Erdvinės fantazijos
2011.01.31  Straipsniai:  RedagavimasŽurnalas FOTO    31 7372
 
Geiša ir nindzė  

Adobe Photoshop yra viena iš tobuliausių nuotraukų redagavimo programų. Tačiau ji pati nieko nepadarys. Reikia įgūdžių ir fantazijos. Jei nėra fantazijos – reikia receptų. Na, o receptais pasidalinti visada galima. Tad ir mes pasidalinsime keletu iš jų. Šiam kartui paprasta, vaizdi ir šmaikšti idėja – „receptas“.



IDĖJA

Idėja paprasta. Išsirenkame nuotrauką su kokiu nors asmeniu ar objektu, kuris joje smarkiai dominuoja – užima didžiąją nuotraukos dalį. Ir galvojame, kaip tas asmuo ar daiktas galėtų iš nuotraukos „išlįsti“. Nuotraukos dalį galima tiesiog nukirpti, kad objektas būtų už jos ribų. Galima nuotrauką transformuoti, kad ji atrodytų pakreipta. Ir galima dar šiek tiek iškreipti ir numesti šešėlį, kad atrodytų natūraliau. Ne kartą turbūt esate matę sumontuotų nuotraukų iš kurių pagrindinis objektas bando „ištrūkti“, kaip kad ryklys iš akvariumo ar kažkas panašaus. Bandysime panaudoti šį būdą, bet idėjos „vinis“ yra dviejų nuotraukų sujungimas – pagal siužetą arba fiziškai.
Geiša, originali nuotrauka  


„ERDVINĖ“ NUOTRAUKA

Pamenate, kaip atrodo senos nuotraukos su baltu rėmeliu? Pirmoji pamokėlė – nuotraukos „iškreivinimas“, kad ji atrodytų kaip trimatis objektas būsimojo atvaizdo kontekste. Tam tinka bet kokia nuotrauka. Mes panaudosime nuotrauką su simpatiška geiša.



Kopija

Pirmiausiai reikia nusikopijuoti pagrindinį foninį sluoksnį (Background Layer sluoksnių paletėje ir iš kontekstinio meniu pasirenkame Duplicate Layer) ir po to pasidaryti vietos – pasididinkime nuotrauką į visas puses bent 30% (Image > Canvas Size...).

Rėmelis

Sukuriame nuotraukai rėmelį. Aš tai darau taip. Pažymiu sluoksnį, kuriame yra nuotrauka. Tada renkuosi meniu Select > Load Selection ir toliau renkuosi pažymėtojo sluoksnio permatomumą (Transparency). Kai tai padarau, toliau renkuosi Select > Modify > Expand... ir įvedu taškų skaičių, šiuo atveju – 40. Tada susikuriu naują sluoksnį po esamuoju ir užpildau beveik balta spalva – labai šviesiai pilka.

Čia toks gyvenimiškas pastebėjimas – jei reikia baltos spalvos, tai reikia naudoti kiek tamsesnę, kad reikalui esant dar būtų galima sukurti papildomą efektą. Retai balta spalva nuotraukoje yra iš tikro balta skaitmeniniu pavidalu.

Kai apatinis rėmelio sluoksnis užpildytas, pažymime jį kartu su nuotrauka ir suliejame. Sluoksnių paletėje yra toks mažas mygtukėlis su meniu, jame pasirenkame Merge Layers.

Pažymime aplink nuotrauką didesnį plotą ir po ja esantį sluoksnį užpildom šviesiai pilka (beveik balta) spalva.  
Suliejam nuotraukos ir rėmelio sluoksnius.  
1. Sukuriame nuotraukai rėmelį. Pažymime aplink nuotrauką didesnį plotą ir po ja esantį sluoksnį užpildom šviesiai pilka (beveik balta) spalva. 2. Suliejam nuotraukos ir rėmelio sluoksnius.

