Kaip aš vertinu nuotraukas?
2010.04.15  Straipsniai:  Teorija  50 14199
 
gagilas: Triumfo veidas   Komentarai [8]

Aš vertinu subjektyviai. Dauguma nuotraukas vertina subjektyviai. Ypač jei nuotraukų daug, o laiko visiems vertinimo kriterijams pasverti trūksta.
Kartais galima vertinti tik gražu/negražu. Bet nuostatos visgi turi būti. Savo kriterijus norėtųsi paminėti.




Šį straipsnį parašyt paskatino tragiškai žuvusio Lenkijos prezidento Lecho Kaczynskio paminėjimui įdėta nuotrauka. (Autorius, deja, ją ištrynė).

Pasiūliau ją į dienos geriausias nuotraukas, galėčiau siūlyti ir į savaitės geriausias. Kodėl? Juk nuotrauka nekokybiška, paprasta? Bet.. Ne tik kokybė svarbi. Dokumentuojant įvykius, geriausia yra ta nuotrauka, kurią mes turime dabar. Tai vienas nuotraukų gerumo faktorių.



Paminėčiau tuos kriterijus, kurie didina nuotraukos vertę

  • Idėja, idėjos realizavimas, nuotraukos kokybė
    Tai suprantami, įprasti ir svarbiausi kriterijai.

  • Žmogus
    Vertingiausia vaizduose - žmonės. Peizažų, miestų, gėlių, katinų dar bus, o žmonės - tai vertybė. Ypač tai pajutome šiomis dienomis.

  • Žmogaus aplinka, realus gyvenimas
    secam: Svečiuose   Komentarai [16]

    Taip vadinama buitis ('buitiakas'). Buitis, žmogaus aplinka daug pasako apie jį patį. Svarbus ir laiko, epochos 'dokumentavimas'. Tai tiesiog įdomu. Gal tai įprastas mūsų smalsumas, noras pasižvalgyt pro užuolaidų kraštą..?

  • Juosta
    Fotografuojantiems juosta, sunkiau gauti kokybišką rezultatą. Tad nykstančių juostininkų darbus galima vertinti geriau. Bet naudoti juosta - tai ne gero darbo garantija. Juostininkai dažnai 'užsižaidžia', mėgsta pasikartojančius, nuobodžius kadrus. Tokius be gailesčio minusuoju. Fotografams reikia kritiškiau save vertinti, o darbus atrinkinėti!
    Bet labai prašyčiau nepulti minusuot visų juostininkų. Prašyčiau įsižiūrėti, pagalvoti ar tikrai suprantant šį darbą, gal esat pernelyg subjektyvus? Tada vertinti tiesiog nereikėtų.

  • morozovictor: Svajonės išsipildė -2 (TTD fotosesija. Nei viena nuotaka fotosesijos metu...)   Komentarai [32]
    Profesionalo darbus
    Lietuviai kažkodėl labai nemėgsta 'komercijos'. Be reikalo. Komercinių darbų nuvertinimas neišaukština meno ar 'meno'. Būkim palankesni kolegų darbui - vestuvės ar studija nėra blogybės ;)
    Geras nuvertinimo pavyzdys:
    Beveik atsitiktinė Filipp padaryta žuvėdros nuotrauka yra vertinta geriau nei mėnesiai darbo studijoje.
    Ar, gavus tokį vertinimą, fotografui reikėtų mesti profesionalo karjerą ir užsiimti paukščiukų fotografavimu? Tikrai ne.
  • Fotografo stilius
    Dažnai siūloma vertinti darbus, nerodant fotografo vardo ir kitų darbų. Ne! Negalima vertinti, nežinant konteksto. Dažnai gana keistą nuotrauką gali paaiškinti anksčiau rodyti to fotografo darbai. Jei fotografas specializuojasi, pavyzdžiui fotografuoja tik portretus ar peizažus, - tai kviečia į fotografo nuotraukas žvelgti atidžiau, ieškoti fotografo minties vystymo ar autoriaus pamėgtų siužetų.
    Saida Končiutė: Mano kitas aš   Komentarai [13]


  • Kitas požiūris
    eFoto yra šimtai tūkstančių nuotraukų, pasauliniame tinkle - milijonai. Tad atradimai, kiti požiūriai visad džiugina. Žmogaus kūrybiškumas dar neišseko!
  • Gražūs žmonės
    Gražiems žmonėms taip pat sunku atsispirti... Labai subjektyviai dedu pliusą ;)
  • Tai kas verčia susimąstyti ar nusišypsoti
    Kai kurie kadrai stipriai 'užkabina'. Kartais tik tave vieną. Tai labai subjektyvu, bet tokias nuotraukas norisi dėti į ypatingą 'labai mėgstamos nuotraukos' skyrelį.

