Kruvinoji

 1232 (+0)

Komentarai
  • Šiaurinis Vėjas
    Šiaurinis Vėjas 
      2016.11.23, 16:57, vertino: Gerai, , rašė:
    iškart laikas... :-) tik binto reikėjo negailėti "permerkti", tikroviškiau būtų atrodę.
  • FotoYlė
    FotoYlė 
      2016.11.23, 17:02, rašė:
    Ačiū, už patarimą :)
  • Rimantas Ereminas
    Rimantas Ereminas 
      2016.11.23, 18:34, rašė:
    Labai nenorėčiau ką nors tokio bjauraus čia ta tema parašyti, bet man tai nepriimtina.Aš ne dėl to, kad kraujo bijočiau, bet nereiktų iš to cirkų daryti, ir viskas turi būti savo vietoj.Atsiprašau.
  • Badas
    Badas 
      2016.11.23, 22:58, rašė:
    O as uz cirkus. Linkiu autorei buti nevietoje, kurti nepatogius darbus ir buti pasmerktai 9/10 ziurovu :)
  • Juris
    Juris 
      2016.11.24, 02:34, rašė:
    ...nekreipiant į tai dėmesio- greit ir neskausmingai praeina be komplikacijų... bet gi ne - visada atsiras sensejus su giliom mintim... tikriausiai bent jau numanote kad gerbiamoji autorė greičiausiai traktuos Jūsų pastebėjimą visai ne ta prasme kuria tikėjotės?... ir galbūt padarys neteisingas išvadas... Blogas, labai blogas ir neatsakingas dėdė...
    P.S. ...see below - ar Jūs tai turėjote omenį ?
  • Badas
    Badas 
      2016.11.24, 11:09, rašė:
    Zmonems apskritai budinga daryti neteisingas isvadas :). Todel mokymosi procesas uztrunka. Bet svarbiausia kad procesas vyktu. Paieskos, eksperimentai, ribu paieskos ir perzengimai - svarbus dalykai kurejui.
  • Juris
    Juris 
      2016.11.24, 12:22, rašė:
    ...būdinga, užtrunka - tas tiesa. Ir paieškos svarbu.
    Bet vienas dalykas kai koks nors "joniuks" ką tokio lepteli - ir kitas dalykas kai didžiai gerbiamas (mano paties taipogi) bendruomenės narys... Šiuo atveju begedis išreiškė savo nuomonę labiau apgalvotai... :)
  • Badas
    Badas 
      2016.11.24, 12:37, rašė:
    Kiekvienas gali lepteleti. O jeigu kazkuris bijo susipurvinti fraka - tas tampa rubo ikaitu.
    O siaip, kas vienam "leptelejimas", tas kitam "nusvitimas". Cia dar reiketu pasiaiskinti, kuriam kuris variantas :D. O ypac, jeigu diskutuojantis samoningai parinkineja savo tikslams palankius terminus ;). Jeigu yra norinciu toliau pletoti tema apie diskusiju manipuliacija ir demaskavima - tas gali sukurti tema forume, o cia noreciau pakreipti kalba atgal link binto ir kraujo :)
  • Juris
    Juris 
      2016.11.24, 19:31, rašė:
    ... kaip pasakysit.
    Ir ką gi Jūs įžvelgiate verto paieškoti šitame "binto ir kraujo" gumule?
  • Badas
    Badas 
      2016.11.24, 19:50, rašė:
    Nieko neizvelgiu. Isskyrus potenciala daryti nuotraukas "ne savo vietoj". Dauguma cia esanciu sio potencialo neturi nei laso.
  • Aurimas Valevičius
    Aurimas Valevičius 
      2016.11.25, 18:42, rašė:
    Rimantai, labai keistas bruožas kaimynui prie durų prišikti ir paskui sakyti: "oi nenorėjau, bet patingėjau namo nueiti. Atsiprašau".
    Taip ir Jūs: labai nenorėjot rašyti, bet parašėt. Ar tai Jums vienintelis nepriimtinas darbas eFote ar bet kur ? Spėju daug nepriimtinų. Bet ar tuomet kiekvieną nepriimtiną cirku išvadinat ? Ir dar atsiprašot - tipo gerietis.
    Ir ką reiškia "savo vietoj" ? Ar eFotui kažkokia teminė cenzūra įvesta ?
  • dosas
    dosas 
      2016.11.23, 19:11, vertino: Paskatinimas, , rašė:
    baisu, gerąja prasme šiuo atveju :)
  • begedis
    begedis 
      2016.11.24, 01:15, rašė:
    Primena Saukos stilistiką, ar ne. Mano manymu, jis yra išpopuliarėjęs, tikrai daug darbo sudėjęs, bet prastas menininkas. Jei kalbėtume apie tapybą, ten nebūtų Saukos. Bandymas meniškai išsidirbinėti, sakytume. Bet nuo kažko reikia pradėti, suprantama, linkime kažkur išjudėti.
  • Manvid
    Manvid 
      2016.11.24, 18:31, rašė:
    Vakar mačiau vaizdo įrašus parodančius vaikų Alepe kasdienybę. Verkiau. Mergaitė atkasama namo griuvėsiuose be jokios išraiškos veide iš viršutinės lūpos traukia betono ar dantų skeveldras...kiti vaikai subintuotomis galvomis, kontūzyti, padengti betono dulkėmis irgi ramiais veidais, gyvi, bet lyg jau mirę viduje. Turtingesni miestiečiai seniai tapo pabėgėliais Europoje, o dauguma skurdesnių negalėjo pasitraukti. Čia straipsnį iliustruoja švelnesnis video: www.bbc.com/news/world-middle-east-37559145
  • Vitaliunia
    Vitaliunia 
      2016.11.25, 10:00, rašė:
    Menas, kaip toks, skirtas teigiamų emocijų žadinimui-skatinimui...
    Tai, kas sukelia nemalonius pojūčius, vadinama kitokiais žodžiais, bet tikrai ne menu ;)
  • begedis
    begedis 
      2016.11.25, 11:13, rašė:
    Tai išsigalvojimas, istorija žino "išsigimusio meno" linijų. Menas gali veikti per sutrikdymą, ne tik per glostymą, bet kaip įmanoma grafomanija, taip įmanomas ir menkavertis trikdymas vardan savęs paties, o ne kokios sudėtos žinutės.
  • Vitaliunia
    Vitaliunia 
      2016.11.25, 14:26, rašė:
    O aš manau, kad Jūsų nurodomu "išsigalvojimu" derėtų vadinti būtent mėginimus-išsigalvojimus menu pavadinti bet ką :)
    Klasikinėje pasakoje minia kalbėjo apie gražius (mūsų diskusijos kontekse - "meniškus") karaliaus drabužius, kol vienas vaikas viską įvardijo paprastais ir "nemeniškais" žodžiais, jog drabužių vis dėlto nėra :)
    P.S. Manau, kad panašiems atvejams ir suveikia "redaktoriaus cenzūra", kad nebūtų dedamas, atleiskite už drastiškai nepadorų pavyzdį, visuomeniniuose tualetuose užfiksuotas "menas", kuris gal ir "sutrikdo", bet vargu ar palieka teigiamų įspūdžių ;)
  • begedis
    begedis 
      2016.11.25, 19:27, rašė:
    Tai ir sakau, "išsigimusio meno" koncepcijos autoriai jums labai artimi, deja buvo istorijos negailestingai nubraukti. Nes klydo.

