Slava Ukraini, arba džiaugsmai nuvargintoj šaly

Mėgstu keliauti. Esu aplankęs nemažai šalių, bet visą laiką kažko trūko. Ir štai - dabar, sėdėdamas prie savo stalo, vartydamas praėjusios kelionės nuotraukas suprantu - man trūko nuotykio.Visada norėjau paragauti egzotikos, išeiti iš pensininkų zonos su viskas įskaičiuota kelionės planais ir turistų numindžiotais takais. Kaip gyvenime būna dažnai - progos pasipainioja po kojomis netikėtai, iš anksto neįspėjusios. Pačiupsi - būsi turtingas ir laimingas. Prasnausi, nedrįsi - taip ir nesuprasi ką praradęs, gyvensi savo nuobodaus gyvenimo vaga ir toliau. Taip nutiko ir man - gavau netikėtą pasiūlymą žygiui į Ukrainą, džipais - bekelėmis ir kalnų takeliais, kur Vytauto žirgas koją nusilaužtų.

Išjudėjom iš Lietuvos ir tos pačios dienos vakarą jau statėme palapines prie ežero, Ukrainoje. Pasitiko mus Ukraina ne itin svetingai, džipai šokinėjo nuo duobės prie duobės, tokie jau ten tie keliai - teks priprasti.Ryte prabudome nuo genamos karvių bandos pro mūsų palapines; įdienojus prisistatė kareiviai ir gražiai paprašė keltis kažkur kitur - šioje vietoje rengiamos karinės pratybos. Nors reikalas svarbus, visgi vyrukai buvo malonūs, mandagūs ir mielai fotografavosi su mūsų kolektyvu.

Toliau sekė Karpatų kalnai ir džipų laužymai. Tai buvo offrouderių džiaugsmas vairuoti, skausmas girdėti kaip daužosi mašinos į akmenis ir mano laimė stebėti viską iš šalies, fiksuoti ir melstis, kad nesėstume vėl penkiom valandom į balą.

Pirma diena pakrikštino, pirmas sėdimas penkiom valandom, džipai iki ausų purve, prasidėjęs lietus ir sulūžusi gervė (prietaisas kuris traukia iš balos mašinas, kiečiau nei virvė pririšta prie kablio).Kitos dienos džiugino labiau - buvo šilta, sausa, keitėse vaizdai, džipams skaudėjo, bet neklimpo. Dažną kliūtį įveikdavome per kelias valandas - pradžioje vykdavo kliūties apžiūra, diskusijos pro kur važiuoti, kokius akmenis patraukti, ir darbai - kelio tvarkymas, reguliavimas vairuojančiam kaip sukti vairą ir t.t. Smagiausia užkilus važiuoti keterom. Įspūdį paliko ir kalnų kaimeliai - visiška senovė. Vaikai lakstė ir prašė saldainių, kiaulės ant gatvių trukdė pravažiuoti, senimas tyliai žiūrėjo ir lydėjo akimis praslenkančius turistus.

Karpatai gražūs, gan žemi, tačiau gražiai apžėlę ir alsuojantys ramybe, akis pratusi fokusuoti arti esančius objektus greitai prisitaikė prie pasikeitusių vaizdų, tačiau grįžus po dvieju savaičių buvo sunku prisėdus prie ekrano, akis skaudėjo ir svaigo galva - įpročiai.

Vėliau prijojom LDK ribas - Juodąją Jūrą, Odesą. Odesa didelė, 1 milijonas gyventojų. Gan pigu, maistas vidutiniškas, aptarnavimo kultūra nėra aukšta, čia Lietuva -20 metų atgal. Žiguliai dūzgė aplink, vairavimas kėlė skausmą, tramvajai ir chaosas aplink, karšta. Buvo įdomu, daug kičo, neapleido jausmas, kad tai vaizdai iš mano vaikystės. Ar verta čia vykti poilsiauti? Kodėl gi ne, pigu, šilta, įdomu, yra ką aplankyti - Katakombos vien ko vertos.

Atėjo laikas traukti namo, planavome važiuoti iki Lvovo, ilsėtis ten ir tuo pačiu apžiūrėti miestą.Mūsų planai liko planais, Lvovą išmainėm į Kijevą.
Važiuojant sugedo mano ekipažo Jeep. Gedimas gan rimtas, traukėm sulūžusias dalis iš po Jeep papilvės be vilties kažką pataisyti vietoje - lūžo kardano guolis, tai reiškia, kad auto nevažiuoja ir nevažiuos, kol nerasim dalies ir jos nepakeisim. Toliau sekė daug skambučių ir prašymai padėti, po keletos valandų atvažiavo sena, sulūžusi indiška Tata ir nugabeno Jeep iki Kijevo.

Kijeve aplankėm keletą cerkvių, aš užššokau dar ir į aviacijos muziejų. Maidanas alsavo ramybe ir keista nuotaika. Aikštėje vaikštinėjo lengvo pelno siekiantys išmaldos prašinėjotai ir aiškino renkantys aukas kariams. Metro vežė beveik dykai ir greitai, maisto buvo daug ir riebaus, kaip priklauso. Kelionė artėjo į pabaigą, grįžtant atgal technika nepavedė, niekas negedo.

Išsiskyrėm su Ukraina gražiai, nesusipykę, deja šalis alsuoja karinėm nuotaikom, ir labai tikiuosi, kad jai viskas bus gerai. Slava Ukraini!
 2148 (+0)

Komentarai
Turinys
    Jurgutis
    nesiseka
      2016.08.18, 19:19, vertino: Gerai, , rašė:
    gerai parasei, fotkiu noretusi rimtesniu..., bet saunuolis sitame mieaninku puslapyje
    rasakila
      2016.08.18, 20:07, vertino: Gerai, , rašė:
    Puikus reportažas
    Leonas
      2016.08.18, 20:37, rašė:
    Šauni kelionė matyt buvo. Tokia gerulė :-)
    Ozburn
      2016.08.18, 21:39, vertino: Gerai, , rašė:
    Patiko ;)
      www.fotobites.lt nuolaida fotoknygoms, albumams, fotožurnalams galioja iki gegužės 1 dienos.