Požymiai mažinantys nuotraukos vertę

  • Nesutvarkytas darbas
    Kartais mėgėjai ar net patyrę fotografai rodo neredaguotas nuotraukas. Atseit 'taip fotoaparatas užfiksavo, nekenčiu Photoshop'o'. Tai nevykęs pasiteisinimas. Fotoaparatas fiksuoja tik vidutinį apšvietimą. Kai nuotrauka turėtų atrodyt mato tik autorius (arba nemato). Tad kontrastą ir šviesumą pareguliuoti privaloma beveik visad. Tai ypač svarbu fotografuojant (profesionaliais) veidrodiniais fotoaparatais - jų jutiklio dinaminis diapazonas didelis, tad nuotraukos 'taip fotoaparatas užfiksavo' būna nekontrastingos ir tamsokos.
    Taip pat blogau vertinu mažas nuotraukas. Vaizdas turi matytis gerai.
  • Dirbtinumas
    Asmeniškai nemėgstu sintetikos. Jos ir taip pakanka gyvenime.
    Rėmeliai, violetinis dangus ar gėlės rūke nuotraukos nepuošia.
    Nieko blogo, jei fotografas meistriškai apgaudinėja žiūrovus. Blogai, kai žiūrovas mato standartinius efektus ar prastą fotomanipuliaciją.
  • Neapsisprendimas
    Neigiamai vertinu FotoSraute įdėtas nuotraukas su autorių replikom 'nežinau kaip čia geriau... patarkit'. Geriausių nuotraukų galerijoje norime matyt darbus, dėl kurių autoriai yra tikri. Ypač yra blogai, jei autorius įdeda kelis nuotraukų variantus ('atsirinkite patys') ar blogai atrinktų nuotraukų seriją. Tai blogai. Grandinė yra tiek stipri, kiek ji stipri silpniausioje vietoje...
  • Nėra konteksto
    Jei sena nuotrauka įdėta be nurodytų metų, jei joje užfiksuoti svarbūs įvykiai ar asmenybės, bet tai nenurodyta nei aprašyme nei raktažodžiuose - tai nusikaltimas prieš istoriją. Negaliu tokių nuotraukų vertinti gerai, kad ir kokios jos gražios ar įdomios būtų.
    Jei užfiksuotas egzotiškas, geras turistinis vaizdelis, o nenurodyta vieta - tai taip pat blogai. Ypač blogai, jei toje nuotraukoje yra žmonės, jų aplinka.
    Svetlana: Šeimos struktura   Komentarai [5]

    Tai vertinti adekvačiai galima tik žinant, kur tai yra. Be to nurodyta vieta žiūrovui suteikia svarbias papildomas žinias.
    Ši paprasta 'turistinė' nuotrauka žiūrovui būtų žymiai įdomesnė, jei fotografė nurodytų fotografavimo aplinkybes, trumpai aprašytų vietą ir atmosferą ar bent nurodytų šalį (tą galima padaryti bent jau pasinaudojus raktažodžiais)
    .

  • Prieš fizikos dėsnius
    Jei subalansuotoje, ramioje nuotraukoje vanduo pasviręs - tai erziną akį ir vestibiuliarinį aparatą ;) Tai mano tradicinis paburbėjimas. Su liniuote nematuoju. Gal kalta treniruota peizažisto akis. Nors ir pats fotografuodamas dažnai darau tokias klaidas. Bet jas visad galima pataisyti kompiuteriu.

Aš vertinu subjektyviai. Bet visad stengiuos vertinti sąžiningai - draugų savo vertinimais nelepinu.
Šis straipsnis taip pat - subjektyvus ;)

Ignas Urbonas

ps. Visos mano mėgstamos nuotraukos čia: www.efoto.lt/user/3956/megstamiausios

Komentarai
Turinys
  • kalbėjimas šviesai
    kalbėjimas šviesai 
      2010.04.15, 11:12, vertino: Gerai, , rašė:
    Geri pastebėjimai. Subjektyvumas turi remtis tam tikrais kriterijais, o ne požiūriu, kad šiandien man gerai ir visiems dedu pliusus, vakar buvo nekaip, tai daugumai "kaliau" minusus :-)

