Pažvelkime, kaip nusisekė metai konkretiems gamintojams.
Viena svarbesnių Canon naujienų pasirodė iškart po mūsų ankstesnės apžvalgos - tai pradinio lygio Canon EOS 1000D. Nors ši kompanija ir pradėjo megėjiškų DSLR erą, ilgainiui atsirado dar pigesnių ir paprastesnių modelių kitų gamintojų asortimente. Todėl 1000D vėl leido konkuruoti pigiausių veidrodinukų segmente. Pats modelis niekuo neypatingas - tai tiesiog geras fotoaparatas, turintis visas būtiniausias funkcijas, tenkinančias netgi ir patyrusį fotomėgėją.
Įdomesnė buvo sekanti Canon naujiena - į patyrusius fotomėgėjus orientuotas Canon EOS 50D. Patobulinimai lyginant su pirmtaku 40D gan tradiciniai - daugiau vaizdo elementų (15 megapikselių) turintis jutiklis, greitesnis vaizdo apdorojimo procesorius, didesnės raiškos LCD ekranas, dar daugiau kofigūravimo galimybių. Nors maksimalus jautris pakeltas iki „madingų" 12800, tačiau prie lyginamų reikšmių naujasis jutiklis triukšmingesnis už ankstesnįjį, naudotą EOS 40D - tai ko gero tapo pagrindiniu faktorium, sulaikiusių nuo atsinaujinimo nemažą dalį 40D savininkų. Visgi tarp žemesnės klasės ar dar senesnių modelių vartotojų 50D tapo geidžiamu pirkiniu.
Kita Canon naujiena jau spėjo tapti legendine - tai Canon EOS 5D Mark II. Jo pirmtakas EOS 5D buvo pirmasis sąlyginai prieinamas pilno kadro skaitmeninis veidrodinis fotoaparatas. Dėl žemo triukšmų lygio jis buvo ypač mėgiamas vestuvių fotografų. Tokios reputacijos nevalia buvo sugadinti - ir kompanijai vėl pavyko sukurti kultinį modelį. Canon įrodė, kad aukšta jutiklio raiška (21 megapikseliai) gali būti suderinta su gerais rezultatais prie dar aukštesnių ISO reikšmių (iki 25600). O labiausiai šis modelis pagarsėjo dėl FullHD filmavimo galimybės naudojant pilno kadro jutiklį. Nors funkcijos realizavimas dar labai nepatogus, tačiau gaunama vaizdo kokybė ir galimybė naudoti fotografinius objektyvus sudomino netgi daugelį videooperatorių.
Paskutinė Canon naujiena - Canon EOS 500D. Iš dalies šis atnaujinimas kompanijai buvo būtinas, nes riekėjo naujo aukštesnio pradinio lygio segmento modelio, labiau besiskiriančio nuo pigiausiojo 1000D. Laiko patikrintas receptas - aukštesnės klasės 50D modelio vaizdo sistema mėgėjiškame korpuse. Na, ir filmavimo galimybė užsiskaninimui :)
Jutiklio dydis: 27 mm. (APS-C) | ⯅ | |
Vaizdo taškai: 10.1 mpix | ▼ | |
Jautrumas: iki 1600 ISO | X | |
Kaina nuo 350* € |
Jutiklio dydis: 27 mm. (APS-C) | ⯅ | |
Vaizdo taškai: 15.1 mpix | ▼ | |
Jautrumas: iki 12800 ISO | X | |
Kaina nuo 570* € |
Jutiklio dydis: 27 mm. (APS-C) | ⯅ | |
Vaizdo taškai: 15.1 mpix | ▼ | |
Jautrumas: iki 12800 ISO | X | |
Kaina nuo 3590* € |
Pirmoji apžvelgiamo laikotarpio Nikon naujovė taps istorine - Nikon D90 yra pirmasis veidrodinis fotoaparatas su realizuota filmavimo funkcija. O kitas šio modelio savybes buvo nesunku numatyti - Nikon tradiciškai praėjus šiek tiek laiko po naujo pusiau profesionalaus modelio pasirodymo perkelia jo vaizdo sistemą į pažengusio mėgėjo lygmens fotoaparato korpusą. Taigi tas pats atsitiko ir su D90 - jo vaizdo sistema paveldėta iš D300, o korpusas ir valdymas nedaug skiriasi nuo itin sėkmingo pirmtako D80. Kartu su šiuo modeliu pristatytas ir naujas kokybiškas objektyvas, įeinantis į gamyklinį D90 komplektą - 18-105/3.5-5.6 DX AF-S VR.
