Portretų fotografavimas naudojant paprastas lempas
2018.01.26  Straipsniai:  Fotografija ir fotografavimasJūsų straipsniai  5 2748
 
Atitraukus difuzorių  

Dažnai, pravedant foto kursus ar eFoto forumuose, tenka susidurti su klausimais: “kiek kainuoja įsirengti foto studiją”, “kokias lempas patartina pirkti”. Tai dabar sugalvojau tokį atsakymą: „nuo 50 iki 50 000 eurų“. Na... tikrai gera studija kainuos ir gerokai brangiau.





Apie brangią foto studiją būtų ilgos diskusijos. Bet jei išvis užduodamas toks klausimas, tai matyt greičiausiai tikimasi mažų sumų mažai mėgėjiškai studijai. Viena eFotietė vis skųsdavosi, kad neturi brangių blyksčių, todėl nebefotografuoja. Deja, turiu pripažinti – su gera įranga gera dirbti. Lengviau, greičiau, patogiau ir geriau gaunasi. Bet negi negalima įsitaisyti pigių šviestuvų? Tikrai galima. Pigiausias šviestuvas – saulė. Bet šį kartą apie dirbtinę šviesą.

Kartą pasibandymui, už 35€, nusipirkau nebrangų 50W LED šviestuvą specialiai pastovios šviesos pabandymui.  Taškinė šviesa daro baisiai aštrius krentančius šešėlis. Tai nukreipiau šviestuvą per atšvaito difuzorių. Gavosi visai miela minkšta šviesa su stipriu bendru kontrastu. Galima dirbti, bet trūko šviesos galios – teko statyti labai arti.

Aurimo Valevičiaus nuotraukos  
Aurimo Valevičiaus nuotraukos  


Halogenai  
Halogenai  

Tuomet susiradau senus halogeninius šviestuvus ir nutariau su jais pamėginti. Jei pirkti naujus – biudžetas būtų apie 50€.

Dar nesijuokit... Turėjau du po 160W ir vieną 500W. Liuobti tiesiai į akis nesiryžau... taip ir apakti galima. O ir šešėliai tokios taškinės šviesos būtų labai kontrastingi. Tai nukreipiau juos į atšvaitą, iš priešingos pusės pastačiau kitą. Gavosi tokia savadarbė nemaža šviesdėžė, visai neprastai išsklaidanti šviesą ir suminkštinanti šešėlius.
Tokiu galingumu, šviečiant tiesiai į objektą, šviesos tikrai užtektų, bet nuo atšvaito galia smarkiai krito. Prie f2,5 ir 1/160sec, teko ISO pakelti iki 250.

Halogenai  
Halogenai


Aurimo Valevičiaus nuotraukos  

Pabandžiau paprastą portretuką. Jei nepaisyti nepatogumų, kad lempos kliūna viena už kitos, kad nuo skleidžiamo karščio gali ir užsidegti... – dirbti įmanoma. O yra ir didelis pastovios šviesos privalumas prieš blykstes - iš karto matosi tikrasis šviesos modeliavimas.
Didesnį blogį pajutau, nuotraukas retušuodamas. Tai, kad halogenų spektras gerokai pastumtas į šiltąją pusę, per daug nejaudino – juk tai buvo ne kokio produkto komercinis fotografavimas, kad reikėtų tikslios spalvos. Portretams sau leidžiu nukrypimus pagal nuotaiką. Atrodė, kad nebus sunku RAW failą pašaldyti ir taip viską kompensuoti. Bet gal, kad pigios lemputės, - šaltoji spektro pusė matyt buvo labai silpna, tai ir kompensuoti sekėsi labai sunkiai.


Tuomet, kad daug nesikankinti, nutariau pamėginti nespalvotai. Ir čia jau visai smagu – spalvos nebeerzina, galima susitelkti į formą. Nespalvotai nuotraukai ir didelis kontrastas tartum savaime suprantamas ir puikai tinka. Galima puikiai dirbti tik su vienos krypties šviesa.
O panaudojus atšvaitą ir šešėliai suminkštėjo.