    Nepritarčiau autoriui dėl to, kad dauguma vertina subjektyviai. Absoliučiai visi vertina subjektyviai. Tik vieni turi skonį ar patirtį, o kiti neturi bent vieno iš tų dviejų dalykų arba abiejų iškart :-)
  • ricardo božeoduvančikas
    ricardo božeoduvančikas 
      2010.04.15, 11:18, rašė:
    po ranka buvo ypac kokybiska stambiu planu prezidento foto,bet skanavau is idexprinto...kodel?...
  • eFoto redaktorius    2010.04.15, 11:27, rašė:
    man ir ši pasirodė pakankamai tinkama ir simbolinė. Bet ne visiems patiko. Tai paskatino parašyt.
  • fricas
    fricas 
      2010.04.28, 07:20, rašė:
    Manau kad labai šauniai ir iš širdies surezgei šį straipsnį. Skaitydamas priverti pasukti savo pilkasias lasteles ir nejučia prieš akis iškyla nuotraukos, kurias tu prisimeni ir kurios yra istrigusios tau į akį. Tu teisus sakydamas kad vertinimas turi būt subjektyvus, bet kartais matosi kad darbas tikrai patinka o jis yra minusuojamas, tai ranka automatiškai spaudžia pliusą, o tai jau gaunasi objektyvu. Kol mes neišmoksime atsirinkti šiame išpindėjusiame pasaulyje kas patinka, o kas ne, tol manau nebus subjektyvumo, draugai dės draugams pliusius ir minusuos kitus. Jei tai tikrai gera foto tai uš kart nusako balų skaičius ir žvaigždutės prie foto, tada aš manau šis darbas tikrai geras, nes jis užkabino visus. Tu Ignai tik vienas vertintojas (varžtelis) visojedidelėje sistemoje ir nieko čia nepakeisi. Linkiu tik tiek kad ir kiti pradėtu sekt tavo pavyzdžiu ir darytu tai iš širdies....
  • BaltasBalandis
    BaltasBalandis 
      2010.04.15, 11:21, vertino: Gerai, , rašė:
    Puikiai išdėstyti argumentai. Nors naujokas čia esu, bet suprantu, kad egzistuoja didelis subjektyvumas ir kažkodėl dar dažnai į dienos šviesą išlenda pavydumo ar sudirbimo daigas. :) Patvirtinsiu, kad labai mėgstama žvalgytis po užuolaidų kraštą, o pikantiškos detalės irgi visus žavi. Aš vadovaujuosi, paprasta idėja - gera nuotrauka savo kontekste, žanre visada įdomi, kokybiška, dažniausiai lygi kaip stiklas, sunku ją atkartoti ar "padirbti". Tačiau kritika, pastabos verčia fotografus pasitempti, o užgautos ambicijos padaryti ne vieną dėmesio vertą foto. Todėl visiems linkiu daugiau OBJEKTYVUMO, bet ne išsidirbinėjimo ir naujokų gesinimo plano! :)
  • gretulis
    gretulis 
      2010.04.15, 11:33, vertino: Gerai, , rašė:
    Pagarba už tokį vertinimo požiūrį.
  • Senis
    Senis 
      2010.04.15, 12:03, rašė:
    Geras straipsnis. Matosi, kad jūs kompetentingai vertinate nuotraukas, kad visi taip elgtųsi.
    Tačiau per Velykas mano pagarba meistrams ir guru labai smuko. Kuomet mano velykinę istoriją www.efoto.lt/node/394296 užminusavo akimirksniu, ir vien dėl to, kad laimėjo Canon. Stebėjau balsavimus nuo +15 staigiai krito iki -15 ir iškrito iš srauto. Na gerai galvoju, jei jau taip. Kitą dieną įdėjau į mokyklą su didelių prašymų, kad pasakytų, kas blogai šioms nuotraukoms, kad buvo vertos minusų. Tačiau neatsirado nei vieno kuris kažką pasakytų. Kai buvo sraute daugelis tik ir burnojo, kaip čia Nikon pralaimėjo, neteisingai daužiau ir pan. Nors viskas ten teisinga buvo.
    Tai ką daryti su tokiais atvejais? Gal nepadauginti tiek alkoholio per šventes? Nes ir taip lietuviai jau baigia nusigerti...

    P.S Kažkaip norėjau paviešinti šį atvejį. Neramiai gulėjo jis man ant širdies :) Būtų įdomu sužinoti ką kiti mano apie tai?
  • Longas
    Longas 
      2010.04.15, 12:31, vertino: Gerai, , rašė:
    Atvirai pasakius nematau ko tokias margučių foto į srautą dėti tai turbūt ne be reikalo minusus susirinkai ;) dabar pasakyk pats asmeniškai ką tokio išskirtinio ir originalaus matai savo darbe, du užrašus žinomų optikos gamintojų, na ir kas,  toliau kad sudaužia juos, ogi nieko,  va jei tikrai būtum sukūręs istoriją, išpaišęs tuos kiaušus, kad ir kaip karininkus 19a. davęs į rankas po revolvery, surengęs dvikovą, bet ir to tikrai neužtektu, reiktu dar fono ir apšvietimo, įdomus istorijos aprašymas irgi nepakenktu, taip kad pasakiau kas pas tave ne taip su kiaušiniais :DDD ir nereik čia kitų kaltinti nebūtais dalykais ar neteisybėmis, teisybės išvis šiame pasaulyje nėra, todėl kuo ankščiau baigsi jos ieškojęs, tuo geriau tau bus :)

