014.05.15, 12:35, rašė:
    dar neragavau is tos plastmasines taros, negaliu pasakyti...
  • jonas80
    jonas80 
      2014.05.15, 12:39, rašė:
    neblogas žinok :))
  • XXXL
  • daliusd
    daliusd 
      2014.05.15, 10:32, vertino: Gerai, , rašė:
    Nežinau iš kur pats gavai šią nuotrauką, bet ji yra čia:

    www.flickr.com/photos/jimfischer/14159478973/

    Gairės (tags) iš esmės paaiškina apie nuotrauką nemažai:

    Sony Nex-5n

    Nikkor 85mm f/1.4 ai-s

    Brenizer Method - en.wikipedia.org/wiki/Brenizer_Method

    Ganėtinai įdomu paskaičius apie tai visų čia parašytų komentarų kontekste.
  • Strujus
    Strujus 
      2014.05.15, 16:55, rašė:
    adapteris  
    sonnar  
    Jupiter 3  
    Panašiai galima fotografuoti su Jupiter 3 objektyvu, po karo jie buvo gaminami iš vokiško optinio stiklo,vėliau iš rusiško. Kadaise tokį esu turėjęs, jo centre ryškumas buvo 42 linijos/mm, kraštuose 8 linijos/mm, prie atviros diafragmos esant geram apšvietimui,11din juostelėje kadro centras būdavo labai ryškus o kraštai išplaukę,fotografuojant portretą kadro centre paliekant erdvės aplinkui gaudavosi panašios foto. Optika skirta veidrodiniams turi ilgesnį darbinį nuotolį ir todėl fotografijų planai labiau suspausti,panašūs lyg fotografuotume su teleobjektyvais.
    Pirkite LEIKĄ ir galėsite gėrėtis tokiomis foto.
    Yra žmonių sugebančių pasigaminti perėjimus prie šiuolaikinių fotoaparatų,ko gera gal galima būtų pritaikyti bandymų keliu sisteminiams fotoaparatams,
    (papild,sonnar yra tas pats objektyvas kaip jupiter3 tik rusiški ne tokie ryškus).detaliau adresas ant objektyvo,
  • Leo R.
    Leo R. 
      2014.05.15, 17:41, rašė:
    Kam tie žmonės, kai yra kiniečiai :)
    Populiariausiems sisteminiams (sony, fujifilm, olympus) galima rast praktiškai bet kokį perėjimą. Ir dažniausia - vos už kelis pinigus (yra išimčių).
  • Strujus
    Strujus 
      2014.05.15, 18:42, rašė:
    Rytiečiai daug ką gali,rytietiška kultūra orientuota į kompaktiškumą,praktiškumą ir paprastumą, mes orientuojamės į amerikietišką, kam daryti paprastai kad galima sudėtingai ir brangiai, nusiperki daiktą visam gyvenimui ir džiaugiesi kaip geležinėmis klumpėmis kurių be raganos pagalbos negali sunešioti.
    Žmogus paklausė kaip ir su kokia technika nufotografuoti vaizdą artimą regėjimo laukui su iliuzija plokštumoje pajusti erdvę, tam buvo sukurti plačiaformatiniai fotoaparatai ir optika artima dviejų akių matomai erdvei. Dabartinė optika yra vienaakė su siauresniu matymo kampu, vaizdai skirti žiūrėti kompiuterių, telefonų, skaityklių monitoriuose.
  • Dark Schneider
    Dark Schneider 
      2014.05.16, 11:45, rašė:
    Kažkaip čia man atrodo suplakėte į vieną krūvą židinio nuotolį, darbinį atstumą ir matymo kampą :).
    Tik galutinis matymo kampas (ne paties objektyvo, reikia imti objektyvą ir fotoaparatą) turi įtaką perspektyvai.
    Ir nelabai eina suprasti apie tą dabartinės optikos vienaakiškumą ir siauresnius kampus. Jei kalbant apie formato dydį, tai taip, mažesni formatai nei seniau, su iš to plaukiančiom pasekmėm, tačiau perspektyvos tas neįtakoja, tik ryškumo gylį. Taip pat yra ir "dviakių" variantų stereoskopinėms nuotraukoms daryti.
  • Strujus
    Strujus 
      2014.05.16, 13:05, rašė:
    visa tai ką čia paaiškinau galima rasti senesnių laidų fotografijos pradžiamokslyje,
  • Dark Schneider
    Dark Schneider 
      2014.05.16, 13:32, rašė:
    Bet kur tų pradžiamokslių rasti? Ir jei jau senesnės laidos, tai ką jie galėjo pasakoti apie šiuolaikinę techniką? Na, čia juokais :).