Kita Nikon naujiena iš esmės nieko naujo neparodė, tačiau vis tiek buvo itin laukiama ir iškart tapo bestseleriu. Kalbu apie pilno kadro pusiau profesionalų Nikon D700, perkėlusį revoliucines D3 savybes į lengvesnį ir pigesnį D300 stiliaus korpusą.
Nors Nikon D3 padėjo kompanijai atsikovoti pozicijas profesionalų tarpe, trūkstama grandis buvo aukštesnės raiškos modelis, orientuotas į dirbančius studijoje. Pasirodžius Sony A900 modeliui pradėta laukti ir tuo pačiu jutikliu pagrįsto Nikon - šių kompanijų bendras darbas kuriant vaizdo jutiklius yra vieša paslaptis. Viltys pasiteisino su kaupu pasirodžius Nikon D3x - Nikon sugebėjo išgauti net keliais žingsniais mažesnius triukšmus prie aukštų ISO reikšmių, padarydama šį modelį praktiškai universaliu. Blogo apšvietimo sąlygomis jis tik labai nežymiai nusileidžia D3 ir D700, o prie žemų ISO reikšmių užtikrina tiesiog stulbinamą vaizdo kokybę. Fotografavimo sparta irgi šiek tiek mažesnė nei D3, tačiau nenusileidžia kitiems panašios raiškos konkurentams. Vienintelis šio fotoaparato trūkumas - aukšta kaina (~25000 Lt). Panašios raiškos, nors ir žemesio lygio korpusus turintys Canon EOS 5D Mark II bei Sony A900 kainuoja beveik trigubai pigiau.
Paskutinė Nikon naujiena - duoklė vis besiplečiančiam mėgėjiškų DSLR segmentui. Nikon D5000 modelis, paremtas D90 ir D300 vaizdo sistemomis, įkūnytas dar paprasteniame korpuse. Pagrindinis D5000 koziris - filmavimo funkcija ir sukiojamas LCD ekranas, kuris filmuoti leidžia daug paprasčiau. Kaip Nikon jau įprasta šiame segmente - D5000 visavertiškai dirbs tik su naujesniais, fokusavimo varikliuką savyje turinčiais objektyvais.
Jutiklio dydis: 28 mm. (APS-C) | ⯅ | |
Vaizdo taškai: 12.3 mpix | ▼ | |
Jautrumas: iki 6400 ISO | X | |
Kaina nuo 519* € |
Jutiklio dydis: 28 mm. (APS-C) | ⯅ | |
Vaizdo taškai: 12.3 mpix | ▼ | |
Jautrumas: iki 6400 ISO | X | |
Kaina nuo 3990* € |
Jutiklio dydis: 43 mm. (FF) | ⯅ | |
Vaizdo taškai: 12.1 mpix | ▼ | |
Jautrumas: iki 25600 ISO | X | |
Kaina nuo 1870* € |
Jutiklio dydis: 43 mm. (FF) | ⯅ | |
Vaizdo taškai: 24.5 mpix | ▼ | |
Jautrumas: iki 1600 ISO | X | |
Kaina nuo 6299* € |
Sony tapo trečiąja kompanija, pasiūliusia pilno kadro DSLR masiniam vartojimui. Anskčiau pilno kadro DSLR yra gaminusi Kodak, tačiau tai buvo neįtin sėkmingi siauro pritaikymo modeliai, kurių gamyba vėliau buvo nutraukta. Be to Kodak kaip pagrindą naudojo kitų gamintojų korpusus. O Sony Sony A900 neabejotinai ras savo pirkėją bent jau tarp Minolta ir Sony vartotojų. Profesionalaus lygio korpusas, 24 megapikselių raiška, jutiklio poslinkiu pagrįsta vaizdo stabilizacija, veikianti su bet kuriuo objektyvu, nepriekaištinga vaizdo kokybė prie bazinių ISO reikšmių ir sąlyginai neaukšta kaina yra tikrai konkurencinga kombinacija. Šias savybes leis išnaudoti Sony aparatams gaminami aukštos klasės Carl Zeiss objektyvai. Vienintelis akmuo į A900 daržą - tradiciškai prastas darbas prie aukštų ISO.