    Modernusis menas išvis dažnai remiasi grotesku, jo kalbėjimas apie šiandienį pasaulį, įtaiga tai daryti, jau yra neatsiejami nuo supratimo (dramos pripažįstant, jei norite), kad nuglostytų kūrinėlių metas tik praeityje, o pataikavimas "teigiamoms emocijoms" greičiausiai bus publikai įsiteikti ketinantis menkas kičas.

    Bet manyti esate laisvas tiek, kiek išeina.
  • Aurimas Valevičius
    Aurimas Valevičius 
      2016.11.25, 20:09, rašė:
    O kokį turi supratimą, išprusimą ir teisę rūšiuoti į meną ir išsigimusį meną ?
    Pasiskaityk cenzoriau:
    www.lrt.lt/naujienos/kalba_vilnius/32/29095#wowzaplaystart=6...
    O čia filosofiškiau ir ne taip kategoriškai:
    aplinkkeliai.lt/musu-tekstai/kulturos-ivykiu-kritika/siuolai.../
  • begedis
    begedis 
      2016.11.25, 21:10, rašė:
    Jeigu čia man, negebate perskaityti ką ir kam parašau, Aurimai.
  • Aurimas Valevičius
    Aurimas Valevičius 
      2016.11.25, 14:36, rašė:
    Nesąmonė visiška, meno apibūdinimui.
    Visų pirma - menas turi dekoracinę funkciją, taip jau nuo senų laikų. O vėliau jau atsirado ir švietėjiškos (ypač propagandinės), egoistinės, dvasinės ir visokios kitokios funkcijos.
    O siužetas gali būti ir geroms emocijoms ir karo skatinimui ir pornografijai, ir sadizmui, ir religijai - kuri, beje gali būti vėl gi bet kokia, t.t.
    Nuo kada menui neleista sukelti neigiamas emocijas ?
  • Vitaliunia
    Vitaliunia 
      2016.11.25, 14:51, rašė:
    Apie tai ir kalbu, kad skirtingiems reiškiniams įvardyti vartojami skirtingi žodžiai - agitacija, propaganda, pornografija ir... menas.
    Mano įsitikinimu, šių skirtingų sąvokų nereikėtų painioti ar tapatinti, bent jau vien dėl tos priežasties, kad jos yra skirtingos :)
    Be to, menas gerokai platesnis negu vien tik "dekoracijos" - taip iš meno šalinate muziką, vaidybą, literatūrą ;)
    Grįštant prie Jūsų nurodytų sąvokų, tai ir menas, ir pornografija gali būti išreiškiami tomis pačiomis išraiškos priemonėmis, tačiau būtent sukeliamos emocijos-įspūdžiai ir atskiria kas yra menas, o kas pornografija ;)
  • Aurimas Valevičius
    Aurimas Valevičius 
      2016.11.25, 18:06, rašė:
    Tartum tą patį sakot, bet taip ir nesuvokiat: menas yra plati sąvoka. Menu gali būti bet kuri išraiškos forma, bet kuriame estetiniame poveikyje - tiek teigiamame, tiek ir neigiamame; gražiame ar šlykščiame; bet kuriame dailės; skulptūros; video; politikos; sadizmo; kulinarijos ar net žudymo veiksme.
    Tai būtent Jūs meną smarkiai spraudžiat į rėmus, priskirdamas jam tik teigiamas emocijas.
    ...
    Kas link sąvokų, tai nieko nepainioju. Kaip, kad sąvokos, pvz.: "maistas", "uoga", "daržovė", "gražu". Tai skirtingos sąvokos. Bet pomidoras tartum daržovė, bet yra uoga ir maistas... ir gali būti gražus arba ne. O gražiai pateikus - bus menas.
    ...
    Kitas dalykas - kokybė. Šią nuotrauką neabejotinai galima priskirti menui. Bet ar kokybiškam ? ... Manau - ne. Nors, reikia pripažinti, kad tokie vertinimai irgi yra gerokai subjektyvūs.
  • Vitaliunia
    Vitaliunia 
      2016.11.25, 23:49, rašė:
    Nieko baisaus, jeigu liksime kiekvienas su savo nuomone, tačiau išsemdamas savuosius argumentus vis dar matau prasmės užduoti retorinį klausimą (retorinį, nes Jūsų atsakymą numanau).
    Taigi, ar egzistuoja tuštinimosi menas, nosies krapštymo menas, dar omerekonų fyl'muose girdėjau "žudymo menas"?..