    P.S Kad neužkrauti nereikalingom diskusijom atsakymas į žemiau esantį komentarą
    Per Velykas aš paprastai šnapsą geriu ir neturiu laiko kurti būtas ir nebūtas istorijas :DDD o kiaušus fotkinti ir dažyti ir kitaip juos prižiurėti, čia jau žmonelės prerogatyva, aš juos kartais pasikasau ir tai tik tada kai netingių :DDD
    velykos  
  • Senis
    Senis 
      2010.04.15, 12:49, rašė:
    Išskirtinumas ir originalumas tai idėja. Man ji patinka ir jei kas kitas būtų tokią padaręs tikrai mielai nusišypsočiau ir gerai įvertinčiau. O ar tu daug matei tokių idėjų su kiaušiniais? Aš padariau, tai kaip pats norėjau, o ne kiti. Sąlygų su apšvietimais dirbti neturiu, padariau su tuo ką turėjau. Esmė tame, kad dabar tau pamačius mano šitą istoriją tau galvoje gimė sava. Kas išties sveikintina. O jei ne, tai kodėl nesukūrei to ką aprašei pats?
    Aš nekaltinų, ten tiesiog buvo mano pamąstymai. Teisybė yra, tik ne daug kas jos ieško, o kas ieško būna "nugesinti" :)

    Atsakymas į aukščiau esantį atsakymą. Kai jautiesi prigautas geriausia viską "nuleisti" juokais, kas puikiai matosi :)
  • Longas
    Longas 
      2010.04.15, 14:12, vertino: Gerai, , rašė:
    VA bachūras GRUBYT tikrai nevertėjo, kuo ir kaip aš čia prigautas turbūt supranti tik pats tamsta, visu pirma padėkotum, kad bent parašiau, kokie popieriai pas tave su tais kiaušiniais, nes kiti rimti žmonės net nesiteikė vargintis ir skirti savo laiką tokiom nesąmonėm, taip kad patvirtinai tik senai žinotą tiesą, duok .... kelią, ačiu už dėmesį tikrai pamaloninai, ateity prižadu susilaikyti ir nekomentuoti.
    Buvo čia tokių kazusų, idėjo panelė nuotrauką į mokyklą ir po ja parašė
    " prašom kritikuokite kas negerai "
    na chebra tiesiai šviesiai, kadravimas chrenovas, horizontas užverstas, spalvos ne į temą (tikslia nepamenu bet mintis bendra tokia buvo)
    žinai ką panelė atraše " ko jūs čia prei manęs kabinėjatės, kaip noriu taip fotkinu "
    Va tokia tai ir istorija :) jei ką nors supratai šaunu, jie ne, ką padarysi, gal kas nors kitas supras.
  • Domast
    Domast 
      2010.04.15, 12:49, rašė:
    nieko blogo nuotraukose nėra dėl to ir niekas neparašė nieko blogo, bet matyt nebuvo ir nieko gero kad nevertino teigiamai ;)
  • Neaktyvusprofilis
    Neaktyvusprofilis 
      2010.04.15, 15:43, rašė:
    Nepergyvenk, jei būtų Nikonas laimėjęs - Canonistai būtų užminusavę :) Savo ruožtu paskatinau, bet sutik - ne srautinė foto. Faina idėja - ir tiek :)
  • juozask (išsitrynęs)    2010.04.15, 22:59, rašė:
    Pasiskaicius toki posta kyla tik viena mintis - nu kam gali rupeti tokie mazmoziai...
  • Longas
    Longas 
      2010.04.15, 12:11, vertino: Gerai, , rašė:
    Gerai talmūtas sukurptas, tiesiai į dešimtuką, aišku efoto labai daug popso taip vadinamo, bet vertinu laikydamasis panašių kriteriju, galbūt tik buiteko nelabai mėgstu, bet va jie nuotrauka originali ir dar su humoru, tai kabinu žvaigžde ilgai negalvodamas ;D
    Dar kas labai nepatinka tai konkursui siūlomi darbai ne į temą (nešneku apie mokyklą, ten visko yra ir bus), bet tikrai rimti žmonės, kad ir paskutiniame šeimos konkurse  yra pateikia darbus tikrai nelabai į temą, kiti gi pasiūle tuos darbus į geriausiai vertinamus ( nenoriu nieko įžeisti ar kažkaip kitaip užgauti, gali būti tai tik mano subjektyvi nuomonė, todėl nepriimkite visko labai tiesmukiškai, be to nepateikiau nė vieno darbo  šiam konkursui, todėl tikrai nesiekiu sau jokios naudos ir nesu nuskriaustas kaip kitaip, šeima man kažkaip per daug asmeniška, nelabai norisi viešinti tokias nuotraukas, nors jų tikrai nemažai yra ;) )
  • Matricas
    Matricas 
      2010.04.15, 12:23, rašė:
    dar viena problema, kad i fotografijos mokykla uzsuke "meistrai, guru" nepalieka savo vertinimu... idejus kokia foto, kuri paciam fotografui patinka, bet kitiems ne, tai buna foto perziureta 1000 kartu o vertinimas 1 arba 2, ir tai dazniausiai naujoko vertinimas kad vidutiniskai. As vertinu kiekviena foto kuria matau pamatau. jei nepatinka tai ir dedu maziausiai bala, jei nei gera, nei bloga, viduniska bala ir jei gera, tai +, apie patinkancia nekalbu.