Naujovėms Sony mestelėjo ką tik pristatytus trinukus Sony A230/330/380. Sony tęsia tradiciją vienu sykiu atnaujinti visą savo mėgėjiškų modelių asortimentą. Visi trys modeliai sukurti vienoje bazėje ir skiriasi tik keliomis funkcijomis, o brangiausias A380 turi aukštesnės raiškos (14 megapikselių) jutiklį. Kiti du modeliai naudoja senąjį 10 megapikselių jutiklį. Pigiausias A230 - įprastas pradinio lygio modelis, nedaug kuo besiskiriantis nuo pirmtako A200. Kiti du modeliai turi tiesioginės peržiūros funkciją bei sukiojamą LCD ekraną. Įdėmiau pažvelgus - šie trys modeliai nuo savo pirmtakų skiriasi tik korpusu ir keliomis nereikšmingomis smulkmenomis.
Jutiklio dydis: 28 mm. (APS-C) | ⯅ | |
Vaizdo taškai: 10.2 mpix | ▼ | |
Jautrumas: iki 3200 ISO | X | |
Kaina nuo 390* € |
Jutiklio dydis: 28 mm. (APS-C) | ⯅ | |
Vaizdo taškai: 10.2 mpix | ▼ | |
Jautrumas: iki 3200 ISO | X | |
Kaina nuo 420* € |
Jutiklio dydis: 28 mm. (APS-C) | ⯅ | |
Vaizdo taškai: 14.2 mpix | ▼ | |
Jautrumas: iki 3200 ISO | X | |
Kaina nuo 910* € |
Jutiklio dydis: 43 mm. (FF) | ⯅ | |
Vaizdo taškai: 24.6 mpix | ▼ | |
Jautrumas: iki 6400 ISO | X | |
Kaina nuo 2570* € |
Olympus nudžiugino tikrai svarbiu šiai sistemai modeliu - pažengusiems mėgėjams skirtu E-30, pradėjusiu naują Olympus modelių kartą su nauju 12 megapikselių Live MOS jutikliu. Šis modelis užpildė spragą tarp profesionalaus E-3 ir pradinio lygmens modelių. E-30 pasižymi itin išplėtota jutiklio poslinkiu pagrįsta stabilizavimo sistema, tiesioginės peržiūros bei sukiojamo LCD ekrano funkcija, plačiu galimų kraštinių santykių pasirinkimu. Vis tik sistemos sąsaja su mažu 4/3 jutikliu nulemia prastesnį E-30 darbą prie aukštų ISO: nors su triukšmais bandoma kovoti, tačiau tai pasiekiama juntamai prarandant detalumą.
Paskui E-30 pasirodė ir E-620 - aukštesnio pradinio lygmens modelis, turintis tą pačią vaizdo sistemą, kaip ir E-30. Kaip įprasta šio segmento modeliams - jame teks kiek daugiau naudotis meniu, jis šiek tiek nusileidžia E-30 greičiu ir funkcionalumu.