    Jeigu Jums vis dar įdomu, tai, mano kukliu kaimietišku supratimu, nurodyti "menai" turėtų būti įvardijami nebent kaip technika, atlikimo būdas ar panašiais žodžiais ;)
  • Aurimas Valevičius
    Aurimas Valevičius 
      2016.11.26, 00:02, rašė:
    O Malevičiaus juodas kvadratas technika ar menas ?
  • Vitaliunia
    Vitaliunia 
      2016.11.28, 10:22, rašė:
    Būdamas liberalesnių pažiūrų, neutralias (tačiau ne neigiamas) emocijas sukeliančius, tačiau bent jau įspūdį paliekančius kūrinius aš taip pat priskirčiau menui ;)
    Grįštant prie šio veikalo, kraujas ir menami sužalojimai žmonėms paprastai sukelia šleikštulį-pykinimą. Žinoma, egzistuoja žmonių grupės, kurioms kraujas ir sužalojimai sukelia teigiamų emocijų ar netgi aistrų. Sakysite, kad ir tokių reikia? Tada aš paklausiu, ar nufotografuotas senelis, kuris tenkina lytinę aistrą su mažamečiu (nesvarbu kokios lyties), priskirtinas menui??? Netikiu, kad Jums, Aurimai, iš tikrųjų nėra tos dorovinės ribos, kurią peržengus Jūs pats nepasakytumėte "stop, tai jau ne menas, o š..." Kita kalba, kad toji Jūsų riba kiek tolėliau negu manoji ;)
  • Aurimas Valevičius
    Aurimas Valevičius 
      2016.11.28, 10:51, rašė:
    Jūs painiojat skirtingas sąvokas. Gėris ar blogis nėra sąvokos priešpastatomos menui. O tai reiškia, kad ir blogis gali būti meniškas. Tuo būdu buvo meninės priemonės ir fašizmui, ir komunizmui.
    Tuo būdu, senelis, tvirkinantis mažametį, gali būti pateiktas meniškiau, nei sėdintis su rožančiumi.
    Taip pat ir mano dorovė yra visai kita sąvoka, visiškai nesusijusi su meno sąvoka. Tai gi negali būti priešpastatoma.
    Taigi pasikartosiu - menas gali būti tiek tobulinantis asmenybę, tiek ir destruktyvus. O paprasčiau - beribis.
  • begedis
    begedis 
      2016.11.26, 02:30, rašė:
    Menas išvis įgalus būti po saule tik tiek, kiek NĖRA subjektyvus. Tai jo projekcija į BENDRAžmogiškas vertes pripažįsta jam MENO turimą potencialą. Menas pakeičia žmogaus judėjimo trajektoriją, keičia žmogų - plačiąja prasme, įtakoja pačią žmonių veislę, rūšį - jos pajėgumus, siekius, pasaulio perpratimą ir t.t.
    Kur tiek nepadaroma, kalbame tik apie meno dekoratyviojo (t.y. su išlyga), ribotą taikomosios dailės kertę, kur kartelės - papuošti, padžiuginti, prablaškyti.

    Šios nuotraukos (kiek čia nuotrauka, o ne vebkamo sensoriaus screenšotas, kur čia fotografija?) neabejotinai negalite priskirti menui, nes žmogaus bent kiek plačiąja prasme dvasinių trajektorijų ji niekaip nekeičia. Pažaidė augantis vaikas, tiek žinių.
  • Aurimas Valevičius
    Aurimas Valevičius 
      2016.11.26, 10:50, rašė:
    Tiesos yra. Bet tai reiškia, kad rūšiuojat pagal kokybę. Sutinku, kad čia pažaidė, sutinku, kad nekokybiškai. Bet tai buvo kūrybinės pastangos. Kur kūryba - ten ir menas.
    Jūk sutiksit, kad gali būti pasaulinio lygio meno kūrinys su visomis "žmogų keičiančiomis plačiąja prasme" savybėmis, bet gali būti ir kūdikio piešinys. Tai bus kūdikio sąmonės lygio meninė išraiška, kuri jo tėvams bus be galo graži. Tai gi meno vertinimui yra labai būdingas subjektyvumas.
    o jei jau pripažįstas ribotą taikomosios dailės kertelę, tai rasim ir kitas siauras kerteles.
    Todėl ir šią nuotrauką priskiriu meno kūriniui, kad ir kaip ji man nepatiktų, kad ir kaip techniškai prastai atlikta.
  • begedis
    begedis 
      2016.11.26, 13:51, rašė:
    "Kur kūryba - ten ir menas" - tai pačiam, Aurimai, patogu niveliuoti meno sąvoką, nes pats imatės veikti tik tokioje, niveliuotoje.