Išlinkis

Senesnės nuotraukos turėjo tokią savybę išlinkti. Naujosios irgi išlinksta, jei nėra laikomos albumuose, nors gerokai mažiau. Bet šiaip toks mielas nuotraukų išlinkimas tikrai suteikia natūralumo. Taigi bandome sukurti nuotraukos išlinkį. Tam naudojamės filtru: Filter > Distort > Shear... ir šiek tiek iškreipiame.
Pasinaudojam filtru Shear ir iškreipiam nuotrauką.  
3. Pasinaudojam filtru Shear ir iškreipiam nuotrauką.

Šešėlis

Kokia nuotrauka be šešėlio. Taigi tiesiog pažymime keturkampį, kuris yra nuotraukos dydžio prieš iškraipymą ir užpildome juoda spalva. Aišku, šešėlis turi būti kiek išsklidęs, tad jam pritaikome Gaussian Blur filtrą. Priklausomai nuo to, kurioje pusėje yra šešėlis, atrodo, kad atkilęs arba nuotraukos vidurys, arba kraštai. O tinka tas pats šešėlis, tik priklauso nuo to, kurioje vietoje jis yra. Kad šešėlis atrodytų natūralesnis, jį padarome kiek permatomu (sluoksnių paletėje mažiname Opacity reikšmę).
Piešiame juodą šešėlį. Nelabai dar panašu į šešėlį, bet tokia jau pradžia.  
Šešėlį „pabluriname“ su filtru Gaussian Blur ir padarome kiek permatomą.  
Jei šešėlį pastumsime į kitą pusę, atrodys, kad yra pakilę nuotraukos kraštai.  
4. Piešiame juodą šešėlį. Nelabai dar panašu į šešėlį, bet tokia jau pradžia. 5. Šešėlį „pabluriname“ su filtru Gaussian Blur ir padarome kiek permatomą. Sukuriame iliuziją, kad nuotrauka yra išsirietus ir vidurys pakilęs nuo paviršiaus. 6. Jei šešėlį pastumsime į kitą pusę, atrodys, kad yra pakilę nuotraukos kraštai.

Blyksniai

Visų išlinkusių blizgių paviršių savybė yra tam tikras blyksnis. Nuotraukai toks blyksnis yra paprastai skersai jos išlinkio. Jį kuriame pažymėdami iškreiptos nuotraukos sluoksnį ir užkrauname jo permatomumo pažymėjimą (vėlgi Select > Load Selection...). Tada sukuriame sluoksnį virš nuotraukos ir užpildome gradiento įrankiu – juoda spalva pereinančia į baltą ir vėl pereinančia į juodą. Sluoksnio santykį su nuotrauka sluoksnių paletėje pakeičiame į Screen ir sumažiname permatomumą – tiek, kiek atrodo tinkama.
Pažymime iškraipytą nuotrauką ir užpildome gradientu.  
Gradientas uždėtas santykiu Screen sukuria tinkamą blizgesio efektą.  
Lengvai pakreipta nuotrauka atrodo natūraliau, lyg gulėtų ant pakreipto fono.  
7. Pažymime iškraipytą nuotrauką ir užpildome gradientu. 8. Gradientas uždėtas santykiu Screen sukuria tinkamą blizgesio efektą. 9. Lengvai pakreipta nuotrauka atrodo natūraliau, lyg gulėtų ant pakreipto fono.

Forma

Kad nuotrauka neatrodytų „nufotografuota“ iš viršaus, su Free Transform įrankiu kiek iškraipome tiek nuotrauką, tiek jos šešėlį, tiek blyksnio sluoksnį. Rezultatas yra!

ŠUOLIS IŠ NUOTRAUKOS

Toliau bandysime iš nuotraukos ištraukti geišą. Principas gan paprastas – apkarpyti pagrindinį objektą, nuotrauką sumažinti, o paskui pakreipti ir „paguldyti“. O kadangi jau pritaikėme praktinį nuotraukos erdvinį iškreipimą, jį taip pat panaudosime.

