Pabandysime pasirinktoje nuotraukoje išryškinti merginą, šiek tiek suliedami foną. Paprasčiausia būtų tiesiog pažymėti foną ir jam pritaikyti „Gaussian Blur" filtrą, tačiau tikrovėje objektai, toldami iš ryškumo lauko, „liejasi" palaipsniui. Jei naudotume šį filtrą, kiekviena fono detalė taptų neryški nepaisant jos atstumo nuo fotografo. Šiai problemai spręsti ir naudojamas „Lens Blur".
Pirmas dalykas, kurį turime atlikti, - sukurti nuotraukos gylį atspindinį kanalą, kuriame būtų atvaizduoti sąlyginiai atstumai tarp objektų. Kas tai? Kompiuteris nuotrauką supranta kaip plokščią spalvotų taškų kratinį, turintį plotį ir aukštį. Tačiau perspektyvos užfiksuotame vaizde atpažinti jis negali, todėl mūsų užduotis - nurodyti programai užuominas, kaip toli vienas nuo kito yra nuotraukos objektai. Įjunkime „Photoshop‘o" kanalų paletę. Čia pirmiausia sukursime merginos kontūrą, į kurį suvesime ryškumą. Sukurkime naują kanalą, spustelėdami kūrimo mygtuką. Sąraše atsiras naujas kanalas, užpildytas juoda spalva.
Spalvos tamsumas, naudojamas kanale, reiškia atstumą nuo fokusavimo taško. Laikoma,
Jau turime ir fono ir fotografuojamo pagrindinio subjekto duomenis, beliko juos sujungti į vieną kanalą - siluetą „sulipinti" su ką tik sukurtu gradientu. Kanalų sąraše pele pasirenkame siluetą, spustelėdami ant jo pavadinimo. Laikome paspaudę „Ctrl" klavišą, o pele spragtelime ant kanalo paveiksliuko. Taip bus pažymėtas fonas aplink siluetą. Mums reikia atvirkščiai - paties piešinio, tad meniu pasirenkame Select > Inverse. Dabar pažymėtas mūsų kurtas piešinys, kurį nusikopijuoti galima klaviatūroje spustelėjus „Ctrl+C" arba meniu pasirinkus Edit > Copy. Spustelime ant gradiento kanalo. Kaip matome, išliko pažymėta silueto vieta. Belieka tiesiog klaviatūroje paspausti „Ctrl+V" ir anksčiau sukurtas paveiksliukas atsiras šiame kanale.
Turint fono ir fotografuojamo pagrindinio subjekto duomenis, belieka juos sujungti į vieną kanalą.
Atšaukiame žymėjimą paspausdami „Ctrl+D" bei aktyviname visus tris spalvų kanalus spustelėdami RGB pavadinimą. Dabar galime daryti pirmus „Lens Blur" bandymus. Meniu pasirenkame Filter > Blur > Lens Blur. Naujame lange išvystame savo nuotrauką, tačiau neryškią. Pirmas dalykas, kurį turime atlikti, - tai nurodyti, kokiame kanale p
ažymėjome nuotraukos gylį. „Depth Map" skyriuje „Source" nurodome ką tik sukurtą kanalo pavadinimą ir mūsų nuotrauka iš karto įgauna ryškumo lauką. Kaip matote, mergina bei asfaltas po jos kojomis yra ryškūs, tačiau tolstant palaipsniui susilieja. Taip, kaip ir piešėme kanalą. Beje, nuotrauka interaktyvi. Spustelime pele bet kurią nuotraukos vietą - fokusavimo taškas pasislenka ten. Vadinasi, pele galima sufokusuoti bet kurį objektą. Šio taško nuotolį taip pat galima keisti „Blur focal distance" slankikliu. Neryškumo stiprumą reguliuoja „Radius" slankiklis. Kuo didesnė reikšmė, tuo labiau suliejamas vaizdas nuotraukoje.Reguliuojami svarbiausi „Lens Blur" parametrai.