O paskutinę naujieną, E-450, galima laikyti tik kosmetiniu E-420 atnaujinimu - buvo patobulintas vaizdo apdorojimo procesorius, išplėsta tarpinė atmintis, pagerintas LCD ekranas.
Pentax per apžvelgiamą laikotarpį pateikė vos dvi naujienas. Pasikeitus kompanijos savininkams, Pentax ėmėsi savo strategiją ir tikslus peržiūros. Vartotojai jau pastebėjo itin išaugusias Pentax priedų kainas.
Pirmoji Pentax naujiena buvo Pentax K-m (arba K2000 Amerikos rinkoje). Iš tiesų, tai dar viena pradinio lygio veidrodinuko su jau matytu 10 megapikselių jutikliu versija. Modelis gavo naują kompaktiškesnį korpusą, prarado kitų gamintojų pradinio lygio veidrodinukuose jau seniai pamirštą viršutinį LCD ekraną, netgi tapo šiek tiek greitesnis už K200D. Iš esmės, galima sakyti, kad Pentax tiesiog pritaikė jau turimą konstrukciją prie segmento madų.
Antroji Pentax naujiena paskelbta vos prieš porą savaičių - tai naujas pažengusiems mėgėjams ar net profesionalams skirtas Pentax K7 modelis. Kol kas pasaulis pamatė tik išankstinius jo egzempliorius su negalutine programinės įrangos versija. K7 turi magnio lydinio korpusą, kiek patobulintą 15 megapikselių jutiklį, pagerintas fokusavimo ir eksponometrijos sistemas bei gerokai padidintą fotografavimo spartą. Na, ir, be abejo, filmavimo funkcija. K7 itin kompaktiškas - jis neabejotinai taps kompaktiškiausiu savo klasės modeliu. Nors naujasis modelis kai kurių apžvalgininkų jau pozicionuojamas kiek aukščiau, nei dabartinis K20D, aš jį laikyčiau netiesiogine šio modelio pamaina - abiejų modelių savybės pernelyg artimos, o skirtumai tik labiau įtvirtina Pentax privalumus tarp konkurentų.
Jutiklio dydis: 28 mm. (APS-C) | ⯅ | |
Vaizdo taškai: 10.2 mpix | ▼ | |
Jautrumas: iki 3200 ISO | X | |
Kaina nuo 410* € |
Jutiklio dydis: 28 mm. (APS-C) | ⯅ | |
Vaizdo taškai: 14.6 mpix | ▼ | |
Jautrumas: iki 6400 ISO | X | |
Kaina nuo 620* € |
Renkantis veidrodinį fotoaparatą reikia suprasti, kad pirmasis pasirinktas modelis nemaža dalim nulems, kokie bus tolimesni pirkiniai. Veidrodinis fotoaparatas netrunka „apaugti" objektyvais, blykstėmis ir kitais priedais. Jei vėliau norėsis nusipirkti kito gamintojo fotoaparatą, teks pakeisti ir didžiąją dalį turimų priedų. Senųjų panaudoti bus arba visiškai neįmanoma, arba jie veiks su dideliais funkcionalumo apribojimais. Todėl reikia įvertinti ne tik konkretaus modelio, bet ir visos sistemos (vieno gamintojo fotoaparatų ir priedų visumos) privalumus ir trūkumus.