Karpome

Kaip turbūt žinote, objekto „išlaisvinimas“ iš fono yra viena iš baisiausių užduočių, ypač, jei fonas aktyvus, o objektas turi pusiau permatomų vietų. Taigi iškirpti geišą iš miškelio yra ką veikti. Pirmiausiai pasidarome nuotraukos kopiją, išjungiame foną ir paprasčiausiu Eraser įrankiu pašaliname didžiąją dalį. Galimi ir kiti variantai, pavyzdžiui, pasinaudoti Magic Wand arba Quick Selection įrankiais. Tik jie ne visada patikimai veikia. Na, iš tikrųjų, skirtingoms nuotraukoms reikalingi ir skirtingi įrankiai.
Grubiai nutriname nereikalingus kraštus.  
Kai grubus valymas baigiasi, imamės preciziško.  
1. Grubiai nutriname nereikalingus kraštus. 2. Kai grubus valymas baigiasi, imamės preciziško.

Mažiname

Atsirenkame iš pilnos nuotraukos jos dalį, nusikopijuojame ir įkeliame į naują sluoksnį, po geiša. Vėlgi uždedame rėmelį ir štai – panelė jau stypso išlindus už nuotraukos ribų. Tik vaizdas kol kas nelabai įtikinamas.

Ir vėl...

Ir vėl iškreipiame, uždedame šešėlį, uždedame blyksnį ir transformuojame. Rezultatas, sakyčiau, visai įdomus. Tik kažko trūksta. Bet šiaip atrodo neblogai. Vaizdas toks, lyg geiša stovėtų tiesiai ant nuotraukos.
Atkerpame dalį nuotraukos ir uždedam jai rėmelį.  
Paverčiame nuotrauką, užriečiame jos kraštus. Taip pat sukuriame šešėlį geišai.  
Galutinis visai mielas rezultatas.  
3. Atkerpame dalį nuotraukos ir uždedam jai rėmelį. 4. Paverčiame nuotrauką, užriečiame jos kraštus. Taip pat sukuriame šešėlį geišai. 5. Galutinis visai mielas rezultatas.

Dar vienas šešėlis

Ir pagalvojus pasidaro aišku, kad pati geiša nors ir stypso virš nuotraukos, tačiau nemeta ant jos šešėlio. Tad reikia ir jai padaryti šešėlį. Padaryti apkirpto objekto šešėlį paprasčiausia taip. Įkrauname geišos permatomumo pažymėjimą (Select > Load Selection...). Tada sukuriame sluoksnį ir pažymėjimą užpildome juoda spalva. Visa geiša pajuoduoja. Tempiame sluoksnį žemyn. Ir tada jį transformuojame (Edit > Transform Selection). Štai ir rezultatas.

KITI SIUŽETAI

Na, o toliau visai įdomu pabandyti papildomus siužetus. Pateiksime du pavyzdžius: du „iššokusius“ ir bendraujančius skirtingų nuotraukų herojus ir sujungtas dvi vienos nuotraukos dalis.

„Pamačiau mergiotę ir nukirtau jai galvą“

Prie geišos nusprendėme pridėti ir nindzę, kaipo kultūriškai susijusius veikėjus. Po nindze ir geiša dar padėjome transformuotą sasiuvinio nuotrauką. Tiesiog tam, kad iliustruotume fono sukūrimo galimybę. Tiesa sąsiuvinio sąsaga neatrodo natūraliai, bet tobulybės nesiekėme.
Išsirenkame dalį nuotraukos, kurią „paguldysime“.  
Iškreipiame dalį. Deja, reikia pradėti iš jos šalinti patį nindzę.  
1. Išsirenkame dalį nuotraukos, kurią „paguldysime“. 2. Iškreipiame dalį. Deja, reikia pradėti iš jos šalinti patį nindzę.