    Kūdikio piešinio išvis būti negali, nes reikalingi pirmieji įgūdžiai atsiras išaugus iš kūdikystės į vaiką. Vaikų piešiniai gražūs ne vien tėvams, bet kai kalbame apie meną, sąvokų nepritempiame nebrandumo arealams, kaip dar nėra vaikų olimpiados, vaikų klasikinio meno, vaikų sukaupto muzikos lobyno, vaikų įsteigtos teatro mokyklos. Atkreipkite dėmesį, tokiais atvejais naudoti imamas net kitas žodis: vaikų kūryba. Darbeliai, dirbinukai, kūrinukai. Nes tai kūrybinės pramankštos, o ne meno kūrybos reikalai.

    Jau paaiškinau koks bendrasis meno, kaip sąvokos, santykis su brandžiąja žmonija. Tai, kad asmeniškai jūs, ar didelis kiekis kitų individų su panašiais nukrypimais daug ką galite iš lempos priskirti menui, dar nepajėgia sunaikinti žmonijos brandoje išgrynintų sąvokos prasmių, meno, kaip kultūrinio variklio, misijos.
  • Aurimas Valevičius
    Aurimas Valevičius 
      2016.11.26, 14:51, rašė:
    Aš ne niveliuoju, o būtent smarkiai praplečiu meno sąvoką. O jūs siaurinat, ir labai smarkiai.
    1- teigiat, kad menas tik tada, kai nėra subjektyvus. Visiška nesąmonė. Didžioji dalis pasaulinio lygio meno kūrinių yra ypatingai subjektyvūs ir dažnai didžiajai daliai visuomenės iki šiol nepriimtina. Bet kuri nauja meno rūšis atsirado tik per subjektyvų novatorišką požiūrį. Jei būtų remiamasi objektyvia, reiškia daugumos masių nuomone, tai jokia modernaus meno šaka nebūtų atsiradusi. Jei išstatyčiau masiniam balsavimui tarkim Pacasso prieš kokį saldų peizažiuką, tai Picasso gėdingai pralaimėtų.
    2- jei nėra "bendražmogiškųjų vertybių" tai ne menas ? O kas tai per vertybės ? 10 dievo įsakymų ? Ar apeliuosit sąvokomis "padoru", "auklėįamoji vertė", "keičia žmogų" ... Jūsų bendražmogiškųjų vertybių supratimas yra jūsų kultūros lygyje. Bet pasaulis daug didesnis ir kultūrų yra daug viena kitai prieštaraujančių ir kitaip vertybes suvokiančių. Tai jos meno tuomet negali iš esmės sukurti ?
    3- taikomajai dailei priskirti tik ribotą kertelę, tai jau išvis visiškas nusišnekėjimas. Šiandieniniame pasaulyje taikomoji dailė ir meno įvairių rūšių pritaikymas visoje industrijoje yra tiek didelis, kad jūsų siaurai suvokiamas pavadinkim fundamentalus menas teužima labai menką nišą.
    O kaip tada akmens amžiaus piešiniai, kai net sąvokos "menas" nebuvo ? Tai buvo grynai taikomoji dailė. Tai ne menas ?
    4- priskiriat meną tik "brandžiajai žmonijai" ... nu nu. Tai kokiam autistui net pieštuko duoti negalima ? Ir ką priskirsim prie "brandžiųjų". Ar ne nacistinis požiūris ?
    autisticart.eu/
    .....
    Esminis mūsų skirtumas, kad jūs kūrinį menui priskiriat, kai jis atitinka Jūsų suvokimą, jūsų pasaulėžiūrą, kultūra, moralę, techninias žinais. Ir tada tai apvelkat skambiomis frazėmis kaip kad "bendražmogiškosios vertybės. Tai gi turit cenzoriaus požiūrį į meną. O aš sutinku, kad meno kūrinys yra ir tas, kuris man visai neįdomus. Kaip, kad ir Malevičiaus kvadratas.
  • Juris
    Juris 
      2016.11.26, 15:18, rašė:
    ...Aurimai, Jūs "meno sąvoką" 'praplėtėt' na labai plačiai -
    ant absurdo ribos...
    ...gal pabandykim 'susiaurinti' tada iš kito galo:
    ...kas Jūsų suvokimu menu būti negali ?
  • Aurimas Valevičius
    Aurimas Valevičius 
      2016.11.26, 16:04, rašė:
    Viskas gali būti. Priešingybė būtų meno ribojimas. O tai jau tam tikra cenzūra. Arba naujų srovių nesuvokimas ar kultūrai neatitikimas.
    Kitas klausimas - kas yra geras menas. Arba rimtas, populiarus, priimtinas, fundamentalus... ir daugybė kitų būdvardžių.
  • begedis
    begedis 
      2016.11.26, 15:57, rašė:
    Nesuprantate kokias nesąmones tauškiate, ir tik todėl tai jums einasi taip lengvai nerūpestingai. 1: Susipažinkite kas yra subjektyvu, kas objektyvu, ir kas populiaru. Plakate bet ką. 2: Kaip būtumėt galėjęs suprasti iš rašyto aukščiau, kai vertiname menas ar ne menas, iš esmės, tai ir kontekstą siūlau pasiimti labiausiai esminį - t.y. "žmonėms, kaip rūšiai", žmonių civilizacijai, ir būtent to bendrinio dalyko projekciją iki paskiro individo, kiek jis yra tos bendraties dalimi, ir kiek jis gali patirti kultūrinio poveikio kokybės asmeniškai. Lokalios kultūros, bręstančiųjų kūryba nesisieja su tuo, po kuo čia išvis šnekamės, taigi netaikytina, ir valkioti nederėtina. 3: raktinis žodis industrija, o aš jums pagelbėsiu prisiminti, kad gyvenate pramoninės gamybos ir serijinio vartojimo eroje, o vartotojiškumas ir išvis yra meno, gyvenimo kultūroje ir josios pažangos priešingybė, nes pjedestalas užleidžiamas pinigui, pramoniniam jo dauginimui, iš esmės suaukojant visa kita: gaunant vietoje daiktų kinietišką piguvą, valgant maisto gaminius vietoje maisto, geriant sintetinius skonių gėrimus vietoje skonių, aukojant planetos klimatą ir aplinkos sveikumo rodiklius, t.t. Degradavimas vienžo per jūsų dailės įsigalėjimą industrijoje (kur, beje?). Akmens amžiuje buvo sienų paišyba. Geriau, nei nieko, bet ar tikrai norite ten. 4: Būtent bendražmogiškas kažkurių raiškos formų pripažinimas leidžia jums sužinoti, kad tokios yra, jums asmeniškai - prie bendražmogiškojo besišliejančiam. Kažkiek. Nes nenorite gilintis kuo Malevičiaus akibrokštas pasitarnavo tolesniems įvykiams - tame ir esmė, kad jis ne jums turi būti įdomus, o amžininkams, bei per tokį istorinį kontekstą apsišvietusiam žmogui šiandien.
  • Badas
    Badas 
      2016.11.26, 18:02, rašė:
    Manau kad "bendrazmogiskos vertybes" - pats blogiausias kriterijus bet ko (ne vien meno) ivertinimui. Net jeigu suprasim ir atmesim (nors kodel turetume atmesti?) civilizaciju bei regioniniu kulturu skirtumus ir pabandysime isgryninti kazkokius Zemes rutuliui bendrus dalykus - subjektyvumo visvien neivengsime nei per plaukeli. Visu pirma del to, "bendrazmogiskos vertybes" laikui begant keiciasi, visu antra del to, bendra mase, dauguma, bendras vardiklis is principo negali atstovauti jokiems kokybes klausimams, nes kokybe ismano tik kvalifikuota mazuma, o dauguma velkasi is paskos atsilikusi dvidesimt ar du simtus metu. Ir trecia, jei apreptume nepaprasta zemes kulturu ivairove, tai galbut pasakytume, kad is to bendro vardiklio ne kazin kas ir telieka, ir zmones, sakydami termina "bendrazmogiskos vertybes" is tikruju nesuvokia ka sako. Jie vertinimo horizonta isplecia nuo savo asmens, savo seimos, draugu ir artimuju, isplecia virs savo respulikos, bet neperzengia savosios civilizacijos supratimo, ir savo sugeneruota tipo bendra vardikli klaidingai priskiria visai zmonijai. Dauguma zmoniu nesugeba net respublikos vardiklio paskaiciuoti bet nuosirdziai tiki jog zino kas galioja visam zemes rutuliui. Politikoje matome daugybe pavydziu, kaip imperiju vadovai eksportuoja savo "bendrazmogiskas vertybes" i uzsieni. Ir neprigyja tos vertybes nors tu ka. Ta pati nesamone darosi ir nuotrauku komentaruose; nors nuo musu kalbu nezusta zmones, bet nereiskia jog teisybes cia daugiau.

    Pereisiu prie kito klausimo: kas ieina ir neieina i mena, manau kad pernelyg susiaurini meno samprata. Imkime Mikelandzelo kurini "Adomo sukurimas". en.wikipedia.org/wiki/The_Creation_of_Adam
    Ar tai menas? Jeigu taip, tuomet kokias bendrazmogiskas vertybes jis atskleidzia? Man jis jokiu vertybiu neatskleidzia, gal mano paziuros nezmogiskos?.. Religinis aspektas beabejo nera reiksmingas bendrazmogiskumo mastelyje. As asmeniskai freska vertinu kaip estini darba, kaip neatkartojamo techninio meistriskumo kurini. Grynas dekotyvumas taip sakant. Tai reiskia, nemenas?
    O galgi kai kuriais atvejais ir estetika gali buti visai neblogas menas.