Aurimo Valevičiaus nuotraukos  
Aurimo Valevičiaus nuotraukos  


Kitą dieną dar kartą pabandžiau tuos pačius halogenus, bet jau ne per atšvaitą, o tiesiai per difuzorių. Iš esmės – rezultatas panašus kaip ir nuo atšvaito. Bet dirbti patogiau – lengviau reguliuoti šviesos šaltinį. Ir vieno halogeno užteko. Čia reikia pastebėti kelis niuansus. 1 – kokiu atstumu bus pati lemputė nuo difuzoriaus ir 2- kokiu atstumu nuo modelio pats difuzorius.

Studija  
Studija


 Kuo šviestuvas arčiau difuzoriaus, tuo kontrastingesnė šviesa gausis. Šviesa sklis  per difuzorių.

Aurimo Valevičiaus nuotraukos  
Difuzorius arti  

O atitraukus – apšvies visą difuzorių tolygiau ir gausis tartum didelės šviesdėžės efektas. Bet atitraukiant, galingumas krenta dramatiškai. O kuo toliau nuo modelio pats difuzorius, vėl – tuo kontrastingesni šešėliai.

Aurimo Valevičiaus nuotraukos  
Atitraukus difuzorių  

Tai gi testas buvo apie tai – „ar galima susikurti mini studiją su primityviomis lempomis?“ Manau – tikrai galima. Bet galutinė išvada (kas moka rusiškai: мораль сей басни такова...) neverta prasidėti su statybinėmis lempomis fotografijoje.
Taip – lempos tartum ir pigios ir iš pirmo žvilgsnio gal ir smagiai gaunasi, bet... su foto lempomis geriau, patogiau ir kai kas net ne labai brangiau. Kas nori tuo įsitikinti, kviečiu į workšopą sausio 31 dieną.

Aurimas Valevičius

Aurimas Valevičius




Komentarai
Turinys
  • Juris
    Juris 
      2018.01.26, 12:44, vertino: Gerai, , rašė:
    Trumpai, aiškiai ir suprantamai paaiškinta ... :)
  • aion
    aion 
      2018.01.26, 13:26, vertino: Gerai, , rašė:
    Naudinga informacija. Ačiū autoriui, nepagailėjusiam tam laiko.
  • Tirlikas
    Tirlikas 
      2018.01.26, 19:12, rašė:
    Papildyčiau tik tuo,kad stovai turi būti reguliuojami ir gana aukšti (bent 2,5 m aukščio),kad išgautume bent 45 laipsnių kampu šviesos kritimą,reikalingą klasikiniams atvejams.
  • Aurimas Valevičius
    Aurimas Valevičius 
      2018.01.26, 19:27, rašė:
    Rimtas pastebėjimas, gali būti, bet tikrai ne "turi". Visaip juk galima. Įsivaizduokim: žmogus prie lango - šviesa iš šono, nešasi žvakę - iš šono ar net iš žemiau. Klasika irgi gana liberali. Net jei kalba apie Rembranto trikampį, tai irgi nebūtinai iš labai aukštai.
    O tas šviesos statymas 45* iš šono ir viršaus, tai taip - labai jau įprastas, nes bus visada daug maž gerai.
  • Tirlikas
    Tirlikas 
      2018.01.26, 19:56, rašė:
    Mūsų TV ir blizgantys žurnalai irgi gana liberalūs,o reguliuojamo aukščio stovai studijoje būtini,jei nėra kitokio tvirtinimo palubėje,imho

  fotobites.lt siūlo net  30% nuolaidą Ekspres fotoknygoms!

Šį mėnesį Kokybiška spauda Asmeniniai įspaudai

Jūsų komentaras

Rašyti komentarus gali TIK užsiregistravę eFoto.lt dalyviai. Užsiregistruoti