Nindzės nuotrauka pasitaikė nelabai dėkinga. Nindzę apkirpome sėkmingai, o štai po juo esančią nuotrauką, iš kurios jis turėtų iššokti, sugadino transformacija – likęs nindzės gabalas išlindo ir buvo matomas pro iškirptą, iš nuotraukos išlendantį nindzę. Tad teko nereikalingas dalis bandyti iš nuotraukos pašalinti – atkurti ir sulipdyti vėliavos gabalą, smėlį ir čerpes. Didelį raudoną ženklą nukopijavome iš kitos nuotraukos vietos. Ir šiaip ne taip sulipdėme. Tad su transformacijomis reikia būti atsargiems. Arba nedaryti transformacijos su pačia nuotrauka, tik iškirpti kreivai atrodantį gabalą.
Ant fono esantį ženklą atstatyti sunkoka. Kopijuojame jį iš kitos vietos.  
Štai ir galutinis rezultatas. Laukia geiša, kol jai galvą nukirs...  
3. Kadangi ant fono esantį ženklą sunkoka būtų atstatyti, kopijuojame jį iš kitos nuotraukos dalies. 4. Štai ir galutinis rezultatas. Laukia geiša, kol jai galvą nukirs...

Londono akis

Kitas variantas dviejų nuotraukų sujungimui – viena nuotrauka, kurioje yra koks nors skirtingas jos puses jungiantis objektas. Tai gali būti traukinys, kopėčios, ar apžvalgos rato arka. Mes pasinaudojome London Eye nuotrauka, iškirpome apatinę ir viršutinę dalis atskirai, jas iškraipėme ir įrėminome. O tarp šių dviejų dalių nutiesėme paties rato arką. Buvo daug vargo iškerpant rėmines konstrukcijas, tačiau labiausiai padėjo Magic Wand.
London Eye. Originali nuotrauka.  
London Eye. Transformuota nuotrauka.  

Daugiau minčių

Pateikėme porą iliustracijų. Tačiau idėjų galima pasisemti kur kas daugiau. Čia gali būti ir gyvūnas, iššokantis iš nuotraukos. Futbolininkas, viena koja iššokęs iš nuotraukos ir besivejantis už jos ribų skriejantį kamuolį. Jaunieji, besidaužiantys taurėmis iš dviejų nuotraukų. Galima įvairiai sudėlioti vaizdą ir iš kelių gabalų. Shear filtro pagalba galima nuotrauką iškraipyti, kad ji būtų „banguota“, ne tik su vienu iškilumu. Pafantazuokite.
Saulius Pakrijauskas