Jau daug metų rinkos lyderis yra Canon. Šios firmos asortimente sau tinkantį fotoaparatą ar objektyvą ras bet kuris fotografas. Canon patys kuria ir gamina vieną svarbiausių fotoaparato dalių - vaizdo jutiklius, todėl ši kompanija nėra priklausoma nuo jutiklių gamintojų produkcijos. Dėl populiarumo nesunku gauti tiek naujų, tiek naudotų priedų šios firmos fotoaparatams, o nebereikalingus - nesunku parduoti. Prie neigiamų kompanijos bruožų reikia paminėti jau kurį laiką besitęsiantį skubėjimą leidžiant į gamybą naujus produktus - jau ne sykį tik pasirodžius naujam modeliui išryškėdavo jo neišbaigtumas, kurį Canon tekdavo skubotai taisyti ne visad sėkmingais programinės įrangos atnaujinimais. Taip pat pasirinkę Canon, ypač žemesnių klasių modelius, turėsite susitaikyti su menkesnėmis konfigūravimo galimybėmis, o kartais ir akivaizdžiai dirbtiniais funkcionalumo apribojimais. Canon objektyvų asortimente ryškus kokybinis atotrūkis tarp pigesnių megėjiškų ir brangių profesionalių modelių.
Pagrindinė Canon konkurentė yra Nikon kompanija. Asortimentu Nikon beveik nenusileidžia Canon'ui. Nikon pasižymi gerai apgalvotais, plačias konfigūravimo galimybes turinčiais fotoaparatais. Nikon anksčiau daugelyje modelių naudojo svetimos gamybos jutiklius, tačiau pastaraisiais metais vis daugiau remiasi savomis konstrukcijomis. Nikon autofokuso ir eksponometrijos sistemos šiuo metu laikomos geriausiomis. Tačiau pasirinkdami Nikon turėsite susitaikyti su aukštesnėmis priedų kainomis, ypač aukštos kokybės. Taip pat pradinio lygio Nikon veidrodinukai turi rimtą apribojimą - negali visavertiškai dirbti su senesnės konstrukcijos objektyvais, neturinčiais įmontuoto AF variklio. Tokie objektyvai gali būti naudojami tik rankinio fokusavimo režimu.
Dideles ambicijas fotoaparatų rinkoje rodanti Sony iš tikrųjų nėra naujokė - po Sony ženklu slepiasi visas anksčiau puikiai žinomos fotoaparatų gamintojos Minolta fotoaparatų gamybos padalinys. Todėl Sony fotoaparatai yra suderinami su senesne Minolta produkcija. Dabartinis Sony asortimentas apima visą gamą nuo mėgėjiškų iki profesionalių modelių. Taip pat geras ir objektyvų pasirinkimas - tiesa, jų gali būti sunkiau rasti parduotuvėse. Specialiai Sony sistemai Carl Zeiss gamina seriją puikių aukštos klasės objektyvų, neprieinamų kitų sistemų naudotojams. Sony Achilo kulnas - prasta vaizdo kokybe prie aukštesnių ISO reikšmių. Nuo šios problemos kenčia visi Sony veidrodiniai fotoaparatai. Netgi tuos pačius Sony pagamintus jutiklius naudojantys kitų gamintojų fotoaparatai su šia bėda tvarkosi geriau.
Olympus taip pat turi nemenką gerbėjų ratą. Tai eksperimenuoti mėgstanti kompanija. Atėjus skaitmeninių veidrodinių fotoaparatų erai Olympus nusprendė nesirišti prie 35 mm juostelės kadro kaip kiti gamintojai, o sukūrė visiškai naują 4/3 formatą. Šis formatas yra kartu ir Olympus privalumas, ir esminis trūkumas. Dėl mažesnio 4/3 jutiklio Olympus fotoaparatai ir objektyvai yra vieni kompaktiškiausių, Olympus asortimente galima rasti vienus šviesiausių kintamo židinio nuotolio objektyvų. Dėl tam pačiam matymo kampui naudojamo trumpesnio židinio Olympus parankūs darbams, reiklaujantiems plačios ryškumo zonos. Tačiau dėl to paties mažesnio kadro ploto ir didesnio pikselių tankio, Olympus sunku prilygti kitiems gamintojams prie aukštesnių ISO reikšmių, o 4/3 formatas nepalieka rezervo pikselių tankio mažinimui. Olympus priedų pasirinkimas menkesnis, nei kitų kompanijų, be to šiai sistemai mažiau gamina ir nepriklausomi objektyvų gamintojai.