    Dar manau, kad prie meno kuriniu reikia traukti ne vien tik tuos darbus, kurie keicia (keitimas susijes su krypties vektoriumi, o tai subjektyvu ir del to savotiskai rizikinga), bet ir tuos, kurie nieko nekeicia, bet sudaro prielaidas keistis, t.y. suzadina, pazadina, paskatina susimastyti, paskatina polemika. Ir beabejo, kai kurinys tai pasiekia per savo kokybe ir reikalo ismanyma, ne per broko komentavima. Keitimasis - pernelyg radikalus veiksmas, tam reikalinga didziule vidine jega, ir dauguma kuriniu jos neturi, arba jeigu ir turi, tai dauguma ziurovu "sedi ant kito kanalo" ir nerezonuoja, ir iki pat mirties su niekuo nerezonuos. Sia proga dar karta pasikartosiu, kad kiekybiniu poziuriu paremtos vertybes ir bendri vardikliai gali rodyti nebent kelia zemyn, ir tikrai ne kelia aukstyn.
  • Aurimas Valevičius
    Aurimas Valevičius 
      2016.11.26, 18:36, rašė:
    Liuks komentaras.
    Gal visai būtų naudinga eFote padaryti grupę, į kurią kelti nuotraukas gavusias stiprių komentarų, ginčų, analizių ?
  • Badas
    Badas 
      2016.11.26, 18:41, rašė:
    Manau kad neverta. Nerandu vertes mechaniskoje klasifikacijoje ir archyvavime. Visa tai tik irankis tikslui - kokiam tikslui? Nesugalvoju. Netikiu jog zmones kapstysis po senas diskusijas.
  • begedis
    begedis 
      2016.11.26, 19:43, rašė:
    Tamsta, Badai, užprimityvinai ir ant to protingai pasisakei. Bet dėl tokių užlankstymų, tai nekorektiška :-)

    Nebuvo brukamos jokios bendražmogiškosios vertybės, kaip vertinimo prietaisas, nusiraminkite, bet buvo kalbama apie bendrą vardiklį, apie meno vertę, pasireiškiančią per grupinį pripažinimą (dėl tikro grupinio patyrimo, tikros grupinės įtakos). Kalbu apie tai, kad vertės pripažinimas atsiranda ne per atomizuotus subjektyvius išgyvenimus ("o man gal gražu"), bet per įtaką, per sutarimą jog jos esama, - kaip įtakos visumai, taigi ir jos pripažinimą, o tuo pačiu ir paklusimą šiam faktui.

    Kaip jau minėjau aukščiau, ta įtaka galėjo likti toli toli laike, ir dabar jau nebegebate patirti nei kodėl juodas kvadratas gali išmušti iš vėžių, nei kodėl Mikelandželo darbai gali būti svarbūs, įspūdingi ir keičiantys. Bet dar yra sukaupta žmonijos patirtis, kurią gali byloti istorinės medžiagos, ją atspindinčios, patvirtinančios.

    Jei šiandien apsigraibote kultūrinėje duobėje, ir niekaip negalite užčiuopti koks šiandienis menas jums galėtų daryti sukrečiantį įspūdį, ginčijate ar tai išvis gali būti įmanoma, gal jokių bendrai pripažįstamų verčių, jokios bendros įtakos ir būti negali - tai gal iš dalies priežastis tokia ir bus, kad kultūros srovės nususintos, o apsigyvenote prekyvietėje. Prekyvietėje galite jausti pirkimus skatinantį čiurlenimą, kurį jums parinko tokios propagandos ekspertai. Sukrėtimams čia ne vieta, jie svetimi - mėgaukitės patogaus sapno komfortu. Ir pirkite dar!

    "nieko nekeicia, bet sudaro prielaidas keistis" - patį save paneigiantis teiginys
    lt.wikipedia.org/wiki/Oksimoronas
  • Badas
    Badas 
      2016.11.26, 20:07, rašė:
    Grupinis pripazinimas ir yra tas kiekybinis rodiklis, kuri isdejau i suns dienas. Restorano sefas tik nuosijuoks isgirdes kazka apie grupini pripazinima. Dauguma de facto yra jega ir pripazinimas, bet ne kokybe. Tad jeigu meno apibrezima siesime su pripazinimu, tai turesime prastuomenes mena. Taip, galeciau sutikti jog toks dalykas egzistuoja, panasiai kaip ir prastuomenes maistas. Ar mes tikrai kalbam apie ta pati?

    Del Mikelandzelo: nori pasakyti, kad jo kuriniai kadaise buvo menas, o dabar nebera? Nepabijok pasakyti drasaus atsakymo, jei manai kad nebera. As pavyzdziui manau kad pirmyksciai uolu piesiniai jau nebera menas, nors kadaise galbut buvo. O koks dabartinis tavo Mikelandzelo darbu ivertinimas?