Komentarai
Turinys
  • Tautvydas Baranauskas
    Tautvydas Baranauskas 
      2011.01.31, 23:06, rašė:
    Kažkodėl manęs niekada nežavėjo Photo parduotuve padarytos nuotraukos. Aišku yra keli efoto nariai kurie tai sugeba daryt labai gerai ir tai yra tikrai sveikintina, bet manau reikia stengtis turėt natūralumą, o ne nuotrauką fyfą. :)
  • jromusis
    jromusis 
      2011.01.31, 23:10, rašė:
    Visai gera pamokėlė, kai kas pravers ir man. Toli gražu ne viską mokėjau.
  • Rolandas Urbonavičius
    Rolandas Urbonavičius 
      2011.01.31, 23:57, rašė:
    Viskas ok. Bet ar nebrendame link to, kad geras kompiuterinės programos išmanymas nėra svarbiau už pačią FOTOGRAFIJĄ ?
  • Lapsurdokas
    Lapsurdokas 
      2011.02.01, 01:09, rašė:
    Kompiuterines programos ismanymas yra ta pati fotografija, tiksliau neatskiriama jos dalis.
    Lygiai tokia pati dalis kaip ir pats fotoaparatas arba blykste arba tamsus kambarelis su raudona lempa.
    Visa tai yra priemones, vienodai svarbios.
  • ricardo božeoduvančikas
    ricardo božeoduvančikas 
      2011.02.01, 11:33, rašė:
    nesamone:))))gryna fotografija yra gryna fotografija...o cia multiplacija ir tiek....tai nera blogai ..bet tai jau kita tema ne apie fotografija:)))
  • G.B.
    G.B. 
      2011.02.01, 15:37, rašė:
    Visi fotografai,spausdindami nuotraukas (tiek dabar tiek ankciau) savo foto apdirbdavo, skurdus fotografas esi, jai tik paspausti mygtuka tenka. Ta pati juosta susidedavo is chemikalu nusimanymo, zinojimo kaip isvisti teisingai tiek juosta, tiek veliau fotopopieriu. Ne tas pats fotoshopas? Juolab, kad manipuliacijos vaizdu atsirado vos ne ta pacia akimirka , kaip ir pati fotografija. Prasom pataisyt jai klystu
  • Vaistininkas
    Vaistininkas 
      2011.02.01, 17:13, rašė:
    Tamsta teisus. Aš pats prieš trisdešimt metų nuotraukas merkdavau į "viražą" - nuotraukos tapdavo ne juodai baltos, o įgydavo rausvai-bordo arba mėlyną spalvą. Lygiai tas pats, ką dabar darome su fotošopu - sepija, tonavimai etc...
  • G.B.
    G.B. 
      2011.02.01, 17:18, rašė:
    VAt,smagu kad yra kas patvirtina :) Pats domejausi dauk manipuliacijomis musu istorijoje...dauguma jaunu zmoniu nustebtu, kiek nuotruku redagavimas yra susijes su fotografija ir jos raida :) Galima visa straipsni parasyt apie tai :)
  • ricardo božeoduvančikas
    ricardo božeoduvančikas 
      2011.02.02, 09:55, rašė:
    sieros dar nuo tu laiku turiu:))))
  • ricardo božeoduvančikas
    ricardo božeoduvančikas 
      2011.02.02, 13:11, rašė:
    Bet kai vaistininkas viruoja nuotrauka,tai jau vadinasi balzamavimas:-) ji tampa ilgaamžė
  • Vaistininkas
    Vaistininkas 
      2011.02.02, 14:48, rašė:
    Man patiko tamstos pasakymas :)
  • ricardo božeoduvančikas
    ricardo božeoduvančikas 
      2011.02.02, 15:06, rašė:
    Matai mažai kas žino jog tikras viražas,ne fotošop prailginą fotoatspaudo gyvenimą,dar gruziniško čefyro įmaišius.chemijos žinios išnyko,tegyvuoja photožopas...:-)
  • Lapsurdokas
    Lapsurdokas 
      2011.02.01, 22:35, rašė:
    Cia kas gavosi rezultate - slamstas. Bet straipsnis yra apie priemones, ne apie rezultata.

    Sakydamas gryna fotografija turbut turite galvoje tradicine fotografija, ten PS tikrai nereikalingas.
    Bet skaitmeninej fotografijoj papildomas apdorojimas programomis yra labai pageidautinas, kartais netgi butinas. Principinis to neigimas yra tiesiog truparegiskumas arba neismanymas.

    Manipupiacija nuo fotografijos visu pirma skiria rezultatais, o ne priemonemis.
  • ricardo božeoduvančikas
    ricardo božeoduvančikas 
      2011.02.02, 10:28, rašė:
    gryna fotografija pagal ricardo,tai pagavai momenta turi,ne tai ne...o photozopas geras tom,kad gali siuksles panaikint nuo skanuotu juostu...pamaskuot jai reik...visa kita kaip sakiau ...kita tema:)))
  • Vytenis P.
    Vytenis P. 
      2011.02.05, 10:00, rašė:
    ricardo 5x rašė:
    gryna fotografija pagal ricardo,tai pagavai momenta turi,ne tai ne