    Tiesiog plikas pasakymas be argumentų keistai atrodo. Tarsi reiktų tikėti kaip religijoje :). Aš nieko prieš padiskutuoti ir kažką naujo sužinoti, bet kol kas neišgirdau pagrįstų teiginių arba iki galo nesupratau ką norėjote pasakyti.
    matymo kampai  

    Dėl matymo kampų siaurėjimo įdedu iš akies pabraižytą diagramą, kurioje sudėliojau skirtingo dydžio formatus ir standartinius židinio nuotolius - viskas gražiai atitinka ir nors židinio nuotoliai skiriasi lyginant seną didelio formato techniką su skaitmenine mažo formato, matymo kampas išlieka tas pats, atstumas iki fotografuojamo objekto irgi tas pats, taigi ir perspektyva keistis neturėtų, tik ryškumo zona.
    35mm standartui paėmiau teorišką standartinį židino nuotolį 45mm, nors kažkodėl susiklostė, kad yra naudojama 50mm, tačiau ir eFoto diskusijose buvo ne kartą diskutuojama jog panašiausiai perspektyvą į mūsų matomą turėtų perteikti 45mm ant pilnakadrių aparatų. Nikon V1 irgi parašiau teorinį 16,5 standartinį židinio nuotolį, nors Nikonas išleidęs 50tuko analogą 18,5mm - čia gal panaši istorija kaip su 45 ir 50mm :).

    Gal galite išsiplėsti ką turite omenyje "Dabartinė optika yra vienaakė" - negi buvo kada "dviakė" optika, neskaitant stereoskopinių aparatų su dviem objektyvais?
    Taip pat negaliu sutikti su teiginiais: "Optika skirta veidrodiniams turi ilgesnį darbinį nuotolį ir todėl fotografijų planai labiau suspausti,panašūs lyg fotografuotume su teleobjektyvais."
    Visų pirma ką turite omenyje dėl darbinio nuotolio - atstumą nuo sensoriaus iki objektyvo ar atstumą nuo objektyvo iki fotografuojamo objekto? Tai išsiaiškinus jau būtų galima diskutuoti.
    Antra planų suspaudimas arba kitaip tariant perspektyvos perteikimas iš principo priklauso nuo atstumo iki fotografuojamo objekto, kurį tiesiogiai įtakoja matymo kampas, taigi jei matymo kampas yra vienodas su veidrodiniu kaip ir su bet kokiu kitu aparatu, tai ir fotografuojama bus tuo pačiu atstumu ir nebus didesnio to planų suspaudimo. Jei turit šaltinį, kuris teigia kitaip, būtų įdomu paskaityti - gal ten kalba visai apie kitus dalykus.
  • Strujus
    Strujus 
      2014.05.16, 17:05, rašė:
    >gal ten kalba visai apie kitus dalykus.< visiškai teisingai.
    Einate į rimtą biblioteką,žiūrite kataloge,neužteks trijų gyvenimų kiek ten prirašyta, pastudijuokite, tuomet galbūt pabendrausime.