Pentax taip pat laikosi turimų pozicijų. Renkantis šią sistemą reikia turėti galvoje, kad Pentax taip ir neišleido tikro profesionalaus modelio - tai gali būti svarbu, turint didesnių ambicijų tobulėti. Tačiau ką tik anonsuotas K7 modelis padarė dar vieną žingsnį šia kryptimi. Pentax fotoaparatai pasižymi puikiai apgalvota ergonomika ir, net nepaisant didesnio, negu Olympus jutiklio, nuolat varžosi su šia kompanija dėl kompaktiškiausio fotoaparato titulo visuose užimamuose segmentuose. Pentax turi savitą objektyvų asortimentą - jame rasime puikių ir itin kompaktiškų fiksuoto židinio objektyvų, bet galima pasigesti šviesių ilgesnio kintamo ir pastovaus židinio objektyvų. Pentax'o paprastai neignoruoja nepriklausomi optikos gamintojai, nors nauji jų modeliai šiai sistemai gali pasirodyti kiek vėliau, nei rinkos lyderiams pritaikytos modifikacijos. Silpniausia Pentax vieta - AF sistema. Anksčiau Pentax priekaištauta dėl prasto AF greičio. Kompanijai ėmus jį gerinti, nukentėjo tikslumas. Skelbiama, kad K7 turi gerokai patobulintą fokusavimą, tačiau fotoaparatas su galutine programinės įrangos versija dar niekur netestuotas.
Atskirai verta paminėti aktualios vaizdo stabilizavimo funkcijos realizavimą pas skirtingus gamintojus. Šios technologijos pionieriai Canon ir Nikon remiasi stabilizavimu objektyve, todėl pasirinkus šias sistemas ir norint vaizdo stabilizacijos, teks rinktis tik atitinkamus objektyvus, kurie paprastai yra gan brangūs. Sony, Olympus ir Pentax remiasi jutiklio poslinkiu pagrįsta stabilizacija, todėl ši funkcija prieinama su bet kuriuo naudojamu objektyvu - netgi visiškai mechaniniu. Tačiau tokiu principu veikianti stabilizacija yra mažiau efektyvi, paprastai neturi galimybės suderinti stabilizavimo ir „panning" technikos, be to jos veikimas vaizdo ieškiklyje matomas tik iš užsidegančio indikatoriaus.
Jutiklio dydis: 27 mm. (APS-C) | ⯅ | |
Vaizdo taškai: 10.1 mpix | ▼ | |
Jautrumas: iki 1600 ISO | X | |
Kaina nuo 350* € |
Jutiklio dydis: 27 mm. (APS-C) | ⯅ | |
Vaizdo taškai: 15.1 mpix | ▼ | |
Jautrumas: iki 12800 ISO | X | |
Kaina nuo 570* € |
Jutiklio dydis: 28 mm. (APS-C) | ⯅ | |
Vaizdo taškai: 10.2 mpix | ▼ | |
Jautrumas: iki 3200 ISO | X | |
Kaina nuo 390* € |
Jutiklio dydis: 28 mm. (APS-C) | ⯅ | |
Vaizdo taškai: 10.2 mpix | ▼ | |
Jautrumas: iki 3200 ISO | X | |
Kaina nuo 420* € |
"+"
vartomas LCD
"-"
triukšmai prie aukštų ISO
*dar neparduodami
Jutiklio dydis: 28 mm. (APS-C) | ⯅ | |
Vaizdo taškai: 12.3 mpix | ▼ | |
Jautrumas: iki 6400 ISO | X | |
Kaina nuo 519* € |
Jutiklio dydis: 27 mm. (APS-C) | ⯅ | |
Vaizdo taškai: 15.1 mpix | ▼ | |
Jautrumas: iki 12800 ISO | X | |
Kaina nuo 3590* € |
Jutiklio dydis: 28 mm. (APS-C) | ⯅ | |