    Na pagavai jaunąją gražia poza, švieti popierių mažiau - graži jaunoji, aplinka blyški, daugiau - puiki aplinka, tik jaunoji jau link mulatės. O vidutinis rezultatas netenkina jau vien pavadinimu "vidutinis" :)) Tada ir pradedi burt, šviesdamas makaluot rankom, daiktais priešais didintuvo objektyvą, pirštu jaunosios snukelį ryškale šildyt, kad greičiau ryškėtų. Neteko? Netikiu. O elementarus popieriaus kontrasto pasirinkimas, bendras popieriaus pereksponavimas ir nedaryškinimas ir t.t., ir pan. Ir kuo tai ne "analoginis fotošopas"? Taigi, kur pagal Ricardo gryna fotografija baigiasi, pas kitus ji dar tik prasideda ;)
  • adata
    adata 
      2011.02.01, 00:57, rašė:
    na, viena kitam nemaisho - totaliai atmetineti PS teikiamas galimybes yra tam tikras tingumo zenklas. na cia ash pats pagal save teigiu
  • menthal
    menthal 
      2011.02.01, 01:25, rašė:
    Photosop'as tik dar vienas įrankis, kuris labai lanksčiai gali būti pritaikomas ir kūrybiniame procese. O jau žmogaus reikalas yra kaip tą įrankį panaudoti, pasitaiko atvejų, kad tenka ir su replėmis kalti vinis...
    Straipsnio pamokėlė paprasta ir veiksminga, išmokus ją (plius dar vieną kitą) galima daryti stebuklus.
  • Vytautas J
    Vytautas J 
      2011.02.01, 17:05, rašė:
    Siuo atveju, kas parodyta straipsnyje, tai mano manymu yra visiskas kicas...bent jau idejine prasme. Is technines puses irgi nepasakyciau, kad pats priimtiniausias variantas, bet visgi besimokantiems naudingu patarimu galima rasti..
    O del diskusijos, kuri isibegejo apie kompiuterius ir fotografija, tai as manau, kad cia tokia diskusija, neturinti konkretaus atsakymo.. visgi manau, kad keiciantis laikams reikia prisitaikyt prie naujoviu. Dabartinej fotografijoj kompiteris yra neatsiejama dalis ir programu ismanymas yra butinas. Naturalumas turi zavesio, bet kokybiskai apdirbta nuotrauka to zavesio daznai turi dar daugiau..
    Kitas klausimas - kada fotgrafija virsta manipuliacija?.. isvis manau, kad manipuliaciju nereiketu traktuot kaip fotografiju, nes tuoj cia ir visokius plakatus, lankstinukus ir siaip visokias reklamas, kur panaudotos nuotraukos, reikes laikyt fotogrfijom :)
  • AntanasB
    AntanasB 
      2011.02.01, 17:46, rašė:
    dabar jau kičas :) tas kas pirmas sugalvojo ir padrė, gal ir buvo smagu, nors aišku čia jau negalima laikyt fotografija, o greičiau kokiu fun-elementu kokiam nors saite :)
  • Vytautas J
    Vytautas J 
      2011.02.01, 19:13, rašė:
    man tai 100% cia kicas.. tas pats kaip ir visi mikimauzai Basanaviciaus gatvej..
  • Vytenis P.
    Vytenis P. 
      2011.02.05, 10:11, rašė:
    Blogai, kai pamokoje tematai geišą su nindze ;) Menthal teisingai pastebėjo, kad lanksčiai pritaikytos žinios daro stebuklus. Elementarus šešėlio sukūrimo pavyzdėlis tiktų neseniai vykusiai diskusijai www.efoto.lt/forumas/kaip_apversti_seseli_fotosope
  • Vytautas J
    Vytautas J 
      2011.02.05, 11:01, rašė:
    Blogai, kai nesugebat perskaityt ir teisingai suprast komentaro. Niekur nesakiau, kad žinios blogai - atvirkščiai, sakiau, kad jos būtinos.
    Tiesiog negaliu žiūrėt i tokias nesamones (gal šiek tiek perdedu, bet tik įspūdžiui sustiprinti :)) kaip čia parodyta.. Sutinku, kad galima sukurt stebuklus - tai tegu stebuklus ir rodo. Kodėl reikėtų mokytis ne iš pačių geriausių pavyzdžių?..