    Toks jausmas, kad jei idejai foto i fotografijos mokykla, tai "aukstesnio" rango nariai BIJO vertinti neigiamai, kad po to is kersto nebutu apskalpuoti ju foto retingai.
  • Drea (išsitrynęs)    2010.04.15, 12:58, rašė:
    FotoMokykla[+313]... Daugiau nei trys šimtai naujų darbų per parą. Natūralu, kad toli gražu ne visi meistrai praleidžia pusę dienos prie efoto ir gali peržiūrėti visus naujus darbus, o tuo labiau dar parašyti kiekvienam komentarus.
    Čia kažin ar kas pasikeis, nes tai nėra privaloma. Susitartum nebent jei už išsamų komentarą siūlytum meistrams po 5lt :) Juokauju aišku.
    Galiu pasiūlyti komentarų ieškoti tų pačių meistrų darbuose. Pasiimi savo darbą šalia dedi meistro ir ieškai 10 skirtumų :)
    Šiuo metu tai mano mokymosi būdas.
  • Gintas
    Gintas 
      2010.04.15, 17:23, rašė:
    Tik neapsigauk su tais meistrais ir kitais statusais. Kad meistras, tai dar nebūtinai ką nors gero nufotografavęs...
  • Drea (išsitrynęs)    2010.04.15, 20:35, rašė:
    Beabejo reikia atsirinkti. Ne aklai pasikliauti tik žodžiu "meistas", o žiūrėti į pačias nuotraukas. Net ir pripažintas fotografas gali įdėti kokią nesamonę :)
  • TMFoto
    TMFoto 
      2010.04.19, 11:29, rašė:
    Pritariu 100%
  • Varanas
    Varanas 
      2010.04.19, 13:34, rašė:
    Iš kur toks gandas ?? Kas čia su tais statusais ? Pats irgi taip vertini ? Jei ne - tuomet gal žinai kas taip vertina ?
    Pažiūrėk nuotraukų vertinimus, kad ir mano. Minusų daugiau, negu šieno
  • Vytenis P.
    Vytenis P. 
      2010.04.19, 17:17, rašė:
    Nenusuk - kalba ne apie vertinimą, o apie mokymąsi iš darbų ;)
    O apie vertinimą, aš artimesnei peržiūrai/vertinimui atsirenku tik pagal "abrozdėlį", net nežiūrėdamas, kieno jis. Ir kartais, vėliau pasigilinęs, būnu labai maloniai nustebintas
  • Varanas
    Varanas 
      2010.04.19, 20:39, rašė:
    P.S. kolega aukščiau paredagavo savo komentarą, todėl maniškis dabar kaip ir iškrenta iš konteksto..
  • Mario777
    Mario777 
      2010.04.15, 12:23, rašė:
    Viskas OK tik pavyzdys su Filipp nuotrauka netinkamas, gali mėnusius tykoti ir tokio kadro ar panašaus nepagauti,   o darbas studijoje planuojamas, ir kartais mėnesiai to darbo nepalieka tokio įspūdžio kaip ši nuostabi žuvėdra :))
  • jn
    jn 
      2010.05.07, 02:49, rašė:
    pritariu visiskai
  • d.chmieliauskas
    d.chmieliauskas 
      2010.04.15, 12:36, rašė:
    super straipsnis. trumpai, aiskiai, argumentuotai. ir jokio vandens.
  • UnknownArtist
    UnknownArtist 
      2010.04.15, 13:01, rašė:
    IN YO FACE MUTHA...UCKAS ! Šitas straipsnis turėjo būti pamatas jau tada kai efoto dar tik kūrėsi, nes dabar visi tokie kieti 3D, 5D ir kitų skaicių savininkai mato tik atlikimą, o ne turinį...
  • Leo R.
    Leo R. 
      2010.04.15, 15:07, vertino: Gerai, , rašė:
    Gerai išdėstyta. Su kai kuriais argumentais galima pasiginčyt - bet tai juk ir yra subjektyvumas. Pliusas :)