  • Dark Schneider
    Dark Schneider 
      2014.05.17, 08:07, rašė:
    Matau labai iš aukšto žiūrite. Kol nenusileisite, matyt nepavyks pabendrauti :).
  • 15 čigonų
    15 čigonų 
      2014.05.15, 17:02, rašė:
    Imi savo nikona, suki iki 105 ar tamrona ties 50. Prieni prie objekto kiek arciau (geriausia kad tiltu visas i kadra) arba jei objektas nejudantis/pazadantis nejudet/gali su fotiku labai greit panorama susaudyt, gali dar arciau prieit. Sufokusuoji, isjungi autofokusa, sufotografuoji panorama, sujungi kadrus, vuolia! - "portreto" panorama.
    Arba perki 24/35 1.4 bet nesigaus toks "iskirptas" kaip "portretineij panoramoij".
    Vakarop galesiu idet pavizdi, zaidziau kazkada, atsibodo klijuot :)
  • washkys
    washkys 
      2014.05.15, 18:27, rašė:
    Taip, žinau kaip foto gaminamos Brenizer Metodu, bet mačiau tikrai ne vieną kadrą, kuriuo gylumas nenusileidžia šitam, tačiau kadras darytas vos vienas. Todėl ir iškilo klausimas, ir tolimesnis informacijos rinkimas šia tema.
  • Dark Schneider
    Dark Schneider 
      2014.05.16, 11:47, rašė:
    Įdomu būtų pamatyti pavyzdžių, kur nenusileidžia šitam ir daryta iš vieno kadro - gal ten yra kitų kompozicijos elementų, padedančių sukurti tam gilumui arba buvo naudojama jau minėti didesni formatai ir pan.
  • 15 čigonų
    15 čigonų 
      2014.05.16, 12:12, rašė:
    neisivaizduoju kitu budu apart didelio formato arba kadru jungimo kad isgaut toki matymo kampa su tokiu gyliu. Sudetinga pyktis su fizika.
  • 1Photo
    1Photo 
    nesiseka
      2014.05.15, 18:32, rašė:
    As ir nemazai esu zaides .Geriau imti didesnio zidinio nuotolio. Nes ryskumo zona maziau ''vaiksto''.Is arti fotogarfuojan su uzrakintu AF kojos buna ne fokuse. ''Islinksta'' ryskumo zona.
  • Lukas Šalna
    Lukas Šalna 
      2014.05.16, 14:15, vertino: Gerai, , rašė:
    Bet su dideliu židinio nuotolio objektyvu, tu taip fono neišplausi. Nuotrauka pasidarys labiau plokščia, statiška ir fonas būtų labiau sulietas. Čia jau kaip minėjau anksčiau ir kaip 15 Čigonų sakė, kad nebent didelis formatas, kur pats gali reguliuoti ryškumo zoną, perspektyvą arba kaip nors jungti iš kelių nuotraukų :)
  • 1Photo
    1Photo 
    nesiseka
      2014.05.16, 14:39, rašė:
    Cia reikai biski zaisti. Ivertinti fotogarfuojamo objekto dydi , kas uz jo. Tai nera vienareiksmiskai. is idejos yra geraiu paltus del perspektyvos, bet plateja dof . Cia pagal situacija daugiau.Pabandyk su kokiu 35mm sulipdyti stovincio zmogaus panorama.Pamatysi, kad proporcijos bus tokios nelabai grazios.
    O jei zmogu imsi i 1 kadra, o apsaudysi aplinkui tik tada 35 mm bus gerai.Pasikartosiu, o jei zmogu ''kaposi '' geraiu jau tada kokiu 85mm . Bent as jau taip darau .
  • Flash
    Flash 
      2014.05.16, 14:34, rašė:
    Aš sakyčiau, kad čia receptas 6x6 + 180mm f2,8 ant antviros.. ar kažkas panašaus. Su 35mm sensorium galima kažką panašaus gauti su tarkim 135mm f2 ar tuo pačiu 85tuku F1.4. Ant kropo +- irgi išeitu su 85tuku 1.4.
  • Badas
    Badas 
      2014.05.16, 14:41, rašė:
    Manau 135 ant ff negausi "kazko panasaus". Fona gal ir isplausi, bet sodinuku linijos nesubegs taip graziai i kruva. Linijoms reikia platesnio kampo, bet tada jau fonas nesimuilins. Belieka didelis formatas arba brenizeras.
  • Lukas Šalna
    Lukas Šalna 
      2014.05.16, 15:26, vertino: Gerai, , rašė:
    Autoriau, visi čia diskutuoja apie šią nuotrauką ir niekas tiksliai nežino, kaip ji buvo padaryta. Gal atsimenate, kur ją suradote? Gal būtų galima ten surasti ir kas ją nufotkino ir t.t. ? :)
  • daliusd
    daliusd 
      2014.05.16, 15:33, vertino: Gerai, , rašė:
    Taigi jau daviau flickr nuorodą su tag'ais teminiais: 85mm f/1.4, APS-C (1.5x crop'as), brenizer metodas.
  • Lukas Šalna
    Lukas Šalna 
      2014.05.16, 15:41, vertino: Gerai, , rašė:
    Oi. Nepastebėjau :)
  • washkys
    washkys 
      2014.05.16, 18:12, rašė:
    Taip, kaip ir minėjo, ši nuotrauka paimti iš flickr, situacija tapo daug aiškesnė.

    Dar keletas pavyzdžių kuriuos anksčiau vis mąsčiau kaip išgauti gylumą su APS-C:

    flic.kr/p/cjPBuo
    flic.kr/p/dMnijZ
    flic.kr/p/eo2HAP

    Tačiau tiek pats pasidomėjau plačiau, tiek jau aukščiau kolegos minėjo, jog tokiam dalykui reikalingas didesnis formatas, arba brenizer metodas. Viskas tapo aišku vos pažiūrėjus flickr tags, visur FF/brenizer. Ačiū jums visiems už pagalbą!!

    Tiesa, kas liečia objektyvus, radau interneto platybėse keletą įdomesnių variantų kuriuos esu įsimetęs į stebėjimo sarašą:
    • Voigtlander 35 1.4 SC Nokton Classic SC
    • Revuenon 55mm f/1.4
    • Helios 44 2.0:58
    • Tamron 24mm f/2.5

    • Minolta MC ROKKOR - PF 55mm F 1.7
    Taip pat, skaičiau, kad yra gan gerų ir pigių jupiter tele-zoom? Gal kas naudojat kas?
  • Linas Atgalainis
    Linas Atgalainis 
      2014.05.16, 23:16, rašė:
    diskusijos proga ir aš šiandien kieme išbandžiau brenizerį. Tuo pačiu ir šuo klonavosi :)

    brenizer  
  • daliusd
    daliusd 
      2014.05.17, 07:04, vertino: Gerai, , rašė:
    Mano nuomone, pavyko. Tik tas šuns klonas ilgai negyvens :-)
  • washkys
    washkys 
      2014.05.17, 11:34, rašė:
    Labai gražu :) Su kokiu stiklu (mm/f.) viskas atlikta?

      www.fotobites.lt nuolaida fotoknygoms, albumams, fotožurnalams galioja iki gegužės 1 dienos.

Jūsų komentaras

Rašyti komentarus gali TIK užsiregistravę eFoto.lt dalyviai. Užsiregistruoti
Apie washkys
washkys
 
Karolis Vaičkus

Daugiau >

Atsiprašome, NERODOMA
- dabar tinklapis pernelyg užkrautas :/