    O elemetarus šešėlio kūrimas, kurį pateikete, manau yra geras pavyzdys.. išmoksti principą - puiku.. neperkrauta, nerodoma kažkokių banalybių, tik esminė informacija..
    Šiais laikais kai yra galimybė pasiekti milžiniškus informacijos išteklius, būtina atsirinkti kas daugiau naudinga ir kas mažiau.. o ne mokintis viską iš eiles..
  • Dubh Mcmahoni
    Dubh Mcmahoni 
      2011.02.02, 13:33, rašė:
    Viską mokėjau, bet gražiai pateikta. Tai naujasis menas, nauji laikai, nauji ir fotografijos pateikimo būdai, o męs renkamės kas tinkamiausia ;)
  • Susiedas
    Susiedas 
      2011.02.02, 17:50, rašė:
    Programos fotografijoje reikalingos,netgi būtinos, ypač skaitmenoje,bet kai iš nuotraukos lieka tik figos lapelis..... Sutinku su ligoniz nuomone tik iš dalies,nes juk reikia ir spalvas paderint ir pakarpyti ir paklijuoti ar ką nors pašalinti, viskas gerai kas negadina nuotraukos! O fotošopas sukurtas ir menui,ne vien tik nuotraukoms redaguot....))))
  • ReiKarNacija
    ReiKarNacija 
    nesiseka
      2011.02.27, 01:16, rašė:
    kažkur per vidurį įsiterpsiu. Pabodo tas amžinas , banalus klausimas apie vištą ir kiaušinį. Tas įrodinėjimas tikra - netikra fotografiija - tik poreikis pasisakyti, kuris neturi nieko bendro su fotografija. Šio tinklapio bendrinis mentalitetas aukštesnis nei kūdroje. Ten ant skaitmeninės fotografijos būtinai prikraunama dirbtinių šiukšlių - a lia juosta. Na, toks ten jų suvokimas. Tad - baikime tas nebrandžias, nieko nevertas diskusijas. Dėka visų redaktorių įgauname naują galimybę - fotografijai suteikti, sąlyginai lengvai, tapybinį prieskonį, - ir galimybę kadrą redaguoti, sutvarkyti pagal savo patyrimo lygį.
    Paskutinis mano argumentas - Kai Leonardas pats sau dažus gaminosi smulkindamas akmenis - tai buvo tapyba. O dabar kai fabrike sumakaluoja sintetinius aliejinius dažus - taigi neliko tapybos ar kaip ?
  • Lima
    Lima 
      2011.02.07, 00:52, rašė:
    Ačiū autoriui, kai ko nemokėjau, tad pravers;)
  • Svečias    2011.02.10, 04:03, rašė:
    Photožopas labai brangiai kainuoja. Jeigu legalus, žinoma, o vogti taigi negražu. Bet yra ir Gimpas, ir Inkscape. Gal apie juos kas plačiau parašytų, su detaliais pavyzdžiais, kaip čia tie. Būtų labai įdomu jau išbandžiusio žmogaus patarimei, nes praktikuotis nuo nulio kažkaip ranka nekyla.
  • ReiKarNacija
    ReiKarNacija 
    nesiseka
      2011.02.27, 01:20, rašė:
    tamsta būtinai turite kokį zonos slengą įterpti - solidžiau ... tai kam dar norite vargintis. jei nekyla.
    Esate bambeklis, o galėjote nors ačiū už pamoką pasakyti.
  • Aidukas
    Aidukas 
      2011.02.19, 00:44, rašė:
    O kur nuoroda į originalų straipsnį, nes čia gaunasi kaip ir kopijavimas be nuorodos?
  • ReiKarNacija
    ReiKarNacija 
    nesiseka
      2011.02.27, 01:23, rašė:
    Dar viena maža pastabėlė - šešėliui reikėjo sukurti gradientą. Tai sustiprintų realumo įspūdį. Šešėlis tada švelniai ištirptų .

    Ačiū už jūsų gerus norus pasidalinant patirtimi.
  • delete1
    delete1 
      2011.05.22, 20:30, rašė:
    krc belekas, bandziau padaryt lygiai ta pati kas pavyzdyje, bairiai baigesi ties blyksniais niekaip nepaaiskinta kaip toki gradienta padaryt

Jūsų komentaras

Rašyti komentarus gali TIK užsiregistravę eFoto.lt dalyviai. Užsiregistruoti