    "Nieko nekeicia bet sudaro prielaidas keistis" - nebutinai oksimoronas. Jei nori pereiti nuo nagrinejamos temos prie zodziu blusinejimo, tuomet ta zodziu konstrukcija gal ir nera tiksliausia, bet tokiu atveju kaip visad klausiu, koks tavo tikslas: prisipisti prie zodzio ar suprasti esme ka norejau pasakyti? Jei esme atrodo nesuprantama ar tarpusavyje priestaraujanti, galima perklausti ir pasitikslinti. Tais zodziais norejau pasakyti minti, jog kai kurie kuriniai neduoda jokiu atsakymu, jokios krypties, ir galbut negi nesukelia konkreciu klausimu, bet savyje turi kazkoki impulsa, del kurio zmones pats issikelia klausimus ir galbut randa naujus atsakymus (arba neranda). Kitaip sakant, tie kuriniai savyje neturi keitimo vektoriaus, o yra starto taskas jam.
  • begedis
    begedis 
      2016.11.26, 20:49, rašė:
    Žmonių civilizacija yra grupinis ir tęstinis veiksmas :-)

    Mikelandželas - harmonijos žinynas, išleistas prieš 500 metų. Jis nereikalauja vertinimo šiandien. Nėra nei sąlygų, nei reikalo jį iš naujo vertinti šiandien. Šios civilizacijos palikimas nereikalauja kasdienio naujo pervertinimo - tai šis ir būtų subjektyvus ir neaišku į ką atremtas. Paveldas yra paveldas - jis tiesiog yra, galima rinktis jį gerbti ar negerbti, žinoti ar nežinoti, bet tai tebus subjektyvus ir bevertis bendračiai pasirinkimas. Jei reiškinys nutiko žmonijai kaip meno reiškinio kategorija, tai šito negali išpjauti, paneigti nepripažinimais, nes jis JAU NUTIKO. Užsimerk arba atsimerk, bet koks kam kitam skirtumas, ką asmeniškai renkiesi.
  • Badas
    Badas 
      2016.11.26, 21:03, rašė:
    Nematau jokiu problemu pavelda ivertinti is naujo, dabartiniais kriterijais. Analizes reiksmingumas ar beprasmybe dar nera pagrindas paciai analizei. Siaip, smalsu tarkim... Beabejo, kas nenori - tas nevertina. Vieni nevertina praeities susigalvoje sau priimtina pasiteisinima apie praeities nepakeiciamuma, kiti nepripazinti genijai nevertina dabartinio meno, susigalvoje sau asmenini pasiteisinima apie kiekvieno zmogaus nuostabu unikaluma. Apsidaire po pasauli aptiktume ir daugiau ivairesniu argumentacijos variantu - kiekvienas zmogus gali surasti jo asmeninei pasauleziurai galiojanti pabegima nuo sprendimo priemimo, ir ne vien tik meno klausimais, o isvis bet kuriais klausimais. As pripazistu pasiteisinimus "man neaktualu", "man neidomu", "tingiu", "rytoj". Kitu nepripazistu :). Suprantu, kad sioje vietoje gali ir pasibaigti Mikelandzelo klausimo nagrinejimas.
  • begedis
    begedis 
      2016.11.26, 22:01, rašė:
    Žmonijos raida yra nuosekli. Kūrinio įspaudas žmonijai padaromas kai žmonija apie jį sužino, eksponuojama jo aktualijai - jis ir pats sutvertas žmonijos aktualijoms, laikmečiui kuris tada buvo dabartis.

    Patyrus modernizmą, ir jau postmodernizmą, nepavyks išgauti tapačios kultūrinės patirties, kuri buvo įmanoma Renesanso aplinkybėmis. Galima vaizduotėje save priartinti prie anuometinio pasaulio, galima skaityti, tyrinėti ir sužinoti kokia buvo dabartis anuomet, bet tikrai to nesitikime iš kiekvieno, net savojo rašto negerbiančio.

    Šiomis dienomis prilupau ankstyvųjų lietuviškų (ir su Lietuva susijusių) el. knygų, atsiradusių iš paveldo skaitmeninimo projektų - yra tinkle, kiekvienas gali pasiskaityti tarkime gyvų ir aktualių Vaižganto eilučių apie šiandienę aktualiją - emigraciją ("Ten gera, kur mūsų nėra"), amerikų sirenas. Daug patriotinio užsidegimo, pagarbos sau patiems, savo šaknims. Gėda ir lyginti, kad šimtmečiams nubėgus, iš okupacijų išsikapanojus, kažkam nei mikelandželai, anei kalba, matote, įspūdžio nedaro. Štai kokių didelių analitikų kosmopolitų pavyko prasiauginti.

    Rusai turi tokį: "a sudji kto?"
  • Badas
    Badas 
      2016.11.26, 22:31, rašė:
    Gedingo kosmopolito epitetas man ispudzio nedaro. Mane dar galima pavadinti kaktusu kalbos nacio siknoj, arba sventvagisku analitiku, isdrisusiu i istorini kurini pazvelgti nieksingomis XXI a akimis. Tokiose zodziu kautynese esu nenugalimas profesionalas, sio sugebejimo man nebereikia irodineti sau ar kitiems, ir nenoriu kariauti tokio partizaninio karo. Man jau praeitas etapas matuotis pas kuri liezuvis ilgesnis.