„Lens Blur" imituoja tikro objektyvo sukuriamą neryškumą - jis nėra tolygus, dėl di
afragmos formos gali atsirasti šiek tiek ornamentų, iškraipymų. Filtras leidžia šiuos parametrus koreguoti. Iš „Shape" sąrašo galima pasirinkti virtualiosios diafragmos lapelių skaičių, „Blade curvature" nustato šios diafragmos ertmės apvalumą, o „Rotation" valdo diafragmos pasukimą, kuris turi įtakos ornamentų susidarymui. Paprastai šie parametrai svarbūs, jei nuotraukoje yra daug smulkių ar labai ryškių detalių. Galite paeksperimentuoti - rasite tinkamiausią savo nuotraukai variantą. Dar vienas įdomus parametrų rinkinys - „Specular Highlights". Jis sukurią dirbtinį „išdegimą", peršvietimą, pasitaikantį neryškiosiose zonose. Keičiant „Brightness" reikšmę stiprinamos šviesios vietos, esančios už fokusavimo lauko. „Threshold" nustato, kokio šviesumo vietos bus „išdeginamos".
„Noise" skyriuje galite pridėti triukšmų, kartais atsirandančių nesufokusuotose zonose. „Amount reguliuoja jų kiekį, „Uniform" arba „Gaussian" - triukšmų stilių. Pažymėjus „Monochromatic", bus sugeneruoti nespalvoti triukšmo grūdeliai. O paskutiniai parametrai, kuriuos aptarsime, susiję su peržiūros kokybe. „Preview" skyriuje rasite du variantus „Faster" bei „More Accurate". „Faster" efektas paspartina peržiūrą, tačiau neužtikrina geriausios kokybės. „More Accurate" reikalauja galingesnio kompiuterio, tačiau sukuria geresnės kokybės neryškumą. Būtina prisiminti, jog šie du parametrai neįtakoja galutinio efekto kokybės, kuri gaunama paspaudus „OK".
Taigi, naudojant „Lens Blur" galima atlikti neprastą darbelį ir padaryti nuotraukas patrauklesnes, išryškinant pagrindinę mintį, idėją, objektą. Nupiešę kokybišką erdvės kanalą, galite iš naujo sufokusuoti „plokščią" vaizdą. Mūsų pavyzdyje paprastumo tikslais praleista nemažai gylio detalių. Pavyzdžiui, medžių šakos čia traktuojamos kaip toli esantys objektai, nors jos yra maždaug pusiaukelėje iki nuotraukoje užfiksuotos erdvės pabaigos. Pirmąsias mašinas taip pat reikėtų išskirti.
Sukūrus detalesnį erdvės kanalą, lengviau manipuliuoti ryškumo gyliu, galima iš naujo sufokusuoti „plokščią" vaizdą.Pavyzdyje parodytas detalesnis erdvės kanalas. Mašinos buvo nupieštos ranka, o medžių šakos pagriebtos iš žaliojo kanalo, padarius jo kopiją (nutempus ant mygtuko, kuriančio naujus kanalus). Po to, pritaikius Image > Adjustments > Levels, iš pustonių buvo sukurta viena spalva. Galutinis darbo rezultatas - sureikšmintas pirmasis planas, o fonas švelniai sulietas. Galimybių išties daug, belieka eksperimentuoti!
Dovydas Tarvydas. Žurnalas FOTO.
Rezultatas
As ir pats uz nekoreguotas nuotraukas, bet juk gal kam nors pravers... tema tikrai nera bloga ir PS naudojasi tikrai didele dalis zmoniu koreguojant nuotraukas. manau, kad nieko cia blogo jei kazkam tinka ir kazkas nuo to bus tik laimingesnis :) ok baigiam :)
Jooo, uždrauskim PS, visų rankos "išsitiesins"... :))
ps.: įdomu kiek efoto liktų nuotraukų nufiltravus "shopintas". Balsuoju už galimybę RINKTIS. Aš pasakiau. HAU!
durneliai Jus ;]
gal krizė "smegenį" susuko, kad radot, ko pyktis
tokiem žiopliam kaip aš šis straipsnis tik į nauda ;] o jų daug..
|
||
Šį mėnesį | Kokybiška spauda | Įspaudas NEMOKAMAI |
![]() |
![]() |
![]() |