    O, beje, o kodėl straipsnio neigiamai negalima vertint??? :)
  • zamass
    zamass 
      2010.04.15, 16:21, rašė:
    Reikia vertinti pati kurini, jo "padarymo" sudetinguma, ivertinti naudota technika...ir visa tai neziurint kas autorius. O kai ivertini, tik tada, manau, galima paziureti, kas autorius, nes kitu atveju vertina dauguma tik pati autoriu, o ne jo darbus...
  • Neaktyvusprofilis
    Neaktyvusprofilis 
      2010.04.15, 17:00, rašė:
    Atversiu ir aš dūšią truputuką:

    1. Didžiausia subjektyvumo išraiška yra žvaigždutė, nes aš asmeniškai dedu tai nuotraukai, kurios autoriumi norėčiau būti pats (kartais įvesdamas taupymo programą - kelis kartus pagalvoju - ar tikrai? )
    2. Pliusai, paskatinimai, minusai, ir 0 turėtų būti objektyvūs - esu žmogus galiu ir suklysti, bet stengiuosi...
    3. Neskirstau nuotraukų pagal žanrus - šioj srity esu labiau ekumeniškas (gal nelabai tinkanti sąvoka šiame kontekste, bet kas žino, manau suprato) - esu įsitikinęs, jog  kiekvieną gerą darbą padaryti reikia pastangų, darbo, technikos minčių, laiko, sąlygų ir t.t. - esmė rezultatas - visa kita  - tik priemonės rezultatui pasiekti.
    4. Viskam turi būti ribos, net ir mene - "Kristus myžaluose"  man asmeniškai tik išsišokimas - ne daugiau.
    5. Apie draugystę (žr. 1 ir  2 punktą)
    6. Naujokams - efoto yra šiokia tokia liga. Ilgą laiką nesupratau, kodėl nevertina, biški pasišakojau kaip tūlas efotietis naujokas, gavau per sprandą. Tada atsisėdau ir pradėjau  masiškai žiūrėt nuotraukas - ne knygas skaityt, ir ne straipsnius, o tiesiog žiūrėti darbus, ypač tuos, kurie gerai įvertinti. Išsitryniau visus darbus ir pradėjau iš naujo. Ačiū tiems, kurie dėjot minusus (išskyrus tiems, kuriems, avataras nepatinka - su jumis reiktų alaus išgert ;)) - šiandienai jų mažiau, tikiuosi dėl to, kad kažką išmokau.
    7. Dėkui Ignui už straipsnį - atvirumas visada gerai
  • zamass
    zamass 
      2010.04.15, 23:00, rašė:
    bendrai, reikia vertinti ir patarineti "draugiskai" ir "teisingai". Juk visi fotografuojam, visi darom klaidas, visi nuo kazko pradejom. Tad manau pasakyti kas ne taip, patarti yra gerumo gestas, tik svarbiausia, kad jis butu priimtas gerai.
  • Marius Jankauskas
    Marius Jankauskas 
      2010.04.15, 17:11, rašė:
    Mano manymu, daugelis vertinant nuotraukas vadovaujasi pirminiais ispudziais, nusistatymais, draugystem, statusais ir  t.t. Jei kas nesutinka, tai gali pakarti mane ant sakos, bet taip yra.
  • placebo
    placebo 
      2010.04.15, 21:05, rašė:
    Taip, pirminiais įspūdžiais - apie foto. Kai vertinu, visada stengiuosi net nežiūrėti koks autoriaus nick'as ar statusas.
  • kavolis
    kavolis 
      2010.04.15, 17:14, rašė:
    man išvis keičiasi požiūris. Nuotraukoms, kurioms prieš metus daviau žvaigždutę, dabar neduočiau.
  • rd
    rd 
      2010.04.15, 19:23, rašė:
    ačiū už pasidalintas mintis..
  • kosmozova
    kosmozova 
      2010.04.15, 19:32, rašė:
    O kaip įvertinti nuotrauką pagal šiuos kriterijus su efoto vertinimo sistema?  Vienam užtenka vieno iš kriterijų, kitam ir penkių mažai, kad uždėti pliusą?! Gal subjektyvumas slypi jau pačioje eFoto? Galima sakyt - kaip leidžia, taip vertinam :)
  • Fobas
    Fobas 
      2010.04.15, 20:36, rašė:
    Šaunuolis Ignas ! Aš vis galvojau, kokio gi čia padažo trūksta prie efoto...? Labai patiko Simo Linkevičiaus mintis. O visiems ambicingiems numinusuotiems norėčiau priminti kinišką patarlę : Laimėtojas gauna šlovę, o pralaimėjęs patirtį. Aš čia atėjau išmokti...
  • boolve
    boolve 
      2010.04.15, 20:39, vertino: Gerai, , rašė:
    na valio, kaip sakoma viena nuomonė yra tik viena, tai nereikėtų vien tik ja remtis, bet gana neblogai parašyta apie pagrindinius vertinimo principus, bendram vartojimui. Sorry neskaičiau iki galo.
  • G.B.
    G.B. 
      2010.04.15, 20:55, rašė:
    Pirma...na žmogus,žmogus...bet nestumkit gi ant gamtos :) Man asmeniškai gamta irgi tokai pat nepastovi kaip žmogus. Antra... visi čia daukmaš vertina kaip kažkas sakė, iš pirmo žvilgsnio, "eye candy" darbus, labai gerbiu žmones kurie relaiai laikos kažkokių kriterijų, pažiūri , kad ir nedauk per dieną darbų , bet kokybiškai. Mano dauk darbų kuriuos vertinau pats visai neblogai, kurie ir į parodą ar kokiam kokiam konkurse neblogą vietą užemė, čia mačiau nuėjus su 0 balų. O juk ir idėja, ir horizontas tiesus, ir WB balansa parenku,ir kompozicija ne snapshotinė. Tada ištrini darba ir dzin :) Tas pats su tuo efektu kai vienoj svetainėje surenka dauk balų, kitoj minusų. Ir manau kaltas čia niekas, tiesiog kaip kokiu GPS kelyje, juo galima remtis, bet nelaikyti absoliučia tiesa :) Beje straipsnio autoriui : šaunuolis, tik gamtininkų taip nenuvertink :)
  • juozask (išsitrynęs)    2010.04.15, 22:52, rašė:
    Straipsnis toks subjektyvus, kad ji pati sunku laikyti vertingu ir gerai vertinti. Del techniniu dalyku sutinku ir visom keturiom, bet kas liecia tokius jau visiskus subjektyvumus kaip zmogu, jo buiti ir istorija tai galeciau pasigincyti, kiekvienas fotografuojantis turi savo prioritetus ir poziuri siuo klausimu, kisti savaji straipsnio pavidalu kazin ar labai profesionalu.
  • pikuolis
    pikuolis 
      2010.04.16, 14:41, rašė:
    Vertinimas visada yra subjektyvus, nebent sutariama vertinti pagal  griežtai apibrėžtus kriterijus. Čia jų nėra. Todėl vertinimas priklauso nuo efoto daugumos kur kiekvienas turi savo subjektyvius kriterijus.  O kas daugumą sudaro?  Todėl Filipp žuvėdra ir gavo geresnį vertinimą nei kiti jo darbai.
  • Netingiu
    Netingiu 
      2010.04.16, 17:37, rašė:
    Sunku nesutikti. Šiaip įpratau visai nevertint, geriau komentarą parašau.
  • Arūnas E.
    Arūnas E. 
      2010.04.16, 19:02, rašė:
    Geras straipsnis ir savalaikis:)
    kažkas minėjo,kad 300 foto fotomokykloje peržiūrėti be šansų.O ar reikia visas žiūrėti ?
    Aš susivedžiau mane dominančius raktažodžius prie įdomių foto.Paspaudi mygtuką "Įdomios" ir išmeta visasa mane dominanačias fotografijas.Jei kažkas raktažodžių nerašo,tikimybė ,kad pamatysiu jau daug mažesnė,nors vis viena dažnai dar peržiūriu "Gamtos" skyrelį.Dažniausiai beveik visos mane dominančios foto peržiūrimos.Retkarčiais pasižiūriu ir kitus žanrus,bet ten jau man juodas miškas.Ko nesuprantu,kažkodėl nekyla ranka balsuoti :) 
  • 15 čigonų
    15 čigonų 
      2010.04.16, 20:13, rašė:
    Nežiūrint į didelę Igno parašytą tiesą, yra kitas dalykas, šimtai "profesionalų" kuriems nei motais joks turinys, jokia nuotraukso mintis, jie pamatė kad ties alkūne baigiasi kadras, ar centrinė kompozicija, viskas kadras yra šššš, ir nesvarbu kad ten aukso luito vertas momentas, nes čia efoto "profesionalai"
  • Rimstel
    Rimstel 
      2010.04.17, 11:25, rašė:
    Trumpai ir aiškiai. 95% su išsakytom mintim sutinku.
  • AŠ ESU KAS ESU
    AŠ ESU KAS ESU 
      2010.04.18, 05:12, rašė:
    Taigi.Puiku,kad redaktorius vertina objektyviai.Bet būtų dar puikiau,kad jis ,kaip vadas neteiktų savo foto vertinimui,o vadovautų paradui:) ir kontroliuotų...,tada vertintų dar objektyviau,nes būdamas kompiuterių specialistas turbūt gali pasižiūrėti kas minusuoja jijį(visgi gal veikia žmogiškasis faktorius:).Be to jo foto vertinimas...,kas pakels ranką prieš poną...:)
  • jn
    jn 
      2010.05.07, 02:48, rašė:
    idomu, taikliai parasyta
  • Mobilografas Pusfabrikatis
    Mobilografas Pusfabrikatis 
      2010.05.09, 10:48, rašė:
    Galbut ir pasikartosiu, tarp musu tikrai yra tokiu, kurie nori buti gerai ivertintinti, pastebeti ir gal net garbinami, nors nera to verti (cia dazniausiai ,,naujokai", kurie is karto nori buti ,,kieciausi") bet gi cia ne lenktyniauti susirinkom, kuris greiciau aukstesni statusa pasieks, jeigu taip norite varzytis, tai pvz Facebook'e kokia Mafia isijunkit ir kelkites savo tuos lygius, nes cia uz tave kalba ne statusas, o tavo foto!
  • Renee
    Renee 
      2010.06.04, 11:51, rašė:

    Nors ir pavėluotai (bet manau straipsnis tikrai nepraradęs aktualumo), norėčiau pareikšti , Jums leidus, savo nuomone tuo klausimu. Aš taip pat vertinu subjektyviai, tačiau:

    ·         Stengiuosi nevertinti fotografijų kitaip nei gerai (jei žinoma ji patinka), jei naudota technika ar metodai, kurių aš neišmanau arba nenaudoju. Pvz.  vabalėliu fotografijos  (Macro) , lomo  ir  pinhole pan. 

    ·         Atidžiau vertinu tas fotografijas ar darbus kurios man artimos ir dėl kurių galiu jau spręsti objektyviau...

    ·         Žinoma bendriniai kompozicijos ir pan. principai galioja visų tipų darbams :)

     

    Kas nervina:

     

    Kartais pilietis net komentare parašo – viskas blogai. Blogai, tai blogai, ...nieko nepadarysi, o ir parašyti kas blogai ne visada žmogus gali/ nori.... Bet natūraliai norisi pamatyti piliečio darbus ir suvokti kame blogai...pasimokyti ...Ir pamatai, kad  darbų (pvz. su manipuliacijomis) pilietis neturi/nepublikavo...Kaip jau rašiau , pats nevertinu kitaip, kaip gerai (jei darbas subjektyviai patinka), to, ko gal būt nesuprantu...Juk iš kokios Grafilogikos ar Mariox įvertinimas BLOGAI yra šimtą kartų vertingesnis (pažinimo ar mokymosi prasme), nei piliečio, kuris savo darbais nesugeba parodyti, kas yra blogai? 

    P.S.  čia mano asmeninė nuomonė, kuri nebūtinai sutampa su daugumos nuomone  :)

  • gfhjk
    gfhjk 
      2010.08.06, 13:51, vertino: Gerai, , rašė:
    geras staripsnis,butu smagu jei dauguma ji perskaite pagalvotu apie vertinima.nesuprantu tokio meno vertinimo kaip grazu arba negrazu!nepateisinu jo.menas nebutinai turi buti grazus,jis gali buti slykstus,pasibjauretinas,bet tai tikrai nereiks kad jis nevertas demesio.
    is grazu daug neismoksi,toli nenueisi.jei nori tobuleti kritika visuomet pravercia.deja,daugumos nuomone su manaja nesutinka, jei parasau kad nuotrauka patiko bet su kompozicija reiketu padirbet-jau negerai.kai paklausiu kokia autoriaus ideja,ne visi net ta klausima supranta!o kurie supranta pradeda pulti-naudoti viena is saviginos budu kai neturi tvirtos pagrystos nuomones ir nenori buti''uzkabinti''.
  • Žemaitis Darius (išsitrynęs)    2014.06.18, 09:09, rašė:
    Visk aišku šefs :)

Iki birželio 2 d.   fotobites.lt siūlo net  30% nuolaidą!

  Gera proga atsispausdinti nuotraukas kokybiškai ;) Nuolaida galioja:
30x21 cm Fotoknygoms Visiems Kalendoriai

Jūsų komentaras

Rašyti komentarus gali TIK užsiregistravę eFoto.lt dalyviai. Užsiregistruoti