    Grizkime prie meno reikalu. Cia kuriam Mikelandzelas ispudzio nedaro? Man daro - kaip estinis kurinys. 500 metu senumo kriterijai dabar neaktualus (nors viskas OK, jei istorikai kazkuriam savo forume tai issinagrines). Netgi atsiejus nuo istorinio konteksto ta kurini ir dabar laikau meno kuriniu, nors iki siu laiku liko tik funkcionali estetika. Ir jeigu kazkuriam rusy atsirastu naujas nezinomo autoriaus paveikslas, neaisku is kurio simtmecio (profesionalai aisku nustatytu is kurio, bet tarkim jog nenustate), ir be konteksto galetume padiskutuoti, ar tas kurinys yra menas dabar.
  • Badas
    Badas 
      2016.11.25, 12:38, rašė:
    O gal pagalvokime kazkokiu konkreciu patarimu?.. Man pirmiausia uzkliuna plokscia sviesa. Ji neisraiskinga. Dramatiskam vaizdui manau geriau tiktu gilus seseliai. Be to, plokscia sviesa pabreztinai "iskerpa" zmogu nuo fono ir gaunasi atskirtis.
    Apie binta jau siek tiek rase, pats kraujas atrodo kazkaip... graziai ir del to nelabai realistiskai. Cia reikia pamineti, kad dirbtinumas gali buti geras ir siektinas nuotraukos tikslas, bet tuomet jis turi buti aiskiau isreikstas.
    Reikia padirbeti prie idejos. Kruvinas zmogus - so what? Kokia zinute jis sako? Tarkim grozis - pats savaime gali buti tikslas (estetinis), o negrozis turi atnesti kazkokia ideja. Jeigu reikia, ta ideja gali buti papildoma pavadinimu ar tekstu po apacia.
    Dar nuotraukoj virsuj daug tuscios erdves, kuri siuo atveju siuzetiskai ir kompozicijskai neisnaudojama ir nera reikalinga.
  • Juris
    Juris 
      2016.11.25, 14:19, rašė:
    ... nuotraukos žinutė:
    "brendimo amžiaus mergina nusifotografavo norėdama "sutrikdyti" bendruomenę (suprask - atkreipti dėmesį į save) - tam tikslui ji apsimuturiavo bintu ir pasigražino ketčiupu..."
    ... nežinau... labai pastenėjus gal ir pavyktų atrasti tame kažko mianiško... bet man nesigauna... :(
    ... ką gi patarti autorei ? nžn...
    ... manote apšietimo kaitaliojimas ir kompozicija suteiks kūriniui daugiau "vertės" ?
  • Aurimas Valevičius
    Aurimas Valevičius 
      2016.11.25, 18:23, rašė:
    Taip - kūriniui tikrai daugiau vertės suteiktų apšvietimas ir kompozicija. O taip pat dekoravimas ir vaidyba ir t.t.
    O autoriui daug vertės suteiktų pozityvus vertinimas ir pozityvi, nors ir griežtai peikianti, konkreti kritika, vietoj ciniškų, dažnai dorovinių replikų.
    Jau eFote susidarė grupelė cenzorių, kritikuojančių ne meninę išraišką,o tematiką.
  • Juris
    Juris 
      2016.11.25, 19:53, rašė:
    ...daleiskim koks nors autorius paskaitys kad jo ką tik padaryta
    kakučio krūvelė - "kūrinys" - yra vaizdine išraiškos
    forma kokio nors daleiskim protesto ar estetinio veiksmo - na nevadinsiu aš to menu ir taškas.
    Ir bet kuri (visos egzistuojančios) nuotrauka pagal
    šitą apibūdinimą gali būti priskirta menui.
    Na sutikit - čia jau marazmas. Kad sutvarkyti tą
    balaganą sociumas yra išradęs seną, patikrintą laiku
    segregacijos būdą tinkantį ir menui ir teisminei praktikai, o būtent - atitikimą sociumo šimtmečiais
    kauptai patirčiai/tradicijoms/papročiams/
    elgesio/etc/ ir tame tarpe estetinėms normoms.
    O tas reiškia, kad kiekvienas individas nusistato tas ribas pagal sociumo reakciją /savo nuožiūrą ir
    ištvirkimo laipsnį...
    ...o sociumas pasilieka sau "paskutinio žodžio" teisę, vienur demokratiškesne, kitur priverstine/
    kardomąja išraiška...
  • Aurimas Valevičius
    Aurimas Valevičius 
      2016.11.25, 23:42, rašė:
    Juri, pats darai kakučius tvarkingus. Čia - ištaškytas pasistengus, bet ne techniškai. Tik tuo ir skiriasi.
    O sociumas nors ir nepuola peikti tvarkingų kakučių, bet nelabai jais ir džiaugiasi.
  • Juris
    Juris 
      2016.11.25, 23:59, rašė:
    Aurimai - kakučius darau ten kur ir priklauso - išvietėje.
    O jei turėjote omenį mano "kūrybą"... hm
    ... aš ir pats ja nelabai patenkintas.
    ... pažadu pasitaisyti - gal patarsite konkrečiau (arba bent jau miglotai)?
    ... kad būtų tokios meniškos kaip Jūsų ? :)
  • Aurimas Valevičius
    Aurimas Valevičius 
      2016.11.26, 18:29, rašė:
    O kam tie patarimai ? Kad labiau įtikti sociumui ? Kad kitas begėdis nepasakytų " oi koks š" ?
    Ar, kad daugiau patiktų ir teiktų džiaugsmą pačiam ? Bet kas bus tada, jei susikirs su "bendražmogiškosiomis" vertybėmis ?


  fotobites.lt siūlo  20% nuolaidą Ekspres fotoknygoms!

Šį mėnesį Kokybiška spauda Įspaudas NEMOKAMAI

Jūsų komentaras

Rašyti komentarus gali TIK užsiregistravę eFoto.lt dalyviai. Užsiregistruoti
Apie FotoYlė
FotoYlė
 
Vilija

Daugiau >

Jau 3 milijonai be namų

Renkama parama Ukrainos pabėgėliams Lietuvoje.