Vaizdo taškai: 12.3 mpix | ▼ | |
Jautrumas: iki 6400 ISO | X | |
Kaina nuo 3990* € |
Jutiklio dydis: 28 mm. (APS-C) | ⯅ | |
Vaizdo taškai: 14.6 mpix | ▼ | |
Jautrumas: iki 6400 ISO | X | |
Kaina nuo 620* € |
Jutiklio dydis: 43 mm. (FF) | ⯅ | |
Vaizdo taškai: 24.5 mpix | ▼ | |
Jautrumas: iki 1600 ISO | X | |
Kaina nuo 6299* € |
Jutiklio dydis: 43 mm. (FF) | ⯅ | |
Vaizdo taškai: 24.6 mpix | ▼ | |
Jautrumas: iki 6400 ISO | X | |
Kaina nuo 2570* € |
Achilo kulnas jei nori nebrangiai susirinkti strobisto komplekteliu - teks isleist papildomai ant perejimo. O seip sony, metz blyksciu pasirinkimas tikrai pakankamas
Sutinku, strobistu apsvietimo sistemoms bus trukdis. Bet yra ir savu pliusu - pagrindines blykstes palaiko wireless ir jas galima paleidineti su aparato blykste. Na o rimtiems entuziastams aisku reiks ir dedikuoto sony jungciai radio paleidejo - savo laiku isigyjau is korejieciu Konova, bet ju parduotuve kazkodel uzsileke...
Jei rašomi pliusai minusai, tai manau reiktų vertinti vienodai! Nesvarbu kad čia rašote kai kuriuos +- Tarkim jei prie nikon d90 rašoma, kad pas jį plastmasinis korpusas, tai tas pats turėtų būti ir prie kitų parašyta. O ką reiškia triukšmai prie aukštų iso? Šiaip pas visus DSLR yra triukšmai prie aukštų ISO, tik tas "Aukštumas" pas visus skirtingas... Ir dar įdomu iš kur jūs žinot, kad A330 daug triukšmų jei jis dar negaminamas? Šiaip kaip tik internete mačiau nuotraukų pavyzdžius, kuriuose ryškiai sumažėję triukšmų...
Mitas, kad "Canon - studijai, o Nikon - reportažui" yra toooooks atgyvenęs ir visiškai neteisus, kad ojojoj... :)))
Canon labai remia sporto fotografus. Daugelyje varžybų, tame tarpe pavyzdžiui ir olimpiadoje, daugeliui fotografų Canon suteikia savo techniką nemokamai.
Nikon palyginus neseniai išleido savo FF (D3), prilygstantį (lenkiantį) Canon 1D Mark III, kuris dėl savo greičio ir atsparumo oro sąlygoms ir buvo pamėgtas sporto bei reportažų fotografų.
Dabar Canon labiau orientuojasi studijinėje fotografijoje (aišku nė kiek nepamiršdama ir reportažų). Tai parodo rezoliucijos kėlimas - 50D, 5D Mark II. Studijoje vienas svarbiausių dalykų - rezoliucija. Žinoma, jei studija bus komercinė. Iš Nikon stovyklos yra tik D3x. Tačiau jo kaina daugeliui sako didelį "NO NO".
Beje, suprastėjęs Canon atsparumas oro sąlygoms taip pat šį tą sako apie pasikeitimus, ne? Laikas nestovi vietoj. Pasaulis keičiasi :)
Pagal didele specializuotu forumu skaitymo patirti. Nemaciau greicio atzvilgiu priekaistu nei vieniems - tiek N, tiek C su tinkamais objektyvais yra labai greiti. Bet darbu patamsiuose canon stovykla daznai nepatenkinat - ko nepasakysi apie N.
Tiesa domiuosi daugiau aukstesniu segmentu, kuri pats naudoju.